sisältä lämpimin auto jota on koskaan tehty?
Vinkkejä ottaisin vastaan halvemmista auto malleista,ensi talvena meillä ei enään kalista autossa näpit ja pääjäässä,eli alan hankkimaan sitä autoa jonka täällä nyt asiantuntijat saavat vakuutettua yksinkertaisen ja kokemattoman autoilijan.
Volkkaria on meille ihan turha merkkinä tarjota,se on jotain sellaista joka nyt koettiin karvaasti -35 asteen pakkasessa.
Eli malleja ja merkkejä jotka ovat oikeasti sisältä pakkasella lämpimiä?kiitos.
mikä auto on mielestänne käyttöautona
78
1337
Vastaukset
- ZKODA
taitaapa lämpimin auto olla toyota,olipa uusi tai vaikka 20 vuotta vanha niin tarkenee 40 asteen pakkasella t-paitasillaankin. itäauto skoda taitaa olla kylmin auto markkinoilla, lämmityslaite ei riitä kuin 5 asteen pakkaseen ja siihenkin lämpenee hitaasti. lämmityslaite siis unohdettu täysin. myös mazdat ovat huippulämpimiä autoja,honda,subaru,nissan ja kia/hyundai myös lämpenee hyvin.
- Tämänolenkokenut
Vai että Toyota muka lämpimin talvella, nyt kyllä vitsin murjaisit :)
Kokemusta löytyy niin 90-luvun corollasta kuin 90-ja 2000 luvun avensiksista. Eivätpä loistaneet ainakaan omassa käytössäni erityisen lämpiminä autoina, varsinkaan hieman kovemmilla pakkasilla, siis -15 tai enemmän pakkasta. Bensiinimoottorisia ja lohkarilla sekä sisäpistokkeella olivat varustettuja.
Kyllä lämpimimmät automerkit koviin pakkasiin tulevat naapurimaastamme, enkä nyt tarkoita Venäjää :) - Muutenkylmä
Tämänolenkokenut kirjoitti:
Vai että Toyota muka lämpimin talvella, nyt kyllä vitsin murjaisit :)
Kokemusta löytyy niin 90-luvun corollasta kuin 90-ja 2000 luvun avensiksista. Eivätpä loistaneet ainakaan omassa käytössäni erityisen lämpiminä autoina, varsinkaan hieman kovemmilla pakkasilla, siis -15 tai enemmän pakkasta. Bensiinimoottorisia ja lohkarilla sekä sisäpistokkeella olivat varustettuja.
Kyllä lämpimimmät automerkit koviin pakkasiin tulevat naapurimaastamme, enkä nyt tarkoita Venäjää :)Tojo on lämpimin vain jos keskiarvoon lasketaan mukaan ne autokaupassa itsekseen syttyneet Tojot.
- ympärivuotisiaautoja
Aika hyvin taitaa löytyä niitä lämpimiä autoja kun välttää niitä merkkejä joihin näkee talvella köytetyn pahveja keulaan. Eli käytännössä kaikki muut paitsi vagit ovat kyllä myös talvella liikennekelpoisia.
- bemarillaajelen
Saab kaikki on lämpöisiä jo 70-luvulta saakka!
Tuo pahvin laitto keulaan ei tarkoita kyllä kylmää autoa ja lyhyttä ajoa jos ajaa, niin siitä on monta hyötyä lämpiää nopeammin ja kulutuskin vähän sen myötä laskee, moottori pysyy parkissa pidempään lämpöisenä ja myös se että konehuone pysyy paljon puhtaampana mantieliasta, kun on suoja keulalla, niin jopa kesällä likaantuu kone pahemmin- ympärivuotisiaautoja
Kyllä se minusta jonkinlaisesta epätoivosta kertoo auton suhteen jos pahvia pitää alkaa jo syyskuussa keulaan laittamaan. Ei ole tullut mieleenkään omaan autoon pahvia laittaa. Lämmintä on myös talvella vaikka diesel-auto onkin.
- puhdaskonehuone
ympärivuotisiaautoja kirjoitti:
Kyllä se minusta jonkinlaisesta epätoivosta kertoo auton suhteen jos pahvia pitää alkaa jo syyskuussa keulaan laittamaan. Ei ole tullut mieleenkään omaan autoon pahvia laittaa. Lämmintä on myös talvella vaikka diesel-auto onkin.
Poikkeuksetta auto, kuin auto hyötyy tuosta maskisuojasta, sillä se konehuonekin lämpiää ja sitäkautta myös ohjaustehostimen nestekin on lämpöisempi ja toimii notkeammin nopeammin ja vaikka kuinka on sähköinen tehostin niin sekin jäykistyy ja rasittuu aivan turhaan, kone lämpiää myös normaalilämpöiseksi -20c pakkasella noin 3km matkalla, kun muuten saa ajaa lähemmäs 10km ennen, kuin kone on normaalilämpöinen.
Sellaisen huomion olen tehnyt tuosta auton lämpömittarista, että se näyttää noin 8c vähemmän pakkasta -20c pakkasella niin kyllähän sen tajua helposti, että on siitä vaan hyötyä ja huom. lämpöä saa säätää pienemmälle tuollaisilla pakkasilla, vaikka ei suojaa olisikaan, mutta ei niin aikaisin. ennen joulua laitoin ja nyt maaliskuun puolella otan sen viimeistään pois, siitä kun ei ole mitään haittaa - SePohjolassaValmistettu
Saab 9-5, mieluiten sedan mallisena (vähemmän lämmitettävää sisätilaa) ja bensiinimoottorisena.
Automaatti-ilmastoinnilla ja mieluusti vielä webastolla/eberillä varustettuna.
Moottori lämpenee nopeasti ja myös pitää lämmöt kovimmillakin pakkasilla, myös sisätilat lämpenevät rivakasti ja istuinlämmittimet ovat riittävän tehokkaat.
Takaan ettei tule kylmä kovimmillakaan pakkasilla, koettu nimittäin on. - ympärivuotisiaautoja
puhdaskonehuone kirjoitti:
Poikkeuksetta auto, kuin auto hyötyy tuosta maskisuojasta, sillä se konehuonekin lämpiää ja sitäkautta myös ohjaustehostimen nestekin on lämpöisempi ja toimii notkeammin nopeammin ja vaikka kuinka on sähköinen tehostin niin sekin jäykistyy ja rasittuu aivan turhaan, kone lämpiää myös normaalilämpöiseksi -20c pakkasella noin 3km matkalla, kun muuten saa ajaa lähemmäs 10km ennen, kuin kone on normaalilämpöinen.
Sellaisen huomion olen tehnyt tuosta auton lämpömittarista, että se näyttää noin 8c vähemmän pakkasta -20c pakkasella niin kyllähän sen tajua helposti, että on siitä vaan hyötyä ja huom. lämpöä saa säätää pienemmälle tuollaisilla pakkasilla, vaikka ei suojaa olisikaan, mutta ei niin aikaisin. ennen joulua laitoin ja nyt maaliskuun puolella otan sen viimeistään pois, siitä kun ei ole mitään haittaaSe on hyvä jos riittää mielenkiintoa ripustella niitä pahveja. Autoissahan on sitä varten termostaatti, että neste alkaa kiertämään syylärissä vasta sitten kun moottori on lämmennyt tarpeeksi. Yleensä kylmyys autossa johtuu siitä, että lämmityslaitteen kenno on suunniteltu liian pieneksi ja sen teho ei riitä Suomen talvisissa olosuhteissa. Jälkikäteen noita suunnitteluvirheitä on hankala vippaskonsteilla korjailla.
Talvella lämpimissä autoissa ei ole pahvia keulassa, eikä niissä ole kaikki ikkunat jäässä sisältä. Näitä kun vähän seurailee kanssaautoilijoiden kulkineista niin pääsee aika hyvin kärryille missä tarkenee myös talvisin. - älkääpeljätkö
Järkeväähän maskisuojaa on käyttää juuri nopeamman lämpiämisen vuoksi, ja siksi autossa on myös vesipumppu, syyläri ja flekti, ettei kone ylikuumene! pakkasen mennessä yli-35c kyllä huomaa eron laittoi sen maskisuojan minkä tahansa auton keulalla, paitsi joidenkin bemareiden ja vanhan volgan, niissä kun on itsessään kaihdin maskin takana
- MukaanMehtävaristen
ympärivuotisiaautoja kirjoitti:
Se on hyvä jos riittää mielenkiintoa ripustella niitä pahveja. Autoissahan on sitä varten termostaatti, että neste alkaa kiertämään syylärissä vasta sitten kun moottori on lämmennyt tarpeeksi. Yleensä kylmyys autossa johtuu siitä, että lämmityslaitteen kenno on suunniteltu liian pieneksi ja sen teho ei riitä Suomen talvisissa olosuhteissa. Jälkikäteen noita suunnitteluvirheitä on hankala vippaskonsteilla korjailla.
Talvella lämpimissä autoissa ei ole pahvia keulassa, eikä niissä ole kaikki ikkunat jäässä sisältä. Näitä kun vähän seurailee kanssaautoilijoiden kulkineista niin pääsee aika hyvin kärryille missä tarkenee myös talvisin.Nykyautojen konehuoneet ovat niin avonaisia, että Saharan kuumuudessa jäähdytys toimii hyvin.
Siksi joissakin automerkeissä Webasto käynnistyy samalla, kun autokin. Ja käytetään Webastoa ajon aikana pitempäänkin koska pakkasilma huuhtelee tehokkaasti moottorin kupeita.
Moottori on muka niin polttoainepihi ettei lämpöä riitä sisätiloihin. Valetta on tämä.
Ajatelkaa se pihi moottori syliinne ja pakoputki kainalosta ja kaulanympäri - riittää lämpöä. Reilusti yli puolet polttoaineesta menee sittenkin variksille.
Suomessa saa olla jotakin tuketta kesälläkin. Tarkasti on kuitenkin seurattava ja harkittava, jos kesäksi laittaa. - tamppikaula
ympärivuotisiaautoja kirjoitti:
Kyllä se minusta jonkinlaisesta epätoivosta kertoo auton suhteen jos pahvia pitää alkaa jo syyskuussa keulaan laittamaan. Ei ole tullut mieleenkään omaan autoon pahvia laittaa. Lämmintä on myös talvella vaikka diesel-auto onkin.
Pahvilla säästää polttoainetta
- Volvo_960
3 litran moottorilla. Bensaa kuluu kaupunkipyörityksessä mutta lämpöä riittää.
- mkolkytjarisat
Saappi on tosi lämmin kuin myös Volvo, ihan saat mallin valita itse.
- tämä_toimii
Saab on oikeasti lämmin, mutta aika päteväksi on tullut todettua myös Datsun Almera 1,8 l koneella. Ei lämmityslaitteen teho niin huima ole, mutta tämä jää nykyautoilla kokematta:
- esilämmitys lohkolämppärillä
- auto käyntiin -5 C pakkasella, 10 m peruutus ajoradalle ja lämpömittari värähtää jo
- 2 km ajomatkan jälkeen moottori normilämmöissä
Tosin muutoin (ruostuminen, ajo-ominaisuudet/mukavuus) tuo ei kaksinen peli ole.
Nykypäivän koneissa "lohko"lämmitin on mallia pintakiinnitys eli 250-300 W palikka lohkon *kylkeen* painettuna (pysyy paikallaanjollain pultti/jousivirityksellä), jostain kumman syystä lehdissä näitä kutsutaan säteilylämmittimiksi ja höpötetään öljypohjan lämmityksestä ... kannattaa lukea asennusohjeet läpi, niin totuus paljastuu, lohkon kylkeen nämä tulee ja väliin laitetaan tietokoneen rassaajille tuttua piitahnaa, jos muistetaan/jaksetaan. Teho vastaa koneen kylkeen painettua lämmintä kättä. Asennus helpompi (ei tarvi nesteiden kanssa läträtä) ja asiakkaalta peritään sama hinta kuin oikeasta lämmittimestä, siinä tämän nerokkuus.
Ja kun nykypäivän ekoihmeissä on tyhmäkäyntikulutus painettu alas, saan bensakoneella ajella 4 km ennen kuin edes viisari värähtää ja täydet lämmöt on pikkupakkasilla aikaisintaan 7 km kohdalla ja kovilla pakkasilla ei ikinä. Pitäisi olla sähkövastukset apuna, kuten dieseleissäkin.
Uudempaan autoon, oli sitten B tai D, pitää viritellä webasto tai pumppukiertoinen sähkölämmitin.
- Kuplafanittaja
Mitä ihmettä ? Kyllä meidä kuplavolkkarissa ihan kalserillaan pärjää sydäntalvessakin.
Siellä takapenkin tilalla on semmonen puulämmitteinen Porinmatti missä keittolevykin joten matkalla voi vaikka pannukahvit keitää. Polttopuut eivät ole ongelma kunhan kirves ja saha mukana matkalla. Sumen tienvarsilla kasvaa kuulkas enrgia tuhansia kuutioita. Niin ja se kupla muuten liikkuu puukasulla joten halpaa on kyyti. - ostasaab
saab on kovissakin olosuhteissa kuin sauna lämmöiltään,-35 astetta ja saabissa voi ottaa pipot ja hanskat pois,auto on niin hyvä talviauto kuin se vain olla,se on suomeen tehty ja edullinen ostaa sekä hyvä auto ajaa,varsinkin sport alustainen( 9-3 mallinen 2.0t sport) on varma auto ja kestää kilometrejä todella paljon,jakopääkin on ketjulla.
- 10vuodenkokemus
Ensimmäisen korimallin Toyota Yaris bensakoneella on takuulla riittävän lämmin kovillakin pakkasilla.
- kiemunkivaara
Kaverillani on Mitsubishi Lanceri vm.2009 ja voin sanoa että mitsu on lämpimin auto jossa olen matkustanut. Se ei ole lämmin vaan suorastaan kuuma.Itselläni on volkkarin golf vm.2015 ja siinä ei ainakaan liha pääse pilaantumaan talvella. Kesällä siinä juuri ja juuri tarkenee.
- uusipoloilija
"Volkkaria on meille ihan turha merkkinä tarjota,se on jotain sellaista joka nyt koettiin karvaasti -35 asteen pakkasessa."
Itse olen ollut tyytyväinen bensa-Volkswageneiden lämmityslaitteeseen, enkä ole harkinnut erillistä sisätilanlämmitintäkään. Keulapahveja en ole koskaan käyttänyt, ja yleensä lähden ilman esilämmitystä liikenteeseen. Toisaalta täällä Etelä-Suomessa ei ihan noin kovaa lukemaa ole tullut vielä vastaan, vaan hiukan yli 30:n pakkaslukemia enintään.
Minulla ei ole omistajan kokemuksia nykyään yleisistä turbomalleista, joten niiden lämmityslaitteista en tiedä. Näillä VW:lla olen ajanut:
- Volkswagen Golf HB 1,4 55 kW vm. 2002 (vv. 2007-2010)
- Volkswagen Polo HB 1,2 51 kW vm. 2010
- Volkswagen Polo HB 1,2 51 kW vm. 2013
- Volkswagen Polo HB 1,0 55 kW vm. 2016
Suosituksia on ehkä helpompi antaa, jos kerrot tavoittelemastasi autosta kokoluokan ja vaikka moottorin polttoainetyypinkin.- äläostavikapesääVWskodau
Jos tdi koneella on VW auto niin ilman webastoa lämpenee toukokuussa
Vaan tiisseli on kylmä tiedetään ostaessa...
Mutta miten se VW onnistui tekemään TSI autosta kylmän.
bildin testissä lämpeni hitaammin kuin TDI..
mulla oli v.- 81, ekana autona vm-74 lada 1200L oli muuten lämmin ja hyvin käynnisty pakkasella,
- ziguli-diesel
Sama lämpimyys jatkuin läpi Ladan tuotannon, sillä omistamani -82 1600 SL oli myös todella lämmin. Kiva oli ajella T-paidassa liikennevaloihin volkkarin rinnalle.
Siellä pariskunta istui hytisten karvahatut päässä ja ikkunat huurussa. - tamppikaula
Lada kyllä käynnisty pakkasessakin. Muistan Sodankylästä pakkasaamuna kun ainoa auto joka käynnisty oli Lada Revi siittä
- sormipoisnenästä
W201/W124 Mersussa ei ole koskaan palentanut.
Hyvä ja tehokas lämppäri ja hyvin eristetty ohjaamo. - EroaOn
Kannattaisi edes kertoa se, minkä hintaista autoa on etsimässä.
Jos kerron että audi 80 vuodelta 1977 on ollut lämpimin auto, jossa olen ollut kyydissä, ei auta asiaa paljonkaan. - Acco2.2
Toiseksi viimeisen mallisarjan Honda Accord (-08 asti) diesel, 2.2. Pihi, mutta lämmin myös farkkuna. Vähän ajettuja voi olla vaikea löytää.
- kukkelikuu60
jos ei väliä millä ajat niin vanhempi mallinen lada oli viellä 80-luvulla minulla ja voisanoa eipä ole lämpöisempää peliä vastaan tullut
- lämmintäjakylmää
Lada olikin lämmin ja nykyinen Lada eli skoda (ja muut vw -tuotteet) kaikkein kylmimpiä.
Ainakin itsellä on Volvo S80 ja se on tosi lämmin. Niin oli myös edellinen V70 vaikka oli farkku. Myös Mitsubishit ovat tosi lämpimiä. Erittäin kylmiä skodan lisäksi löytyy Nissanilta monet mallit. Ei oikein riitä lämmityslaitteen teho alle -13 asteen pakkasiin. - vanharyssäauto
Tulee hiki tehostamattomia rattia vääntäessä, polkimia painellessa, kun pelottaa ja häpeästä.
- tarkeneeeeeee
lämpimin auto mitä itsellä ollut niin nykyinen -14 mallin bensa corolla. tai no..-35c ei ainakaan haittaa vielä mitään.tarkenee vaikka ilman paitaa että sen kovemmasta pakkasesta en tiedä.kylmin oli ford ja volsku.
ja oli edellenenkin tojo -09 malli lämmin. - Lysmyinen
Volvo 144 -75 ja datsun 120Y.
- peffagrilli
Amazon ja 140-sarjan Volvot puhalsivat tulikuumaa ilman lämpimän sijaan, jos vaan väänsi vivut reunaan asti. VW-sopulit voi nähdä siitä vain märkiä unia.
Huimin lämppäri oli kuitenkin Fiat 600, missä jäähdyttimessä kuuppa, minkä sulkemalla saattoi koko jäähdyttimen ilmavirran ohjata takapenkin alle ja kanaalia myöten eteen tuulilasille asti. Haittapuolena oli se että takapenkkiläisten hanurit oli lähes tulessa auton käydessä kuumana. Lämmintä taatusti riitti laseillekin. - paskorankki
peffagrilli kirjoitti:
Amazon ja 140-sarjan Volvot puhalsivat tulikuumaa ilman lämpimän sijaan, jos vaan väänsi vivut reunaan asti. VW-sopulit voi nähdä siitä vain märkiä unia.
Huimin lämppäri oli kuitenkin Fiat 600, missä jäähdyttimessä kuuppa, minkä sulkemalla saattoi koko jäähdyttimen ilmavirran ohjata takapenkin alle ja kanaalia myöten eteen tuulilasille asti. Haittapuolena oli se että takapenkkiläisten hanurit oli lähes tulessa auton käydessä kuumana. Lämmintä taatusti riitti laseillekin.Kylmin auto missä olen ikinä ollut kyydissä oli amazon.
- kokeilekuplaa
Sen kylmempää ei olekaan, parikymmentä pakkasta niin ei varmasti lämpene yhtään, takana saattaa jaloille hiukan tulla.
- flekti-käyttöön
paskorankki kirjoitti:
Kylmin auto missä olen ikinä ollut kyydissä oli amazon.
Kannattaa opetella lämppärin käyttö eikä täällä itkeä osaamattomuuttaan.
- opel-lämmin
Viime syksynä koeajoin muutaman merkin ja kaikkein lämpimimmäksi osoittautui Opel Mokka ja tein siitä kaupat. Kun tässä talvella oli muutama yli kahdenkymmenen pakkanen, tarkeni ajella paitahihasillaan. Miinuksena Mokka on meluisa mutta onneksi on huono kuulo niin melu ei häiritte.
- pieni.lämpiää.nopeesti
Autot joissa on pieni sisätila, ja tehokas bensamoottori on lämmin yhdistelmä talvella.
esim. hatcback ja porrasperäiset malliset Opel astra 1.6, 1.8 moottoreilla, Vw golf, bora 1.6, 1.8, Ford focus 1.6, 2.0. Audi A3 1.6,1.8, 2.0, Tojo Corolla 1.6. jne...
Farkut, ja isot tila-autot lämpiää hitaammin.- VaikeaUskoaTodeksi
"Autot joissa on pieni sisätila, ja tehokas bensamoottori"
"Opel astra 1.6"
"Opel astra 1.6"
"Ford focus 1.6"
"Audi A3 1.6"
"Tojo Corolla 1.6"
Olihan tämä vitsi? - pieni.lämpiää.nopeesti
VaikeaUskoaTodeksi kirjoitti:
"Autot joissa on pieni sisätila, ja tehokas bensamoottori"
"Opel astra 1.6"
"Opel astra 1.6"
"Ford focus 1.6"
"Audi A3 1.6"
"Tojo Corolla 1.6"
Olihan tämä vitsi?Pienempiäkin moottoreita on näihin autoihin saatavissa. esim. 1.4...
Ja se vitsi oli siinä, että pieni tila lämpiää nopeammin kuin iso.
Ja bensalla ja tulella vielä nopeammin ku dieselillä. ..:-) - adfgdagfdag
Volvo V40 D-mallit. Erilliset lämpövastukset vielä ilmakanavissa. Kyllä riittää lämmintä! Nämä siis uudemmissa.
- huonot_Talviautot
VaikeaUskoaTodeksi kirjoitti:
"Autot joissa on pieni sisätila, ja tehokas bensamoottori"
"Opel astra 1.6"
"Opel astra 1.6"
"Ford focus 1.6"
"Audi A3 1.6"
"Tojo Corolla 1.6"
Olihan tämä vitsi?Tojootissa ei ole tehokkaita moottoreita. Ehkä tässä tarkoitettiinkin tehottomia...? Huono hyötysuhde eli iso kulutus kulkuun nähden tuottaa paljon lämpöä.
Tojolootissa ongelmana huono ilmanvaihto. Lämpärin puhallusteho kärsii liian pienistä ilmanpoistoaukoista. Ikkunan raottaminen auttaa. Samoin ajan mittaan ilmaantuvat ruostereijät.
Tuulilasin huurtuminen ja tuulilasinpyyhkijäiden jäätyminen todelliset ongelmat. Liikennevaloissa seistessä sataa lunta konepellille ja liikkeelle lähdettäessä ajoviima työntää lumen ilmanottoon. Sekuntia myöhemmin tuulilasi pamahtaa huurteeseen.
Kun tuulilasille ruiskuttaa pesunestettä, siitä haihtuu osa alkoholista ja loput jäätyy tuulilasiin. Tilanteen korjaamiseksi pitää ruiskuttaa lisää tuoretta liuosta. Pyyhkijätkin keräävät jäätä suurella innolla. Näiden ilmiöiden taustalla lie japsikippojen bi-level lämmityslaite, joka puhaltaa tuulilasille kylmempää ilmaa kuin jalkatilaan. Kun lämmityksen säätää niin, ettei koivet pala, tulee nämä jäätymisongelmat. Jos puhalluksen säätää pelkästään tuulilasille, se pysyy auki, mutta auto on muutoin jääkaappi.
Sivu/takaikkunat huurissa iänkaiken.
- köyhät.palelee
Kylmä on köyhien ongelma. Kun autossa on Webasto niin se on aamulla aina valmiiksi lämmin. Aivan sama mikä on auton merkki.
- webastot.palaa
Rikkaat lämpenee ja palaa nopeammin loppuun.
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/moottoritilan-lammitin-sytytti-pakettiauton-tuleen-autokatoksessa-kemissa/745319/ - Jhgghjbbhh
Elän tuon riskin kanssa joka päivä. Auto on lämmin joka aamu kelistä riippumatta.
Oma valinta niinkuin kaikki elämässä on. Jhgghjbbhh kirjoitti:
Elän tuon riskin kanssa joka päivä. Auto on lämmin joka aamu kelistä riippumatta.
Oma valinta niinkuin kaikki elämässä on.Paljonko Webaston vuosihuolto maksaa? Entä asennus vanhempaan autoon?
- Webatus
rekale kirjoitti:
Paljonko Webaston vuosihuolto maksaa? Entä asennus vanhempaan autoon?
Ei sitä tarvi huoltaa. Jälkiasennus lienee 2000 egeä vähän päälle. Kaikkiin automerkkeihin/malleihin ei suositella, pääsääntöisesti: jos moottoritilaan mahtuu varauksenottokyvyltään ja ampeerituntimäärältään riittävän järeä akku, asennus ok.
- MukaanMehtävaristen
Webasto on käynnistettävä kerran kuukaudessa kesälläkin ettei jämähdä käytön puutteessa. Minulla kesti viisi vuotta ongelmitta. Sitten auton vaihto eikä tietoa jatkosta. Kuitenkin Webastikin kuluu ja vaatii korjauksia.
https://www.google.fi/#q=webasto huolto&*
- Jamez415
Noin 60 auton kokemuksella niin mb w123 300td oli kuumin :) japsit lämpenee kyllä myös hyvin.volkkarit sitte kylmimpiä mitä mulla ollu.
- Vainyksionparas
Siperiaakin varten suunniteltu eli Lada 1200L. Kuka muuta väittää, ei tiedä mistä puhuu.
- KuitenkinNäin
Ja tämähän on paskapuhetta. Jostain kumman syystä ladakuskeilla oli yleensä karvalakit päässä, siitähän tuli se sanontakin "karvalakkimalli". Oikein ärsytti kun tuli joskus puheeksi Ladan lämpimyys, kaikki tuntuivat uskovan että se olisi jotenkin erityisen lämmin auto.
Omaa kokemusta on kahdesta latuskasta, riittävän monen vuoden ajalta. Pyöreälamppuinen oli ihan ok, ihan tavallinen auto, mutta uudemman mallin lämmityslaite oli jo melko paska. Vivut jumittivat ja puhallin alkoi pakkasilla huutamaan kuin teurastettava porsas, hyvä jos tuulilasin sai jotenkin sulaksi.
Sitten kun vaihdoin Ladan länsinaapurin autoon, sain huomata kuinka auton pitää lämmitä.
- volpeug
Peugeot 206 1600 koneella (ainoastaan tällä moottorilla) on tosi lämmin ja Volvot on lämpimiä.
- 10merkkiäomistanut
Autoja pitää verrata aikalaisiinsa. Bensakone 6p vs. diesel 1p. Kotona oli 1960-70 luku useita 1200-1500 Ladoja, jotka olivat lämpimiä verrattuna VW 1200-1500 tai Opel Kadett. Kylmin oli VW 1200 ja toisena Mini. Toyota Crown 1972 oli lämmin. BMW 1998 ja Jaguar 2004 riittävän lämpimiä, jälkimmäinen lämpimämpi, ei niissä moittimista. Honda 2005 ehkä heikompi kuin Corsa 1989. Ford 2014 ja selvästi heikompi kuin edelliset BMW ja Jaguar. Kaikki em. olivat bensakoneilla. Skoda 2017 1,4 TSI Webastolla on valmiiksi lämmin kaukosäätimellä. Jos lämmin ja edullinen hankittava pitäisi olla, Lada 1200 se olisi, mutta lienee kulttiauto ja hitsarin unelma. Hyviä ja edullisia hitsausvälineitä tosin on myynnissä. Hanskat, karvahattu, lammasnahka penkille ja hyvät kengät, mahdollistavat ajon ikkuna raollaan.
- tsikylmyysVWaudiskoda
Niin
VW kaupoilla pitää tinkiä myös TSI autoon webasto kellolla.Muuten on kylmät ajot.
- seataudiVWskoda
Muistakaa jotta sama kylmätekniikka on skodaudiseatVW jopa porsse ja lambo..
ei pakkaseen kiitos- kaasupoljinVWskodaudi
VW kesäautona parempi
- vaatimaton_merkki
Suzuki Swift sedan vm 1991, koneena 1,3 ruisku. Kerran oli kova pakkasjakso alkuvuodesta 1999, pakkanen huiteli -30-33 välissä etelässäkin. Autolleni ei ollut tolppapaikkaa ja piti startata ilman mitään esilämmityksiä. Kun ostin auton käytettynä, vaihdatin uuden akun ja täysi perushuolto (kunnon öljyt, uudet suodattimet ja tulpat). Auto pamahti -33 asteessa heti käyntiin kuin kesällä, ja lämmintä alkoi tulla ohjaamoon melkein heti liikkeellle lähdettyä. Lopulta autossa oli jo talvivaatteet päällä tuskastuttavan kuuma! Siis suuttimista auto pukkasi tulikuumaa. Keulassa ei ollut mitään nokkapeitteitä tms. Auto oli ostovaiheessa jo 7 v vanha ja 150 tkm ajettu. Ei koskaan mitään teknisiä vikoja, ainoastaan ruostetta alkoi pukata takaluukun kannen reunasta ja ovien alahelmoista. Mikään sitä ennen ollut ja sen jälkeen ollut auto ei ole ollut yhtä lämmin kuin tuo Swift. Tai siis kuuma.
- 1989suitsa
Tosi on, mulla oli vanhempi kaasari versio. Pärjäs aina, lapissakin. Eikä voinut pitää lämppäriä täysillä edes alle 20 miinuksen lämpötiloissa.
- jokumuuuu
Olisiko kuitenkin helpompi listata niitä autoja joissa lämpö EI riitä? Ainakaan näin eteläsuomalaisen näkökulmasta hommassa ei yleensä ole ollut ongelmaa, antaa vaan lämppärin pitää sen 22 astetta joka siihen on aseteltu. Auton lämmettyä on ihan hyvin voinut ajella ilman takkia vaikka ulkona olisikin kolmekymppiä pakkasta, tuon kylmempää ei juuri ole ollut. Lämpeämisnopeuksissa kyllä on eroa.
Laitetaan nyt malliksi että Rellu Scenic II 1.6:ssa on lämpö aika tarkalla ja lasitkin huurtuvat helposti vaikka raitisilmasuodatin on vaihdettu. - jj.vesilehto
- hyvätmuistot
Minulla on ollut yli 70 erilaista autoa. Hyviä kesäautoja on ollut monia, mutta talviautoja vähän. Paras talviauto oli Saab 9-5 2,3t. Lämpö tuli nopeasti ja vielä tasaisesti. Toiseksi paras oli 9-3 2002 joka sekin oli tosi nopea lämpiämään. Sama konehan niissä oli. Saabin lämppäri kierrättää alussa veden vain kannessa ja siinä se nopean lämmön taika on. Noissa uusissa autoissa Opel käyttää samaa tekniikkaa Saabin perintönä ja siksi tuo Astra J lämpiääkin nopeasti. Opettelee vaan sen lämppärin käytön.
Paras talviauto on tosiaan Saab 9-5. Valot ja lämmittimet pieksää uudet autot 10-0. - Popedaolilämmin
Kaikista lämpimin auto oli Popeda. Tää ei ole vitsi, vaan näin se vaan on. Siinä idän ihmeessä todella ei paleltanut koskaan. Sisarmalli Warsava lie ollut samanmoinen.
Kylmin auto on ollut Ford Anglia, se juustohöylämalli. Ei tullut koskaan kuuma. - tarpeenmukaan
Paha sanoa mikä on lämpimin.
Itsellä olleista ehkä Saabit, sitten Volvot (dieseleitä), Mersut,
jopa Taunus 2,3 L, ja Ladakin oli lämmin vaan ei lämpimin läheskään.
Huonoimpia volkkarit ja honda, hännänhuippuna Ford Mondeo, siinä
auttoi kiertovesipumppu lämppärille. - Mrfreeze
Volvot, Saabit, Mercedekset, todella lämpimiä ja nopeasti. Myös Toyotat Mitsubishit ja subarut ihan ok, kylmiä vehkeitä sen sijaan ovat Fordit, Renaultit, Kiat ja kaikki pikkudieselit.
- Kiamieskotkasta
Mulla kokemusta 4stä kiiasta venga oli viileä , Kaks litranen bensa ceed suht ok mutta hidas lämpeämään . Diisselit ovat olleet ihan ok (1,6crdi). Kaikki pelanneet ilman ongelmia n. 200t ajetuiksi jolloin oon vaihtanut pois. Vengan myin pois 32t ajettuna tarpeettomana.
- etpalele
Osta tosiaan auto jossa on polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Monissa autoissa se on vakiovarusteena ja kaukosäätimellä varustettuna. Esim. volvoissa ja kai mersussakin.
Kyllä sitä pitää ainakin volvossa huollattaa välillä. Mikäli haluat toimia varman päälle kysy mitkä asennusta ja huoltoa tekevistä liikkeistä, että mitkä lämmitinmerkit ovat parhaita. - HäiriöitäYhtenään
Viestini ei näköjään tartu tähän sivustoon. On varmaan pannaan pantu. Oliskohan ettei asiallista kritiikkiä voi autoista esittää. Jokuhan voisi uskoa!
Kokeilenpa lähettää... - lämpöötupaan
Hullulta kuulostaa, mutta diesel Mersut cdi-moottorilla. Niihin on tehtaalla asennettu sähkövastukset ja sisälle alkaa tulla hetkessä todella lämmintä ilmaa ja myös moottorin lämmöt nousevat nopeasti kovassakin pakkasessa.
- HOLISTI75
taitaa lämpimimmät autot olla toyota merkkisiä jo 80 luvulta lähtien. 1983 talviauto testissä toyota corolla ja 4x4 tercel. corollalle mitattiin ylivoimaisesti kuumimmat sisälämpötilat, jopa 240 volvo ja 900 saab jäivät jälkeen. corolla lämpeni suorastaan kuumaksi lämmityslaite testissä. myös uusimmat toyotan mallit ovat tehokkailla lämmityslaitteilla varustettuja eivätkä tarvitse mitään webastoja tai muita lisälämmittimiä. skoda ja volkkari ovat kylmimmät autot, eivät lämpene edes webaston kanssa koska lämmityslaite on aivan ala arvoinen. lämpö ei riitä edes 5 asteen pakkasissa.
- kiinan_mies
Niissähän on uusissa ajolämmittimet vakiona dieselmalleissa, eberiä vissiin käyttävät..
Mitä tuohon 80-luvun corollaan tulee niin sehän on paljon pienempi sisätiloiltaan, kun ruotsalaiset ja siksi lämpiää nopeammin, mutta ruotsalaiset ovat lämpöisempiä todellisuudessa
- kauko_kankkunen
Lada 1200 paras talviauto ikinä.
Mazda 626 sisällä autossa ei ollut yhtään kylmempi kuin ulkona. - Hiki_valuu
Sellainen jossa on 5 kW:n Eberspächer tai Webasto ja iso bensakone. On aina lämmin jo lähdettäessä.
Autothan ovat aikamoisia kasvihuoneita, mutta ehkä sähköautojen myötä lämpöeristys paranee. Se olisi plussaa myös kuumissa maissa.
Voiskohan vanhan auton lämpöeristää itse? Ikkunoihin muovikalvot. - Kaikkein_lämpimin_oli
Saunabussi oli ainakin tosi kuuma. Olisko ollut n. 80-90 sisällä ja ihan munasilteen oltiin ja hiki virtasi kunnolla. Heittettiin löylyä ja käytiin läheisessä järvessä pulahtamassa. Kiva auto, taisi olla Scania. Suosittelen!
- Dinker
Sitä voi tuskin kukaan sanoa, kun kukaan ei ole voinut olla "kaikissa autoissa jota on koskaan tehty"
- Jopihollola
Kupla
- Vanhojen_muistelija
En ole varma siitä, että mikä on lämpimin koskaan tehty auto, mutta kyllä Volvot taitavat olla parhaasta päästä. Tarkoitan tietysti vanhoja kunnon takavetomalleja. Tämä ei koske 300-sarjan Volvoja, mutta niitähän ei muutenkaan pidetä oikeina Volvoina.
Itse tein aikoinaan yhtenä kylmänä talvi-iltana bensa Volvollani ihan varta vasten lämpiämistestin. Ulkona oli -30 ja auto oli seisonut ulkona ajamatta varmaan ainakin vuorokauden. Normaalisti käytin tietysti kylmillä keleillä aina lohko- ja sisätilanlämmitintä ennen ajoon lähtöä, mutta silloin auto oli sopivasti kylmänä. Otin sisältä lämpömittarin mukaan ja menin autolle. Autossa oli sisällä yhtä kylmä kuin ulkona. Moottori käynnistyi hyvän akun ansiosta kuin palmun alta. Lähdin rauhallisesti liikkeelle taajamanopeutta ajellen ja muutaman minuutin jälkeen lämmintä ilmaa alkoi tulla sisälle. Siirryin sitten päätielle ja moottorin lämpömittari nousi nopeasti normaaliin käyntilämpöön. Lämmityslaite puski löylyä oikein kunnolla, seurasin lämpötilan nousua sisämittarista. Ei tarvinnut kauan ajella kun sisällä oli reilu 30, alkoi tulla jo hiki. Volvon sisälämpö oli siis noussut 60 asteella, mikä oli mielestäni aika hyvin. Totesin testin onnistuneen ja ajoin takaisin kotiin. Mitään järkeähän tuossa testissä ei ollut ja bensaa paloi varmaan ihan järjettömästi kylmällä mootorilla, mutta tulipahan testattua.
80-luvun japseissakin oli erittäin lämpimiä malleja ja samoin tietysti jenkeissäkin. - pyhimts
VOLVO,VOLVO jaVOLVO! 50.n vuoden ja kymmenen Volvon kokemus.
- noeinyt
Viimeiset kolme autoani olleet Volvoja, ja valitettavasti en voi olla samaa mieltä, eli ovat lämminneet paljon hitaammin kuin esim. pikkukoneella varustettu 90-luvun alun Rellu. Iso moottori ottaa ilmeisesti vain enemmän aikaa lämmitä ja monesti talvisilla kauppareissuilla sisään ei ehdi kuin haaleata ilmaa ennen kuin ollaan perillä. Pitkässä ajossa pysyy kyllä lämpimänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2703899Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2701320Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin651285- 841076
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes931040eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.95970Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56936En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin118926- 169873
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14814