Minun kostonhimot -postraumaattista stressiä?

KatkeraÄijä

Olen nelikymppinen mies joka ei nuku enää kunnolla öisin. Tämäkin yö on valvottuna. Olen terve fyysisesti,hyväkuntoinen ja harrastan urheilua. Taloudellisesti hyvä tilanne, rahaa on säästössä ja pystyn omilla valinnoilal tekemään tavallista vähemmän töitä ja nauttia vapaa ajasta työttömänäkin.

Asiaan. Olen hirvittävän katkeroitunut,siis todella katkeroitunut elmäni lukuisista menneistä tapahtumista. Suunnitelen usein kostoa ja väkivaltaa. Joitakin tekojani olen toteuttanut, niin yöllisinä puhelinsoittoina sekä arkaluontoisten salaisuuksien levittämisellä. Myös väkivaltaa ja ilkivaltaa olen hieman muutama vuosi sitten aloittanut.

Homma menee niin että janoan hyvitystä minua kaltoin kohdelluilta ihmisiltä. Otan heihin yhteyksiä ja vaadin joskus hyvitystä vaikkapa rahana. Kun ei hyvitystä tule, saatan ruveta oikeasti kostotoimiin.

Yöni kuluu ikävien asioiden vatvotessa. Ne asiat tulee aina öisin demonien lailla eikä niistä värin kohdelluista tapauksista pääse yli.

Minua on siis petetty, on annettu oikeudessa vääriä tuomioita asioihin mihin olen syytön, olen kokenut väkivaltaa. olen kokenut epäoikeudenmukaisuutta. Minua huonommat tai sanotaanko epäpätevämmät ihmiset on sijoitettu työympäristöissä minun edelle. On ollut suhteiden avulla kiipeämistä, on ollut minun torjumista ja suoranaista pilkkaakin mitättömistä asioista.

Olen jopa nuoruuden työsuhteista katkeroitunut muutamaille naisillekin ja jopa suunnittelen heihinkin yhteydenottamista. Muutaman kerran olen nyrkillä lyönytkin seinään ja kuvitellut hakkaavani nämä ihmiset.

Jokin jarru minua pidättelee. Haluaisin päästä kaikista ikvistä asioista yli ja lopettaa kostot ja niiden suunnittelut. Aika vaan ei paranna haavoja, päinvastoin. Kohta kun meen taas sänkyyn nukkumaan niin tulee todennäköisesti lisä uusia ikäviä muistoja.

Välillä tulee mieleen ihan ihmeellisiä väryyksiä ala-asteajoiltakin, ihan 80-luvulta. Henkilöiden nimiä palaa mieleen ja alan selvittää heidän taustojaan ja perhettään netin avulla. Mietin tarkkaan kehen ottasin yhteyttä ja ilmaisisin haluavanai saada vähän korvauksia, joko verellä tai rahalla. Pitävät varmaan hulluna kun alan muistelemaan yli 20 vuoden takaisia asioita.

Yhtä kaikki,minä kärsin kaikista muistoistani ja olen jo menneinä vuosina kostanut. Jokainen kostoisku on tuottanut mielihyvää. Sinänsä olen ollut joko raukka tai epärohkea sillä tähänastiset kostojeni kohteet on tarkkaan harkittu sellaisista ihmisistä jotka eivät pärjää minulle. Välill mietin että keräisin rohkeutta ja tekisin iskun arki-iltana jollekin vahvalle äijälle, sittemmin pikkurikolliselle jota kohtaan minulla kaunaa teinivuosilta 90 luvulta.

Entisiä tyttöystäviäkin muistelen hammasta purren, osa on harrastanut seksiä eromme jälkeen yhteisten tuttujeni kanssa ja sekin kismittää, tekis mieli mennä vähän leikkaa tukkaa ja tehdä ihmisistä kaljuja.

Katkera olen enkä voi nukkua öisin. Kestänkö tämän kuolemaan saakka vai lähdenkö "sopimaan" asioista ovie kolkutellen, Virosta ostettua kaasua mukanani.

Olen vaan niin täynnä vihaa että sitä ei todellakaan moni uskoisi minusta ulkoisesti. Minulla ei ollut nuorena ikinä rikosrekisteriä eikä vielkään, mutta nyt nelikymppisenä tekisi mieli aloittaa ja oikeesti panna tuulemaan. Joitakin sukulaisiakin kohtaan tunnen katkeruutta, odotan hartaasti kun eräskin sukulaismies täyttää 80 vuotta ni sitten katotaan miten aikoinaan minulle vittuilleen äijän käy.

Tai sitten märehdin loppuelämäni saamata unta enää ikinä....

Onko neuvoja tai apuja hyvin ahdistuneelle mutta elinvoimaiselle ja ulkoisesti terveelle miehelle ??

19

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvyysvoittakoon

      Saatat olla ettet ymmärrä tätä mutta neuvoa pyydät ja tahdon olla rehellinen. Jossain kohtaa kuvailit vihaasi verraten demonisiin voimiin. Tietenkin se suunnaton viha ja katkeruus on tullut ja kasvanut lumipalloneffetkin lailla ja kasvaa edelleen. Ja kun antaa mielensä pahaan niin kyllä ihan oikeat demoniset voimat ilmiötä vahvistavat ja kostosta tulle suorannainen himo ja pakkomielle.
      Setäni luultavasti menehtyi vihan ja katkeruuden kierteeseen, ja hänen elämä ja loppu oli ihan hirveä.

      Hyvä asia että jo sillä toisella puolella ihmisyyttäsi ja järkeä käyttäen olet alkanut miettiä ja ymmärrät, että tilanne ei johda hyvään. Totta se onkin. Tuo pahan ote kasvaa ja voimistuu, ja mikään ei tyydytä tarvettasi. Kostat, teet pahaa, mutta tarve vain vahvistuu ja vyyhti ympärilläsi kiristyy. Ei se tekemällä pääty. Lopulla se tuhoaa sinut aiheuttaen sitä ennen suunnatonta kärsimystä. Ilman unta ja lepoakaan ei kaukaa selviä vaan sekoaa.
      En tiedä sinun vakaumusta, mutta olen vakuuttunut että tämä pahan ja vihan mahti on sinussa jo niin voimakas, ettet vapaudu enää inhimillisin voimin ja et voi antaa anteeksi ja unohtaa omin voimin.

      Tarvitset Jumalan yliluonnollista apua, Jeesuksen Kristuksen voimassa ja jopa ihminen voi vapautua ja uusi lehti kääntyy elämässä. Ei ole ihme jos tätä lukiessa sisimpäsi täyttää suunnaton raivo tai voi olla että murrut itkuun.
      Kyllä järki-ihminen tietää, tarkoitan sinua, ettei tuollainen pahankierre hyvää johda ja ei ole elämää. Se on helvetillistä pakkomielteistä orjuutta.
      Ymmärrän sinua siinä mielessä, että olen itse ollut joskus ja pitkään jonkin pahan asian kahleissa, mutta saanut vapautua.
      Suurista voimista on kysymys. Ihmisen psyyke on ihmeellinen koneisto ja se voi olla joko hyvä tai pahan henkimaailman kanssa liitossa.

      • KatkeraÄijä

        Teitä on 4 vastaajaa tämän "yön" aikana ja vastaan ryhdikkäästi teille jokaiselle, sä oot ensimmäinen. Nukuin ilmeisesti vajaa 5 tuntia, kirjotin ton kelo 8 jälkeen, ehkä menin klo 9 nukkuu ja ny heräsin kello 14.

        Kyllä Jumalaakin olen kokeillut, erään ikävän eron yhteydessä kävin papin juttusilla yli 10 vuotta sitten.Luin raamattua ja siellä oli ihan hyviä muutamia juttuja. Jakeita en muista mutta parhaat elämänviisaudet oli jotain että " rakasta vihollistasi, ja eihän se ihminen ole erinomainen joka rakastaa läheisiään, huippuihminen rakastaa vihollisiaan". Vastaavia ohjeita oli muutamissa kohtaa. Luin kavereillenikin raamattua, mutta muutaman kuukauden pahimman erokriisin jälkeen raamattu ja muut henkiset asiat jäi. En silleen jänyt sen syvällisemmin koukkuun.

        Tähän haluaisin kommentoida vielä sen että olen älykkäänä rationaalisena ihmisenä ruvennut pohtimaan että onko henkimaailmaa todella olemassa. Oon kattonu kovasti dokumenttejä taivaskanavilta miten eri paikoissa on henkiä ja niitä riivataan pois. En ole välttämttä uskonut onko näitä henkiä olemassa, mutta moni dokumentti ja tuhannet ihmiset todella toimivat näiden asioiden parissa joten voi niissä ollakin perää.

        Asiaan liittyen haluan kommentoida että teininä noin 15-vuotiaana pelailin pari kertaa kokeneiden kavereiden kanssa spiritismiä. Olen joskus miettinyt että voiko olla mahdollista että siitä olis jääny jotain vaikken ole tähän mennessä millään jaksaut uskoa. Pelatessa sitä peliä, oli lasina ihan vaan muovimuki ja alustana leivinpaperia johon oli kirjoitettu kirjaimet ja tarvittavat merkit. Se muki todella liikkui kysyttäessä ja tuli pitkiä sanoja ja lauseita jokaiseen kysymykseen kirjain kerrallaan. En tiedä mitä se oli mutta se muki todella liikkui ja hämmästyttävän särmästi ja selkeästi. En matemaattisena ihmisenä vieläkän pysty kertomaan oliko se totta vai mitä siinä tapahtui.

        Niin että voiko olla että tuosta pelistä jäi jotain juttuja tällaselle isolle raavaalle miehelle noin 25 vuotta sitten ?


      • hyvyysvoittakoon
        KatkeraÄijä kirjoitti:

        Teitä on 4 vastaajaa tämän "yön" aikana ja vastaan ryhdikkäästi teille jokaiselle, sä oot ensimmäinen. Nukuin ilmeisesti vajaa 5 tuntia, kirjotin ton kelo 8 jälkeen, ehkä menin klo 9 nukkuu ja ny heräsin kello 14.

        Kyllä Jumalaakin olen kokeillut, erään ikävän eron yhteydessä kävin papin juttusilla yli 10 vuotta sitten.Luin raamattua ja siellä oli ihan hyviä muutamia juttuja. Jakeita en muista mutta parhaat elämänviisaudet oli jotain että " rakasta vihollistasi, ja eihän se ihminen ole erinomainen joka rakastaa läheisiään, huippuihminen rakastaa vihollisiaan". Vastaavia ohjeita oli muutamissa kohtaa. Luin kavereillenikin raamattua, mutta muutaman kuukauden pahimman erokriisin jälkeen raamattu ja muut henkiset asiat jäi. En silleen jänyt sen syvällisemmin koukkuun.

        Tähän haluaisin kommentoida vielä sen että olen älykkäänä rationaalisena ihmisenä ruvennut pohtimaan että onko henkimaailmaa todella olemassa. Oon kattonu kovasti dokumenttejä taivaskanavilta miten eri paikoissa on henkiä ja niitä riivataan pois. En ole välttämttä uskonut onko näitä henkiä olemassa, mutta moni dokumentti ja tuhannet ihmiset todella toimivat näiden asioiden parissa joten voi niissä ollakin perää.

        Asiaan liittyen haluan kommentoida että teininä noin 15-vuotiaana pelailin pari kertaa kokeneiden kavereiden kanssa spiritismiä. Olen joskus miettinyt että voiko olla mahdollista että siitä olis jääny jotain vaikken ole tähän mennessä millään jaksaut uskoa. Pelatessa sitä peliä, oli lasina ihan vaan muovimuki ja alustana leivinpaperia johon oli kirjoitettu kirjaimet ja tarvittavat merkit. Se muki todella liikkui kysyttäessä ja tuli pitkiä sanoja ja lauseita jokaiseen kysymykseen kirjain kerrallaan. En tiedä mitä se oli mutta se muki todella liikkui ja hämmästyttävän särmästi ja selkeästi. En matemaattisena ihmisenä vieläkän pysty kertomaan oliko se totta vai mitä siinä tapahtui.

        Niin että voiko olla että tuosta pelistä jäi jotain juttuja tällaselle isolle raavaalle miehelle noin 25 vuotta sitten ?

        Kyllä olet oikeilla jäljillä. Pelasin minäkin nuorena spiritismiä ja koin siinä lasin liikkeen ja mystiset vastaukset. En usko että tuo spiritismi on ensisijaisena syynä pahan otteeseen vaan sisimpääsi piintynyt viha ja katkeruus johon henkivallat antavat voimansa. Itse olin kyllä jos uskossa, kun olin pahan kiikissä harrastaessani tietoisesti jotain väärää.

        Jos saa kokea kohtuutonta pahaa, niin ei ihminen voi inhimillisenä olentona alkaa rakastamaan ja antamaan anteeksi. Siinä tarvitaan ihan järjellinen tahto ja pyyntö Jumalalta, että anna minulle apu ja voima. Kannattaa myös ajatella että sen tekee myös omaksi parhaakseen ja hyvinvointinsa vuoksi. Kukapa vihasta ja kaunasta kärsii eniten kuin itse. Ei koskaan pysty tarpeeksi kostamaan ja jos sitä tekee, oma tuska on sittenkin yhä enemmän taakkana.


    • Käännä.laiva

      Olet aika fiksun oloinen, mutta meinaat tuhlata elämäsi turhuuteen kun voisit tehdä siitä nautinnollisen. Kaikille on tehty pahaa ja oltu ilkeitä, ihan kun luulisit olevasi ainoa kaltoin kohdeltu. Voisitko nöyrtyä ja ajatella että olet ollut heikko ja sitä on käytetty hyväksi, myös tyhmyyttään ja ajattelemattomuuttaan on ihmiset voineet olla ilkeitä. Ja koska heitä kohtaan on oltu, niin hekään eivät oikein muuta osaa.

      Pahuudesta seuraa yleensä pahuutta, laajemmin mitä tekijä osaa arvata. Siksi sinäkin olet joutunut joskus syyttömänä uhriksi. Sinun ei tarvitse antaa anteeksi jos ei tunnu siltä, mutta voit antaa olla ja siirtää ajatuksesi johonkin hyvään ja kauniiseen joka tuo rakkautta ja iloa joka päivääsi. Tee loppuelämästäsi parempi koska sinulla on mahdollisuus valita. Minä tein mielikuvaharjoituksia joissa keräsin vihani ja kostonhimoni aina niiden tullessa isoksi kasaksi ja annoin "pois". Välttelen myös mahdollisimman paljon niitä ihmisiä jotka on kusipäitä. Kannattaa tosissaan yrittää poistaa pahat ihmiset jo ajatusmaailmasta ja houkutella tilalle hyviä.

      Toivon että sinusta tulee onnellinen.

      • KatkeraÄijä

        Kiitti tsempistä. Vastaan sullekin, sä oot toinen neljästä joka vastasi mun noin 5 tunnin "yöunien" aikana. Vähän tuon tyyppisiä harjoituksia ja asioita pohdiskelen ja autan itseäni joskus. Mietin vaan että pitäiskö pari pahinta tyyppiä käydä vaikka vaan litsarilla läväyttämssä, koska olen oikeasti vahvempi ja ylivoimaisempi fyysisesti.

        Ärsyttää aina läpielämän olla se kiltti hyväntahtoinen liian usein hymyilevä idiootti joka on ottanut kaiken sisään. Mutta jos minä joskus ärähdä ja lujaa, niin TODELLAKIN muut on hiljaa ja jopa pelkää. Kyse on vaan siitä että eikö sais ärähtää ja paljonko minua pitää kiusata ennenku min todella näytän voimani. Sitten jos vähän näytän voimaani sanoin ja vaikka kevyen väkivällan merkein, vastapuoli on heti itkemässä ja soittamassa poliisille.

        Ihme raukkoja monet ihmiset. Ehkä paras esimerkki on ruotsalainen äijä risteilyllä 2002, hän mukiloi vaimoaan ruotsin laivalla ja töni hytin ovella. Minä ja mun kaveri selvinpäin käveltiin ohi mentiin sanoo että et sä voi tehdä noin muijallesi. Se heristi nyrkkiä meille ja teki uhkaus eleitä ja hyökkäyksiä tarkoituksena saada meidät käymään kiinni. Kaverini tarttui sitä niskasta kii ja lyömättä painoi sen maahan ja alisti ukon kauniisti. No maassa se näytteli ja valitti vaikka mitä, kutsui laivan vahdit paikalle ja vaati vaikka mitä rikosilmoituksia vaikka kaverini vain kevyesti niskalenkillä laittoi tämän naisenhakkaajan maahan. No, onneksi ei kuulustelujen jälkeen tullut meille kummallekkaan syytettä, vaikkä mä en edes kerinny koskea ukkoon. Missään vaiheessa ei käsitelty vaimon lyömisiä mitä nähtiin ja muija pysyi todella hiljaa...


    • 8900

      Ei ole rikosrekisteriä mutta olet kuitenkin saanut oikeudesta vääriä tuomioita?
      Aloitus on muutenkin sekava,selvästi feikki.

      • KatkeraÄijä

        Vastaan sullekin noin 5 tunnin yöunien jälkeen. Olet kolmas vastaaja neljästä, Erityisesti sinun "8900" toivoisin vastavan takaisin, sillä epäilen sinun olevan tyhjänpäivinen huutaja ja vähättelijä. Ole ryhdiksä ihminen ja vastaa tähän kun kerran on kykyä piikitelläkin anonyyminä. Vastaa siis selkeästi nimerkillä "8900".

        Joo, olen siiss saanut sakkoja oikeudessa. Naurettavien kiusaamistne jälkeen olen saanut kunnianloukkauksesta,laittomasta uhakuksesta tekstiviestein. Valehdeltiin kovasti että olisin muka livenä uhakaillut mikä ei pidä paikkaansa, asiassa oli perättömiä ilmiantoja ja vääriä valoja. Olin sinisilmäinen ja myönsin rehellisesti tekstarit.

        Joskus 10 vuotta sitten pelisäännöt oikeudessa meni äänestämällä päätuomarin ja 3 lautamiehen kesken. nuo ristiriitaiset ja valheelliset syytteen meni tuomariänin 2-2 ja naispuolinen päätuomari äänesti vastaan valheellisesti ja tasatilanteessa kääntyi mua vastaan. Lisäksi oli yksi valhedeltu pahoinpitely missä jouduin maksamaan olemattomista asioista.

        Miten ne muutamat kerrat kun mun päälle kytiin, saatiin oikea musta silmä ja ainakin kerran käytiin takaapäin päälle ilman syytä ? En vaan 90 luvulla tehnyt rikosilmoituksia enkä saanu korvauksia. Toki nyt oon sitten olltu maksumiehenä lähes olemattomista jutuista. En oel katkera poliisia ja oikeuslaitosta kohtaan mutta kuitenkin.

        Vastaa nyt sinä pässi "8900" jos asioista mitään tiedät, nyt ainakin opit mikä on rikosrekisterin ja sakkorekisterin ero. Muuten ei ole mulla sakkoja, ei edes ylinopeudesta !


    • Lkgfjkn

      Hakeudu terapeutin juttusille.
      Lisäksi jossain nyrkkeilyssä voisit varmaan voida purkaa agressioita.
      Ihmisistä vähintään puolet on kusipäitä. Kaikki kohtaa vääryyksiä. Moni kuitenkin valitsee sen ettei kosta.
      Toki esim jos jokin yritys kohtelee huonosti, eikä korjaa teoksiaan, voit kirjoittaa nettiin palautteen.

      • KatkeraÄijä

        Oon mä käyny psykiatrisella poliklinikalla juttelee muistaakseni 2010. Ei se juttelu paljoa auttanut, ehkä ne medipamit mitä antoivat.Sitten sanoivat että eivät anna enää koska pamit aiheuttaa riippuvuutta ja antoivat jotain korvaavaa, lopetin nekin.

        Sittemmin en ole käyttäny mitään lääkkeitä, ei ole mun juttu. Joku masennusläkityskin kokeiltiin mut lopetin jo viimeistän 2011. Mieluummin tosiaan urheilen, en nyt sitä ehdottamaasi nyrkkeilyä mutta muuten rasakaitakin lajeja ja kykenen ihan kunnolla punnertamaan etunojapunnerruksia.

        Kyllä urheilu osittain toimii, välillä teen niin kovaa että jalat ja alaselkä on kipeitä muutaman päivän.

        Ei mua yritysten ja kauppojen palvelu haittaa, oon aika kova sanomaan takaisin. Enempi mua stressaa nuo menneiden vuosien vääryydet ja koetut asiat.

        Sä olit neljäs joka vatasi mulle nukkumiseni aikana, nyt vastasin kaikille.


    • hyvyysvoottakoon

      Ihmisen psyyke ja alitajunta on monitahoinen. Kyllä sinun kannattaisi jutella vieläkin hyvän terapeutin kanssa ikävistä kokemuksista ja käsitellä patoutuneita tunteita sanoin ja silloin järkikin antaa oivalluksia miten on sittenkin järkevää toimia ja vapautua menneisyyden taakoista.
      Harrasta asioita jotka tuovat sinulle rentoutusta ja iloa ja vie mielikuvat pois noista muistoista ja kostonkierteestä.
      Unirytmi olisi hyvä saada kuntoon. Kun hermot lepää, niin mielikin voi paremmin.
      Ja luonto on monelle terapeuttinen ja vie ajatukset rauhaan.

    • VanhaKettu007

      Itse olen ollut myös katkera, mutta nyt helpottaa ja aika paljon siksi, että olen tullut henkiseksi ihmiseksi ja uskon karman lakiin ja vain odotan, että ilkimykset saavat mitä ansaitsevat. Lue tri Paul Bruntonin kirja Yliminän viisaus. Kirja kertoo siitä, että maailma on ainoastaan mentaalinen ja siis materialista maailmaa ei ole olemassakaan ja samalla kirjassa puhutaan jonkin verran karman laista. Silloin, kun taistelu on päällä ei anteeksiantoa edellytetä, mutta, kun vihollisesi ovat kuluttaneet negatiivisen karmansa loppuun ja lopulta katuvat aidosti ( tarpeen tullen peukaloruuvia kiristetään ), niin on mahdollista, että he tulevat pyytämään sinulta anteeksi ja silloin anna anteeksi. Luota karman lakiin ja lue em. kirja ( tulee silloin tällöin myyntiin nettidivareissa ). Kirja johdattaa sinut oikealle polulle. Itsekin olin hyvin tuskainen joskus, mutta lopulta uskoin henkisyyden sanoman ja on muistettava, että elämää suunnitellaan saman aikaisesti kuin sitä eletään. Tällainen onnistuu, koska aikaa ei todellisuudessa ole, vaan kronologinen aika on mielen kuvitelmaa. Kun on aika käänteen elämässäsi tapahtua niin se takuuvarmasti tapahtuu. Muista, että pahikset tekevät aina jonkin virheen, joka johtaa heidät tappioon, tämä kuuluu myös karman lakiin. Tsemppiä.

      • vihastaselvinnyt

        En suosittele tuollaista karmanlakijuttuja, kuuluu itämaisiin oppeihin. Hyvä kyllä että olet saanut siinä vihaasi apua.
        Se on totta, että jos ihminen tekee toiselle tietoista pahaa, niin se saa kostonsa ajallaan, joko tässä tai tulevassa.
        Raamatussa sanotaankin että jätä kosto ja kiukku ja että kosto tulee jättää Jumalalle. Kun Hän toimii, niin puntit tulee takuulla tasan. Ja ihmisen etu on kyllä että Korkein antaisi sen kurituksen tulla jo tässä ajassa.

        Omalta kohdaltani muutaman esimerkin. Olen ollut uskossa jo pitkään. Jos jotain tiedän vihasta, niin yksi kipein aiheuttaja on mustasukkaisuus.
        Ei se kivalta tuntunut kun heti häiden jälkeen miehen salarakas soittaa ja kertoo, että ovat pettäneet aika ajoin kolme vuotta minua ja vieläkin nainen yrittää kiilata väliimme. Silloin olin pahakatua vihaan. Rukoilin ja rukoilin ja sitten vain koin sisimmässäni rukousvastauksena, että kutsu se tyttö kylään.
        Järjestin tapaamisen kun mies oli päivän reissussa tai halusi menne itse muualle. Muistan sen hetken kun tämä hämillään oleva, pelokas nainen käveli autoltaan kukkakimppu kädessä ja portilla murruimme molemmat kyyneliin. Jotenkin minut valtasi säälin tunne. Olimme jo ennen puhuneet puhelimessa. Sen jälkeen ei nainen enää häirinnyt meitä. Taisimme sitten vielä jälkeenpäin soitella muutaman kerran.

        Sitten vuosikymmenen päästä tuli taas tilanne että entinen koulukiusaaja jahtasi miesystävääni. Kerran ostarin portaikossa minulle tuli valtava raivo, että jos potkaisen naista maiharillani takapuoleen ja sanoin myös ilkeitä ja syvälle loukkaavia sanoja mieskaverilleni kotona. Kuitenkin tämänkin naisen kanssa olen päässyt sopuun rukouksen ja Jumalan voiman avulla. Olemme nyt ihan hyviä ystäviä ja olemme sopineet lapsuuden ja seurusteluun liittyvät sotkut. Vasta tällä viikolla kävin kylässä.
        Miten raskasta on elää vihan, katkeruuden ja itsesäälin taakan alla ja lopulta se vie masennukseen, jopa henkirikoksiin ja vankilaan. Mitä tarkoitusta sellaisella elämällä sitten on.


      • vihastaselvinnyt kirjoitti:

        En suosittele tuollaista karmanlakijuttuja, kuuluu itämaisiin oppeihin. Hyvä kyllä että olet saanut siinä vihaasi apua.
        Se on totta, että jos ihminen tekee toiselle tietoista pahaa, niin se saa kostonsa ajallaan, joko tässä tai tulevassa.
        Raamatussa sanotaankin että jätä kosto ja kiukku ja että kosto tulee jättää Jumalalle. Kun Hän toimii, niin puntit tulee takuulla tasan. Ja ihmisen etu on kyllä että Korkein antaisi sen kurituksen tulla jo tässä ajassa.

        Omalta kohdaltani muutaman esimerkin. Olen ollut uskossa jo pitkään. Jos jotain tiedän vihasta, niin yksi kipein aiheuttaja on mustasukkaisuus.
        Ei se kivalta tuntunut kun heti häiden jälkeen miehen salarakas soittaa ja kertoo, että ovat pettäneet aika ajoin kolme vuotta minua ja vieläkin nainen yrittää kiilata väliimme. Silloin olin pahakatua vihaan. Rukoilin ja rukoilin ja sitten vain koin sisimmässäni rukousvastauksena, että kutsu se tyttö kylään.
        Järjestin tapaamisen kun mies oli päivän reissussa tai halusi menne itse muualle. Muistan sen hetken kun tämä hämillään oleva, pelokas nainen käveli autoltaan kukkakimppu kädessä ja portilla murruimme molemmat kyyneliin. Jotenkin minut valtasi säälin tunne. Olimme jo ennen puhuneet puhelimessa. Sen jälkeen ei nainen enää häirinnyt meitä. Taisimme sitten vielä jälkeenpäin soitella muutaman kerran.

        Sitten vuosikymmenen päästä tuli taas tilanne että entinen koulukiusaaja jahtasi miesystävääni. Kerran ostarin portaikossa minulle tuli valtava raivo, että jos potkaisen naista maiharillani takapuoleen ja sanoin myös ilkeitä ja syvälle loukkaavia sanoja mieskaverilleni kotona. Kuitenkin tämänkin naisen kanssa olen päässyt sopuun rukouksen ja Jumalan voiman avulla. Olemme nyt ihan hyviä ystäviä ja olemme sopineet lapsuuden ja seurusteluun liittyvät sotkut. Vasta tällä viikolla kävin kylässä.
        Miten raskasta on elää vihan, katkeruuden ja itsesäälin taakan alla ja lopulta se vie masennukseen, jopa henkirikoksiin ja vankilaan. Mitä tarkoitusta sellaisella elämällä sitten on.

        Karmanlaki vaan tuntuu toimivan useasti ja monilla eri tavoilla jo täällä maanpäällä.


    • ptsdkö

      Aloittajalle, voi hyvin olla posttraumaattista stressiä.
      Itselläni myös saman tyyppistä ongelmaa (myös muita ongelmia) ja diagnosoitu mahdollinen ptsd. Sellainen mielentila on, että jos joku ihminen kohtelee minua huonosti, millä tavalla tahansa, niin minä alan aiheuttaa niille ihmisille myös huonoa oloa. Mitäs kerjäsivät verta nenästään tms. En siedä enää minkäänlaista huonoa kohtelua, en pientäkään. On tullut mitta täyteen. Tulee mieleen erään laulun nimi "No more Mr. nice guy"

      • lkdoieye

        Sama juttu. Ensin tietysti varmistan ettei mitään oikeudenmukaista perustetta ole henkilöllä mulle kettuilla. Yleensä joudun heivaamaan tuommoisen ötökän mäkeen.


    • Älväläys

      Mun mielestä sä vaan olet kusipää, tai tyhmä. Kirjoittamasi perusteella. Osoittelet muita sormellasi ja uhriudut. Olet ihan yhtä paha kuin kiusaajasikin. Ei ole pitkä matka ajatuksista tekoihin. Jokainen joutuu tekemään elämässään sen kamppailun miten asennoituu kokemiinsa asioihin ja mitä itse voi niille tehdä. Olet kaikenlisäksi avun tarpeessa, koska näet ilmeisesti kaiken joka ei mene unelmiesi mukaan sinun vastuksenasi tai kiusanasi. SINUN pitää itse rakentaa elämäsi eikä jättää sitä koko ajan peilattavaksi muiden varaan ja muiden kautta. Ja nuo ihmiset joita syyttelet, ovat mitä todennäköisimmin tehneet ihan samoja virheitä kuin sinäkin, kohdannut kaltaisesi hullun ilkeän ihmisen. Minä pelkäisin sinua. Onneksi et kuulu lähipiiriini. En ihmettele js olet joutunut syytteeseen. MIETI NYT.

      • kulissit.kunnossa

        Oletko sinä niitä omaa kilpeä kiillottavia ihmisiä, jotka menevät mukaan, kun jotain kiusataan joukolla ja sitten vielä syyllistetään päälle? Ei saa "uhriutua", vaikka kiusataan törkeästi jopa vuosikausia?


      • alvläys
        kulissit.kunnossa kirjoitti:

        Oletko sinä niitä omaa kilpeä kiillottavia ihmisiä, jotka menevät mukaan, kun jotain kiusataan joukolla ja sitten vielä syyllistetään päälle? Ei saa "uhriutua", vaikka kiusataan törkeästi jopa vuosikausia?

        En, vaan niitä jotka eivät voi sietää ihmisiä jotka eivät jaksa työtä eheytymisensäsuhteen vaan tahtoavat katerasti kostaa muille, ja aiheuttaa heille hankaluuksia elämässä. Joidenkin vuosien takaisten juttujen takia. SE ON SAIRASTA ei se totuus siitä muutu. Joten se paha mitä hän nyt kohdistaa menneisyydestään akikkiin muihin on ihan henssä itsessään, minkä hän jopa itse toteaa. Ei silloin taputella päähän vaan kohdellaan niinkuin toivoisi itseeän kohdeltavan- Jos mä oisin noin pahasti katkeroitunut pahaksi ihmiseksi mä tosiaankin toisoivin et joku snaois sen mulle suoraan, ja vetäis vaikka nyrkillä päähän et heräisin. NÄIN. Uhriutuminen tosa tilanteesta vain antaa luvan olla persereika. Uhrina ei voi olla sellainen joka itse tekee pahoja asioita myös muita kohtaan.


      • älväys
        kulissit.kunnossa kirjoitti:

        Oletko sinä niitä omaa kilpeä kiillottavia ihmisiä, jotka menevät mukaan, kun jotain kiusataan joukolla ja sitten vielä syyllistetään päälle? Ei saa "uhriutua", vaikka kiusataan törkeästi jopa vuosikausia?

        Ja teen duunia samalla kunhan nopeasti vastasin joten pahoittelen kirjoitusvirheistä, ei kerkeä nyt tässä enempää oleskella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe