Reppureissaaminen Intiassa? Vinkkejä?

ab12cd34

Suunnitelmissa olisi lähteä Intiaan katselemaan muutakin kuin jo nähty Goa. Alustavasti ajatuksissa olisi n. 4 vk verran aikaa.
Mitä paikkoja suosittelisitte tässä ajassa katsastamaan? Lähinnä siis luonto kiinnostaa eri muodoissaan ei niinkään ihmisen tekemät nähtävyydet tai isot ruuhkaiset kaupungit.
Paljonko olisi n. kahden hengen budjetiksi riittävä tuollaiselle ajalle? Ja millä kulkuneuvoilla suosittelisitte liikkumaan?
Kaikenlaisia vinkkejä ja linkkejä saa laittaa!
Alustavasti olen miettinyt ajankohdaksi jotain marras-joulukuuta tms.

18

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No niin mä kyllä oikeasti toivon että saat täältä paljon vinkkejä ja tietoa reissuusi. Ainkin tällä palstalla niin monesti sanotaan että intiassa on niin paljon muutakin nähtävää kuin Goa.
      Ryömikääs nyt kaikki koloistannne ja antakaas kaikki tietämyksenne Intian reppureissaamiseen. Kuvia ja kertomuksia paikoista joihin kannattaa mennä...

      Toivottavasti tuleva reissusi on antoisa ja palstalaisten kommenteista hyötyä. :)

    • tääonparas

      Heheeee olipa aloitus... mummo veti hyvän taas ja kun itse vastaa, niin hyvä tulee. Taisi tuo pyrsreika olla ainut eri ip-osoitteesta ;D

      • Etpä taitais ip osoitetta tunnistaa vaikka sellaiseen juoksisit, jos luulet tosiaan saman kirjoittajan jutuiksi.


      • kyllästyttää
        MAN64191 kirjoitti:

        Etpä taitais ip osoitetta tunnistaa vaikka sellaiseen juoksisit, jos luulet tosiaan saman kirjoittajan jutuiksi.

        samat aloittajat ja vastaajat kuitenkin...


      • ab12cd34

        Hmm. Himalaja itse asiassa olisi juurikin yksi kohteista, mikä kiinnostaisi...
        Eli siellä on turhan kylmä marraskuussa? Milloin sinne viimeistään sitten pitäisi mennä?
        Keralan seutu myös kiinnostaa sen perusteella, mitä olen siitä kuullut.
        Kumpaankin paikkaan tarvitsee perehtyä enemmän...
        Onko kellään kokemuksia noista Himalajan vaellusreissuista? Missähän summissa mahtaa olla muutamien päivien reissut opastettuna paikallisoppaalla yms.?
        Onko jossain enempi tietoa näistä erilaisista retkivaihtoehdoista? Ilmeisesti samantyyppisiä retkiä kuitenkin tehdään enempikin?


      • Intiassamatkanneet
        ab12cd34 kirjoitti:

        Hmm. Himalaja itse asiassa olisi juurikin yksi kohteista, mikä kiinnostaisi...
        Eli siellä on turhan kylmä marraskuussa? Milloin sinne viimeistään sitten pitäisi mennä?
        Keralan seutu myös kiinnostaa sen perusteella, mitä olen siitä kuullut.
        Kumpaankin paikkaan tarvitsee perehtyä enemmän...
        Onko kellään kokemuksia noista Himalajan vaellusreissuista? Missähän summissa mahtaa olla muutamien päivien reissut opastettuna paikallisoppaalla yms.?
        Onko jossain enempi tietoa näistä erilaisista retkivaihtoehdoista? Ilmeisesti samantyyppisiä retkiä kuitenkin tehdään enempikin?

        Kyselehän tuolta, tosin käsitin kyllä että olet menossa reppureissulle...
        http://www.mandalatravel.fi/matka/kiertomatka-intian-himalajalle

        Himalajalla kesälläkin meinaa saa lunta niskaansa ja keli muuttuu huonoksi, joten ei sinne talvella juuri mennä. Kesällä parasta aikaa matkata Himalajalla, kun monet paikat on auki ja asuttuina silloin. Toki talvellakin voi matkata.

        http://www.travel-himalayas.com/

        Kerala on sitten jo nimensäkin puolesta talvella paras paikka.


      • ab12cd34 kirjoitti:

        Hmm. Himalaja itse asiassa olisi juurikin yksi kohteista, mikä kiinnostaisi...
        Eli siellä on turhan kylmä marraskuussa? Milloin sinne viimeistään sitten pitäisi mennä?
        Keralan seutu myös kiinnostaa sen perusteella, mitä olen siitä kuullut.
        Kumpaankin paikkaan tarvitsee perehtyä enemmän...
        Onko kellään kokemuksia noista Himalajan vaellusreissuista? Missähän summissa mahtaa olla muutamien päivien reissut opastettuna paikallisoppaalla yms.?
        Onko jossain enempi tietoa näistä erilaisista retkivaihtoehdoista? Ilmeisesti samantyyppisiä retkiä kuitenkin tehdään enempikin?

        Keralasta mullois joitaki käytännön kokemuksia, kysele lissää, jos vaikka sattusin tietämhään.

        Pari juttua, joista vois olla apua suunnittelusa

        Matkailuministeriö ylläpittää sivustoa:
        https://www.keralatourism.org/
        Sieltä löytyy palijon hyövyllistä tietua

        Samasa saitisa on myös keskustelupalsta, josa voipii kysellä tarijouksia kaikenlaisista retkistä (vaatii kirijautumista)
        https://www.keralatourism.org/traveller-forum/

        Keralasa on hyvin toimiva Homestay verkosto. Molen muutamasa asustellu ja kaikki on olheet vähitäänki hyviä, jokku ihan loistavia. Ja ko net on ylheensä tavallisten paikallisten perheitten ylläpitämiä, pääsee samala tutustumhaan ihimishiin. Niiston jonkulainen luokitusjärijestelmäki olemasa.
        Tuo ei tarkota sitä, etteikö luokituksen ulukopuolinen majapaikka vois olla hyvä, mutta nuot kuiten varmistavat jonkulaisen tason.
        http://homestaykerala.net/homestay_classification.html

        perapappa


    • menevaanomillas

      Näsäviisas mummo saa mennä reppuineen ihan omillaan, jos on kerta niin asiantuntijaa ja paljon matkannut Intiassa.

    • Bomboley

      Kyllä mä suosittelisin etelä-Intiaa. 4kk on hyvä aika mutta ei riitä kuitenkaan sekä pohjoseen että etelään, paitsi jos lentää, niin sit ehkä. Kerala, Tamil Nadu, Andamaanit, ehkä Karnatakan ehtii nähdä varsin hyvin tossa ajassa vaikkakin siel on pirusti nähtävää. Jos luonto on nr1, niin kannattaa muistaa että kuivakausi (about joulu-helmi) aiheuttaa vihreyden väliaikaista häviämistä paitsi Andamaaneilla ja ehkä Keralassa joka on snadisti trooppisempi. Itse liikun prätkällä nykyään, junan lisäksi. Bussit on enemmän tai vähemmän perseestä.

    • ab12cd34

      Kiitos kaikista asiallisista kommenteista ja linkeistä!
      Mielelläni lukisin lisääkin kokemuksia vierailemisenarvoisista paikoista Intiassa.
      Matkakumppani olisi ollut kovasti kiinnostunut tuosta Himalajan alueesta, mutta ehkä se sitten pitää unohtaa, kun matkan ajankohta tulisi olemaan loppusyksy/alkutalvi eikä kevät.

    • Rahrcradle
    • Intiassamatkanneet

      Tanaan taalla Intiassa on Happy Holi paiva ja varit lentaa. Happy Holi on ehdottomasti koettava, jos Intiassa matkustaa! On melkoinen juhla ja vapaapaiva.

      • Intiassa

        Ensi vuonna Happy Holi onkin jo 02.03.2018, kannattaa suunnitella matkat Intiaan siihen malliin, jotta mahtuu mukaan juhlimaan!


      • W222
        Intiassa kirjoitti:

        Ensi vuonna Happy Holi onkin jo 02.03.2018, kannattaa suunnitella matkat Intiaan siihen malliin, jotta mahtuu mukaan juhlimaan!

        Happy Holi on sellainen kokemus, että sitä ei kannata jättää väliin Intiassa. Siinä ystävystyy paikallisen väestön kanssa ja monasti muistellaan vielä vuosienkin jälkeen näitä Happy Holi päiviä.
        Meikäläisellä ihan ensimmäisellä matkalla Intiaan sattui, että heti ensimmäisen viikonlopun jälkeen maanantaina oli Happy Holi päivä, kun olin lauantaina aikaisin aamulla tullut Intiaan ja en tiennyt siitä yhtään mitään. Aivan uskomaton kokemus!


    • WB123

      Varanasi on ehdottomasti käymisen arvoinen!

    • talveks

      Joko on lennot hankittu marras-joulukuulle Intiaan? Alkaa nimittäin oman kokemuksen mukaan olemaan se aika, kun lennot voi ostaa. Minne nyt sitten aiot suunnistaa Intiassa?
      Itse lähden myös marraskuussa ja palaan maaliskuussa Intiasta.

      • pitäävieläkatsella

        Nyt oli vielä lennot hinnoissaan n. 500€ meno/paluu Mumbaihin turkkilaisella. Qatarilla oli hieman kalliimpaa.


    • jksdgfrtgdffgtr

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe