Asiallinen kysymys

asiallisesti

Pari vuotta sitten pH- arvoni oli noin 5 . Olin siis hapan. Wikipedia kertoo että normaali pH- arvo on hieman yli 7 . Jos on alle on hapan ja jos on yli on emäksinen. Olen saanut nostettua oman arvoni 6 een siten että otan joka päivä 6 reilua teelusikallista ruoka soodaa. Enempää ei vatsa kestä. Miten voin nostaa arvoni 7 ään ?

15

148

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PHhuuhaa

      Minkä PH-arvosta on kysymys…?
      Arveletko, että kaikilla muilla on "oikea" PH-arvo ja että sillä on ratkaiseva merkitys johonkin ja että PH-arvo pysyy aina samana eikä vaihtele viikottain/kuukausittain ollen kuitenkin ihan normaalia ?

    • asiallisesti

      Kyse on kehon pH- arvosta. Wikipedian mukaan normaali kehon pH- arvo on hieman päälle 7 ? pH- mittauksessa käytettäviä liuskoja saa apteekeista. Oman kehon pH- arvo mitataan aamusyljestä. Mistähän johtuu että erilaiset syövät ovat vahvassa kasvussa ?

      • dsgtrhyt

        Vai että oikein syljestä otit. Todella luotettavaa. Eiköhän ne kehon pH-luvut perustu verestä verikokein otettuihin lukuihin. Myös virtsan pH:ta mitataan virtsaelinten sairauksia epäiltäessä.


    • perusteluja

      Miksi se ph-arvo yli 7 on hyvä ?

    • aloittajalta

      Koska Wikipedian mukaan noin 7 on normaali. Se voi olla esim. 8 .

    • perusteluja

      Mikä se perustelu se on ? Kiinnostaisi tietää onko asialla lääketieteellisesti mitään merkitystä onko se 5 tai 7 ? Jos se kerran riippuu siitä mitä syö, sehän vaihtelee eri aikoina ja ihminen voi voida ihan hyvin tietämättä tuon taivaallista Ph-arvostaan ?!

    • aloittajalta

      Kyllä nuo ihmisen oikeat viite-arvot on erittäinkin tärkeitä. Ajatellaanpas vaikka ..tulehdus arvoja. Tietysti voidaan esittää kysymys. Mitä noista tulehdusarvoista , eihän ne nyt mitään. Tai henkilön jolla on sokeritauti, mitä noista arvoista nyt mitään. Entä veren arvot ? Kyllä näillä viitearvoilla on merkitystä. Sitä minä yhäti ihmettelen että miksi Wikipedia julistaa ihmisen pH- arvosta? Että noin 7 on oikea arvo ?
      Olen testannut kuinka siihen päästäisiin. Jos otetaan juomalasillinen kylmää hanavettä ja siihen laitetaan reilu teelusikallinen ruokasoodaa niin veden pH- arvo on 7 ?

      • ddjjf

        Varsinainen einstein siellä. Ensinnäkään kirjoituksestasi ei saa mitään tolkkua. Tuskin ensimmäistäkään oikein muodostettua lausetta osaat kirjoittaa.


      • aloittajallekysymys

        kusestako sen ph-arvon mittaat ? Sehän kertoo vaan sen aineen koostumuksesta.


    • perusteluja

      Millä mittaat Ph-arvosi päivittäin…ilmeisesti…?

    • Omatpaon

      Minulla on jo pitkään ollut 9.5 tavallisella ph-mittarilla otettuna. Seköhän se etoo niin kovasti aamuisin?

    • hfhgdh

      Yksi mittaus ei mitään kerro. Itse uteliaisuuttani katsoin virtsasta, ja arvot vaihtelivat todella paljon vuorokauden mittaan - ja niin kuuluukin. Jos epäilet sairautta, mene lääkäriin. Tosin varaudu siihen, että hän nauraa sinut pihalle. Veressä arvot ovat tasaisemmat. Jos arvo heittää johonkin suuntaan, oireet ovat heti rajuja. Elimistöllä on puskurimenetelmänsä pH:n säätöön. Testaa vaikka hyperventiloimalla (ylihengitä). Saat todella kurjan olon. Se johtuu veren pH-arvon häiriintymisestä, kun kaasujen vaihto keuhkoissa on liiallista.

    • vdfvfvv

      miksi ihmeessä nauraisi? Ei niitä turhaan mitata. Munuaiset säätelee ph:ta , jos se on epänormaali tulos, on joku häiriö. Itselläni on kehon alkalisuus eli emäksisyys. Veri ja virtsa molemmat, voi kertoa bakteerista tm.s tulehduksesta. Viitteet on syystä.

      • erwteytrjretwr3q

        Kaikenlaiset viitearvot on vain ja ainoastaan keskimääräisiä arvojen ylä- ja alarajoja. Yksilöllisiä poikkeavuuksia on aina suuntaan taikka toiseen, eikä ne ole mitään hälyyttäviä muutoksia, tms. Itseasiassa monien labrojen viitearvot on muuttuneet vuosikymmenien aikana useampaan kertaan, kun väestön keskimääräiset arvot muuttuu, muutetaan tietysti myös viitearvoja.


    • vaimikäpakkomielle

      tarkoittaako se ph pölhöpää ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe