Tontilla olevien tukkien myynti

Tyvitukit

Tontilla on kaadettavaa tukkia 30m3 verran. Jos sen tekee ja toimittaa tienvarteen, niin saako niistä tehtyä kaupat. Tarvitseeko olla LY-tunnus?
Tontti on haja-asutusalueella.

18

1622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeeHaloiksiSuosiolla

      Ei tule rekkakuormallista, joten nihkeää voi olla. Sattumalta saattaa jollekin kelvatakin, pilkkahintaan toki. Jos sattuisit olemaan pitkäaikainen kumppani jonkun metsäyhtiön kanssa, niin helpottaisi kummasti tuollaisen minierän myymistä, mutta kuulostaa vähän siltä ettet ole.

      • Nipullisellakäyvänhinnan

        Nipullisella saa käyvän hinnan.


    • m3m3m3

      Kannattaa tehdä kaupat etukäteen, hankintasopimus. Esim. Storalla taitaa minimierä olla 5 m3.
      Olen myynyt useita n. 10 m3 tukkieriä ja ei mitään ongelmaa.
      Hinta ollut aivan keskihinnan mukainen.

      • 8448446453

        Juuri noin. Kepeästi löytyy ostaja tuolle määrälle jos tontti ei oli ihan perimmäisessä kairassa ja tiettömien tieyhteyksien takana. Tarkoittiko avaaja Y-tunnusta? Jos tarkoitti niin sitä ei tarvita. Ostajalle aivan sama onko sitä tahi ei.


      • 436285
        8448446453 kirjoitti:

        Juuri noin. Kepeästi löytyy ostaja tuolle määrälle jos tontti ei oli ihan perimmäisessä kairassa ja tiettömien tieyhteyksien takana. Tarkoittiko avaaja Y-tunnusta? Jos tarkoitti niin sitä ei tarvita. Ostajalle aivan sama onko sitä tahi ei.

        Ei todellakaan löydy kepeästi ostajaa. Sattumalta saattaa toki löytyäkin, ja paljon riippuu myös sijainnista. Hyväntekeväisyyttähän tuollaisen minierän ostaminen joka tapauksessa on mihin tahansa hintaan, tonttipuiden laatukin kun tuppaa usein olemaan ala-arvoista.


      • vilpittömästionnea

        Mikään firma ei osta 5m3 eriä. Ja mitä tukkiin tulee en usko sitäkään siitä irtoavan 30m3 vaan puusto on sen. Ja jos tontti hakkuu ei liene vasta aloittajan työmaata.

        Mutta onnea matkaan.


      • Per-Vers
        vilpittömästionnea kirjoitti:

        Mikään firma ei osta 5m3 eriä. Ja mitä tukkiin tulee en usko sitäkään siitä irtoavan 30m3 vaan puusto on sen. Ja jos tontti hakkuu ei liene vasta aloittajan työmaata.

        Mutta onnea matkaan.

        Voivat ostaakin, jos naapuri myy ison leimikon vierestä. Myyt samalle yhtiölle.
        Ongelma on se, että yhtiöt tekevät kiusaa ja maksavat alihintaa jos itse vaikka tuot isommankin määrän puuta tienvarteen. Naapurin isännällä on paljon metsää ja hänellä on moto jota ohjataan pienen matkan päästä kauko-ohjaimella. Sitten hän kerää puut tienviereen traktorilla, jossa on tukkikärry ja nosturi. Traktorissa pitää olla hyvä maavara eikä se saisi olla kovin leveä.


    • ewtrtretrew

      Järjestä kuljetus itse tehtaalle niin luulisi kelpaavan.

      • Täysinippu

        Vähän tilanteesta riippuen. Jos lähellä hakkuita niin silloin "täydestä nipusta" voi saada keskihinnan.


    • sahurix

      Ilmoita jossain paikallisessa lehdessä, joka ilmestyy kesämökkisi alueella. Joku vois ostaa tukkisi rakennuspuiksi.
      Yksi vaihtoehto on, että kaadat/tat nuo puut ja sahautat ne jollakin kenttäsirkkelisahurilla puutavaraksi ja myyt sahatun puutavaran tai käytät itse rakentamiseen sen puutavaran.
      Olen itse joskus sahannut kenttäsirkkelilläni tälläisiä tontilta kaadettuja puita rakennustarpeiksi. Tontilla olevien puiden kanssa vaan saa olla kovin tarkkana, ettei sahaa nauloja, joten metallinetsijällä ne on aina käytävä läpi.
      Olen myös sorvannut hirsisorvilla tuollasia puita, tuollaisesta määrästä tulee jo jonkinlainen hirsirakennuskin.

    • Ensisyksynätaashankitaa

      Yllättävää lukea, että 30 kiintoa hankintapuuta ei löydä välttämättä ostajaa. Olen itse tehnyt kohta parikymmentä vuotta pieniä 20-100 kuution hankintakauppoja kaikkien isojen sellufirmojen ( viime vuosina enimmäkseen metsäliiton) kanssa eikä kertaakaan ole tarvinnut jännittää, että meneekö kaupaksi. Metsät ovat Kainuussa, joten aika kaukana tehtaanpiipuista ollaan. Kuitupuuta olen enimmäkseen myynyt.

      • turhaapulinaa

        tekemällä tehty juttu taas, ei ole ongelma tuollainen määrä. tekee vaikka klapeiksi tuollaisen määrän ja myy pois hyvään hintaan.


      • jopanpaskapuitaostakukaa

        Olet pitkäaikainen kumppani, josta ilmeisesti tykätään (tai jota säälitään). Älä yleistä tilannettasi koskemaan kaikkia. Pienet kertaluonteiset puuerät eivät kelpaa juuri kenellekään automaattisesti, paitsi tietenkin ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        jopanpaskapuitaostakukaa kirjoitti:

        Olet pitkäaikainen kumppani, josta ilmeisesti tykätään (tai jota säälitään). Älä yleistä tilannettasi koskemaan kaikkia. Pienet kertaluonteiset puuerät eivät kelpaa juuri kenellekään automaattisesti, paitsi tietenkin ilmaiseksi.

        mulla on 45 kpl (35km3) mäntytukkipuuta pystyssä mökkitontilla kontiolahdella. hyvä tie on perille asti. soitin metsänhoitoyhdistykseen joka sanoi pitkän eeeeeei. ei noin pientä erää tarvita missään pohjois-karjalassa. sahaa polttopuuksi itse ja jos tulee liikaa , yritä myydä osa jollekin. siis että sahata oksatonta puuta polttopuuksi , ei ole suomessa pula tukista. muutama pieni metsäpalveluyritys arvioi tilanteen valokuvien perusteella ja lupasi kaataa puut ja viedä pois tontilta kun laitan 500€ rahaa mukaan. no ei olis edes polttopuita eikä sitä viissatasta.ei liene epäilystä mitä aion tehdä. metsänhoitoyhdistyksen neuvo on tätä päivää pikku metsäkaupoissa.


    • Enmyynytmitään

      Muinaismuistolaki on säädetty perustuslaillisessa järjestyksessä. Muinaismuistot ovat itsessään suojeltuja ilman erillistä päätöstä. Metsäkeskuksen on noudatettava muinaismuistolakia.

    • pienetpuuerätnetti

      Pienille puuerille pitäisi kehittää alihankintapörssi, jos sellaista ei vielä ole. Aitoluonto.fi kautta esim. voisi ostaa ja myydä.

    • muinaisomistus

      Laita kaupan ilmoitustaululle, asiakkaiden ostaa tai myy -ilmoitustauluja kauppojen kassojen takaseinillä.

      • pilluministeriö

        Huummormiähiä kjehh jehh joppa paskkat houssuussa russtaaa ilimootustaalulle lapppua mankuu samallla tukijaassia tukijaassia mmikää riittä ku lissää tukijaasia mmuut assiakkaat nyrppistellöö neniännsä paskkahoussujopasta kukkaa tykkkäää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe