Kuonokopasta

SakuMali

Oon hommaamassa koiralleni kuonokopan. En oo vielä käyny kattelemassa nettiä pidemmälle niitä. Koulutus mielessä tosiaan oon hankkimassa, että en aijo pitää sitä lenkkejä pidempään koiralla. Mut nyt vaan sattuu olee nii et toi on ainut vaihtoehto, en enää kestä mun koiran pakkomiellettä nuoleskella toisten ulosteita ja sitä et se kielloista ja opetuksesta huolimatta pistelee ykösellä naamariin kaikki epämääräset pullanpalaset mitä lenkkipolkujen varrelle jotku sairaat paskiaiset ripottelee... saati sitä ainaista ripulia minkä se sit saa tästä. Ja oisko hölmöä viedä koirapuistoon sen kuonokopan kanssa? Olis kiva sosiaalistaa mun koiraa toisiin koiriin vielä ku se on suhteellisen nuori. Vaan kun sillä rotujen puolesta on paimentamisviettiä, on koirapuistoreissut ollee aina tosi ikäviä, ja vaikka se ei pure ketään, on se saattanut vahingossa näykkästä kun koittaa ottaa sitä kiinni sen juostessa mua ympäri haukkuen hullunlailla.... mitekä ootte opettanu koiran sietämään kuonokoppaa? Entä kun on aika alkaa vähentään sen käyttöä? Ja onko semmosta kuonokoppaa joka soveltuu vähän raskaampaan lenkkiin, eli et koira tulee todennäkösesti läähättään, mutta ei silti kykene nuoleskelemaan maata saati syömään sielt mitää? Toivoisin asiallisii vastauksii kaikilt niilt joide koiril on/ollu kuonokoppa koulutuksessa lenkeillä :)

5

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jätäseväliin

      Kannattanee ehkä paneutua auktoriteetin hankkimiseen itselle ennemmin kuin satsata varusteisiin. Auktoriteetissä sulla lähinnä vajetta on ellei koira sanasta tai parista usko. Ensimmäinen koira lienee sulla? No, se opettaa vielä sulle paljon. Seuraavien kanssa on jo helpompaa.

    • abcdefg_

      Mitä se syö? Siis ruuaksi, toisinaan se että koira vetelee suihinsa kakat sun muut kertoo vitamiininpuutteesta

    • rusettirinta

      Kuonokoppaan opetus riippuu yksilöstä. Jos koira on käsittelyyn tottunut, se hyväksyy kopan, mutta pienellä viiveellä. Jos koira ei ole tottunut, niin koppaan jauhelihaa ja pannaan kuonolle, jotta saa nuolla namit. Sitten ilman nameja päähän ja pois. Tätä toistoa useaan kertaan, jotta koira tottuu. Lenkillä koira saattaa turhautua koppaan ja hieroo kuonoaan maahan. Tämä on kiellettävä ja jatkettava liikettä, jotta koira ei totu tuohon hieromiseen. Koppa on turvallinen käytössä, jos on pakonomaista ulkona syömistä. Myöhemmässä vaiheessa, kun koira on jo tottunut luopumaan löydöistään, voi kopan vähitellen jättää pois.

    • apuaräyhille

      Kannattaa ostaa tukeva,metallista ja nahasta tehty,muoviset on kertakäyttötavaraa.Koirapuistossa kopasta ei haittaa ole.Parempi vaan ettei näyki muita.Opeta pieniä hetkiö alkuun,positiivisesti herkuilla palkaten.Lenkillä on helpompaa, kun voit viedä löysällä hihnalla,kubhan oppii ensin,ettei päätä hangata maahan.Monelle remmirähjälle koppa on helpotus,kun koira ei painostu kireästä hihnasta,voi omistaja rentoutua,antaa kulkea löysällä hihnalla,niin koirakin rentoutuu,eikä painostu ohituksissa omistajan toimista.Omistajan käytös vaikuttaa koiran käytökseen,hihnan kiristely,hermostuttaa koiran.Kyn omistaja osaa ohitella stressaamatta,osaa koirakin,ja sitten jo huomaakin kopan tarpeen vähentyneen.

    • eiainanettiä

      Unohda netti ja osta kuonokoppa eläintarvikeliikkeestä, sovittaen se siellä koiran päähän. Malleja ja kokoja on mojia , samoin koirien päitä, joten yhteensopivan läyutänien vaatii soivittelua paikan päällä. kuva ei riitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe