miksi provosoit?

järjellä

Jotkut harrastaa provosointia koirallaan ja se jos mikä on tyhmää. Lenkillä älä anna sen koiran mennä maaten ku minä tulen vastaan koirani kanssa. Tuo asento on haastamista ja sieltä sitten hyökätään päälle kun minä kävelen ohi. Hohhoijaa, eikö sen koiran kanssa voi vaan ripeästi kävellä ohi. Tai sitten jos sitä koiraa ei oo koulutettu niin ku ei varmasti oo ni osta vaikka kuonopanta jolla kontrolloit isompaaki koiraa.
Toinen asia, älä pliis tuo sitä koiraas ohikävellessä mun koirani naamalle sillä fucking fleksillä. Eikö sun koiras henki merkitse mitään. Omani on epäsosiaalinen rotu joka inhoaa vieraita iholla ja käy kii armotta jos vääränlainen yksilö tulee naamalle. Missä on toisten ihmisten kunnioitus?? Ihme muminaa saa vastaukseksi kun näistä sanoo omistajille, ku puhuis tyhjille seinille. Omalla koirallani on keltasta pannassa ja hihnassa, kaikki eivät sitä tajua se merkitystä. Ei edes sitä että koirani valjaissa lukee: Älä tule lähelle!
Ihmiset ottakaa aivot narikasta. Ja anteeksi valitusvirteni, mutta näillä mennään. Tiedän kyllä että on fiksujakin koirakoita jotka osaa ohittaa sen suurempia numeroita. Kiitos heille.

16

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasaha

      Nyt ne varmaan kuulivat ja tietävät miten toimia jatkossa.

    • tottaturiset

      Jep niin totta. Mua ärsyttää mielensäoahoittajat jotka loukkaantuu kun en anna koirieni moikata hihnassa ketään. Useille joutuu sanoon että me pidetään hihnalenkit hihnalenkkeinä ja koirapuistoon mennään sosialisoimaan. En todellakaan halua opettaa koiriani siihen että joka vastaantuleva koira haistellaan. Täälpäin nimittäin on koiria joka kulmas. Naapurit tietty on ainoot jotka moikataan. Ihmisten olis kyl hyvä opetella siitä röyhkeydestä pois ja ajatella muita. Eikä aina minä minä minä

    • älyhoiäläjätätota

      "keltasta pannassa ja hihnassa, kaikki eivät sitä tajua se merkitystä."
      En vaan kuolemaksenikaan ymmärrä mitä omistajan sukupuolinen identiteetti kuuluu tähän? Tuo keltainen nauhahan on homojen käyttämä merkki ameriikanmantereelta missä niitä örkkejä on ollut maailman sivu.

      Etkö nyt voisi vaan keskittyä siihen koirasi kusettamiseen etkä valittaisi ihmisistä jotka huomaavat tuon merkkisi ja joko pyrkivät seuraasi tai muutoin jäävät ihmettelemään että näkevätkö vanhat silmänsä oikein?

      • onkkelmaa_on

        Keltainen nauha hihnassa ainakin näyttelyissä kertoo että koira on agressiivinen, että homoilut kaukana tästä. Mutta siis koiran maahan meneminen tarkoittaa kylläkin alistumista/leikkiin kutsua ei "aion hyökätä" päällesi, miksi se riepoo? Ymmärrän "naamalle/iholle tulon" on sellaisia ihmisiäkin kun sanot, että koira ei oikein vieraista välitä niin tulee silti. Miten oma koirasi epäsosiaalisuus näkyy? Voisiko sen saada pois/itse omalla "menkää v***n" asenteellasi varmasti pahennat koirasi ongelmaa.


      • Tuistajaani

        Uskoisin, että se maahan meno ja tuijottamaan jääminen ärsyttää parista syystä.

        Siitä, että usein siihen jäädään keskelle tietä lässyttämään koiralle. Se ei siis suinkaan tapahdu niin, että ohittaa haluavalle jäisi juurikaan tilaa, vaan tämä ihminen, joka ei osaa/halua mitään asialle tehdä, vie 3/4 osaa tiestä ja toinen voi sitten mennä siitä jalkakäytävän reunasta juuri juuri mahtuen.

        Jos kaikki olisivat yhtä avuttomia, me seisoisimme jumissa fleksien ja hihnojen kanssa keskellä tietä kaikki: toisin sanoen, koska nämä ihmiset eivät välitä vaan siirtävät vastuun sujuvasta liikenteestä muille, on muiden oltava sitäkin parempia. Jokaisen pitäisi pyrkiä osaamaan ohitus. Ei se aina ole niin helppoa eikä käy tuosta vaan, mutta se ettei edes yritä, on aika itsekästä muita kohtaan. Se pakottaa muut ottamaan huomioon "sinut", mutta "sinun" ei tarvitse ottaa huomioon muita.

        Kaikki eivät halua opettaa koiraansa riekkumaan hihnassa ja päättämään ketä moikataan ja milloin. Muutenkaan ei ole hyvä idea opettaa koiraansa siihen, mutta kaikki eivät tykkää sotkeentuneista hinnoista eikä joka paikka ole sopivakaan. Jotkut ohittaa harrastuksenkin takia ja fiksusti leikkii sitten leikkipaikoilla, vapaana. Tämä onnistuu kun kouluttaa koiraansa ja helpottaisi kovasti, jos toiset eivät tahallaan sitä hankaloittaisi.

        Maahan meno on kyttäämistä ja jotkut koirat saa päälleen leikkivaanimisellakin, - etenkin kun hyökkää ohimennessä päälle.Vaikka sen tekisi leikillään ei kaikki sitä halua eikä ymmärrä. Jotkut rodut eivät enää aikuistuessaan ole koirasosiaalisia, vaikka pentuna leikkisivät kuinka. Kaikki koirat eivät myöskään ole kavereita, et sinäkään pidä kaikista ihmisistä. Sinänsä en tunne aloittajaa, mutta kaikkien rotujen kohdalla omistajan asenne tai huolellinenkaan sosiaalistaminen ei tee kaikkien kaveria heidän koirastaan.

        Kuvittele tilanne, missä sinä kävelet kadulla. Minä tulen vastaan ja hyvissä ajoin pysähdyn keskelle tietä. Vieressä on kaveri, joka rauhoittelee minua ja minä vain tuijotan sinua. Mahdut juuri ja juuri ohi, ja kun olet kohdalla, hyökkään eteenpäin, huudan BÖÖÖ ja nauran päälle.
        Lyödäänkö vetoa, että vaikka se olisi minusta hauskaa ja huumoria, sinä et todellakaan nauraisi.

        Lisäksi tiellä pitäisi kaikkien mahtua kulkemaan. Mikäli koira jää makoilemaan ojan eli reunan puolelle (missä kuuluu ohittaa, niin että omistajat jää keskelle ja koirat on kauimmaisena reunassa) eikä sieltä hyökkää edes leikillään ohimennessä, niin sitten on aivan sama (en vaan ole vielä yhtään semmoista nähnyt).


      • leikkausparasta
        onkkelmaa_on kirjoitti:

        Keltainen nauha hihnassa ainakin näyttelyissä kertoo että koira on agressiivinen, että homoilut kaukana tästä. Mutta siis koiran maahan meneminen tarkoittaa kylläkin alistumista/leikkiin kutsua ei "aion hyökätä" päällesi, miksi se riepoo? Ymmärrän "naamalle/iholle tulon" on sellaisia ihmisiäkin kun sanot, että koira ei oikein vieraista välitä niin tulee silti. Miten oma koirasi epäsosiaalisuus näkyy? Voisiko sen saada pois/itse omalla "menkää v***n" asenteellasi varmasti pahennat koirasi ongelmaa.

        Eihän näyttelyyn agreja kannata viedä, hylsyä tulee, kun koira ärhentelee siellä muille koirille, tai tuomarille.Eihän agre koira ole jalostusyksilö, pilaisi vaan koko rodun, luonnevikahan periytyy.


      • liibalaaba123123

        Rotukohtaista. Kaikissa koirissa koira-aggressiivisuus ei ole omistajan ns. koulutusvirhe, vaan rotuominaisuus. Esim on useampi rotu joka ei yleensä siedä samaa sukupuolta olevaa koiraa. Näyttelyissä muutenkin usein koirat leikkamattomia, joten testosteroni jyllää.


      • onkkelmaa_on kirjoitti:

        Keltainen nauha hihnassa ainakin näyttelyissä kertoo että koira on agressiivinen, että homoilut kaukana tästä. Mutta siis koiran maahan meneminen tarkoittaa kylläkin alistumista/leikkiin kutsua ei "aion hyökätä" päällesi, miksi se riepoo? Ymmärrän "naamalle/iholle tulon" on sellaisia ihmisiäkin kun sanot, että koira ei oikein vieraista välitä niin tulee silti. Miten oma koirasi epäsosiaalisuus näkyy? Voisiko sen saada pois/itse omalla "menkää v***n" asenteellasi varmasti pahennat koirasi ongelmaa.

        Höpö höpö :D
        Keltainen nauha näyttelyssä tarkoittaa laatuarvostelun hyvää.
        Ja ei todellakaan pidä viedä näyttelyyn aggrea koiraa, ainakaan jos se ei käyttäydy kunnolla ja ole hallinnassa kunnolla. Jos huonosti käyttäytyy kehässä voi paukahtaa hylsy. Pahimmassa tapauksessa näyttelykieltoa.


    • Rantasaunio

      Ilmeisesti kaikki eivät osaa puhua. Monesta tilanteesta suoriutuisi keskustelemalla ystävällisesti ja rakentavasti. Kai aloittaja ymmärtää, että oman koiran hankala käytös ei ole toisten vika. Sekä sen, että muita ei pysty muuttamaan, ainoastaan itseään. Ja mitä muita ikäviä totuuksia sitä nyt onkaan. Kuten sekin, että jos kovin moni vastaantuleva koira pyrkii omasi edessä maahan, sinulla todennököisesti on narun päässä aggressiivisuuteen taipuvainen muppe ja sinun pitäisi tiedostaa asia eikä syytellä muita.

      • turha.lässytyspois

        No höpö höpö! Kyllä se on juurikin niin, että niiden jotka antavat koiransa mennä vaanimisasentoon, pitää lopettaa se. Ohi vaan, ja nätisti ja nopeasti. Koirien ei tarvitse "moikkailla" toisiaan, se on aina stressitilanne koiralle (vieras lauma), ellei kyseessä ole ns. koirakaveri l. tuttu koira.


    • 29ft63

      Minäkin pannassa, kokeilen siis täällä.
      Kymmenen merkkiä on vähintään syötettävä sormin. Tässäkin bitit osoiteltava paikoilleen.
      Asiakkaat temppuilivat yhdellä jalalla ja asentoiseen sometukseen varattuina. Sometus jäi jatkumaan, kengät ostettuani ja poistuessani liikkeestä antinet- tilassa

      Vaatetusliikkeessäkin kaikki tuolia olivat nettikäytössä ja puolisoaan odottava seisoskeli antinetissä.

      Onko noiden avaruuksien välillä mitään yhteyttä?

    • 29ft63

      Surkeaa on. Vaikka kuinka oikein kirjoitan, on jälki sivulla kuin humalaisen tuherrus. Onko jo niin ettei mikään tässä maassa toimi?

      • Kuupassa_vikaa

        Jos vaikka menisit takaisin peruskouluun. Sen äidinkielentunneille harjoittelemaan ainekirjoitusta ja ehkä kielioppiakin.


    • sis-sus

      Jos tarvii pitämällä pitää vaarallista koiraa niin toivottavasti luojan tähden osaat pitää sitä niin ettei ole ainakaan vaaraksi muille ihmisille o.O

      • mitämitä_

        Eihän mistään käynyt sellaista ilmi, että aloittajan koira olis vaarallinen?


      • ei.morjestella.turhia

        Eihän toi aloittajan koira kai mitenkään vaarallinen ollut. Haluais vain rauhassa lenkkeillä koiransa kanssa, ilman noita lässy-tätejä tungettelevien piskiensä kanssa. Tunnen aloittajan tuskan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe