Uskovan tahallaan tekemät synnit

kuinkapitkälle

Jotkut selittävät tätä kohtaa niin, että uskova ei voi uskoon tultuaan jatkaa tahallisessa synnissä elämistä. Mutta kuinka kauan pitäisi tahallista syntiä tehdä että pelastus menisi sivu suun? Missä se raja siis menee? Jos uskoontullut kamppailee vuoden verran jonkun synnin kanssa ennenkuin pääsee siitä eroon niin onko asiat silloin kunnossa?
Hepr 10 26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. 29 Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä!

8

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoHelpottiKiitos

      Jos teet syntiä, Jumala armahtaa sinut.

    • PanoMuna

      Mä nain mun muijaa hanuriin.

    • Miksi välität siitä mitä on yhdessä kirjassa?
      Mutta voisi sanoa että tahallinen ja halukas tietämättömyys maailmasta voisi olla synti, lasten aivopesu voisi olla synti, ainoan elämänsä uhraaminen kuvitellulle oliolle, jonka joku on väittänyt muka olevan olemassa, se on synti. Se että yritetään painostaa toisia ihmisiä elämään sinun moraalikoodisi mukaan, se on synti.

    • Hyvä nimim. kuinkapitkälle.

      Meillä ihmisillä on usein sellainen ajatus, että kun tulen uskoon, kun olen kunnollinen ja teen kaiken oikein ja en lankea syntiin, niin sitten kaikki on hyvin. Tässä ajattelussa minusta on yksi ongelma. Jos olisi niin, että ihminen voisi irrottautua synnistä ja pahasta ja aloittaa synnittömän elämän, niin mihin hän tarvitsisi enää Kristusta ja hänen sovitustyötään ristillä. Eikö kristityn pidä joka päivä tulla yhä uudestaan Kristuksen ristin juurelle anomaan syntejään anteeksi. Kuten virressä 547 Joka aamu on armo uus.
      Me olemme loppuun asti syntisiä, mutta Kristukseen turvaavina myös yhtä aikaa vanhurskaita. Jumala hyväksyy meidät sen tähden, että Kristus sovitti syntimme. Meistä ei tämän elämän aikana tule synnittömiä. Voimme toki kilvoitella ja pyrkiä pois synnistä, mutta samaan aikaan me emme pysty edes näkemään meissä itsessämme sitä syntisyyttä, mitä meissä on. Kristitty on yhtä aikaa syntinen ja vanhurskas.

      Merja-pappi

      • näinsemeneeee

        Puhut palturia. Pelastus edellyttää parannuksen tekoa synneistä. Onpa luterilaisessa kirkossa huonoja pappeja. Lukekaa Raamatusta ehdot pelastumiseen, älkääkä kuunnelko Merja-pappia.

        Tässä on se, mitä tulee tehdä, jotta pelastuisi: Tulee tehdä Jumala tahto. Ei saa tehdä laittomuutta. Tulee tunnustaa uskonsa Jeesukseen Kristukseen ja mennä kasteelle syntien anteeksi saamiseksi.

        Mt 7
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jaak 2
        14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        15. Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
        16. ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
        17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
        25. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Ap.t 2
        38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


    • Tuo Raamatun Sana, johon viittaat anteeksiantamattomana syntinä, ei koske sinun syntiäsi. Siinä on kysymys kokonaan eri asiasta kuin synneistä joiden kanssa sinä kamppailet. Lue kirjoitukseni aiheesta. Pyrin selittämään tätä vakavaa asiaa Raamatun Sanan valossa http://www.jaikal.se/48683132

    • uskisuskis

      Minäkin pidän itseäni uskovana, mutta lankean aina erilaisiin synteihin.
      Sen takia evankeliumia pitää saada joka päivä, että kulkisi oikealla tiellä.

    • Isänpoikapojanisä

      Syntiä saa tehdä ihan miten paljon vain ja Jeesus antaa ne kaikki tehdyt synnit anteeksi kun vaan uskoo Isään, Poikaan ja Pyhään henkeen.
      Me olemme kaikki syntisiä.
      Vain Jeesus oli synnitön.
      Uskova vaikka mitä ja miten paljon syntiä tehnyt pääsee taivasten valtakuntaan.
      Ateisti taas ei pääse vaikka miten vähäsyntisen elämän eläisi.
      Eli synnin tekemistä ei kenenkään kannata välttää lukuunottamatta epäuskon syntiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe