Ongelmia tiedossa

Jokunenvain

Nonii olen masentunut, osittain sairauteni vuoksi. En vielä tiedä mikä minulla on. Liittyy väsymystä sydämmentykytystä, hikoilua jalat ja kädet kylmät ja alkaa ulkona ollessa sinertää. Paleltaa joskus vaikka lämmitys olisi päällä. Vatsa on kipee ja elämä näyttää sumeelta. Nukuttaa kokonajan. Ahdistaa koska huomenna pitäisi mennä tekemään koe iltapäivällä kun en pysty käymää koulua. Ja nyt on järkyttävän huono olo. On ollu 3kk ummetusta turvotusta ja vatsa on kova. Pääsen viikolla terveyskeskuksee mutta huolettaa jaksanko lukea kokeeseen ja mennä tekemään sen. Nukahdin äsken. En jaksa tehdä mitään. On voimaton olo fyysisesti. Ja kun niitä kokeita olisi ensiviikolla 5. Ma-pe joka päivä pitäisi mennä tekemään tunniksi. En pysty istumaan vatsan takia joten kokeen teko tulee olemaan kärsimystä. Taas jos en mene tekemään niin alkaa ahdistaa kasaantuvat kokeet ihan saatanasti. Minusta tuntuu ettei luokanvalvoja ymmärrä tilanteeni vakavuutta hän soitti ja sanoi " tytön pitäisi käydä koulua eikä vaan tulla tekemään kokeita". Tämä minua ahdistaa eniten. Voiko luokanvalvoja velvottaa sinua käymään koulua jos olet kipeä ja olo on sietämätön? En tosissaa tiedä mitä minulla siellä vatsassa on mutta tämä oire hankaloittaa elämääni. En pysty muuta kun makaa sängyssä. Ei tämä normaalia ole. Olen jo niin väsynnyt tästä oireesta kun tämä on ollut viikosta viikkoon jo 3kk ajan. Aikuisten pitäisi ymmärtää etten pysty käydä koulua. Nyt järjestävät palaverin minun koulunkäynnistä ja tämä ahdistaa! Vika ei ole minussa. Miksi he luulevat ettei minua koulunkäynti kiinosta? En halua mennä koulukuraattorin ja luokanvalvojan kanssa puhumaan sinne palveriin. Mihin tämä maailma on menossa?! Miten ihmiset ymmärtävät tilanteeni näin väärin? Ei minulla ole mitään koulumotivaation puutetta!

8

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bbjack

      Kuulostaa kovin tutulta, oireet ja muukin. Sulla samoja ahdistusoireita ku mulla, lisäks varmaa masennysta on yleensä molempia. Tokaks ni viranomaiset on kusipää idiootteja jotka ei tajua mitään vaikka rautalangasta vääntäisi, tahallaan sillä oikeesti tahtovat vaan sotkea asioita lisää ja olla kukkona tunkiolla. Eli älä niitä viranomaisia enää es mieti, se on ihanturhaa, anna niitten höpistä mitä höpisevät ne o Hulluja :)

    • Jokunenvain

      Olet oikeassa. Keskityn aina vain ongelmiin kun voisin keskittyy elämääni. Ja sitten sanon sen vielä että ei lastensuojelussa lapsen edun mukaisesti toimita, se on täyttä valhetta! Aina velvotetaan, pakotetaan ja uhkaillaan. Niin että sitä yhteiskunnanvaroilla ajeltaisiin haukkumassa perheitä ja samalla perhetyöntekijät ja tukihenkilöt juoksuttavat " pakotettuja asiakkaita" siellä sun täällä. Nii joo jatkan tätä kokeen lukua. Aiheena on talvi- ja jatkosota. Mikäs täs lukies. Hyvää illanjatkoa.

    • Jokunenvain

      En tiedä kaua tätä vaivaa jatkuu nii kysyn et en kai jää luokalle tän takia? Riittääkö se että suoritan kokeet ja teen tehtävät vaikka näyttämässä joka viikkoo. Ja kun vaiva helpottuis nii voisin alkaa käymää kouluu sen verran mitä pystyn vaikka pariki tuntii päiväs ennen kuin pystyn palata siihe normaali kouluarkeen. Se vie aikansa mutta en muute parane ikinä. Ja toi tollane pelottelu että jäät luokalle lisää ahdistusta. En pidä uhkailu kannalle menevästä tyylistä. Käyvät jotkin toisetkin nuoret kotikoulua. Olen ollut sen verran opon tunneilla että siellä sanottiin että erityistilanteissa oppilaalle voidaan tarvittaessa myöntää laillinen lupa suorittaa koulun oppivelvollisuus. Kyse on mielestäni siitä että suorittaa kyseisen luokan oppimäärän. Ja jos kyseessä on hankala tilanne nii luulis et vois luokanvalvojan kanssa ihan asiallisesti neuvotella koulunkäyntijärjestelyjä ilman kitinää. Enkä ota kuulevini korviini sossujen mäkätystä jos erehtyvät vielä kerrankin tulla aukomaan päätään kotiini ja haukkumaan minua. Se sellane peli ei vetele. Kuka tuota viitsii kattoa? En ota ainakaan henkilökohtaisesti.

    • Jokunenvain

      En saa nukuttuu taaskaa. Muut nukkuu sikeitä unia. Enää 2 päivää ja pääsen terveyskeskukseen kolonos- ja gastroskopia eli johonki suolentila tutkimuksii.

    • ereryryrty

      https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5oFFPRzFnsIpsDdOal-u8K30desd4hyoTibUkyLoDIwOdQjcaDA Laitetaan tuommonen hymiö ny. En tiiä miten se vaikuttaa mutta tuskin nyt turpaanveto ensimmäisenä mielessä käy...

      • thyroid

        käyppä otattamassa kilpirauhaskokeet; sulla on kyllä aika selkeet merkit . tpoab on tulehdusvasta-aineet , sillä selviää mitä sinun kilpirauhasessa tapahtuu. tsh näyttää tuottaako aivolisäke kilpirauhashormonia , jos on koholla niin silloin merkkinä vajaatoiminnasta ja jos t4 alhaalla kertoo samasta asiasta. ja jos saat d-vitamiini mittauksen niin aina parempi , sen puute aiheuttaa myös väsymystä. googlaa vaikka kilpirauhanen niin löydät lisää infoa


    • kilpirauhaspotilas

      Hei.

      Tarvitset pikaisesti tutkimuksia jotta selviää mikä sinulla on. Tuo ei kuulosta masennukselta pelkästään vaan sinulla on myös jokin fyysinen sairaus.

      Olet varmaan saanut lähetteen verikokeisiin? Tuli oireistasi mieleen kilpirauhasen sairaudet ja ne selviävät yleensä verikokeista. Kilpirauhasen vajaatoimintaan ainakin liittyy kaikki mainitsemasi oireet. Kilpirauhassairaus on ikävä juttu mutta lääkkeillä hoidettavissa niin että oireet saattavat hävitä kokonaan. Googleta kilpirauhasen vajaatoiminta ja kerro lääkärille kaikki oireet. Joskus nimittäin verikoe näyttää väärin että kaikki on kunnossa.

      Mutta jos syy mahdollisesti on vatsassa niin se selviää todennäköisesti noilla tähystyksillä. Uskon että kun tarpeeksi tutkitaan niin syy oireisiin kyllä löytyy. Jos tuntuu että ei tutkita riittävästi vaadi että diagnoosi löytyy. Ei lääkäri voi jättää huomioimatta sitä että koulunkäyntisi kärsii sairauden takia.

      Ja vielä lopuksi: Sano suoraan jos et jaksa mennä kouluun ja sitten lepäät. Käyt sitten vaikka tenttimällä kokeita ja suoritat vaikka myöhemmin loppuun, pääasia että sairautesi diagnosoidaan ja hoidetaan. Voimia sinulle. Uskon että masennus helpottaa kun saat oikeanlaista hoitoa.

    • Jokunenvain

      Joo mul on verikokeet ja labrakokeet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe