Jeesus kuoli syntiemme takia!

Jeesukseenluottava

Uskon kautta Häneen saat synnit anteeksi!

149

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalaonhyvä

      Ja kun he olivat häntä pilkanneet, riisuivat he häneltä vaipan, pukivat hänet hänen omiin vaatteisiinsa ja veivät hänet pois ristiinnaulittavaksi.

    • Uskoo.kuka.uskoo

      Voisiko älyttömämpää tarinaa kehitellä. Antaa nyt oma poikansa tapettavaksi, että toiset saisivat syntinsä anteeksi. Panee epäilemään sellaisen Jumalan kaikkivoipaisuutta joka antaa tuollaisen vääryyden tapahtua?

    • Devoiut

      Helpoin tapa on liittyä vanhoillislestadiolaisiin.

      • totta-maar

        Miten tuo liittyy aloitukseen? Ajatteletko, että muut eivät saa syntejä anteeksi? Voin kertoa, että kyllä saavat. Jeesus antaa synnit anteeksi, jos uskoo Hänen uhrikuolemaansa ristillä, jolla Hän kertakaikkisesti hävitti syntimme. Usko ja syntien anteeksisaaminen eivät ole riippuvainen siitä mihin seurakuntaan kuuluu.


      • totta-maar

        >>Helpoin tapa on liittyä vanhoillislestadiolaisiin>>

        Helpoin tapa saada synnit anteeksi on uskoa Jeesukseen!


    • Jumalaonhyvä

      Säilytä armosi niille, jotka sinut tuntevat, ja vanhurskautesi oikeamielisille.

    • Jumalaonhyvä

      Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi, sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina.

    • Jumalaonhyvä

      Auta minut oikeuteeni, Jumala, ja aja minun asiani armotonta kansaa vastaan. Päästä minut kavaloista ja vääristä ihmisistä.

    • Jumalaonhyvä

      jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

    • beethooven

      Kautta historian noita fakiireja kyllä on aina piisannut.

    • Jumalaonhyvä

      Jumala, me tutkistelemme sinun armoasi sinun temppelissäsi.

    • Jeesus nyt oli au-lapsi ja pitkäaikaistyötön. Syrjäytyminen nyt teettää kaikenlaista.

    • Jumalaonhyvä

      Mutta minä olen kuin viheriöitsevä öljypuu Jumalan huoneessa, minä turvaan Jumalan armoon aina ja iankaikkisesti.

    • Jumalaonhyvä

      Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse.

    • Jumalaonhyvä

      Jumala, ole minulle armollinen, sillä ihmiset minua polkevat, joka päivä he sotivat minua vastaan, ahdistavat minua.

    • Jumalaonhyvä

      Hän lähettää taivaasta minulle pelastuksen, kun minua herjaavat minun polkijani. Sela. Jumala lähettää armonsa ja totuutensa.

    • Jumalaonhyvä

      Minä olen vihassani vähäksi silmänräpäykseksi kasvoni kätkenyt sinulta; mutta minä tahdon armahtaa sinua ijankaikkisessa armossa, sanoo Herra, sinun lunastajas.

    • Jumalaonhyvä

      Minun armollinen Jumalani käy minua kohden, Jumala antaa minun nähdä iloni vihollisistani.

      • TeuvoSäätöSuutin

        Te ja Teidän kirottu armonne, aaaaarghhh! Saan hermoromahduksen.


      • VapahtajaOletSinä

        Äpäräkultissa ei ole armosta tietoakaan. Teillä on vihan ja koston jumala.


    • Jumalaonhyvä

      Että hän alati pysyis Jumalan edessä: osoita hänelle laupiutta ja totuutta, jotka häntä varjelisivat.

    • Jumalaonhyvä

      Mutta sinä, Herra, älä käännä laupiuttas minusta pois: sinun laupiutes ja vakuutes aina minua varjelkoon.

    • Jumalaonhyvä

      Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.

    • alfa123om22

      Jeesuksen omana aikana oli VAHVA tuo opetus, että Jeesus kuoli syntiemme tähden. Mutta sen jälkeen on tapahtunut yhtä ja toista, joka on laimentanut tuota sanomaa.

      500-1000 Synti sinetillä lukittiin
      1000-1500 Pahat teot sovitettiin
      1500-2000 Ikuinen oikeudenmukaisuus saatettiin voimaan
      2000-2500 Näky ja profetia sinetillä vahvistetaan

      Nämä seikat ovat hämärtäneet tajuamme siitä, että Jeesus kuoli syntiemme tähden. Ehkä tuo opetus on haalistunut melko paljon.

      Minulle usko Jeesukseen merkitsee vain, että saa olla kokoamassa eikä tarvitse olla niiden joukossa, jotka hajottavat. Toki hajottajat tekevät omaa tärkeää työtään, mutta kokoamistyö on minulle itselleni enemmän mieleen. Usko Jeesukseen auttaa myös tuntemaan Jumalaa. Onhan niin paljon vääriä jumalia. Jeesuksen lauma on piskuinen hänen kirkostaan on muotoutunut aikojen melskeissä melko paljon raamatun sivuuttava laitos.

    • Jumalaonhyvä

      Sillä sinun armosi on parempi kuin elämä, minun huuleni ylistäkööt sinua.

    • Jumalaonhyvä

      Kiitetty olkoon Jumala, joka ei hyljännyt minun rukoustani eikä ottanut minulta pois armoansa.

    • Jumalaonhyvä

      Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi; Herra antaa armon ja kunnian, ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat.

    • Jumalaonhyvä

      Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi: Herra antaa armon ja kunnian: ei hän anna hurskailta mitään hyvää puuttua.

    • Jumalaanvoiluottaa

      Päivällä on Herra luvannut hyvyytensä, ja yöllä minä hänelle veisaan, ja rukoilen elämäni Jumalaa.

    • "Jeesus kuoli syntiemme takia!
      Uskon kautta Häneen saat synnit anteeksi!"

      Jeesus oli selkeästi fiksu tyyppi :-)

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja armollinen, sangen laupias kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat.

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta Herran armo pysyy ijankaikkisesta ijankaikkiseen, hänen pelkääväistensä päälle, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsiin,

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä niin korkia kuin taivas on maasta, antaa hän armonsa lisääntyä niille, jotka häntä pelkäävät.

    • olkaa-ryhdikkäät

      Kun Jeesus tulee takasin jakamaan OIKEUTTA, jokainen tyytyy siihen, mikä oikein on. Ihminen näet eläessään päättää itse oman loppusijoituspaikkansa. Kun sitten kuulee siitä tuomionsa, hän hyväksyy sen. Tosin eipä siinä ole väliä hyväksyykö vaiko ei. Tuomio on lopullinen.
      Mutta, olkaa tarkkana, sillä valheita ei kannata uskoa, mitä ihmiset puhuvat. Siitä varoitetaan Raamatussa jo etukäteen.
      Piti silti muistuttaa, kun nykyään on niin monenlaisia höpöttäjiä.
      Älkää edes kuunnelko heitä! Heti kun huomaatte, että vinksallaan on, niin kääntäkää selkänne. Tietenkin voitte sanoa, että hän on väärässä ja sitten mennä pois.

    • KiitosJeesus

      Kiitos Jeesukselle!

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta sinä, Herra, Herra, auta minua nimesi tähden, sillä sinun armosi on hyvä, pelasta minut.

    • Jeesusarmahtaa

      Auta minua, Herra minun Jumalani: auta minua sinun armos perästä,

    • Jeesusarmahtaa

      Herra on armollinen ja vanhurskas, ja meidän Jumalamme on laupias.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä hänen armonsa meitä kohtaan on voimallinen, ja Herran uskollisuus pysyy iankaikkisesti. Halleluja!

    • Luottomeni

      "Kaduttaa etten mennyt.
      Jos oppisi olisi pitänyt paikkansa, olin tuhonnut silloin saatanan..
      Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."

      • Kuinkashurisee

        No mitäpä Teuvo sinulle kuuluu?


    • Jeesusarmahtaa

      Suo minun varhain kuulla sinun armoasi, sillä sinuun minä turvaan. Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä, sillä sinun tykösi minä ylennän sieluni.

    • Jeesusarmahtaa

      Suo minun varhain kuulla sinun armojas, sillä sinuun minä toivon: ilmoita minulle tie, jota minä käyn; sillä minä ylennän sieluni sinun tykös.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa.

    • Jeesusarmahtaa

      Armelias mies tekee hyvää itsellensä, mutta armoton syöksee onnettomuuteen oman lihansa.

    • Jeesusarmahtaa

      Jumalattoman sielu himoitsee pahaa, lähimmäinen ei saa armoa hänen silmiensä edessä.

    • Jeesusarmahtaa

      Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta.

    • Jeesusarmahtaa

      Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.

      • AamenkiitosJeesus

        Katso, kämmenen leveydeksi sinä teit minun päiväni, ja minun elämäni on sinun edessäsi niinkuin ei mitään. Vain tuulen henkäys ovat kaikki ihmiset, kuinka lujina seisokootkin. Sela.


    • Jeesusarmahtaa

      Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra ilmestyi minulle kaukaa: minä olen ijankaikkisella rakkaudella sinua rakastanut, sentähden olen minä vetänyt sinua puoleeni sulasta armosta.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä laki on Moseksen kautta annettu: armo ja totuus on Jesuksen Kristuksen kautta tullut.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

    • Johanneksenveli

      Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

      • Sainsuurenaarteen

        Jumalan rakkaus on SUURI aarre.


    • Jeesusarmahtaa

      Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

    • Jeesusarmahtaa

      Niin sinun pitää tietämän, että Herra sinun Jumalas on Jumala, uskollinen Jumala, pitäväinen liiton ja laupiuden niiden kanssa, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä, tuhanteen polveen,

    • Jeesusarmahtaa

      Nyt siis, jos minä muutoin olen armon löytänyt sinun edessäs, niin osota nyt minulle sinun ties, että minä sinun tuntisin ja löytäisin armon sinun edessäs: ja katso kuitenkin, että tämä väki on sinun kansas.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

    • Sylkykuppi

      Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.

    • Takautuva syyllisyys on aika omituinen oikeuskäsite.
      Sanoisin kyllä että itte se hölmöili mutta mitä väliä enää. Kuollu ja kuopattu se olisi jo muutenkin

    • "Jeesus kuoli syntiemme takia. "

      Ei kuollut, vaan kuoli koska tarina oli niin kirjoitettu. Eihän meitä ollut olemassakaan.

      Ei kenenkään syntejä voi etukäteen antaa anteeksi, se on täysin hölmöä. Eihän se edes tiennyt että sellainen, kuin holokausti tulee tapahtumaan, tai että uusi uskonto synnyttää juutalaisvihan.

      • Jeesukseenluottava

        Sinä et käsitä Jumalan aivoituksia.


    • Ydinsanomaa

      Evankeliumin ydintä!

    • idiswooaq

      Jeesuksen avulla pystyy välttämään paholaisen viekotukset.Moni kirjoittaja ei itse tiedä ajavansa pahaa yhteiskuntaan ,mutta minulle se on aivan selvää ,mikä on hyvää ja pahaa.Saatana on 1000 juonten mestari
      ja siksi se sanoo ,että hän tekee hyvää ja muut tekevät pahaa.Tyhmä ihminen ei omaa tilaansa tajua vaan
      on saatanan vietävissä ja vaarana on joutua tempastuksi pois huonona kasvina puutarhasta.

    • Jeesusarmahtaa

      Paitsi Kalebia Jephunnen poikaa, hän näkee sen, hänelle minä annan sen maan, jonka päälle hän astunut on, ja myös hänen lapsillensa, että hän uskollisesti seurasi Herraa.

    • Jeesusarmahtaa

      Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?

      • Nytvoipelastua

        Evankeliumi pitää julistaa nyt! Nyt voi pelastua!


    • Jeesusarmahtaa

      Minä laulan Herran armoteoista lakkaamatta, julistan suullani sinun uskollisuuttasi polvesta polveen.

    • Ierika

      Ittepä se työtävieroksuva maankiertäjä hommansa hölmöili. En ota mitään vastuuta.
      Sitäpaitsi isänsä oli halveksuttava ja vastuuton kun poikansa noin hylkäsi. Ei jatkoon.

      • Peruspäivärahalla.eleli

        Otapa huomioon, että au lapsena ja nuorisotyöttömänä Jeesuksella oli aika heikot lähtökohdat.


    • Ei.se.senkummempaa.ollut

      Jeesus kuoli ( mikäli tarinat edes pitää paikkaansa) sen takia , että hänet ristiinnaulittiin rikollisena sen ajan lakien mukaan. Nämä höpö höpö syntien sovitus jutut on keksitty jälkikäteen.

      • Raamattusanoo

        Usko ei ole joka miehen, sanoo Raamattu.


    • Jeesusarmahtaa

      Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

    • Kun sinä uskollisesti noudatat tätä entisen ystäväni - Devout/Devoit - Puskalähetyksen käskyä:

      "Kun kerran Teuvo ei pelaa reilusti
      Tehdäänsittenniin                                 
      20.11.2016 20:14
      ja herjaa vaan ja toimii vilpillisesti, tehdään sitten tästä palstasta oikein villilänsi, kunnes saamme tänne sheriffin ja saamme tästä asiallisen foorumin, jossa kukaan ei herjaa ketään ja vääryyttä ei harrasteta!"

      Niin voisitko kertoa, miten saisin häneen yhteyden. Ei toimi sähköposti, ei puhelin eikä tavallinen posti.

      Kun jotakin nimimerkkiä arvelen hänen nimimerkikseen, saan vastauksen; "En ole Devoit."

      Hänen viimeisin omalla nimimerkillään kirjoittama todistus on lähes 9 vuoden takaa

      "Devoit
      5.9.2008 23:25
         kysyn. kirjoitti:
      Miten se heittäminen tapahtuu?

      Vain verbaalisesti. Kohdallani hoitomies heikki saari totesi, että minut heitetään saatanalle.
      En tiedä, minkä vastapalveluksen hän saatanalta siitä sai."

      Jos hänet vielä tapaat, voisitko kysyä, miten kauas hänet on heitetty, ja  kysyä:

      Minkä palkinnon hän Saatanalta saa, levittäessään minusta jatkuvasti törkeitä valheita ja uhkailuja?

      • Miksi.kiusaat.devoitia

        Miksi rikot jatkuvasti lupaustasi olla menemättä muiden aloituksiin?
        Miksi jatkuvasti kiusaat Devoitia? Onko sinulla jonkin asteinen devoitaddiktio?


    • Jeesusarmahtaa

      Ja avukses huuda minua hädässäs, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.

    • Jeesusarmahtaa

      Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta Jumalan vahva perustus kuitenkin pysyy, joka tällä kiinnitetty on: Herra tuntee omansa: ja lakatkaan jokainen vääryydestä, joka Kristuksen nimeä mainitsee.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."

    • Jeesusarmahtaa

      Sentähden Herra odottaa, että hän olis teille armoinen, ja sentähden on hän noussut teitä armahtamaan; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaat ovat kaikki, jotka häntä odottavat.

    • Jeesusarmahtaa

      Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme yhteyteen.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra, opeta minua ajattelemaan loppuani, ja mikä minun päivieni mitta on, että ymmärtäisin, kuinka katoavainen minä olen.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä sinä pelastit minun sieluni kuolemasta, minun jalkani kompastumasta, että minä vaeltaisin Jumalan edessä, eläväin valkeudessa.

    • Jeesusarmahtaa

      Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.

    • Jeesusarmahtaa

      Sinulta minä odotan pelastusta, Herra.

    • Jeesusarmahtaa

      Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

    • Jeesusarmahtaa

      Riemuitkaa, te taivaat, iloitse, sinä maa, puhjetkaa riemuun, te vuoret, sillä Herra lohduttaa kansaansa ja armahtaa kurjiansa.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut."

    • Jeesusarmahtaa

      Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."

    • Aamenaameaamen

      Aamenaameaamen!

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra on tehnyt tiettäväksi pelastustekonsa, hän on ilmaissut vanhurskautensa pakanain silmien edessä.

    • Jeesusarmahtaa

      Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      Autuas se kansa, joka tuntee juhlariemun, ne, jotka vaeltavat sinun kasvojesi valkeudessa, Herra!

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

    • AamenkiitosJeesus

      Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi."

    • Evankeliuminasialla

      Tämä on evankeliumi!

    • AamenkiitosJeesus

      He eivät tahtoneet totella eivätkä muistaneet ihmeellisiä tekoja, jotka sinä olit heille tehnyt, vaan olivat niskureita ja valitsivat uppiniskaisuudessaan johtajan palatakseen takaisin orjuuteensa. Mutta sinä olet anteeksiantava Jumala, armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa: sinä et heitä hyljännyt.

    • AamenkiitosJeesus

      Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta sinä suuressa laupeudessasi et tehnyt loppua heistä etkä hyljännyt heitä; sillä sinä olet armahtavainen ja laupias Jumala.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,

    • AamenkiitosJeesus

      Ja eipä he tahtoneet kuullakaan, ja ei he ajatelleet niitä ihmeitä, jotka sinä teit heidän kanssansa; vaan he tulivat uppiniskaisiksi ja asettivat päämiehen palataksensa takaperin orjuuteensa, vastahakoisuudessansa; mutta sinä Jumala olet anteeksiantaja, armollinen, laupias ja pitkämielinen, sangen suuri laupiudesta, ja et sinä heitä hyljännyt.

    • AamenkiitosJeesus

      Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne. Amen.

    • AamenkiitosJeesus

      Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

    • AamenkiitosJeesus

      Muista, Herra, laupiuttas ja hyvyyttäs, joka maailman alusta on ollut.

    • AamenkiitosJeesus

      Kaikki Herran tiet ovat hyvyys ja totuus niille, jotka hänen liittonsa ja todistuksensa pitävät.

    • AamenkiitosJeesus

      Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä hänen armonsa on voimallinen meidän päällemme, ja Herran totuus ijankaikkisesti. Halleluja!

    • AamenkiitosJeesus

      Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa.

    • AamenkiitosJeesus

      Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

    • AamenkiitosJeesus

      Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!

    • AamenkiitosJeesus

      Siunaus on vanhurskaan pään päällä, mutta väkivaltaa kätkee jumalattomien suu.

    • AamenkiitosJeesus

      Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.

    • AamenkiitosJeesus

      Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja Herra itse käy sinun edelläsi, hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua eikä hylkää sinua; älä pelkää äläkä arkaile."

    • AamenkiitosJeesus

      Katso, Herra, Herra auttaa minua; kuka minut syylliseksi tuomitsee? Katso, kaikki he hajoavat kuin vaate; koi heidät syö.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

      • jooeijeesusta

        Jumalanne on vihan, vittumaisuuden ja koston jumala. Hänen uhriksi muuan hanttapuli nimeltään Jeesuskin joutui.


    • AamenkiitosJeesus

      Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

    • Kysyväinen

      Etkö voisi jollakin nimimerkillä herjata ja vihata itseäsi, jotta voisit ylpeillä taivastilisi kasvamisesta, kuten pois jahtaamasi entinen ystäväsi:

      "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
      Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

      Sen, minkä teet toisille, tee se myös itsellesi.

    • AamenkiitosJeesus

      Joka on vakaa vanhurskaudessa, saa elämän; mutta joka pahaa tavoittaa, saa kuoleman.

      • Päässä.laskien

        Sinä ilmeisesti olet "vakaa vanhurskaudessa". Kai sinunkin pitää silti välillä kuolla, mutenhan sinulle kertyisi kaksi elämää.


    • AamenkiitosJeesus

      Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.

    • Vanha-vitsi

      Tiedetään,tiedetään.

      • Ei.riitä.ei

        Ei riitä, että tietää.


      • Niinpäniinpäniinpä
        Ei.riitä.ei kirjoitti:

        Ei riitä, että tietää.

        Niinpä! Ei nälkäisellekään riitä, että parin korttelin päässä jaetaan ilmainen ateria. Ei tieto täytä vatsaa. Pitää mennä syömään se ateria. Sitten vasta siitä on hyötyä!


    • Muistutus.aloittajalle

      Totuushan on se,että Jeesus sai kuolemantuomion omien tekojensa tähden.
      Myöhemmin on sitten kehitelty tapauksen pohjalta tällainen "syntien sovittamis" stoori.
      Mikäli kaikista syyttömästi tapetuista olisi tehty tällaisia syntien sovittajia, niin niitä olisi lukematon määrä.

      • Kyllä.kylmii

        Kommenttisi osoittaa täydellistä kristinuskon tuntemisen puutetta. Kyllä Suomi olisi pimeä hengellisesti, jos kaikki olisivat noin tietämättömiä, vieläpä perustotuuksista.


      • Toivotaan.parasta

        Tuo kylmiminen voi enteillä alkavaa influenssaa, kuuma rommitoti voisi auttaa. Mitä noihin lapsekkaisiin uskomuksiisi tulee, niin niihin en tiedä lääkettä.


      • Varo.kompastumast
        Toivotaan.parasta kirjoitti:

        Tuo kylmiminen voi enteillä alkavaa influenssaa, kuuma rommitoti voisi auttaa. Mitä noihin lapsekkaisiin uskomuksiisi tulee, niin niihin en tiedä lääkettä.

        No, pysy pimeänä sitten, kun niin kerran haluat.


      • AamenkiitosJeesus
        Varo.kompastumast kirjoitti:

        No, pysy pimeänä sitten, kun niin kerran haluat.

        Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.


    • jooeijeesusta

      Jeesus kuoli oman typeryytensä takia!
      En tunne pienintäkään syyllisyyttä tai kiitollisuutta moisen pitkätukan vuoksi. Ymmärrän sikäli, että ei varmasti ollut äpärälapsella helppo lapsuus tuohon aikaan.

    • AamenkiitosJeesus

      Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

    • AamenkiitosJeesus

      Hän antaa heidän olla turvassa, ja heillä on vahva tuki; ja hänen silmänsä valvovat heidän teitänsä.

    • Pysytäänpä.totuudessa

      Ei minun tietääkseni syyttöksissä, jotka johti Jeesuksen kuolemantuomioon, mainittu mitään toisten tekemistä synneistä.

      • Asioitaseuraillut

        Sinulla on, sanoisinko niukka tietämys näistä asioista.


      • Niin.se.vaan.on
        Asioitaseuraillut kirjoitti:

        Sinulla on, sanoisinko niukka tietämys näistä asioista.

        Lähes jokainenhan (ehkä et sinä) tietää syyt Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen. Nämä sovitus höpinät on jälkeenpäin keksitty, vai väitätkö, että ne on sepustettu ennen Jeesuksen kuolemaa.


      • Asioitaseuraillut
        Niin.se.vaan.on kirjoitti:

        Lähes jokainenhan (ehkä et sinä) tietää syyt Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen. Nämä sovitus höpinät on jälkeenpäin keksitty, vai väitätkö, että ne on sepustettu ennen Jeesuksen kuolemaa.

        Jeesuksen sovituskuolema on Jumalan suunnitelma ollut jo ennenkuin meitä ihmisiä ei ollut kuin kaksi ensimmäistäkään. Sepustukset ovat näköjään sinun alaasi. ;)


      • Totuudenmukaisempi
        Asioitaseuraillut kirjoitti:

        Jeesuksen sovituskuolema on Jumalan suunnitelma ollut jo ennenkuin meitä ihmisiä ei ollut kuin kaksi ensimmäistäkään. Sepustukset ovat näköjään sinun alaasi. ;)

        Minun kirjassa lukee noin ja uskon siihen enemmän, kuin sinun sepustuksiisi:):):)

        "Kristuksen kuolemantuomio

        Vuonna 1800 jKr. löydettiin Aquilasta, 53 engl. penikulman päästä Roomasta koilliseen olevasta paikasta, kuparitaulu, jossa oli hepreankielinen teksti. Tekstin todettiin olevan jäljennös Jeesuksen virallisesta kuolemantuomiosta. Paikalla, josta taulu löydettiin, oli muinoin ollut vanha Aminternum; nämä rauniot ovat vieläkin nähtävänä lähellä St. Vittorinoa. Löydön teki ranskalainen muinaistutkija Dominique Vivant Denon, joka eli vv. 1747-1825. Taulun taakse oli kirjoitettu: "Samanlainen taulu on lähetetty joka suvulle."

        Taulun teksti käännettynä oli:
        PONTIUS PILATUKSEN TUOMIO
        että Jeesus Natsarealainen on ristillä kuoleva.

        TUOMIO

        Keisari Tiberiuksen seitsemäntenätoista hallitusvuotena ja 24 päivänä Maaliskuuta, Pyhässä Jerusalemin kaupungissa, Hannaan ja Kaifaan ollessa ylimmäisinä pappeina, Jumalan kansan uhripappeina, tuomitsen minä, Pontius Pilatus, Pretorikunnan maaherra, Jeesus Natsarealaisen kuolemaan ristillä kahden pahantekijän välillä, seuraavien kansan syytösten tähden:

        Hän on viettelijä,
        hän on kapinallinen,
        hän on lain vihollinen, hän nimittää itsensä Israelin kuninkaaksi,
        hän on mennyt temppeliin seurassaan suuri kansanjoukko, jolla oli palmunoksia käsissään.

        Centurio Qvintus Kornelius käsketään viemään hänet teloituspaikalle. Jokaista, olkoonpa hän köyhä tai rikas, kielletään vastustamasta Jeesuksen kuolettamista.

        Me allekirjoittaneet todistamme täten Jeesuksen kuolemantuomion:

        Daniel, rabbiini, farisealainen
        Johannes, rabbiini
        Rafael Rorobabel
        Kapet, kansalainen

        Jeesus menköön kaupungista ulos Struenus-portista. "


      • Asioitaseuraillut
        Totuudenmukaisempi kirjoitti:

        Minun kirjassa lukee noin ja uskon siihen enemmän, kuin sinun sepustuksiisi:):):)

        "Kristuksen kuolemantuomio

        Vuonna 1800 jKr. löydettiin Aquilasta, 53 engl. penikulman päästä Roomasta koilliseen olevasta paikasta, kuparitaulu, jossa oli hepreankielinen teksti. Tekstin todettiin olevan jäljennös Jeesuksen virallisesta kuolemantuomiosta. Paikalla, josta taulu löydettiin, oli muinoin ollut vanha Aminternum; nämä rauniot ovat vieläkin nähtävänä lähellä St. Vittorinoa. Löydön teki ranskalainen muinaistutkija Dominique Vivant Denon, joka eli vv. 1747-1825. Taulun taakse oli kirjoitettu: "Samanlainen taulu on lähetetty joka suvulle."

        Taulun teksti käännettynä oli:
        PONTIUS PILATUKSEN TUOMIO
        että Jeesus Natsarealainen on ristillä kuoleva.

        TUOMIO

        Keisari Tiberiuksen seitsemäntenätoista hallitusvuotena ja 24 päivänä Maaliskuuta, Pyhässä Jerusalemin kaupungissa, Hannaan ja Kaifaan ollessa ylimmäisinä pappeina, Jumalan kansan uhripappeina, tuomitsen minä, Pontius Pilatus, Pretorikunnan maaherra, Jeesus Natsarealaisen kuolemaan ristillä kahden pahantekijän välillä, seuraavien kansan syytösten tähden:

        Hän on viettelijä,
        hän on kapinallinen,
        hän on lain vihollinen, hän nimittää itsensä Israelin kuninkaaksi,
        hän on mennyt temppeliin seurassaan suuri kansanjoukko, jolla oli palmunoksia käsissään.

        Centurio Qvintus Kornelius käsketään viemään hänet teloituspaikalle. Jokaista, olkoonpa hän köyhä tai rikas, kielletään vastustamasta Jeesuksen kuolettamista.

        Me allekirjoittaneet todistamme täten Jeesuksen kuolemantuomion:

        Daniel, rabbiini, farisealainen
        Johannes, rabbiini
        Rafael Rorobabel
        Kapet, kansalainen

        Jeesus menköön kaupungista ulos Struenus-portista. "

        Niin, onhan Kirjoituksissa toki myös ne syytökset, joilla Jeesusta syytettiin. Pitihän vihollisen saada tehdä se, jonka Jumala oli edeltä säätänyt.


      • Se.siitä
        Asioitaseuraillut kirjoitti:

        Niin, onhan Kirjoituksissa toki myös ne syytökset, joilla Jeesusta syytettiin. Pitihän vihollisen saada tehdä se, jonka Jumala oli edeltä säätänyt.

        No, johan oli taas selitys:)


    • VapahtajaOletSinä

      Omaa hölmöyttään se kuoli ennen aikojaan mutta sattuuhan sitä nuorisoradikaaleille. Älä usko. Etkä sitäpaitsi tarvitse mitään syntien anteeksiantoa. Et ole mitenkään tilivelvollinen kansallista lainsäädäntöä kummemmille asioille ja tahoille.

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe