Alapään herpes ja suuseksi

Herpestauti

Minulla on HSV 2 alapäässä ollut jo jonkin aikaa. Oireilee kylläkin todella harvoin. Kyllä se varsinkin aluksi oli todella suuri järkytys ja melkeinpä toivoin taudittoman miesystäväni jättävän minut tautini ja häpeäni kanssa yksin.

Minun mielestäni en ole sen arvoinen, että hänen tai kenekään muunkaan kannattaa ottaa se riski, mutta hän otti silti. Ei kukaan tätä tautia itselleen halua ja varsinkin erotilanteessa se luultavimmin harmittaa, koska se joka ottaa riskin, ei voi olla varma suhteen kestävyydestä.

En halua tartuttaa ketään, mutta samalla harmittaa todella paljon, että vakituisessa suhteessa ei voi saada/antaa suuseksiä tai olla ilman kondomia. Olen aina niin paljon tykännyt suuseksistä, eikä se nyt ole mahdollista edes suusuojan/kondomin kanssa. Kondomi muistuttaa joka kerta siitä mistä jään paitsi. Välillä tuntuukin, että mitä mä oikein teen, kun tuntuu liian suurelta uhraukselta olla saamatta suuseksiä koko loppuelämänsä, mutta toisaalta tunnen olevani itsekäs, jos oletan jonkun nuolevan tautista alapäätäni. Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?

11

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suurimmalla osalla ihmisista on joko HSV-1 tai HSV-2 tartunta, tai molemmat. Vitun tartunnoista 80 % on tyyppiä 2, huulitartunnasta 80 % tyyppiä 1. Loput 20 % ovat päinvastoin. Virukset siis tarttuvat sekä suudellessa, yhdynnässä, vitun nuolemisessa että kyrvän imemisessä.

      Koska melkein kaikilla on tartunta, useimmat eivät tee mitään ehkäistäkseen tartuntaa. Eikä tarvitsekaan tehdä, kunhan välttää kontaktia rakkulavaiheen alaisena jo ihan esteettisistä syistä.

      Vaikeinta on juuri saada itseinhon vallassa oleva käsittämään, että viruksen molemmat muodot ovat niin tavallisia, ettei missään tapauksessa kannata jättää mitään seksinmuotoa väliin. Jos olet myös jonkin toisen kanssa seksileikeissä, älä missään tapauksessa vaivaa häntä peloillasi, ettei hänkin turhaan rupeaisi pelkäämään.

      Jos suuseksi olisi vaarallista, vaarallista olisi myös suutelu.

      Rentoudu, ja ota vastaan ihan mitä tahansa! Tsemppiä!

      • Herpestauti

        Niin, kakkostyypin olen tosiaan saanut vittuuni. En osaa sanoa keneltä, koska kumppaneita, sekä vakituisia että ei-vakituisia on monia. Olen voinut saada sen myös omaan suuhun, joskaan ei ole testejä tehty suun limakalvolta, mutta joskus suussa on ollut jotain epämääräistä oiretta. Miesystävälläni ei kuitenkaan ole tartuntaa, ja tietenkin koitamme kaikin keinoin estää sen tarttumista häneen. Se taas tarkoittaa sitä, että suuseksi tai kondomiton seksi eivät kuulu ruokalistalle. Onko minun vaan hyväksyttävä se, että suuseksiä ei ole, koska hän on kuitenkin ottanut riskin tartunnasta? Onko sinulla herpes?


      • Herpestauti

        Toivottavasti olosi koheni, kun sait tuolleen mollata asiallisesti viestiini vastannutta miestä. Me ei nyt rennosti.m:n kanssa löylykauhoja tarvita, kiitos.


      • TympääntynytTyhmyyteesi
        Herpestauti kirjoitti:

        Niin, kakkostyypin olen tosiaan saanut vittuuni. En osaa sanoa keneltä, koska kumppaneita, sekä vakituisia että ei-vakituisia on monia. Olen voinut saada sen myös omaan suuhun, joskaan ei ole testejä tehty suun limakalvolta, mutta joskus suussa on ollut jotain epämääräistä oiretta. Miesystävälläni ei kuitenkaan ole tartuntaa, ja tietenkin koitamme kaikin keinoin estää sen tarttumista häneen. Se taas tarkoittaa sitä, että suuseksi tai kondomiton seksi eivät kuulu ruokalistalle. Onko minun vaan hyväksyttävä se, että suuseksiä ei ole, koska hän on kuitenkin ottanut riskin tartunnasta? Onko sinulla herpes?

        Löylykauha kanssa heiluu mutantti emakko ja helteinen tyhmä idiootti


      • rennosti.m
        Herpestauti kirjoitti:

        Niin, kakkostyypin olen tosiaan saanut vittuuni. En osaa sanoa keneltä, koska kumppaneita, sekä vakituisia että ei-vakituisia on monia. Olen voinut saada sen myös omaan suuhun, joskaan ei ole testejä tehty suun limakalvolta, mutta joskus suussa on ollut jotain epämääräistä oiretta. Miesystävälläni ei kuitenkaan ole tartuntaa, ja tietenkin koitamme kaikin keinoin estää sen tarttumista häneen. Se taas tarkoittaa sitä, että suuseksi tai kondomiton seksi eivät kuulu ruokalistalle. Onko minun vaan hyväksyttävä se, että suuseksiä ei ole, koska hän on kuitenkin ottanut riskin tartunnasta? Onko sinulla herpes?

        En voi tietää, onko minulla herpestartunta kyrvässä, koska ei siinä eikä vaimoni vitussa ole ollut rakkuloita.

        Sen sijaan sekä hänellä että minulla on jo pienestä pitäen ollut huuliherpes, joka tekee ajottain rakkuloita. Siitäkin pitäisi tarttua suuseksissä sukupuolielimiin, jos on tarttuakseen. Emme ole millään tavoin rajoittaneet vitun nuolemista ja kyrvän imemistä.

        Voi olla, että pienenä saatu huuliherpestartunta on tuottanut sen verran immuniteettia, ettei sukupuolitartuntaa ole tullutkaan tai ei tulekaan, mutta ei sitä myöskään ole testattu. Tartunta ilman rakkuloitahan on myöskin aivan yleinen.

        Jos rakkulavaihe on tullakseen, voi sukupuolielimiin käyttää ihan samaa ehkäisyvoidetta kuin huuleenkin. Se estää herpesvirukselle välttämättömän valkuaisainesynteesin, joten rakkulat jäävät tulematta, jos sitä laittaa jo siinä vaiheessa, kun tunnet pientä kutinaa vitussasi. Se on erittäin tehokasta, ja sitä saa apteekista usean valmistajan tekemänä ilman reseptiä.

        Ei pienintäkään syytä pidättyä suuseksistä. Useimmista tytöistä se on aivan ihanaa. Miehesikin varmasti ymmärtää, kun selität, että lähes kaikilla on herpes, mutta kaikilla se ei vain kehity rakkuloiksi.

        Nautintoa teille toinen toisistanne! :-)


      • HERPES_on_sairaus

        Joku voisi HSV2 positiivisille perustaa oman seuranhakupalvelu, jotta eivät tartuta terveisiin ihmisiin ja saavat ottaa toisiltaan rajattomasti suuhun herpes-ihmiset.


    • Herpeskantaja

      Ainoat vaihtoehdot: ei suuseksiä, ei ilman kondomia, ei kondomilla koskaan pohjaan asti jos iso muna miehellä. Tauti on kukkinut itselläni kuukausittain ja on yhtä helvettiä. En suosittele. Olkaa varovaisia. Älkää tartuttako toisia. Älkää ottako riskiä. Ei ole sen arvoista.

      • HerpestautiAP

        Niin no, ei miesystäväni erotakaan halua, vaikka mulla on herpes. Riski on siis aina läsnä. Onneksi itselläni puhkeaa hyvin harvoin, ehkä noin kerran vuodessa jos sitäkään. Paremmin taitaisin sopia kyllä jonkun toisen positiivisen kanssa yhteen, koska olen sen verran itsekäs, että suuseksistä loppuelämäksi luopuminen ei todennäköisesti onnistu. En myöskään kovin paljon kortsuista tykkää.


      • itsekästä
        HerpestautiAP kirjoitti:

        Niin no, ei miesystäväni erotakaan halua, vaikka mulla on herpes. Riski on siis aina läsnä. Onneksi itselläni puhkeaa hyvin harvoin, ehkä noin kerran vuodessa jos sitäkään. Paremmin taitaisin sopia kyllä jonkun toisen positiivisen kanssa yhteen, koska olen sen verran itsekäs, että suuseksistä loppuelämäksi luopuminen ei todennäköisesti onnistu. En myöskään kovin paljon kortsuista tykkää.

        Juuri tuollalailla ajattelevat sitä tautia levittävät: En tykkää kortsuista, vaadin suuseksiä.


      • HerpestautiAP
        itsekästä kirjoitti:

        Juuri tuollalailla ajattelevat sitä tautia levittävät: En tykkää kortsuista, vaadin suuseksiä.

        Kyllä, näinhän minä juuri totesin, että suuseksin ja kondomittoman seksin kaipuuni on itsekästä. Mutta totuus on myös se, että suuseksin puuttuminen haittaa minua ihan helvetisti ja tämän takia pääni hajoaa. Ketään en vaadi itseäni nuolemaan, mutta uskon että joku sen tekisi herpeksestäni huolimatta. Koitan olla realisti. Minulla on omat itsekkäät tarpeeni ja petän vain itseäni, jos kuvittelen pystyväni olemaan loppuelämän ilman suuseksiä. Nuoleminen on mulle vähintään yhtä tärkeää kuin suulle annetut suudelmat ja läheisyys. Veikkaan että moni ei kykenisi olemaan suhteessa, jossa ei koskaan pussailla.


    • Murheidenmies

      Minun seksielämä loppui HSV2 diagnoosiin kokonaan. Elämä on yhtä helvettiä, seksi ja läheisyys olivat/olisivat iso asia minunkin hyvinvointiani. Läheisyyttä sentään joskus todella harvoin saan naiskaveriltani, seksistä ei edes puhuta enää. Ikääkin tosin reilusti yli 40 jo minulla. Joten en todellakaan kehota ketään suhtautumaan välinpitämättömästi tähän tautiin. Ja kyllä, olen surullinen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      74
      3374
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3190
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2762
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2062
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      313
      1864
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1795
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      136
      1442
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1261
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1248
    Aihe