RANTATIEN TUNNELI

ylinopeutta

Ajan päivittäin rantatunnelissa. Ajamme nopeutta 62. Aina menee ainakin 6-10 autoa ylinopeutta ohitse. Eikö voi hankkia kameroita?

47

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alialiaa

      sulla on autossa 7km mittarivirhe joten ajat 5km/h alinopeutta?

      • dwwww

        Älkää nyt aina siihen mittarivirheeseen vedotko. Se on täysin tekosyy. Halautte vain ajaa ylinopeutta.


      • prään
        dwwww kirjoitti:

        Älkää nyt aina siihen mittarivirheeseen vedotko. Se on täysin tekosyy. Halautte vain ajaa ylinopeutta.

        Kesällä pääsee 300 pyörällä.


    • MenisUkkoUlkomaanTunneli

      Ensinnäkin se 60 rajoitus on naurettava ! Joku liikenteestä tietämätön tomppeli on sen laittanut "minä määrään" asenteella. Esim hyvin valaistuissa Norjalaisissa tunneleissa ajetaan sataa..... huonosti valaistuissa 80 km/h.
      Rantatien tunneliin ajoin ensikerran pakettiautolla, siihen oikealle kaistalle ja siihen se sitten "tökkäs" 50 vauhtiin......jopa rekat meni vasenta kaistaa 70 km/h...... enää minäkään en jää oikealle kaistalle junnaamaan vaan menen suoraan vasemmalle ja ajan 80 km/h, se vetää hyvin. Oikea kaista on puolityhjä ja nopeudet soutaa, jarruvalot välkkyy....... Rajoitus suunnittelija on todellinen suomalainen kusipää.

      • Kuromaautoilija

        Entäs kun Ruotulan kohdalla Teiskontiellä on 70km/H. Silti kaikki menee letkana ohi. Vauhdit on siinä 90km/h ohittajilla.Ja näitä on tuhansia autoja päivässä jotka vetävät ohi tällä nopeudella. Ajan kuorma-autoa jossa juuri tarkistettiin ajonopeus(lain säätämä juttu).Gigipiirturi jos olet sellaisesta kuullut. ELI MITTARIVIRHEESTÄ EI OLE KYSE.JUURI TARKISTETTU AJONOPEUS.


      • Opettele.kirjoittamaan
        Kuromaautoilija kirjoitti:

        Entäs kun Ruotulan kohdalla Teiskontiellä on 70km/H. Silti kaikki menee letkana ohi. Vauhdit on siinä 90km/h ohittajilla.Ja näitä on tuhansia autoja päivässä jotka vetävät ohi tällä nopeudella. Ajan kuorma-autoa jossa juuri tarkistettiin ajonopeus(lain säätämä juttu).Gigipiirturi jos olet sellaisesta kuullut. ELI MITTARIVIRHEESTÄ EI OLE KYSE.JUURI TARKISTETTU AJONOPEUS.

        En ole koskaan aiemmin kuullut "Gigipiirturista".

        Jos ajonopeus on yhden kerran tarkastettu, niin kuinka se voi pitää paikkansa seuraavalla ajokerralla?

        Eikä missään laissa ole määrätty tarkastamaan ajonopeutta.


      • åquhlg

        Olkoonkin 60 km/h jonkun mielestä alhainen rajoitus, se on silti tällä hetkellä voimassaoleva rajoitus. Joidenkin vaan pitäis saada ajaa joka paikassa pariakymppiä kovempaa kuin muiden. Tai sitten ihan oman fiiliksen mukaan.


      • joustava_liikenne

        Turhaa byrokratiia tuo sääntely. Annettais ajaa aina tilanteen mukaa eli tilannenopeus.


      • aikaakin.säästyy

        Moottoritiellä saa ajaa pimeälläkin vaikka sataa. Tunnelissa on sitä paitsi aina loistava näkyvyys, koska vettä ei sada eikä lumi pölise. Sen vuoksi tunnelissa voisi olla aivan hyvin 120 km/h nopeusrajoitus.


      • Åitddfggjk

        Minä voisin omalla autollani ihan hyvin ajaa yli kahtasataa.


      • gratti

        On tärkeää, että erilaisissa kohteissa noudatetaan niille sopivaa tilannenopeutta. Se, että turunmoottoritien tunnelissa voi ajaa 120km/h ei merkitse sitä, että tilanne olisi sama jossain muualla. Yleisnopeusrajoitus keskustan alueella tulisi olla 30km/h. Ja poliisit valvomaan sitä tehoiskulla.


      • dwwwww
        Opettele.kirjoittamaan kirjoitti:

        En ole koskaan aiemmin kuullut "Gigipiirturista".

        Jos ajonopeus on yhden kerran tarkastettu, niin kuinka se voi pitää paikkansa seuraavalla ajokerralla?

        Eikä missään laissa ole määrätty tarkastamaan ajonopeutta.

        Digipiirturi on lakisääteinen Linja-autoissa ja Kuorma-autoissa. Ennen katsatusta on oltava kunnossa.Nopeudet tarkastetaan kahden vuoden välein.
        http://www.digipiirturi.fi/fi/Lainsäädäntö.html


      • dwwqqqq

      • Opettele.kirjoittamaan
        dwwqqqq kirjoitti:

        Uusi
        http://www.digipiirturi.fi/

        Voi kun tuntuu olevan vaikeaa.
        Jos nyt kuitenkin ihan ajatuksella lukisit "Kuromaautoilijan" ja minun kommenttini.

        Itse muuten ajan työssäni (en työkseni) kuorma-autoa, jossa on digipiirturi, mutta sitä ei tarvitse käyttää.
        Ja oma autoni on katsastettu kuorma-autoksi, eikä siinä ole piirturia, eikä nopeudenrajoitinta.


    • tunneli.on.kamala

      Sieltä pitää päästä äkkiä pois, ennenkuin se ylämäkeen juuttunut palava säiliörekka räjähtää ja sytyttää kaikki autot palamaan ja romahduttaa tunnelin ja talot uppoaa sinne ja Nässy valuu kuivaksi sinne.

      • Kullanainon

        Kyllä tämä on erittäin todennäköistä


    • Oikeaa.nopeutta

      Rantatunnelissa on jo kymmeniä kameroita. Helpottaako ne oloasi?
      Oman kokemukseni mukaan, kun ajan tasan 60 km/h nopeutta, saavutan selvästi hitaammin kulkevan autojonon.

      Ehkä se johtuu siitä, että nopeuteni on todellakin 60 km/h, eikä 52 km/h.

      • Opiksi

        Ajan myös päivittäin tunnelissa. Siellä valitettavasti osa ajaa reippaasti ylinopeutta. Olen itse saanut pari vuotta sitten sakot ylinopeudesta rantatiellä. Ylitystä juuri ja juuri sen verran että sakot tuli. Alueella missä nopeus laski 70 kuuteenkymppiin. Pakettiautossa räpsivät kuvia. Samana päivänä kävi muutamalle tutulle sama juttu. Nyt ajan todellakin rajoitusten mukaan ja toivon että ne jotka tulevat puskuriin kiinni missä sitten ajavatkin niin saisivat sakot. Luulen kyllä että ei se kaikkiin hölmöläisiin tehoa...... nyt tosin sakot suurentuneet. Tunneliin on rajoitus laitettu niin se on mikä on. On rantatiellä rajoituksia muuallakin. Silti sielläkin puskurissa porukkaa. No sitten on välillä ketjukolareita joista taas valitetaan kun ajajat ei varo ja mene sääntöjen mukaan


      • kljjlky
        Opiksi kirjoitti:

        Ajan myös päivittäin tunnelissa. Siellä valitettavasti osa ajaa reippaasti ylinopeutta. Olen itse saanut pari vuotta sitten sakot ylinopeudesta rantatiellä. Ylitystä juuri ja juuri sen verran että sakot tuli. Alueella missä nopeus laski 70 kuuteenkymppiin. Pakettiautossa räpsivät kuvia. Samana päivänä kävi muutamalle tutulle sama juttu. Nyt ajan todellakin rajoitusten mukaan ja toivon että ne jotka tulevat puskuriin kiinni missä sitten ajavatkin niin saisivat sakot. Luulen kyllä että ei se kaikkiin hölmöläisiin tehoa...... nyt tosin sakot suurentuneet. Tunneliin on rajoitus laitettu niin se on mikä on. On rantatiellä rajoituksia muuallakin. Silti sielläkin puskurissa porukkaa. No sitten on välillä ketjukolareita joista taas valitetaan kun ajajat ei varo ja mene sääntöjen mukaan

        Onko kukaan oikeasti miettinyt kunka naurettavaa tämä pienten nopeusrajoitusten ylitys todella on.Tänäpäivänä on koko ajan kytättävä mittaria,cruiseri päälle,nopeus vaihtuu,uusi nopeus.ko
        ko ajaminen keskittyy nopeuden tarkkailuun.Sakot järjettömiä rikokseen nähden.Kaikenkaikkiaan kysymys ei ole turvallisuudes
        ta vaan rahankeruusta,autoilijoiden pitäisi taas paikata päättäjien rahapulaa.Monelle eläkeläiselle se pieni virhe tekee 200€ loven toimeentuloon.Sama sakko 100000 tienaavalle.


    • simca

      Tunnelin nopeus pitää pudottaa 40km/h .maisemia katselevilla autoilijoilla on suuri vaara ajaa ojaan

    • Aaaarghhh

      Ajelkaa nyt, kohta se muutetaan ydinjätteen loppuvarastoksi.

      • eijie

        Ei muuteta. Ydinjätettä ei voi laittaa laavaan, ja sitähän tunneliin alkaa valua minä hetkenä tahansa.


    • Åoåquo

      Mutta mikäs siinä sitten on kun minä ajan tunnelin läpi länteen päin vaikka tasaista vähän reilua kuuttakymppiä todellista nopeutta niin ohitan siinä loppuvaiheilla jonkun auton, mutta kuitenkin tunnelin jälkeen se auto ohittaa minut vaikka rajoitus on vielä sama 60? Ne on vissiin kuullu että siellä tunnelissa on kameroita ja varmuuden vuoks siellä ajaa viittäkymppiä. Tätä tapahtuu usein.

    • kokokokokok

      Joku autoton viher-vasuri ihan selkeästi laatinut tunnelin nopeusrajoituksen. Keskieuroopassa vastaavan levyisessä tunnelissa on vielä kolmaskin kaista ja rajoitus 100 jos ei vastaan tulevaa liikennettä. silloin 80.

    • redsfhhg

      Minä en koskaan aja tunnelissa alle 200km/h. Ajan kaarteessa ulkokurvista ihan sisäkurvin kautta siten että taustapeili hipoo tunnelinseinää ja irtohiekka vaan pölisee. Muut autoilijat tuntuu lukevan mun ajatuksia ja tekevän tietä. Koskaan ei ole mitään sattunut.

      • mersumiässs

        sun kiinalainen paskakasa ei edes kulje kuin 80 kymppiä .oottko taas päristänyt unissassi . tunnelissa ei ole irtohiakkaa .elikkä tämäkään reppana ei ole edes ajanut tunnelissa koskaa.


      • NäinOnNäkyleipä
        mersumiässs kirjoitti:

        sun kiinalainen paskakasa ei edes kulje kuin 80 kymppiä .oottko taas päristänyt unissassi . tunnelissa ei ole irtohiakkaa .elikkä tämäkään reppana ei ole edes ajanut tunnelissa koskaa.

        On se hyvä etten tunne tätä mersumiestä henkilökohtaisesti. Mahtaa olla todella vastenmielinen tyyppi myös luonnossa!


      • alhill

        Onko Määrssumies huomannu mitä sinne asvaltille kerääntyy seinien vierustalle? Kaiken maailman muhjua, hiekkaa ja rengaspölyä.


      • mersumiässs
        alhill kirjoitti:

        Onko Määrssumies huomannu mitä sinne asvaltille kerääntyy seinien vierustalle? Kaiken maailman muhjua, hiekkaa ja rengaspölyä.

        mistäs se hiekka sinne tulee , kun tampereella ei hiekoiteta autoteitä .taitaa olla asialla joku kusipäinen kissan omistaja, heittelee autostaan kusiset kissanhiekat pitkin tunnelii. ostakaa kunnoliset autot niin ei tipu tielle kaiken maailman muhjua ,teidän paskakotteroista.


      • Slljkjj

        Kummasti sitä vaan renkaiden mukana kulkeutuu kaikenlaista. Mutta jatka samaan malliin, sulla on hyvä asenne.


      • bentleymaann

        Siinä on se maanrakennustyömaa. Kun tekevät niitä liittymiä lisää. Mitähän niistä tulee kuorma-autojen renkaiden mukana?


    • MorjensVaan

      Minä ainakin menen ohitsesi niin että suhahtaa, koska meillä on luultavasti molemmilla noin 5 km/h mittarivirheet. Itse ajan mittarin mukaan n. 67-70 km/h, jolloin todellinen nopeus on pikkasen yli 60 km/h, mutta kuitenkin sallituissa rajoissa.

    • autoilijan_maisemat

      Kyllä tunnelin hoito ja kunnossapito tulee kalliiksi. Ainahan sinne kulkeutuu kaikenlaista maa-ainesta, joka siellä pyörii ilmastoinnista huolimatta. Ja valtiohan ei maksa kuin siltä osin mitä maanpäällisen tien hoito ja kunnossapito tulisi maksamaan. Kyllä se rasite pitäisi saada tulevan Ranta-Tampellan asukkaiden maksettavaksi. Ranta-Tampellan vuoksi tunneli rakennettiinkin.

    • Tanezz

      Turha mittarivirheestä on enää huomauttaa. Näkeehän sen otsaallakin että nopeudet on kovia. Ja mitä puskurissa roikkumiseen tulee niin kyllä siihen syyllistytään täällä aika usein.

      • lgkgjkk

        Mää en suosittele ylinopeuksia, mutta se perässäroikkuminen ihmetyttää varsinkin silloin kun vasen kaista olisi vapaa. Usein käy niinkin että ensin joku roikkuu perässäni, sitten kun eteeni tulee joku alinopeusauto ja ohitan sen niin se perässäroikkuja jää sinne oikealle kaistalle roikkumaan seuraavan perässä. Eli ilmeisesti siinä ei ole ainakaan kiireestä kyse. Minä ainakin tykkään ajaa tasanopeutta siten ettei tarvi kytätä edellemenevän mielenliikkeitä. Silleen rennosti ettei lennä kuraa auton keulaan.


    • Vaaleissa.kiitos

      Aika lailla selväksi tullut, että tunneli ei ole edesauttanut liikenteen sujumista mitenkään. Samaa tökkimistä, jos ajaa sitä väylää idästä länteen tain päinvastoin. Paitsi että rahaa meni ne paritsadat miljoonat.

      Keskustaan on saatu entistä huonommat liittymät ja selvästi tunnelin aiheuttamia kokonaan uusia ruuhkamuodostelmia, joita on välillä pitkin päivää.

      Onneksi vaalit tulossa. Pitäis antaa nyt päättäjille palautetta tunnelista, ratikasta ja muista keekohankkeista, joilla paikkakunnan rahoja tuhotaan.

      • unohdit

        Lisäksi tunnelissa kuolee koko ajan ihmisiä sortumissa, kolareissa ja tulipaloissa.


      • vaihtoehtoiset-äffät

        Tunneli tehtiin gryndereiden pyynnöstä ja hyvät veljet olivat sillä(kin) kertaa myötämielisiä. Nöyräksi koulutettu kansa maksaa mielellään, koska totuus löytyy Aamulehdestä ja "kooklesta".


      • Ccccckt

        Et ole ilmeisesti itse ajanut kyseistä pätkää ennen tunnelia saati sen jälkeen...


    • kljskdlskljdf

      Mitä sitten.!!

    • slööjj
      • siis.tosi.törkeetä

        Todella törkeää, että uutisessa ei kerrota kymmenistä palavista autoista, sadoista uhreista ja valtavista romahduksista!


    • 80kmh_tunneliin

      Suurin vaara siellä tunnelissa ovat nimenomaan alle 60 km/h ajavat spedet. Nopeus vaan reippaasti sinne 67-75 km/h mittarin mukaan niin hyvin sujuu.

      • liikaa-nykyään

        Nykyautot törmäystestataan 55 km/h nopeuksille. Tunnelin max nopeus tulisikin laskea 50:een.


    • kansan.valta

      Tampereen shoppailipäällystölle ja muille tuhlareille kannattaa antaa vaaleissa tuntuva palaute!

    • sjkkggh

      Kohta pääsee kokeilemaan miten mopon putket paukkuu tunnelissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe