VW on maailman suurin tuotekehittäjä

VW.jyrää

VW on maailman R&D-ykkösinvestoija maailmassa. Mukaanlukien kaikki teollisuudenalat ja päihittä esimerkiksi Googlen ja Microsoftin.
Huomionarvoista on myös se että VW kasvattaa tänä vuonna budjettiaan 400 miljoonalla reiluun 12 miljardiin. Lähin kilpailija autoalalla liikkuu reilusti alle 10 miljardissa. Jossain 7-8 miljardissa.

http://www.dw.com/en/vw-worlds-rd-champion-in-absolute-terms/a-36145417

Tämän lukeminen säästää trollit nololta tietämättömyyden paljastamiselta ja väitteiltä että dieselgate supistaa VWn kehittelytyötä

42

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonosijoitus

      Aika huonosti on tullut noille rahoille vastinetta. Kun ei keksitä miten joku homma pitäisi tehdä niin huijataan. Muuten kehitys laahaa 10 vuotta muiden perässä. Jotkut ongelmat vaivanneet jo 40 vuotta kun ei ole viitsitty ongelmiin paneutua. Muotoilun kehittäminen unohtunut kokonaan. Golfissa sama loota jo 30 vuotta.

    • Hyvin.käytettyä.rahaa

      http://www.iltalehti.fi/autot/201702142200070907_au.shtml

      Tämä päivitetty Golf on hyvä esimerkki mitä rahalla saa.
      Täysin uusi moottori ja loota,
      luokassaan ennenäkemätön varustelu.
      Bensa, diesel, kaasu, sähkö, plugin-hybridi.
      120-292hv
      Alkaen 21.000 euroa


      Kertokaas sitten mikä auto tarjoaa enemmän.

      • TSIDSGNoxCo2

        Mikä auto tarjoaa myös ongelmia kaikkein eniten käytettyyn rahasummaan nähden? Aivan oikein....Sekin on VW. Paras hinta/laatusuhde....Ongelmissa mitattuna.....


      • VW-jyrää
        TSIDSGNoxCo2 kirjoitti:

        Mikä auto tarjoaa myös ongelmia kaikkein eniten käytettyyn rahasummaan nähden? Aivan oikein....Sekin on VW. Paras hinta/laatusuhde....Ongelmissa mitattuna.....

        Voitte kirjoittaa noita ongelmajuttuja niin plajon kuin haluatte jatarvitsee. Kun on ajanut Volsuilla noin 25 vuotta korjauskuluilla nolla euroa niin tietää että volsukuski pääsee nauttimaan tuotekehityksen hedelmistä.
        Tyytymällä johonkin kämäseen ei anna itselleen edes mahdollisuutta kokea huippuluokan ajo-ominaisuuksista.
        Mutta se on kyllä tavallaan hyvin imartelevaa ettei kukaan edes yritä tarjota mitään Golfin voittajaksi, pakko mennä tuonne ongelmapuolelle, Ja tosiaan kun tietää omasta pitkästä kokemuksesta miten vahva ja huoleton Golf on niin ei ihme että niitä menee miljoon joka vuosi eikä loppua näy.
        Eläköön kuningas.


      • TSIDSGNoxCo2

        Jep. Kaikki kirjoitukset, ja yleensäkin jutut VW:n heikosta laadusta voidaan unohtaa. Lehdistö on jo vuosikymmenen provoillut VWkonsernin ongelmista jakopäissä, DSG laatikoiden ongelmista, Päästöistä, yms. joissa ei kuitenkaan ole mitään perää......


      • VW.jyrää

        Tottakai niissä on perää. VWllä on ollut korjauskampanjat niin vanhojen ketjukoneiden kuin DSG-laatikoidenkin kanssa. Tämä on yleistä tietoa ja aivan normaalia automaailmassa. Sanopa yksikin auton valmistaja jolla ei olisi kampanjoita tai takaisinkutsuja.


      • TSIDSGNoxCo2

      • Osatotuus

        Nuo ovat vain trafin valvomat caset. Se ei sisällä valmistajan korjauskampanjoita. Esimerkiksi TSI jakoketju kampanjaa ei ole tuolla listalla koska se ei liity turvallisuuteen vaan on VWn itse luoma ja hallinnoima.


    • SeNopeampiVolsu

      Eikä kaikkea rahaa tarvitse laittaa siihen että tekisi mahdollisimman kustannustehokkaita autoja perheenäideille. VW on aina ymmärtänyt kunnon insinööripornon päälle.

      https://www.youtube.com/watch?v=KX3UuRSHHSA

    • laatufloppi

      "Tottakai niissä on perää. VWllä on ollut korjauskampanjat niin vanhojen ketjukoneiden kuin DSG-laatikoidenkin kanssa. Tämä on yleistä tietoa ja aivan normaalia automaailmassa. Sanopa yksikin auton valmistaja jolla ei olisi kampanjoita tai takaisinkutsuja."

      Normaalia automaailmassa on huomattavasti pidempi takuu ja rehelliset takaisinkusut jo pienemmistäkin virheistä. Volkkarilla vaan venkoillaan jollain vastaantuloilla kun tulee mukamas "parempaan kuntoon" kun itse aiheutettuja suunnittelu- ja laatuepäonnistumisia yritetään harsia paremmaksi. Vastuusta yritetään venkoilla vetoamalla huoltovapaan kohteen kohdalla täydelliseen huoltokirjaan vaikka ala-arvoisella laadulla ja suunnittelulla ei ole mitään yhteyttä huoltokirjan leimojen ja päiväyksen kanssa. Samalla keskitytään tuotekehittelyssä petokseen ja huijaamiseen, joka on vienyt jo viimeisetkin luotettavuuden rippeet. Toki siihenkin toimintaan on voitu panostaa miljoonia ja seuraamuksiin kymmeniä miljardeja. On siinä "tuotekehitykseen" satsattu silloin eniten maailmassa! Laatu ja luotettavuus on maailman laajimmassa ja luotettavimmassa autoalan julkaisu, AutoBildissä mitattu automaailman kaikkein heikoimmaksi, viimeisessä tutkimuksessa ja edellisessä, toiseksi huonoimmaksi. Pitäisikö olla huolissaan??

      • VW.jyrää

        Tässäkin kohtaa voin tukeutua omaan kokemukseen enkä netistä luettuun höpinään. Tämänhetkinen autoni on 2008 TSI Golf. Siihen tehtiin ilmainen TSI-tarkastus vuonna 2015 ja siihen vaihdettiin täysin uusi modifioitu jakopää ja homman maksoi VW 100%. Lisäksi sain sijaisauton vaihdon ajaksi. Huollot olin teettänyt ajallaan, mutta en merkkiliikkeessä. Ei mitään kädenvääntöjä vaan VW tarkasti huoltokirjan ja sanoi että heillä on 100% vastuu kustannuksista. Piste.
        Ja tästäkään mulle on täysin tullä änkyttämään mitään koska tiedän tasan tarkkaan miten homma oikeassa elämässä toimii. En ole netti-hörhöjen postauksien varassa.


      • Das.vilppi

        Epäiletkö vuosittaisia Atobildin laatu ja luotettavuustutkimuksia ja volkkarin laajoja päästöhuijauksia joiksikin "nettihöpinöiksi" ja julkaisijoita luottavassa lehdistössä nettihörhöiksi??


      • Väärä.tulkinta

        Sekoitat asioita. Kirjoitin että tiedän tasan tarkkaan miten TSI koneiden korjaiskampanja toimii eikä minun tarvitse siinä kohden turvautua nettihöpinöihin. Suurin osa noista on täysin virheellisiä.
        Luotettavuustutkimukset ja päästöhuijaukset ovat aivan eri juttu.


      • Das.vilppi
        Väärä.tulkinta kirjoitti:

        Sekoitat asioita. Kirjoitin että tiedän tasan tarkkaan miten TSI koneiden korjaiskampanja toimii eikä minun tarvitse siinä kohden turvautua nettihöpinöihin. Suurin osa noista on täysin virheellisiä.
        Luotettavuustutkimukset ja päästöhuijaukset ovat aivan eri juttu.

        Niinpä,niin,mistäköhän mahtanee johtua VW:n viimeinen sija laatu ja luotettavuusrutkimuksessa ja suunta on ollut jo kauan alaspäin ja nyt ollaan aivan pohjalla. Milloinka kärsä alkaa nousta pinnalle?


    • en.osta.ikinä

      VW on myös maailman suurin huijari.

      • SaksalainenParasKaikessa

        Eli siis paras tuossakin asiassa.


    • DisRD

      Lukuihin lasketaan mukaan sekundankin kehittäminen.

    • Vahva.runko
      • PaskallaAjaaEpävarmasti

        Ja VW:n moottoreista saadaan vähäpäästöisiä lisäämällä tietokoneeseen huijausohjelmisto.......


      • mahdollisuuksien.merkki

        Ensin laukeaa jakopää, seuravaksi dsg-vaihteiston megatroniikka, jonka jälkeen kaasupoljin katkeaa. Seuraavaksi vaihdetaan koko kone rajun öljynsyönnin seurauksena jonka jälkeen paljastuu että autossasi on päästöjen huijausohjelmisto vakiona. Mikä merkki kyseessä?


      • äRetDee
        mahdollisuuksien.merkki kirjoitti:

        Ensin laukeaa jakopää, seuravaksi dsg-vaihteiston megatroniikka, jonka jälkeen kaasupoljin katkeaa. Seuraavaksi vaihdetaan koko kone rajun öljynsyönnin seurauksena jonka jälkeen paljastuu että autossasi on päästöjen huijausohjelmisto vakiona. Mikä merkki kyseessä?

        Siinä sivussa menee kaksoismassavauhtipyörä ja dieselistä suuttimet, EGR tukkeutuu vähän väliä ja turbosta juuttuu johtosiivet. Oulun seudulla vaihdetaan vähän väliä nokkahihnoja.


    • VW-jyrää
      • VWasiakasAinaVäärässä

        Sellaista autoa ei VW kykene rakentamaan koskaan, joka minulle kelpaisi.


      • Tyyli.täytyy.säilyttää

        Aika monelle kelpaa. Just näin muutama päivä sitten kun Nalle Wahlros kampesi itseään VW-Bentleyn takapenkille. Autonkuljettaja avasi oven.


      • Pääministerille
        Tyyli.täytyy.säilyttää kirjoitti:

        Aika monelle kelpaa. Just näin muutama päivä sitten kun Nalle Wahlros kampesi itseään VW-Bentleyn takapenkille. Autonkuljettaja avasi oven.

        Siitä se ura urkenee, kun alat aina ovea vaimolle avaamaan golffissa.


      • HommatkaaElämä
        Tyyli.täytyy.säilyttää kirjoitti:

        Aika monelle kelpaa. Just näin muutama päivä sitten kun Nalle Wahlros kampesi itseään VW-Bentleyn takapenkille. Autonkuljettaja avasi oven.

        Voi näitä työttömiä uneksijoita!!!


      • VWbentley.heh
        Tyyli.täytyy.säilyttää kirjoitti:

        Aika monelle kelpaa. Just näin muutama päivä sitten kun Nalle Wahlros kampesi itseään VW-Bentleyn takapenkille. Autonkuljettaja avasi oven.

        Itsekö keksit merkin "VW Bentley" Ei ydessäkään Bentleyn logossa lue VW Bentley!
        Ei konsernin omistukseen kuuluminen ole tae laaduttomuudesta. Bentley tunnetaan bremium-merkkinä, mutta VW on kaukana siitä kaikkine laajoine vika ja huijausmaailmoineen. Bentley on kansanautosta aika kaukana!


      • SuhteellisuudenTajua

        Bentley tunnetaan Luxus autona, eikä suinkaan Premium autona, ja VW:n kanssa sillä on tekemistä yhtä paljon, kuin Fiatilla on tekemistä ferrarin kanssa.


      • AutoMuidenJoukossa

    • Tyyli.täytyy.säilyttää
    • Perusjuttuja

      "VW:n kanssa sillä on tekemistä yhtä paljon, kuin Fiatilla on tekemistä ferrarin kanssa."
      Nyt et tiedä mistä puhut. Teknisesti Bentley on VW Phaetonin sisarmalli. Platform W12 koneineen on yhteinen molemmille.
      Jokainen autoalaa seuraava tietää tämän.

      • SuhteellisuudenTajua

      • ei.se.mitään

        Toki noin historiassa. Puhuinkin nykypäivästä. VW on omistanut Bentleyn jo pitkään ja auto perustuu samaan perusrakenteeseen kuin VW Phaeton.
        Aivan eri juttu kuin kuin Fiat ja Ferrari.
        Iskit kirveesi pahasti kiveen.


      • ei.jatkoon
        ei.se.mitään kirjoitti:

        Toki noin historiassa. Puhuinkin nykypäivästä. VW on omistanut Bentleyn jo pitkään ja auto perustuu samaan perusrakenteeseen kuin VW Phaeton.
        Aivan eri juttu kuin kuin Fiat ja Ferrari.
        Iskit kirveesi pahasti kiveen.

        Kumpi on yritetty matkia kummasta ja kummasta se W 12 on alkujaan kotoisin?
        Bentley on brändi, Onko Phaeton? Tuskin kaikki ovat edes moisesta himmelistä kuulletkaan. Eikös sen valmistuskin pitänyt loppua?


      • Ei.tarvii.arvailla

        Ei tarvitse arvailla kun ottaa asioista selvää. Phaeton oli se alkuperäinen 2002 ja Bentley Continental GT 2003. Tekniikka on yhteinen ja kehitetty alunperin Phaetoniin. Phaetonin W12 on Bentleyssä modifioituna ja tehokkaampana versiona.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bentley_Continental_GT


      • menetetty.maine
        Ei.tarvii.arvailla kirjoitti:

        Ei tarvitse arvailla kun ottaa asioista selvää. Phaeton oli se alkuperäinen 2002 ja Bentley Continental GT 2003. Tekniikka on yhteinen ja kehitetty alunperin Phaetoniin. Phaetonin W12 on Bentleyssä modifioituna ja tehokkaampana versiona.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bentley_Continental_GT

        Jos on volkkarin maailma sekasortoisessa tilassa, niin ei paljon parempi taida olla volkkaRistilläkään, kun kolmelta yöllä pitää lähteä huijaavaa idolia puolustelemaan.
        Mistään 2003 mallista ei ole kukaan mitään väittänyt, vaan Bentleystä merkkinä, joka on syntynyt Britaniassa jo vuosikymmenet ennen kuin mistään Phaetonia on ollut olemassakaan. W12:kin on alunperin Bentleyn kone. Volkkareissa säksätti ilmajäähdytteinen jokin 30-heppainen olkilietso kun Bentleyssä jo kehräsi W12, joka VW:lle on siirtynyt yrityskaupan seurauksena. Brändinä Bentley on arvostettu ja kunniakas luksustuote, jonka luomiseen volkkarilla ei ole mitään osuutta Bentleyllä yritetään kiillottaa volkkarin brändiä, mutta VW ei siihen pysty tuomaan muuta kuin kyseenalaista mainetta.


      • SuhteellisuudenTajua
        ei.se.mitään kirjoitti:

        Toki noin historiassa. Puhuinkin nykypäivästä. VW on omistanut Bentleyn jo pitkään ja auto perustuu samaan perusrakenteeseen kuin VW Phaeton.
        Aivan eri juttu kuin kuin Fiat ja Ferrari.
        Iskit kirveesi pahasti kiveen.

        Minä puhuin alunperinkin historiasta, ja siitä, että Bentleytä on valmistettu jo kauan, ennenkuin jostain Phaetonista on ollut edes tietoakaan, joten kiveen iskit oman kikkelisi, ja pahasti. Turha selitellä jälkeenpäin mitään "nykypäivästä" HAH!!


      • tietämätön.tollo

        Kaikesta päätellen et edes ymmärrä mikä W12 kone on. Kerropa missä Bentleyssä sellainen oli ennen kuin VW osti Bentleyn.


      • Toyota-palstan
        Ei.tarvii.arvailla kirjoitti:

        Ei tarvitse arvailla kun ottaa asioista selvää. Phaeton oli se alkuperäinen 2002 ja Bentley Continental GT 2003. Tekniikka on yhteinen ja kehitetty alunperin Phaetoniin. Phaetonin W12 on Bentleyssä modifioituna ja tehokkaampana versiona.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bentley_Continental_GT

        trollipojun skitsofrenia on lyönyt pojulta kellon sekaisin aika monta kertaa, käytännössä viikottain. Näin sairaus oireilee vaikka pojun mielipiteistä sen selkeimmin huomaa. Täyttä sekoilua.


    • MaksakaaMaksakaa

      "VW on maailman suurin tuotekehittäjä"

      Kaikki jotka vaan haluavat osallistua omalla lompakollaan tuon konsernin kokeilujen rahoittamiseen, niin olkaa hyvät vaan!!!! Minä en osallistu....

    • eiksje

      Premiumi on näyttänyt aina tietä ns. köyhän kansan itä-autoille, Tuhnu, Kia, Huyndai yms. Tulee näyttämämään jatkossakin.

      • OikeaEinstein

        Ja ihanko omasta päästä keksit tuonkin? Oletpa nero!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe