Naiset ei osaa kouluttaa

rakkejakaan

Jos rakki on vihainen toislle rakeille ja/tai ihmisille, ei se millään ruualla, pillillä tai käskemisellä opi vaan kivulla. Ei ihme etteivät ne rakit tottele kun ei yhtään saisi komentaa, remmiä vaan jos ei muuten tottele. Ihan sama se on lapsissakin, jos ei mikään muu auta niin sitten on parempi antaa remmiä, ei tietenkään vammaa saa tuottaa, kevytkin piiskaus auttaa ja säästää tulevaisuudessa isommilta murheilta.

Mennyt naurettavaksi nykyään, ollaan heti kertomassa netissä ja lehdissä tai tekemässä eläinsuojeluilmoitusta jos vähänkin komentaa, onko sitten parempi että tottelematon rakki käy oman rakin kimppuun tai vieraan ja joutuu maksamaan.

64

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinmeillä

      Mikäs sovinisti siellä paasaa!!?? Itse naisena olen auktoriteetti meidän perheessä, mieheni on rauhallinen eikä osaa todellakaan olla perheemme pää!! Minulla on natsikuri koirille remmilenkillä. Meillä on kolme koiraa. Ne kävelee mun kanssa hienosti ja tottelee. Mut annas olla ku mieheni vie niitä ni koirat pitää sitä pilkkanaan ja temppuilee remmissä. Olen yrittäny opettaa miestäni rentoutuu ja oleen itsevarma, mutta ei ni ei. En kannata väkivaltaa saati että temmistä pitää antaa ja jotka sitä harjottaa ni todellaki ilmoitan eläinsuojeluun. Koiraan saa muutenki kontaktin ku potkimalla ja hakkaamalla. Tosin en tarvitse nameja tai klik klak klikkereitä mitä ne onkaan. Menen ihan maalaisjärjellä ja sen kanssa olen päässyt pitkälle. Vielä ku koirat tottelisi miestänikin eikä pitäisi pilkkana.

      • näkeehänsen

        Naisethan ne ilmoituksensa mukaan niitä valituksia tehtailee ja ovat useimmiten ulkoiluttamassa kun se rakki hyökkää muiden kimppuun. Väkivaltaisempia toki olette tutkimusten mukaan parisuhteessa ja usein teräase "koulutuksessa".

        Iltalehdessä tänään juttu metsästyskoirien koulutuksesta ja siinäkin nainen valittamassa, levittänyt videotakin netissä. Paljon rajummin ne rakit toisiaan kouluttaa laumassa eikä turkin läpi paljon edes tunnu. Toinen oli vähän aikaa sitten kun mies oli komentanut rakkejaan linja-autossa, siitäkin nainen valitti. Rikollisesti mieskin piti rakkejaan irti, ei saisi olla irti sen enempää kaupungilla kuin linja-autossakaan.


      • ijyigo52öjunhl

        Sinä oot laumanjohtajan ominaisuudessa polokenu sen miesrievun koirienkin alapuolelle. eihän ne koirat lauman alinta tottele!!


      • minelan

        nimimerkki näin meillä
        Kyllähän niiden koirien on toteltava sinua, kuten toivottavasti miestäsikin. Muistan hyvin ajan,jolloin minulla oli 5 kk-mäyräkoiraa, ei muuten ole jokaisen koira, niin pidin niitä Lippajärvellä Espoossa ja Loviisassa aina vapaana, mutta hallitsin ne kuitenkin hyvin. Eikä siinä tarvittu yhdenkään koiran alistamista. Loviisassa minulla oli suuri aidattu tontti, mutta eihän ne koirat siellä itsekseen viihtyneet, vaan aina, varsinkin talvella, piti mamman olla mukana.
        Toivottavasti miehesi saa myös koiraasi, olisihan se yhteiselo mukavampaa.


    • hjyuio

      Olen useamman koiran kanssa elänyt, Niinpä voin kokemuksen rintaäänellä kertoa, että koira ottaa vallan ja voi todella hyökätä rajustikin päälle. Niin kävi minullekin, repi takkini hihan. Sain ohjeen, että minun pitää olla se isäntä ja kymmeniä vuosia sitten jo opetettiin tarttumaan koiraa niskavilloista kahta puolta ja nostamaan niistä, jotta saadaan hallintaan. Tämä oli lemmikkikoira, joten nekin pitää opettaa ja hyvä koira tuosta meidänkin rakkaasta koirastamme tuli.
      Sitten ovat nämä metsästykseen koulutettavat koirat, ne tarvitsevat paljon voimakkaampaa koulutusta, se voi näyttää rajultakin. Kuitenkin nämä kouluttajat ovat täysin tietoisia mistä koiraa voi nostaa ja mistä ei.

      Kaikille ei sovi metsästyskoira ja opettaminen lainkaan, saattaa olla häiriöksi metsästyksessä enemmän.

      No oli meillä sitten oikein lemmikkikoira, katseli laiturin vieressä hiljaa kuikkaperhettä.
      Eli on hyvin paljon merkitystä, mihin koiraa opetetaan.
      Tämä videon kuvaaja ei sovi missään nimessä metsästyskoirien kanssa toimimiseen. Voin sanoa että kun koira saadaan koulutettua on metsästyskoirakin mitä ihanin kumppani ja saa varmasti rakkautta ja rapsutuksia ja kaikkea tarvitsemaansa yllin kyllin. Olen itse myös näiden metsästyskoirien kanssa hyvin paljon tekemisissä.
      Itse en kouluta niitä.

      • painajaismaista

        Pieni iloinen spanieliko hihat repii, tai on jollekkin vaaraksi ,jos sitä ei kovakouraisesti koulita?
        Pentuaan emo voi nostella, mutta ei sekään luovutusikäistä enää niskasta tai nahoista nostele.Ihmisen ei pidä nostella nuorta koiraa nahoistaan, sitä ei tee emokaan.
        Koiraa ei pidä kohdella noin kuin videolla näky.Oli se sitten metsästys tai mihin tahansa käyttöön jalostettu.Koira ei hyödy moisesta mitään, luonne ja luottamus ihmiseen ovat turhaan koetuksella.Järkytyin todella.


      • niinköööö
        painajaismaista kirjoitti:

        Pieni iloinen spanieliko hihat repii, tai on jollekkin vaaraksi ,jos sitä ei kovakouraisesti koulita?
        Pentuaan emo voi nostella, mutta ei sekään luovutusikäistä enää niskasta tai nahoista nostele.Ihmisen ei pidä nostella nuorta koiraa nahoistaan, sitä ei tee emokaan.
        Koiraa ei pidä kohdella noin kuin videolla näky.Oli se sitten metsästys tai mihin tahansa käyttöön jalostettu.Koira ei hyödy moisesta mitään, luonne ja luottamus ihmiseen ovat turhaan koetuksella.Järkytyin todella.

        Sittenhän ne eläinsuojelohjelmissa toimivat ihan väärin, pelastajat ja lääkäritkin nostelee niskasta ja selkänahasta, samoin kouluttajat. Ei kun vaan opettamaan sitten oikeaa tapaa.


      • "Olen useamman koiran kanssa elänyt..." Niin olen minäkin, ja kun ensimmäisen ison aikoinaan otin, painoin itse vähemmän kuin koira...
        Eipä ole yksikään koiristani päälle yrittänyt tulla, ja jos noin on, niin pahasti on pieleen menty pennun kanssa.
        Se, jos koiraan joutuu fyysisesti käymään kiinni vaikka ääritilanteessa reippaastikkin, on täysin eri asia, kun koulutetaan koiraa, opetetaan asioita ym.

        "Sitten on nämä..." On aika surkeaa sitten koirankäsittelytaito, jos ei muuta osaa, kuin runnomalla kouluttaa. Jos noin surkea olisin, en edes kehtaisi peiliin katsoa...
        Minulla on tuttavapiirissä metsästyskoirien omistajia, ja ei, ei todellakaan kaikki onneksi ole täysin tumpeloita koiran käytöksen ja kouluttamisen suhteen, onneksi.
        Jos metsästyskoiran tarvitsisivat tuollaista rääpimistä, niin mitä sitten esim.huomattavasti vahvempiluonteiset, kuten esim. omat isot rotuni sitten tarvitsisivatkaan...Haluaisin nähdä, olisko kanttia samalla lailla mennä rääpimään jokusenkin enemmän painavaa isoa molossikoiraa...

        Ja nimim.hätkähdyttvän kanssa samaa mieltä ko.videosta. Ihan älytöntä touhua. Ankeeta katsoakkin, miten nuori koira yritti epätoivoisesti vaan miellyttää ohjaajaansa, vaikka oli ihan pihalla touhusta ja rangaistuksia vaan sateli. Josta "kiitos" sen toisen narunpään...

        Aloituksen otsikkokin oli joko ihan höpöä tai porvoosta. Onhan se nähty koiraurheilulajeissakin, lajissa kun lajissa, miten tuo oikeasti menee...


      • touholiini
        molossi kirjoitti:

        "Olen useamman koiran kanssa elänyt..." Niin olen minäkin, ja kun ensimmäisen ison aikoinaan otin, painoin itse vähemmän kuin koira...
        Eipä ole yksikään koiristani päälle yrittänyt tulla, ja jos noin on, niin pahasti on pieleen menty pennun kanssa.
        Se, jos koiraan joutuu fyysisesti käymään kiinni vaikka ääritilanteessa reippaastikkin, on täysin eri asia, kun koulutetaan koiraa, opetetaan asioita ym.

        "Sitten on nämä..." On aika surkeaa sitten koirankäsittelytaito, jos ei muuta osaa, kuin runnomalla kouluttaa. Jos noin surkea olisin, en edes kehtaisi peiliin katsoa...
        Minulla on tuttavapiirissä metsästyskoirien omistajia, ja ei, ei todellakaan kaikki onneksi ole täysin tumpeloita koiran käytöksen ja kouluttamisen suhteen, onneksi.
        Jos metsästyskoiran tarvitsisivat tuollaista rääpimistä, niin mitä sitten esim.huomattavasti vahvempiluonteiset, kuten esim. omat isot rotuni sitten tarvitsisivatkaan...Haluaisin nähdä, olisko kanttia samalla lailla mennä rääpimään jokusenkin enemmän painavaa isoa molossikoiraa...

        Ja nimim.hätkähdyttvän kanssa samaa mieltä ko.videosta. Ihan älytöntä touhua. Ankeeta katsoakkin, miten nuori koira yritti epätoivoisesti vaan miellyttää ohjaajaansa, vaikka oli ihan pihalla touhusta ja rangaistuksia vaan sateli. Josta "kiitos" sen toisen narunpään...

        Aloituksen otsikkokin oli joko ihan höpöä tai porvoosta. Onhan se nähty koiraurheilulajeissakin, lajissa kun lajissa, miten tuo oikeasti menee...

        Olen elänyt myös monien koirien kanssa, colliet, kk-mäyräkoirat, joita kasvatin hyvällä menestyksellä 29 vuolla ja nyt chiuhua, joka sekään ei ole mikään kainalossa kuljetettava.. SE ON ÄÄRINMÄISEN ROHKEA ja miellyttävä koira


      • minelan

        On todella niin, että mäyräkoira ei sovi kaikille. Sen kanssa on oltava todella täsmällinen ja oikeudenmukainen. Sillä on suuri ego. Väkivaltaa ei saa käyttää ikinä. Mäyräkoira on erittäin viisas uskollinen koira omistajalleen ja siksi se sopii hyvin myös kotikoiraksi, mutta vaatii paljon liikuntaa, hyvää ruokaa ja rakkautta.
        Minun mäyräkoirani olivat mahtava luonteisia ja saman kertovat kasvattieni omistajistajatkin.
        Mutta en koskaan myynyt pentujani metsästäjille riepoteltavaksi.
        Pakko kertoa, että vein kantanarttuni luolakokeeseen. Minut tunnetaan näyttelykoirien kasvattajana, ja käyttökoirien omistajat ja kasvattajat hieman nauroivat yritykselleni, muta kuinkas kävikään, koirani oli kokeen paras koira. Että silleen meillä.


    • hätkähdyttävää

      Jos tarkoitat sitä tämän päivän uutista.Niin siinähän ei agressiivisen koiran kouluttamisesta ollut kyse, eikä koirarodun, joka ihmisen tai toisen päälle olisi käymässä.Joten on typerää ajatella, että sen olisi koettava tuollaista kohtelua, muuten se jonkun kimppuun joskus viellä käy.
      Videolla näkyi iloisen oloinen, nuori spanieli, joka ei tajunnut, miksi sitä retutettiin, ja nahoista kanneltiin.Alistui raukka monesti, ja silti sama kohtelu vaan jatkui, ja jatkui.Jos noin koiraansa kohtelee, ei pidä koiraa ottaa oikeasti ollenkaan.Millaistakohan kohtelua koiralle on luvassa silloin, kun vieraat eivät näe, jos vieraiden edessäkin se on tuollaista?

      On tosi hyvä, että tuollaiset tulevat julki.Sillä ei ole mitään merkitystä, toiko asian julki mies, vai nainen.Toivottavasti tekijät joutuvat vastuuseen.Jokainen, joka tuon hyväksyi,m eikä puuttunut tilanteeseen.Mielestäni kouluttajat ovat vastuussa, miten koulutuksessa opetetaan kouluttamaan.
      En ikimailmassa olisi osannut kuvitella, että viellä nykysuomessa, koulutetaan koiria nahoista kantamalla, ja retuuttamalla.En ennenkuin videon näin.Ei näyttänyt olevan omistajasta/kouluttajastakaan koulutus kivaa , ja mukavaa koiran kanssa harrastelua.Kyllä siinä näkyy miten ihminen vihaisena ja kiivastuksissaan koiraan käy kiinni.
      Järkyttävää katsottavaa.Kaukana hyvästä koiran koulutuksesta.Meilläkin on ollut metsästyskoiria, mutta ei niille selkään annettu, eikä niitä kaltoin kohdeltu.

      • mitäihmeellistä

        Ei varmasti sattunut rakkiin yhtään, heilutteli vaan häntäänsä ja innoissaanhan ne maahan menee niin kuin tuokin. Rääkkääminen on aivan rri asia. Hyvin näkee millaisia niistä tulee ruokakoulutuksella, eivät tottele mitään niin kuin nuokin rakit, käyvät toistensa ja jopa omistajan kimppuun.
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/201702092200067818_uu.shtml


      • minelan

        Miksi ihmiset yleensäkin ottavat koiria, kun sisällä tunteissa on koiraviha. niin ettei edes pysty hillitsemään itseään. Sellaisen ihmisen kannattaisi ensin käydä psygologilla keskustelemassa tästä koiravihasta. Kenties tällaiselle ihmiselle on tapahtunut jotain ikävää koirien kanssa lapsena ja psygologi voisi ehkä auttaa


    • kvvkvu

      Miehet niitä. Munanjatkeita koirista ottaa ei nainen semmoseen alennu. Eli kyl ne agressiivisimmat pipipää koirat löytyy niiltä miehiltä. Näin on näppylät.

      • asianytimeen

        Parempi jatkeeksi kuin puutteeseen kuten naisilla. Miksi sitten juuri naisten ulkoiluttamat rakit hyökkäilee ihmisten ja toisten rakien kimppuun?


      • rotuvalintakertoopaljon

        Juu, palvelurotuinen tai taistelurotuinen on miehen saatava.Vaikka ei koirista eikä koulutuksesta mitään kokemusta olekkaan.Kuvista rodun valitsee, videoista, ja rodun maineesta.Samoin kun autonsa, jolla yrittää egoaan epätoivoisesti kohotella.Minkä sille raukka voi jos on geeneiltään lyhyenläntä, komeuskaan ei ole tarttunut, ja lyödäkkään ei uskalla kuin korkeintaan naista, kotona muilta piilossa.Agressiivinen ihminen, valitsee agressiivikseksi tiedetyn rodun, se pitää niin paikkaansa monen kohdalla.


      • hyikamalaa
        rotuvalintakertoopaljon kirjoitti:

        Juu, palvelurotuinen tai taistelurotuinen on miehen saatava.Vaikka ei koirista eikä koulutuksesta mitään kokemusta olekkaan.Kuvista rodun valitsee, videoista, ja rodun maineesta.Samoin kun autonsa, jolla yrittää egoaan epätoivoisesti kohotella.Minkä sille raukka voi jos on geeneiltään lyhyenläntä, komeuskaan ei ole tarttunut, ja lyödäkkään ei uskalla kuin korkeintaan naista, kotona muilta piilossa.Agressiivinen ihminen, valitsee agressiivikseksi tiedetyn rodun, se pitää niin paikkaansa monen kohdalla.

        Ja pukeutuvatkin naisiksi, peruukit päässä ja usein täysissä meikeissä. Minä olen ihan luullut naisiksi noita taistelurotuisten omistajia kun ovat usein pieniäkin kooltaan, mutta kai ne sitten ovat jotain transuja. Kauhean kimeä äänikin niillä on, miten lie oppineet tuolleen puhumaan ja huutamaan.


    • RemmiäMiehille

      Mun mies pysyy remmillä kurissa ja rakit siinä sivussa.

      • oikeaasenne

        Oletko flexissä vai tavallisessa hihnassa? Flexi kätevämpi että pääset hyvin kokkaamaan ja siivoamaan eikä miehen tarvitse pitää remmistä koko ajan.


    • Tehokasonparas

      Tiede sekä ammattilaiset todistavat muutaman asian. Vihaisilla ihmisillä on vihaisia koiria ja aggressiivisesti kasvatetut koirat ovat useimmiten niitä aggressiivisia. Lisäksi positiivisia menetelmiä käyttää esimerkiksi rajavartiosto, missä kuitenkin koira koulutetaan myös hyökkäämään ja puolustamaan. Kyllä, siis ammattikäyttöön, suojelukäyttöön, koulutettavat koirat koulutetaan tehokkaimmin, luotettavimmin ja parhaiten eläintenkouluttajien menetelmiä, eli positiivista koulutusta käyttäen ja rangaistuksena ainoastaan tavoiteltavan asian pois ottaminen. Ei repiminen, riuhtominen tai minkään sortin väkivalta, ei remmi tai muu ehdottamasi.

      Vanhan ajan koulutus oli alistamista ja sai aikaan myös arvaamattomia koiria, arkoja koiria ja täysin kierroksille jääviä koiria. Erittäin huonoja menetelmiä. Tietenkään pelkkä säännöttömyys ei ole mitään kouluttamista tai jos palkitaan väärällä ajoituksella tai asialla, mikä koiraa ei edes kiinnosta: joskus lelu, haistelemaan pääseminen tai vaikka vapaaksi pääsy on paljon parempi palkinto ja vahvistus kuin nami tai ruoka. Ruoka kuitenkin on usein hyvin kätevä, se rauhoittaa eikä villitse, se useasti on asia, mitä koira tavoittelee (esim. yhdelle riittää jo keksi, toinen tarvitsee lihakipon, mutta kuitenkin) eikä se nostata muuta toimintaa. Haistelemaan pääseminen esimerkiksi lisää sitten haistelua.

      Joten kaikenkaikkiaan provosi on hieman höntsikkä ja tietenkin nyt kovin tarkoitettu villitsemään niin koulutusaihetta kuin naisia, mutta se on niin höpöhöpöä, että sinun täytyy kyllä pystyä parempaan jatkossa :D

      • olinsiisväärässä

        Luulin naisten kouluttavan ruualla kuten väittävät, mutta koulutatte sittenkin kivulla ja siksi ne rakkinne ovat vihaisia ja arvaamattomia. Hyvä kun korjasit!


    • KoiranKaa

      Suomalaiset koiranaiset ovat usein julmia ja aggressiivisia. Sekä susirumia. Ihan koiriensa luontoisia. Mielenterveysongelmiakin hoidellaan ottamalla aina vaan lisää raatelukoiria. Paskahousulahkeisilta ämmiltä pitäisi ottaa kissaa isommat elukat kokonaan pois kun eivät ne kuitenkaan niitten kanssa pärjää.

      • vähänmiestä

        Miehenirvikuva, villi veikkaus XD


      • poispoisvaan

        Ja joiltain tietsikatkin, kun soopaa kirjoittelevat.


    • tuo_metsästyskoiran

      koulutusvideo juuri kertoi, että kyseinen ihminen ei osaa kouluttaa koiria. Koiralla ei ollut mitään hajua edes mitä siltä odotetaan. Ihmetteli vaan miksi sitä riuhdotaan ja riepotellaan. Luuli vaan, että kuuluu alistua. Kouluttaja vaikutti juuri epätoivoiselta ja stressaantuneelta, koska kokoajan koventi otteitaan. Koira taas oli hyvinki alistuvainen.

      • löysätotteet

        Rakeille pitää tehdä selväksi kuka määrää ja ilman lahjuksia. Turha kuvittella että saa irti toisesta rakista tai ihmisestä kun naksuttelee tai tarjoaa herkkuja. Jokainen rakki ja omistaja pitäisi laittaa tottelevaisuuskokeeseen, jos vähänkin agressiota eikä tottele niin rakki pois ja piikille. Kuonokopat pitäisi olla ilman muuta pakollisia ihmisten ilmoilla.


      • helppohantuollaisia

        pieniä spanieleita on höykyttää ja retuuttaa. Voisit kokeilla vaihteeksi retuuttaa isompaa koiraa, vaikka pittiä, amerikanstaffia tai kauka-asianpaimenkoiraa. Siinä huomaat, että koiraa hallitaan mielellä, eikä fysiikalla. Jos haluat siis ruveta painimaan.


      • ihanhelppo
        helppohantuollaisia kirjoitti:

        pieniä spanieleita on höykyttää ja retuuttaa. Voisit kokeilla vaihteeksi retuuttaa isompaa koiraa, vaikka pittiä, amerikanstaffia tai kauka-asianpaimenkoiraa. Siinä huomaat, että koiraa hallitaan mielellä, eikä fysiikalla. Jos haluat siis ruveta painimaan.

        Siksi ne raatelurakit pitääkin kouluttaa jo pentuna ettei isompana joudu alakynteen. Eipähän siinä vahinkoa jos omistajan syö kunhan ei täysjärkisiin koske.


      • touholiini
        löysätotteet kirjoitti:

        Rakeille pitää tehdä selväksi kuka määrää ja ilman lahjuksia. Turha kuvittella että saa irti toisesta rakista tai ihmisestä kun naksuttelee tai tarjoaa herkkuja. Jokainen rakki ja omistaja pitäisi laittaa tottelevaisuuskokeeseen, jos vähänkin agressiota eikä tottele niin rakki pois ja piikille. Kuonokopat pitäisi olla ilman muuta pakollisia ihmisten ilmoilla.

        Ensinnäkin on todella rumaa kutsua koiraa rakiksi. Taidat itse olla vielä rakinkin alapuolella. Sinulla on vakava sairaus, joka vaatisi psygiatrin hotoa.


    • hjyuio

      Näistä kommenteista melkein voisi lukea jonkinlaista vihapuhetta tai kaunaa, kateutta. Kaukana on koirien ajattelu tai kouluttaminen.
      Koirat eivät saa puheessa olla rakkeja.

      • rtyuiopoiuytyui

        Ai sä tajusit sen noin.Musta, ihmiset huolestu, koiran kovakouraisesta retuuttamisesta.


      • minelan

        Olen samaa mieltä jyulouio: kanssa. kannattaa harkita minkä rotuisen koiran ottaa että pystyy hallitsemaan sitä, muutenkin kuin pelolla. Itselläni on ollut 7 collieta, 10 kk-karvaista mäyräkoiraa ja olen kasvattanut niitä 29 vuotta, nyt minulla on todella älykäs ja hyvin käyttäytyvä chiuahua Aiemmin väheksyin pieniä koiria, mutta nyt en voi kun ihmetellä kuinka rohkea ja hyväkäytöksinen koira chiuahua on.Se ei pekää mitään,eikä ketään. E ihaukkua räksytä kenellekään. Vertaisin sitä minibulldoggiin,niillä molemmilla on voimakas puolustustahto. Mutta ei tarvita chiuahualle kuin yksi kieltävä sana ja sekin normaaliäänellä sanottuna. Sama pätee kaikkiin koiriini. Ei ole yhtään koiraa, joka ei kuuntelisi sanaa ja ei käyttäytyisi mallikkaasti, mutta ne ovatkin kavereita minulle ja keskenään. Niitä ei ole koskaan käsitelty kovilla otteella eikä alistamalla, vaan kärsivällisyydellä ja hermotumatta


      • eivikanaisissa

        ...ja kohta hän tulee tänne selittelemään, huonosta äitisuhteestaan, naisista jotka ei hänestä piittaa, ja koirista joita hän kadehtii ja sairaalloisesti vihaa


    • osaakaisitten

      Ilmeisesti naiset sitten kouluttaa rakkinsa onnistuneesti agressiivisiksi.

      • etirtipääsesiitä

        Et tainnut tajuta...jotenkin vaan takerrut harhaasi.


    • kickaboo

      'Naiset'... herätkää. On olemassa 'henkilöitä' joiden ei ikinä olisi pitänyt koiraa hankkia... Ja EN ole nainen.

    • täysikielto

      Kaikkein hulluimpia nuo jotka tuo resquerakkeja. Eilen vasta tuli dokumentti jossa oli kuvattu venäjältä miten rakit saalisti muita kotieläimiä, raatelivat toisiaan ja ahdistelivat ihmisiä, naisenkin olisivat tappaneet ellei mies olisi ehtinyt apuun. Tuollaisia sekopäisiä villielukoita sitten Suomeen tuovat, tappaneet jo ties kuinka monta ihmistäkin, eivätkä pelkää tai kunnioita ketään, tottelevat vain kipua, kuten laumassa toisaankin alistavat.

      Naisilla ja rakeilla on muuten sama luonne, pyrkivät alistamaan muita, mielistelevät jos hyötyä, mutta voivat milloin tahansa iskeä teräaseella jos eivät saa tahtoaan läpi tai mistä tahansa syystä. Niistä on hyötyä vain hyvin tottelemaan opetettuna, pakko pitää kiinni tai tarkassa valvonnassa etteivät pääse tekemään pahojaan. Varastavat kaiken (ruuan) mihinpääsevät kiinni, rikkovat kaiken mielenosoitukselliseti...

      Kissat taas kuin miehet, itsenäisiä, älykkäitä ja pärjäävät yksinkin. Sopuisia, eivät alistu yhtä helposti, mutta eivät alistakaan eivätkä ole väkivaltaisia ilman syytä. Rohkeina puolustavat itseään ja kotiväkeä isojakin petoja kuten karhuja ja krokotiileja vastaan.

      Kissat saalistaa vain nälkäänsä, rakit saalistaa raukkamisesti laumassa mitä tahansa, vaikka kokonaisen lammaslauman ja jättävät syömättä. Rakit oli syyllisiä Galapagossaaren jättiläiskilpikonnankin tuhoon.

      • haiskahtaajuu

        OLiko sulla linkki tuosta todisteena, vai oliko taas ihan oma aivopieru koko juttu?


      • rakithaiskahtajuu
        haiskahtaajuu kirjoitti:

        OLiko sulla linkki tuosta todisteena, vai oliko taas ihan oma aivopieru koko juttu?

        Katso dokumentteja TV:stä ja lue lehtiä, youtube-videot on oikein hauskoja kun rakit tyhjentää jääkaapit ja kaikki ruokavarstot mihin vaan pääsevät. Cheaters -sarja on käännetty suomeksi Rysän päällä. Kilpikonnosta löytyy vaikka wikipediasta.

        TV-ohjelmia löytyy netistä ja tulee uusintanakin, tuo dokumentti missä venäjältä kuului johonkin sarjaan, taisi olla saalistajat niminen jakso.

        Naiset käyttää perheväkivallassa miehiä useammin teräasetta, rakit hampaitaan, tässä sitten tilastotitetoa tuosta naisten väkivallasta ja pahentunut noiden jälkeen, rakit taas tappaa eniten eläimistä, kuten hyvin tiedetään.

        "Suomessa miehistä 5,6 % ja naisista 4,3 % on kokenut parisuhdeväkivaltaa tuoreimman vuoden aikana (2009); koko nykyisen suhteen ajalta luvut olivat 16 % ja 17 %. (Heiskanen, Markku & Ruuskanen, Elina (2010) ”Tuhansien iskujen maa. Miesten kokema väkivalta Suomessa.”, Euroopan kriminaalipolitiikan instituutti Heuni)
        Vakavaa pelkoa kotona tapahtuvaa väkivaltaa kohtaan tuntee miehistä 4 % ja naisista 2 % (Nieminen, Tarja (2008) Tasa-arvobarometri 2008, Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisu).
        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Hätäkeskus perheenisälle Otat sä naiselta pataan/1135256896244?gclid=CK6uncj00bMCFeF7cAodnjsAlQ
        http://yle.fi/uutiset/torkea_perhevakivalta_kohdistuu_miehiin_naisia_useammin/5487134

        "Vuosina 1970–1994 sai Suomessa henkirikoksen uhrina surmansa 292 alle 15-vuotiasta lasta. Äiti todettiin tekijäksi 41 prosentissa ja isä 26 prosentissa tapauksista. Tuija Vanamon, Anne Kaupin, Kari Karkolan, Juhani Merikannon ja Eila Räsäsen tutkimuksen mukaan[85] lapsella on suurin riski tulla surmatuksi alle vuoden ikäisenä: uhreja oli kaikkiaan 113. Äiti todettiin tekijäksi 73 prosentissa ja isä 23 prosentissa näistä tapauksista. Äiti oli tekijä 63 prosentissa ja isä 29 prosentissa tapauksista, joissa lapsi oli 1–4 -vuotias."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Perheväkivalta

        "Tämän lisäksi 42 prosenttia nuorten naisten tekemistä henkirikoksista oli kohdistunut seurustelukumppaniin tai lapseen (kaikilla
        naisilla vastaava osuus 80 %). Nuorilla miehillä vastaava osuus oli vain 5 pro-senttia."
        http://www.optula.om.fi/Satellite?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&SSURIapptype=BlobServer&SSURIcontainer=Default&SSURIsession=false&blobkey=id&blobheadervalue1=inline; filename=h1i8hexjsxu4bbt.pdf&SSURIsscontext=Satellite Server&blobwhere=1273672002371&blobheadername1=Content-Disposition&ssbinary=true&blobheader=application/pd


      • touholiini

        nm. täysikielto
        Hakeudu pikaisesti psygiatriseen hoitoon, ennen kuin se on liian myöhäistä ja sinut pistetään sinne väkisin.


    • playboyprinsessa

      En ole naistenvihaaja, mutta elämässäni mitä olen törmännyt hankaliin ihmisiin ovat ne lähes 100% olleet naisia ja tämä on VALITETTAVA FAKTA.
      Milloin syyttä suotta pimahdetaan ilman näkyvää syytä, sotketaan yksinkertaisemmatkin asiat lähes umpisolmuun, ärsytetään tahallaan toisia, käskytetään mielivaltaisesti muita, haetaan huomiota ja suututaan kun sitä ei saada, kitistään joka asiasta, irvistellään ohikulkijoille jne. Listaa voisi jatkaa melkein loputtomiin.
      Pitääkö sitten naiselle osoittaa paikka kuten koiralle ettei siitä tule aggressiivista hullua jonka annetaan pöhistä mielensä mukaan? En ole asiasta niinkään varma, mutta jokainen voi omalla kohdallaan tätä kysymystä pohtia.

      • Logiciano

        Juu, samantyyppisiä havaintoja kuin sinulla. Naisen logiikka on ihmeellinen. Se millä tämä asia saataisiin kuntoon olisi, ei millään selkäsaunoilla kuten ei koirillekaan nykyään enää, vaan rouvasväen tulisi ihan itse omilla aivoillaan tehdyllä ajatustyöskentelyllä oivaltaa oma alisteinen asemansa mieheensä nähden. Toki, myös meidän herrojen tulisi kohdella rouvieamme niin kuin toivoisimme itseämme kohdeltavan. Harvapa meistäkään itselleen turpasaunaa kohtalokseen toivoisi? Ja kuitenkin, jotkut meistä jakavat niitä kuin toiset lapsilleen karkkia.


      • naistenoikeus

        Ihmeelliseksi mennyt länsimaissa touhu, naiset saa lyödä miestä aivan vapaasti, mutta mies ei naista ja joutuu helposti tuomituksi kun puolustaakin vaan itseään tai kun nainen syyttää väkivallasta, vaikka ei olisi naarmuakaan.

        Oikein ärsyttää tuossa Rysän alla -ohjelmassa, kun mies jää kiinni pettämisestä, akat hakkaa hulluna, mies ei koskaan kun nainen jää kiinni, mutta viimeksikin nainen hakkasi miestä vaikka itse petti.

        Itse en löisi ensimmäisenä, en tiedä pystyisinkö olemaan lyömättä takaisin, mutta ainakaan ei asuisi saman katon alla kovin kauaa. En antaisi naisen päättää muutenkaan asioita mitkä minulle tärkeitä tai missä olen oikeassa.

        Varmasti miehissä on paljon jotka eivät jaksa riidellä joka asiasta vaan antavat periksi, lyömisestä joutuu putkaan vaikka antaisi vaan takaisin tai kun jää jälkiä kiinnipitämisestä. Erossa mies lähes aina maksaja ja menettää lapset.


    • kolikontokanainen

      Minä pelastin nykyisen mieheni erään tyrannin kourista. Naisena, vieläpä raamikkaana sellaisena kun on noita painoja tullut iät ja ajat nosteltua olen huomannut miehien karttavan jostain syystä aina seuraani. No, mieheni siis oli juuri tälläinen ylläolevien postaajien kaltainen valittaja ja rähisijä. Näin kuitenkin hänessä lempeämmän puolen ja rakkauttahan se heti oli kun päättäväisesti tempaisin ukon rinnalleni. Yhdessä olemme kuin halinallet molemmat toisiaan kunnioittaen. Niin on meillä koiriakin kotosalla ja minua tottelevat pitäen pomonaan. Miestäni se ei haittaa yhtään, päinvastoin arvostaa persoonaani ja luonnettani vielä enemmän. Ehkä nämä jutut eivät kuulu koirapalstalle, mutta tällaisiakin hienoja asioita voi tapahtua;)

      • eilempeysauta

        Minä kun naistani yritin lempeästi sohvalla isännän elkein lähestyä ja halata niin hyvä etten sairaalaan joutunut...


      • elähötkyile
        eilempeysauta kirjoitti:

        Minä kun naistani yritin lempeästi sohvalla isännän elkein lähestyä ja halata niin hyvä etten sairaalaan joutunut...

        Ei tainnut ollakkaan sun nainen...vaan joku vieras vaan.Kannattaa pyytää lähentelyyn aina lupa ;)


    • koirallinenkin

      Höpö, höpö, kivun tuottamiseen mitä tarvitse osata, edes ajatella. Lapsikin pystyy siihen.

      Mutta kouluttaa käsin koskematta, se on taitolaji ja pitää olla edes vähän älykkäämpi kuin koiransa, mikä ehkä voi joillekin olla liian suuri vaatimus ja silloin on kyllä parempi olla ihan ilman koiraa ja tyytyä vain katselemaan kun muut kouluttavat.

      • älämuutaviserrä

        Rakit sitten kouluttaa naisia ja naiset katsoo sivusta kun raatelevat keitä ja mitä tahansa. Naisillahan nuo purreet ja tappaneet rakit ovat lähes poikkeuksetta olleet.


      • koirallinenkin

        Vaikka miehet nyt ei mielestäsi osaisikaan koiria kouluttaa ja käsitellä ilman väkivaltaa, niin voi jokunen nainenkin olla ihan yhtä osaamaton.


      • älämuutaviserrä

        Juuri nuo "väkivallattomat" naiset niitä raatelijarakkeja tekee, rakkia ei saa kouluttaa mutta ihmisiä saa purra. Huonosta käyttäytymisestä pitää seurata rangaistus, ei ne muuten opi, naisetkaan.


    • koirakoiruli

      Jos tää ei oo trolli, niin aloittajaa on taidettu hakata pienenä sen verran päähän, että on joku paha aivovamma syntynyt. Valtaosa remmirähjääjistä on ihan tutkimustenkin mukaan arkoja ja epävarmoja, toisia koiria väärin tulkitsevia. Jos tällasta koiraa alat hakkaamaan, niin se voi käydä sunkin päälle (ja toivottavasti tekeekin niin), koska säkin oot sille uhka.

      Muutenkin jopa dominoivia koiria hallitaan ihan muulla ku väkivallalla. Koira ei edes näe ihmistä toisena koirana. Tilanne menee jo sen kannalta tosi epäluotettavaksi, jos se puolustaa laumaa rähjäämällä ja sä hyökkäätkin sen kimppuun. Tossa vaiheessa sun on turha odottaa saavas koiran silmissä kunnioittavaa hyväksyntää johtajana.

      • rakkiruikuli

        Tulokset on nähty mitä akkojen "koulutuksesta" seuraa, hyökkäävät kenen tahansa päälle. Kivulla ne rakit toisiaankin kouluttaa laumassa ja uikuttavat vaikkei oikeasti sattuisi. Tuolla videolla ei sattunut yhtään, mutta oppivat tottelemaan pienestäkin kivusta.


      • koirallinenkin

        Voihan sitä sanoa tulokseksi, että koira ei tee mitään, mutta ei sellaisella koirallakaan mitään tee ja eikä sellaisella kouluttajalla jonka ainoa osaaminen on saada koira uikuttamaan, ihan tarpeettomia molemmat.


      • nakkireppuli
        rakkiruikuli kirjoitti:

        Tulokset on nähty mitä akkojen "koulutuksesta" seuraa, hyökkäävät kenen tahansa päälle. Kivulla ne rakit toisiaankin kouluttaa laumassa ja uikuttavat vaikkei oikeasti sattuisi. Tuolla videolla ei sattunut yhtään, mutta oppivat tottelemaan pienestäkin kivusta.

        Faktat pöytään.Nii, mielipide oli siis multa, akan kouluttamalta.Siksi olen vähän kirjooituksisani agressiivinen ja juurikin hyökkivä, huonoina päivinä, ja tosin melko itsekeskeinenkin.Tai se syy on sitten vaan itsessä,hormooneissa ja sen myöntäminen ei tule kyllä laatuun.Täällä saan kuitenkin haluamani huomion, jos ei hyvällä niin sitten vaikka sillä pahalla.Huomiotahan se on sekin.Kun lapsena ei huomiota saanut millään keinoilla, tai sitten yritin väärällä tavalla vaan.Kiltteyskään ei aina kannata, ja hölmöisystä voi seurata huomioimattomuuttakin, vaikka muuta ajattelin.Ehkä ei pitäis olla niin katkera, vanhoista menneistä, vaan keskittyä tulevaan.Mutta täytyy se ottaa seuraavaksi aiheeksi, sitten kun on parempi jakso menossa, niitä nyt ei vaan vähään aikaan ole ollut.Ja miksi olen takertunut koira aiheeseen, koirat sai kotona huomiota ja herkkuja, tempuistaan, ja muutenkin, kyllähän se mustikseksi tekee, ja katkeruus kasvoi vuosi vuodelta.Ei se vika koirissa tietenkään ole, eikä niiden omistajissakaan, mutta muilla palstoilla en saa vastaavaa huomiota kuin täällä, siksi tää on osoittautunut parhaaksi, auttaa ahdistukseen.


      • hyväkuntajuat
        nakkireppuli kirjoitti:

        Faktat pöytään.Nii, mielipide oli siis multa, akan kouluttamalta.Siksi olen vähän kirjooituksisani agressiivinen ja juurikin hyökkivä, huonoina päivinä, ja tosin melko itsekeskeinenkin.Tai se syy on sitten vaan itsessä,hormooneissa ja sen myöntäminen ei tule kyllä laatuun.Täällä saan kuitenkin haluamani huomion, jos ei hyvällä niin sitten vaikka sillä pahalla.Huomiotahan se on sekin.Kun lapsena ei huomiota saanut millään keinoilla, tai sitten yritin väärällä tavalla vaan.Kiltteyskään ei aina kannata, ja hölmöisystä voi seurata huomioimattomuuttakin, vaikka muuta ajattelin.Ehkä ei pitäis olla niin katkera, vanhoista menneistä, vaan keskittyä tulevaan.Mutta täytyy se ottaa seuraavaksi aiheeksi, sitten kun on parempi jakso menossa, niitä nyt ei vaan vähään aikaan ole ollut.Ja miksi olen takertunut koira aiheeseen, koirat sai kotona huomiota ja herkkuja, tempuistaan, ja muutenkin, kyllähän se mustikseksi tekee, ja katkeruus kasvoi vuosi vuodelta.Ei se vika koirissa tietenkään ole, eikä niiden omistajissakaan, mutta muilla palstoilla en saa vastaavaa huomiota kuin täällä, siksi tää on osoittautunut parhaaksi, auttaa ahdistukseen.

        Parempi kun seurusteletkin vain rakkisi kanssa, mutta laita sille kuonoppa kun viet ihmisten ilmoille.


      • keksityhänhiukan

        Haloota nyt,eihän sillä ole koiraa, sen äitillä on,/oli.


      • koirakoiruli
        rakkiruikuli kirjoitti:

        Tulokset on nähty mitä akkojen "koulutuksesta" seuraa, hyökkäävät kenen tahansa päälle. Kivulla ne rakit toisiaankin kouluttaa laumassa ja uikuttavat vaikkei oikeasti sattuisi. Tuolla videolla ei sattunut yhtään, mutta oppivat tottelemaan pienestäkin kivusta.

        Jos kerran tulokset on nähty "akkojen koulutuksista", niin miksi et noudattaisi niitä? Tossa aloittajalle tietoa ja tutkimuksia:

        http://www.hankikoira.fi/koiratietoa/koiran-kayttaytyminen/johtajuus-ja-laumakayttaytyminen

        Lisää tutkimuksia:

        https://drsophiayin.com/blog/entry/new_study_finds_popular_alpha_dog_training_techniques_can_cause_more_harm_t/

        http://www.realclearscience.com/blog/2013/07/why-you-should-never-hit-your-dog.html


      • siksijuuri
        koirakoiruli kirjoitti:

        Jos kerran tulokset on nähty "akkojen koulutuksista", niin miksi et noudattaisi niitä? Tossa aloittajalle tietoa ja tutkimuksia:

        http://www.hankikoira.fi/koiratietoa/koiran-kayttaytyminen/johtajuus-ja-laumakayttaytyminen

        Lisää tutkimuksia:

        https://drsophiayin.com/blog/entry/new_study_finds_popular_alpha_dog_training_techniques_can_cause_more_harm_t/

        http://www.realclearscience.com/blog/2013/07/why-you-should-never-hit-your-dog.html

        Pitääkin noudattaa turvaohjeita ja pitää vähintään sumutetta mukana, mieluummin jotain millä saa ne naisten raivohullut rakit hengiltä kun ovat tulossa päälle.


      • touholiini
        koirallinenkin kirjoitti:

        Voihan sitä sanoa tulokseksi, että koira ei tee mitään, mutta ei sellaisella koirallakaan mitään tee ja eikä sellaisella kouluttajalla jonka ainoa osaaminen on saada koira uikuttamaan, ihan tarpeettomia molemmat.

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä.


      • koirakarkoittaa
        siksijuuri kirjoitti:

        Pitääkin noudattaa turvaohjeita ja pitää vähintään sumutetta mukana, mieluummin jotain millä saa ne naisten raivohullut rakit hengiltä kun ovat tulossa päälle.

        On muuten hyvä,että on se koira,kun muuten tuppaavat sekopäät päälle.


    • kostaja696

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Pyöräilen töihin päivittäin ja aina kun hihnallinen koira juoksee pyörän alle se on naisen talutettavana. Naiset eivät käsitä että koira pitää olla hallinnassa ja tien sivussa, eikä haahuilemassa kaistan toisella puolella 5 metrin liekassa. Talvella en ole viitsinyt edes kokeilla pysähtyä koska nastat kuluvat ja olen raa'asti ajanut hihnan yli. Koira usein tömpsähtää siinä metrin verran ja menee nurin mutta minkäs teet. Mitään kallista soittokelloa en aio pyörääni hankkia muutaman rakin takia.

      Koiran kasvatus alkaa siitä että ymmärtää sen mikä on koira. Koira ei ole lapsi, eikä pentu vaan eläin. Eläin joka hallitaan ja koulutetaan. Usein naisten koirat lellitään ja nukkuvat sängyssä! Koiran paikka on ulkona tai lattialla ei missään nimessä sängyssä eikä sohvalla.

    • minelan

      Miten niin naiset eivät osaa kouluttaa koiriaan, Itse kutsuisin tuota termiä koiran opastukseksi ja kasvatukseksi. Eikä siihen tarvita mitään kipua aiheuttavaa, ei huutoa eikä lyömäasetta, koiralla on parempi kuulo, kuin ihmisellä.
      Olen sen verran omistanut koiria ja kasvattanut niitä, että tiedän mistä puhun. Kakki koirani ovat olleet mallikelpoisia luonteensa ja käyttäytymisensä suhteen.

      • siitäjohtuneekohan

        Tietysti osaavat,monilla naisilla on hyvin käyttäytyviä koiria.
        Täällä kirjoittelee joku koiriavihaava mies,joka pelkää koiria.Ja kun naisilla on koiria,ei kukaan uskalla niitä ahdistella.Siksi koirien olemassaolo naisilla häntä niin ahistaa ;)

        Jos ei haittaa,et naisilla on koiria myös.Niin miksi sitä sitä asiaa tuodaan esille ?

        Meillä on koiria perheessä, minä, nainen koulutan ja huolehdin niistä.Muut perheenjäsenistä vaan leikittää, lenkittää, minä olen päävastuussa niistä.Tämä toimii meillä hyvin :)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe