vitun yksinäisyys

miesvaan1995

Joo eli olen 21v. Asunu yksin yli ivuoden. Nyt vasta huomannu tosi asian kuinka yksin olen. Alkoholi on ainoa kaveri sekin lisääntyny k marketti ihan vieressä jippikayjee. Olis naivia sanoa että en oo holisti. Eileen kävi tuttu koska kaljat loppu. Kiitollinen pitää siitä olla. Mua ärsyttää helvetisti kaikki seukkaajat ja jengi kuppiloissa. Ennen kaikkea haluisin muijan. Mut kai se on myöhästä oon jo rappio alkkiksen näkönen varmaan. Jotenki fiilis et kaikki nauraa ja ällöö mua. Vuos sitten exä kävi tääl kaverina se sit johti hellään hetkeen joka oli hetken helpotus paskaan. Lähekkäin ei mihkään kiire mut sit tuli esiin:"se oli virhe" kortti joka rikko kaiken. Olin masentunu puol vuotta. Elämässä on ikäänkuin tyhjiö. En tunnista tästä otteeni. Voinko mä oikeesti olla työtön, rakkaudeton alkoholisti? Miks lätkästiin nää kortit? Mä vaan haluisin jonkun nätin likan. Mä vaan unelmoida saan ei se oo koskaan totta! Jos tästä hetkestä pitäis ennustaa vuoden päähän luulen et oon samassa jamassa. Onneks tiedän et yläkerta pitää huolen musta aina. On tää vaikeeta tää elämä.

14

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

      Tee hyvä ihminen nyt jotain. Et ole vanha ja ei peli ole menetetty. Hakeudu nyt johonkin vaikka kuntouttavaan työkokeiluun, hakemaan apua jos olet masentunut ja alkoholista on tullut kaveri. Ei se tyttöystävä ole elämän pelastus ja kuka alkaa elämään rinnallasi tuollaista arkea.
      Ja sitten hae koulutukseen ja hanki jokin ammatti. Ei kaikkiin hirveän pitkää koulutusta tarvita.

      • miesvaan1995

        Jahas


    • miesvaan1995

      Mul on yks tutkinto. Oon käynny kursseja ei oo helppo työllistyä.

    • Yksinäinen.mies

      Olen ollut yksin ainakin 17 vuotta. Kaljaa en juo, käyn kuntosalilla päivisin. Kaljaa juovat juopot saa naisia mutta ei kunnolliset miehet.

    • TuttuaOn

      Joopa. Aikamoinen tarina. Olen itse paljon vanhempi, ja olen viettänyt pitkiä aikoja alkoholin ollessa ainoa kaverini. Vanhemmiten se on hiukan jäänyt taustalle, mutta edelleen sillä on vaikutusta. Tykkään ottaa olutta, mutta siitä saatanan kusihädästä ei voi nauttia. Ennen ei haitannut sekään.

      Kyllä sitä 21- vuotias voi vielä naisen itselleen löytää helpostikin. Tuskin se viina vielä on sinua niin paljoa pilaamaan päässyt. Mutta yksinäisyys on vittumaista, sen olen oppinut viime aikoina minäkin. Ja se syy miksi tunnen olevani yksinäinen on oikeastaan sama kuin aloittajalla. Jotenkin asia on vain niin, ettei seukkailu porukoissa oikein nappaa. Mieluummin yksin kuin huonojen kavereiden kanssa on enemmän kuin totta. Mistä sen naisen sitten löytäisi ellei esimerkiksi ravintolat kiinnosta?

      • miesvaan1995

        Juon vähintään kahdesti viikossa. Välillä saattaa olla et ei tee mieli ollenkaan ja kesäl toista kuukautta ottamatta. Kriittisyys juomiseen alko samalla ku lopetin tupakoinnin. Kai hyvä asia. On mulla tuttuja mut ne on vähä samanlaisia. Tai omissa oloissaan pelaavat tyyliin en tiiä onko masentuneita. Baarissa tulee notkuttua kerran kuussa mut aina yksin lasii tuijottaen ja ku lähtee niin toteaavittuuko tänne taas tulin.Lisään et asun pienessä kaupungissa joka on syrjässä ja työpaikat harvassa. Asuin tääl aikasemminki ku laitoksessa olin. Oikeestaa en mä sittenkään tunne täält ketään vaik luulin.


      • TuttuaOn
        miesvaan1995 kirjoitti:

        Juon vähintään kahdesti viikossa. Välillä saattaa olla et ei tee mieli ollenkaan ja kesäl toista kuukautta ottamatta. Kriittisyys juomiseen alko samalla ku lopetin tupakoinnin. Kai hyvä asia. On mulla tuttuja mut ne on vähä samanlaisia. Tai omissa oloissaan pelaavat tyyliin en tiiä onko masentuneita. Baarissa tulee notkuttua kerran kuussa mut aina yksin lasii tuijottaen ja ku lähtee niin toteaavittuuko tänne taas tulin.Lisään et asun pienessä kaupungissa joka on syrjässä ja työpaikat harvassa. Asuin tääl aikasemminki ku laitoksessa olin. Oikeestaa en mä sittenkään tunne täält ketään vaik luulin.

        Eipä ole ihme, että tulee pulloon kurkoteltua, mikäli pienen paikkakunnan työllisyystilanne on kurja. Tämä on tuttu juttu minulle, ja monelle, monelle muulle. Kaikkien meidän pitäisi katsos asua pk-seudulla. Siellä se on sitten niin saatanan mukavaa mököttää asutuskeskuksessa ja painaa töitä, jotta pääsee makselemaan ylihintoja esimerkiksi asumisesta. Ihan pimeetä touhua, mutta työpaikat ovat lähinnä siellä.

        On hyvä juttu, mikäli olet saanut röökinvedon loppumaan. Se ei ole helppo homma varsinkaan silloin, jos muutenkin on veto poissa. Itse tein sen aivan totaalisen eri elämäntilanteessa, mutta katua ei ole tarvinnut.


    • Olenkyllästynyt

      Yksinäisyys on masentavaa mutta verrattuna tämän hetkisiin ongelmiini erittäin pieni juttu. Merkityksetön asia. Ei ole valittamista tästä jos on todellinen hätä.

    • kannustanteitä

      Ei kaikilla aloilla ole helppo työllistyä. Jos ei niitä hommia ole, niin ei muuta kuin koulun penkille nuori ihminen. Voi sitä laajentaa ammattitaitoa ja osaamistaan kouluttautumalla ja jos sitten vaikka voisi saada homman jossa tarvitaan laajempaa tietämystä ja taitoja.

    • yksinäisyystappaa

      Samaa mieltä kuin Keissa. Tee hyvä mies jotain. Keissalla oli hyviä ehdotuksia. Mutta älä tee kuten minä tein. Jäin odottamaan, että kyllä se oikea vielä vastaan tulee... voin sanoa ei muuten tule. Nyt olen yli 60 ja nyt on myöhäistä. En juo enkä polta, mutta ei siitäkään apua ole ollut. Pari kertaa join itseni tajuttomaksi alle kaksikymppisenä ja sitten tajusin, että ei ole mun juttu. Polttamisen lopetin ennen rippikoulua.

      Kuten TuttuaOn kirjoittaa, että mistä naisen löytää, jos ei huvita istua kapakoissa. Omakohtaisena kokemuksena tuntuu, että ei mistään. Mikä teitä naisia vaivaa, kun vaan juopot kiinnostaa. Selväpäiset liikunnalliset miehet ei sitten ketään. Nimimerkillä kokemusta on (vai pitääkö sanoa, että sitä nimenomaan siis ei ole). Monenlaista olen harrastanut, mutta koska en ole aina suuna päänä ensimmäisenä kertomassa rivoja vitsejä, niin eipä naisia seura kiinnosta.

      Ja sulla on jo tuossa iässä exä, mulla ei ole vieläkään exää. Jotenkin tuntuu, että sulla on vielä hyviä mahdollisuuksia. Olethan aikoinaan exäsikin valloittanut. Eli eväitä pitäisi olla. Kunhan jätät alkoholin pois. Muista, että alkoholismi on sairaus, josta ei voi parantua. Ainoa mahdollisuus on lopunikäinen raittus. Yksi sukulainen oli holisti, ja kun hän sen tajusi, niin lopetti eikä ottanut loppuelämänsä aikana pisaaraakaan viinaa, viiniä tai olutta ja hyvin meni, pelasti avioliittonsa ja lastensa rakkauden.

      Jos ei paikkakunnalta löydy töitä, muuta muualle. Itse aikoinani löysin töitä vain Hesasta. Olin siellä 3 v, mutta sitten aukesi muualtakin eli kannatti vaikka Hesa olikin mulle väärä paikka. Jos ei muuta, niin koulutus kannattaa aina. Ymmärtääkseni tuonikäistä vielä autetaan.

    • paska.mikä.paska

      Jos on yksin, niin on yksin. Kukaan ei soita etkä itse soita kenellekään tai muuten viesti muita kanavia käyttäen. Olet täysin ulkopuolinen ympäröivästä maailmasta.
      Tässä tilanteessa jäät helposti sen ympäröivän maailman "silmätikuksi", se pyrkii tekemään sinusta syntipukin kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan. Näin ainakin joillain pienemmillä muutenkin hieman köpiöityneillä paikkakunnilla. Tämä siis mikäli olet riittävän pitkään yksin ja oma elämänkulku on tietyntyyppinen.

      Tulet huomaamaan että maailma on oikeastaan aikas paska paikka. Ihmiset on aika paskoja otuksia, niitä sikiää aina uusia paskanalkuja lisää sittisontimaan omalla tavallaan sunkin tietäs kulkea siellä seassa jotenkin. Joudut kuitenkin nykyaikana väkistenkin olemaan jonkin verran näiden uusien sittisontiaisten alkujen kanssa tekemisissä joka tapauksessa, mikäli et ole eristyksissä joissain laitoksissa ja sielläkin saatat joutua pirullisten leipätyönsä tekijöiden kohteeksi.

      Se tarina menee aika lailla noin, ne sittisontiaisten alut pyrkii tekemään susta syypään lähes kaikkeen.

      Jos niillä on vaikkapa pistoksia rintakehän alueella, näillä sittisontiaisilla ensimmäinen ajatus on, tuo perkkele se tulee tänne ja tartuttaa vielä heihinkin kaikki taudit ja aiheuttaa heillekin nämä heidän vaivat. Sittisontiaiset ei vaan siinä sittisontiaisen uransa alkuvaiheissa tajua, että kaikki ne roskaruuan mättämiset ja yli kymmenen tunnin päivittäiset istumiset yhdessä kaiken muun teollisesti tuotetun paskan syöminen aiheuttaa suurmman osan heidän vaivoistaan. Tai jos kyseessä on joku teinipillua metsästävä jo vanhempaan ikään ehtinyt joutomuusikko, ei se tajua viinahuuruissaan että se kyllä saa oman negatiivisen terveysvaikutuksen siitä viinan kittaamisestaankin ja myöskin niistä sadoista teinipilluista.

      Mutta näillä sittisontiaisilla ei semmoiset ajatukset päähän mahdu, nämä on juuri kuten se villisikalauma. Lauma hakee aina joukostaan sen yhden tai muutaman yksilön mitä ne alkaa sitten eristää lisää siitä laumasta ulkopuoliseksi. Se on se sittisontiaisen paskakehitystarinan yksi vaihe, jotkin näistä sittisontiaisista ei sitten juuri siitä paljoa sen kummemmaksi etenekkään, ne jää sellaiseksi villisikalaumaksi.
      Mitäpä tuohon on enää lisättävää, ihminen on aika paska otus.

      • TuttuaOn

        "Tulet huomaamaan että maailma on oikeastaan aikas paska paikka. Ihmiset on aika paskoja otuksia, niitä sikiää aina uusia paskanalkuja lisää sittisontimaan omalla tavallaan sunkin tietäs kulkea siellä seassa jotenkin."

        Ikävä kyllä juuri tuo on täysin totta. Ja mitä enemmän tyhmyys ja ahneus saa valtaa, sen enemmän näitä sittisontiaisia tulee. Silloin ne ihmiset jotka eivät ole syystä tai toisesta valmiita sellaiseen, kärsivät eniten. Aloittajamme saattaa kuulua juuri tähän ryhmään. Ryhmään, joka on hiljaisesti laajeneva sekin. Julkisuudessa tästä porukasta puhutaan termillä "syrjäytyneet". Oikeasti sellaisia ei olemassakaan, mutta "syrjäytettyjä" on sitäkin enemmän. Ja tulevaisuudessa heitä on vielä enemmän, koska kyseessä on itse itseään loistavasti ruokkiva ilmiö.

        Olisi aivan helvetin tärkeää se, että julkisuudessa alettaisiin puhua asioiden oikeilla nimillä, mutta koska valehtelu ja syyttäminen on kivempaa, niin se peli tulee jatkumaan. USA:n nykyinen presidentti Trump kuuluu juuri tämän esimerkin päällimmäisiin edustajiin. Hän on rasistinen umpisovinistinen syrjäyttäjä ja aivan saatanallinen valepukki. Hänen jälkeensä voi jäädä liian isoja asioita korjattavaksi jopa USA:ssa. Kukaan järkevä ei halua sellaista. Vaan mistä löytyisi ne järkevät?

        Mikäli täkäläisiin tolloihin tarttuu vähänkään lisää trumpimaisuutta, on pääministerimme joku päivä samanlainen otus kuin mitä on esimerkiksi Hakkaraisen ja Halla-Ahon yhdistelmä. Huhhuh mikä ajatus, joka voi joku päivä olla täyttä faktaa. Hyvää matkaa syrjäyttävään tulevaisuuteen.


    • Yksinäinenharakka

      Eniten lähinnä ihmettelen sitä, että miksi me yksinäiset ihmiset ei kohdata toisiamme. Mikä siinä on ettei yksinäiset löydä toisiaan? Oon tänne koittanut joskus spostiosoitettani antaa ja kukaan ei kirjoittanut mulle. Oon siis nainen ja yksinäinen ollut enemmän tai vähemmän yläasteelta asti, kun perheeni muutti toiseen paikkaan ja ne vähät kaverit pihapiirissä jäi. Juu, ihmiset ovat tosi suvaitsemattomia toisiaan kohtaan. Se jos olet vähääkään erilainen, jäät herkästi yksin.

      • simmottii

        Kai arkuutta sekin, ettei rohkene laittaa ees sähköpostia? Harmi kyllä. Hei silleenkin vois tavata, jos kirjottaa täällä esim missä kaupungissa asuu, ja sopii treffit vaikka tiettyyn kirjastoon, voi sitten kysyä vaikka tietyllä etunimellä, vaikka keksityllä, että ookko "Saila" tai "Make". Nuorten naisten joskus helpompi että hakee ensin NAISPUOLISIA ystäviä, sitten rohkeentuu kun yhes jakaa asioita ja vähän jo tuntee, niin voi lisätä jo nuoria miehiä mukaan. Tietenkin eri-ikäisillä hyvä löytää omanikäisiänsä. Mutta helpottaa yksinäisyyttä kun löytää ensinnä jonkun samaa sukupuolta olevan, voi jo reissata yhdessä / mennä pizzalla / toiselleen kylään katsomaan jotain hauskaa ohjelmaa. Ajatteleppas! Onko sen jälkeen enää yksinäinen sanan varsinaisessa merkityksessä? Kun on jo ystävä. :)

        Rohkaisen jokaista ystäviä, kavereita kaipaavia, yrittämään! Olen pikivarma, että esim Joensuussa tai Mikkelissä löytyy jokaiselle siellä asuvalle yksinäisyyttä tuntevalle ihmiselle useampi kymmenen potentiaalista HYVÄÄ YSTÄVÄÄ! Teidän tarttee vaan LÖYTÄÄ toisenne. Ei sitä tarvi hävetä (me suomalaiset se nimittäin kyllä osattais!) ettei oikein oo kavereita -monta eri syytä miksei tällähetkellä ole. Sitä muutetaan ympäri maata minkäkin syyn takia esim. Ja voi olla itse viimeinen kylässään (kitukorvessa) jossa pitää vielä sammuttaa valot lähteissään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe