Kirjoitatko virheettömästi?

Tiedän_olemuksen

Nuo "kirotus vireet!"

Olen ollut jo liiaksikin asti palstalla, tunnen tuon kiron kirjoitus virheistä.
Taannoin tämän palstan seriffi kirjoitti keskusteluun sellaisen virheen jota koko palstalla olijat käyttivät herjaamiseen. Asialliset vaikenivat, tyytyivät auktoriteettien komentoon.
Sana oli *analisointi* , piti olla *analysointi*
Siitäkös palstalla alkoi riehakointi. Haukuttiin kirjoittaja pystyyn.

Kaikki me tiedämme, että kirotusvireet kuuluvat tähän. Tämä on tässä. Kuka onkin tänään niin sairas, että ärsyttää kirjoitusvirheet! Oletko se sinä!

Tässä ja nyt-

24

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä_vaa

      Kukaan ei kirjoita aina virheettömästi. Pienet kirjoitusvirheet kuuluvat ikäänkuin asiaan.
      Kirjoitusvirheen suuruus ja muoto voi olla häiritsevä. Jos analysointi lipsahtaa "analisoinniksi" on kyse jo taidon ja tiedon puuttesta. Anaali on ikään kuin "jostakin sieltä" ja analisointi kuin uudissana.

      • selvennys

        Vastaus aloittajalle "tiedän olemuksen".

        Puhutaampa niinkuin asia oli. Seriffi "rattimies" väänsi kättä toisen mieskirjoittajan kanssa, oli niin pontevaa, kirjoitti vastaukseen "haluan tutkia anaalisesti jne, (niin mitä ja kenet). Kaikkihan sen ymmärsivät, jos tutkii anaalisesti tarkoittaa se perspuolen tutkimista.M.O.T.

        Analysoida= eritellä, jäsentää, ~~kemiassa analyysi= aineen koostumuksen selvittely.

        Joskus sitä erehtyy joka on inhimillistä, virheen myöntäminen osoittaa kirjoittajalta tahdikkuutta. Kukapa sitä olisi täydellinen.

        Asia on monien vuosien takainen, joten sanonta, "ei kuollutta hevosta haudasta enää ylös kaiveta." Pätee tässäkin.

        Loppu.


      • sixtow
        selvennys kirjoitti:

        Vastaus aloittajalle "tiedän olemuksen".

        Puhutaampa niinkuin asia oli. Seriffi "rattimies" väänsi kättä toisen mieskirjoittajan kanssa, oli niin pontevaa, kirjoitti vastaukseen "haluan tutkia anaalisesti jne, (niin mitä ja kenet). Kaikkihan sen ymmärsivät, jos tutkii anaalisesti tarkoittaa se perspuolen tutkimista.M.O.T.

        Analysoida= eritellä, jäsentää, ~~kemiassa analyysi= aineen koostumuksen selvittely.

        Joskus sitä erehtyy joka on inhimillistä, virheen myöntäminen osoittaa kirjoittajalta tahdikkuutta. Kukapa sitä olisi täydellinen.

        Asia on monien vuosien takainen, joten sanonta, "ei kuollutta hevosta haudasta enää ylös kaiveta." Pätee tässäkin.

        Loppu.

        Sinähän se välkky olet! Oletko liiaksi asti?
        Ei se nyt ihan noin mennyt, mutta siihen on turha enää palata.

        Jos oikein haluat muistaa niin kukaan ei silloin väärin ymmärtänyt sitä sanomaa, vaan ilakoivat tuota kirjoitusvirhettä!

        Eihän se paljon tarvitse, kun ollaan jo teilaamassa yksilöä!
        Porukassa tyhmyys tiivistyy!

        Oletko sinä siinä ryhmässä joka...


        Olen osallinen, mutta en herjaamisessa.


    • Se-entinen-Kukkahame

      Minulta napsahtelee virheitä ei voi mitään,monesti luen tekstin ennen lähettämistä, useimmin on virheitä luetussa tekstissäkin.
      Täällä on taitavia lukijoita asia selviää ja hyvin harvoin tulee huomautuksia jos koskaan olen siitä kiitollinen kun hyväksytään ja ymmärretään kirjoitettu.
      Useimmin on "tarkistetussa" tekstissä pikkupukkeja. Toistenkin teksteissä pienet virheet ei haittaa yhtään, on tässä sen verran virheilty että osaa saada kerrotun asian esille ilman että sitä nostaa framille.

      Kirjoitellaan ja nautitaan kun meillä on mahdollisuutta saada keskustelua kaikesta.
      Kevennyksestä käy arjessa hyvät kirotusvihreet!

      • Vaikka tarkistan tekstin, niin silti lipsahtaa kirotusvire silloin tällöin. Ei tällaisella palstalla saa olla siitä moksiskaan, kunhan asia tulee selväksi.
        Sen vain olen huomannut, että pilkkuvirhe voi muuttaa koko lauseen ajatuksen.


    • Näin on näret ja muutkin pensaat.

      Huomenna alkaa televisiossa ohjelma Tanssii tätien kanssa. Jätän tarkoituksella yhden hoon pois ja minusta nimi vain hauskaantuu.

      Minähän olen palstan tunnetuin provokaattori, joka joskus yritän saada liikettä aikaan

      Palstan siantuntijoille minulla on tulossa pian asiaa. Arvaa keitä he ovat?

      • eräs-sikailija

        "Palstan siantuntijoille minulla on tulossa pian asiaa. Arvaa keitä he ovat?"


      • Jatkatko mitättömyyksien kirjoittelua? Eiköhän jokainen katselija vedä tähtösistä omat johtopäätöksensä ja jotkut (useat?) päättävät vetää ohjelmasta johdon irti.


    • jjoutava

      Ei minun kirjoituksissa virheitä ole. Kissa vain on välillä kävellyt näppäimistöllä. Tietäähän sen siitäkin kun kissankarvoja vieläkin nousee näkyviin nappulien päälle vaikka naapurin kissaa ei ole näkynyt moneen viikkoon mun huushollissa. Ja muutenkin minkä olen kirjoittanut sen olen halunnut niin kirjoittaa. Mitä virhettä siinä sitte muka on?

      • sixtow

        jj; -"nappulien" ei ole suomen kieltä. - "nappuloiden" on suomen kieltä!


        Kielentaitaja!


    • Ramoona-

      Kannattaa lukea enemmän sydämellään kuin silmillään, joilla näkee vain ulkokohtaisesti kirjainjonoja. Enpä muista, että olisi koskaan painovirheisiin tyssännyt viestin ymmärtäminen. Sähköisessä kirjoituksessa sormi niin helposti lipsuu, hipaisee liian hennosti tai kosketuspintaan vaikuttaa kisusenkarva 🐈tahikka leivänmuru 🥐tai kullanmuru ❤.Monasti Sinulla jj on ollut luovia sanailotteluja, nappulien leikkiä.

      On kiva, kun kirjoittajien ääni kuuluu, ei vain näy vain painomustetta. ✍🏻👄🗣Kirjoitan tätä kännykällä, kun tässä on söpöjä kuvia, minulla on sen verran kapoiset sormenpäät, että enimmäkseen osuu kohdalleen näpytykset.
      Jatketaan harjoituksia ja pidetään hauskaa ! 🌞

    • Asiavirheet voi enemmän harmitta, ei nuo tahattomat kirjoitusmokat, mikäli niitä ei ylenmäärin ilmene ja usein .
      Silloin tuntuu ettei kirjoittaja välitä kädenjäljestään, eikä arvosta lukijoitaan.
      En halua hyväksyä ihan kaikkia kieliväännelmiä, kyllä ne hieman kiusaa muuten hyvässä tekstissä.
      Kuin nuotinviereinen laulu😓

      • korj. harmittaa.


      • sixtow

        Sulta meni nuotin vierestä. Etkä mahtanut sille mitään!

        Et ole arvostelun arvoinen!


    • reppuriika

      Hyvä on olla kirja-ja oikeinkirjoitus asiateksteissä. Tällainen Suomi24-juttelu on kuin puhekieli ja sen ei tarvitse olla virheetöntä. Ihan kiva vaikka olisi murresanojakin. Ja jos se moka sattuu, niin pitäisi ymmärtää asiayhteydestä.

      • jjoutava

        Usiasti näkee kirjoitetun täysin virheettömästi tekstiä missä ei näy edes murtreellista sanaa. Mutta, jos mikään asia tekstissä ei pida paikkaansa, presidenttien siamuoto väärin, suoranaista diskminisointia ja rasismia. Ärsyttäny on semmoinen virheettömyys.


      • sixtow
        jjoutava kirjoitti:

        Usiasti näkee kirjoitetun täysin virheettömästi tekstiä missä ei näy edes murtreellista sanaa. Mutta, jos mikään asia tekstissä ei pida paikkaansa, presidenttien siamuoto väärin, suoranaista diskminisointia ja rasismia. Ärsyttäny on semmoinen virheettömyys.

        jj; olet tietty uljas kirjoittaja, mutta sinäkään et välty virheiltä; - "murtreellista" on jotain muuta kuin suomea! .Valitettavasti.


        Kielenlukeminen on minun hyvyys alueellani..


      • seköj

        Lienekkö seitentä velijestä etes lukenu kuhan kuvirtelee tuo ruunen huppana.


    • olen-itse-virhe-

      juuuu, meikä ei teekkää muuta kuin kirjotusvirheitä,
      kumma ku sormetki tansii niin eritahtiin että kirjaimet muuttaa väärin paikkoihin,
      meikällä on kai lukihäitiö
      tai mutten aivot toimii eripuolilla eritahtiin,
      ku kädetki ovat vikkelät omaan tahtiinsa,

      mua ei koskaan haittaa muitten kirijooooootusvirheet,
      ku itekki teen niin enemmän ku tarpeeksi,

      omat " kiriviriheet" kyllä joskus pistelee vihaksi, useinki pistelee vihaksi,

    • jakolasku

      Minä oon täydellinen ja virheetön. En alennu kirjoittamaan enkä lukemaan väärin. Olen erinomainen monissa asioissa.

      • Oletko valmis myös vastaamaan noihin siantuntijoihin?

        Minä olen kasvattanut sian 4H-kerhossa palkinnoille, tosin äitini hellässä huomassa, kuten porkkanapenkin kitkennän, mutta se täytyi kyllä itse hoitaa.


      • jakolasku

        Pari sikaa olen kasvattanut. Palkintoja ei tullut muuta kun meille kinkkuina jouluna. Sika 🐷 on ihanan viisas elukka. Koiria toinen huijas tullen mennen. Pyykit narulta katos ties minne kun eka sika kulki aika ajoin irrallaan.


    • suustani

      sixtow onki hanakka korijaamaan muitten kirijotusvirheitä.
      Korijakkoonnyt tämänki, ku mulla on niin kova halu kirijottaa murretta joka lapsuuvesa kaiku korvisani ja jonka sanat solijuvat suustani aika ajjoin vieläki.

      Em minä ees muista kaikkia sanoja oikiasa muovosa, kirijotan ne jokka muistan ja ossaan sanua.

      Kirijottaa oikein tahi väärin, kuhan kirijottaa niinku aattelee ja aikoo.

      Joka ei ossaa lukia lyömätöntä puukstaavia jonku sanan kirijotuksesa, siirtyy suosijolla uuvelle riville.
      Virheittenmäärää onturha räknätä, palijo niitä tehhään.

      • virheellinen-ihminen

        jooo, noin on,
        se enite harmittaa mua,
        ku aina joku kirjain jää tekstistä pois
        tai ne on just toisinpäin,
        ei millää tajua miksi jää kirjaimet pois
        olenko jotenki sokee tai onko ajatus nopeempi kuin sormet,


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe