Hallituksen saavutus?

onkehumista

Sadattuhannet eläkeläiset näkee nälkää.. Lisää halutaan kuntavaalin jälkeen leikata? Iltapäivälehti..

23

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seonsiinäjo

      Älä kirjoittele jaskaa, täällä ei kukaan näe nälkää on täysin varmaa. Jos olet elänyt elämäsi ihmisiksi, maksanut asuntosi ja kouluttanut lapsesi, edes hieman säästänyt, ei sinulla ole mitään hätää.
      Suomen turvaverkko on yksi maailman parhaista, ainoa huoli on ettei meillä ole siihen varaa, vaan yhteiskunta joutuu ottamaan velkaa.
      Hallitus ei tähän ole syyllinen, virheet on tehty jo ajat sitten Demareitten jakopolitiikalla. Todellisuudessa meillä on varaa ainoastaan Espanjan palkkatasoon, keskipalkka 1000 €/kk.
      Suomen keskipalkka 3200 €/kk on aivan liikaa ja palkkajohtajana vielä julkinen sektori.
      Jotta selviämme tästä on palkkataso pudotettava puoleen, joko verottamalla tai mahtikäskyllä ja kriisi laeilla.
      Nykyinen palkkatasomme johtaa siihen, että lopulta olemme aivan oikeasti köyhiä.

      • äläpuolustaroistojs

        Nauhat itse paskaa... Nykyisen ja edellisen hallituksen leikkaukset vieneet nälkäkuolemaan.. Ne maksetut adunnot, jellä on, ovat 100 nell sanerauksessa..


      • nälkäonainavieraanamme

        Mikä saatanan lahtaripuolueen agentti,luuletko,että kaikilla on oma asunto,että kaikki ovat kolmentonnin palkalla,ja vitut.Otappa selvää paljonko täällä eläkettä,matalapalkka alojen työntekijät saavat.Eikai siellä leipäjonossa kukaan huvikseen jonota kuivia leipäpusseja.


      • vittumitävalitusta
        nälkäonainavieraanamme kirjoitti:

        Mikä saatanan lahtaripuolueen agentti,luuletko,että kaikilla on oma asunto,että kaikki ovat kolmentonnin palkalla,ja vitut.Otappa selvää paljonko täällä eläkettä,matalapalkka alojen työntekijät saavat.Eikai siellä leipäjonossa kukaan huvikseen jonota kuivia leipäpusseja.

        No ei se yhteiskunnan vika ole, jos joku on köyhä, kyllä ihmisellä on itsestä oma vastuu, ei sitä yhteiskunnalle voi ulkoistaa.
        Olisi pitänyt köyhän miettiä ammatin valintaansa jo kouluaikoina, vittu mitä vaikerrusta, vaikka ihan voi peiliin katsoa, siellä se syyllinen on.


      • kusetusko
        vittumitävalitusta kirjoitti:

        No ei se yhteiskunnan vika ole, jos joku on köyhä, kyllä ihmisellä on itsestä oma vastuu, ei sitä yhteiskunnalle voi ulkoistaa.
        Olisi pitänyt köyhän miettiä ammatin valintaansa jo kouluaikoina, vittu mitä vaikerrusta, vaikka ihan voi peiliin katsoa, siellä se syyllinen on.

        Tai miksi ollaan velkaa? Eikös tämä kepun Kääriäinen sanonut eduskunnan kyselytunnilla että kaikki hallitukset 20 vuotta taaksepäin on tehnyt vain virheitä. Ja kun se mediaani palkka keskimäärin on 3300 euroa kuukaudessa en tiedä yhtäkään joka tämän tienaa siis lähipiiristä ja itse jo yli 20 vuotta metallialalla olleena en tienaa edes 3000 euroa kuukaudessa, mutta kansankusettaja tienaa yli 6000 euroa kuukaudessa siitä et lomailee, ei mitään vastuuta ja avustajakin tällä tollolla pitää olla???


      • ompakovaapoikaa
        vittumitävalitusta kirjoitti:

        No ei se yhteiskunnan vika ole, jos joku on köyhä, kyllä ihmisellä on itsestä oma vastuu, ei sitä yhteiskunnalle voi ulkoistaa.
        Olisi pitänyt köyhän miettiä ammatin valintaansa jo kouluaikoina, vittu mitä vaikerrusta, vaikka ihan voi peiliin katsoa, siellä se syyllinen on.

        Kaasujammioonko haluat ne köyhät?Oletko kepuloinen,jolle rekalla kärrätään tukiaisia? Mites sairaat,


      • tasataan
        vittumitävalitusta kirjoitti:

        No ei se yhteiskunnan vika ole, jos joku on köyhä, kyllä ihmisellä on itsestä oma vastuu, ei sitä yhteiskunnalle voi ulkoistaa.
        Olisi pitänyt köyhän miettiä ammatin valintaansa jo kouluaikoina, vittu mitä vaikerrusta, vaikka ihan voi peiliin katsoa, siellä se syyllinen on.

        Kueketään ekana peruminen ja kepuloisituet!


      • noinalkuun
        tasataan kirjoitti:

        Kueketään ekana peruminen ja kepuloisituet!

        Perimisoikeus lakkautetaan. Kaikki samalle viivalle. Kepuloisituet takasi taannehtivasti.


      • itseloiseläjäsinä
        vittumitävalitusta kirjoitti:

        No ei se yhteiskunnan vika ole, jos joku on köyhä, kyllä ihmisellä on itsestä oma vastuu, ei sitä yhteiskunnalle voi ulkoistaa.
        Olisi pitänyt köyhän miettiä ammatin valintaansa jo kouluaikoina, vittu mitä vaikerrusta, vaikka ihan voi peiliin katsoa, siellä se syyllinen on.

        Voi vittu mikä tollo,näkee,että sikariportaan kasvatti päästelee turvastaan tuollaista paskaa,että vituttaa voiko joku olla nuin tyhmä.Ihmisistä suuri osa köyhä jo syntyessään,mutta sinä tollo et ymmärrä näistä mitään.Ei kaikki ole huippu älykkäitä,paljon sairauksia sun muita syitä loputon lista.


      • einälkää
        nälkäonainavieraanamme kirjoitti:

        Mikä saatanan lahtaripuolueen agentti,luuletko,että kaikilla on oma asunto,että kaikki ovat kolmentonnin palkalla,ja vitut.Otappa selvää paljonko täällä eläkettä,matalapalkka alojen työntekijät saavat.Eikai siellä leipäjonossa kukaan huvikseen jonota kuivia leipäpusseja.

        Älä puske diipadaapaa. Ei Suomessa kukaan rahan puutteen vuoksi kuole nälkään. Monella ei tietysti ole aina varaa ostella uusinta iphonea, mersua tai asuntoa Katajanokalta, mutta tuet ja leipäjonot takaavat leivän ja maksalaatikon pöytään. Jos rahat menevät viinaan, huumeisiin tai ei sairauden ja dementian takia muista syödä, on vika itsessä tai läheisissä.


    • onkovaraa

      Ketä on nää paskahuosut,hampaattomat köyhien haukkuvat?

      • fdhhfdhfdh

        Keskustalaisia maajusseja.


    • Vaari-vm-yksysiviiskaks

      Minulla on nälkä!
      Olen eläköitynyt ammatinharjoittaja.
      Jotain tarttis tehdä tuolle nälälle.
      Eläke on aika tasan 800 kuussa. Veroahan siitä ei mee. Asunto on oma. En tarkoita, että omistaisin tään, mutta tää on oma kun ei tässä muita asu. Vuokra vesi ym. on päälle 400/kk. Asumistukea saan sen verran, että oma osuuteni vuokrasta on lähes tasan 170/kk.
      Elämiseen jää siis hiukan yli 600/kk.
      Enhän minä sitä kaikkea kuluta, mutta onneksi on tuo pankki, sinne minä niitä kerään. Ihan oikeasti kyllä tällaisesta eläkkeestä jää säästöön lähes 200/kuussa.
      Tuossa naapurissa asuu rouva joka elää takuueläkkeellä ja hän säästää myös. Huhtikuulla lähtee kuulema Amalfiin, Italiaan. Sellanen nälkiintynyt eläkeläinen hän on.

      Aloittajalle tiedoksi, et tiedä eläkeläisen todellisuudesta paskaakaan, nimimerkkikin on kummallinen. Ei tuollaisella pösilöllä ole mitään kehumista. Suututtaa moinen pässi.
      Ai niin minullahan on nälkä, vaan eipä ole kauan kun sipasen voita parille Karjalan piirakalle ja siihen kunnon siivun Gotleria. Onhan tuo vähän myöhä syömiselle, mutta silti syön. Kyllä kohta pierettää.
      Aloittaja - suksi v.....n. Sinä et tiedä eläkeläisen elämästä hevonv....a.

      • oletkokepuloinen

        Okeletko vakehdellu koko ikäsi?


      • Vaari-vm-yksysiviiskaks
        oletkokepuloinen kirjoitti:

        Okeletko vakehdellu koko ikäsi?

        Ja mikähän tuossa olisi valhetta?
        Jos ruokamenot on n. 300/kk, vaatetus keskimäärin 30/kk, netti kännykkä 30/kk niin siinäpä se melkein onkin. Asumiskuluthan oli mainittu jo tuossa edellisessä kommentissa. Kaupungilla liikun joko jalan tai polkupyörällä, joskus hyvin harvoin bussilla tai taksilla.
        Minun tuloni ovat siis kutakuinkin 1100€/kk. - tämä summa syntyy eläkkeestä ja eläkeläisen asumistuesta. Satunnaisesti myyn keräämiäni marjoja tai sieniä, 100-200€/vuosi.
        En juo, en polta, en syö ravintoloissa. Laitan itse ruokani ja aika usein syömme tuon naapurin rouvan kanssa yhetisä ruokia. Tarkoittaa, että jompikumpi tekee sen kaalikeiton, makkarakeiton, riisivellin tms. ja sitä syö sitten molemmat. Eihän ole mitään järkeä tehdä ruokaa vain yhdelle jos on mahdollista tehdä kahdella ja säästää silläkin tavalla.
        Kesällä ja sykyllä keräämme sieniä ja marjoja, melkein kilpaa. Tälläkin hetkellä minulla on pakastimessa mustikkaa ainakin kymmenen kiloa, ja muitakin marjoja on. Sulan veden aikaan käymme kalassa. Ahvenen kutuaikaan pidän myös katiskaa järvessä. Kunnon kututuro rantaan ja katiska siihen niin ahventa on niin, ettei kantaa jaksa:-)
        Sinä rehveli et taida tajuta sellaista asiaa, että elämä ei ole kovin kallista jos viitsii miettiä mitä syö ja kun ei ryyppää, eikä polta. Vaatteissakaan ei tarvitse tinkiä jos on henkisesti tasapainossa. Kyllähän vaatteisiin saa menemään vaikka kuinka paljon jos on vähän pöpi. Valmiina annoksena haettu jokapäiväinen subbileipä tai pizza on vähän pirun kallista. Siihen kun lisätään perunalastut, karkit ja muut höttöpaskat niin jopa alkoi rahat loppua.
        Se ostamissairaus ei parane ostamalla, mutta rahaa kyllä menee.
        Sinä voit olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta minä tiedän, koska elän oikeasti tätä elämää ja näillä tuloilla.
        Jos osaisit käyttää älyäsi niin tietäisit mitä tarkoitan, mutta kun et osaa.
        Olet ääliö.


    • vaalissatippuu

      Kurjuus kasvaa hallituksen toimesta. Turha syöttä valeita palstalle!

    • 333777

      Eäkeläisköyhyys on tosiasia. Suomi sai Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitealta huomautuksen jo vuonna 2013.
      Jotkut vaan yrittävät jankuttaa, että hyvin menee.
      PunaYlekin julkaisi "tutkimuksen", että hyvin menee eläkeläisillä. Unohti mainita, että eläke-erot ovat kasvaneet entisestään ja hyvin menee harvoilla.
      Eläkkeiden aritmeettinen keskiarvo on kyllä kasvanut, kun korkeapalkkaisia valtion ja kuntien keski- ja ylempään johtoon kuuluvia virkamiehiä on eläköitynyt runsaasti viime vuosina, puhumattakaan yritysjohtajien jättieläkkeistä. Aritmeettinen keskiarvo ei kuitenkaan lisää heikompiosaisten ja niiden työeläkeläisten hyvinvointia, joiden eläkkeitä on leikelty vuodesta 1995 alkaen.
      Valtion virkamiesten palkat ja eläkkeet ovat nousseet jyrkimmin 2000-luvulla. Enää ei pidä paikkaansa, että valtion leipä on pitkä ja kapea. Se on pitkä ja pulska.
      ELÄKETURVAKESKUS, kokonaiseläkkeet 31.12.2014 brutto (ennen veroja):
      - naisista 49 % sai alle 1250 e/kk, miehistä 34 % (netto ylärajalla n. 1080 e/kk)
      - naisista 65 % sai alle 1500 e/kk, miehistä 46 % (netto ylärajalla n. 1270 e/kk).
      Puolet Suomen eläkeläisistä elää köyhyysrajan alapuolella tai köyhyysrajan tuntumassa.
      Tässä joukossa korostuu iäkkäiden äitien köyhyys.

      • omavikahanseon

        Miksi ei ole olleet töissä, siitä ne pienet eläkkeet tulee, kun työura jää lyhyeksi.
        Olisi ajatelleen aikanaan.
        Kaikki on voineet asioista ottaa selvää jo nuorena, silloin ei nähtävästi ajattelua harrastettu, kun on jääty pienipalkkaisiin töihin.


      • Vaari-vm-yksysiviiskaks

        Mikä on köyhyysraja ja mitä köyhyys yleensäkin? Onko se köyhyys sitä, ettei voi ajaa uudenkarhealla autolla, eikä käydä pari kertaa kuukaudessa shoppailemassa? Tallinnan juopottelutkin jää juopottelematta kun on köyhä.
        Minun näkemykseni (siis minun) on se, että köyhä on mm. se jolla ei, taloudellisista syistä johtuen ole asuntoa, ei varmuutta jokapäiväisestä ravinnosta tai varaa säälliseen vaatetukseen. Yleensä ihan oma syytä.
        Se jolla on vaikkapa vain takuueläke tai joka on peruspäivärahalla on aika lähellä ns. vaarallisen köyhää, mutta hän ei kuitenkaan ole sellaisessa tilanteessa, etteikö pärjäisi, kunhan vaan pitää älyn elämisessä. Asumistuki auttaa kummasti.
        Minun eläkkeeni on, kuten tuolla aiemmin kerroin, n. 800€/kk. Minä elän siis köyhyysrajan alapuolella. Minkähän helkkarin takia minä en tunne olevani köyhä? Pitäisikö minun tuntea oloni köyhäksi?
        Kuten tuolla aiemmissa kommenteissani kerron, minulla on säästöjä. Ollakseni ihan rehellinen, minä olen ajatellut tuota säästämistä moneen suuntaan.
        Katsokaas kun isot säästöt (no isot ja isot, onko tuo vajaa 15000 euroa iso säästö - no minulle on) vaikuttavat asumistukeen. Saapa nähdä mitä minä tässä keksin Asuntoa en aio enää tällä iällä ostaa, eikä tuolla summalla sellaista edes saa ja lainaa minulle ei varmaan heru. Muutaman vuoden kuluttuahan minut heivataan kuitenkin johonkin hoitopaikkaan syömään lääkkeitä. Saatan minä kyllä elää vielä aika kauankin, koska koetan pitää huolta terveydestäni harrastamalla monipuolisesti niin liikuntaa kuin "kulttuurijumppaakin" (kirjallisuus, teatteri ja taidenäyttelyt...).
        Mutta siitä köyhyydestä vielä. Olen sitä mieltä, että köyhyys on suurimmalla osalla korvien välissä ja se on taloudellisesti taitamattomien ongelma.
        Kun elää sosiaalisesti "leveää" elämää niin on kivaa ja kun pitää talouden kurissa niin eipä ole hätiä mitä, eikä tarvii kitistä köyhyyttään.
        Jos kuitenkin on köyhä olo niin muistakaa te kyykistellä - minä en.


      • etverojamaksa
        omavikahanseon kirjoitti:

        Miksi ei ole olleet töissä, siitä ne pienet eläkkeet tulee, kun työura jää lyhyeksi.
        Olisi ajatelleen aikanaan.
        Kaikki on voineet asioista ottaa selvää jo nuorena, silloin ei nähtävästi ajattelua harrastettu, kun on jääty pienipalkkaisiin töihin.

        Onpa sinulla iso kita vaikka hampaaton..Luettele tekisi?
        Mitä köyhille pitää sinusta tehdä?


      • Vaari-vm-yksysiviiskaks
        omavikahanseon kirjoitti:

        Miksi ei ole olleet töissä, siitä ne pienet eläkkeet tulee, kun työura jää lyhyeksi.
        Olisi ajatelleen aikanaan.
        Kaikki on voineet asioista ottaa selvää jo nuorena, silloin ei nähtävästi ajattelua harrastettu, kun on jääty pienipalkkaisiin töihin.

        Eihän se ole synti tai väärin jos on tehnyt pienipalkkaista työtä. Jonkun nekin on tehtävä - aina.
        Silloin kun minä työurani aloitin, ei ollut nykyisenkaltaista eläkkeen kerrytystä nuorelle ihmiselle. Minun kohdalla kertyminen alkoi vasta 70-luvun puolella, vaikka ensimmäinen työpaikka tuli jo kun olin 15 -vuotias eli 1967, jolloin aloitin tsupparina. Palkka oli muuten 100 markkaa/kk. En ole ikinä tehnyt suuripalkkaista työtä. Joskus tili saattoi olla isokin, mutta se johtui siitä, että oli tullut tehtyä pitkää päivää. Sitten alkoi terveys pettää.
        Onneksi jossakin vaiheessa Suomessakin tajuttiin takuueläkkeen välttämättömyys.


    • vitunluserit

      Jos joku kituu ja tyytyväinen..Ei eläkeläisten tavoite..normalielämää pitää olla!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe