Hyvälle näkijälle

Murehtija

Jos joku näkijä voisi vastata. Elämäntilanteeni on tällä hetkellä melko raskasta ja stressaavaa,kun hoidan läheistäni, tulenko saamaan apuja tähän tilanteeseen vai pitääkö pärjätä yksin loppuun asti. Entä rahatilanne, tuleeko siihenkään apua vai joudunko siinäkin vastaamaan kaikesta yksin eli loppuiäksi maksumieheksi. Kiitos etukäteen vastauksesta

6

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siskopieni

      Etsi käsiisi tämä :
      Palveluopas 2016-2017 omaishoitajille ja läheisille.
      Löytyy ihan täältä netistä.
      Siinä on aakkosjärjestyksessä yhteiskunnan tarjomat tuet ja avustukset omaishoitajille ja läheisille.
      Apua on tarjolla ja sitä kyllä saa.
      Yksin uupuu , yhdessä muiden kanssa jaksaa paremmin.

      • Murheetjatkuu

        Kiitti neuvosta, mutt en ihan tuollaista neuvoa ollut vailla. Kyllä mä nuo omaishoitoon liittyvät tuet ja avustukset jo tiedän. Useita vuosia hommaa tehnyt ja molemmat vanhemmat hoitanut. Siinä olet valitettavasti väärässä ett apua olis helppo saada. No, tietenkin, jos olis hirveästi fyrkkaa ostaa sitä yksityisiltä kotihoitopalvelufirmoilta, kaupungilta en apua saa vaikka olen pyytänyt. Ei ne piittaa omaishoitajan jaksamisesta minkään vertaa, olen pari vuotta sitten puhunut palveluohjaajalle siitä. Hoidettavani ei kuulema saa kotihoitoa, jos lopetan työni, joten yksin on PAKKO jaksaa. Seitsemättä vuotta putkeen olen tätä tehnyt, saa nähdä milloin puhti loppuu totaalisesti. Eli vastasit kuten odotinkin eli apuja ei ole tulossa vieläkään. Voittaispa ison potin, niin saisin ostettua kaiken avun mitä tarvitsen ja samalla hoituisi myös raha-asiat kuntoon. Ei näkyis mitään isoa voittoa lähiajoiksi? Vitsivitsi, kyllä mä tiedän jo olevani niin lirissä kuin vaan voi olla, mutt pakko on ottaa vastaan kaikki vastoinkäymiset mitkä ylhäältä on kohdalle annettu.


    • Siskopieni

      Sinä et saa siis minkäänlaista tukea tai avustusta omaishoitajuuteen ?
      7 vuotta olet jaksanut ilman tukea? Siis tuohan on järjetöntä.

      Miksei hän saa kotihoitoa?
      Miksei omaisesi saa henkilökohtaista avustajaa vaikka monet paljon terveemmät saavat avustajan suursiivousta ja matontamppausta varten. Suututtaa minuakin erarvoisuus noissa asioissa vietävästi.

      • Murehtija

        Kyllä mä omaishoitajan tukirahan saan, mutt kotihoidollista apua ei kaupungilta saa, koska hoidettava on liian hyvässä kunnossa vielä eli pystyy itse syömään ja käymään vessassa ja pukeutumaan omin avuin. Onneks hän on jo suostunut käymään vuorohoidossa,jos ei menis sinne,mä olisin jo aiemmin saanut burnoutin. Asun samassa taloudessa, ei hän olis pärjännyt yksin vaikka kotihoito olisikin, yöllä ei olis ollut ketään perään katsomassa. Mutt kun hänenkin muistisairaus etenee, niin mun työ menee entistä fyysisemmäksi ja raskaammaksi. Ensimmäisen hoidettavanikin kunto oli loppuvaiheessa sellanen, ett hän tarvitsi kaikessa apua eli nostin, kuljetin kainaloitten alta kiinni pitämällä ettei kaatunut,syötin, juotin,vaipat vaihdoin,puin ja riisuin,pesin hänet. Eikä tuolloinkaan ollut kotihoitoa apuna, virallisesti omaishoitajaksi merkitty omaiseni ei pystynyt hänestä huolehtimaan, koska hänellä jo tuolloin tuleva muistisairaus oireili eli tein työtä yksin ja tietenkin tein kotityötkin siinä sivussa. Onneks hän sai sentään hyvän hoivakotipaikan,olis ollut vielä rankempaa hoitaa kahta yhtäaikaa kotona. Ei ihme, jos on alkanut jo lapasessa tuntumaan monen vuoden urakkaputki.


    • Siskopieni

      Voihan jukran pujut olet kyllä kova luu ja sitkeä sissi,
      mutta kyllä sitä sinunkin jaksamista pitää ja on korkea aika ajatella ja sinun oman elämäsi sisältöä ja mielekkyyttä.
      Siinä vaiheessa kun alkaa tuntua että nyt on tosissaan jaksaminen kortilla , niin voiko sellainen olla mahdollista että tuot uupumista voimakkaasti esiin ja ehdotat vaikka muutamaksi tunniksi per päivä kunnan palkkaamaan henkilökohtaisen avustajan palkkaamista.

    • hellinperserepesi

      Kurvaa rakelpaska järveen,opettele nääääs uimaan !!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe