Millä perusteilla keskusteluja poistetaan?

Yksi ketjuni poistettiin juuri Kielet ja Käännökset -foorumilta joka käsitteli englannin kielen sanoja, jotka eivät käänny suoraan suomeksi, ja esimerkit jotka annoin eivät olleet millään lailla sääntöjen vastaisia.

Tosin tiedän että kyseisellä foorumilla on joku, joka on luullut minua ennen paikalliseksi spämmeriksi, ja että kyseinen spämmeri on mies, vaikka olen itse niin mieleltäni kuin ruumiiltani nainen. Minulla ei ole mitään hajua siitä, miksi joku on ottanut siellä minut silmätikukseen, mutta en ole saanut häneltä siellä mitään järjellistä vastausta.

Katsovatko moderaattorit edes mistä on kysymys? IP-historiaa? Työnsä jälki kun tuntuu kovin hutkitulta.

20

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moderointi.on.kuraa
      • Kiitos linkistä... tuon "kokeilun" paras loppua heti paikalla, eikä tämä ole edes pyyntö.


      • Aaltopahvi.kierrätykseen

        Valitettavasti Suomi24 ja Aller pyrkii vain säästämään, rahattomat pitää tällaista palvelua.. Laitetaan ne viimisetkin ihmiset kortistoon. Ei ole palvelua viety mihinkään oikeaan päin edes korjattu vikoja kahteen vuoteen. Syynä on että Suomi24:n kassa on jo vuosia ollut tyhjä ja Aaltopahvin kukkarosta ei killinkiäkään palveluun riitä..


    • aivankäsittämätöntä

      Monet työpaikkailmoituksetkin ovat englanniksi ja englanti on kansainvälinen kieli jota opetetaa kouluissa. On aivan uskomatonta että englantia syrjitään tällä tavoin. Läheskään kaikkea ei ole saatavilla suomeksi, eikä ruotsiksi, ja toisekseen, moni ei ruotsia edes ymmärrä senkään vertaa kuin englantia.

      • Mitä-vaikeeta

        Yksi poistosyistä: "Viesti ei liity aiheeseen, tai ei ole suomea tai ruotsia".

        Mitä vaikeeta ymmärtää?


      • Mitä-vaikeeta kirjoitti:

        Yksi poistosyistä: "Viesti ei liity aiheeseen, tai ei ole suomea tai ruotsia".

        Mitä vaikeeta ymmärtää?

        Minun viestissäni oli tosin suomea selittääkseni mitä mikin tarkoittaa, ja tämän mainitsemani spämmerin viesteissä on pelkästään englantia, tai "dialogia" (pikemminkin monologia) englanniksi. Pelkää höpinää.

        En tosin ymmärrä minäkään, miksi poistosyissä ei lue: "Viesti ei liity aiheeseen, tai ei ole suomea, ruotsia tai englantia." Nimimerkki "aivankäsittämätöntä" on oikeassa. Minullakin on englanti huomattavasti vahvempi kuin ruotsi, ja uskon etten ole yksin.


      • Mitä-vaikeeta

        Mitä-vaikeeta
        ymmärtää englannissa?

        haha.

        Åpo, poistopyynnöksi riittää kalakeiton kehuminen hyväksi, .liekö kouluruokatraumat ylläpidossa???


      • Roskiin-vaan
        Mitä-vaikeeta kirjoitti:

        Mitä-vaikeeta
        ymmärtää englannissa?

        haha.

        Åpo, poistopyynnöksi riittää kalakeiton kehuminen hyväksi, .liekö kouluruokatraumat ylläpidossa???

        Laki ennen mua syntynyt myös jälkeheni jää.

        Kun on tehty sääntö, sitä noudatettakoon. Siitä ei edes keskustella.

        Joten muut kuin suomea tai ruotsia olevat viestit sääntöjen vastaisina rikkomuksina roskiin vaan!


    • ihmettelijä.vain

      Yksi minun kirjoitukseni poistettu tänään tältä palstalta.
      Samainen aloitus poistettiin myös toissapäivänä. Kirjoitin kuitenkin uuden kopion samastosesta aloituksesta poiston jälkeen. Hämmästys olis suuri kun alkuperäinen ilmestyikin takaisin ja kopio poistettiin.

      Nyt siis se alkuperäinen on uudelleen poistettu. Täysin linjatonta toimintaa moderoinnissa, siis millä perusteella ketju/aloitus poistetaan ja palautetaan ja poistetaan uudelleen pari päivää myöhemmin - KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!

      Ajattelinpa vielä kerran kokeilla aloituksen ja viestiketjun lisäämistä palstalle

      • ihmettelijä.vain

        Tuo poistettu viestiketju oli kirjoittetu 14.2. ja 15.2. vastauksiakin aloitukseen oli kertynyt jo 12 kpl.


    • ihmettelen.siis.olen

      Poistoon riittää vaikkapa linkki Allerin sivuille. Kokeillaanpa..

      Allerin, eli Suomi24:n omistajan sivulla on artikkeli:

      http://www.aller.fi/aller-pilotoi-tekoalyn-kayttoa-suomi24n-moderoinnissa/

      Tuossa kerrotaan siitä että Suomi24 on jo kolme kuukautta käyttänyt koneellista moderointia. Outo moderointityyli siis johtuu oikeasti siitä että moderointi tehtään tietokoneella..

      • Tietokone ei voi millään korvata ihmisen arvostelukykyä.


      • ihmettelen.siis.olen

        Heh. Tuo ylläoleva viesti oli omana aloituksenaan tällä palstalla ja se katosi noin 10 minuutissa, nyt tässä ketjussa sama viesti saanut olla jo yli tunnin ajan. Liekö tekoäly nyt nyrjähtänyt?


      • Joko tekoäly on nyrjähtänyt, tai sitten Aller on saanut edes osan järjenjuoksuaan takaisin ja harkitsee jälleen ihmisen tekemää jälkeä. Soisin sen toisen olevan totta, tosin en pidättäisi hengitystä.


    • 7678tyyuggky
    • Millä-perusteella

      "Poistettu sääntöjen vastaisena".

      Minkä säännön vastaisena eli miksi poisto on tehty?

      Vastaava tilanne elämästä: tuomari napauttaa nuijalla pöytään kolmen vuoden vankeustuomion syynä Suomen lain vastaisuus. Kukaan ei tuollaista perustetta voisi hyväksyä. Kuten ei poliisinkaan rangaistusvaatimusta "lain vastaisena tehtystä teosta".

      Miksi se täällä hyväksytään?

      • Ehkä siksi että foorumeilla joita tunnen, käyttäjien rangaistuksien yksityiskohdista ei myöskään saa keskustella? Siellä suojellaan käyttäjiäkin, sillä aikaa kun heillä on vielä mahdollisuus selittää ylläpidolle että mistä oli kysymys, ja siihen perustuen paluu samalla nimimerkillä joko myönnetään tai evätään.

        Samalla tavalla ylläpito täällä ei antaisi yksityiskohtia muille käyttäjille ja salli julkista nolausta, jotta muut eivät tahraisi heidän mainettaan lisää sillä aikaa kun heillä on vielä mahdollisuus kääntää kelkkansa ja parantaa käytöstään.

        Joskus "sääntöjen vastaisena" poistaminen ei pidä laisinkaan paikkaansa. Joskus minä olen antanut ilmi oman rekatulla nimimerkillä kirjoitetun viestini, koska joskus minulla on ollut mm. huono (yliherkkä) hiiri tänne postatessa, ja siksi foorumille on ilmestynyt vahingossa kopioita. Näistä olen poistattanut aina toisen ylläpidolla, koska rekatut eivät voi enää itse poistaa omia viestejään - miksiköhän?

        Silti niihin on ilmestynyt tuo "sääntöjen vastaisena" teksti.


      • Miksi-salaista
        Elaini kirjoitti:

        Ehkä siksi että foorumeilla joita tunnen, käyttäjien rangaistuksien yksityiskohdista ei myöskään saa keskustella? Siellä suojellaan käyttäjiäkin, sillä aikaa kun heillä on vielä mahdollisuus selittää ylläpidolle että mistä oli kysymys, ja siihen perustuen paluu samalla nimimerkillä joko myönnetään tai evätään.

        Samalla tavalla ylläpito täällä ei antaisi yksityiskohtia muille käyttäjille ja salli julkista nolausta, jotta muut eivät tahraisi heidän mainettaan lisää sillä aikaa kun heillä on vielä mahdollisuus kääntää kelkkansa ja parantaa käytöstään.

        Joskus "sääntöjen vastaisena" poistaminen ei pidä laisinkaan paikkaansa. Joskus minä olen antanut ilmi oman rekatulla nimimerkillä kirjoitetun viestini, koska joskus minulla on ollut mm. huono (yliherkkä) hiiri tänne postatessa, ja siksi foorumille on ilmestynyt vahingossa kopioita. Näistä olen poistattanut aina toisen ylläpidolla, koska rekatut eivät voi enää itse poistaa omia viestejään - miksiköhän?

        Silti niihin on ilmestynyt tuo "sääntöjen vastaisena" teksti.

        Suomessa oikeusjärjestelmän perukivi on julkisuus. Kaikki tuomiot ovat julkisia, ellei toisin erityisestä syystä päätetä. Myös käsittely on julkista eli pääsääntöisesti kuka tahansa saa mennä seuraamaan oikeuden istuntoa. Ainoastaan oikeuden keskustelu tuomiosta on sellainen, missä sali tyhjennetään.

        Joten miksi Suomi24 ei voisi noudattaa maan lakeja ja tapoja?


    • Tuon alussa mainitsemani postaus oli pitkä ja siihen oli lisätty lähdemateriaalit. Nyt on poistettu toinen pitkä aiheeni linkeillä joka käsitteli kauneus- ja terveysvinkkejä.

    • Anonyymi

      Eipä tähänkään viitsitty vastata. Joten poisto oli asiaton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe