Windows Phonen markinaosuus enään 0.3%

WinPhoOver

Pitäiskö luopua lumpusta?

Windows-puhelimien myyntiluvut vuoden 2016 viimeisellä neljänneksellä olivat katastrofaalisen surkeita.

Vuoden 2016 viimeisellä neljänneksellä myytiin tutkimusyhtiö Gartnerin arvion mukaan vain 1,1 miljoonaa Windows-älypuhelinta. Luku on vielä edellisvuottakin heikompi: vuoden 2015 viimeisellä neljänneksellä kaupaksi meni vielä 4,4 miljoonaa Windows-luuria.


Samalla Windows Phonen markkinaosuus on laskenut 0,3 prosenttiin. Täysin ylivoimainen markkinaykkönen on Android, jolla varustettuja puhelimia myytiin vuoden 2016 viimeisellä neljänneksellä 352 miljoonaa kappaletta. Applen iPhone tulee kakkosena 77 miljoonalla myydyllä laitteella, Softpedia kirjoittaa.

28

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sampaakehiin

      lumput lähti jo aikaa sitten

    • öjlk

      Miksi pitäisi luopua toimivasta puhelimesta? Käytetään niin kauan kuin toimii. Sitten kun ei enää toimi, on aika miettiä mikä on seuraavan puhelimen käyttöjärjestelmä ja merkki.

      Nimim. 4-vuotias wp8.1 Lumia käytössä, eikä mitään ongelmaa. Edellisen luurin käyttöjärjestelmä oli S30. Mistäs sen tietää, onko seuraavan puhelimen käyttöjärjestelmää vielä julkaistukaan?

    • zyz1

      Jos sillä soittaa voi ja ehkä kuvia ottaa niin pidä niinkauan kuin ilkiät paitsi tietysti jos tarvitset kaikenmaailman pieru-appsit.
      Onhan lumiat kuitenkin turvallisempi vaihtoehto kuin androit varsinkin nyt kun siihen ei kukaan kehtaa mitään enää tehdä.

      • appsejariittää

        Ei jaksa selata kuin pienen määrän uusistakaan. Näköjään ruotsalaiset tehneet uusia, mitähän puhelinta ne käyttää.


      • Tuo on mielenkiintoinen ominaisuus Microsoft Lumia 950 XL

        Ota elävältä näyttäviä valokuvia
        Liikkuvat kuvat -toiminto kuvaa lyhyen videon jokaisen ottamasi valokuvan yhteydessä, jolloin kuvat näyttävät eläviltä, kun selaat niitä Valokuvat-sovelluksessa.
        Kaikki puhelimet eivät tue Liikkuvat kuvat -toimintoa. Lisätietoja käytettävyydestä saat osoitteesta www.microsoft.com/mobile/support/wpfeatures.
        1. Napauta kohtaa Kamera > > Asetukset.2. Ota Liikkuvat kuvat käyttöön


    • linux_vie_muut_vikisee

      Ei microsoftin tuotteet kelpaa kuin tyhmille. Sama näyttää olevan applen tuotteille. Sen sijaan Android Linux kelpaa kaikille.

      • winuser

        Tunnustan, olen tyhmä, tyhmä, tyhmä, tyhmä . . .
        Minulla on Lumia 550, Lumia 550 joka toimii hienosti!
        Olen poikkeava koska en juokse lauman mukana.
        Ei mulla muuta . . .


      • winlosereille
        winuser kirjoitti:

        Tunnustan, olen tyhmä, tyhmä, tyhmä, tyhmä . . .
        Minulla on Lumia 550, Lumia 550 joka toimii hienosti!
        Olen poikkeava koska en juokse lauman mukana.
        Ei mulla muuta . . .

        Olet tosiaan tyhmä microsoftin tuotteiden käyttäjä, joka juoksee äärimmäisen tyhmän lauman mukana. Itselläni ei ole edes älypuhelinta, eikä tule.


      • mitässinäsillä

        Olet siis älytön.


    • poistoon-vaan

      Ei niitä ilkiä enää julkisilla paikoilla käyttää, kun kenelläkään muullakaan ei ole. Joutuu vielä silmätikuksi.

      • winuser

        Kyllä minä vaan ilkiän. En ole riippuvainen muotivirtauksista enkä yleisestä mielipiteestä. This is my way


      • Kehi-tin
        winuser kirjoitti:

        Kyllä minä vaan ilkiän. En ole riippuvainen muotivirtauksista enkä yleisestä mielipiteestä. This is my way

        Teekkönä itte siihen ohojelemat?


    • Muistenlenkanssa

      Paskin puhelin mitä mulla oli! päibitys kesti tunteja!
      ei se niin paska käyttää ollut, mutta asetukset oli perseestä ja ne kuutiot valtas koko näkymän!

      Nyttemmin ilmenneyt että se mainostettu hybetety tietoturvakin oli yhtä valetta!
      Se vakoilee ja on täynnä reikiä!

      • siistimpion

        Paremman näköiset ne kuutiot on kuin applen ja muiden rumat ikonit, välissä milli pari taustakuvaa, mitä sillä siellä takana tekee. Saisi kai Lumiaankin, mutta riittää kun on lukitusnäytössä, mistä näkee kellon, sään ja muuta mitä valitsee. Tietokoneella on sitten Seiska parempi kuin mikään kuutioviritelmä.


      • WitunKuutiot

        Vitut, Ne vitunkuutiot on ihan syvältä!


      • makunsakullillakin

        Mieluummin katson sään, akun varauksen, kellon, muistutuksen jne suoraan kuvakkeesta kuin ruma ikoni jolla pitäisi vielä avata itse ohjelma. Yhtä hyvin voi pitää vaikka pelkän luurin ja taustakuvan ja avata ohjelmat pyyhkäisemällä ohjelmavalikon esiin, sekin paljon parempi kuin androideissa.


      • Android.hyvempi
        makunsakullillakin kirjoitti:

        Mieluummin katson sään, akun varauksen, kellon, muistutuksen jne suoraan kuvakkeesta kuin ruma ikoni jolla pitäisi vielä avata itse ohjelma. Yhtä hyvin voi pitää vaikka pelkän luurin ja taustakuvan ja avata ohjelmat pyyhkäisemällä ohjelmavalikon esiin, sekin paljon parempi kuin androideissa.

        Mulla on meteogrammi widgettinä. Näkee parin päivän sään hyvin visuaalisesti. Vaakatasossa näkyy vielä paremmin. Sovelluskaupasta löytyy ilmaiseksi.

        http://www.yr.no/place/Finland/Southern_Finland/Forssa/hour_by_hour.html

        Kellon ja akunhan näkee muutenkin ilman mitään spesiaaliohjelmia.


    • Hahahahahahahahha

      Toivottavsti kohta myös nomaali windows samoissa lukemissa.

      • WindowsistaEroon

        Jos tietokoneita saisi ilman pakko windowsia, voisi ollakkin että tietokone windows menis samoihin lukemiin!
        Koska nyt ne mitä saa ilman windowssia on kuitenkin kalliita, Applet, Ubuntut, Chromebookit, Halvat chrombookit taas, on raudaltaan ihan onnettomia.

        Kaupan hyllyllä kun tuputetaan vain windowsia!!!!
        Media hehkuttaa windowsia, vaikenee sen vaaroista ja vakoilusta.
        Asiakkaille ja kansalle ei haluta antaa vaihtoehtoa!
        Microsoft ilmeisesti taas, kuin BeOS:n kanssa, Kiristää laitevalmistajia pitäytymään windowssissa. Lisäksi miksi windows on meillä niin kallis, kun halvimmillaan pro lisenssi on mailmalla 3€ !!! Meillä yli satasen!!!!

        Se pieni ÄÄNEKÄS windows Fani porukka saa pysyä windowsissaan, Mutta antakaa muiden päättä itse, ilman trollausta!


      • Linuxsonpaska
        WindowsistaEroon kirjoitti:

        Jos tietokoneita saisi ilman pakko windowsia, voisi ollakkin että tietokone windows menis samoihin lukemiin!
        Koska nyt ne mitä saa ilman windowssia on kuitenkin kalliita, Applet, Ubuntut, Chromebookit, Halvat chrombookit taas, on raudaltaan ihan onnettomia.

        Kaupan hyllyllä kun tuputetaan vain windowsia!!!!
        Media hehkuttaa windowsia, vaikenee sen vaaroista ja vakoilusta.
        Asiakkaille ja kansalle ei haluta antaa vaihtoehtoa!
        Microsoft ilmeisesti taas, kuin BeOS:n kanssa, Kiristää laitevalmistajia pitäytymään windowssissa. Lisäksi miksi windows on meillä niin kallis, kun halvimmillaan pro lisenssi on mailmalla 3€ !!! Meillä yli satasen!!!!

        Se pieni ÄÄNEKÄS windows Fani porukka saa pysyä windowsissaan, Mutta antakaa muiden päättä itse, ilman trollausta!

        Suomi24:lla 2-3% käyttöjärjestelmä edustuksellaan Linux-hihhuli porukka on kyllä pirun äänekäs.


      • TahvoWinpalli
        Linuxsonpaska kirjoitti:

        Suomi24:lla 2-3% käyttöjärjestelmä edustuksellaan Linux-hihhuli porukka on kyllä pirun äänekäs.

        Kasvava hihhulien joukko, koska microsoft pilasi windows 7:nkin vakoilulla! kasit ja kympit on ihan kamalia.

        Lisäksi kouluissa on yhä enenevässä näärin Ubuntua.
        Hihhulien jakelut on paljon moninaisemmat..

        Taviksille Ubuntua

        http://hintaseuranta.fi/tuote/kannettavat-tietokoneet/dell-xps-13-infinity-15128408-core-i7-7500u-8-gb-256-gb-ssd-133-ubuntu-kannettava-tietokone/5143025?utm_source=huuto&utm_medium=tf-desktop&utm_campaign=tf-hise

        http://www.huuto.net/hakutulos/words/ubuntu


      • Buahahhhahhahhahhhha
        Linuxsonpaska kirjoitti:

        Suomi24:lla 2-3% käyttöjärjestelmä edustuksellaan Linux-hihhuli porukka on kyllä pirun äänekäs.

        Varmaan,, ja 2-3% on Windows faneja, nekin on pirunäänekkäitä ja suvaitsevuus ei kuulu niiden hyveisiin.

        Sonera ja Dustin myy Dellin Ubuntukoneita ainakin.
        Siittä se lähtee..


    • linuxparas

      Hahahahahahahahha vaan itelles nomaali

    • Miksi? Minä ostin ekan Lumiani pari kuukautta sitten - en tosin ykköspuhelimeksi.

    • Eiooikävä

      Lumppu saastu jo vuosi sitten, meni serriin,,,

    • eitiedäkuneitiedä

      En ole kuullutkaan lumpusta.
      Mikä lumpu on?

      • kinkuoregano

        Lunppu taipuu samalla tavallalla lunpusta kuin lunpukin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe