Oulun jätehuoltomääräykset

Onmaailmassamonta

"Jätehuoltoviranomaisen tekemässä tarkastuksessa kiinteistössänne ei toteudu jätehuoltomääräysten mukainen jätekuljetus." Tuo väite on perätön ja loukkaava.
Em. sisältöisen kirjeen jätehuoltoyritys oli saanut.
Millainen tuo muka "tarkastus" sitten lienee ollut?
Kiinteistölläni jätteet lajitellaan ja toimitetaan ekopisteisiin asianmukaisiin keräysastioihin, biojäte kompostoidaan ja käytetään kasvimaalla maanparannusaineena. Jäljelle jäävä polttokelpoinen jäte kerätään 240 litran vetoiseen jäteastiaan, joka tyhjennetään 20 viikon välein jatehuoltoyrittäjän kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti.
Voi hyvät hyssykät! Jumalan pyssyt ja puukuulat! Mikä mättää!
Oulun ympäristölautakunnassa ei liene vielä kuultu Sipilän ilosanomaa normien purkutalkoista. Herätys jätehuoltoviranomaiset!
Nyt on jäteastian tyhjennys-
väli "normien" mukainen 12 viikkoa, eipä ole enää motivaatiota lajitella kaikkea nyt kun mahtuu reilusti tuohon yhteenkin pönttöön.

5

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mussunmussun.valivali

      Haista vittu!
      Samat säännöt kaikilla, joten pulinat pois.

    • Roskajonne

      Ei ole säännöt samat jokaiselle.
      Salon kaupungin asuinkiinteistöillä ei ole mm. pahvikeräysastioita jokaisessa, johon olisi velvollisuus hommata ne.
      Yksityisiin kiinteistöihin ne piti hommata ja pienellä varoitusajalla.
      Kun valvoo itseään voi , myös itse luistaa!

    • lodidyu

      Sipilän porukalle on tärkeää , että tuotamme jätettä mahdollisimman paljon , sehän on rahanarvoista vaikkapa jätettä polttaville voimaloille, tiesit kai että tuottamamme jäte , ensin maksatetaan pytyn tyhjennyksen yhteydessä ja liike saa vielä lisää rahaa jättestäsi polttolaitos yrittäjältä !

      • itsetehdytkaikkion

        Olen kyllästynyt jätteisiin, siihen sontaan, jota kaupat ovat pullollaan. Kiinalaista roinaa ja halpaa, heikkoa ( mikäli ylihinnoiteltua ). Teen itse ompelemalla vaatteeni, niistä saa vahvat ja kestävät niin kuin itse kutomalla villasia talven varalle. Huonekaluja olen myös tehnyt melkein kaikki itse, vahvaa puuta ja kestää. Muovia kotiin ei kanneta kaupoista, vaikka pakolla niitä melkeen myyvät hedelmäpusseja ja muovisia kasseja, muovisia kippoja ja kuppeja. Olen ommellut sopivan kokoisia hyvin kevyitä kangspusseja hedelmille, jotka sitten punnitsen tuossa kangaspussissa, painaa saman verran kun tuo muovinen, jota pakosta tarjotaan liikkeissä kuin liikkeissä.

        Kun siis jätettä, roskaa kuitenkin tässä maailmassa on ja siltä ei voi täysin välttyä, niin en lajittele. Minun asiani ei ole lajittelu eikä roskien myynti,...mutta pakko ostaa, kun ei kaikkea saa ilman pakkauksiakaan, muovisia tai pahvisia.

        Kannatan paperipusseja ja kangaskasseja niin kuin pakkauksettomuutta.


    • MaksakaaKöyhät

      Tälläinen kirje tulee monelle mökkiläiselle laskun kera tänä kesänä....Minuakin vituttaisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4823
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4603
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4204
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3177
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2711
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2182
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe