Ravintolat Hyvinkää!

Maisa76

Miksi kukaan ei oikeasti viitsi yrittää saada viikonloppujen lisäksi elpymään muita arkipäiviä? Ennen oli myös sunnuntaisin ja keskiviikkona menoa *esim. Vuorotyöläiselle.
Hyvinkäällä ei taida kuin silloin tällöin olla hopiksessa ns. perusvarmat esiintymässä ja Amarillossa tietenkin näitä nikke ankaran-tyyppisiä teinejä.

Eikä ihmiset enää edes viikonloppuna liiku samalla tavalla iltaa viettämään.

Tilojahan tässä kylässä olisi vaikka muille jakaa! Näyttää vähän siltä että ne yrittäjät ketkä tekevät työtä sydämellään niin olisi aika käydä pienessä rytminkäännössä eikö? Pari nimeltä mainitsematonta kuppillaa aivan keskustassa on painottunut täysin siihen että luotetaan pelkästään taustamusiikin voimaan ja harvoin järjestetään mitään ohjelmaa, sekin välillä täysin tuulesta temmattua.

Myös asiakaspalvelu on mielestäni ihan jopa näissä kysesissä anniskeluravintoloissa mennyt siihen että, tytöt/pojat tiskin takana näpräävät puhelinta taukoamatta eikä katseen kohdattua se ilme siitä myöskään piristy, kun aiemmin on ollut asiakaspalvelu kuitenkin sellaista että se on jopa saanut jäämään sen takia että se on piristänyt iltaa, nykyään on päinvastoin.

Ps. Onko Wiljamin ja Ilonan tiloihin tulossa jotain uutta, kun huhuja liikkuu?

74

1410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KuivinSuin

      Olen täysin samaa mieltä, että Hyvinkäällä tarjonta on supistunut olemattomiin. Myös sen olemassa olevan tarjonnan laatu on perus skeidaa, ilman mitään houkuttimia. En tiedä, mikä on, mutta vaikka yökerhojen osalta koko meininki perustuu käytännössä vain kahteen paikkaan, keltaseen ja hopeiseen, joista ensimmäinen on melko surkea, ahdas ja suorastaan mitäänsanomaton. Ollut vuosikausia uudistumaton.

      Jälkimmäisenä mainittu hopea on taas pieni, ja melko kallis, mutta esiintyjiä ja teemoja on kyllä enemmän.

      Jos itse haluan viettää iltaa, niin joko valitsen yökerho meiningin, tai kunnon keikan. Lopputulos on junamatka stadiin. Ennen tuli kyllä käytyä lähes aina oman kaupungin paikoissa, mutta nykyään ei pahemmin kiinnostaisi, kuin nostalgia syistä, eikä siitä, että paikka olisi oikeasti hyvä.

      Surkeaksi on mennyt. Liekö alkoholivero vienyt hinnat pilviin ja ihmiset pitää kotonaan illanistujaisia. Ensimmäinen yökkis, mihin olin koskaan mennyt oli Klubi, jossa ko. aikaan maksoi hanat 2e tuoppi ja nyt saman lafkan vastaavassa paikassa 5,20e vuosi sitten, kun viimeksi kävin.

      • KuivinSuin

        Ja vielä se, että viikonloppumeiningitkin on kutistuneet, kun tarjonta on mitä on. Kotona kuulokkeet päässä kalsiksien vetäminenkin on hauskempaa, kuin noissa viimevuosituhannen hylkäämissä kaupungin kahdessa yökkärissä.


    • Maisa76

      Ja tuntuu myös että tosi monen ravintolan markkinointi on jäänyt aivan lapsen kenkiin! Jonkin verran hyödynnetään somea, mutta ns. "Kasvottomasta" fb-kutsusta asiakkaalle ei jää mitään käteen, jolloin se on helppo sivuuttaa.
      Mihin on jäänyt täältäkin semmoinen mainostempausten teko/flyjerit ym.? Me Hyvinkääläiset ollaan muutenkin tosi hitaasti lämpeävää porukkaa! :D
      Jolloin kova panostus kaikkeen on tärkeintä!

      • KuivinSuin

        Jep, olen tuostakin samaa mieltä. Olen monesti huomannut esim. muiden vastaavien kaupunkien paikallisradioissakin mainostettavan illanviettopaikkoja ja niiden tarjontaa. Hyvinkäältä tosin puuttuu ko. media, mutta ei sitä mainostusta kyllä muuallakaan ole ollut. Tai sitten ei ole mitään mainostamista, kun paikat polkee paikoillaan vuodesta toiseen. Hyvinkäällä näiden kahden menopaikkojen tarkoitus perustuu pään vetämiseen täyteen, jolloin ympäröivillä puitteilla ei ole merkitystä.
        Oikeasti hieno ilta ja aidosti hauskan pitäminen on melkein mahdotonta. Ennemminkin voi odottaa saavansa junteilta örvelöiltä kuokkaan, kun että reissu olisi ollut lähtemisen arvoinen.


    • kyrmettiä

      Jos nyt lähdettäisiin siitä, että tänne saisi edes asiallisen ruokaravintolan hyvillä viineillä kompaten. Ja älkää vaivautuko kirjoittaamaan Obelixista, medarista jne. täyttä paskaa. Ja jotkut vielä oikeasti maksaakin siitä ilosta.

    • wryhj

      Tuleeko vieläkin Obelixiin ja Medariin ruoka keskuskeittiöltä?
      Vai onko kehitystä tapahtunut että olisi pakasteiste se valmisruoka?

    • invaasiollenonono

      Hyvinkäällä kuten muuallakin se vähäinenkin kiinnostus ulkona syömiseen hyytyy ravintoloissa mölyäviin ja sikaileviin maahantunkeutujiin. Se ei ole ravintoloiden vika, mutta karkoittaa suomalaiset asiakkaat. Kun itse tietää sieltä täältä paikkoja joissa saa nauttia ateriaostoksistaan niin niihin ajaa pitkänkin matkan. Hyvinkäällä on niin paljon matuja ettei siellä enää ole suomalaiselle mieluisaa paikkaa.

      • EiTarjontaa

        Juuri tuo. Lisäksi koitettiin ennen joulua etsiä jotain tunnelmallista joululounas paikkaa, missä ei olisi perheet muksuineen metelöimässä. Semmoista ei sitten löytynyt, joten nelostietä pohjoiseen muutama kymmenen kilometriä, niin löytyi kohtuuhintainen hyvällä ruoalla ja maisemilla.


      • vainiinkö
        EiTarjontaa kirjoitti:

        Juuri tuo. Lisäksi koitettiin ennen joulua etsiä jotain tunnelmallista joululounas paikkaa, missä ei olisi perheet muksuineen metelöimässä. Semmoista ei sitten löytynyt, joten nelostietä pohjoiseen muutama kymmenen kilometriä, niin löytyi kohtuuhintainen hyvällä ruoalla ja maisemilla.

        Nelostietä? Hyvinkään ohi ei tietääkseni mene nelostie.


      • EiTarjontaa

        Ei, mutta pienen koukkauksen joutuu tekemään. Paikkakunta oli sitten nelosen varrella.


    • Nimierkkimerkki

      Ravintolabisneksen laskusuhdanne johtuu lähinnä sen epämuodikkuudesta kun terveelliset elämäntavat ovat nyt in jolloin kaljan hintaa joudutaan nostamaan eikä uskalleta enää bookata mitään esiintyjiä. Toista se oli viime vuosikymmenellä..

      • KuivinSuin

        Voi olla, mutta kummallista on, että kyllä monessa muussa saman kokoluokan kaupungissa on valinnanvaraa ihan toisella tavalla... Mietin vain, että nyt kun näitä suurtapahtumia alkaa tulemaan kesän mittaan, niin tämä "jatko" tarjonta voi olla kävijöille melkoinen pettymys. "Virallinen jatkopaikka rillo" ei kyllä saa kenenkään menojalkaa tutisemaan varsinkaan jos tietää paikan puitteet. Lisäksi en kannata tuommoisten suurten ketjujen paikkoja varsinkaan silloin jos puitteet on vuosikymmeniä samat sisustusta myöten. Se tarkoittaa, ettei välitetä asiakkaiden viihtyvyydestä, vaan halutaan kerätä vaan voitot keskusliikkeelle.
        Sipi takaisin. Se oli aikoinaan valtakunnallisesti tunnettu viihdepaikka, tosin nykyään sen pitäisi olla keskustassa.


    • Streptokokki

      Hyvinkää - Kebab-pitserioiden luvattu maa. Eikö lisää vaan kuuden euron salmonella-lättylöitä, toppahousukansa hurraa ja uudisasukkaat.

    • Maisa76

      Ymmärrettäväähän se on kun on vaikeat ajat, mutta onhan se myös niin että ei näihin anniskeluravintoloihin saa eloa sillä että luotetaan siihen että kyllä sitä jengiä tulee joka tapauksessa.
      Itse myös joskus alalla työskennelleenä on pakko sanoa että nykyään harva yrittäjä tosiaan enää YRITTÄÄ!
      Itse toivoisin arkisin myös vähän eloa näihin baareihin.
      Esim. Medarin kannalta tosi huono juttu että lopettivat keskiviikko-hinnoittelun ja oli siellä muutama vuosi sitten keskiviikkona joku "baari-visakin" mikä toi edes vähän eloa.
      Joskus on kiva lähteä muualle mutta kyllä sitä haluisi mieluummin tukea oman kylän toimintaa mutta kun täällä ei järjestetä ehkä ihan toivottuun tahtiin mitään.

    • Mutkujenmutku

      No helvetti kun meille tuli willa, niin kaikki muu on toisarvoista. Paskat mistään ravintoloista willa on "Trenditietoisen kohtauspaikka". Lopettakaa tollanen höpö höpö, meillä on willa. Ja mikäli willa ei kelpaa, niin ole hyvä ja muuta muualle, meillä on willa.

    • Maisa76

      Nyt en puhu Willasta enkä myöskään niinkään ruokaravintoloista, lähinnä oli ideana ihmetellä tätä baarikulttuuria hyvinkäällä.
      Ihan liian vähän on oikeasti kunnon ohjelmaa niissä ja paikkoja on niin ääripäästä toiseen ilman ns. "Kultaista keskitietä". Joko paikka on hirveä räkälä tai sitten fiini drikki/olut ravintola. Täältä puuttuu oikeasti hyvällä maulla rento illanvietto paikka missä olisi laidasta laitaan live musaa.

      • Napalmia

        Minä perustan, jos takaat homman kannattavan. Mikset itse perusta, kun noin hyvän liikeidean olet hoksannut. Ei taida kantti riittää.


    • maisa76

      Usko pois,sen verran pitkään olen Hyvinkäällä kuppilassa työskennellyt että tiedän mistä puhun :). Itse en vaan ymmärrä minkä takia täällä ei esimerkiksi livemusan osalta järjestetä vaikka useammin Kulttuuri Goes Baari-tapahtuman tyylistä, joka saa porukkaa edes jonkin verran liikkeelle ja saman illan aikana jopa käymään useammassa ravintolassa. Ja mitä ravintolan perustamiseen tulee niin ei varmasti kantti riittäisikään yksin lähteä pyörittämään, mutta kai sitä saa ihmetellä ja kysyä muiden mietteitä? :D

    • EiTarjontaa

      Näin on. Ei kukaan mahdollinen yrittäjä tiedä, mitä tänne halutaan, jos ei nosteta keskustelua ja tyydyttäisiin vain siihen, mitä on. Sitten, kun nyky paikat ei enää vedä, niin sanotaan vain, että porukka on yht äkkiä raitistunut. Todellisuudessa tarjonta ei ole täällä mitenkään vetovoimaista yöelämän osalta. Yöelämä on tapa viettää iltaa, pitää hauskaa ja saada sosiaalisia kontakteja. Se ei ole pelkästään juomisen iloon perustuvaa, kuten jotkut kuvittelevat.

      Pahin virhe on antaa hyvinkääläisen yöelämäkulttuurin rapautua, mikä johtaa illanvieton painopisteen siirtymiseen muihin kaupunkeihin. Sitten he eivät enää ota hyvinkään tarjontaa tosissaan, vaikka täällä tarjonta kohentuisi, kun ovat omaksuneet muut paikat paremmiksi. Nyt olisi jo kiire ja korkea aika keksiä jotain uutta tämän paikallaan polkevan tasapaksun tarjonnan tilalle, ennenkuin loputkin asiakkaat karkaa tämän tylsyyden puuduttaman bulkki tarjonnan takia.

      • NiJoo

        Tuota noin näin yrittäjänä pidän jopa suotavana, että työntekijäni tuovat uusia ideoita jalostettavaksi tai jopa valmiin idean. Tuskin yksikään yrittäjä jättää palkitsematta työntekijöitä jotka tuovat yhtiöön lisää rahaa. Mutta edelleenkin Hyvinkää on nukkumalähiö ja ravintoloihin ei näin ollen riitä maksavia asiakkaita. Ei paljon lohduta jos tilataan asiallinen artisti jolle maksetaan esim 3000 euroa ja tiloihin mahtuu 300 henkeä, lisäksi tarvitaan maksimi henkilökunta määrä joten palkkakulutkin nousevat runsaasti. Kuitenkaan tiloista johtuen myyntiä ei pystytä riittävällä ripeydellä hoitamaan, vaan ihmiset jonottaa ja kassa ei kilise. Lisäksi saniteettitilat ei pysty palvelemaan sellaisia määriä ihmisiä. Mitä kun joku oksentaa vessaan tai joku tilaa hitaasti tehtäviä paukkuja? Kuluttaja kuuntelee sen tunnin kahden rääkäsyn ja sanoo kavereilleen, että lähetään rauhallisempaan paikkaan, missä pääsee vessaan ja tarjoilu pelaa. Tämä vain yksi ilta mitä tehdään ne muut kuusi ja päivät. Mielipiteitä rohkeitakin odottelen. Kertokaa nyt ihmeessä hyvät ihmiset.


    • Höhöhööö

      Sata asiakasta tulee parille juomalle ja kuuntelemaan livemusaa arki-iltana, keskiostos 6€, illan kassa 1200 €, siitä vero 24%, työntekijöiden palkat, bändin palkka, mukut/kikut jne. No kannattiko sittenkään?... Ei.

    • Jåc

      Hienoa Maisa, kun yrität ajatella asioita, mutta lienee turhaa, jos siihen tarkoitetut välineet puuttuu. Kun kerran olet kauan työskennellyt Hyvinkää kapakoissa, niin luulisi sinun jos kenenkään tietävän, että mainitsemasi Hirveät Räkälät kuitenkin mennä porskuttaa, mutta snif snif kapakat näkyvät olevan kaatumatautisia pois lukien suurten ketjujen ravintolat. Mielestäni Ale on kaikista paskin mesta ja kuitenkin myy ylivoimaisesti eniten.

    • Maisa76

      Nimenomaan ideana oli tiedustella muiden mielipiteitä ja pysyn omassa kannassani :). Niin moni yrittäjä vetänyt myös omalla toiminnallaan muutaman yksityisen ravintolan alas kun ei yksinkertaisesti ole enää ollut ns. Sydämellä mukana hommassa. Eikä ole tippaakaan enää kiinnostanut.
      Ymmärrän toki myöskin sen että yrittäjyys ravintola-alalla ei ole mikään kultakaivos välttämättä, mutta onhan se niin että jos lähdetään pyörittämään asiakaspalveluun kohdistuvaa yritystä niin sinun on oltava siinä 120% mukana! Ja joskus on otettava hetken aikaa ehkä takkiinkin että saadaan toimivaa ohjelmaa. Esimerkkinä. Akustiset duot/triot eivät tietääkseni maksa 3000€/ilta, tai sitten saavat olla erittäin tunnettuja! :D
      Pointtina oli se että ei yritetä mielestäni kunnolla. Oma mielipiteeni saattaa ehkä olla liian vahva mutta tämä kylähän kuolee ravintola-kulttuurin osalta pystyyn jos ei edes pientä muutosta tapahdu.

      • Bpikos

        Kyllä Maisa on niin, että tila ja henkilökunta pitää olla luokseen vetäviä ja täyttää ravintola selvästi yli kannattavuus rajan. Sen jälkeen asiakkaita voidaan ja pitääkin palkita erilaisilla jutuilla.

        Yksityisen ravintolan Hyvinkäälle perustaa henkilö jolla on jo rahaa, no ei perusta. Esim. Kun koittaa pikkujouluaika, niin kas kummaa ilmestyy ihmisiä, jotka ei ole ikinä ennen käyneet, nykyään yhdistyksetkin pitää pikkujoulunsa kapakoiden pikkujouluissa, mikä sen halvempaa, ilmanen juoma ja ruoka hienoa. Voihan sitä tietenkin sun mallilla mennä ja maksaa, että asiakkaat tulee. Mitä jos katselisit päivittäin julkaistavaa protestilistaa tai kuukausittain julkaistavaa konkurssilistaa, niin kuljetus-, rakennusliikkeet ja anniskeluravintolat aloja listoilla. Mutta yksi oikea ruokaravintola tänne mahtuu, koska tällähetkellä olevat ovat kaikki supersurkeita. Sellanen missä oikeesti tehdään ruoka, eikä mitä tänään syötäisiin eineksiä.


      • Maisa76

        Niinpä minä esimerkiksi taisin ensimmäisessä kirjoituksessani mainita että oikeasti hyvää asiakaspalvelua saa oikeasti hakemalla hakea nykyään. Mutta tilasta olen kanssasi samaa mieltä, sijainnilla on myös tosi tärkeä merkitys. Usko pois, en elä missään haavemaailmassa, ihmetyttää vaan miten ravintola-kulttuuri on kuihtunut ja muuttunut viimeisen 10 vuoden aikana. Ihmetyttää vaan kun ei meinaa viikonloppunakaan porukka liikkua, eikä se pikkujoulukausikaan ole muutamaan vuoteen enää ollut mikään vetonaula.


      • Mitä_Helv

        Älä ihmettele, katso aukioloaikoja, niin huomaat, että sama malli, kuin Ruotsissa aiheutti sen, että ihmiset vetää kotona hirveet pohjat ja iso osa ei kykene edes lähtemään liikenteeseen enää siihen aikaan, kun olis porukkaa. Me ei olla pienenä maana ja vielä pienempänä kaupunkina verrannollisia nyt, eikä tulevaisuudessa keski euroopan öiden sykkeeseen. Kuten huomaat niin kirjoitus ajankohdastasi paljastuu, että olet yksi näivettäjistä perjantain-lauantain välinen yö kello 01.00 olet täällä kirjoittelemassa, etkä elävöittämässä läsnäolollasi Hyvinkään yö elämää?


      • eikaljakuppiloita
        Bpikos kirjoitti:

        Kyllä Maisa on niin, että tila ja henkilökunta pitää olla luokseen vetäviä ja täyttää ravintola selvästi yli kannattavuus rajan. Sen jälkeen asiakkaita voidaan ja pitääkin palkita erilaisilla jutuilla.

        Yksityisen ravintolan Hyvinkäälle perustaa henkilö jolla on jo rahaa, no ei perusta. Esim. Kun koittaa pikkujouluaika, niin kas kummaa ilmestyy ihmisiä, jotka ei ole ikinä ennen käyneet, nykyään yhdistyksetkin pitää pikkujoulunsa kapakoiden pikkujouluissa, mikä sen halvempaa, ilmanen juoma ja ruoka hienoa. Voihan sitä tietenkin sun mallilla mennä ja maksaa, että asiakkaat tulee. Mitä jos katselisit päivittäin julkaistavaa protestilistaa tai kuukausittain julkaistavaa konkurssilistaa, niin kuljetus-, rakennusliikkeet ja anniskeluravintolat aloja listoilla. Mutta yksi oikea ruokaravintola tänne mahtuu, koska tällähetkellä olevat ovat kaikki supersurkeita. Sellanen missä oikeesti tehdään ruoka, eikä mitä tänään syötäisiin eineksiä.

        On kyllä jo monta kertaa nähty, että ei kannatta täällä kunnon ruokaravintola.
        Ei ole hyvinkääläiset mitään foodeja, täällä näkyy valtaosalle hyvän ravintolan määre olevan sellainen pihvejä ja pizzaa tarjoava paikka, joissa saa pihvin lisukkeeksi einespottuja ja jäävuorisalaattia. Ruutupöytäliinat taitaa useiden mielestä kuvastaa "hyvää ravintolaa".

        Surkeaa on, kun on muualta muuttanut, täällä saa hyvää ruokaa vain itse kotona tekemällä. Onneksi nykyisin sentään ruokakaupoista löytyy kohtuudella raaka-aineita, ennen Willaa nekin oli muualta haettava.


    • Maisa76

      Mä olen sitä mieltä että jokaisella saa ja pitääkin olla oma mielipide, mut kyllä vähän pistää hymyilyttää tämä "ihmistuntemus".
      Mistä sinä tiedät missä minä olen perjantai-lauantai välisenä yönä tänne palstalle kirjoittanut? :D
      En tiedä eteneekö tämä keskustelu tästä, mutta on ollut kiva huomata että täällä on otettu kunnolla kantaa asioihin! :)

      • Inga86

        No jos nyt oisit Maisa ollutkin ravintolassa ja sittenkin päätynyt ratkaisuun, että alampa avautumaan suoli24 palstalla miten köyhää on Hyvinkäällä, niin onneksi et kuulu meidän bileryhmään.


    • köyhis3

      Kellä tässä on rahaa käydä enää missään Kuppilassa?? Köyhät köyhtyy ja Rikkaat rikastuu. Tavallisen Duunarin Palkastakin menee puolet Vuokraan, ja jos se kalja maksaa kaupassa esim 1e (tölkki) ja Hopparissa pullokalja varmaan ainakin 6e ja siihen sit muut kulut päälle mm taksi niin mikä on vaihtoehto??

      • Kävele

        Miksi taxi on välttämätön Hopparissa käynnille?


      • lillit
        Kävele kirjoitti:

        Miksi taxi on välttämätön Hopparissa käynnille?

        voipi olla pitkä matka yöllä kotiin kännipäissään toikkaroida??


      • Eikännikala

        "Pitkä matka" riippuu siitä missä asuu Hoppariin nähden. Kun itse asuin siinä kaupungissa, kävelin. Nyt kun asun naapurikunnassa, kuljen kulkupelilläni jossa on neljä rengasta. - Jooo jooo, ei Hopparissa(kaan) tartte välttämättä alkoholia nauttia. On siitä tosin jo aika kauan kun olen viimeksi siellä käynyt.


      • Sipi_muistoissain

        Ei ole naisihmisen ainakaan ihan turvallista kävellä ainakaan yöaikaan kotiinsa. Vaikkei kauhean kaukana asuisikaan. Tosin niin tein itsekin silloin takavuosina kun ravintolassa kävin. Humala antoi sen vaarallisen rohkeuden tunteen.
        Onneksi olin parhaassa "vedossa" 80- ja 90-luvulla. Ajatelkaapa, Sipin yökerho oli tosiaankin auki arkisinkin, muistaakseni maanantaisin oli kiinni. Ja siellä oli aina väkeä, viikollakin hotellivieraita. Sitten loppua kohti alkoi tosin vähentyä. En itse ainakaan pystynyt kauhean paljon juomia ostamaan, koska hinnat olivat minulle aika kovia. Mutta tanssihan se olikin pääasia :) Nyt jos olisi nuori, Aleenko sitä pitäisi mennä?


      • Raittiustaannutus
        Eikännikala kirjoitti:

        "Pitkä matka" riippuu siitä missä asuu Hoppariin nähden. Kun itse asuin siinä kaupungissa, kävelin. Nyt kun asun naapurikunnassa, kuljen kulkupelilläni jossa on neljä rengasta. - Jooo jooo, ei Hopparissa(kaan) tartte välttämättä alkoholia nauttia. On siitä tosin jo aika kauan kun olen viimeksi siellä käynyt.

        Juu, ja tuollaiset asiakkaat ne pitääkin anniskeluravintolan pystyssä :D Lisää raittiustaannuttajia niin ei ole yksikään kuppila pystyssä. Alkaa olemaan vissylasin katteet kohdillaan.


      • Uskomattomanmäntti-idea

        En tarvinnut aikoinaankaan alkoholia uskaltamiseen sen enempää kuin nytkään. Korkkarit vain kopisivat katuun keskellä yötä kun tämä flikka pisteli 'satasen aidat' kämpilleen.

        Tuota ristiriitaa olen joutunut miettimään aika moniaita kertoja. Siis sitä, että juottolan tulos on kiinni siitä, että siellä juodaan ja tuhotaan kansan terveys. Että ei riitä normaali kohtuullinen juominen pyörähtelyn välissä, vaan täytyy ryypätä polla sekaisin jotta joku saa paikkansa pysymään pystyssä. Se on jotekin kestämätön ja brutaali ajatus, joka ei mahdu eikä riemastuta ainakaan itseäni. Ei enää eikä silloinkaan kun usein paikoissa pyörähtelin.


      • Raittiustaannutus

        Kuka on puhunutkaan bollan sekaisin juomisesta? Kyseessä vissyvesiläiset, että lisää niitä niin jäätte humppaamaan kuin nallit kalliolle kirkkopuistoon. Kerro ihmeessä ravintola-alan businessnero, että mistä ja miten saadaan rahaa, että yritys on kannattava kategoriassa: anniskeluravintola? pst. kansanterveys yhteen.


      • NäinnOn
        Uskomattomanmäntti-idea kirjoitti:

        En tarvinnut aikoinaankaan alkoholia uskaltamiseen sen enempää kuin nytkään. Korkkarit vain kopisivat katuun keskellä yötä kun tämä flikka pisteli 'satasen aidat' kämpilleen.

        Tuota ristiriitaa olen joutunut miettimään aika moniaita kertoja. Siis sitä, että juottolan tulos on kiinni siitä, että siellä juodaan ja tuhotaan kansan terveys. Että ei riitä normaali kohtuullinen juominen pyörähtelyn välissä, vaan täytyy ryypätä polla sekaisin jotta joku saa paikkansa pysymään pystyssä. Se on jotekin kestämätön ja brutaali ajatus, joka ei mahdu eikä riemastuta ainakaan itseäni. Ei enää eikä silloinkaan kun usein paikoissa pyörähtelin.

        Täällä baarit on niin surkeita ja paikalleen jämähtäneitä tylsiä, että on pakko aina vetää lärvit, että olisi edes jollain tasolla lähtemisen arvoinen ilta, kun ei muutakaan viihdettä ole.


      • Lähtemisenarvoisia-aina

        Höpsis, en ole ikinä "vetänyt lärvejä" ja viihde on tullut aivan muunlaisista jutuista. Tai hmmm ... eihän se mistään ulkopuolelta tule jos se ei ole sinussa. Joskus on ollut vain kivaa ja joskus huippuhauskaa ja varmimmin niin, että pää on selvä.


      • YepYepYep

        Nimen omaan pää on selvä ja mieluummin yrittäjä saisi esiintyjän lisäksi tarjota veden ilmaiseksi, eikä nyhtää sikamaista hintaa vedestä, joka ei maksa sille muutakun yhden maksavan asiakkaan paikan, tarjoilijan palkan tarjoilusta ja tiskaamisesta, eikä ilmaiset suolapähkinätkään olisi pahasta. JOS ASIAKAS JOSKUS MIETTISI MITÄ KAIKKI MAKSAA, NIIN VOISI MIELIKIN MUUTTUA.


      • Kenensyykenensyy

        En suostu millään ilveellä juomaan päätä täyteen sen takia että joku hermostunut kapakkiyrittäjä saisi lafkansa pysymään pystyssä. Jos en kulje omalla autolla lähikaupungin yöhön, niin sitten voin iltariennoissa ottaa alkojuomaa juuri sen verran kuin itse haluan ja tahdon. Minä päätän määrän!

        Jos hermostunut bupinpitäjä ei pysty hermoraunioiltaan keksimään parempia liikeideoita kuin juottola, niin kandeeko ylipäätään edes olla yrittäjä. Ei se juomattomien vika ole että et osaa hinnoitella palveluksiasi.


    • HerätysJäärät

      Tässä sen taas huomaa, että tällä sivustolla on turha keskustella minkään asian kehittämisestä, tai muutoksesta, kun heti on vastassa hyvinkääläiset perus änkyrät, jotka torppaa heti kaikki ehdotukset tyyliin "ei kannata hyvinkäällä, ei tänne kaivata, en käy". Nämä änkyrät haluaisivat palata menneisyyteen, tai vähintäänkin polkea paikallaan. Elävät siinä 1960 -luvun kaupungissa, jossa ei ollut mitään ja eivät ole heränneet siihen, että asuvat nykyään ihan oikeassa kaupungissa. Kaikki uusi ja kehitys on vierasta ja uskottavan kaupungin piirteitä halutaan ajaa alas, tai vähintäänkin leimata kaupunki kannattamattomaksi kaikelle kaupungeille tyypilliselle toiminnalle.
      Suosittelen siirtymään 15km pohjoiseen, jos paikallaan polkeminen ja tasapaksu arki kiinnostaa.

      • herätyspalkansaajat

        Muutos on aina hyväksi jos se vie eteenpäin ja on kannattavaa. Ihmettelen vain näitä vinkujia täällä palstalla/hyvinkäällä jotka odottavat muiden tekevän, ja jos laittaa faktat tiskiin yrittäjän näkökulmasta miksi en riemulla tähän juttuun lähde niin sitten halveksitaan ja syytellään. Miksi ette itse tee asialle mitään muuta kuin meuhkaatte? Jokainen voi alkaa yrittäjäksi muistaen riskinsä. Ai, ei kiinnosta vai? Sveitsin kylpylä aukeaa syksyllä monine palveluineen mm. kolme erityylistä ravintolaa. Oletteko ajatelleet, että näin alan vinkkelistä katsotaan mitä sinne tulee ja muuttaako miten asiakasvirtoja/ravintolakenttää keskustassa? Tässä vaiheessa suosittelen siirtymään ravintoloiden perässä stadiin jos parempaa haluatte. Onhan tässä kylässä nähty rav.alan konkursseja, muutoksia ja varmasti lisää on tulossa.


    • SurkeaaOn

      Ravintoloihin liittyen, tiesittekö muuten, että tunnetuin hyvinkääläinen korkeisiin kohteisiin erikoistunut yritys joutui rakennuttamaan muutama vuosi sitten yritysvierailleen oman ravintolan tehtaansa yhteyteen, kun kaupungin ravintolatarjonta ja koko kaupunkikuva on hyvin nolo tämän yrityksen kannalta. Nyt ei enää tarvitse viedä vieraitaan lähellekään keskustaa.
      Kyllä hävettää itseänikin, vaikka en näissä piireissä liikukaan!!

    • Aina.Inkeri.Ankeinen

      Hyvinkääläiset saavat itse hävetä itseään etteivät kannattaneet ns. parempia ravintoloita silloin kuin niitä on ollut tarjolla. Hyvä se on nyt nyyhkyttää ja harmitella. Täällä menestyy Obelix, Medari ja ABC koska teidän makutottumukset ovat: grillimauste, rasva, pakastekasvikset, pakastekala, kypsät kengänpohja pihvit, kaikki fritattu "frutti di mare" sekä mozzarellatikut ja jalapenopoppersit, knorrin valmiskastikkeet sekä keitot, ja lopun kruunaa mikron kautta tulikuumaksi vedetty suklaafondant ja marjamelba. Kaikki tämä hulautellaan alas huoneenlämpöisellä halvimmalla punaviinillä(mieluiten viikko avaamisesta, mukava etikkainen särmä) mitä ravintolasta löytyy. Aa että kyllä taas kelpaa.

    • Napalmia

      Mitä noita itkette, se menneisyyttä, että ravintola kannattaa. Syyt hyvin yksinkertaisia,
      Tv maksukanavat, fb, Whatsup, twitter, instagram, snapchat, yms, yms. Noi voittaa panemisen, niin voittaa ne ravintolankin ja jos ei voita otetaan pelikone kehiin. Sen kkun vilkaset peiliin ja puolisoasi mitä teette illat.

    • TotuusON

      Aika omituista ruikutusta. Perusta itse, hiton haaveilija, se huippukuppila josta kaikki saavat mieleistään juuri haluamaansa aikaan. Bändejä aina, kun mieleesi juolahtaa, ja juuri oikeanlaista väkeä juuri oikensuuruinen porukka bailaamassa ja juttelemasta juuri haluamastasi puheenaiheesta ja olemassa samaa mieltä kanssasi. Herätkää nykyaikaaan! Joulupukkia ja Helinäkeijua ei siis ole.

    • AikaOnnetontaOn

      Mikä hiton raittiuskaupunki Hyvinkää on? Koko saakelin kaupungista ei löydy, kuin kaksi mestaa, johon voisi kuvitella menevänsä! Tämä on kyllä surkeaa ja jopa aika noloa jo. Kun joskus ulkopaikkakuntalaiset kysyy, mihin kannattaa mennä, sanon mielummin olevani absolutisti, ei baareissa kävijä, kun sanoisin kaupungin parhaaksi paikaksi jomman kumman näistä kahdesta.
      Saas nähdä nyt, kun tulee näitä suurtapahtumia ja festareita, niin kuinka niiden käy, kun jatkojen puitteet on näin mitätöntä piiperrys tasoa. Istuvat pippaloiden jälkeen kaupungilla ja miettivät, että tullaanko enää ensi vuonna, kun ainoa, mitä jatkoista jäi käteen on kirjaston nurmella kastuneet farkun persaukset, kuiva suu ja päänsärky.

      • LeeviTasanen

        Nyt ois sinulla loistava mahdollisuus äkkirikastumiseen, vielä kerkeää vapuksi ja kesäjuhlien jatkopaikaksi. Kato nyt vähä itsekkin Hyvinkääläistä tallaajaa, kun joku ilmanen tapahtuma, niin aivan hirveen näköstä otusta kaivautuu jostain kiven koloista tai paavolan perukoilta. Ei edes uskoisi sellaisia enää olevan olemassakaan varsinaisia menninläisiä. Noiko elättää sitten ravintoloitsijan?


    • Käsittämätöntä

      Nyt on pakko ihmetellä että hopealyhdyssä on myös perjantaina puolet baarista suljettu! Ei näin Hyvinkää! :O

    • Raksmaks

      Viime syksynä pari tuttuani, jotka pyörittävät pk-seudulla kahta ravintolaa, kävivät pitkään katselemassa tämän kylän touhuja ja tuumasivat, että ei kannata tulla heittämään rahojaan kaivoon! Nyt suunnittelevat toisaalle uusia kuvioita nykyisten lisäksi, mutta valitettavasti eivät tänne. Juttelin näiden kanssa aiheesta viikko sitten ja heidän jotkut liiketuttavat olivat olleet samoilla linjoilla, eli kuulemma ei Hyvinkäälle.

      • Maailmantappimuualla

        Uskon täysin. Duopoli porskuttaa kaupungin molemmissa päissä. Ravintolan sijainti pitäisi jäädä sille välille, mitä on tarjolla? Kauppakeskus ja sen yli-törkeät vuokrat jotka eivät sovellu korkeakustanteiselle palvelualalle.


    • NoinTehdään

      Hyvinkäälle tulee varmasti heti uusia ravintoloita ja pubeja, kun kysyntä ylittää tarjonnan. Siis hyvät asiakkaat käykää ravintoloissa erittäin usein Hyvinkäällä ja niin sankoin joukoin, että nykyiset ravintolat eivät pysty kysyntää tyydyttämään, niin uusia kyllä tulee. Ainakin minä perustan, mutta en perusta ravintolaa sen vuoksi, että viikot saan yksin istuskella siellä ja pari kaveria latkii kepua ja hekin vaativat kanta-asiaiasetuja tai menevät muualle. Kuluttajat huoraa, eli menevät aina parhaan tarjouksen perässä, joten ei mitään järkeä yksityisen perustaa tänne ravintolaa ketjut on eri asia, kun on varaa vetää muutama vuosi tappiollakin. Mutta tehdään osakeyhtiö jossa viisisataa osaketta ja ostatte yhden mieheen viidellä tuhannella. Siksi hinta tuntuva, että tulee sitoutuneisuutta. Minä pyöritän ja te hyvät yhtiökaverini vain kiikutatta ystävänne ravintolaan viettämään iltaa. Helppoa kuin heinänteko, paitsi että osa ei hoida osaansa vaan ratsastaa toisten kustannuksella, kuten loisilla tapana on. Miettikää tuotte vain esim kaksi asiakasta per lätty viikossa on tuhat plus te hyvät yhtiötoverini niin kaikkien juodessa vaivaisella viidellä kympillä on liikevaihto 300 tonnia kuukausi 3.6 miljoonaa vuosi. Eka vuonna sijoituksenne palautuu ja siitä eteenpäin pelkkää tuottoa. Mitäs sanotte? Ja työntekijät hyvälle provisio palkalle, että on tahtoa myydä ja touhuta. Palkkakateutta emme tunne hyvästä työstä hyvä palkka.

      • Ei.tärkein.asia

        Monelle kaupungin asukkaalle ei kuppilat ole se ykkösasia. Lapsiperheillä on siihen liittyviä asioita ja vanhempi väki ei kupploihin lähde notkumaan. Jäljelle jää vain nuoriso ja alkoholiriippuvaiset. Sijoituskohteeksi on tarjolla paljon tuottavampia kohteita eri muodoissaan.


      • Lewel1000

        No jaa kaupungissa lähes viisikymmentä tuhatta asukasta, joten tosi paljon saa olla noita sinunlaisia. Kaveri puhuu viidestä sadasta osakkaasta ja heti ensimmäiseksi löytyi vastustaja varsinainen yrittäjä henkinen yksilö. Mutta hän kehui vielä paremmilla tuotoilla joten anna yhteystiedot niin laitan ravintola osakkeen lisäksi sinunkin sijoituskohteeseesi ekavuosi omat takas ja sen jälkeen viisi donaa vuosittain. Käy.


      • Jalat.maassa
        Lewel1000 kirjoitti:

        No jaa kaupungissa lähes viisikymmentä tuhatta asukasta, joten tosi paljon saa olla noita sinunlaisia. Kaveri puhuu viidestä sadasta osakkaasta ja heti ensimmäiseksi löytyi vastustaja varsinainen yrittäjä henkinen yksilö. Mutta hän kehui vielä paremmilla tuotoilla joten anna yhteystiedot niin laitan ravintola osakkeen lisäksi sinunkin sijoituskohteeseesi ekavuosi omat takas ja sen jälkeen viisi donaa vuosittain. Käy.

        Ei välttämättä vastustaja, mutta totuudenpuhuja. Ei Hyvinkäältä löydy 500 jotka sijoittavat ravintola-alalle jossa nykyisetkin kaatuvat asiakaspulaan. Prempia sijoituskohteita nykyisin sijoitusasunnot, metsä ja pörssiosakkeet nyt äkkiseltään listattuna.


      • Virolainen_Pasi

        Kyllä niinkin, mutta vaikea on niissä viidellä tonnilla saada edes viittäsataa, vaatii kovasti pitkäjänteisyyttä. Ehkäpä tuo ehdotus oli lähinnä vittuilua noille arvostelijoille, jotka eivät kuitenkaan itse ole valmiita laittamaan rikkaa ristiin. Tosin ei heillä ole yön vanhaa satastakaan taskussa.


    • Eivoikäsittää

      Tätä keskustelua kun lukee niin huomaa kyllä sen syyn minkä takia täällä ei mikään kannata! Helvetinmoista valittamista ja uhoomista saa vaan aikaseksi kun joku jotain kysyy/ihmettelee.. :-D ei näytä mikään kelpaavan. Moni paikka on kiinni mennyt näiden vettä lipittävien kukkahattutätien johdosta. Jatkakaa samaan malliin Hei! Lähtee viimeisetkin yksityiset kuppilat niin eipä jää mistä valittaa!

      • Jeremias97

        Noin se on. Ei nää nyhveröt mitää ymmärrä. Joku helvetin tyttökerho pitää kotona tyttöjen iltaa pullo vinkkua ja pari sidukkaa kerran pari vuodessa ja sit ei kaupungin ykkösdaameille(omasta mielestään) löydy arvoistaa jatkopaikkaa sen jääveden hörppimiseen. Mä sit niin täys noita vanhoja haaskoja, jotka ei ymmärrä et ysäri on historiaa vaikka peilikin sen selkeästi ilmoittaa.


      • Raha.ratkaisee

        Oikeassa elämässä syy on taloudellisesta kannattamattomuudesta. Kun ihmiset aikuistuu niin he eivät notku missään kuppiloissa. Miten joillekin tämä asia on niin vaikeaa tajuta. Jämäjengi vain niissä notkuu.


      • Revisiitä-jososaat

        "Jeremias" unohtaa nyt sellaisen ravintolan pitäjälle tuiki tärkeän jutskan että "vanhoilla haaskoilla" on enemmän mania kuin nuorella näppylällä, joka ei vielä tiedä eikä käsitä mistään mitään. Jotta tutkipa peiliäsi tarkasti.


    • Eivoikäsittää

      No sehän ei taas aikuistumiseen liity millään tapaa! :-D pointti varmasti tämän viestiketjun aloittajalla on ollut ihmetellä tiettyjen yrittäjien toimia sekä näitä tämän kylän asiakkaita. Jännä myöskin että heti mennään ihan ääripäähän, päätä ei ole tarkoitus vetää täysin jumiin mutta vedenlitkijät eivät myöskään anniskeluravintoloissa ole se kannattavin asiakasryhmä.

      • Raha.ratkaisee

        "kylän asiakkaat" ovat todella aikuistuneita eikä heitä vähääkään kiinnosta kapakat eikä niiden lukumäärät. Teinit niissä notkuu aikansa ja "ikuiset kakarat" siirtyvät räkälöihin. Näin se on ollut vuosikymmeniä ja näköjään vieläkin. Yrittäjät taas pitävät kuppilaa kunnes rahat loppuu kun budjettia ei ole osattu laatia kunnolla. Fyrkkaa pitää tulla enemmän kuin sitä menee oikeassa liiketoiminnassa. Jossain vaiheessa ymmärtänet elämän totuudet parrankasvun myötä.


      • Klomu

        Mitäs hiton väliä sillä on onko teini tai ikiteini kuhan kassa vaa kilisee. Niin se on kaikissa kaupungeissa ollut ja tulee olemaan. Mutta talouskysymyshän se on kun velat ja kortit on ihan tapissa niinkyllä koti illanistujaisista tulee muotia. Kiva katella " varakkaat" kaivelee kolikoita maksaessaan, on lapsen possu saanu kyytiä, heh.


      • kilikili
        Klomu kirjoitti:

        Mitäs hiton väliä sillä on onko teini tai ikiteini kuhan kassa vaa kilisee. Niin se on kaikissa kaupungeissa ollut ja tulee olemaan. Mutta talouskysymyshän se on kun velat ja kortit on ihan tapissa niinkyllä koti illanistujaisista tulee muotia. Kiva katella " varakkaat" kaivelee kolikoita maksaessaan, on lapsen possu saanu kyytiä, heh.

        Ei näy kasat kilisevän kun täällä aiheesta itketän. Mitä tuollaisesta asiasta jankuttamaan.


      • Klomu

        Sorry kilikili, mut mä oon tiskin oikeekka puolella ja giniä nautiskellessa kattelen persaukisten touhuja känniä ootellessa.


    • Vuodet_vierivät

      Kyllä se totta on, että tämä asia nyt vain oli ennen paremmin. Väki liikkui omalla paikkakunnalla.
      Ravintoloiden viihtyvyydessä on paljon eroa. Totta kai sisustus, tilojen käytännöllisyys ja muut puitteet ovat tärkeitä, mutta kyllä henkilökunnalla on suuri merkitys.
      Esimerkiksi Hopiksessa. Minneköhän sieltä katosi se erittäin nätti tarjoilijatar, vähän varttuneempi, joka niin sopuisasti palveli vielä jokin aika sitten siellä työskenteli. Nimi ei jäänyt mieleen, mutta hymy juu.
      Siitä on pitkälti tässäkin kyse. Jos asiakkaat kokevat tulleensa palveluiksi, he tulevat sinne uudelleen ja uudelleen. Näin se vaan on.
      No Hopiksessa on riittänyt menoa aina ns. väkijengin voimin, mutta vuosikymmenten saatossa. Onhan sitä uutta väkeäkin aina riittänyt.
      Toivottavasti paikkakunnalla säilyy omat palvelut, ettei tarvitse aina lähteä jonnekin muualle.

      • Saukkosa

        Samaa mieltä. Palvelusta on kyse. Jos se toimii, koko homma toimii. Mä luulen tietäväni ketä tarkoitat sillä tarjoilijalla. Jäi muuten munkin mieleeni, mutta nimeä en saa päähäni.


      • Woiniitäaikoja

        Noin kymmenen (10) vuotta sitten kävin silloin tällöin Hvnk:n yön tuulia haistelemassa. Nekin kerrat vähenivät kun Hopparin portsari alkoi moikkaamaan ruokakaupassa. Niin tarjoilijoitten kuin kaikkien muittenkin 'palvelijoitten' kohdalla on kyse aina niistä kuuluisista kemioista. Joittenkin tyyppien kanssa synkkaa ja toisten kanssa ei millään ilveellä.


      • rimakauhua

        Se on muuten kumma, kun hyvä palvelu ja kiva ulkomuoto jää mieleen, Minäkin luulen tietäväni kenestä kyse. Moikkaisin jo kävelisi vastaan, niin kiva tyyppi oli.


    • Weera30

      Nythän on avattu pari uutta ruokaravintolaa ja varsinkin kreikkalaista odotin. Mutta valitettavasti molemmista olen kuullut niin huonoa palautetta etten mene. Ymmärrettävää, että alussa toiminta voi vähän takkuilla, mutta jos mainostetaan aitoa ja kreikkalaisessa salaatissa on apetit - kuutioita tai tarjoillaan kylmää pakastepizzaa niin ei houkuta. Samaten se, että ihmiset jättävät ison osan vappulounaastaan syömättä väistämättä kertoo ruan tasosta, tämä siis toisessa uudessa. Kannattaisi aloittaa vahvasti niin ne asiakkaat tulisivat uudestaankin.

      • Oou

        Ei ollut tuolla uudella paikalla ihan pakka ilmeisesti pysynyt kasassa vapun aikana..todella noloa!


    • Kulinari

      Onko Hyvinkäällä kaikki ravintolat huonoja? Medari ja Obelix, niillä keskuskeittiöruokaa,, ja einesruokaa!

      • kurmettia

        On ne. Ei täällä kannata rahoja tuhlata ruokaravintoloihin, tulee vaan ketutus päälle. Hotelli Sveitsistä en osaa sanoa, käy siellä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe