Miksi mies ei halua muuttaa asuntooni?

Mar1as

Asumme nyt avomiehen kanssa vuokralla, jossa maksamme kallista vuokraa... minulla olisi nyt varaa ostaa meille oma asunto minun nimiini. Ongelma on ettei ne rahat riitä kuitenkaan minkään hienostoalueen asuntoon vaan joutuisimme muuttamaan johonkin ihan siistiin lähiöön ja mies ei halua muuttaa sinne. Mitä järkeä tässä on hän pääsisi pienemmilä kuluilla ja säästäisi rahaa. Minä saisin rahani investoitua johonkin kiinteään ja tykkäisin asua enemmän omassa asunnossa kuin makuuttsaa ja antaa inflaation syödä pääomaa..Miten saada mies muuttamaan sinne? Mikä miestä vaivaa kun ei halua muuttaa kanssani? Vai täytyisikö ettiä vaan oma kämppä ja jättää mies asumaan vuokralle?

64

3667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerran.kokenut

      Ehkä mies ei ole vielä vakuuttunut halustaan jatkaa suhdettaan kanssasi pitempiä aikoja.

      • pääseepois

        Helppohan sieltä uudestakin on lähteä.


    • Mar1as

      Voi se niinkin olla. Hänen mielialat vaihteleee koko ajan, välillä hän haluaa mennä naimisiin ja välillä teen kaiken väärin ja hän menee sohvalle nukkumaan.

      • niilonpojanpoika

        Tuo sinun kaverisi ei ole tosissaan . Tulee mieleen omat nuoruusvuodet....kukasta kukkaan lentely käy vaikeaksi jos asuu jonkun kanssa !Oikea kun tuli kohdalle niin lento halut loppu siihen ja muutettiin yhteen .meni pari vuotta , sitten oltiin naimisissa ja pari lisää niin alkoi katras kasvamaan :) .


      • rituralla

        älä nyt ihmeessä ala vaan suunnitella avioliittoa tuollaisen miehen kanssa. Ei hänellä ole mitään vakavia ajatuksia sinun suhteesi. Anna olla vaan vuokralla missä haluaa ja osta itsellesi asunto. Tee viihtyisä koti itsellesi niin et ikinä kadu valintaasi,.


    • EnOleRobottiMinäkään

      Tässä on kyseessä aika perustavanlaatuinen ero siinä millaista elämää haluaa elää. Miehelle on selvästi tärkeämpää säilyttää nykyinen asuinympäristö kuin sinulle. Lisäksi on mahdollista, että hän ei halua sellaista epätasapainoa suhteeseenne, että sinä omistat asuntonne.
      Ehkä sinun kannattaisi kuitenkin se kämppä hankkia. Jos muutatte yhteen, teette sen sitten yhteisellä päätöksellä jonnekin muualle. Jo molemmat rahoitatte asuntoa, saatte sen tietysti paremmalta paikaltakin.

      • Mar1as

        Olen ehdottanut useampaa paikkaa mistä sen voisi ostaa ja mies ei lämpene. Tällä alueella ja lähistöllä en itse enään viihdy, enkä voisi vaan häen mieliksi sitä ostaa täältä. Miehellä ei ole halua asuntoa itse yhtään rahoittaa..


      • hgjutfutff
        Mar1as kirjoitti:

        Olen ehdottanut useampaa paikkaa mistä sen voisi ostaa ja mies ei lämpene. Tällä alueella ja lähistöllä en itse enään viihdy, enkä voisi vaan häen mieliksi sitä ostaa täältä. Miehellä ei ole halua asuntoa itse yhtään rahoittaa..

        Mies ei halua nalkittaa itseään liikaa kiinni, ja nyt pystyy helposti katsella ympärille, jos löytyisi enemmän jalat alta vievä nainen kohdalleen. Äijä ei muuta kuin roikkuu sinussa paremman puutteessa, ja kun ei yksinkään viitsi olla.


    • näinminätekisin

      Mies ei lähde sun mukaan asuntokaupoille, koska hän ei halua elää sun armoillasi ja sun mielialojen vankina. Hän haluaa elää niin, että hänellä on myös määräysvalta asuntoon.

      Jos minä olisin sinä, ostaisin oman asunnon ja antaisin sen vuokralle :). Saisit pääomatuloja joka kuukausi, inflaatio ei söisi sinun säästöjäsi ja voisit asua miehen kanssa nykyisellä tavalla :).

      • Mar1as

        Haluaisin jokatapauksessa itse muuttaa omaan asuntoon enkä vain vuokrata sitä. Verotus vuokratuloihin on myös kovaa..ja ei aina kannata edes... On se kumma jos miehelle on noin iso kynnys muuttaa asuntooni. Minäkin olen muuttanut vuokra-asuntoon joka on hänen nimissä enkä silloin ajatellut noin..


      • mekkk

        Ei vuokratilojen verotus mitään kovaa ole ja menee pääomaverotuksen piiriin. Vuokrastra vähennetään kaikki kulut ja se mitä jää on vuokratuoa ja siitä masketaan pääoma vero joka on 29% niin jos vuokratulo on 10 tonnia vuosessa maksaa 3 tonnia veroa niin onko se paljomn kun jää 7 tonnia tuloa vuiodessa.


      • Mar1as
        mekkk kirjoitti:

        Ei vuokratilojen verotus mitään kovaa ole ja menee pääomaverotuksen piiriin. Vuokrastra vähennetään kaikki kulut ja se mitä jää on vuokratuoa ja siitä masketaan pääoma vero joka on 29% niin jos vuokratulo on 10 tonnia vuosessa maksaa 3 tonnia veroa niin onko se paljomn kun jää 7 tonnia tuloa vuiodessa.

        No on se pienituloiselle iso vero kun pitää kuiteskin se iso nykyinen vuokra maksaa avokin kanssa asumisesta..


      • mekkk

        Niin masetaan mutta joset ilmoita vuokratuloja mihinkään niin ei tartte verojakaan maksella niin helpottaa.


      • mekkk
        mekkk kirjoitti:

        Niin masetaan mutta joset ilmoita vuokratuloja mihinkään niin ei tartte verojakaan maksella niin helpottaa.

        Kun vuokratuloista vähennetään yhtiövastike ja muut kulut pääomaverotuksessa niin ei se lopullinen verotettava tulon niin isoksi jää ettei siitä veroja voisi maksaa ja lainanhan maksaa vuokraqllaolija vuokrana ja itse nautit kun laina lyhenee ja omaisuus kasvaa.


      • asssddd
        Mar1as kirjoitti:

        Haluaisin jokatapauksessa itse muuttaa omaan asuntoon enkä vain vuokrata sitä. Verotus vuokratuloihin on myös kovaa..ja ei aina kannata edes... On se kumma jos miehelle on noin iso kynnys muuttaa asuntooni. Minäkin olen muuttanut vuokra-asuntoon joka on hänen nimissä enkä silloin ajatellut noin..

        Riskejä tulee huonoista vuokralaisista, jotka ehkä tekevät kymmenien tuhansien eurojen täystuhon asuntoon.
        Näistä on ollut kauhujuttuja lehdissä. Ehkä ei edes vuokralaisen kotivakuutuskaan suostu korvaamaan vahinkoja. Sitten pitäisi vielä varmistaa, että vakuutusta ei voi irtisanoa. Takaako esim. kaupunki tai työnantaja vuokralaisen tekemät vahingot, tuskin. On kuulemma ollut pakolaisilla ollut vaikeuksia saada yksityisiltä vuokra-asuntoja, mieti syytä!


      • Omaseollapitää
        Mar1as kirjoitti:

        Haluaisin jokatapauksessa itse muuttaa omaan asuntoon enkä vain vuokrata sitä. Verotus vuokratuloihin on myös kovaa..ja ei aina kannata edes... On se kumma jos miehelle on noin iso kynnys muuttaa asuntooni. Minäkin olen muuttanut vuokra-asuntoon joka on hänen nimissä enkä silloin ajatellut noin..

        On kyllä mielestäni eri asia muuttaa vuokra-asuntoon jonka vuokrasopimus on toisen nimillä, kun toisen omistamaan asuntoon. Jospa miehellä on kynnys asua sinun omistamassa asunnossa. Se ei tuntuisi 100% hänen kodiltaan. Joillakin vaan nyt se voi olla jokin kynnys. Omat vanhempani asuivat äitini perinnöksi saamassa talossa ja isä sai silloin tällöin kuulla, että kuinka talo on hänen vaimonsa. Sekä vaimolta itseltään, että tämän pojalta (velipuoleni). Talo ei edes tullut kokonaan perintönä vaan vanhempani joutuivat maksamaan toiselle perilliselle puolet siitä. Ja isäni maksoi lainan suurimmaksi osaksi! Mutta paperilla talo oli äitini.

        Ehkä lisäksi miehelläsi on joku syy miksi ei halua omistusasuntoa. Jotkut haluavat jostain syystä asua vuokralla. Itse en kyllä asuisi. Toivon mukaan pääsette johonkin kompromissiin. Omasta mielestäni olisi hyvä ajatus, jos ostaisitte asunnon yhdessä.


    • Oppeliinni1

      Osta ihmeessä asunto!!!!! Se on paras sijoitus mitä voi tehdä. Vaikka ottaisit lainaa, lainan korko on verovähennettävää. Jokainen penni jonka maksat asunnosta tulee sinun omaan pussiin. Kun taas maksamiasi vuokria et enää koskaan näe. Tuolla kuukautisella vuokralla lyhennät pitkästi asuntovelkaa ( jos sen otat).

      Myytyäsi asunnon, kaikki tulo on kotiinpäin. Sillä rahalla voit ostaa isomman tai pienemmän- riippuen haluamastasi asuinalueesta.

      Tietysti mikäli suunnitelmissasi on poistua Suomen ulkopuolelle tai kokonaan toiselle puolelle Suomea, asunnon ostoa kannattaa harkita kunnen tiedät että tulet olemaan samalla paikkakunnalla vähintään muutaman vuoden.

    • Mar1as

      Olishan se järkevää mutta eikö ole hälmöä että mies suhtautuu noin negatiivisesti ja tiemme mahdollisesti eroavat?

    • enolekiinnostunuenää

      Minäkin otin miehen omaan asuntooni, ei viihtynyt koska minä omistin ja aika nopeesti muutti pois.
      Mutta nyt norkoilee kuitenkin, tilanne on minun puolelta se, etten halua sitä edes nähdä enää.
      Luulee et olen kaikenvaralla sillä jos muualla menee huonosti, eikä ymmärrä lopettaa yhteydenottoa, pitää varmaan sanoo suoraan seuraavan kerran.

    • Terapeutt1

      On se hassua että voi ottaa noin omanarvontunnolle, että mieluummin asuu vuokralla. Voiko tuollaisen kanssa suunnitella avioliittoakaan jos ei itse halua asua vuojralla loppuelämää?

    • ihmevinkuiita

      Mitä se täällä valittaminen auttaa?
      Lopeta kitinä, asut miehen kanssa vuokralla tai ostat oman kämpän.

    • jenniina1111111

      Hei. Nyt tulisi järkineuvo. Jos mies ei halua muuttaa kanssasi omistusasuntoon, älä ala painostamaan mihinkään, koska painostaminen lisää vaan epäsopua, muta ei ratkaise mitään hyvällä tavalla. Voit kysyä syitä, mutta älä jankkaa ja nalkuta. Jos mies ei siis yksinkertaisesti halua muuttaa, on sinun kunnioitettava hänen tahtoaan.

      Sinulla itselläsi on nyt sitten myös valinnan paikka. Elämässä tulee monia valinnanpaikkoja ja nyt on yksi. Mikä sinulle on tärkeintä? Haluatko jatkaa elämääsi näillä ehdoilla, mitä nyt on, vai tarvitsetko suunnanmuutoksen? Neuvotelkaa miehesi kanssa asioista. Sillä tavalla lujitatte suhdetta, kun löydätte sellaisia asioita elämäänne, joita kumpikin haluaa.

      Täällä on tullut hyvänä neuvona asunnon ostaminen ja vuokraaminen pois. Saisit siitä vuokratuloja ja rahasi menisivät säästöön tulevaisuuteen. Muitakin mahdollisuuksia sijoittaa rahoja on. Oman asunon hankkiminen kyllä olisi ollut hyvä sijoitus, mutta älä lähde pakottamaan.

    • Nainennnn299

      Millaisessa asunnossa nyt asutte ja missä? Itsellä ainakin noi asiat vaikuttaa paljonkin. Me asumme avokkini kanssa todella hienossa vuokrakämpässä hienostoalueella, sellaisessa asunnossa johon ei ikimaailmassa olisi varaa. Ei ainakaan moniin vuosiin, jos koskaan. Ainut mahdollisuus asua niin hienossa kämpässä, on olla vuokralla. Rakastan sitä asuntoa, se on niin upea. Merinäköala parvekkeelta, jättimäinen parveke ja ihan uusi. Arvo jotain 450 000 euroa. Puolisoani ahdistaa aina välillä olla vuokralla ja haluaisi ostaa. Olemme näin sopineet tekevämmekin lähitulevaisuudessa. Meillä myös edessä tuo, että kun oma ostetaan niin kauemmaksi keskustasta joudutaan, alue ei yhtä hyvä kuin nykyinen ja kämäsempään kämppään. Kyllä varmasti ihan ok kämppä voitaisiin ostaa, mutta kun lähtee tähän vertaamaan ni lähes kaikki tarjolla olevat on selvästi huonompia omiin silmiin. Mutta onhan omassa tosiaan monia etuja, joiden takia itsekin haluan ostaa, vaikka tiedän että kaipaus nykyistä asuntoamme kohtaan tulee olemaan kova ainakin alkuun. Mikään asunto ei näytä sen rinnalla paljon miltään. Siksi voin hyvin ymmärtää ihmistä, joka ei halua muuttaa vain rahan takia. Puolisoni ajattelee myös ensisijaisesti rahaa, kun taas itse kiinnyn ja ajattelen myös tunnearvoa, tosin myös rahaa. Sen takia suostun muuttamaan, vaikka kirpasee.

      Riippuu millainen luonne hän on, itselle yhdessä asuminen on tärkeää ja se että toinenkin on onnellinen ja tyytyväinen, joten pelkkä keskustelu tepsii muhun aika hyvin. Mutta toikin vähän pistää korvaan, että ette yhdessä ostaisi. Voi olla sekin syynä ettei mies kovin halukas.

      • Kyselijä-77

        "Ainut mahdollisuus asua niin hienossa kämpässä, on olla vuokralla. Rakastan sitä asuntoa, se on niin upea. Merinäköala parvekkeelta, jättimäinen parveke ja ihan uusi. Arvo jotain 450 000 euroa. "

        Ja vuokra noin hulppeasta kämpästänne on?


    • Mar1as

      No vähän vastaava tilanne. Tosin nykyinen vuokra-asuntomme on miehen nimissä, sitten se uus asunto olisi vaan mun nimissä, jiten en tiedä mikä siinä niin kauheeta olisi?

      • mekkk

        Kun omistuskämppä on sinun nimissä niin voi antaa miehelle lähtöpassit milloin vain jos yhteiselämä ei suju ja miehenä kokemsta on mutta nykyisen naiseni kanssa asuttiin yli 10v hänen työsuhdeasunnossa mutta ei koskaan sanonut että nyt riittää. Sitten kun lapsi tuli ja tarvittiin vähintään kolmehuonetta niin tuli halvemmaksi ostaa oma koska nykyisestä kämpästä vuokra olisi varmaan tonnin mutta maksettuna vain yhtiövastike.


    • Mar1as

      No niin ei se riski joutua kadulle niin iso ome ja jos tulee bänksit niin kyllähän mies asunnon aiba löytää..

    • oppeliini1

      Hei Mar1as, oletko edistynyt asuntokaupoissa?
      Nyt olisi hyvä aika ostaa kun korot (jos tarvitset velkaa) ovat suht alhaalla. Miehet tulevat ja menevät, saat olla vakuutettu että ellei nykyinen kumppanisi suostu ideaasi omasta kodista, aivan varmasti loydät uuden joka toimii samoilla älykkäillä tosiasioilla kuin sinä!

      Vuokranmaksu on niin järveeen heitettyä rahaa kuin olla voi. JOS tiedät että tulet asumaan samalla seudulla muutamankin vuoden, OSTA OMA ASUNTO. Siitä pääsee aina eroon myymällä ja saat rahasi takaisin. Vuokralla asuessa et koskaan näe maksamiasi pennosia.
      Vaikka mies maksaisikin ja sinä asut ilmaiseksi, asuntojen hinnat kohoavat koko ajan ja jo ensi vuonna saat pulittaa enemmän kuin nyt.

    • höynäytettyhölmö

      Osui tämä keskustelu silmiini.
      Täytyy todeta että kyseinen mies on paljon fiksumpi kuin allekirjoittanut.
      Itse muutin reilu vuosi sitten naisen omistamaan asuntoon. Oli toki hyvä asunto ja arvostetulla paikalla.
      Kun olin luopunut omasta aso-asunnostani, suostui hän vasta sitten keskustelemaan kustannusten jakamisesta.
      Käytännössä hän halusi että maksaisin kaikki muut kustannukset paitsi hänen asuntolainansa, eli vastikkeet ja sähköt ja vedet.
      Mielestäni maksettavakseni jäi aika paljon kun ottaa huomioon että hänen kaksi lastaan asui myös asunnossa. Mutta se ei ollut ongelma.
      Joka asiasta huomasi että olin vain kulujen maksaja. Mihinkään asiaan mitä tapahtui, en saanut vaikuttaa. Mitään minun "omaa" ei saanut olla näkyvissä. Mihinkään sisustukseen en saanut vaikuttaa, vaikka sen piti olla myös minun kotini.
      Ja pian kävikin niin että mulle sanottiin että parempi että hääivyt, koska olet asioista eri mieltä.
      Joten varoituksena kaikille miehille, älkää koskaan muuttako naisen omistamaan asuntoon. Kelpaatte sinne vain talkkariksi ja kulujen maksajaksi.

      • mekkk

        Naisen omistamaan asuntoon voi muttaa mutta jos naisella lapsia niin ei koskaan koska itsekkin nuorempana seukkailin yh kanssa ja huomasin että on nainen ja lapsi ja sitten joku muu.


      • assssssdd

        Tiedän erään vartiointiliikkeen johtajan, joka muutti asumaan eronneen naisen luoksi yhteen tämän omistamaan (pankkivelkaiseen) omakotitaloon. Mies maksoi kaikki normaalielämän kulut. Kun nainen oli saanut asuntovelkansa maksettua, tuli ero ja miehen piti lähteä pois tuosta asunnosta. Tämä tapahtui jo 80-luvun alkupuolella pikkukaupungissa. Velkaisen asunnon nainen oli ilmeisesti keikannut edelliseltä mieheltään.


      • mekkk
        assssssdd kirjoitti:

        Tiedän erään vartiointiliikkeen johtajan, joka muutti asumaan eronneen naisen luoksi yhteen tämän omistamaan (pankkivelkaiseen) omakotitaloon. Mies maksoi kaikki normaalielämän kulut. Kun nainen oli saanut asuntovelkansa maksettua, tuli ero ja miehen piti lähteä pois tuosta asunnosta. Tämä tapahtui jo 80-luvun alkupuolella pikkukaupungissa. Velkaisen asunnon nainen oli ilmeisesti keikannut edelliseltä mieheltään.

        Jos ei omista mitään niin ei hirveesti kannata maksella elämisen kuluja jos ei ole naimisissa koska avoerossa on aika heikoilla.


    • Francy

      Sama pätee jos nainen muuttaa miehen kämppään eli asukaa kaikki yksikseen.!

      • höynäytettyhölmö

        Ei. Kyllä naiset on vielä pahempia tyranneja.


      • olijameni
        höynäytettyhölmö kirjoitti:

        Ei. Kyllä naiset on vielä pahempia tyranneja.

        Eiköhän tyranneja löydy molemmista sukupuolista. Mulla on kokemusta vain miestyrannista.


    • sertti

      Minä asun vuokralla huomattavasti mieluummin kuin jonkun naisen omistamassa asunnossa. En muutenkaan ole kovin innostunut sellaisesta omistusasumisesta joka vaatii ison velan ottamista. Asunnon omistamisesta tulee helposti taakka. Ei ole mitenkään kiveen hakattua, että asuntojen arvot loputtomasti nousee, Vanhat lähiöasunnot ei oikein innosta. Suoraan sanottuna ne ovat kamalia. Ei aina kannata myöskään ajatella mikä asumismuoto olisi taloudellisesti järkevää, koska myös vapaudella on hintansa.

      • halvasta.kallis

        Kaikista tyhmintä on ostaa se "edullinen" asunto 60-70-luvun talosta, jossa suurin osa kalliista remonteista on tekemättä. Jos rahat tai tulot ei riitä isompaan lainaan, on paras asua vuokralla.


      • TotuusSattuu
        halvasta.kallis kirjoitti:

        Kaikista tyhmintä on ostaa se "edullinen" asunto 60-70-luvun talosta, jossa suurin osa kalliista remonteista on tekemättä. Jos rahat tai tulot ei riitä isompaan lainaan, on paras asua vuokralla.

        Kyllä se vuokralainenkin ne remontit lopulta vuokrassaan maksaa. Ei ole vuokra-asumista johon eivät vaikuttaisia asunnon omistajan kulut asunnosta.


      • minunkinveroista
        TotuusSattuu kirjoitti:

        Kyllä se vuokralainenkin ne remontit lopulta vuokrassaan maksaa. Ei ole vuokra-asumista johon eivät vaikuttaisia asunnon omistajan kulut asunnosta.

        Jos vuokralainen saa asumistuen niin yhteiskunta ne remontit maksaa. Suoraan sijoittajan taskuun meneviä verovaroja.


      • asssddd
        halvasta.kallis kirjoitti:

        Kaikista tyhmintä on ostaa se "edullinen" asunto 60-70-luvun talosta, jossa suurin osa kalliista remonteista on tekemättä. Jos rahat tai tulot ei riitä isompaan lainaan, on paras asua vuokralla.

        Kerrostaloasunnon asumiskulut ovat järkyttävän korkeita ainakin Helsingissä, koska taloyhtiön remontit ovat hirveän kalliita. Putkiremontit maksavat nykyäänkin paljon, vaikka se teetettäisiin nykyaikaisemmalla tavalla, ns. dakitus tai sukitus mikä lieneekään. Remontin hintaa alentaisi, jos ostaa talon, jossa putket on vedetty asunnon ulkopuolelta käytävästä ylös eikä suoraan huoneistosta alas betonilattioiden läpi. Nykyään huijataan myös kaikenmaailman projektisuunnitelmilla, niihin saadaan helposti uppoamaan 30-40 tonnia/yhtiö, ja näitäkin tarvitaan kaksi erilaista kuten meillä. Tarvitaan sähkö, LVI ja jopa lujuuslaskentasuunnittelijat, sekä jos jonkinlaista monen tason valkokypäräistä pomoa, jotka kuitenkasn eivät ehdi valvomaan mitä työmaalla tapahtuu.


    • Selvähkö

      Vastaukseni taitaa tulla liian myöhään päätit sitten niin tai näin.
      Joka tapauksessa ihmissuhteessa on jotakin vinossa, jos pari ei pääse sopimukseen asumistavasta.
      Mietihän:
      1. Pitääkö mies sinua liian määräävänä?
      2 Oletko lian alistuva?
      3. Miksi olette yhdessä?
      4. Rakastatteko toisianne? Eikö olisi paras selvittää tilanne ennen kuin muutaman vuosikymmenen kuluttua huomaatte tuhlanneenne elämänne ehkä parhaat vuodet turhiin mittelöihin...
      kuluttua

    • et_voi_heittää_pihalle

      Et muuten voi häätää miestäsi asunnostasi vaikka hän ei omista siitä mitään. Et saa edes myydä asuntoasi jos asutte siinä yhdessä. Avopuolisoakin suojelee laki niinkuin vuokralaista.

      • mekkk

        Avioliitossa ei saa myydä asuntoa ilman puoison lupaa mutta avoliitossa ei ole tätä pykälää ollenkaan mutta jos sukset menee ristiin niin pitää antaa kohtuullinen aika asunnon hankkimiseen ja viikosta kolmeen kuukauteen on sopiva aika.


    • eikele

      Ihan siistiin lähiöön... Tarvitseeko sanoa muuta.

    • Rellutintellu

      En itsekään muuttaisi naisen nimissä olevaan omistusasuntoon,siinä on aina toisen tossun alla.Mies on ajatellut fiksusti,eihän härkäkään käy suosiolla teuraspenkkiin.Omassa kämpässä oli se sitten vuokra tai oma,olet itse isäntä.Naisen nimissä olevassa asunnossa olet juoksupoika aina.

    • OleJärkevä

      Tuossakin oman asunnon ostossa on ongelmansa, en suosittele osakeasuntoa. Siinä on yhtiövastikkeet usein korkeat. Hyvinkin korkeat ja niitä on maksettava kuin vuokraa, mieti oletko valmis maksamaan 600-800 euro yhtiövastiketta kk ja miehesi kanssa lisänä vuokra. Tai jos ostat osakeasunnon, maksat silti yhtiövastiketta, mitä järkeä siinä on? Jos haluat ostaa oman asunon, paras ja halvin ylläpitää on ok-talo. Vertaapa, vaikka maksat kiinteistöveroa pari tonnia vuodessa niin yhtiövastikekka maksat 6000-8000 euroa vuodessa, riippuen vastikkeen suurudesta. Ja kaikki se mitä ylläpitoon menee teet sen itsellesi, osakeasunossa joudut pahimmillaan lyhentämään taloyhtiön velkoja useita kymmeniä tuhansia sen lisäksi, että maksat yhtiövastiketta.
      Ok- asujana et maksa mitään tuollaisia kertalaskuja, voit vuokrata talosi jos haluat tai asua siinä itse, vuokrattuna ei mene yhtiövastiketta ja sekin kaikki jää itselle, asia sattuu vain olemaan ikävästi näin.

      • Mar1as

        Voihan sitä ostaa sellaisen jossa on siedettävä yhtiövastike alle 400e. Jos mies ei muuta mun kanssa niin mä muutan kuitenkin ja jääkön sit johonkin savimajaan jos ei kelpaa...


      • eipäkannata

        Täällä ei ole vuokratkaan tuota luokkaa.


      • asssddd
        Mar1as kirjoitti:

        Voihan sitä ostaa sellaisen jossa on siedettävä yhtiövastike alle 400e. Jos mies ei muuta mun kanssa niin mä muutan kuitenkin ja jääkön sit johonkin savimajaan jos ei kelpaa...

        Savimajoja löytyy ehkä vielä esim. Thaimaan maaseudulta.
        Varo vain, nuo vampit voivat viedä miehesi! Ei tuossa ilmastossa kovin kalliita rakenteita taloihin tarvita, joten halvempaa ostaa sieltä asunto, mutta mistä sieltä saisi kunnon töitä, siinä melkein mahdoton pulma. Työlupaa on myös vaikea saada, mutta johtaja joka omistaa firman ja työllistää paikallisia saa sen helposti.


    • ikkremimimin

      Ehkä joku muukin kyselee ihan samaa? Onhan joissain maissa miehellä useampikin savimaja jossa vierailla kun "siltä" tuntuu ;) "vink vink".

    • Haloooooooooo

      No kuule. Ei se sun "miehes" halua mihinkään vitun slummiin omistuskämppään asumaan. Se haluaa dokata ja ostaa rööki sun fyrkilla.

      Slummi osake on sitäpaitsi pask asijoitus nykyäänkin ja huonommaksi vaan muuttuu.

      Kuinka vanhaksi sun pitäs elää että hoksaisit hyväksikäytön.

    • Pakkoruotsi

      Tältäistumalta tuntematta ao,sen taustoja tahi elämänkatsantoja on puhdasta spekulatiivia suuntaan jos toiseen... miksi ylipäänsä kysyt on mielenkiintoista koska nämä asiat selkenevät ajatuksien vaihdolla....

    • nähtyon

      Viisas mies, kun ei muuta naisen omistamaan asuntoon. Siinä jos ei jaksa jatkuvasti naista miellyttää, niin huomaa pian olevansa asunnottomana.

    • RakastaItseäsi

      Osta se asunto (lue isännöitsijäntodistus huolella). Hoitovastike on aina huomattavasti pienempi kuimn vuokra. Mielialan vaihtelut eivät tiedä hyvää, siedin vastaavaa tyyppiä aikani. Sorry, hän ei muutu paremmaksi vaan pahemmaksi!

    • Hyvänneuvonannoin

      Näytä tämä ketju miehellesi ja kysy, että kuka oli oikeassa! Varmasti ilahtuu.

    • oletko nyt onnellinen saamistasi vastauksista
      Jarmo R

    • izmo1965

      Kahden seitsenvuotisen avioliiton jälkeen en varmasti muuta vakituiseen saman katon alle kenenkään kanssa :)

      Seurustelu sinänsä on ok kunhan kummallakin on omat kämpät. Etenkin tässä ( vanhana ) 50 ikäisenä on aika vaikea mukautua toisen ihmisen tapoihin ja toisinpäin. Oma rauha pitää olla mihin vetäytyä kun alkaa ahdistamaan :-D

      • Tääonniintotta

        Samaa mieltä kanssasi. Mikä ihana onni, kun omat jäljet vaan siivottavana, saan pitää tavarani juuri siellä missä haluan ja tehdä kotonani mitä itse haluan. En ikinä enää usko yhdenkään miehen pääsevän tätä autuutta viemään.


      • Noin mäkin olen ajatellut. Varsinkin kun pyykit, astiat ja siivouskin onnistuu ihan itte :)

        Mutta sitten kun haluaisi lähteä johonkin tapahtumaan, reissuun, tai sattuu jotain mukavaa/ikävää, niin niiden asioiden kanssa sitten joutuu painimaan ihan yksin. Että useamman vuoden kokemuksella voin sanoa, että ei tämä yksineläminenkään mitään herkkua ole.


    • akka.periksiantamaton

      Minä tein sen; ostin asunnon ja muutin! Ensin yksin, kohta mies tuli häntä koipienvälissä ja halusi muuttaa luokseni. Kilttinä ihmisenä suostuin. Ei siitä mitään tullut, mies vihamielinen koko ajan. Ei halunnut että kosken eikä koskenut itsekään. Kylmä kuin kala. Tein lopun aika pian ja hän muutti ulos, vuokrasi pikku yksiön missä ei sitten viihtynyt.
      Syytteli minua aivan kaikesta, olin hienostelija ja luulin olevani parempi! Vain koska minulla on vahva tahto edistyä elämässä, mennä eteenpäin! Työn ohessa opiskelin iltaopinnoissa uuden ammatin ja pääsin paremmille palkoille. Sekin oli väärin. Kannustin häntäkin opiskelemaan omaa alaansa eteenpäin. Mutta ei.
      Myönnän että minulla on vahva tahto. En kuitenkaan myönnä olevani arrogantti joksi minua haukuttiin. Olen hyvinkin kiltti ja ystävällinen. En tajua miksi se leikkaa mieheltä munat jos nainen on varakkaampi ja korkeammin koulutettu? Se jos mikä on huonoa, suorastaan olematonta itsetuntoa! Ei sellainen ole oikea mies.

    • vitunpimee

      Vastike lainan lisäksi saattaa tehdä yhteensä kuluista enemmän, kuin vuokra.
      Kannattaa tietää, ettei ole putki tai vaikka kattoremontteja tulossa yhtiöön.

    • Mar1as

      Nyt yhtäkkiä mie haluakin kovasti muuttaa kanssaani kun on ymmärtänyt säästön mikä hänelle jää..mitä pitäis ajatella?

    • maksajaksikans

      Miehelle ei tule mitään säästöä!

      Sinä ostat asunnon omilla varoillasi. Sinä otat asuntolainaa (jos tarvitset). Asunto on sinun nimissä. Sinä olet laillisesti vastuussa asuntoon suoranaisesti liittyvistä maksuista. (omaisuusvero, hoitokulut yms.)
      Mikäli mies haluaa tunkea itsensä sinun omistamaasi kotiisi, hän osallistuu asuntoon liityviin maksuihin. Kutsu sitä vaikka vuokraksi.
      Ei kai mies ole niin yksinkertainen ja tollo että luulee saavansa ilmaisen asunnon ja sinusta vain yksin asunnon maksajan?
      Vaikka seksi miehen kanssa olisi kuinka tahaansa huumaavaa, se ei riitä asunnon maksuksi! :)

    • Mutkuuttajat

      Miksi sinä haluat pakoittaa hänet muuttamaan. Teillä ei näytä olevan yhteisiä tavoitteita elämässä. Nyt on pysähdykden paikka. Keskustelkaa mitkä on kummankin tavoitteet ja päämäärät elämässä jos ne ei kulje samaan suuntaan kannattaa miettiä muuttoa erilleen ennen kuin alatte tekemään lapsia. Ethän sinäkään kyllä puhu teidän omaisuuden kartottamisesta vaan omasi. Eli et taida olla niin sitoutunut koko liitton kuin pitäisi ja sen taitaa vaistota avopuolisosikin. Hän olisi aika heikoilla jos muuttaisi sinun omistamaan asuntoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe