Pohdin että oliko Jeesus jumala vai ei, ja päädyin

ahaa-elämys-II

siihen lopputulokseen että jos Jeesus on jumala, niin olisihan juuri sellainen jumala jota seuraisin! Läpeensä viisas ja ymmärtää, että mikään ei ole mustaa ja valkoista.

24

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12___13

      Jeesuksen sanojen mukaan on vain yksi Jumala, joka on suurempi kuin hän. Jeesus sanoi myös puhuvansa niin kuin jumala on käskenyt hänen puhua.

      Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
      Joh. 17:3

      Isä on minua suurempi.
      Joh. 14:28

      Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
      Joh. 12:49-50

      • etelänhedelmä9

        2. kor. 5:19
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Joh. 14:10 Etkö usko , että minä olen Isässä ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        Uskokaa minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa; mutta jos ette,niin uskokaa itse tekojen tähden.

        12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä, sillä minä menen Isän tykö.

        Jehovan todistajat eivät tätä käsitä, sillä sen voi uskon kautta ymmärtää vai se jolla on Pyhä Henki!


      • Epäilijä

        Aina olen ihmetellyt tuota jumalien lukumäärää kristillisyydessä.
        Saan määräksi 2, 4 tai 5 laskentatavasta riippuen.
        Mitenkäs teillä?
        Yleensä uskonnot edustavat absolutismia, mutta tämä on jotenkin levällään.
        Näin insinöörinä jotenkin minusta tuntuu, ett olisi tiedettävä seurakuntani edustamien jumalien määrä.


      • 12___13
        etelänhedelmä9 kirjoitti:

        2. kor. 5:19
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Joh. 14:10 Etkö usko , että minä olen Isässä ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        Uskokaa minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa; mutta jos ette,niin uskokaa itse tekojen tähden.

        12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä, sillä minä menen Isän tykö.

        Jehovan todistajat eivät tätä käsitä, sillä sen voi uskon kautta ymmärtää vai se jolla on Pyhä Henki!

        "...Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen... "

        Niinpä, raamatun mukaan Jeesus on Jumalan temppeli, Jumala asuu Jeesuksessa, vastaavasti kuin Jumala asuu myös Jeesuksen opetuslapsissa.

        Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        1 Kor. 3:16
        Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
        Kol. 2:9
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
        Joh. 2:19-21


      • totta-maar

        >>Isä on minua suurempi.
        Joh. 14:28>>

        Jeesus ei kiellä Joh. 14:28 olevansa Jumala vaan sanoo Isän olevan suurempi.

        Johannes kertoo evankeliumissaan Jeesuksen olevan Jumala. Tästä ei pitäisi enää olla pienentäkään epäilystä. Tuo Sana on Jeesus, niin kuin teksti antaa ymmärtää.

        Joh. 1:1-18
        "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja SANA OLI JUMALA.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä,
        ja elämä oli ihmisten valo.
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. 7 Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. 8 Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.
        9 Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen,
        oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli,
        ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä,
        mutta se ei tuntenut häntä.
        11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
        hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
        kaikille, jotka uskovat häneen.
        13 He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."
        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.".

        http://raamattu.fi/1992/Joh.1.html#o1


      • 12___13
        totta-maar kirjoitti:

        >>Isä on minua suurempi.
        Joh. 14:28>>

        Jeesus ei kiellä Joh. 14:28 olevansa Jumala vaan sanoo Isän olevan suurempi.

        Johannes kertoo evankeliumissaan Jeesuksen olevan Jumala. Tästä ei pitäisi enää olla pienentäkään epäilystä. Tuo Sana on Jeesus, niin kuin teksti antaa ymmärtää.

        Joh. 1:1-18
        "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja SANA OLI JUMALA.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä,
        ja elämä oli ihmisten valo.
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. 7 Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. 8 Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.
        9 Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen,
        oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli,
        ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä,
        mutta se ei tuntenut häntä.
        11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
        hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
        kaikille, jotka uskovat häneen.
        13 He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."
        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
        armoa armon lisäksi.
        17 Lain välitti Mooses,
        armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.".

        http://raamattu.fi/1992/Joh.1.html#o1

        Hmmm… mielenkiintoinen käännös. Vanhempi käännös sanoo:

        "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."
        Joh. 1:18

        Mutta, Raamatun mukaan Jumala asuu Jeesuksessa ja Jeesus puhuu Jumalan käskemällä tavalla. jeesus edustaa Jumalaa maan päällä, koska Jumala toimii hänen kauttaan ja Jeesus tekee liiton ihmisten kanssa Jumalan nimessä. Siten hän on tavallaan Jumala maan päällä. Asiaa voisi verrata siihen, että esim. Trump tekee sopimuksia USA:n nimissä. Presidentti on siis tavallaan se maa, jota edustaa. Presidentti ei kuitenkaan itse ole se tosi maa, vaan maan edustaja. Samoin Jeesus ei itse Raamatun perusteella ole se ainoa tosi Jumala, vaan Jumalan edustaja ja siinä mielessä Jumala maan päällä.

        Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Joh. 17:3

        Näin olen itse asian ymmärtänyt. Mutta huom. ei tarvitse uskoa mitä minä uskon, toivon, että uskot mitä Raamattu sanoo. Ja toivon, että seuraat Jeesusta, et minua tai ketään muutakaan. :)


      • totta-maar
        12___13 kirjoitti:

        Hmmm… mielenkiintoinen käännös. Vanhempi käännös sanoo:

        "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."
        Joh. 1:18

        Mutta, Raamatun mukaan Jumala asuu Jeesuksessa ja Jeesus puhuu Jumalan käskemällä tavalla. jeesus edustaa Jumalaa maan päällä, koska Jumala toimii hänen kauttaan ja Jeesus tekee liiton ihmisten kanssa Jumalan nimessä. Siten hän on tavallaan Jumala maan päällä. Asiaa voisi verrata siihen, että esim. Trump tekee sopimuksia USA:n nimissä. Presidentti on siis tavallaan se maa, jota edustaa. Presidentti ei kuitenkaan itse ole se tosi maa, vaan maan edustaja. Samoin Jeesus ei itse Raamatun perusteella ole se ainoa tosi Jumala, vaan Jumalan edustaja ja siinä mielessä Jumala maan päällä.

        Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Joh. 17:3

        Näin olen itse asian ymmärtänyt. Mutta huom. ei tarvitse uskoa mitä minä uskon, toivon, että uskot mitä Raamattu sanoo. Ja toivon, että seuraat Jeesusta, et minua tai ketään muutakaan. :)

        Jeesus on yhtä Isän kanssa. Jos Isä on Jumala, niin Poikakin on Jumala.

        Jesaja kirjoittaa Jeesuksesta, että hänen nimensä on mm. Väkevä Jumala ja Iankaikkinen Isä.

        "Sillä lapsi on syntynyt meille,
        poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on
        Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        http://raamattu.fi/1992/Jes.9.html#o24"


      • totta-maar
        12___13 kirjoitti:

        Hmmm… mielenkiintoinen käännös. Vanhempi käännös sanoo:

        "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."
        Joh. 1:18

        Mutta, Raamatun mukaan Jumala asuu Jeesuksessa ja Jeesus puhuu Jumalan käskemällä tavalla. jeesus edustaa Jumalaa maan päällä, koska Jumala toimii hänen kauttaan ja Jeesus tekee liiton ihmisten kanssa Jumalan nimessä. Siten hän on tavallaan Jumala maan päällä. Asiaa voisi verrata siihen, että esim. Trump tekee sopimuksia USA:n nimissä. Presidentti on siis tavallaan se maa, jota edustaa. Presidentti ei kuitenkaan itse ole se tosi maa, vaan maan edustaja. Samoin Jeesus ei itse Raamatun perusteella ole se ainoa tosi Jumala, vaan Jumalan edustaja ja siinä mielessä Jumala maan päällä.

        Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Joh. 17:3

        Näin olen itse asian ymmärtänyt. Mutta huom. ei tarvitse uskoa mitä minä uskon, toivon, että uskot mitä Raamattu sanoo. Ja toivon, että seuraat Jeesusta, et minua tai ketään muutakaan. :)

        >> Siten hän on tavallaan Jumala maan päällä. >>

        Jeesus oli maan päällä ollessaan sekä Jumala että ihminen, koska hän oli sekä Jumalasta että ihmisestä syntynyt.

        Jeesus on taivaassa ainoastaan Jumala. Ollessaan Jumalan Poika hän on myös Jumala.

        Mikä sinä olet? Koska sinä olet ihmisen poika, niin sinä olet ihminen.


      • 12___13
        totta-maar kirjoitti:

        Jeesus on yhtä Isän kanssa. Jos Isä on Jumala, niin Poikakin on Jumala.

        Jesaja kirjoittaa Jeesuksesta, että hänen nimensä on mm. Väkevä Jumala ja Iankaikkinen Isä.

        "Sillä lapsi on syntynyt meille,
        poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on
        Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        http://raamattu.fi/1992/Jes.9.html#o24"

        "Jeesus on yhtä Isän kanssa. Jos Isä on Jumala, niin Poikakin on Jumala."

        Eli, kun Jeesuksen opetuslapset ovat yhtä Jumalan kanssa, he ovat myös Jumala?

        "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        Joh. 17:21


      • totta-maar
        12___13 kirjoitti:

        "Jeesus on yhtä Isän kanssa. Jos Isä on Jumala, niin Poikakin on Jumala."

        Eli, kun Jeesuksen opetuslapset ovat yhtä Jumalan kanssa, he ovat myös Jumala?

        "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        Joh. 17:21

        >>Eli, kun Jeesuksen opetuslapset ovat yhtä Jumalan kanssa, he ovat myös Jumala>>

        Opetuslapset ovat syntyneet ihmisestä, joten ne ovat ihmisiä. Jeesus on Jumalan poika, joten Jeesus on Jumala.

        Siunausta!


    • Tulla.ihmiseksi

      Et oo näköjään Raamattuasi lukenut kuin sieltä täältä.

      Tietenkin Jeesus oli pienempi, kuin Isä, kun Hän oli tullut lihaan, pitäisihän sinun jo siitä ymmärtää jutun juuri.

      Hän alensi itsensä ja otti orjan muodon, ihmisen muodon, tuli ihmiseksi.

      • Ja ihmiset ovat siis jumalan orjia?


      • etelänhedelmä9

        vastaus nimimerkille
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun
        17.2.2017 19:44
        Ja ihmiset ovat siis jumalan orjia?

        Ihmiset ovat synninorjia!!

        Jeesus otti orjan muodon tarkoittaa, että hän tuli syntisen lihan kaltaisuuteen, mutta ei koskaan tehnyt syntiä! Hän joutui kiusauksiin 40 päivää erämaassa, jossa häntä koeteltiin, paholainen teki kaikkensa langettaakseen Jeesuksen, mutta hän vastasi AINA Jumalan sanalla ja lopulta kiusaaja vetäytyi pois!


    • jesua

      Jeesus eli jeesua oli ihminen, ei jumala.

      • 6463

        Ei ollut edes ihminen vaan kirjan taruolento.


      • etelänhedelmä9
        6463 kirjoitti:

        Ei ollut edes ihminen vaan kirjan taruolento.

        Jeesus oli lihaksi tullut Jumala!
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailamn itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan vaan j ahän uskoi meille sovituksen sanan 2. Kor 5:19


      • totta-maar

      • Logos-SanaJaViisaua

        Tuo sana on logos, se on lähemmpänä viisautta tai tietoa. Logos teologiassa Jeesuksen tieto oli jumalata, Jeesus olisiis ihminen ja profeetta, lihaksi tullut logos. Erityisesti farisealaiset olivat kiinnostuneet logos mytiikasta, siitä kertoo Filon Alexandrialainen.


    • Mutta ajatelkaa, että Aleksis Kivi synnytti hengestä seitsemän poikaa, eli veljestä, eikä koskenutkaan heidän äitiin.

    • Keisari Augustus julistettiin kuolemansa jälkeen Jumalaksi. Kuolinvuotellaan hän sanoi: 'Enkö näytellyt hyvin. '

    • beethooven

      Ihan tavallinen kuolevainen joskin hieman taikuutta harrasteleva tuiki tavallinen palestiinalainen aikoinaan. Taisi saada ihan sitä mitä silloin ansaitsikin.

    • Voisiko olla siten, että Jeesus "Poika" on se mitä voimme ymmärtää Jumalasta?
      Koska ymmäryksemme on rajallinen, niin ymmärrettävä Jumala on pienempi kuin itse Jumala. Jumala on siis enemmän kuin voimme ymmärtää.

    • Olevalmiina

      Jos ei uskota Raamatun silminnäkijäkertomuksia Jeesuksesta, niin on hänestä pakanoidenkin kirjoituksia olemassa. Näitä ovat aikalaiset herrat Josefus (juutal.) ja Tacitus (roomal.) historioitsijoita molemmat. Eihän hänen historiallista olemassaoloaan yleisestikään ole kielletty tiedepiireissä. Sen toisen puolen, eli jumaluutensa hän kyllä todistaa itse parhaiten jokaiselle henkilökohtaisesti: " Sitä, joka minun luokseni tulee, minä en heitä ulos."

    • napoleoninpoika

      Jeesus oli mielipuoli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe