Njod Lawfirm huijauskirje

Kusetuskirje

Sain tänään ko. firmalta kirjeen jossa pyydetään hyvityssummaa koska mukamas olen ladannut elokuvan laittomasti.

Kirjeessä on väärä osoite ja väärä ip-osoite (kuuluu myös toiselle teleoperaattorille kuin omani) ja kyseistä elokuvaa en ole koskaan edes ladannut.

Onko kukaan muu saanut samantyyppisiä kirjeitä?

17

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huija

      Jep, tänään tuli ja samoin, väärä IP osoite. Ihan huuhaata. Älköön kukaan maksako.

    • UhriH

      Sain saman kirjeen tänään. Ei ole ladattu kyseistä elokuvaa eikä myöskään katsottu. NJORD:n kirjeessä mainittu IP-osoite ei ole meidän. Meillä on kiinteä IP-osoite, joka ei muutu vaikka sammuttaa modemin (Saunalahden liittymä) ja käynnistää uudestaan. Mitäs nyt tehdään???

      • muuttuu

        Kyllä se dynaaminen IP muuttuu jonkun tietyn ajan välein. Laitteiden sammutus ei sitä välttämättä muuta. Katsoppa vaikka viikon parin päästä, voi jo silloin olla eri.


      • muuttuu
        muuttuu kirjoitti:

        Kyllä se dynaaminen IP muuttuu jonkun tietyn ajan välein. Laitteiden sammutus ei sitä välttämättä muuta. Katsoppa vaikka viikon parin päästä, voi jo silloin olla eri.

        Vielä lisäys: Kiinteä IP pitää liittymään ihan erikseen tilata.


    • Näitähänsataa

      Kyseisestä toimistosta on ainakin MuroBBS:n viestien perusteella tullut viimepäivinä kirjeiden aalto. Aivan päin honkia olevia ip:itä ja useilla toisistaan riippumattomilla ihmisillä muka täysin sama elokuva sekunnilleen samalla hetkellä jaettuna. Eli täyttä copypastea tikkataulumenetelmällä.
      Trolli joko pistää kirjettä menemään aivan sokkona tai on oikeasti saanut virheellistä/väärennettyä tietoa käyttämältään valvontayritykseltä, jonka jo erään toisen agressiivisen kirjetrollifirman hyvin tunnettu edustaja totesi julkisuudessa "luotettavaksi tiedonlähteeksi" eilisen MAO:n oikeudenkäynnin perusteella. Sitähän se ei ole.

      Kirje talteen ja rikosilmoa tekemään petoksen yrityksestä. Jos kaikenmaailman risumiehiä haastetaan rikospuolella suunsoittamisesta, niin kyllä tämänkin pitäisi jo ruveta vähitellen jopa KRP:tä kiinnostamaan. Tämä on pyörinyt 2 vuotta ja alkaa lähteä käsistä, jonkun tähän on pian puututtava.

    • njord_uhri

      Kirje tuli tänään, väitetään että kyseessä on Automata niminen elokuva IP osoitteen lisäksi on laitettu ajankohta 27/1/2017 klo 00:00.
      Ei ollut edes kone silloin päällä. 550€ vaativat ja mukamaas Kööpenhaminasta 31 tammikuuta lähetetty. Onko teillä sama kirje? Mitä olette tekemässä?

      • Automataleffa

        Mulle tuli samasta leffasta tänään kirje mutta päivämäärä oli viime heinäkuulta


    • Mitätehdä

      Tänne tuli kirje kanssa. Olen muka ladannut ja jakanut Survivor elokuvan 27/1/2017 klo 00:00 ja vaatii 550€. Ip osoite on ainakin eri mikä minulla on.

      • Iilimadotprkl

        Mulle tuli precis sama ukaasi kellonaikoja myöten. Ip on elisan poolista kun mulla on soneran yhteys. Enkä ole edes nähnyt koko elokuvaa!


      • UhriH

        Mulle tuli kanssa sama Survivor elokuvan lataus/levitys väite 27.1.2017 00:00 ja 550 € vaatimus. Kone ei ollut edes auki tuolloin.


    • njord_uhri
    • erfgrer

      Tätä ei voi toistaa liikaa: Älkää missään nimessä maksako! Ensisijaisesti ei yhteyttä kiristäjiin!
      Älkääkä olko yhteydessä myöskään Turre Legaliin, joka lupaa auttaa tilanteessa. Se on vain lenkki, joka hyötyy tästä kirjepeloittelusta, vaikka esittää puhtoista. Se kerää siivun tästä tunkiosta, kun syyttömät ihmiset turhaan makselevat. Sen panokset itse toiminnan loppumiseen ovat nollassa ja myös hävisivät oikeustaistelun, jota voi pitää pilottina koko hässäkässä. Se antoi bensaa kiristäjien liekkeihin.
      Turren eräällä taustahahmolla on yhteyksiä siviilissä mm. myös uhkauskirjeitä lähettelevän Hedman Partnersin primus motoriin, mikä ei ainakaan lisää luotettavuutta. Lisäksi Turre on kaksi vuotta neuvotellut hyvityssummia kirjeen saaneille pienemmäksi teoksesta, johon hyvityksen vaatijalla ei ole edes tekijänoikeutta, mikä kuvaa hyvin heidän toimintaansa ja rahat äkkiä pois meiningistä. Mahd. tuhannet ihmiset ovat maksaneet aivan turhasta myös heidän kauttaan.

      Murossa on juttua ja ohjeita, mitä kannattaa tehdä jos saa kirjeen ja haluaa alkaa selvittämään asioita tai muuten vain edesauttaa lyömällä kapuloita tuon bisneksen rattaisiin. Valituksia ja rikosilmoituksia kehiin etenkin jos kokee olevansa syytön kirjeen väitettyihin tekoihin.

    • Huijariuhri

      Sain kanssa kirjeen 8.2 että olen ladannut elokuvan expendables 3 elokuvan 27.1.2017 klo 00.00 ja maksun summa 550€... Tässä odottelen mitä postiluukkuun tulee vielä tässä kuussa kun ei maksa..
      Ps. Älkää missää nimessä maksako vaikka tulisi perintöuhkaus kirjeitä vaan viekää asia eteenpäin.

    • eijaksamaksa

      Adultia tekee samaa, älkää maksako.
      Kun kukaan ei maksa, niin toiminta loppuu.

    • Lawmaster

      Minulle tuli myös, että olisin ladannut elokuvan Survivor ip ja kellonaika 27.01.2017.

      Teleoperaattorit eivät myöskään saa antaa osoitetietoja ulkopuolisille EU:n lain mukaan kuin vain isommissa rikoksissa. Summa Hinta 550 €.

      Tuo kiristys on täysin rikollista touhua.

      Taidan tehdä rikosilmoituksen ja vaatia 17000€ henkisestä kivusta ja särystä!

    • mie.en.maksa

      Njord lähetti minullekkin kirjeen että olisi ladannut ja jaellut 27.1.2017 klo 00.00 elokuvaa stoneherts asulym..ip näyttäisi olleen saunalahti/elisan.
      harmi vain että ehdin irtisanoa sopimuksen syyskuussa 2016 eikä nimissäni ole mitään liittymää mitä operaattori olisi voinut tuomioistuimen määräyksellä vahvistaa vaikka kirjeessä näin väittivät. tein samana päivänä sähköisen rikosilmoituksen. mutta pahoin pelkään ettei poliisia kiinnosta..

      • pääsiäistrolli

        Kyseessä ei ole enää siviilioikeudellinen riita-asia, vaan sinun kohdallasi selvä petoksen yritys. Poliisia pitäisi jo kiinnostaa.
        Myös Hedman/Hatanmaa on perinyt yli 2 vuotta kirjeissä hyvitysmaksuja teoksesta, johon heidän toimeksiantajalla ei ole levitysoikeuksia, eikä siten perusteita kirjeissä vaadittuihin hyvityksiin.
        Tämä ei ole enää petoksen-yritys vaan selvä petos, etenkään jo maksaneiden kohdalla ei edes mitään epäilyksiä, etteikö niin olisi. Jo on kumma, jos poliisi ei tee mitään. Kaikki Walk Amound the Tomstonesin jakamisesta syytetyt nyt viimeistään tekemään rikosilmoitusta. Nimittäin jos syytteet ja korvausvaateet rapsahtaa, kiristyskirjeitä lähettelevä konnakööri ei ihan hevillä siitä nouse. Niitä syytteitä ei sitten käsittelekkään kirjetrollien talutusnuorassa pyörivässä tikkataulu-MAOssa vaan rikosoikeus puolueettomine syyttäjineen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe