Pisin kävelymatkasi.

www.youtube.com

Eli pisin yhtäjäksoinen jalkapatikkareissu apostolinkyydillä, pienen tauon sai halutessaan pitää.

Itse olen kymmenisen vuotta sitten kävellyt 85 kilometriä, enkä pysähtynyt kertaakaan, paitsi tien ylityksissä. Aikaa kului muistaakseni vähän vajaa 20 tuntia. Jalat olivat märkää spagettia ja kipeät lähes viikon sen jälkeen.

18

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3kertaa vetässy noin 21,4-22km..a(puolimaratonin) ilman taukoa..tai yhdellä kerralla oli käytävä kerran kusella.. vajaa 5 tuntii kuluu ja oli rakuloita ja paikat kipeet ja jäykät.. ja oli vielä kerran märkäkin kun sade yllätti sysksyllä..

    • Laiska123

      2 x 21 km - 5 h / reppu selässä 45kg / tauko x1 = 20 min

    • Itse en ole mikään reppureissaaja. Kerran ulkomaan lomareissulla eksyin suunnasta ja siitä tuli noin 7-8 km:n pituinen "city sightseeing".
      Unohtumaton lomakokemus. Kesäsandaalit jaloissa ja räpylät upeasti verestävillä rakkuloilla.
      En osaa sanoa, kuinka kauan mulla meni siinä seikkaillessa. Jotenkin ajantaju hävisi kokonaan. :)

      • heh..tuliko käytyy paikallisissa baareissa kun ajantaju "hävis" ???hehe höhö..


      • Kyllä vaan. On tärkeää huolehtia nesteytyksestä ja positiivisesta vireestä. :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Kyllä vaan. On tärkeää huolehtia nesteytyksestä ja positiivisesta vireestä. :)

        Joo tuoppi olutta ja tuoppi pullovettä tai suudaa..alkoholilla on ikävä tapa kuivattaa kehoo..meitsikin on ihan korppunyt..kun on juonu minttusuklaatii..stressiinja ketutukseen.. mut niin se vaa menee..kun pääsiski ulkomaille..


      • Itse en valitettavasti ole oluen ystävä (en ole koskaan tykännyt kaljan mausta), mutta lasillinen paikallista viiniä käy oikein hyvin. Punkkua ja/ tai valkkaria, en ole turhan ronkeli.
        Vesipullo kulkee aina mukana, varsinkin lomareissuilla.


    • Dolmar.ja.mie

      Enemmän siksakkia kuin suoraa janaa, mutta jalan tehtyä ja samanpäivän aikana. Valjaiden varassa mukana keikkuin raivaussaha.
      Tein pitkiä päiviä. Metrejä ja askeleita tuli paljon eräälle niistä työpäivistä viime syksynä.

    • P_D

      Tuossa joskus vuosia sitten parin kilometrin päässä olevasta lähipubista tuli matkaa ainakin viisinkertainen määrä, jos sivu- ja takaisinpäinaskeleet lasketaan :) Tequila toimi douppinkina...
      Suomenlahden kansallispuistoissa on varmaan pisimmät matkat muuten tullut kuljettua.

    • Kaikkein pisin oli se kun yritin ehtiä vessaan, mutten ehtinyt.

    • marssijamies
    • marssimies

      Sipoon keväyön marssi
      http://mpk.fi/Default.aspx?tabid=1054&id=90383
      Tästä Sipoon min 25 km kävelystä jos kantaa 10 kg, jolloin PAK-normimarssi kyseessä siis niin sillon siitä saa yhden kertausharjoitusvuorokauden itselleen suorituksesta jos kuuluu reserviin tai varareserviin.

    • GERRT2015

      Palveluskoirani ja minä Ti/To etsintä hommissa, 2,5 vrk noin: 98 km ja taukoja 4 kpl 2,5h

    • Yhden

      Kerran kavi niin huono tuuri,etta jouduin kavelemaan melkein 60 metria.Tulin kauppakeskuksen parkkipaikalle,ja eikos ollut kaikki parkkipaikat varattuja,no kiertelin siella ympyraa puolitoistatuntia,muttei sittenkaan loytynyt lahempaa parkkipaikkaa kun 60 metria paaovelta.Ei auttanut muu kuin kavella kauppaan ja viela takaisn autolle ,onneks kavi pitaa taukoa kaupassa ennen paluumatkaa

    • henrikijas721

      siikajoelta ouluun pyörän kanssa vuorotellen ois pitäny siipimutteri ostaa aluslevy ei ollu avainta mukana

    • henrikijas721

      hailuonrantaa enen kävelinkerran pyörän kanssa ouluun

    • sience.1948

      Tämän päivän yhtämittainen kävelymatka oli lähimarketin sisätiloissa tehty tuotteiden kärryyn kokoominen. Fillarilla kauppamatka
      Pihalla parituntia korjaushommissa. Kyllä niitä askeleita kertyi joku tuhat tänäänkin.

    • beethooven

      Siinailla aikoinaan Suomalaisessa YK:n valvontajoukossa vedettiin hirmupainavien varusteiden mm. vanhat kenttäradiot, aseet ym. roinan kera. Helpostikin sellaiset noin 12 km per reissu. Lämpötila oli päivällä jotain siinä 42 kaikkein pahimmillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe