LÄTÄKKÖ-RAPORTIN JÄLKIPUINTIA

raportintekijä

Toivoisin, että lätäkön lintujen oloista tehdyn raportin herättämiä ajatuksia kirjoitettasiiin tähän ketjuun. Annettaisiin itse raportin olla rauhassa, että kiinnostuneiden on mukavampi lukaista se.

19

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläinsuojelija

      Minä , raportin tekijä voin vähän valottaa tähän asti tehtyä.

      Olin luvannut kirjoittaa raportin. Sen perään kyseltiin syksyllä. Vastasin,että käsin kirjoitettu luonnos on olemassa. Joskus kun jaksan ja viitsin, kirjoitan sen puhtaaksi. Pian tämän jälkeen yhtenä torstaiaamuna heräsin toimintatarmoisena ja hyväntuulisena. Käytin tilanteen hyväksi ja kepeästi kirjoittelin "puhtaaksi". Olin hyvin itsevarma 9 muuta "oiretta", joita ihmettelin.
      -Sitten sain ketjussa neuvon käydä hankkimassa huumepikatesti. Bentso oli plussaa. mutta älysin tutkia huumeoireet ja amfetamiinin kohdalta löytyi 12 täysosumaa sen torstain oloon. ( ja pe -lau-su selkisi myös.)
      Siihen nähden, että tein puhtaaksi kirjoituksen amfetamiinieuforiassa, lopputulos on ihan siisti. -Onneksi oli hyvä, tarkkaan harkittu luonnos, jonka kopioin.Pari epämiellyttävää esimerkkiä tipautin pois.


      Siis autettiinko minua vai vastapuolta?

    • eläinsuojelija

      Toimin tämän jälkeen parhaan tietämykseni mukaan. -Tein ilmoituksen mahdollisesta eläinsuojelurikoksesta raportin kera poliisille ja valvontaeläinlääkille.

      Se tapahtui jälkikäteen.

      Olisiko pitänyt toimia jotenkin muuten.

    • eläinsuojelija

      Poliisilta tuli vastaus nopeasti.

      "Asiassa ei ole syytä epäillä eläinsuojelurikosta. Esitutkintaa ei toimiteta. Tutkinta päätetty."

      "Poliisilla ei ole toimivaltaa selvitellä asioiden yleistä lainmukaisuutta."

      "Asianomistajan tekemästä tukintapyynnöstä ei ilmene tosiseikkoja, jotka sellaisenaan täyttäisivät jonkun rikoksen tunnusmerkistön. Tutkintapyynnöstä ei myöskään ilmene seikkoja, joiden perusteella olisi ylipäätään epäillä kenenkään syyllistyneen tiettyyn rikokseen, ----"

      Olin kuitenkin kertonut ja kuvannut Valtakadun kerrostalosta vasemmalta puolelta tapahtuneen energia-aseella häirinnän. OMA mielipide: olisivat voineet selvittää, kuka ammuskeli. Oli ihan selvästi useiden ihmisten tiedossa.

      En ihmeitä odottanut poliisin taholta, mutta katsoin parhaaksi tehdä tämän ilmoituksen, ettei jälkeenpäin sanottaisi: miksi et ilmoittanut poliisille.

      Niin että kuka siellä ammuskeli. Kertokaa te.

      • please.tieto

        Te siellä Valtakadulla, siinä talossa , missä lukkoliikekin on, KERTOKAA NYT, KUKA SE RIKOLLINEN ENERGIA-ASE AMMUSKELIJA ON. Itsesuojelu tietty varottaa, käy pian itselle huonosti. - Poliisille ei kannata ilmoittaa. -Käykää tiputtamassa lappu postiluukustani. -Lähdesuojan takaan.


      • Valtikkako.kun

        Ei mikäön ihme että ei tutkittu, jos energia-aseella ammuttiin :D


    • eläinsuojelija

      Sitten tapaus valvontaeläinlääkäri.

      Jouduin näkemään ylimääräistä vaivaa, että sain ilmoituksen menemään perille. Yritin Onnentassun kautta, olisi kuulemma pitänyt lähettää kotiosoitteeseen. (Kannattaisiko antaa tarkat ohjeet, mihin ilmoitus lähetetään, vastaisen varalle.)

      Asian hoitoa haittasi se, että vältin puhelimen käyttöä.

      Tässä vaiheessa linnut olivat jo talvikodissaan ja lätäkkö tyhjillään, puisto talviteloilla.
      Näin olen eläinlääkäri ei voinut tehdä tarkastuskäyntiä.

      Jätin pyynnön, että ottaisi antaa siihen, onko lintuja sopivaa tuoda raportissa kuvattuihin olosuhteisiin. Olisi sitten paikallinen tappelu siitä, pitääkö raportti paikkansa.

      Ei ehtinyt tulla kannanottoa, vaan ilmoitus, että tilalle tulee sijainen.Jättää asian hänelle. - Tämä tammikuun alussa.

    • eläinsuojelija

      Tuli niin sanotusti tänka på. Päätin sitten yrittää ympäristövalvontalautakunnan kautta. Toimitin raportin saatekirjeen kera pj:lle ja varapj:lle . Pyysin/ vaadin, että pitää saada aikaan virallinen kielto, ettei lintuja saa enää kesäisin tuoda Keskuspuiston lätäkköön.

      En tiedä, mitä tapahtui vai tapahtuiko mitään. -Lähdin sitä selvittämään radanvarteen Lopulta minut ohjattiin ympäristönsuojelupäällikön ( menikö oikein) huoneeseen. Hyvin nopesti minulle selvisi, että yritän siirtää homman eläinsuojelujärjestöille.

      Pyynnöstä toimitin päällikölle raportin. Sanoi sähköpostin liitteenä toimittavansa sen henkilöille x,x,x.En yhtään muista keille.

    • eläinsuojelija

      Tämän jälkeen lähetin raportin SEY:n pääpaikkaan. Ei mitään reaktiota. Sitten paikalliselle neuvojalle. Käytin sitten jo puhelintakin, mutta muistutin, että ainakin minun osuu menee yleseen jakeluun kuunneltavaksi.

      Kertoi sitten lähettäneensä koko kirjepaketin valvontaeläinlääkärille. -Sain sitten tämän sijaisen nimen ja yhteystiedot. - Nyt en tiedä, mitä kulisseissa on tapahtunut.-En ota kantaa keskeneräiseen.
      Nyt en keksinyt muuta kuin julkaista raportti tällä palstalla. Ja otin puhelimen käyttöön. Kaikkihan tietää, mitä puheluilleni tapahtuu.

      • eläinsuojelija

        Niin minulle sijainen kertoi viime viikolla soittaneensa L.L:lle. Tämä oli ilmoittanut tuovansa linnut ensi kesänä lätäkölle. Elukkalääkäri oli kysynyt, pitäisikö ehkä olosuhteita parantaa jotenkin.


        (Olen jo ottanut kannan, ettei millekään epäkohdalle ole mahdollista tehdä mitään.
        Mutta jo yksikin epäkohta riittää siihen, ettei lintuja voi tuoda.)


    • hyvätneuvottarpeen

      Soitin eilen pitkästä aikaa siskolle luottamuksellisen puhelun. Testailen kuinka hyvin nykyään menee kaikkien kuunneltavaksi että rupeanko raportoimaan lätäkön lintuasiat puolen Suomen kuunneltavaksi.

      Taidan muutenkin ruveta käyttämään puhelinta.

    • riksunkeskustassa

      Jos ette jaksa lukea raporttia, niin tässä poliisin tiivistelmä rikosilmoitukseni vastauksesta.

      .....N.N. ilmoittaa epäkohdista liittyen neljän hanhen ja kolmen ankan pitämiseen kesäisin Riihimäen Keskuspuiston aidatulla alueella.

      1. Eläinten pitäminen epäsopivassa turvattomassa ympäristössä huollon ja hoidon ollessa riittämätöntä. N:n mukaan mm.ruokinta on ollut pahasti alimitoitettua , rääkkäämisen salliminen , myös energia-aseella.

      2. Kärsimyksen tuottaminen energia-aseella joka saattaisi olla mikroaaltoase, mutta myös joku muu DEW.


      Nykyinen eläinsuojelulaki on ihan surkea, mutta yritin kuitenkin.

    • saisikovastauksen

      Kuka, mikä taho, minkä"asteinen" työntekijä on tähän asti sopinut Lammin lintujen omistajan kanssa lintujen kesävisiististä.
      Millä valtuuksilla.
      Onko rahaa liikkunut johonkin suuntaan.

      Puistotyöntekijä kertoi , että omistaja vastaa kaikesta. Puisto-osasto on luvannut 3 X viikossa täyttää ruokavadit.

    • paskalätäkkö

      Kävispä siellä vaan joku myrkyttäjä niin saisivat edes rauhan!

      • eerikmanninen

        Kuulostaa hyvältä ajatukselta


      • vaikkamekaikkisamalla

        Suunnitellaankohan tässä lintujen vai minun myrkyttämistä? -Minähän kuulemma olen käynyt siellä niitä kiusaamassa.


    • eienäälintujalätäkköön

      Olen siis yrittänyt edetä virallista reittiä.

      Soitin äsken valvontaeläinlääkärille. Kysyin onko mitään vireillä, mitään tapahtunut asiassa.
      -Kuulemma "kaupungissa" eri osastoilla on lueskeltu raporttiani ja sähköpostitse vaihdettu näkemyksiä".
      -MUTTA ROTTA-ongelma on se, mihin nyt kevällä paneudutaan.
      On sovittu, että valvontaeläinlääkäri on se, jokapitää yhteyttä kaupungin elimiin. (Sopii
      minulle hyvin.)
      Ja hän on se , joka ottaa yhteyttä Lammille.(Sopii.)
      Hänen esimiehensä on määrännyt ,että valvontaeläinlääkärin pitää hoitaa asia myös eläinsuojelupuolelta. (Olin kuvitellut, että kuuluisi hommiinsa määräämättäkin.)

      ANIMALIAN MOTTO:

      Eläin ei pysty puhumaan, puhu sinä sen puolesta.

      • eläintenystävä

        Mietin provoituisinko. En, mutta selvyyden vuoksi: Keskuspuistossa ei ole rottia sen takia, että syötin nälkäisiä hanhia ja ankkoja kesällä. Kun nämä olivat syöneet, sorsatkin saivat. Poikaset, laihat muut.
        -Kun poistuin aidan luota, sorsat uskalsivat tulla. Nokka maassa tutkivat ruohikon tarkkaan ja söivät löytämänsä. Varpusetkin tutkivat paikan ja söivät pikku murenatkin. --Ei olisi jäänyt rotille mitään.

        Mutta katoksissa oli niillekin.

        Nyt talvella en ole tuonut syötävää sinne.Olen käynyt katselemassa, mitä on tarjolla.

        Vähemmällä pääsette, kun vaan teette sen päätöksen, ettei enää lintuja.


    • minnejoutuvat

      Vasta tajusin, helpotuksen huokaus .Kun tässä jutussa valvontaeläinlääkäri on ainoa, joka pitää yhteyttä Lammille, ei joku hyvä veli voi mennä vetämään välistä ja tekemään sopimusta.

      Eli voin välillä lepäillä. -Mutta tiedän kyllä, mikä minulta on seuraava vaihe, jos pakko on.

    • voihanvitjat

      OLEN SIIS PYRKINYT ETENEMÄÄN VIRALLISIA TEITÄ.
      Riihimäen kaupungin hallinnon byrokratia ei ole minulle tuttu. Kesällä kun hädissäni yritin saada yhteyttä puisto-osastoon saadakseni apua linnuille, väistämätön lopputulos oli, ettei lätäkön asioissa mikään kuulu kenellekään eikä kukaan vastaa mistään , mutta lintujen omistajan nimeäkään ei minulle suostuttu kertomaan.


      Tässä ketjussa aiemmin näkyy, että toimin kaavan mukaan:
      ilmoitus valvonaeläinlääkäile ja poliisille syksyllä.
      Siten tutkin nettiä ja huomasin, että puisto-osasto kuuluu ympäristöalvontalautakunnan alaisuuteen. Lähetin rapotin ja pyynnön toimia asiassa lautakunnan pj:lle ja varapj:lle.

      Stten amikuun lopuilla lähdin kaupungin"talolle" ottamaan selvää, onko asia millään tavoin vireillä. Aloitin tietotuvasta ja päädyin ympäristöjohtajan huoneeseen. Siitä olen kirjoittanut. - Toimitin hänelle kopion raportista.

      -Päätin itse yrittää muuta kautta. Lähetin raportin SEY:n neuvojalle ja toivoin, että hän kävisi asiasta keskustelua kaupungin kanssa. -Kieltäytyi. -Lähetti raportin uudelle ihmiselle, valvontaeläinlääkärin sijaiselle, jolla tietenkin olikin raportti.

      Olen koko ajan yrittänyt delegoida tätä hommaa muille, mutta en ole päässyt eroon.

      Kun valvontaeläinlääkäri ilmoittautui yhdyshenkilöksi joka suuntaan, olin helpottunut.


      Sitten netissä nimim.Faktys ilmoitti, että on tehty päätös, että linnut tuodaan kesäksi puistoon. -Soitin ensin eläinlääkärille. Ei tiennyt mitään. -Sitten soittelin kaupungintalolle. Muutaman väärän neuvon jälkeen soitin Bergströmille ja kysyin, onko tehty päätöstä. Hän kertoi, mikä esitys on menossa lautakuntaan. Eli sain käsityksen että ollaan tekemässä päätös, mikä mahdollistaa lintujen tuomisen. -reagoin pettyneesti ja sanoin jotakin siihen suuntaan, että sitten vaan pitää masiina päälle. -Ja lopetin puhelun.


      Sain sähköpostin, jossa tämä B syytti minua luurin korvaan lyömisestä ja uhkailusta.

      Jäin sitten odottelemaan. -Seuraavat vaiheet voi lukea ketjusta hanhimuorin tiedonanto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe