Millaista ylä asteella on

Ruttukoira

Itse olen menossa ylä asteelle pian niin vähän pelottaa mitä siellä tehdää ja olen kuullut että siellä voi välituntisin käyttää puhelinta onko se totta

20

307

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parempaa kuin ala-aste.

    • Saa jäyttää känyi mä käytän joka tunnilki ku voi se o kivaa ja sit voi mennää kaupaa ostaa karkkii

      • Noloa!
        Nyt meni trolli pilalle. Unohdin vaihtaa käyttäjää. Yritin vain saada aloittajan menemään kauppaan, koska eikös nykyään kaikki niin tee? Siitä kai saa jonkun merkinnän.


      • Ihme gangsta. Ei yläkoulus saa poistua koulu alueelta >_>


      • Tää kun kommenttia tulee ennenku kerkee ite lähettää :D


      • Seiskalla kauppaan pakeneminen oli iso ja kuumotteleva operaatio...


      • Sumor kirjoitti:

        Ihme gangsta. Ei yläkoulus saa poistua koulu alueelta >_>

        Yritin säälittävästi saada huonoja merkintöjä hänelle. Nämä ovat niitä työttömien hupeja.


      • AIDS kirjoitti:

        Seiskalla kauppaan pakeneminen oli iso ja kuumotteleva operaatio...

        Itse en koskaan käynyt kaupassa, koska olin sellainen nyhverö.


      • Mielenkiintoinen näkökulma!


    • Se riippuu ihan yläkoulusta minne on menossa. Mutta ei sitä tarvitse pelätä. Suurimpina eroina ala-asteeseen kuitenkin on eri opettajat monissa eri aineissa (joissain aineissa on sama opettaja). Myös puhelinten käyttö välitunneilla on yleensä sallittu.

    • ViiskytluvunTietoviisas

      Ei tietä. Olen käynyt vain kansakoulua.

    • Voin kertoa sinulle lisää, jos opettelet yhdyssanat.

    • yaal

      yläasteella on ainakin paljon rennompaa kuin ala-asteella, tosin ei kokeiden/läksyjen suhteen, mut esim läksyjä ei oikeastaan tarkisteta. Opettajat on myös rennompia, heittävät rajumpaa läppää ja kiroilevat :Dd ainakin meijän koulussa..

      Ja kännykällä saa olla muuten paitsi tunneilla. :)

      Yläasteelta ite sain paljon uusia kavereita ja meillä on kiva luokka!
      Erilaista alakouluun verrattuna on myös esim, että ei ole luokanopettajaa, joka opettaisi melkein kaikkia aineita, vaan aineopettajat ja luokanvalvoja.

    • 8.luokka

      No esim. kännykkää ei saa käyttää tunneil, mut muuten (toki poikkeuksia lukuunottamatta) saa kaikkialla, sit välkäl ei tartte mennä ulos vaa saa hengailla sisäl.. ja jokasel aineel eri opettaja melkei. Sit yläasteel meille ainaki tuli wilma, et alkaa saamaan tuntimerkintöi lol, eikä oo mitää reissuvihkoo. Sit kokeit on iha vitusti enemmä (jotai 30 lukuvuodes). Ja ruokalaa mennä opettajan johdolla, ja sun ei ees tartte mennä ruokalaa jos et haluu, voit tyylii mennä vaik kadulle hengaa.. ja no saa omat kaapit johon jättää kirjat, eikä oo ikiomii pulpettei. Ja tulee valinnaisaineit, et esim. tekstiili onki vapaaehtoista. Sit tietenki pakkoruotsi & köksä. Ja no reilusti pidemmät päivät. Ei oo omaa opettajaa vaa on luokanvalvoja.. hmm... opettajat ei valitse tunneil sun paikkaa vaa voit vapaasti vaik ekal tunnil istuu luokan peräl Pentin vieres ja toisel tunnil istuu luokan edes Saaran vieres. Opettajat ehk yleisesti vähä rennompii ku ne olettaa 13-16-vuotiailt aik paljo nii ne ei jaksa saarnaa :P emt ja vastuuta tulee aik vitusti enemmä...
      Mut yläasteel kokee kyl iha vitusti muutoksii ja tuut kyl huomaa, mut onha se ny kaikin puolin paskaa aikaa

    • Kullijuusto22

      Yläaste on sama paska uudessa paketissa!!!! Yläasteella on jatkuva kiire

    • Saa käyttää puhelinta?
      Sinä joudut! Sitten sinut syödään!!!!
      MMM verta.......

    • Yläasteella on sikäli erilaista, että vastuuta tulee taas enemmän ja sinua aletaan valmistaamaan lukiota varten. Esitelmmiä tulee pidettäväksi paljon enemmän, kokeet tulevat pidemmiksi, sääntöjen rikkomisesta tulee ankarammat rangaistukset, myöhästymiset merkataan ahkerammin. Muunmuassa tuollaisia muutoksia on luvassa. Tietenkin se riippuu koulusta, samoin puhelimen käyttö, vaikka mielestäni onkin ihan hyvä, että sen käyttöä rajoitetaan hieman; kaikki ovat nykyään vain kännykällä.

      Onnea yläkouluun!

    • wrestler_02

      Voi käyttää puhelinta välkillä, mut muuten yläaste on aika lailla paskaa...

    • Ruttukoira

      Käppä olivkaikki tehtii tää vaa kaverin kaa

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1776
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1377
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1336
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1263
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1209
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1176
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      615
      1138
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1044
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      974
    Aihe