Miten mahdolliset tauot ?

uusi12

Moikka.
Työkohteen työaika on 6 tuntia. Saan pitää tauon?

11

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mops
    • Pommm

      Kahvitauolla saat käydä. Lounastauko tulee kun työaika on yli 6 tuntia.

    • espoos

      Hei.Onko tauko 15 minuuttia? Itse työskentelin 5-6 Tuntia illassa.Taukoja tai taukoa ei oltu huomioitu.Tiukka alue ja mahdotonta taukoihin :(

    • Tuulinenaamu

      6 tunnin työaikaan kuuluu yksi vartin tauko. Ruokkiksen pito on yleensä erikseen sovitusti, ja, se on työajan ulkopuolista aikaa.
      itsellä 7 tunnin kohde, vartin tauko, ja omalla ajalla se puolen h ruokkis, jolloin saan poistua aidan ulkopuolelle halutessani/käydä äkkiä kylällä- mutta en kerkeä kuin huilata ja syödä. syömättä ei jaksa teollisuuspaikkaa jossa on tiukka työtahti, että hommat on tehtykin.
      Täydellä työajalla jos on, sen työaikaan kuuluu ruokatunti. Pitäisi ainakin kuulua. Nuo 4-5 tunnin kohteet on semmoisia, että itse tulee hörpittyä vettä, kun sitähän kuluu. olen ennen lähtöä kotoa syönyt, että pärjään. Niihin ei kuulu taukoja.

    • siivoojaeipidätaukoja

      Itse olen huomannut se, että jos pitää tauon ei ehdi tekemään aluetta sovitussa ajassa, joka on muutenkin supertiukka. Ilman taukoa pystyn tekemään 7 tunnin alueen juuri ja juuri. Itse olen tehnyt siivoustyötä nyt vuoden ja tottunut jo siihen, että en pidä taukoja juuri koskaan. Syö reilusti ennen työpäivää, niin ei tule nälkäkään.

      • exorja

        Itse olen tehnyt samoin eli jättänyt kiireen takia tauot pitämättä mutta niin ei pitäisi tehdä. Teet joka päivä ilmaista työtä josta työnantaja hyötyy mutta sinä kärsit. Elimistöllekään ei ole hyväksi olla koko päivän syömättä. En tuomitse, koska itse jätin myös tauot pitämättä liian tiukan mitoituksen takia. kaiken kukkuraksi minulla meni työmatkoihin yhteensä yli kolme tuntia joten olin 11 tuntia syömättä. Viimein älysin lähteä siitä työpaikasta.


      • Anonyymi
        exorja kirjoitti:

        Itse olen tehnyt samoin eli jättänyt kiireen takia tauot pitämättä mutta niin ei pitäisi tehdä. Teet joka päivä ilmaista työtä josta työnantaja hyötyy mutta sinä kärsit. Elimistöllekään ei ole hyväksi olla koko päivän syömättä. En tuomitse, koska itse jätin myös tauot pitämättä liian tiukan mitoituksen takia. kaiken kukkuraksi minulla meni työmatkoihin yhteensä yli kolme tuntia joten olin 11 tuntia syömättä. Viimein älysin lähteä siitä työpaikasta.

        Moi. Mikä mitoitus, kuka sen on tehnyt, pomoko?


    • Anonyymi

      jos ei pidä useampia elvyttäviä lyhyitä taukoja niin työteho ja työn laatu laskee dramaattisesti ja myös oma fiilis, ajattelu ja kroppa menee rapakuntoon. Kerran tunnissa on pidettävä lyhyt elvyttävä 5-10 minuutin breikki. Breikkiä ei saa kuluttaa kännykän tuijottamiseen eikä tupakointiin. Sellaisesta on vain haittaa. Sama koskee työntekoa ja opiskeluakin. Kaikenlainen turha hosuminen tuottaa aina valtavasti sählinkiä. Keskity siihen mitä olet tekemässä. Älä keskity siihen mikä on tekemättä.

      • Anonyymi

        Kerran tunnissa?? :DD Salli mun nauraa. Omassa kohteessani ehdin ensimmäiselle tauolle 2.5-3h työnteon jälkeen..


    • Anonyymi

      Kahvitaukoja 2 jos kohteen väki pitää. Vasta yli 6 h työsjan lisäksi saa omalla ajalla pitää puoli h tauon.
      En pidä ku en kerkiä kahvitaukoja,mutta sen oman ajan tauon pidän,sopivassa vaiheessa. Se ei ole työaikaa.

    • Anonyymi

      Ihan oikeastikko ihmiset jättää tauot pitämättä, että ehtivät siivoomaan???
      Kyllä jokin mättää sitten mitoituksessa, jos on niin kiire, että pitää kieli vyön alla vetää!
      Varsinkin nämä siivousfirmat laittaa ajan niin vähälle, ettei aika tahdo riittää, mutta silloin pitää työntekijän kyllä ilmaista, ettei ehdi syödä!!

      Tiesittekö muuten, että vaikka kohteeseen olisi annettu vaikkapa 3h, niin siivousfirma antaa siivoojalle 2h ja näin vetää liiveihinsä sen yhden tunnin maksun!

      Tuntuu, että siivoojat ovat kaikkein helpoiten höplästä vedettäviä. Muualla ei kyllä tuollainen kusetus menisi läpi!

      Niin, tiedän, että eräät siivoojat tulevat aamulla töihin tunnin tai puoli aikaisemmin, että ehtivät siivoomaan. Näin firma saa ilmaista siivousta. Ei ihme, ettei asioihin tule muutosta, kun ollaan näin nöyriä!

      Sori tää purkaus, mutta kun olen niin paljon kuullut näitä juttuja, kun siivooja ei pidä puoliaan. Raataa loppuun palamisen asteelle vain siksi, kun ei uskalla esimiehelle sanoa mitään. Tämä on niin väärin!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe