Minkälaisia summia teillä on

Ulosotossa_

Itsellä on menossa noin 45000€ ulosottoon. Miten suureksi tuo summa paisuu 2 vuodessa? Ja kauanko tuota maksaa 400€ kuukausimaksuilla?

40

7822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfh57

      400/kk ? ....taitaapa mennä se 15v jolloin ne muutenkin vanhenee joten eipä mitään välilä tässä tapauksessa paljonko ne tuosta korkoa tulee kasvamaan :( ...eli onneks olkoon vaan!

      • HuhHuijaa_

        Tuota vähän pelkäsinkin. No, toivottavasti voitan jossain rahapelissä apurahaa itselleni velkojen poismaksuun :)


      • fgj568
        HuhHuijaa_ kirjoitti:

        Tuota vähän pelkäsinkin. No, toivottavasti voitan jossain rahapelissä apurahaa itselleni velkojen poismaksuun :)

        Joo, jos jaat tuon velan summan 400 niin sehän tekee 112 eli vuosinahan tuo on jo reilu 9 vuotta :) ..tuohon kun päälle kulut, korot, uo-maksut.....20 vuotta varmaan!


    • työtapaturmanuhri

      Itsellä velka 20000 plus 5 vuodessa tulleet elatusmaksut nosti summan 100000 työttömänä kela peri ja loput tuli tuomioista jotka kävi kierroksen 3 kuukauden välein kun maksukykyä ei ollut velkojia useita työtapaturma syynä jos joku idiootti luulee etten ois halunnu velkojani maksaa meni asunto auto jne.. työttömänä vakituisessa työssä 5v. työkkärissä työttömän tuloilla voi sattua kelle vaan nauran sille joka ei usko omaisuutta kun on vaikee pitää jos ei työkyvyn alenemaa vaikka 5v. sairaslomalla :) näin ne määritteli vakuutusyhtiössä.ps.en ole katkera mutta kuitenkin vois sattuu sullekin

    • Taabor

      Minulla meni aikanaan joku lähes 50000, joka nousi kokonaisuudessaan 68000:n. Olen nyt maksanut tasan 5 vuotta tonnin kuussa ja jäljellä on rapiat 19000.

    • 60-v

      Noo n.83000 menee ja 15v tuomio.Olen n 75 v kun velat kuitattu. Eikä kaduta joten moralistien on turha vetää hernettä nokkaan : )

    • eiainaoikein

      Minulla meni alkujaan velkoja jotain 39 000,0e ja kuluineen niitä oli n. 45.000,0e. Olen maksanut nyt hieman yli 4 vuotta, 2 vuotta ilman ulosottomaksuja siis, jäljellä on n. 12.300,0e. Alussa maksoin n. 770,0e /kk ja nyt menee 500,0e /kk. Pari vuotta vielä jäljellä. En usko että ap:n maksua kestää yli 15v, arvelen noin 11 v. kaikkineen tai vähän alle.

      • 568563

        Siis oikeasti ?? ...mulla suurinpiirtein sama summa ja nyt tuli just tässä kuussa 3 vuotta täyteen ulosottoa, kokoajan maksanut n. 730e - 750e/kk lomaraha ja muutamat ylimääräiset bonarit päälle. En ole varma mitä nyt on jäljella mutta olen siinä luulossa että ainakin 25000e? Kuulostaneeoikealta ja pari vuotta jäljellä mullakin jos työt vaan riittää ja tuo sama summa ? Tuntui kyllä alkaessa aika epätoivoiselta :(


      • perttimerkki

        "En usko että ap:n maksua kestää yli 15v, arvelen noin 11 v. kaikkineen tai vähän alle."

        Tuolla 400e/kk maksulla ehtii kyllä korkoja ym tulla sen verta että ei 11v riitä mitenkään.


    • RahnaaVaan

      Jos ap:n velka nousee 50000:n niin sen maksu kestää 12 vuotta.

      • tyewt3

        ..ei riitä, ulosotossa 2 ekaa vuotta suurin osa maksuista menee taulukkomaksuihi


      • tyewt3
        tyewt3 kirjoitti:

        ..ei riitä, ulosotossa 2 ekaa vuotta suurin osa maksuista menee taulukkomaksuihi

        ..Puhumattakaan siitä että jos on vielä moneen paikkaan sitä velkaa, uo kun jakaa kk-maksun yleensä 3 osaan, kolmelle eri velkojalle, seuraavassa kuussa taas seuraaville kolmelle jne.


      • Jkljkljkl

        Enemmän velkaa lisää se,jos velkojia on useita ja kaikkiin velkoihin tulee perintä-ja oikeudenkäyntikuluja. Taulukkomaksua menee aina jokaisesta maksukerrasta/lyhennyskerrasta kaksi vuotta ja muistaakseni taulukkomaksun suuruuteen vaikutti lyhennnyssumman määrä.


    • Duksu2

      22.600 ulosotossa...

    • go7i7

      15 000. Jos sais sen vakituisen kokoaikaisen niin pari vuotta menis...

    • Älömölö

      10t päästän perintään ja teen maksusopimuksen

    • hiauh

      Tällä hetkellä n. 130000e ja ehkä vielä jonkin verran menossa...

    • Eisnfkglslas

      67te menossa, 13 velkojaa. Nettopalkka 1700. Kauan menee?m velkojen maksuun uo'ssa?

      • ksperttirkki

        13 vuotta.


    • Vielävähänjäljellä

      33000 meni ulosottoon. 6 vuotta maksanut ja 8500 jäljellä. Välillä toissä ja välillä ansiosidonnaisella. Ulosottoon mennyt 350-750 kuukaudessa ja veronpalautukset myös.

    • saasnähäjoo

      Aloittaja ei kerro kuinka monta velkaa hänellä on siellä ulosotossa. Jokainen velka elää omaa aikaansa korkojen ym kulujen kanssa. Tästä 400:sta ei riitä kuin murusia kuluihin. Jos aiot oikeasti edes yrittää maksaa ennen vanhentumista nuo velkasi, pitää kuukausimaksun kolminkertaistua.

      • dsfhsdf45

        Ei nyt ihan kolminkertaistua, mutta ehkä tuplasti. Itselläni menee noin 750e/kk, aika hyvin on lyentynyt, pari kolme vuotta vielä jäljellä


    • Anonyymi

      Just laskin että olen maksanu reilu 5v 460000 ja 18000 jäljellä, alkuun tuntui että velka ei vähene mutta kyllä se siitä pikku hiljaa vähenee, pari vuotta vielä ja sitten puhtaat paperit ja tuli muuten maksettua samalla toisten ihmisten velkoja 😃

    • Anonyymi

      Jos ulosottpssa monta velkoa ulosottomies piti aloita maksa sun velka pienesta sumasta mutta ulosotto teki toisenpäin heille ihansama mitä sulle käy.se on heidän leipä.mulla on velat ulosottossa korot kasvavat.miten korko voi kasva jos sinä et käydä laina itselle.jos otat laina ja käydä sen itselle se on erasia.mutta jos on velka pysähty miksi piti maksa korot kuon korot on lasketettu mukan

    • Anonyymi

      Onko täällä ketään kenellä olisi mennyt pienempiä summia (5k-10k tjsp) oikeuteen asti, mutta olisikin sopinut maksusopimuksen ja näin välttänyt UO:n turhat taulukkokulut? Tätä pitää kai hakea/kysyä velkojalta heti oikeuden päätöksen jälkeen?

      Kiitos hyvistä vinkeistä.

    • Anonyymi

      Itselläni ulosotossa oleva kokonais summa 33876(tällä hetkellä) euroa
      on vakityö(sain sen 2,5v sitten ) ja tuntipalkka 16.57€/h. Nettopalkka 2120 euroa/kk josta ulosottoon maksan sen 706,67€.

      Joten palkkaa mulle maksetaan 1413,33€ josta maksan vuokra 605€.
      netti ja puhelin lasku yht. ~42€
      autokatos paikka 12€/kk
      auton mahdolliset kulut mitä tulee bensat jne (onneks ei huoltoja tai korjauksia ole pahemmin) itse korjaan ja huollan jos tarvitsee
      3kk välein sähkölasku joka on ollut siinä ~ 70€ luokkaa

    • Anonyymi

      Onko se totta, että 15v jälkeen ulosotossa, niin velat vanhenee?

      • Anonyymi

        Juu tosiaan tällainen sääntö Suomessa on ainoana Euroopan maana.


      • Anonyymi

        Koskeeko tuo vanhenemissääntö myös velkajärjestelyä? Eikös siinä ole aika siinä 5-10 vuotta?
        Oma tilanteeni on sellainen, etten saa ulosotettuna ikinä maksettua velkasummaani. Pienet tulot ja ulosmitattu määrä alle 150. Velkajärjestelyssä olisi sama tilanne, koska palkkatuloa ei ole riittävästi. Omaisuutta on yritetty realisoida, mutta siitäkään ei saa velan osuutta.

        Vouti sanoi, että koska velka kasvaa kasvamistaan, tilanne on aika patti. Ainoa mahdollisuus olisi hakea varattoman (vähävaraisen) velkajärjestelyä, mutta siihen pääseminen ei taida olla realistista.
        Eli, ootellaan kai tässä hilpeänä vaan vuoteen 2035, tosin olen jo sitten haudassa nauramassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeeko tuo vanhenemissääntö myös velkajärjestelyä? Eikös siinä ole aika siinä 5-10 vuotta?
        Oma tilanteeni on sellainen, etten saa ulosotettuna ikinä maksettua velkasummaani. Pienet tulot ja ulosmitattu määrä alle 150. Velkajärjestelyssä olisi sama tilanne, koska palkkatuloa ei ole riittävästi. Omaisuutta on yritetty realisoida, mutta siitäkään ei saa velan osuutta.

        Vouti sanoi, että koska velka kasvaa kasvamistaan, tilanne on aika patti. Ainoa mahdollisuus olisi hakea varattoman (vähävaraisen) velkajärjestelyä, mutta siihen pääseminen ei taida olla realistista.
        Eli, ootellaan kai tässä hilpeänä vaan vuoteen 2035, tosin olen jo sitten haudassa nauramassa.

        .gggg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeeko tuo vanhenemissääntö myös velkajärjestelyä? Eikös siinä ole aika siinä 5-10 vuotta?
        Oma tilanteeni on sellainen, etten saa ulosotettuna ikinä maksettua velkasummaani. Pienet tulot ja ulosmitattu määrä alle 150. Velkajärjestelyssä olisi sama tilanne, koska palkkatuloa ei ole riittävästi. Omaisuutta on yritetty realisoida, mutta siitäkään ei saa velan osuutta.

        Vouti sanoi, että koska velka kasvaa kasvamistaan, tilanne on aika patti. Ainoa mahdollisuus olisi hakea varattoman (vähävaraisen) velkajärjestelyä, mutta siihen pääseminen ei taida olla realistista.
        Eli, ootellaan kai tässä hilpeänä vaan vuoteen 2035, tosin olen jo sitten haudassa nauramassa.

        Älä kuule murehdi. Sama täällä ja olen unohtanut koko jutut mielestäni. Elän piilopirtissäni ja ammun riistaa ja elän omavaraisesti. Elämäni on nyt parhaassa vaiheessa. Velat on pikavippejä ym , mutta rosvot jäävät nuolemaan näppejään. Pumppasin rahaa niin paljon että elän loppuelämäni niillä varoilla , tosin vaatimattomasti mutta vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeeko tuo vanhenemissääntö myös velkajärjestelyä? Eikös siinä ole aika siinä 5-10 vuotta?
        Oma tilanteeni on sellainen, etten saa ulosotettuna ikinä maksettua velkasummaani. Pienet tulot ja ulosmitattu määrä alle 150. Velkajärjestelyssä olisi sama tilanne, koska palkkatuloa ei ole riittävästi. Omaisuutta on yritetty realisoida, mutta siitäkään ei saa velan osuutta.

        Vouti sanoi, että koska velka kasvaa kasvamistaan, tilanne on aika patti. Ainoa mahdollisuus olisi hakea varattoman (vähävaraisen) velkajärjestelyä, mutta siihen pääseminen ei taida olla realistista.
        Eli, ootellaan kai tässä hilpeänä vaan vuoteen 2035, tosin olen jo sitten haudassa nauramassa.

        uusi laki on että velat vanhenevat 10-20v mutta yksityinen velanhakija on voimassa 25v laki muuttui jokin vuosi sitten mutta ennen lain muutosta kaikki entiset vuodet pysyivät voimassa.eli yksityinen hakija 20v jne...


    • Anonyymi

      0.00€ ja kaikki yli 60 keissiä vuosien varrelta saatettu finaaliin!

      Voit uskoa että fiilis on aika hyvä. Kyllähän tossa 20-30 tonttua tuli makseltua ja aikaa meni 8 vuotta vaikka summana ei ole iso mutta kun velkojia oli parhaillaan 28 yhtä aikaa ulosotossa. Koita siinä sitten maksella, mutta onnistuihan se.

    • Anonyymi

      En oo ikinä ollut ulosoton asiakas t. Nainen 49 v

    • Anonyymi

      Mulla on n. 78 000€ ulosotossa, ne on tullu pikalainoista, yhdistelylainoista, opintolainoista ja luottokortteista. Suurimman osan pikalainojen rahoista vedin kurkusta alas. Muita lainoja ei kyennyt hoitamaan sitten, kun luottotiedot meni. Elän hyvin pienellä palkalla, saan vajaan tonnin käteen kuussa. Siitä on ulosmitattu n. 100€ ja välillä ei mee mitään. Kohta on menny jo 5 vuotta ja mitään ei tapahdu. Velka ei lyhene, se vanhenee.

      Olen laskenut paljonko pikalainojen muodostamasta saatavasta on varsinaista alkuperäistä pääomaa, se on noin puolet. Arviolta 30-40% tuosta koko 78 000€ velasta on vain kuluja, korkoja, ulosottomaksuja yms.

      Olen oppinut kuitenkin elämään varsin niukasti ja välttämään rahareikiä.

      Maksaisin velkani, jos se olisi mahdollista, mutta ikävä kyllä luottotappiot on todennäköisempää tässä tapauksessa.

      Veikkaan, että ulosoton tilanne ja ylipäätään velkaantuneiden ahdinko tulee pahenemaan vielä merkittävästi. Se tulee myös vaikuttamaan voimakkaasti yhteiskunnan rakenteisiin ja kansantalouteen. Jos hallitus ei kykene sallimaansa vahinkoa korjaamaan, niin eipä ne perusongelmatkaan sieltä ratkea.

      Meitä velkaantuneita on paljon, todella paljon. Ja kohta tulee vähän lisää.

      TSamapaTuo

    • Anonyymi

      Heh, käyhä pienempikin summa siirrettäväksi. Anteeksi voi ehkä saada sieltä keskuskonttorilta joskus. Jos se ikinä selviää.

    • Anonyymi

      Turhaa ottaa stressiä veloista tai ylipäätänsä. Pääasia että on terve. Joillain on aina enemmän velkaa joillakin vähemmän. Tuntuu että nykyään kaikki elävät jotenkin veloissa. On opintolaina , asuntolaina, kulutusluottoja ja muita lainoja. Sitkun menee työt tai ei ole varaa maksaa niin ne menevät ulosottoon jos ei varallisuutta maksaa pois. Kyllä se varmasti. vituttaa mutta elämä jatkuu turhaan masentua siitä. Positiivisena eteenpäin. Yleensä kaikella tapana järjestyä tavalla tai toisella. Itselläni on päälle 10k ulosotossa eikä varallisuutta ja olen ollut pitkään sairaslomalla ja tietoa jatkosta ole. Kyseinen summa on vielä opintolainasta..

    • Anonyymi

      Itel meni 16ke ulosotto about 650e/kk erissä 3,5v. Et sul menee varmaa se 10-20v

    • Anonyymi

      9700

    • Anonyymi

      Minulla on ulosotossa 79500. Onneksi pankki ei anna myydä taloa kun lainaa on enemmän kuin asunnon arvo. Saan kuitenkin maksettua nuo parissa vuodessa kun tämä korona on nyt ohi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe