Mikä auttaa aftoihin?

yhtähelvettiä

Minulla on kielen alaosassa iso ja todella, todella kipeä afta. En pysty juuri syömään mitään. Melkeinpä lihalientä olen juonut 3 päivää. Nyt olo on jo syömättömyydestä niin heikko, että varmaankin täytyy unien jälkeen (kohta käyn nukkumaan) lähteä sairaalaan jos ei mitään apukeinoa löydy. Googletin aftoista niin niistä ei tiedetä miten niitä syntyy, minulla on niitä jatkuvasti ja huuliherbes myös. Mikä teoria teillä on niiden synnystä ja miten niitä pystyy ehkäisemään?

9

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jusutxyus

      Pidä suolaa siinä niin kauan kun kirvelee, kun kirvely lakkaa niin pystyt syömään. Yleensä tuo toimii muutaman tunnin

      • jusutxyus

        LOL :D Mulla olis toinen keino viel, siemen neste auttaa. Voit tulla meille, täältä sitä saa, siis oletan sua naiseksi :D


      • mieltymyksetkaikilla

        Sä oot sitten varmaan itse kokeillut tuota konstia usein vai? :)


    • kestämisiin

      Ei aftoihin oikein auta mikään, turhaan laitoin rahoja apteekin apukeinoihin. Ne on vaan kestettävä. Ei niitä kai estääkään voi etukäteen. Suosittelen kasvissosesoppia, jäätelöä, muusia ym. ihan mitä vaan mitä on helppoa syödä, vaikka pillillä ! Ei ehkä kuumaa syötävää.
      Mulla oli viisi viikkoa viimeksi. Joskus ne häipyy kahdessa viikossa.
      Kurlasin Corsodyl-liuoksella. Apteeksista reseptittä. Se on jonkunverran pahanmakuinen ja vähän voi kirvellä, mutta vain hetken, ja se on erinomainen aine suun hygienaan, jos ei voi hampaitakaan pestä kunnolla. Se voi ehkä vähän lyhentää aftojen paranemisaikaakin, koska se desinfioi suuta.

    • djijifjif

      Ennen nukkumaanmenoa Corsadylia vähintään minuutti.

      On muuten erinomainen aine, jos sattuu purasemaan kieleensä ja kohta tulehtuu. Pariviikkoa kestänyt ikävä tulehdus lähti parissa päivässä.

    • Herra4129

      Ei ole tuulesta temmattu tuo siemenneste.
      Mutta yleensä auttaa ehkäisemään jo hammastahnan vaihto. Ei kaupan vaan apteekin tai luontaistuotekauppojen myymiä.
      Itse käytän aloevera tahnaa ja jos sattuu käymään niin että afta ilmoittaa tulostaan, sipaisen tahnaa ikeneen yöksi ja afta jää tulematta.
      Käyttämäni tahna on saksalaista valmistetta, myös prismasta löytyy näemmä jotain aloetahnaa.
      Purenta aiheuttaa myös ikäviä haavoja , myös niihin yöksi sipaisen aloeveraa.

    • Toivo.Lång.Inkeroinen

      Minulla aftoja alkoi muodostumaan myöhäsyksyllä. Muutenkin elämä alkoi muuttua väsyneen äijän raahustamiksi.
      Tilasin ja käytin Herbalife-tuotteita monta vuotta ympäri vuoden putkeen. Havaitsin että aftat häipyivät. Sitten putosin velka-ansaan.
      Ei ole varaa enää Herbalifeen, mutta joka päivä käytän monipuolisia vitamiinituotteita.
      Kun erilaisia vitamiineja jokapäivä käyttämällä suuhaavaumat eivät ilmaannu, niiden täytyy tulla jonkun vitamiiniryhmän puutteesta.

    • kexitty

      Lääkäritkään ei tiedä varmuudella, mistä aftat syntyvät, mikä on syy.
      Siksi ei parannuskeinoakaan tiedetä.
      Jos se olisi vitamiini, se olisi aikoja sitten keksitty…?

      • trtryyy

        Puhutaan sinkin puutteesta, mutta kyse lienee samasta kuin magnesium kramppeihin eli ei ole voitu todistaa tieteellisesti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe