Homoliitot ja lestadiolaisuus

huollestunut

Hyväksyykö Nivalan vanhoillislestadiolaiset homoliitot kun Sipiläkin ne nyt sallii?!? Tuleeko Invalaan nyt homobuumi???? Varmasti kaapit pulloillaan homoja jotka oottivat tätä päivää

34

1409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jörgos

      Tämä asia olisi hyvä selvittää! Miten Nivalan vanhoillislestadiolaiset vastaavat? Oletteko valmiit hyväksymään sukupuolineutraalit avioliitot keskuudessanne?

      • lehmäkaupunki

        Vaikeneminen yhtä kuin hyväksyminen,,,Pahoitetaanko mieli samalla lailla kuin kepupääministeri Sipilä joka välissä,,,?


      • meluisahaisukaupunki

        Joskus vaikeneminen on vain merkki kiinnostuksen totaalisesta puutteesta. He jotka eivät vastausta kysymykseensä saa, vetävät omat ja yleensä virheelliset johtopäätöksensä.
        Tietdon puute on niin helppo korvata arvauksella, jota sitten varmana tietona pidetään.


      • KukkRo

        Sipilä ei ole vanhoillislestadiolain


      • lehmäkaupunki
        KukkRo kirjoitti:

        Sipilä ei ole vanhoillislestadiolain

        Ei Sipilä ole vanhoillislestadiolainen mutta ihan kuitenkin lestaadiolainen, pitäähän häntä nyt seurata Invalalaisten lestaadiolaistenkin,,,! Ei auta kuin hyväksyä homot,,,!


      • VL-mies

        Uskovainen ei voi mennä samaa sukupuolta olevan kanssa naimisiin, sillä hän toimii silloin Raamatun sanan vastaisesti. Sen sijaan meille on aika yhden tekevää se, jos jotku muut menevät. Onhan jo nyt kaikenmaailman avopareja, uudelleen avioituneita jne, eikä ne ole vaikuttaneet meidän elämään millään muotoa! Itse siis kannatan sukupuolineutraalia avioliittolakia siitäkin huolimatta, että ajattelen itse henkilökohtaisesti avioliiton kuuluvan vain miehelle ja naiselle. Elä ja anna muidenkin elää on minun mottoni!


    • Vl-mies

      Ite en ota ees kantaa koko avioliittokysymykseen. Vaikka itse olen vanhoillislestadiolainen, mulle on aikalailla sama, voiko myös homoseksuaalit mennä naimisiin. Ei kosketa mitenkään mua, ei heiluta mua suuntaan eikä toiseen. Sukupuolineutraali avioliittolaki ei myöskään ota minulta mitään pois! Täysin yhdentekevää siis!

      • ei-vl

        Etköhän ota kun karvaiset homoparit työntävät lastenvaunuja Nivalanraitilla


      • KetäTietää

        Tyhjiä lastenvaunuja,Antaa homppeleitten leikkiä issää ja äitiä.Toisella perä reikä kipeä ja toisella suorakakkassa.


      • Muilutukseen

        Sanoppa tuo sama rauhanyhdistyksellä, joudut muilutukseen.


      • meluisahaisukaupunki

        Lestadiolaiset ovat sitten väkivaltaista porukkaa. Tosiuskovaisia, turpiin vaan kaikelle mikä ei heidän maailmankuvaansa sovi. Elä anna toisten elää, vai miten se menikään.
        Toisekseen, miksi homot leikkisivät isää ja äitiä, monella homolla on omia lapsia, siis omia biologisia lapsia. Ei heidän tarvitse leikkiä isää tai äitiä sen enempää kuin muidenkaan.
        Homot on syntyneet homoiksi, lestadiolaiset on kasvatettu lestadiolaisiksi. Siinä on vissi ero.


      • KetäTietää

        Miten ihmeessä kaks karvasta äijää saa omia lapsia????????????????


      • meluisahaisukaupunki

        Kaikki homot eivät ole karvaisia äijiä!
        Moni homo on ollut, ja on yhä heterosuhteessa ja saanut lapsen, jotku useammankin.
        KetäTietää:llä taitaa ajatukset pyöriä varsin pientä rinkiä. Ei ihme jos on pää sekaisin.


      • ei-vl
        KetäTietää kirjoitti:

        Miten ihmeessä kaks karvasta äijää saa omia lapsia????????????????

        Adoptiooikeudella


    • polkumettäsä

      Onkjo homot kansanryhmä, saako kiihoittaa, ellei kiihotu heidän touhuistaan? Joutuuko käräjiin?

    • pohojosesta

      Herra paratkoon, antakaa homojen tulla vihdoinkin kaapistaan. Mitä helevettiä se teille kuuluu, vaikka joku oliskin semmonen. En ole homo enkä lespo ja ne on antaneet olla minun, mitä olen. Jos ne teitä ahdistelee niin puuttukaa sitte.

      • Siionin

        Sipilä pettäny pahemman kerran joka asiassa. Se ahneuksissaan unohtanu vähävarasen maaseudun eläjän. Ja vielä uskovaisena ihmisenä hylkää Jumalan irvokkaasti.


      • Marinkainen
        Siionin kirjoitti:

        Sipilä pettäny pahemman kerran joka asiassa. Se ahneuksissaan unohtanu vähävarasen maaseudun eläjän. Ja vielä uskovaisena ihmisenä hylkää Jumalan irvokkaasti.

        Oletko tosissaan uskonut, että Miljonääri-sipilä ajaisi köyhien asiaa. Itse en ole koskaan uskonut. Toivottavaa on, ettei vie viimeistään leipää köyhän suusta.


    • VL-karju

      Hyväksyyhän lestadiolaiset näköjään myös eläinten kanssa peuhaamisen

      • Marinkainen

        Ei ne hyväksy, mutta lestadiolaisetkin tekevät syntiä.


    • Kaiaa

      Eivät uskovaiset voi olla kenenkään moraalin vartijoita. Lastani en antaisi adoptioon homoparille. Me kaikki olemme vastuussa Jumalalle omasta elämästämme, emme toistemme elämästä.

    • Köyhät ja konservatiivit ne vihaa vähän kaikkea omassa huonoudessaan.
      Eipä silti mitään, köyhät vihaa, koska niillä paha olla, muuten ne ei vihaisi, mut enemmä noiden konservatiivien viha on pahempaa, koska useat silti (kai) heistä terveiden kirjoissa.
      Oikeasti hyvämielinen ihminen ei vihaa nimittäin homoja, eikä muitakaan.
      Eli siis minä.

      • Lisääb omaan kommenttiini semmosen faktan, etten itse oo suinkaan rikas, mutten kovin köyhä tosiaankaan, mutta vaikka oon köyhän ja keskiluokkaisen välimaastossa taiteileva hippimies-eläkeläinen, niin en siltikään kadehdi rikkaita ja mua selvästi rikkaimpia.
        Se on se kateellisuus suuri ongelma, se kuluttaa omaa pääkoppaa, jos pitää kadehtia koko ajan.
        Joku viisas tosin sanonu joskus "jos ei kadehdi, ei myöskään oo kunnianhimoa tarpeex" voi olla noin, mut mullehan raha ei välttämättä merkitse niin paljoa, mut toisaalta pitää olla ns pesämunaa eli tilillä hyvä määrä rahaa ns pahan päivän varalta.
        Oon kuullu, että aika useat köyhät ovat juoneet rahansa.
        Se on silloin itseaiheutettua semmonen köyhyys.
        Onko lopulta niin, että suurin osa köyhistä ovat itseaiheuttaneet köyhyytensä?
        Mene ja tiedä. En tiedä.
        En osaa sanoa.

        Toinen ongelma kateuden lisäksi on nykyään tää suunnaton viha.


    • säälittäväää

      Kukaan täysjärkinen ei hyväksy homoliittoja. Jokainen täysjärkinen tajuaa, että homoliitto ei ole täysjärkisen touhua.

      Kuka idiootti on alun alkaen ruvennut edes vihjailemaan homoliitoista.
      Miksi se ylipäätään on edes otettu käsittelyyn.
      Jos homous on ollut mielisairautta, mikä voima sen on poistanut mielisairaudesta, koska se on edelleen mielisairautta, ei se miksikään muuksi voi muuttua.

      Hirveintä on, kun homoutta on ruvettu suorastaan suosimaan. Sitä tulee tuutin täydeltä joka ohjelmassa.
      Nuorisokin oppii jo melkein vauvana, että homous on oikea tapa elää.

    • entäsukurutsaus

      Voi lämmin peräsuoli olla kysyttyä tavaraa hurmion hetkellä ,en ole koskaan ollut "puhdistautumassa"synneistäni niin arvailuksi menee.

    • Huolestunut-vl

      Käsittääkseni tulevissa suviseuroissa 2017 Porissa vihitään ensimmäiset samaa sukupuolta olevat vl parit, ja julistetaan molempien sukupuolien avioliitto saman arvoiseksi.

      • 100varmatieto

        no eipä sitten varmasti julisteta, lestadiolainen ja vanhoillislestadiolainen on aivan eri juttu. Ja nivalalassa on suurin osa näitä vanhoillisia jotka EI hyväksy homo eikä lesbo liittoja. Nivalassa löytyy paljo eri uskontoon kuuluvia, myös näitä "sipilä" eli lestadiolaisia joka ei ole vanhoillislestadiolainen. Ja eikä tarkoita sitä että jos yksi uskossa oleva on mikä on että kaikki ovat, tapansa kullakin, uskossa olevillakin. Ja enpä ole itse vaikka tiedänkin hyvin kertoa mutta paljo tiedän uskonnoista. :)


    • Leeeees

      Tietääkö edes nivalan lestat mikä homppeli on? En usko. Osa ei oo koskaan moista sanaa kuullutkaan.
      Pyörivät täällä piiriä vain omien kans. Niinku muutenki hyväveli yhteisössä on tarkotus ja tapa.

    • eitietoa

      mitentosiaan nuo lesta papit,vihkiiköne noita homoja lepakkoja,mielenkiinnolla odotetaan,josnäin kävis lestat alkaiskuolla sukupuuttoon

    • Kirkkoelättää

      Vl-kirkontyöntekijöillä on aina kaksi totuutta, toinen toimii rauhanyhdistyksillä
      ja toinen astuu voimaan viranhoidossa kirkossa.

      Selittelijöinä ollaan kieroilun mestareita, mutta yksinkertaisesti taitaa olla kysymys vain rahasta, kirkko elättää, siis taivutaan oman opin vastaiseen toimintaan, mitä todennäköisimmin myös homoparien vihkimiseen.

      Aika outoa.

    • veleveli

      Onko Nivalassa paljon homoja, kun kylällä haisee aina paska?

      • Suttusuu

        Lehmänpaskan lemu jontikkapoikien bensalenkkareista haisee just sille miltä kylälläki haisee. Kauheelle. Just sille paskalle, jonka tuulahdusten aikana ei paljon kesällä pyykkiä ulkona kuivatella. Eikä nyt hirveesti nappaa grillatakkaan, saati syödä ulkona. Veikkaan, että kyllä kaikki homot paremmalle haisee ku muutamat lehmänpaskan näivettämät ison talon pojat.


    • uskostaluopunut
    • lehmäkaupunki

      Homoja ei hyväksytä ja silti on tietyissä piireissä hyväksikäyttöjä vaikka muille jakaa,,,! Kumma kun anteeksipyytelyllä ohitetaan Suomen laki!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe