Muisti pätkii

Muistikampa

Kyllä pitääkin olla huono muisti.
Olen jo useamman kerran käynyt kaupassa ostoksilla, mutta kotiin tullessa saa todeta, että en taaskaan muistanut ostaa sitä mitä piti ostaa.
Lasagnea suunnittelin tekeväni ja tomaattimurskaa piti kaupasta hakea tai on jo muutaman kerran pitänyt kauppareissulla ostaa, mutta aina unohtuu.
Vaikka muistaa kauppaan lähtiessä, mutta kaupassa ei sitten muistakaan.
Sokeria laitoin kauppalapulle ylös, mutta senkin unohdin ostaa.

3

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfghydfgdfg

      Muisti voi takkuilla muistisairaudesta johtuen, mutta yleensä arkiunohteluun on liene syynä viattomammat syyt. Huono nukkuminen, stressi, kaiken maailman virikkeet, mitä kauppa tarjoaa jne.

      On olemassa erilaisia muistitekniikoita. Voit perehtyä niihin. Tai sitten käyttää vain perinteistä muistilappua. Ehkä ostoslista ei ole sitä oleellista tietoa, joka tarvitsee painaa pysyvään muistiin? Tosin hyvää treeniähän se on, jollei muuten vaivaa aivojaan.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Muistitekniikka

    • mitentästäeteenpäin

      Kysyisin muiden mielipiteitä.

      Minulla on sarkoidoosi ainakin keuhkoissa,viime kuukausina on esiintynyt vihlontaa päässä ,silmiin on pittänyt tai vihlonut,yhden kerran olen autoilessani joutunut pysähtymään päähän vihlomisen takia,viime vuoden joulukuussa putosin kivusta polvilleni mutten pyörtynyt täysin,nyt viimeaikoina tuntuu että en muista,asiat tuntuvat vaikeilta,sanoja en löydä,hävettää ,vaimolle ei voi puhua vielä vaikka hän tietäkin että sairastan sarkoidoosia.

      Maaliskuun lopulla pääsen taas lääkäriin mutta onkohan turhaa minun luulla sarkoidoosin vaikuttavan muistiin? ikä on 44v.

      Ongelmani on muistin kanssa joka pelottaa,en kykene tai esim:huominen pelottaa mitä muistan tästä päivästä aamulla,käytän kaiken pinnistelyni nyt olevinaan normaali elämään,kun lähden autolla ja kaupunkiin 60km suunta/ minun täytyy muistaa miksi minä sinne mennen,joskus on tilanne autossa se etten tiedä missä olen,tie tuntuu hetken aikaa vieraalta vaikka olen kaupungilla kohdassa joka minun tulee tietää 100% varmuudella.

      Puhelimessa en saa sanoja niin kuin pitäisi,en edes kuule ihmisten juttua välttämättä koska en rekisteröi mitä toinen yrittää selittää.

      Olo on toisin sanoen sama kuin lasku humalassa olisi ,niin kuin kännissä siis vaikken käytä yhtään alkoholia.

      Miten lie vaikuttaako sarkoidoosi muistiin,olisiko minun nyt vaan hyväksyttävä tämä olotila,nytkin on vaikeutta kun päähän särkee tai vihloo oudosti.

      Aamut on myös vaikeita kun ei tiedä mitä pitää tehdä.

    • selviää

      Kerro nämä asiat lääkärille, saat lääkkeen ja ala käyttää muistiin vaikuttavia ravintovalmisteita, kuten luontaistuotekaupoissa ja apteekissakin on myynnissä. Eivät maksa paljon. Ruoka vaikuttaa aivoihin. Ravintorikas ruoka on parempi, kuin vähän vitamiineja sisältävä ruoka. Aivot tarvitsevat happea. Tuuleta huoneistosi ja lenkkeile joka päivä, älä aja pelkästään autolla, kävele tai juokse. Rentouta hermoja ja aivoja menemällä sängylle pitkällesi, yritä rentoutua, olla ajattelematta, kuin positiivisia asioita. Selvitä asiat yksi asia kerrallaan, muuten et ehkä muista kaikkea. Rentoudu, lenkkeile ja syö oikein, lepää tarpeeksi joka päivä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe