Käytätkö kosmetiikkaa, ja meikkaatko

riina.kat

Vieläkö 60 naiset meikkaavat myös arkipäivässä?

123

1949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huulipuna ja kosteusvoide, siinäpä ne meikit. Onneksi iho on aika sileä ja hyvän värinenkin vielä. Kun on ikää niin se saa näkyä, huvittaa ryppyvoide mainokset, niissä kerrotaan että auttaa taistelussa ryppyjä vastaan.

      • Sama täällä huulipunaa ja huulirasvaa. Kasvovoiteena Liberon vauvavoidetta ; )


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Sama täällä huulipunaa ja huulirasvaa. Kasvovoiteena Liberon vauvavoidetta ; )

        Myös Bepanthene on aika hyvä, sellainen juoksevampi. Sitä on kahdenlaista, toinen on aika rasvaista. On yleensä molempia kotona.


    • suvenelli1

      Mihin lehteen teen juttua?

    • Kosteusvoidetta ja bb-voidetta jos olen lähdössä jonnekin. Ripsiväriä laitan myös jos olen lähdössä esim. kaupoille. Hipaisu luomiväriä jos sattuu huvittamaan. Huulikiiltoa tai sitten ei.
      Kotona pelkkä kosteusvoide ja kammattu tukka :))

      • Pulp-fictio

        Meikkaan: todella ohuet kajalit, ripsiväriä, joskus valkoista luomiväriä, huulipunaa, kosteusvoide aamulla ja
        meikkivoidetta joskus tilaisuuksiin (pzzzst värillisiä mömmöjä on tylsä poistaa ja tuntuu, että tukkii ihohuokoset).


    • Minijamaskara

      Totta mooses, tietenkin. Miksi sitä pitää edes kysellä? Sehän on selviö.

    • Heikunkeikku

      Ehdottomasti meikkaan. Meikkaus kuuluu osana pukeutumista. Jos ilman meikkiä lähtisin ihmisten ilmoille, tuntuisi se kuin tallustelisin alastomana muiden keskellä.
      Tyyliini sopii meikkaus. On työmeikki, kauppameikki, juhlameikki, kylämeikkiä ja mitä niitä nyt onkaan.
      Tänään oon ollut kylässä, niinpä nyt on vielä naamalla kyläilymeikki.
      Käytän luomiväriä, eyelineriä, kräpsytinväriä, kulmakynää heilutan, meikkivoidetta läpsyttelen naamaan ja hieman poskipunaa, mutta vain häivähdys, ei niin, että posket on punaaset ku omenat:)
      Huulipunaa tietysti myös.
      Eyeliner ja ripsiväri ovat vedenpitävää plaatua, muut ovat tarttuvahkoa, mutta lähtee kyllä pesemällä pois.
      Olen huomattavasti nätimpi meikillä, kuin ilman meikkiä. Meikittömänä väritön ja hailakka ja jotenkin mamismainen:) Meikki tuo vähä räväkkyyttä ja silmät näyttävät paljon isommilta kuin muuten näyttäisivät.
      Tykkään meikata.

      • Heikunkeikku

        Pieni lisäys.
        Tykkään myös tuhertaa hiusten kans. Vääntää ne siihen malliin, että sopii naamaan ja niin, että näkyy korvarenkaat sopivasti.
        Niin, semmosta lapsellista värkkäämistä, että sais sisuksessa piilevän naiseuden esille :)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Pieni lisäys.
        Tykkään myös tuhertaa hiusten kans. Vääntää ne siihen malliin, että sopii naamaan ja niin, että näkyy korvarenkaat sopivasti.
        Niin, semmosta lapsellista värkkäämistä, että sais sisuksessa piilevän naiseuden esille :)

        Minä olen kanssa tykännyt tuhertaa värien ja siveltimien, huiskujen ja etenkin silmämeikkien kanssa, mutta nyt kun enää ole työelämässä mukana ja toi Lutunen ei edes huomaa onko mulla kretuliinia vai kuparia silmäripsien tyvessä, niin olen laiskistunut. Olen nyt alkanut tottumaan omaan ulkonäkööni ilman ehostuksia ja nyt tykkään että olen melkein parempi melkein ilman. Kajalin olen jättänyt kokonaan pois ja huulipunan samoin.


      • meikinönmeininki

        Mitä iloa on isoilta näyttävistä silmistä????


      • Revisiitä-jososaat

        Elämää ja estetiikkaa; isot silmät ovat kauniimmat kuin pienet tihrusilmät.


      • Kiitos ihana Heikunkeikku, pidetään me kiinni tyylistämme, ja tyylillä mennään hautaan saakka. Kun on koko työelämänsä joutunut/saanut pitää ulkomuotonsa huoliteltuna, on siitä tullut yhtälailla tapa kuin hampaiden harjauksesta tai kasvojen puhdistuksesta. Tiedän kelpaavani ihan naturellinakin, mutta itselle tulee kivempi olo peiliin katsoessa.

        Mormorin meikkipussi oli Ruotsin lapsenlapsilleni oikein aarreaitta, kun olivat pienempiä. Se oli aina huolellisen tutustumisen kohteena siellä yöpyessäni. :-)

        Jo äitini piti hyvää huolta ulkonäöstään, oli aina kauniisti puettu ja huoliteltu. Sama näyttää jatkuvan seuraavilla sukupolvillakin.


    • tyyne-

      Jokapäivä pitää sen verran meikata
      että muistuttaa itseään,

    • en enää volyymi ripset riittää
      niitä huollatan kerran kuukaudessa
      niin on silmät päässä heti herättyä
      niveaa käytän voiteena
      värivoiteita puutereita enkä poskipunaa tarvii
      väri on luonnostaan kasvoilla
      sen verran aina aurinkoa ja raitista ilmaa
      huulirasvaa huuliin en käytä huulipunaa joskus jotain kiiltoa.

    • reppuriika

      En jaksa meikata. Kun ei ollut intoa nuorena niin ei inspiroi enää nytkään.

    • kar-jaakko-nen

      Kyl hä mie, tummelii tuntumaan, niveata nänneihi, tuubist tuheroitsiin.

    • eimuuta

      Kevyesti värivoidetta ja silmiin hiukan rajausta.

    • eppu2

      Aina, kun menen ihmisten ilmoille.

      • ent.siivoojaparka

        Häpeät omaa luonnollista ulkonäköäsi?
        Miksi?


      • mimmimum-..mi

        En lähde edes roskapussia viemään ilman kevyttä ehostusta....olen joskus ennenkin sanonut että en silti meikkaa ketään varten.....vaan haluan katsoa itseäni sellaisena....kuin mihin on tottunut....ja vaihdellen tilaisuuden mukaan..


      • ent.siivoojaparka
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        En lähde edes roskapussia viemään ilman kevyttä ehostusta....olen joskus ennenkin sanonut että en silti meikkaa ketään varten.....vaan haluan katsoa itseäni sellaisena....kuin mihin on tottunut....ja vaihdellen tilaisuuden mukaan..

        Onko sinulla roskapussia viedessä aina peili mukana?


      • mimmimum-..mi
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Onko sinulla roskapussia viedessä aina peili mukana?

        Ei taida olla....mutta en halua että se naapuri vaikka ajattelisi ....onpa oudon näköinen hän.....mahtaako olla sairastunut...leikki leikkinä...


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Häpeät omaa luonnollista ulkonäköäsi?
        Miksi?

        Kappas vaan, pitkä rivi ennen mua, jotka kertovat meikkaavansa ja minun kimppuuni sitä taas piti käydä.


      • Pulp-fictio
        eppu2 kirjoitti:

        Kappas vaan, pitkä rivi ennen mua, jotka kertovat meikkaavansa ja minun kimppuuni sitä taas piti käydä.

        Älä sure. Tässä on toinen samanlainen roskapussinviejä; aina meikattuna, kun ovesta ulos menen, jopa lenkkipolulle lähtiessä.
        Vaikken olisi herännyt, niin kasvot ovat heränneen näköiset.
        Ainoa, mitä en laittaisi on ne tehoripset. Jotenkin itsekriittisenä naurattaisi omat "tähtisilmät" räpsräps. Muilla saa olla miten vain.
        Ja kynnet lakkaan myös: näkee, missä sormet loppuvat.
        Hiuksia säväytän myös säännöllisesti.


      • ent.siivoojaparka
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Älä sure. Tässä on toinen samanlainen roskapussinviejä; aina meikattuna, kun ovesta ulos menen, jopa lenkkipolulle lähtiessä.
        Vaikken olisi herännyt, niin kasvot ovat heränneen näköiset.
        Ainoa, mitä en laittaisi on ne tehoripset. Jotenkin itsekriittisenä naurattaisi omat "tähtisilmät" räpsräps. Muilla saa olla miten vain.
        Ja kynnet lakkaan myös: näkee, missä sormet loppuvat.
        Hiuksia säväytän myös säännöllisesti.

        """Vaikken olisi herännyt, niin kasvot ovat heränneen näköiset."""
        Just niin.
        Teatteria tekeytyä eri näköiseksi kuin mitä oikeasti on.


      • omaidentiteetti
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """Vaikken olisi herännyt, niin kasvot ovat heränneen näköiset."""
        Just niin.
        Teatteria tekeytyä eri näköiseksi kuin mitä oikeasti on.

        Miksi sinua ent.siivojaparka närästää se, että jotkut meikkaavat? Itsekin meikkaan mennessäni johonkin, en räikeästi, vaan sopivasti. Aloitin meikkaamisen 13-vuotiaana, joten ilman olisi alaston olo. Yksinkertaisesti samanlainen asia kuin että joku haluaa käyttää esim. korkokenkiä, ja toinen taas ei koskaan.


    • Meikkasin just varpaankynnet, "tanssi kahdelle"-nimisellä lakalla.

      • "Ancelina"

        Ovatko sandaaleittesi nahka voideltu pehmeäksi?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Ovatko sandaaleittesi nahka voideltu pehmeäksi?

        H.

        hunksz

        Kyllä vaan, notkeaa ja pehmeää on, myös sandaaleitten nahka.


    • Hyvä.kun.keksivät.uusia

      Kaikenlaista meikkiä laitan hennonlaisesti, kuultavaa meikkivoidetta, poskipunaa, luomiväriä, kulmakynää ja ripsaria. Joskus vähän huuliin punaa.
      Nyt ostin uutuuden apteekista; päivä- ja yövoide, jotka todella liftaavat. Viikon kuluttua omasta mielestäni näin jo tulokset.
      Mielenkiinnolla käytän nämä pumppupullot loppuun ja sitten jännään häviääkö noste ja kaikki rupsahtaa vai säilyykö liftaus. Hinta ei ollut halpa mutta ei päätäkään huimaa, reilut 37 ja 39 €.

      • Ymmärrättekö-tämän

        Hei vaan mummo lauma. Unohdatte tärkeimmän! Peili ei valehtele. Mutta alitajuntanne on patologinen valehtelija.


      • Ymmärrättekö-tämän kirjoitti:

        Hei vaan mummo lauma. Unohdatte tärkeimmän! Peili ei valehtele. Mutta alitajuntanne on patologinen valehtelija.

        "Ymmärrättekö-tämän"

        Kauneushan johtuu siitä, että naiset ottavat aina huomioon ikänsä.
        Etenkin meikatessaan.
        Siksi, en ainakaan minä ole palstalaisista huolissani.
        Enkä näe syytä ivaamiseen.

        H.


      • Ymmärrättekö-tämän kirjoitti:

        Hei vaan mummo lauma. Unohdatte tärkeimmän! Peili ei valehtele. Mutta alitajuntanne on patologinen valehtelija.

        Ymmärrän, sen vähän mitä tällä näöllä peilistä erotan.
        Ei edes alitajuntani pysty valehtelemaan.
        Huoh :)


      • Revisiitä-jososaat

        Helewetti että joku puhuu alitajunnasta ja ymmärtämisestä samassa lauseessa eikä tajua aiheesta mitään. Alitajunta ei nimittäin valehtele ... ikinä.


      • Ymmärrättekö-tämän kirjoitti:

        Hei vaan mummo lauma. Unohdatte tärkeimmän! Peili ei valehtele. Mutta alitajuntanne on patologinen valehtelija.

        Oma tunnetila vaikuttaa ulkonäköön. Kun tuntee viihtyvänsä omissa nahoissaan ja hyväksyy oman ulkonäkönsä, on helppo säteillä positiivisesti. Pieni kohentautuminen palkitsee.

        Kun tietää olevansa kohtuullisen hyvässä kunnossa, voi keskittyä muihin asioihin. Hymy huulilla ja pilke silmäkulmissa kaunistavat myös kummasti.


    • ent.siivoojaparka

      Meikit kuuluu vain teatteriin, missä vedetään jonkun muun kuin itsensä roolia.

    • :))
      Olen odotellutkin jo noita kommentteja joissa pilkataan aikuisten naisten meikkaamista tai se katsotaan teeskentelyksi.
      Mitäpä tuohon olisi kommentoimista, pilkkaajat iskevät kirveellä omaan nilkkaansa, koska aikuinen nainen on kaunis ilman tai meikkien kera. Jos joku nuoremmista ei sitä näe tai tajua niin oma on häpeänsä. Mitään naurettavaa vanhentumisessa ei ole ja ivaaja antaa itsestään tyhmän ja sivistymättömän kuvan näillä kommenteillaan.
      ***
      Ja sitten se meikattu vai meikkaamattomuus: henkilökohtainen mielipiteeni on että tumma kajal ja voimakas meikki koventaa piirteitä ja ei oikein sovi ikääntyvälle naiselle, paitsi ehkä iltameikkinä: kevyt, kuultava ehostus, ripsiväri, huulikiilto ja hoidettu iho ja hiukset ovat kauniit vanhemmallakin naisella.
      Monet meistä ovat alkaneet korostamaan kasvojensa parhaimpia piirteitä esim. silmiä tai suuta kosmetiikalla jo hyvin nuorina ja se rooli on omamme ja osa meistä:ei teatteria tai teeskentelyä.
      ***
      Ja sitten ihan vielä vimpaksi:
      ketä varten luulette naisen meikkaavan itseään?

      • "Paloma.se.co"

        Täällä on uusi uskonto-jankku.
        Etsihän.
        Tämä aloitus on ihan erilaista uskontoa.
        Olet tähän ihan liian ikääntynyt.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Täällä on uusi uskonto-jankku.
        Etsihän.
        Tämä aloitus on ihan erilaista uskontoa.
        Olet tähän ihan liian ikääntynyt.

        H.

        Minä en ole mihinkään liian ikääntynyt. Paitsi lasten tekemiseen ja maratoonin juoksuun.. Olen naisen kaikki kolme ikää jotka kaikki kantavat Jumalattaren kasvoja miehille jotka heitä rakastavat.


      • ent.siivoojaparka

        """"ketä varten luulette naisen meikkaavan itseään?"""

        Oman heikon itsetuntonsa takia, koska haluavat näyttää toisten silmissä paremmalta kuin oikeasti ovat. Koska eivät pysty hyväksymään itseään sellaisina kuin ovat, vaan peilaavat itseään toisten mielipiteiden mukaan, toisten silmin.
        Silmänpalvojia feegoja.


      • Kyllä.noin.on

        Armotonta asiaa!


      • eläkemamma

        On aivan kiva laittautua hiukan ,kun lähtee asioille,ettei sentään petistä suoraan lähdetä,kuten lenkille lähden aamuisin.Hiuksia täytyy laittaa ja hiukan silmämeikkiä,niin on paljon kivempi lähteä "ihmisten"ilmoille.heh heh..Mielipiteistä ei mitään väliä ,on vaan kiva laittautua. Työelämässä asiakaspalvelussa ollessa tottui aina laittautumaan töihin lähtiessä,niin se on aivan luontevaa edelleenkin eläkeläisenäkin laittautua kun lähtee asioille,ja ihmisten pariin.


      • Pulp-fictio

        Mä olen haastatellut lastani, joka kyllä toppuuttelisi, jos menisi överiksi. Päivisin en spaglaa...hih..vain jos menoks....
        Mieluummin vähän huoliteltu kuin huolimaton, homssuinen.
        Jos ei välitä itsestään, välittääkö muistakaan?


      • eläkemamma

        Sinäpä sen sanoit .Mieluummin vähän huoliteltu jne...
        Ei ulkoistakaan olemusta kannata heittää överiksi hoitamatta jättämisellä. Eihän.?


      • ent.siivoojaparka
        eläkemamma kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit .Mieluummin vähän huoliteltu jne...
        Ei ulkoistakaan olemusta kannata heittää överiksi hoitamatta jättämisellä. Eihän.?

        Olen minä kuullut puhuttavan naamataulusta ja että tauluja maalataan, mutta olettekohan te ymmärtäneet jotain väärin taidemaalauksista.


      • Pönttöpäittenparatiisi

        Jos puhuu "taidemaalauksista" ja on ymmärtävinään niistä jotain niin luulisi että silmä on kehittynyt näkemään myös mitä meikillä, väreillä, hyvien omianisuuksien korostamisella, huonojen peittämisellä, j n e ... saadaan aikaan ihmisen kasvoissa.

        Meikkaajilla on estetiikan tajua ja silmää kauneudelle eli kaikkea sitä, mitä näkökyvyttömät, kenties värisokeat eivät osaa nähdä. Tajuamisesta puhumattakaan.

        Mitä pahaa on muuten siinä, että ihminen haluaa näyttää hyvältä? Pelkkää kateellisten panettelua.


      • ent.siivoojaparka
        Pönttöpäittenparatiisi kirjoitti:

        Jos puhuu "taidemaalauksista" ja on ymmärtävinään niistä jotain niin luulisi että silmä on kehittynyt näkemään myös mitä meikillä, väreillä, hyvien omianisuuksien korostamisella, huonojen peittämisellä, j n e ... saadaan aikaan ihmisen kasvoissa.

        Meikkaajilla on estetiikan tajua ja silmää kauneudelle eli kaikkea sitä, mitä näkökyvyttömät, kenties värisokeat eivät osaa nähdä. Tajuamisesta puhumattakaan.

        Mitä pahaa on muuten siinä, että ihminen haluaa näyttää hyvältä? Pelkkää kateellisten panettelua.

        Minkähän takia suurin osa miehistä ei sitten halua näyttää hyvältä.
        Ovatko he kaikki mielestäsi rumia, kun eivät meikkaa? Ja lapset ...


      • Mitämuutajäänytväliin

        Aika monet miehet meikkaavat nykypäivänä. Kaukaisessa historian havinassa vielä useammat. Lapsia ei kannata tähän 'keskusteluun' värvätä; lapset ovat vielä lapsen 'kengissä'.

        Miehen 'hyvyys' sitäpaitsi kumpuaa aivan toisenlaisesta kasvatuspohjasta, hehän ovat hyviä vain siitä syystä että riiputtavat sitä yhtä elintä. Näinhän heidät on opetettu ja kasvatettu myöhempinä historian aikoina. Silloin ei ole tarvetta tehdä itseään mitenkään muuten hyväksi ja se onkin sitten nykypäivänä kostautunut aika ikävällä tavalla. He eivät pärjää meikatuille naisille.


    • mimmimum-..mi

      Kosmetiikkaa on käytetty jo muinaisessa egyptissä...kaikenlaista ..myös värikosmetiikkaa....Japanissa geishat ym...Onko se sitten ollut huonon itsetunnon kohottaja ...vaan halu korostaa jotain puoliaan....vai halu miellyttää...kaikilla kai jokin viehätys siihen on....Montako naista tulee vastaan kaupungissa aivan naturellina....ja kosmetiikka on muutakin kuin värikosmetiikkaa...

      • ent.siivoojaparka

        "Ennen sitä syötiin lusikalla voita, viilipiimää ja talkkunoita", rallatteli isäni aikoinaan. No tietysti sitten, jos kerran muuallakin on niin tehty jo ammoisista ajoista lähtien.
        Pitäähän sitä seurata lauman mukana, eikö vaan?

        En ole laskenut montako naista on kulkenut ihan pää pystyssä ja itsevarman näköisinä vastaani ilman meikkejä. Paljon niitä kuitenkin on.
        Kun katselee nuoria tyttöjä, sen epävarman iän ohittaneita, niin hyvin harvalla niillä näkee meikkejä naamassa enää nykyisin tuolla "ihmisten ilmoilla". Huulipunaa ei koskaan.
        Se on vanhan naisen merkki, jos ei ilkiä mennä edes roskapussiaan viemään tai kaupoille ilman meikkiä.


      • Tule-mene-ja-sovita

        "Se on vanhan naisen merkki, jos ei ilkiä mennä edes roskapussiaan viemään tai kaupoille ilman meikkiä."

        Njoo. Puuttuu vain pukeutua ruumispussiin.

        Siinä olisikin ideaa vaateteollisuudelle. Alkaa valmistaa ruumispussi muotia, siis aivan vaatteiksi. Kohderyhmä 50 - 80 vuotiaat.


      • mimmimum-..mi
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        "Ennen sitä syötiin lusikalla voita, viilipiimää ja talkkunoita", rallatteli isäni aikoinaan. No tietysti sitten, jos kerran muuallakin on niin tehty jo ammoisista ajoista lähtien.
        Pitäähän sitä seurata lauman mukana, eikö vaan?

        En ole laskenut montako naista on kulkenut ihan pää pystyssä ja itsevarman näköisinä vastaani ilman meikkejä. Paljon niitä kuitenkin on.
        Kun katselee nuoria tyttöjä, sen epävarman iän ohittaneita, niin hyvin harvalla niillä näkee meikkejä naamassa enää nykyisin tuolla "ihmisten ilmoilla". Huulipunaa ei koskaan.
        Se on vanhan naisen merkki, jos ei ilkiä mennä edes roskapussiaan viemään tai kaupoille ilman meikkiä.

        Sävytätkö sinä hiuksiasi...
        Minä meikkaan koska naisellisuuteen kuuluu kaunistautuminen...aina jossakin määrin... minä meikkaan ....ole sinä luonnollinen...ei haittaa ....


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        "Ennen sitä syötiin lusikalla voita, viilipiimää ja talkkunoita", rallatteli isäni aikoinaan. No tietysti sitten, jos kerran muuallakin on niin tehty jo ammoisista ajoista lähtien.
        Pitäähän sitä seurata lauman mukana, eikö vaan?

        En ole laskenut montako naista on kulkenut ihan pää pystyssä ja itsevarman näköisinä vastaani ilman meikkejä. Paljon niitä kuitenkin on.
        Kun katselee nuoria tyttöjä, sen epävarman iän ohittaneita, niin hyvin harvalla niillä näkee meikkejä naamassa enää nykyisin tuolla "ihmisten ilmoilla". Huulipunaa ei koskaan.
        Se on vanhan naisen merkki, jos ei ilkiä mennä edes roskapussiaan viemään tai kaupoille ilman meikkiä.

        Se on vanhan naisen merkki, jos ei viitsi itsestään ja ulkonäöstään huolehtia.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Se on vanhan naisen merkki, jos ei viitsi itsestään ja ulkonäöstään huolehtia.

        Ulkonäöstään huolehtiminen on sitä, että käy pesulla ja pitää vaatteensa puhtaina.

        Ovatko mielestäsi kaikki meikkaamattomat miehet, lapset ja nuoret epähuolitellun oloisia?


      • ent.siivoojaparka
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Sävytätkö sinä hiuksiasi...
        Minä meikkaan koska naisellisuuteen kuuluu kaunistautuminen...aina jossakin määrin... minä meikkaan ....ole sinä luonnollinen...ei haittaa ....

        En sävyttele enää hiuksiani. Nuorena tein sitäkin joskus, mutta nyt annan auringon sävyttää ne kesäisin.
        Etkö ole mielestäsi tarpeeksi naisen näköinen ilman meikkiä? No sitte.

        Minun naisellisuuteni on muussa kuin teennäisen keinotekoisessa naisellisessa ulkonäössä.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ulkonäöstään huolehtiminen on sitä, että käy pesulla ja pitää vaatteensa puhtaina.

        Ovatko mielestäsi kaikki meikkaamattomat miehet, lapset ja nuoret epähuolitellun oloisia?

        Höpö höpö taas tuota vääntämistä.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Höpö höpö taas tuota vääntämistä.

        No olipa tuossakin nyt muka vastaus ihan asialliseen kysymykseen.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No olipa tuossakin nyt muka vastaus ihan asialliseen kysymykseen.

        Miesten, lasten ja nuortenko meikkauksesta aloitus on?


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Miesten, lasten ja nuortenko meikkauksesta aloitus on?

        Et uskaltanut sanoa mielipidettäsi siitä mitä kysyin, vaan aloit vastailemaan kysymystäni vältellen.
        No ei se mitään.
        Ei sinun tarvitse hävetä vaikka pidätkin kaikkia meikkaamattomia epähuoliteltuina.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Et uskaltanut sanoa mielipidettäsi siitä mitä kysyin, vaan aloit vastailemaan kysymystäni vältellen.
        No ei se mitään.
        Ei sinun tarvitse hävetä vaikka pidätkin kaikkia meikkaamattomia epähuoliteltuina.

        Tuo ns. kysymyksesi oli niin hölmö, ettei maksa vaivaa sen kummemmin vastata.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Tuo ns. kysymyksesi oli niin hölmö, ettei maksa vaivaa sen kummemmin vastata.

        On silti maksanut vaivaa vastata minulle jo montakin kertaa, mutta ei kysymykseeni.
        Samassa ajassa olisit nähnyt vähemmän vaivaa vastaamalla suoraan.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ulkonäöstään huolehtiminen on sitä, että käy pesulla ja pitää vaatteensa puhtaina.

        Ovatko mielestäsi kaikki meikkaamattomat miehet, lapset ja nuoret epähuolitellun oloisia?

        Minä vastaan.

        Eivät ole.


    • RealistiN

      Kulmat ja rajaukset on kestopigmentoitu, lisäksi arjessa käytän ripsiväriä ja valokynää silmänurkissa, sekä kevyesti pigmentoitua huulivoidetta. Kaupungille tai vieraisille mennessä sitten hieman luomiväriäkin tulee yleensä laitettua. Meikkivoidetta en ole koskaan käyttänyt, oma iho on aina ollut tasainen ja posketkin punehtuneet helposti.

    • Tatskoja?
      Onko se sitten myös huonoa itsetuntoa ja alemmuuskompleksia ettei kelpaa sellaisena kuin on jos laitattaa isoja tatskoja eri puolille kroppaansa, kaulaan. kasvoille, käsivarsiin? Pitää kysyä esim. Zlatanilta.....

      • Pulp-fictio

        Jep. Olen ilmoittanut, että seuraavalle paalulle päästyäni laitatan.
        Jonkin pienen jutskan. Saavat puuduttaa mummin, koska hampaan paikkaus on jo draamaa. Näin meinaan.


      • ent.siivoojaparka

        Se nyt menee jo jonkun sairauden puolelle se itseensä ikikuvien piirrättäminen.
        Puhdas iho on kaikkein kaunein. Tatskoissa on niin rumat väritkin. Kauniisti kukkiva iloisenpunainen psoriasiskin on kauniimpaa kuin tatskat.


      • Pulp-fictio

        Efter nio:ssa oli haastateltavana Jonathan Shaw(nam), joka on tehnyt mahtavia kuvia. Hän oli promoamassa uutta kirjaansa.
        Olen jo kauan sitten päättänyt tämän. Se on mun juttu.

        Out of date....ei kiitos


      • Paloma, itse olen harkinnut tatuoinnin, en siksi että olisi huono itsetunto, vaan ikuistamaan jotain tärkeetä. Mun mielestä ovat kauniit. Ja olen ymmärtänyt että jokainen kuva yleensä merkitsee kantajelle jotain. Niin olisi minunkin tapauksessa jos näin tekisin, tunnustus, tämä asia mun elämässä on ollut tärkeä ja käänteentekevä.


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Efter nio:ssa oli haastateltavana Jonathan Shaw(nam), joka on tehnyt mahtavia kuvia. Hän oli promoamassa uutta kirjaansa.
        Olen jo kauan sitten päättänyt tämän. Se on mun juttu.

        Out of date....ei kiitos

        Miksi pieneen tyytyä... go big or go home :)) Ei vais, jokaisella on kai oma tyylinsä. Haluatko paljastaa mitä ja mihin?


      • Pulp-fictio
        hmp.f kirjoitti:

        Miksi pieneen tyytyä... go big or go home :)) Ei vais, jokaisella on kai oma tyylinsä. Haluatko paljastaa mitä ja mihin?

        Mieli voi muuttua: kyynel, jonka sisällä on maapallo. Ei suuri. Ei mikään katseenkerjääjä. Oma juttu.


      • Upea idea! Tajuaa heti sen merkityksen.

        Mä haaveilen siivistä lapaluiden päälle, kaksi tiikerinaamaa vastakkain, ja sieltä lähtee siivet. Ei kauhen omaperäinen, on itse asiassa varastettu Rival Sonsin logosta ja muokattu omaan elämään sopivaksi.


    • riina.kat

      Kukaan mies ei uskalla vastata pitävätkö naisen ehostuksesta. Vastauksista päätellen suurin osa naisista meikkaa, kuka kevyemmin kuka vahvemmin, makuasia.
      Eläköön naisellisuus!

    • suvenelli1

      Miks` mä olen epäluuloinen tällaisiin kysymyksiin :(
      Tulee tunne, että joku mies kyselee minkälaisia naisia täällä on tai joku toimittaja tekee juttua.
      Kyllä mä näen itse liikkuessani, että on sekä meikkaavia että meikittömiä 60 naisia.

      Kaikenlaista epäluuloa sitä tupsahtaa mieleen.

      • Pulp-fictio

        Ent.siivoojaparan kommentit muistuttavat taas IsoHoota. Tuo näyttelemisen jankutus? Niin poikkeavasti ajattelevan provokirjoittelua.

        Miehet eivät ottane kantaa, koska halunnevat olla lojaaleja meille naisille.


      • yksjasamaovat
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Ent.siivoojaparan kommentit muistuttavat taas IsoHoota. Tuo näyttelemisen jankutus? Niin poikkeavasti ajattelevan provokirjoittelua.

        Miehet eivät ottane kantaa, koska halunnevat olla lojaaleja meille naisille.

        Kun ""molemmat"" asuvat palstalla niin totuus paljastuu.


    • Heikunkeikku

      Huomenta täältä.
      Oikein hämmästyin, että johan on eilisen päivän aikana tullut ketjuun kommentteja enemmän kuin paljon.
      Hämmästys sen takia, että aloituksessa vain lyhyt kysymys "Vieläkö 60 naiset meikkaavat myös arkipäivässä?
      Luulisi, että ketju on äkkiä ketjuiltu, kun kukin joko meikkaa tai sitten ei. Ja se olis siinä se.
      Mutta ei, aletaan vääntämään ja kääntämään ja saivartelemaan toisten kirjoittamista lauseista. Ihan nauratti, kun luin joitakin ketjun kommentteja.
      Kukin "kukittaa" itsensä kuin parhaiten näkee ja jos ei meikkaus huvita, niin eihän kenenkään ole pakko.
      Sama se mulle, miten muut naamojansa hoitelee, mutta minä meikkaan ihan satasella aina kun lähden pois kotoa :) Se on mun tyylini se.
      Tänään on vuorossa työmeikki, työhiukset, työvaatteet.

      • suvenelli1

        Mä ihmettelin kanssa vääntöä. Ihan kuin yritettäisiin vielä käännyttää meidän ikäisiä ihmisiä mitättömällä makuasialla.

        Aion itse tänään mennä ihmisten ilmoille ja kyllä minä retusoin itseäni :)


      • Heikunkeikku
        suvenelli1 kirjoitti:

        Mä ihmettelin kanssa vääntöä. Ihan kuin yritettäisiin vielä käännyttää meidän ikäisiä ihmisiä mitättömällä makuasialla.

        Aion itse tänään mennä ihmisten ilmoille ja kyllä minä retusoin itseäni :)

        Minua ei ainakaan pysty käännyttelemään minnekään päin, ellen itse tahdo kääntyillä. En myöskään yritä muita käännytellä.
        "kyllä minä retusoin itseäni:)" Hyvän sanan valitsit. Mäkin alan retusoimaan tos vähä myöhemmin. Nyt on isot papiljotit käärästy hiuksiin, jonka jälkeen föönillä suoristan. Halajan pikkusen suorempaa hiusta, siloosta.


      • ent.siivoojaparka

        En minä teitä mitään yritä käännyttää.
        Tuota vain mietiskellyt, kun suurin osa naisia sanoo meikkaavansa ihan vain itsensä takia.

        Silti kaikuu:
        -"meikkaan ihan satasella aina kun lähden pois kotoa"
        -"Kaupungille tai vieraisille mennessä sitten hieman luomiväriäkin tulee yleensä laitettua."
        -"Ripsiväriä laitan myös jos olen lähdössä esim. kaupoille. "
        -"...meikkivoidetta joskus tilaisuuksiin"
        -"Aina, kun menen ihmisten ilmoille."
        -"On aivan kiva laittautua hiukan ,kun lähtee asioille"
        -"En lähde edes roskapussia viemään ilman kevyttä ehostusta."
        -"Mulla tuo kynsien lakkaaminen ei ole arkipuuhaa, vain juhlatilaisuuksiin."

        Miettikää nyt sitten itse siitä, itsenne takiako tosiaan meikkaatte, vai? Minkä?
        Tottakai se on tavallaan itsensä takia, luomaan itsevarmuutta, että kelpaa toisten ihmisten silmissä, epävarmuutta siitä, mitä toiset ajattelevat minusta, kuinka he kasvoni näkevät, rumana vai kauniina ...

        Kuitenkin miehet kelpaavat ilman meikkejä (suurin osa)...


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En minä teitä mitään yritä käännyttää.
        Tuota vain mietiskellyt, kun suurin osa naisia sanoo meikkaavansa ihan vain itsensä takia.

        Silti kaikuu:
        -"meikkaan ihan satasella aina kun lähden pois kotoa"
        -"Kaupungille tai vieraisille mennessä sitten hieman luomiväriäkin tulee yleensä laitettua."
        -"Ripsiväriä laitan myös jos olen lähdössä esim. kaupoille. "
        -"...meikkivoidetta joskus tilaisuuksiin"
        -"Aina, kun menen ihmisten ilmoille."
        -"On aivan kiva laittautua hiukan ,kun lähtee asioille"
        -"En lähde edes roskapussia viemään ilman kevyttä ehostusta."
        -"Mulla tuo kynsien lakkaaminen ei ole arkipuuhaa, vain juhlatilaisuuksiin."

        Miettikää nyt sitten itse siitä, itsenne takiako tosiaan meikkaatte, vai? Minkä?
        Tottakai se on tavallaan itsensä takia, luomaan itsevarmuutta, että kelpaa toisten ihmisten silmissä, epävarmuutta siitä, mitä toiset ajattelevat minusta, kuinka he kasvoni näkevät, rumana vai kauniina ...

        Kuitenkin miehet kelpaavat ilman meikkejä (suurin osa)...

        Oletko sinä, espi, ikinä meikannut?


      • Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En minä teitä mitään yritä käännyttää.
        Tuota vain mietiskellyt, kun suurin osa naisia sanoo meikkaavansa ihan vain itsensä takia.

        Silti kaikuu:
        -"meikkaan ihan satasella aina kun lähden pois kotoa"
        -"Kaupungille tai vieraisille mennessä sitten hieman luomiväriäkin tulee yleensä laitettua."
        -"Ripsiväriä laitan myös jos olen lähdössä esim. kaupoille. "
        -"...meikkivoidetta joskus tilaisuuksiin"
        -"Aina, kun menen ihmisten ilmoille."
        -"On aivan kiva laittautua hiukan ,kun lähtee asioille"
        -"En lähde edes roskapussia viemään ilman kevyttä ehostusta."
        -"Mulla tuo kynsien lakkaaminen ei ole arkipuuhaa, vain juhlatilaisuuksiin."

        Miettikää nyt sitten itse siitä, itsenne takiako tosiaan meikkaatte, vai? Minkä?
        Tottakai se on tavallaan itsensä takia, luomaan itsevarmuutta, että kelpaa toisten ihmisten silmissä, epävarmuutta siitä, mitä toiset ajattelevat minusta, kuinka he kasvoni näkevät, rumana vai kauniina ...

        Kuitenkin miehet kelpaavat ilman meikkejä (suurin osa)...

        Johan pohdiskelet syvällisesti meikkauksien syitä ja syvyyksiä.
        Mitä sillä on väliä, Miksi kukin meikkaa.
        Minä meikkaan, koska oon huomattavasti kivemman näköinen meikeillä.
        Punatukkaset ihmiset ovat tämmösiä kalpeaihoisia ja kulmakarvat eivät erotu, ellei tuu likelle kyttäämään:) Ehostus ehostaa mua ja näytän huolitellulta ja sen semmosta.
        Eihän ihmiset vaatteitakaan osta silimät kiinni, vaan valitsevat semmosia kuteita, jotka ovat päällä kivan näköisiä.
        Ajattelen, että kyllä kelpaisin ihmisille ilman meikkiäkin. Sen verran mukava ihminen oon:) Enkä mikään rumiluskaan, kalpeine kasvoineni ja näkymättömine kulmineni, tahi silmieni, joiden ripset ovat myöskin mitä värittömimmät, ole.
        Meikkaus sopii mulle. Näin se vaan on. Sitäpaitsi osaan meikata hyvin. Ei mitään tuhrujuttuja tai liiallisia yliampuvuuksia.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Oletko sinä, espi, ikinä meikannut?

        Olen meikannut.
        Se oli silloin kauan sitten, kun vielä halusin näyttää toisten silmissä kauniimmalta kuin itse asiassa olen.
        Sitten sain sellaisen oivalluksen, että miksi ihmeessä minun pitäisi nähdä sellaista vaivaa ja töhriä itseäni kaikenlaisilla kemiallisilla aineilla.
        Jos meikkaamaton naamani ei jotain miellytä katsella, niin sehän on ihan hänen oma ongelmansa, minkä kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Minulle riittää, että itse hyväksyn itseni kaikkine tihrusilmineni ja ryppyineni.

        Vaatteitanikaan en valikoi sillä mielellä, että mikä näyttää kivalta päälläni, vaan mikä tuntuu mukavalta päälläni. Vaatteeni ovat minun ja jos ei joku niistä tykkää, niin mitä siitä sit. Ei hänen niitä tarvitse käyttää.

        Kerran yksi nuorimies, joka työskentelee jollain semmosella meikkialalla, sanoi että hän ei ikimaailmassa suutelisi naista, jolla on huulipunaa. Eikä suutelisi poskellekaan sellaista naista, jolla on jotain rougea naamassaan.

        Niitä suudelmia odotellessa nyt kaiken varalta ilman meikkejä.

        Tosin itsekin laitan kevyesti mascaraa yläripsiin. En pelkästään ulos mennessä, vaan ihan kotioloissakin, yksin ollessa. Tuntuu niinkuin silmät pysyisivät paremmin auki silloin. Toisaalta taas saatan kulkea ulkona, kaupoilla, kaupungilla ilman mascaraakin, eikä hävetä yhtään, enkä tunne itseäni epähuolitelluksi sen takia.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olen meikannut.
        Se oli silloin kauan sitten, kun vielä halusin näyttää toisten silmissä kauniimmalta kuin itse asiassa olen.
        Sitten sain sellaisen oivalluksen, että miksi ihmeessä minun pitäisi nähdä sellaista vaivaa ja töhriä itseäni kaikenlaisilla kemiallisilla aineilla.
        Jos meikkaamaton naamani ei jotain miellytä katsella, niin sehän on ihan hänen oma ongelmansa, minkä kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Minulle riittää, että itse hyväksyn itseni kaikkine tihrusilmineni ja ryppyineni.

        Vaatteitanikaan en valikoi sillä mielellä, että mikä näyttää kivalta päälläni, vaan mikä tuntuu mukavalta päälläni. Vaatteeni ovat minun ja jos ei joku niistä tykkää, niin mitä siitä sit. Ei hänen niitä tarvitse käyttää.

        Kerran yksi nuorimies, joka työskentelee jollain semmosella meikkialalla, sanoi että hän ei ikimaailmassa suutelisi naista, jolla on huulipunaa. Eikä suutelisi poskellekaan sellaista naista, jolla on jotain rougea naamassaan.

        Niitä suudelmia odotellessa nyt kaiken varalta ilman meikkejä.

        Tosin itsekin laitan kevyesti mascaraa yläripsiin. En pelkästään ulos mennessä, vaan ihan kotioloissakin, yksin ollessa. Tuntuu niinkuin silmät pysyisivät paremmin auki silloin. Toisaalta taas saatan kulkea ulkona, kaupoilla, kaupungilla ilman mascaraakin, eikä hävetä yhtään, enkä tunne itseäni epähuolitelluksi sen takia.

        No sinne paloi mun vastalause, kun ajattelin että jos et ikinä ole meikannutkaan, mistä voit tietää mitä taikaa siinä on :))

        Toisille esteettisyys on suurempi juttu kuin toisille. Ympärillä pitää olla kaunista, itsensä mukaanlukien. Ei nyt mitenkään maanisesti kuitenkaan.... Mä en kylläkään usko että joku silti käyttää epämukavia vain näyttääkseen hyvältä, minusta vaatteet on noin yleensäkin suunniteltu "kannettavaksi". Toiset ovat sitten herkempiä hipiältään kuin toiset. Mun päälle ei saa sukkahousuja, esim.

        Tavallaan mä ihailen sun asennetta, että on todellakin ihan samaa mitä muut ajattelee. Sen täytyy olla vapauttava. Jos itseäni ajattelen, niin kyllä minussa pieni huomionhaku on. Miellyttämisen tarve. Älä nyt väärin käsitä, ei ole mun päätehtävä, en rupea botoxia ottamaan :) ellen kelpaa sellaisena kun olen parhaimmillani, niin ei sitten. Eikä kaikkia voi miellyttää. Mutta kyllä mä vähän taidan aina yrittää..

        Oisko geeneissäkin tuollainen, opitussa käytöksessä ehkä. Mun isä on aina ollut verbaalinen hurmuri, yrittää saada ihmisiä nauramaan. Ja saakin.


      • suvenelli1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En minä teitä mitään yritä käännyttää.
        Tuota vain mietiskellyt, kun suurin osa naisia sanoo meikkaavansa ihan vain itsensä takia.

        Silti kaikuu:
        -"meikkaan ihan satasella aina kun lähden pois kotoa"
        -"Kaupungille tai vieraisille mennessä sitten hieman luomiväriäkin tulee yleensä laitettua."
        -"Ripsiväriä laitan myös jos olen lähdössä esim. kaupoille. "
        -"...meikkivoidetta joskus tilaisuuksiin"
        -"Aina, kun menen ihmisten ilmoille."
        -"On aivan kiva laittautua hiukan ,kun lähtee asioille"
        -"En lähde edes roskapussia viemään ilman kevyttä ehostusta."
        -"Mulla tuo kynsien lakkaaminen ei ole arkipuuhaa, vain juhlatilaisuuksiin."

        Miettikää nyt sitten itse siitä, itsenne takiako tosiaan meikkaatte, vai? Minkä?
        Tottakai se on tavallaan itsensä takia, luomaan itsevarmuutta, että kelpaa toisten ihmisten silmissä, epävarmuutta siitä, mitä toiset ajattelevat minusta, kuinka he kasvoni näkevät, rumana vai kauniina ...

        Kuitenkin miehet kelpaavat ilman meikkejä (suurin osa)...

        Eilen, kun mä retusoin itseni, niin omasta mielestäni se peilikuvani meikattu miellytti enemmän.
        Sanoit jossain, että laitat ripsaria, niin silmät ikäänkuin pysyvät auki. Mulla on sama juttu. Saan virtaa ja olen pirteämmän näköinen.
        Lenkille ja kauppaan menen meikittä, sieltä haen virtaa eritavalla.


      • ent.siivoojaparka
        suvenelli1 kirjoitti:

        Eilen, kun mä retusoin itseni, niin omasta mielestäni se peilikuvani meikattu miellytti enemmän.
        Sanoit jossain, että laitat ripsaria, niin silmät ikäänkuin pysyvät auki. Mulla on sama juttu. Saan virtaa ja olen pirteämmän näköinen.
        Lenkille ja kauppaan menen meikittä, sieltä haen virtaa eritavalla.

        Harvoin katselen edes itseäni peilistä muuten kuin aamulla vilkaisen.
        Siinä mielessä ihan sama miltä näytän.

        Muistan millä tavalla äitini "huolitteli" itsensä kaupoille lähtiessä:
        "Sano sie ku näät paremmin, onks miul lehmänpaskaa naamas ..."


    • Minultahan ei kysytty, mutta en meikkaa joka päivä. Omasta mielestäni näytän huomattavasti paremmalta silmä kulmameikillä ja huulipunalla, huolitellulta. Mutta ihan saman määrän katseita saan meikillä tai ilman. Enemmän siinä vaikuttaa millä autolla menen esim. kauppaan. Jos parkkipaikalla sattuu olemaan minun ikäinen mies, hän ei vilkaise kun Marlenella kaahaan pihalle, mutta jos tyttären 1997 vuoden volkkarilla tulen, tienaan katseen ja hymynkin. Säälistä?

      Enemmän vaikuttaa tukan pesu ja hyvin nukuttu yö. Yleisilme. Että jos meikkaan, teen sen itseni takia, koska omasta mielestäni näytän hyvältä niin.

      Voiteisiin olen melkein riippuvainen. On naamaan, silmiin, käsiin, jalkoihin, yleisvoidetta. En tiedä onko itse voiteista hyötyä, mutta uskon että niiden levittämisestä iholle on, vähän jotain hieronnan tapaista. Mielellekin hyvää sellainen itsensä helliminen. Johon kuuluu myös kynsien lakkaaminen.

      • suvenelli1

        Mulla tuo kynsien lakkaaminen ei ole arkipuuhaa, vain juhlatilaisuuksiin. Lienee syynä sekin että mun pikkurillit ovat silleen pikkuisen kaarevat. Teini-iän trauma. Kaverilla on pitkät pianistisrmet ja mantelikynnet. No, kesällä kyllä lakkaan kaikki 20 kynttä. Talvellahan ne on hyvä piilottaa tumppuihin ja villasukkiin.

        Ai niin, autoa mulla ei ole, mutta kesällä käännän ne päät kickbikellä ;) ("Hulluksi häntä luullaan...")


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Mulla tuo kynsien lakkaaminen ei ole arkipuuhaa, vain juhlatilaisuuksiin. Lienee syynä sekin että mun pikkurillit ovat silleen pikkuisen kaarevat. Teini-iän trauma. Kaverilla on pitkät pianistisrmet ja mantelikynnet. No, kesällä kyllä lakkaan kaikki 20 kynttä. Talvellahan ne on hyvä piilottaa tumppuihin ja villasukkiin.

        Ai niin, autoa mulla ei ole, mutta kesällä käännän ne päät kickbikellä ;) ("Hulluksi häntä luullaan...")

        He katsovat varmaan perään, "tuon pylly ei hylly, ei tuolla vehjeellä" :))


    • Lakkailen kynsiäni enemmän kesällä näin talvella saattaa jäädä vain kun on joku "tilaisuus" niin sitten...nyt tiedänkin mitä haluan synttärilahjaksi (28/12) poika on jahdannut minua noin viikon jo että mitä mä haluan ja olen vastannut tyyppi: maailmanrauhaa...mutta taidankin pyytää pedikyyrin. Tai manikyyrin. Tai lahjakortin johonkin hierojalle tai kampaamoon. Jotain sellaista turhamaista itsensä hoitoa johon minulla ei tunnu olevan koskaan varaa.

      • Pulp-fictio

        Tuo kuullostaa hyvältä. Kevättä odotellessa!


    • sussitar

      En ole koskaan meikannut, aina on ollut muuta tekemistä. Ei ole pikkaamista, jos sanoo vain oman mielipiteensä. Ikäisemme ja nuoremmatkin ovat kamalan näköisiä, kun kulmakarvat on meikattu liikaa. Vältän kaikessa liikaa kuluttamista.

    • tänä aamuna katoin kolmosen aamuteeveetä
      ja siellä oli päivi räsänen
      oli muuten lyyli muuttuunu edukseen
      oliskohan ollut hiuspidennykset
      ja tosi hyvin oli meikattu
      oli säpäkän näköinen.

      • Meikilläsaaihmeitä

        Kai niillä on ammatti meikkaajat ja kampaajat teevee ohjelmiin. Eivät ne aamulla herätessään varmasti ole tuon näköisiä mitä meikattuina ja hiukset laitettuina kameran eteen.

        Vuosia nuoremmaksi ohjelma on mielenkiintoinen kun ne saa stailaamalla pahasti rupsahtaneesta ihan toisennäköisen.

        Varakkailla on varaa rampata kauneushoitoloissa ja kampaajilla ja ne käyvät hemmoitteluhoidoissa.

        Pitkäaikainen köyhyys näkyy usein ulkonäössä eikä ole varaa uusia vaatteitakaan.


      • eiolisuskonut

        Niinkö uskovainenkin muuttaa Herran antamaa muotoa.


      • ympärilleenkatsoja
        Meikilläsaaihmeitä kirjoitti:

        Kai niillä on ammatti meikkaajat ja kampaajat teevee ohjelmiin. Eivät ne aamulla herätessään varmasti ole tuon näköisiä mitä meikattuina ja hiukset laitettuina kameran eteen.

        Vuosia nuoremmaksi ohjelma on mielenkiintoinen kun ne saa stailaamalla pahasti rupsahtaneesta ihan toisennäköisen.

        Varakkailla on varaa rampata kauneushoitoloissa ja kampaajilla ja ne käyvät hemmoitteluhoidoissa.

        Pitkäaikainen köyhyys näkyy usein ulkonäössä eikä ole varaa uusia vaatteitakaan.

        eilisessä vuosia nuoremmaksi ohjelmassa se kosmetologi oli kyllä mielestäni tosi huono mainos ammatilleen, ihan liian täyteen pumpattu naama.


      • ympärilleenkatsoja kirjoitti:

        eilisessä vuosia nuoremmaksi ohjelmassa se kosmetologi oli kyllä mielestäni tosi huono mainos ammatilleen, ihan liian täyteen pumpattu naama.

        juu se oli kyllä aika järkyn näköinen
        mutta mitäs sillä on väliä jos ite on tyytyväinen
        ja sen takia varmaan oli ittestään muovauttanut
        sellaisen kun oli.


      • meikkaan

        Niimpä.Meikkaamisen tarkoitus on korostaa kasvojen parhaita puolia.Itselläni ovat kauniit siniset silmät,siksi käytän ripsiväriä ,harvemmin huulipunaa,paitsi juhlissa.
        Mukavasti tulee pirteämpi olo ja iloisempi mieli kun vähän ehostaa ennen ulos lähtöä.


    • Ihanöveriksimenneitä

      Aika hauskan näköisiä nämä ikä ihmisten meikkaukset kun kulmakarvat piirretään puoleen otsaan ja räikeä huulipuna kadonneisiin viivamaisiin huuliin. Kuivaan ohueen ryppyiseen ja velttoon ihoon kun pölläyttää puuterijauheet niin avot. Hiukset ovat yleensä jätetty laittamatta kokonaan, on joku kuivunut harmaa sykero tai kynitty käkkärä niin että näyttää kuin vanhan koiran perskarvoilta.

      • ympärilleenkatsoja

        ...ai teilläpäin on tommosia, täällä näkee pääosin vain hillityn tyylikkäästi meikattuja ikäihmisiä, riippuu varmaankin asuinalueesta.


      • eipunnaa

        Samaa mieltä. Meikkaamattomana olen miesystäväni mielestä kaunis. En halua myöskään näyttää yhtään nuoremmalta kuin olen, miksi pitäisi? Yritän hoitaa terveyttäni, hoidatan hampaat, liikun. Onnea on ollut elämässä, peiliin ei tarvitse koko aja töllötellä.


      • Pulp-fictio
        ympärilleenkatsoja kirjoitti:

        ...ai teilläpäin on tommosia, täällä näkee pääosin vain hillityn tyylikkäästi meikattuja ikäihmisiä, riippuu varmaankin asuinalueesta.

        Laitatan kulmakarvat eli muotoilu ja väri, kun säväytän hiukset, jotta olisi ok kokonaisuus. Lapseni vinkki. En halua sellaisia hiilellä vedettyjä oho-kulmia. Toinen järkytys tuossa asiassa on kynällä vedetyt pallon puolikkaat. Johonkin naamiaisiin ok.

        Miehille sanoisin, että saa käydä parturissa. Ja jos on kaljun alkua, niin ei se niskaponnari tee nuoremmaksi. Reilusti niks naks Fiskarseille käyttöä. On tosi hyvännäköisiä harmaahiuksisia ponnaripäitä, joilla kaikki tallella. Mieluummin siisti habitus kuin
        ikääntymistä häpeilevä, koska siltähän se muuten näyttää.
        Sitten miehet kyllä vois ostaa, kun ostavat, istuvampia vaatteita.
        Tuulipuku on ihan hyvä ulkoiluun urheiluvermeet ja saa niissä käydä kaupassa tms, mutta miksei nätti beba saa näkyä iäkkäämpänäkin.
        Jos on hieman outokumpua muodostunut, ei se vyötäröpusakka tee muuta kuin korostaa sitä. Ei siis lötköttäviä vaatteita miehet!
        Naiset vois kyllä vähän avittaa.


      • suvenelli1
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Laitatan kulmakarvat eli muotoilu ja väri, kun säväytän hiukset, jotta olisi ok kokonaisuus. Lapseni vinkki. En halua sellaisia hiilellä vedettyjä oho-kulmia. Toinen järkytys tuossa asiassa on kynällä vedetyt pallon puolikkaat. Johonkin naamiaisiin ok.

        Miehille sanoisin, että saa käydä parturissa. Ja jos on kaljun alkua, niin ei se niskaponnari tee nuoremmaksi. Reilusti niks naks Fiskarseille käyttöä. On tosi hyvännäköisiä harmaahiuksisia ponnaripäitä, joilla kaikki tallella. Mieluummin siisti habitus kuin
        ikääntymistä häpeilevä, koska siltähän se muuten näyttää.
        Sitten miehet kyllä vois ostaa, kun ostavat, istuvampia vaatteita.
        Tuulipuku on ihan hyvä ulkoiluun urheiluvermeet ja saa niissä käydä kaupassa tms, mutta miksei nätti beba saa näkyä iäkkäämpänäkin.
        Jos on hieman outokumpua muodostunut, ei se vyötäröpusakka tee muuta kuin korostaa sitä. Ei siis lötköttäviä vaatteita miehet!
        Naiset vois kyllä vähän avittaa.

        Sanos kuule muuta. Onneksemme meillä täällä palstalla on kotikiusattu pyöräilytrikoissaan.
        Ja päivätorkut vetää ilman paitaa.
        Antaa kevään odotukselle sellaista kuumetta ;)


    • Joku naisista voisi kehittää meikin, jolla meikata ketjujen väkisin-vedättäjän näkymättömiin jonkun saunan taakse. :)
      Minusta tuntuu että täällä jossain on jokunen, joka haluaa jättää jäähyväiset 500-ketjulla.
      Venyi, mitä venyi.

      yst.

      H.

      • Mitä sinä teet huseeraamassa täällä akkojen ketjussa, vai käytätkö meikkiä?


    • Aino.M

      Joka ikinen aamu meikkaan huolellisesti ja laitan hiukset. Muuten en edes voisi mennä töihin, sillä olen kosmetologi. Tänä vuonna jään eläkkeelle ja tuntuu ihanan helpottavalta, että sitten ei ole pakko aamuisin herätä aikaisin laittautumaan. Toki varmasti meikkaan sittenkin kevyesti, että näyttää huolitetulta ja oikein valittu meikkivoide myös suojaa ihoa pakkaselta/auringolta/ilmansaasteilta. Kulmat muotoilen säännöllisesti ja kulma- ja ripsiväriä käytän nykyisinkin viikonloppuisin kun en ole töissä. Kun ei luoja suonut minkäänlaisia omia värejä, niin näytän niin valjulta ja hailakalta ilman. Ihon puhdistus ja kosteutus on kuitenkin kaiken A ja O. Käytättekö te muuten kesäisin aurinkovoidetta? Minun on pakko jos auringossa oleskelen tai muuten vaalea hipiäni palaa alta aikayksikön.

      • Minijamaskara

        Miksi käytät meikkivoidetta päivittäin? Onko sulla jotain peitettävää? Juuri jostain luin nuoren alan ammattilaisen kommentin jossa hän sanoi että on aivan turha peitellä ihoa jos se on hyvä ja tasainen. Tietämättäni olen toiminut juuri niin. Meikkivoidetta käytän vain joskus, puuteria en juuri koskaan, se tekee naamataulusta tuhruisen näköisen.


      • Aino.M

        Olen niin vaalea, että ihoni palaa talvellakin auringossa ja meikkivoiteessani on suojakerroin mukana. On minulla hieman peitettävääkin, couperosa-ihoa. Näyttää vain paremmalta kun on meikkivoidetta. Puuteria en kyllä ole käyttänyt yli kymmeneen vuoteen, sillä se alkoi näkyä tosiaan tuhruisena juonteissa ja rypyissä. Mutta kyllä laadukas meikkivoide suojaa ihoa ihan muutenkin kuin vain auringolta.


    • ihantavisvaanoon

      Hyvä leikkaus hiuksissa, huulipunaa ja kulmakarvageeliä, myös sopiva päivävoide, ei liian rasvainen ja hiuksiin muotovaahtoa.
      Silmälasit kun on, en käytä ripsiväriä, enkä rajauksia, näytän muuten jotenkin hassulta.
      Kasvoilta ihokarvat ajan höylällä geelin kanssa ja kulmakarvat siistin saksilla.Pitkiä kynsiä en voi sietää, ovat varsinaisia pöpöpesiä.

      • eppu2

        Ihmisen kynnen alla, on euroopan väkiluku bakteereja.


      • Aino.M

        Tuo on kyllä niin totta! Ja varsinkin rakennekynsien alla ne viihtyy vieläkin paremmin...


    • Monet miehet käyttävät kosmetiikkaa ihan arkielämässäkin. Miltähän hunkszi näyttäisi kulmakarvat nypittynä metrosexuaalina? Hahaha...
      Joku kirjoitti tossa ylempänä miten naurettavia me ikäihmiset ollaan puoliväliin otsaa piirrettyine kulmakarvoinemme. Mikä huvittava väite: tuollaisia kulmakarvoja olen aina joskus nähnyt, mutta en koskaan 60 naisen naamalla. Yleensä kaikki ekstreemineikit ovat Meitä huomattavasti nuorempien juttuja.
      ***
      Minä palasin vielä hieman tuohon tatuointijuttuun. Nuorempi sukupolvi, siis meidän lapsemme ja heidän lapsensa ovat nähtävästi valinneet kaulasta varpaisiin saakka ulottuvat tatskat kestomeikikseen. Etenkin ne jotka ovat julkisesti esillä, mediassa tai urheilijoita. Jossain päin on aina tehty siirtokuvia esim. käsiin esim. hennalla ja monissa primitiivisissä kulttuureissa tatuoinnit ovat olleet yleisiä, etenkin miehillä.
      Elikkä onko nuoremmat sukupolvet tavallaan vaihtaneet meikit pysyviin kroppamaalauksiin?

      • Pulp-fictio

        Voi olla, että sillä viestitään, jotain, mitä me emme.
        Katson kesällä kyllä ihmisten tatuoiteja uteliaana ja ovatko laadukkaita. Laadusta kannattaa maksaa.
        Onhan niitä töhertäjiä ja sitten töherrys on ja pysyy.
        No haalistuvathan tatuoinnitkin. Poistattaminen on hankalaa.
        Ötsihän, joka "kävi" Suomessa, oli kuvitettu.
        Vanhoissa kulttuureissa tosiaankin ehkä asemakin osoitettiin noilla
        kuvilla. Tatuointihan on "grafiikkaa nahkapinnalla".
        Se, että ovatko olleet primitiivisempiä tai henkevämpiä kuin me, en osaa sanoa.
        Epäilyttää joskus se likinäköisyys nykykulttuurin suhteen.
        Monet vanhat asiat vain sovelletaan nykyisyyteen sopiviksi - myyviksikin.


      • "Paloma.se.co"

        Seuraahan profiili-kuvaani.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Seuraahan profiili-kuvaani.

        H.

        Lisäänpä vielä että saisin kesällä aikaan varmaan ponnarin.
        Miesten ponnareistahan joku kirjoittikin.
        Mutta ei kestä varmaankaan kantti.
        Taitaa olla kohta edessä pullean-pehmeä parturi-tyttö.
        -
        Surku...
        Nuorena oli ponnari tarvittaessa kyynär-päihin asti.
        Tyttö-ystävät tykkäsivät raplata tukkaani.
        Lettejäkin, peekele :)
        Vaan mitäpä ei muusikko tekisi suosionsa tähden.


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Lisäänpä vielä että saisin kesällä aikaan varmaan ponnarin.
        Miesten ponnareistahan joku kirjoittikin.
        Mutta ei kestä varmaankaan kantti.
        Taitaa olla kohta edessä pullean-pehmeä parturi-tyttö.
        -
        Surku...
        Nuorena oli ponnari tarvittaessa kyynär-päihin asti.
        Tyttö-ystävät tykkäsivät raplata tukkaani.
        Lettejäkin, peekele :)
        Vaan mitäpä ei muusikko tekisi suosionsa tähden.


        H.

        Mun oli ihan pakko antaa sulle peukku. Kun kerran pysyit ihan asiassa ja kirjoitit selvää suomea.
        Mä tykkään että pitkä tukka on kaunis jos se on hyväkuntoinen, miehelläkin. Lutusen tukan kampaan ja leikkaan latvat. Teen sille legolas-letitkin korvalliselle aian joskus
        Eikä tarvi olla edes muusikko.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Seuraahan profiili-kuvaani.

        H.

        Mitähän, jos vaihtaisit profiiliisi oman kuvasi minun kuvani tilalle.

        Ihan säikähdin, kun näin just saman kuin kylppärin peilistä jos en nouse varpailleni, että kasvojen alaosa näkyy myöskin.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        Lisäänpä vielä että saisin kesällä aikaan varmaan ponnarin.
        Miesten ponnareistahan joku kirjoittikin.
        Mutta ei kestä varmaankaan kantti.
        Taitaa olla kohta edessä pullean-pehmeä parturi-tyttö.
        -
        Surku...
        Nuorena oli ponnari tarvittaessa kyynär-päihin asti.
        Tyttö-ystävät tykkäsivät raplata tukkaani.
        Lettejäkin, peekele :)
        Vaan mitäpä ei muusikko tekisi suosionsa tähden.


        H.

        No niin, nyt on parempi.
        Minulla ei ole viiksiä (ei noin tuuheita vielä).


      • Pulp-fictio
        hunksz kirjoitti:

        Lisäänpä vielä että saisin kesällä aikaan varmaan ponnarin.
        Miesten ponnareistahan joku kirjoittikin.
        Mutta ei kestä varmaankaan kantti.
        Taitaa olla kohta edessä pullean-pehmeä parturi-tyttö.
        -
        Surku...
        Nuorena oli ponnari tarvittaessa kyynär-päihin asti.
        Tyttö-ystävät tykkäsivät raplata tukkaani.
        Lettejäkin, peekele :)
        Vaan mitäpä ei muusikko tekisi suosionsa tähden.


        H.

        Oot sitten nenutuksesta siirtynyt "leukailemaan"?
        Hymyile ny vähä...vaik sillai teko...

        Ponnari ei paha. Sopiskin. Ja parta.

        Toisella silmällä seuraan puolustuksen tilaa...


    • samatyyliaina

      oma tyyli on hyvä olla, siitä tunnistaa tutunkin ja tulee mieleen, olen nähnyt hänet jossain :)

      • Pulp-fictio

        Apua.


    • Päässytsiitähelvetistä

      En pysty olemaan sellaiset mönjät naamassa eikä silmissä jotenka lopetin kokonaan 40 iässä, ne vaivasi niin että täytyi heti pestä ne pois kun pääsi kotiin. Nyt iho on paljon parempi eikä tarvitse pestä talvella joka päivä muuta kuin pyyhkäistä apteekin parabeenittomalla kosteusvoiteella niin ei kuivu eikä hilseile. Nyt 50 ja sain ihmettelyä kuinka iho oli niin hyvä eikä rutikuiva niin kuin monilla on talvella varsinkin.

      Elämä helpompaa ja halvempaa kun ei tarvitse meikkejä ja korjailla niitä päivänmittaan. Ikääntyessä ei tarvitse kuin 5 tai 7 kertaa suurentavan peilin jotta näkee siistiä karvat ja naisella harmaantuvat kulmakarvat, ripset ja hiukset voi kestovärjätä niin sillä pärjää jo pitkälle jos ei ihan muorilta halua näyttää.

      Iho on nyt niin hyvä etten aio meikata enää ollenkaan ja saa keskittyä muuhun kun peiliin tuijottamiseen. Jos joku sanoo että katso peiliin niin ei tarvitse katsoa muuta kuin tukka on jossain ojossa tai jos ei ole niin lyön hatun päähän. Vaatteisiin uhraan rahaa enemmän nyt kun en tarvitse kosmetiikkaa sillä inhoan kulkea aina samoissa rytkyissä ja jossain viiskyt luvun tuulipuvussa, tupsupipossa, kirpparivaatteissa ja ihan naurettavissa vaatteissa missä monet ikäiseni kulkevat naama meikattuna mutta vaatetus ihan mauttomuuden huipulta. Että mitähän järkeä siinäkään? Kroppa on kasvanut kokoa mutta ahdetaan se silti kymmenen vuotta sitten ostettuihin vaatteisiin vaikka saumat ratkeaisivat, sillä huijaa itseään ettei ole lihonut.

    • Vanhus60

      En meikkaa vielä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe