MIksi lutterin laitoksessa on kaikenlaiset

omitunensekottaja

jumalattomatkin muka jäsenenä eli taivasjunassa vaikka mitään sellaista ei ole elämässä nähtävänä?

Ei Raamatun seurakunnissa sellaista sekojoukkoa ollut olemassakaan, vaankaikki olivat uskovina liittyneet omasta tahdosta kasteen kautta!

Miksi luterilaiset eivät yhtään pysy Raamatun opissa, kaikki uskottavuus on mennyt heidän systeemeistään eli satasella on epäonnistuttu valona ja suolana olemisessa.

Detaljeja ei tarvinne ottaa esiin, ne löytyy joka päivä medioista!

25

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipappaasua

      Voisi kysä että miksi uudestikastajat eivät pysy Raamatun opissa:

      Raamattu: teidät pelastaa nyt kaste
      Pappa: kaste ei ketään pelasta.

      Kuten aiemmin tuli ilmi, jumalattomia ihmisiä on varmasti kaikissa uskovien yhteisöissä, joten sillä on paha papankaan mennä mitään argumentoimaan.

      • saakertoaominsanoin

        Kerrotko missä Raamatun seurakunnassa oli jumalattomia jäseniä ja millä perusteella?


      • kerronominsanonpappa
        saakertoaominsanoin kirjoitti:

        Kerrotko missä Raamatun seurakunnassa oli jumalattomia jäseniä ja millä perusteella?

        Ainakin noita Simon tuntui olevan aika jumalaton jäsen. Eikö tuo Ananiaskaan kovin hyvä uskova tuntuvat olevan...

        Minäkin voisin kysyä että miksi uudestikastajien seurakunnassa on noita jumalattomia jäseniä kun ihan linnassa istuvat? Tekeekö se heidän seurakunnastaan "väärän"??


      • seurakuntaONuskovien
        kerronominsanonpappa kirjoitti:

        Ainakin noita Simon tuntui olevan aika jumalaton jäsen. Eikö tuo Ananiaskaan kovin hyvä uskova tuntuvat olevan...

        Minäkin voisin kysyä että miksi uudestikastajien seurakunnassa on noita jumalattomia jäseniä kun ihan linnassa istuvat? Tekeekö se heidän seurakunnastaan "väärän"??

        Simoni ei ollu t missään seurakunnassa, Ananias oli perusolemukseltaan epärehellinen ja ehkä hiukan lapsekas, eikä hän siitä ollut päässyt irti, kova oli rangaistus joka tapauksessa, joka vaan kertoo kuinka silloin suhtauduttiin epäuskovaisiin tempauksiin.

        samoin on muutamia uskoviksi tulleita joskus ja siitä lipsuneet pois ihan rikoksiin asti, mutta ei se ole uskovien seurakunna tavaramerkki jos sellaisia on muutama tapaus.

        pointti on se, että jokainen on liittynyt ITSE seurakuntaan oman tunnustuksensa kautta ja kaste sen jälkeen, sen enempää ei sivullinen voi vaikuttaa kenenkään myöhempiin mieleintiloihin.


      • NiinONjoo
        seurakuntaONuskovien kirjoitti:

        Simoni ei ollu t missään seurakunnassa, Ananias oli perusolemukseltaan epärehellinen ja ehkä hiukan lapsekas, eikä hän siitä ollut päässyt irti, kova oli rangaistus joka tapauksessa, joka vaan kertoo kuinka silloin suhtauduttiin epäuskovaisiin tempauksiin.

        samoin on muutamia uskoviksi tulleita joskus ja siitä lipsuneet pois ihan rikoksiin asti, mutta ei se ole uskovien seurakunna tavaramerkki jos sellaisia on muutama tapaus.

        pointti on se, että jokainen on liittynyt ITSE seurakuntaan oman tunnustuksensa kautta ja kaste sen jälkeen, sen enempää ei sivullinen voi vaikuttaa kenenkään myöhempiin mieleintiloihin.

        Kyllä Simon oli kastettu ja kuului seurakuntaan. Ananias oli perusolemukseltaan epärehellinen ja kovasti syntinen, mutta silti seurakunnan jäsen. Monia uskovia on luopunut pois uskosta ja langennut rikoksiin. Näin on!

        Kristus liittää seurakuntaansa kasteen kautta. Tottakai uskovat vanhemmat haluavat lapsensakin seurakuntaan Jeesuksen omiksi. He tietävät mikä lapselle on parasta.


      • Siinäsekasikiöille
        saakertoaominsanoin kirjoitti:

        Kerrotko missä Raamatun seurakunnassa oli jumalattomia jäseniä ja millä perusteella?

        Varmaan joku vastasyntynyt on "vapaaehtoisesti" kasteessa,joten mistä vanhemmat tietää mikä piru siitä isompana tulee?Minä kastoin poikani ja annoin nimeksi hyvin yleisen ,koska olin varma kun näin poikani joka syntyi 100%neitseellisestä Äidistä,tiesin että viimeistään nuorukaisena hän alkaa tehdä ihmeitä ja kaikki kutsuvat häntä jollain pyhällä nimellä(ev.lut). Kaikki kävi pelasi kyllä ,hän oli jaon todella suosittu ja ison porukankantavia voimia,mutta kutsumani ei täsmää. Hänellä on seuraaja kaarti,mutta siinäkin hommat on jaettu luottomiehille ja naisille. Jumalattomia voi olla seassa kun myös poikani erosi Kirkosta, sanoen ettei hän maksa Pedifiilien kemuja. Itse maksan ainoana tuttavistani kirkollis veron,vaikka tiedän etten saanut kirkosta apua kun pyysin kulkurina selventävää asiasta minne minut haudataaan kun olen vähän kulkuri ja sukulaisteni viereen en takuulla halua. Ja tuntuu että joka paikka missä olen asunut on paljastunut oudoksi esim, Päijät-Häme pohjoinen Hönölä ja ylöspäin. Tullaan kylään Shoppailemaan minun tavaroitani. Nuori neito vei Seatle-vesitornin kun oli unohtanut ostaa itselle,pihamaalta varastetaan kaikki asumis muodosta riippumatta ja olitko naapuri tai vuokranantaja?Ei kukaan kysy paitsi isojen esineiden kohdalla tosin matotkin on pöllitty lattialta,ja ihmissuhteet on aivan normaalia Hässiä naimisissa olevaa ihmistä ja synnyttää vielä lapsi!?Kysyin v-isännältä eikö keljuta kun vaimosi voihkinta kuuluu ulos asti? Vast. mitä sillä on väliä,kene muijaa siellä höylätään? Syntymä pitäjässäni olisi Venäjän rajalla tullut ruumiita. yleensä olen oppinut ettei mitään pidä lainata koska niin miehet kuin naiset antavat tavarat lahjaksi omalle panopuulleen ,siitäkin huolimatta että tietävät etteivät omista antamaansa lahjaa,perusteeksi riittää että se tarvitsi sitä sinua enemmän. Eli olisko täällä nyt alue joka ei maksa kirkolle ,ei välitä kuka hässii ja ketä,varastavat ilman omantunnon tuskia,vaan tästä eteen päin tulee tuskia,,hankin kiväärin,ja miedomman kaikkein tehokkaimman värikuula rynkyn jota viritettiin että voin paukutella paksukuorisia painavia väri kuulia/dippaan niihin painoa sisälle ammattimiehen neuvomana. Niin ja se Kivääri on puriste ilma-ase joka ladataan sukeltajan paine-pulosta(ei kohti eläviä,,vain puussa roikkuvia kinkkutarjottimia)7Meteliä saavat S,,tanan palvojat,ja ehkä tiukkaa väriä,kuin tatska kyllä pysyy.


    • adhdadhd

      "Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
      en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
      Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa."
      "me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet."
      "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä."

      "joka tuommoisen teon on tehnyt, on ... Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä."

      Miten näitä noudatetaan luterilaisessa "koko kansan kirkossa"?
      Jos on joku, jota kutsutaan veljeksi, mutta joka elää synnissä ja kurittomasti, miten hänet luterilaisessa kirkossa hyljätään saatanan haltuun lihan turmioksi?
      Miten sellaisista vetäydytään pois?
      Miten kirkko on teitä ohjeistanut?

      • hyväkysymysjep

        Tällaisessa tapauksessa kyseinen henkilö voidaan erottaa ehtoollisyhteydestä. Miten uudestikastajat toimivat tuollaisissa tilenteessa?


      • adhdadhd
        hyväkysymysjep kirjoitti:

        Tällaisessa tapauksessa kyseinen henkilö voidaan erottaa ehtoollisyhteydestä. Miten uudestikastajat toimivat tuollaisissa tilenteessa?

        En tiedä uudestikastajista, koska en ole sellaisiin törmännyt.
        Tiedätkö jonkun tapauksen, jossa lastenkastajat ovat erottaneet jonkun ehtoollisyhteydestä? Onko sellainen tavallista?


      • hyväkysymysjep
        adhdadhd kirjoitti:

        En tiedä uudestikastajista, koska en ole sellaisiin törmännyt.
        Tiedätkö jonkun tapauksen, jossa lastenkastajat ovat erottaneet jonkun ehtoollisyhteydestä? Onko sellainen tavallista?

        "En tiedä uudestikastajista, koska en ole sellaisiin törmännyt."

        Sinä taidat olla yksi heistä. Ainakin tällä palstalla heitä riittää.

        "Tiedätkö jonkun tapauksen, jossa lastenkastajat ovat erottaneet jonkun ehtoollisyhteydestä?"

        Kyllä

        "Onko sellainen tavallista?"

        Ei


      • adhdadhd
        hyväkysymysjep kirjoitti:

        "En tiedä uudestikastajista, koska en ole sellaisiin törmännyt."

        Sinä taidat olla yksi heistä. Ainakin tällä palstalla heitä riittää.

        "Tiedätkö jonkun tapauksen, jossa lastenkastajat ovat erottaneet jonkun ehtoollisyhteydestä?"

        Kyllä

        "Onko sellainen tavallista?"

        Ei

        No, minkälaisesta syystä lastenkastajat olivat erottaneet jonkun ehtoollisyhteydestä tuntemassasi tapauksessa?


      • hyväkysymysjep
        adhdadhd kirjoitti:

        No, minkälaisesta syystä lastenkastajat olivat erottaneet jonkun ehtoollisyhteydestä tuntemassasi tapauksessa?

        Julkisynnistä.


      • tiukkapipoisia
        adhdadhd kirjoitti:

        No, minkälaisesta syystä lastenkastajat olivat erottaneet jonkun ehtoollisyhteydestä tuntemassasi tapauksessa?

        Eikö Luther-säätiössä kielletty piispalta ehtoollinen, kun tämä oli jostakin asiata eri mieltä.


      • hyväkysymysjep
        tiukkapipoisia kirjoitti:

        Eikö Luther-säätiössä kielletty piispalta ehtoollinen, kun tämä oli jostakin asiata eri mieltä.

        Näin minäkin muistelen.


      • huonolaatuista
        hyväkysymysjep kirjoitti:

        Näin minäkin muistelen.

        Vesi ei ilmeisesti tehonnut piispaan!
        Vai olisikohan opetus ollut väärää?


      • huonoargumentti
        huonolaatuista kirjoitti:

        Vesi ei ilmeisesti tehonnut piispaan!
        Vai olisikohan opetus ollut väärää?

        Piispahan oli jo kastettu, joten Jumalan Sana kyllä tehosi häneen. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin opetus tuntuu olevan aivan väärää.


    • kukateitäkäsittää
      • kyuku

        Laitanko tähän sen linkin, jossa uudestikastajat opettavat vastoin Raamattua Jeesuksesta, pelastuksesta, kasteesta ja ehtoollisesta? Ai niin, eihän siihen edes tarvi linkkia! Samaan laariin menee nuo uudestikastajien harhat


      • kohtakoselviää
        kyuku kirjoitti:

        Laitanko tähän sen linkin, jossa uudestikastajat opettavat vastoin Raamattua Jeesuksesta, pelastuksesta, kasteesta ja ehtoollisesta? Ai niin, eihän siihen edes tarvi linkkia! Samaan laariin menee nuo uudestikastajien harhat

        vapaalla puolella opetetaan Raamatun mukaan Jeesuksesta kasteesta ja ehtoollisesta sekä pelastuksesta!

        laita toki linkkiäsi, katsotaan sitten mitä Raamattu asiasta sanoo!


      • kyuku
        kohtakoselviää kirjoitti:

        vapaalla puolella opetetaan Raamatun mukaan Jeesuksesta kasteesta ja ehtoollisesta sekä pelastuksesta!

        laita toki linkkiäsi, katsotaan sitten mitä Raamattu asiasta sanoo!

        Vapaalla puolella opetaan väärin kasteesta ja ehtoollisesta. Vanhat kirkot opettavat niistä oikein. Raamattu sanoo että kaste pelastaaja että ehtoollisleipä on Kristuksen ruumis. Tämänhän uudestikastajat kieltää.


      • umpisokeillevaloa
        kyuku kirjoitti:

        Vapaalla puolella opetaan väärin kasteesta ja ehtoollisesta. Vanhat kirkot opettavat niistä oikein. Raamattu sanoo että kaste pelastaaja että ehtoollisleipä on Kristuksen ruumis. Tämänhän uudestikastajat kieltää.

        Älä nyt viihti puhua tuolalista roppaa vanhoista kirkoista!

        Mikä on vanha kirkko eikö se ole paavin laitos joka on niin kaukana terveestä opista kuin pääsee ettei putoa reunalta alas johonkin hyvin syvään!

        Paavaliu ei julista vanhoja kirkkoja huuhaaoppeineen vaan tervettä evankeliumia jossa uudestisynnytään Jumalan hengestä ja eletään kritillinen elämä!

        nuo vauvojen kastetemoput on niin hölmöjä ettei niistä viitsi edes puhua kirkkaalla päivänvalolla.

        Ja Jeesus >EI oleta ihmissyöntiä, oppikaa jo jotain viimeinkin.

        ehtoollinen on muistoateria, eikä taikaruokailu!


      • kyuku
        umpisokeillevaloa kirjoitti:

        Älä nyt viihti puhua tuolalista roppaa vanhoista kirkoista!

        Mikä on vanha kirkko eikö se ole paavin laitos joka on niin kaukana terveestä opista kuin pääsee ettei putoa reunalta alas johonkin hyvin syvään!

        Paavaliu ei julista vanhoja kirkkoja huuhaaoppeineen vaan tervettä evankeliumia jossa uudestisynnytään Jumalan hengestä ja eletään kritillinen elämä!

        nuo vauvojen kastetemoput on niin hölmöjä ettei niistä viitsi edes puhua kirkkaalla päivänvalolla.

        Ja Jeesus >EI oleta ihmissyöntiä, oppikaa jo jotain viimeinkin.

        ehtoollinen on muistoateria, eikä taikaruokailu!

        Älä nyt itte viitti puhua soopaa. Kaste on alkukirkolla raamatullinen Krisukseen liittäminen ja syntien anteeksiantamisen tapahtuma, uudestikastajilla vain symbolinen kuuliaisuusteko. Paavali julisti nimenomaan kastetta syntien anteeksiantavana sakramenttina ja Kristusta kasteen sisältönä, eikä mitään uudestikastajien tunnustuskastetta. Vauvoja on kastetttu koko seurakunnan olemassaolon ajan, minkä voit itse havaita asiaa tutkimalla. Uudestikastamisia on ollut vasta 1000-luvulta lähtien, joten niiden raamatullisuudesta ei tarvi edes puhua.

        Ehtoollisleipä ON Kristuksen ruumis ja viini ON Hänen verensä. Minä uskon nämä sanat, sinä et usko. Taas todiste siitä että uudstikastajat eivä usko Raamatun selvää ilmotusta. Ehtoollinen on muistoateria, mutta Kristuksen on siinä läsnä leivässä ja viinissä ja ehtoollisessa saa synnit anteeksi uskon kautta. Eli ehtoollinen ei ole pelkkä muistoateria.

        Sekä kasteen että ehtoollisen kohdalla uudestikastajt siis tarkoituksella kadottavat Raamatun selvän opetuksen. Uudestsikastajat erottavat Kristusken kasteesta ja ehtoollisesta ja siksi ne ovat vain pelkkää symboliikka näille Raamatun vääristelijöille


    • kirkaskintieon

      Uudestisyntyneen sydämessä Jeesus asuu Henkensä kautta kaiken aikaa.
      Mihin siinä tarvitaan jotain ehtoollismystiikkaa ja syntien anteeksisaamista kerran kuukaudessa hah mitä hölmöyttä!

      Ehtoollisessa EI saa mitään syntejä anteeksi eikä sellaista touhua uskovainen tarvitse mihinkään koska todella anteeksiantamus on jatkuvaa prosessia ja aina läsnä, uskovaisen elämähån on jatkuvaa seurustelua Hengessä Jeesuksen kanssa!

      Ei silloin mennä "kauppaan" hakemaan syntien pakettianteeksiantamusta silloin tällöin kun siltä alkaa tuntua.

      vauvan kasteella ei ole mitään merkitystä yhtään mihinkään Hengen alueella.

      • kirkastieonJeesus

        Kyllä, uudestisyntyneen sydämessä nimenomaa! En voisi olla asiasta enempää samaa mieltä. Ja uudestisyntymienn tapahtuu Raamatun mukaan kastessa.

        Ehtoollisen asetussanoissa Jeesus sanoo selvästi että "syntien anteeksiantamiseksi". Tämä siis tarkoitaa sitä että uskon kautta synnit saa anteeksi ehtoollisessa. Ihan niin kuin ne saa ilman ehtoollistakin vaikkapa ripissä. Mutta ehtoollisessa Kristus on konkreettisesti läsnä.

        Vauvan kasteella on sama merkitys kuin kasteella muutenkin: Kristukseen liittäminen ja syntien anteeksianto


      • kirkastakuinvesi
        kirkastieonJeesus kirjoitti:

        Kyllä, uudestisyntyneen sydämessä nimenomaa! En voisi olla asiasta enempää samaa mieltä. Ja uudestisyntymienn tapahtuu Raamatun mukaan kastessa.

        Ehtoollisen asetussanoissa Jeesus sanoo selvästi että "syntien anteeksiantamiseksi". Tämä siis tarkoitaa sitä että uskon kautta synnit saa anteeksi ehtoollisessa. Ihan niin kuin ne saa ilman ehtoollistakin vaikkapa ripissä. Mutta ehtoollisessa Kristus on konkreettisesti läsnä.

        Vauvan kasteella on sama merkitys kuin kasteella muutenkin: Kristukseen liittäminen ja syntien anteeksianto

        "27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        29. Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

        siinähän selistetään vain se, kuinka Jeesuksen veri Golgatalla vuodatetuna koko mailman synnin tähden antaa mahdollisuuden päästä Jeesuksen omaksi uskon kautta!

        Kyse on uuden liiton tekemisestä ja se liitto takasi jokaisell joka avuksi huutaa Herran nimeä, se pelastuu..!Raamatussa ei mitään Jumalan ja ihmisen välisiä liittoja tehdä ilman verta.

        eihän siinä ole kysymys että kun opetuslapset "juokaa tästä" sen tekivät että he saivat siinä synnit anteeksi vaan Jeesus kertoo siinä koko pelastuksen prosessin etukäteen opetusmiehille jotka eivät mitään tajunneet koko asiasta, kauhistelivat pelkästään! (Herra älköön sellaista tapahtuko jne )

        Jeesus ei opeta ihmissyöntiä!!

        Katotaan vielä asetussanoja kokonaisuutena;'

        "23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni."
        25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."
        26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee. "

        No niin, ei siinä puhuta syntien anteeksisyömisestä eikä juomisesta kuten jokainen voi lukea edellä muutamasta jakeesta,, kehoitetaan muistamaan pelastuksen suuruutta ja sen hintaa joknen omalla kohdallaan samalla kun syödään leipää lihaa ja juodaan viini veren esikuvana ja metaforana!

        Kirkko on mystifioinut omiin tarkoituksiinsa koko aiheen ja vetänyt sivuun sen merkityksen painopisteen.

        Raamatussa KAIKKI on uskon kautta, siinä ei trvita talismaaneja eikä konkrettisia "rukoushelmiä"


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe