Palkkatyön filosofiaa - tulevaisuuden työläinen

Partacus

ja nykyinenkin.
Millainen on nykyaikainen työläinen?
Nyhverö, saamaton. Sitä tulee aina neuvoa ja hoputtaa tekemään laiskottelun sijasta. Luontaisesti laiska!
Syökö koneet työläisen viralta. Miten yhä suuremmalle työttömien joukolle käy.
Työläinen on ahkera, ammattiylpeä ja ammatillisesti järjestäytynyt ja tietoinen luokka-asemastaan. Hän haluaa kehittyä ja kehittää yhteisöä siksi että hänelläkin olisi hyvä olla.

Vai jotain muuta. Mitä?

36

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä pitäisi jokaisen suhtautua työhönsä yrittäjän lailla ja homma alkaisi pelaamaan paljon paremmin.

      Vielä kun palkkaus muutetaan suorituksiin perustuvaksi ajan sijaan niin ollaan jo aika oikealla reitillä.

      • köyhäkomukka

        Jos duunari suhtautuu työhönsä kuin yirttäjä niin särkyy pää!
        Sinun pitää tehdä hommat ääliömäisillä niin on tehty ennenkin viimeiset 100-vuotta ja tehdään nytkin, vaikka se ei tuota mitään muuta kuin suuren hatutuksen!
        Pitää tehdä työtä kuin yrittäjä kuin omaansa ja kuitenkaan sinulla ei ole sitten niin mitään sanomista siihen miten tehdään, vaikka se maksaa ei tuota, on tehotonta.
        Kun se on tehotonta niin se "tehokas" yritäjä kyttää olkapääsi yli ulisee ja ölisee, mutta mitään asiaa ei hoideta niin kuin kuuluu.
        Myydään tavaraa, mutta ei ole raaka -aineita ja kun ne saadaan firman katon alle niin kone hajoaa! No onko varaosia? No ei ole! Saako niitä jostain? No saa, mutta 5 - viikon päästä kun tilaus pitää toimittaa!!
        Duunarit ovat yhtä hymyä! :XD


      • köyhäkomukka kirjoitti:

        Jos duunari suhtautuu työhönsä kuin yirttäjä niin särkyy pää!
        Sinun pitää tehdä hommat ääliömäisillä niin on tehty ennenkin viimeiset 100-vuotta ja tehdään nytkin, vaikka se ei tuota mitään muuta kuin suuren hatutuksen!
        Pitää tehdä työtä kuin yrittäjä kuin omaansa ja kuitenkaan sinulla ei ole sitten niin mitään sanomista siihen miten tehdään, vaikka se maksaa ei tuota, on tehotonta.
        Kun se on tehotonta niin se "tehokas" yritäjä kyttää olkapääsi yli ulisee ja ölisee, mutta mitään asiaa ei hoideta niin kuin kuuluu.
        Myydään tavaraa, mutta ei ole raaka -aineita ja kun ne saadaan firman katon alle niin kone hajoaa! No onko varaosia? No ei ole! Saako niitä jostain? No saa, mutta 5 - viikon päästä kun tilaus pitää toimittaa!!
        Duunarit ovat yhtä hymyä! :XD

        Nuo käsityksesi kk eivät ole tätä päivää, eivät ainakaan sitä mihin itse olen tottunut.

        Ei kellään ole tänään aikaa eikä halua kytätä mitään sinun olkasi yli, tuo on lainattu jostain sarjakuvasta tai komuloisten iltasaduista. Sinulle annetaan tehtävä tai tiedät sen jo ennestään koska sen tekemiseen sinut on palkattu. Vain lopputulos ratkaisee, jos teet hyvää jälkeä hyvään hintaan olet toiminut oikein ja muutoin huonosti ja sinua aletaan vaihtamaan joko muuhun työhön tai yrityksen ulkopuolen vihreille niityille.

        En tiedä missä olet työskennellyt mutta jos nuo juttusi ovat oikeasti sieltä niin miksi ihmeessä jäit sinne? Miksi et hakenut oikeisiin töihin? Jos on hyvä työntekijä niin ei paikanvaihto ole mikään mahdottomuus, tein sen itsekin muutaman kerran kunnes sain oman homman pystyyn ja tuottamaan.


      • köyhäkomukka
        Extyökkäri kirjoitti:

        Nuo käsityksesi kk eivät ole tätä päivää, eivät ainakaan sitä mihin itse olen tottunut.

        Ei kellään ole tänään aikaa eikä halua kytätä mitään sinun olkasi yli, tuo on lainattu jostain sarjakuvasta tai komuloisten iltasaduista. Sinulle annetaan tehtävä tai tiedät sen jo ennestään koska sen tekemiseen sinut on palkattu. Vain lopputulos ratkaisee, jos teet hyvää jälkeä hyvään hintaan olet toiminut oikein ja muutoin huonosti ja sinua aletaan vaihtamaan joko muuhun työhön tai yrityksen ulkopuolen vihreille niityille.

        En tiedä missä olet työskennellyt mutta jos nuo juttusi ovat oikeasti sieltä niin miksi ihmeessä jäit sinne? Miksi et hakenut oikeisiin töihin? Jos on hyvä työntekijä niin ei paikanvaihto ole mikään mahdottomuus, tein sen itsekin muutaman kerran kunnes sain oman homman pystyyn ja tuottamaan.

        Kyllä ne ovat ihan tätä päivää hyvin monessa yrityksessä, ei kaikissa hyviäkin on paljon.
        Lopputulos todellakin ratkaisee niitä tapoja ja keinoja siihen lopputulokseen on niin monta kuin on tekijääkin ja tuotantotiloja joka lähtöön niin kuin koneita ja laittteitakin.
        Joissakin firmoissa tahtoo vaan olla niin, että oikea käsi ei tiedä mitä se vasen tekee, myynti- ja ostoreskontra ei aina ole balansissa.
        Firman knnattavuuteen vaikuttavat monet, monet muutkin tekijät kuin duunadin lopuutulos.


      • köyhäkomukka kirjoitti:

        Kyllä ne ovat ihan tätä päivää hyvin monessa yrityksessä, ei kaikissa hyviäkin on paljon.
        Lopputulos todellakin ratkaisee niitä tapoja ja keinoja siihen lopputulokseen on niin monta kuin on tekijääkin ja tuotantotiloja joka lähtöön niin kuin koneita ja laittteitakin.
        Joissakin firmoissa tahtoo vaan olla niin, että oikea käsi ei tiedä mitä se vasen tekee, myynti- ja ostoreskontra ei aina ole balansissa.
        Firman knnattavuuteen vaikuttavat monet, monet muutkin tekijät kuin duunadin lopuutulos.

        Kaikki vaikuttaa yrityksen tulokseen ja siksi jokainen osatekijä on pyrittävä saattamaan kuntoon, myös nuo ay mafian vioittamat!


      • ayaktiivi

        "Sitä pitäisi jokaisen suhtautua työhönsä yrittäjän lailla ja homma alkaisi pelaamaan paljon paremmin."

        Työläiset ovat todellisia yrittäjiä. He tuottavat kaiken. Työväenluokka on tuottajaluokka. Tötläisen vastuuntunto ja omatunto on puhdas koska he tuottavat yhteisöä varten.


      • ayaktiivi kirjoitti:

        "Sitä pitäisi jokaisen suhtautua työhönsä yrittäjän lailla ja homma alkaisi pelaamaan paljon paremmin."

        Työläiset ovat todellisia yrittäjiä. He tuottavat kaiken. Työväenluokka on tuottajaluokka. Tötläisen vastuuntunto ja omatunto on puhdas koska he tuottavat yhteisöä varten.

        Oletko tosissasi?

        Jos noin on jotta ne ovat työläiset jotka tuottavat niin miksi eivät työttömät työläiset tuota muuta kuin kuluja veronmaksajille?

        Totuushan on ilman sarvia ja hampaita, jotta yritykset ja niiden kehittelemät sekä ideoimat tuotteet joiden valmistuksessa käytetään apuna työntekijöitä tuottavat jotain.

        Kuten näemme 300'000 työttömän laumasta niin mitään he eivät tuota ilman sitä yritystä, sitä pääomaa jolla yritys on aikaansaatu, ilman sitä henkilökuntaa yrityksessä joka järjestää niin työpaikan, raaka-aineet kuin vielä työkalutkin joilla sitten tehdään sitä minkä yrittäjä tai yrityksen kehitysosasto on luonut valmistettavaksi.

        Vai pystytkö osoittamaan muuta? Tuottavatko työttömät työläiset? Jos eivät tuota niin miksi jos kerran he yrityksissä mielestäsi tuottavat?


      • köyhäkomukka
        Extyökkäri kirjoitti:

        Oletko tosissasi?

        Jos noin on jotta ne ovat työläiset jotka tuottavat niin miksi eivät työttömät työläiset tuota muuta kuin kuluja veronmaksajille?

        Totuushan on ilman sarvia ja hampaita, jotta yritykset ja niiden kehittelemät sekä ideoimat tuotteet joiden valmistuksessa käytetään apuna työntekijöitä tuottavat jotain.

        Kuten näemme 300'000 työttömän laumasta niin mitään he eivät tuota ilman sitä yritystä, sitä pääomaa jolla yritys on aikaansaatu, ilman sitä henkilökuntaa yrityksessä joka järjestää niin työpaikan, raaka-aineet kuin vielä työkalutkin joilla sitten tehdään sitä minkä yrittäjä tai yrityksen kehitysosasto on luonut valmistettavaksi.

        Vai pystytkö osoittamaan muuta? Tuottavatko työttömät työläiset? Jos eivät tuota niin miksi jos kerran he yrityksissä mielestäsi tuottavat?

        Kyllä työtönkin työllistää, tuottaa työtä. Työtönkin asuu, tarvitsee ruokaa ja erilaisia palveluja esim. Elyn palveluja ja niitähän työtön on velvoitettu käyttämään.
        Työtön kyättää julkisen liikenteen palveluja siellä missä niitä on ja missä julkisilla kulkuneuvoills töihin/työtä hakemaan pääsee.
        Tyttömät maksavat veroa työttömyyskorvauksestaan niin kuin työssäkäyvätkin.


      • köyhäkomukka kirjoitti:

        Kyllä työtönkin työllistää, tuottaa työtä. Työtönkin asuu, tarvitsee ruokaa ja erilaisia palveluja esim. Elyn palveluja ja niitähän työtön on velvoitettu käyttämään.
        Työtön kyättää julkisen liikenteen palveluja siellä missä niitä on ja missä julkisilla kulkuneuvoills töihin/työtä hakemaan pääsee.
        Tyttömät maksavat veroa työttömyyskorvauksestaan niin kuin työssäkäyvätkin.

        Kun kirjoitan tai puhun työstä se tarkoittaa tuottavaa työtä.

        Oikeasti työtön vain kuluttaa muiden ansioita koska ei tuota siis TUOTA! Koska me haluamme pitää palveluja kuten sairaan-, vanhusten- ja lastenhoitoa sekä kouluja, poliisia, puolustusvoimia jne niin suurimman osan on tehtävä tuottavaa työtä jotta nuo tarvittavat palvelut voitaisiin rahoittaa.

        Työttömät vain kuluttavat työssä käyvien maksamia verorahoja! Muualtahan ne eivät rahaa saa vaikka ay mafianhan se pitäisi maksaa koska on pääsyyllinen!


      • epätyp
        Extyökkäri kirjoitti:

        Oletko tosissasi?

        Jos noin on jotta ne ovat työläiset jotka tuottavat niin miksi eivät työttömät työläiset tuota muuta kuin kuluja veronmaksajille?

        Totuushan on ilman sarvia ja hampaita, jotta yritykset ja niiden kehittelemät sekä ideoimat tuotteet joiden valmistuksessa käytetään apuna työntekijöitä tuottavat jotain.

        Kuten näemme 300'000 työttömän laumasta niin mitään he eivät tuota ilman sitä yritystä, sitä pääomaa jolla yritys on aikaansaatu, ilman sitä henkilökuntaa yrityksessä joka järjestää niin työpaikan, raaka-aineet kuin vielä työkalutkin joilla sitten tehdään sitä minkä yrittäjä tai yrityksen kehitysosasto on luonut valmistettavaksi.

        Vai pystytkö osoittamaan muuta? Tuottavatko työttömät työläiset? Jos eivät tuota niin miksi jos kerran he yrityksissä mielestäsi tuottavat?

        "Jos noin on jotta ne ovat työläiset jotka tuottavat niin miksi eivät työttömät työläiset tuota muuta kuin kuluja veronmaksajille?"

        Meiltä puuttuu valta.


      • epätyp kirjoitti:

        "Jos noin on jotta ne ovat työläiset jotka tuottavat niin miksi eivät työttömät työläiset tuota muuta kuin kuluja veronmaksajille?"

        Meiltä puuttuu valta.

        Mitä ihmeen valtaa sinä tarvitset jos alat tekemään työtä ja sen jälkeen myymään aikaansaannostasi eniten tarjoavalle?

        Vallasta ei ole kyse vaan halusta!


      • retrtyytiu
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kun kirjoitan tai puhun työstä se tarkoittaa tuottavaa työtä.

        Oikeasti työtön vain kuluttaa muiden ansioita koska ei tuota siis TUOTA! Koska me haluamme pitää palveluja kuten sairaan-, vanhusten- ja lastenhoitoa sekä kouluja, poliisia, puolustusvoimia jne niin suurimman osan on tehtävä tuottavaa työtä jotta nuo tarvittavat palvelut voitaisiin rahoittaa.

        Työttömät vain kuluttavat työssä käyvien maksamia verorahoja! Muualtahan ne eivät rahaa saa vaikka ay mafianhan se pitäisi maksaa koska on pääsyyllinen!

        Kai muistat laskea tuottamattomiksi noiden puolen miljoonan lisäksi ne tuhannet (?), jotka saavat korkeat palkkansa toisten työttömyydessä vellomisesta, eli sosiaalityöntekijät, työkkärin työntekijät, Kelan työntekijät, asiaa vatvovat poliitikot ja muut virkamiehet? Jos heidät kaikki pistettäisiin hyllylle ja kaikkien työttömien, myös heidän, annettaisiin tehdä vapaasti työtä ilman älyvapaata byrokratiaa, ongelma hoituisi pian pois ihmisten itsensä voimin. Ei tarvittaisi enää ylläpitää sortokoneistoa latistamaan työttömyyden uhreja ongelmajätteeksi.

        Tai annetaan tyrannialle tilaisuus ja jatketaan nykyiseen malliin kohti uutta uljasta maailmanjärjestystä.


      • retrtyytiu kirjoitti:

        Kai muistat laskea tuottamattomiksi noiden puolen miljoonan lisäksi ne tuhannet (?), jotka saavat korkeat palkkansa toisten työttömyydessä vellomisesta, eli sosiaalityöntekijät, työkkärin työntekijät, Kelan työntekijät, asiaa vatvovat poliitikot ja muut virkamiehet? Jos heidät kaikki pistettäisiin hyllylle ja kaikkien työttömien, myös heidän, annettaisiin tehdä vapaasti työtä ilman älyvapaata byrokratiaa, ongelma hoituisi pian pois ihmisten itsensä voimin. Ei tarvittaisi enää ylläpitää sortokoneistoa latistamaan työttömyyden uhreja ongelmajätteeksi.

        Tai annetaan tyrannialle tilaisuus ja jatketaan nykyiseen malliin kohti uutta uljasta maailmanjärjestystä.

        Olet oikeassa, virkamiehet eivät useimmiten tuota suoraa tuloa vaan ovat menoerä meidän veronmaksajien kukkarollamme.

        Virkamiehiä ja muita palveluntarjoajia kuitenkin tarvitaan tämän kaltaisten ongelmien auttajiksi. On tosi vaikeaa kuvitella nykyisen työttömän hoitavan asiansa kuten minä tein aikoinani kiertämällä eri niiden alojen yritysten konttoreita joihin olisin halunnut työhön. Niin se minulta aikoinaan -60 luvulla kävi kun olin uutta työtä itselleni hommaamassa. Yhtäkään hommaa en minkään työkkärin kautta hankkinut.

        Ei mikään byrokratia kiellä tai estä työntekoa vaan työhön saa mennä heti kun haluaa.

        Ei ole mitään sortokoneistoa, en minä ainakaan ole huomannut vaikka olen työskennellyt 1960 alkaen. Kukaan ei ole sortanut vaan olen saanut pääosin itse valita minne menen töihin. Olen myös aina pyrkinyt työpaikkaan sen työn minulle sopivuuden vuoksi en suuren palkan mutta sitäkin olen sitten saanut kun olen näyttöni antanut.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Olet oikeassa, virkamiehet eivät useimmiten tuota suoraa tuloa vaan ovat menoerä meidän veronmaksajien kukkarollamme.

        Virkamiehiä ja muita palveluntarjoajia kuitenkin tarvitaan tämän kaltaisten ongelmien auttajiksi. On tosi vaikeaa kuvitella nykyisen työttömän hoitavan asiansa kuten minä tein aikoinani kiertämällä eri niiden alojen yritysten konttoreita joihin olisin halunnut työhön. Niin se minulta aikoinaan -60 luvulla kävi kun olin uutta työtä itselleni hommaamassa. Yhtäkään hommaa en minkään työkkärin kautta hankkinut.

        Ei mikään byrokratia kiellä tai estä työntekoa vaan työhön saa mennä heti kun haluaa.

        Ei ole mitään sortokoneistoa, en minä ainakaan ole huomannut vaikka olen työskennellyt 1960 alkaen. Kukaan ei ole sortanut vaan olen saanut pääosin itse valita minne menen töihin. Olen myös aina pyrkinyt työpaikkaan sen työn minulle sopivuuden vuoksi en suuren palkan mutta sitäkin olen sitten saanut kun olen näyttöni antanut.

        Minä, minä, minä ja minä. Narsistisen extyöloisen mieli on vain omaa minää täynnä. Kuten huomataan.


    • Partacus

      Tulevaisuuden työläinen osaa ja hallitsee.
      Nykyinen työläinen osaa ja hallitsee myös mutta aina vuosien edetessä enemmän.
      Maailman kansantalous on tuottajien ts. työläisten käsissä raaka-aineiden hallinnasta lähtien aina tuotteen myymiseen kaupassa. Miksi omistajat, ne joilla on rahavirrat ja joille tuotto lipsahtaa, ovat sivussa?
      Omistaminen on pelkästään sitä. Omistaminen ei synnytä ammattimiehiä. Koulutus ja työ kasvattaa ammattilaiset, kunkin paikalleen. Se on pitkä prosessi ja jatkuvan omaan ja toisenkin työalaan perehtymistä.
      Taitava ammatissaan kehittyvä työläinen järjestäytyy aina kaltaistensa kanssa yhteen, puolustaa etujaan omistajien ahneutta vastaan. Hän järjestäytyy myös kansainvälisesti vaikka mm. Svinhufvud haudan takaa haukkuu sellaista saatanan metkuiksi.

      • "Tulevaisuuden työläinen osaa ja hallitsee." Tulevaisuuden työläinen on siis yrittäjä! Siitä olemme samaa mieltä s.p!


    • aattelua

      Onko työläisen tehtävä olla orja koneen ääressä ja osata vain hänelle määrätyt tehtävät.
      Vastaus on ei.
      Korkean ammattitaidon lisäksi työläinen on korkeasti sivistynyt. Hän käy teatterissa, lukee romaaneja, kuuntelee ja luokin musiikkia, keskustelee kanssaihmisten kanssa maailman asioista. Hän tarttuu Marxin kirjoihinkin ja hankkii perustiedot kansantaloudesta. Eipä hän kaihda filosofiaakaan. Tosin työläinen karttaa professoripölinää, jossa pyöritellään tikun nenässä epäreaalisia seikkoja.
      Työläinen ymmärtää asemansa tavaratuotannon luojana ja siten yhteiskunnan tukipylväänä. Siksipä hänen kiinnostuksensa kohdistuu myös valtaan. Hän haluaa hallita itse itseään yhdessä toisten kaltaistensa kanssa. Ammattityönsä ohella työläinen ponnistaa kunnallisiin ja valtiollisiin hallintatehtäviin ja on etevä niissäkin hommissa. Tutkii ja kehittää yhteiselämän sääntöjä eteenpäin.
      Työläinen on peloissaan yhdysvaltalaisen demokratian esiinmarssista. Joko Suomeenkin tulee luottamustoimeen pääsyn rajaksi omistaa tavaroita miljardin euron edestä. Yhdysvaltain vastapoolissa Venäjällä on menossa sama trendi. Palkkatyöläisen osaksi jäisi vain valita, kuka oligarkki milloinkin saa nousta valtaan.

    • Partacus

      Erittely työssä olevasta työvoimasta.
      Tilastokeskus, 2 014.

      65 % kokoaikaisesa ja jatkuvassa palkkatyössä. 8 tunnin työpäivä.
      10 % määräaikaisessa kokoaikaisessa palkkatyössä. (ei vakinaisteta!)
      9 % jatkuvassa osa-aikaisessa palkkatyössä.
      4 % epäsäännöllisessä osa-aikaisessa palkkatyössä.
      4 % ns. työnantajayrittäjiä. Freelancerit, yksinyrittäsuutarit yms, itsensätyöllistäjät. Ryhmä on rinnatettavissa palkkatyöhön.
      2 % maa- metsätalousyrittäjiä. Tässä ryhmässä etupäässä talonpojat ja jotka nykyään ovat elintarvikeketjun "torppareita". He tekevät "urakkatyötä" omalla maalla ja omilla työkaluilla. Ryhmä pienenee joka vuosi.

      Romanttinen talonpoikaisidylli "omalla maalla omassa työssä oman kuokan avulla" on kadonnut. Elintarviketeollisuus ja -kauppa sääntelee talonpojan tuotteiden hinnat. Ala on koneellistunut ja on edistyneeseen maailmaan nähden koneellisen maatalouden suurtuotannon alimmilla asteilla. Keskustapuolueen ns. alkiolainen ideologia on menneen talven lumia. Talonpojat elävät valtion ja EU:n tuilla. Noin 30 % tuloista tulee tukieuroista.
      Nykyinen Keskustapuolueen puheenjohtaja Sipilä on pikkukapitalisti eikä ole maataloustuotannossa.

    • Paskantaja

      Vallankumousliikkeen, joka määrittelee modernin historian, oli keino vakiinnuttaa pankkiiri valtaa tuhoamalla vanhan järjestyksen. Marxismi, "ennen kuin filosofinen, taloudellinen ja poliittinen järjestelmä, on salaliitto vallankumous."

      yeswecan.jpg Rakovsky pilkkaa "alkeis marxilaisuus ... populistisella suosittu yksi", jota käytetään huiputtaa intellektuellien ja massat. (238) Marx oli vuokrannut Rothschild huiputtaa massoja. Rakovsky sanoo Marx "nauraa partaansa lainkaan ihmiskuntaa." (Griffin, 240) Tietenkin, Marx ei maininnut Rothschildien. (243)

      Mitä vapaamuurarius: "Jokainen vapaamuurareiden järjestö pyrkii luomaan kaikki tarvittavat edellytykset voiton kommunistisen vallankumouksen, tämä on selvä tavoite vapaamuurariuden", sanoo Rakovsky, korkea-arvoinen Mason itse.

      Tavoitteena vallankumouksen on vähintään määritellä uudelleen todellisuus kannalta etuja pankkiirit. Tämä edellyttää edistäminen subjektiivinen totuus yli objektiivista totuutta. Jos Lenin "tuntee jotain olla todellinen" niin se on todellinen. "Hänelle jokainen Todellisuudessa jokainen totuus oli suhteellisen edessä ainoa ja ehdoton: vallankumous."

      https://www.henrymakow.com/what_is_communism.html

      https://www.google.fi/search?q=stalin Freemason&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=odSuWJCOJayK6ATL_L7wAQ

    • Partacus

      "Paskantaja" nettikäännätti tekstin, josta kukaan ei saa selvää.
      Suomeksi jutussa kerrotaan hitlerin oppi juutalaisbolsevikkien maailmanvalloituksesta jossa Marx rikkaine juutalaiskamuineen haluaisi kristillisiltä porvarikapitalisteilta maat ja mannut juutalaiskapitalisteille. Siis täyttä roskaa. Roskaa suoraan Amerikasta.

      Työläinen asuu kansallisvaltiossa ja on sen kulttuurin tuote. Hän suomalaisena, venäläisenä, intialaisena ym ym on ylpeä omasta kulttuuristaan.
      Työtä tekevänä heidän kaikkien edut ovat yhtä. He pitävät yhtä kaikkialla työnantajien mielivaltaa vastaan. He tuntevat tehtiä solidaarisuutta toisiaan kohtaan.
      Työläinen on mennyt historian saatossa porvarien mukana kansallisuusvihaan siellä ja täällä. Hän on huomannut että häntä petetään sillä teemalla ja siksi haluaa ystävyyteen kaikkien kansojen kesken. Kansallisuusviha johtaa työläisten keskinäiseen toistensa tappamiseen ja kapitalisti nauraa sivussa.

      Työläisen humaanisuus on korkeinta maailmassa.
      Marxin ja Engelsin sanoin: Kaikkien maiden proletaarit, liittykää yhteen.
      Unohtakaa poliittisen porvariston oppi naapurimaan työläisen paheellisuudesta. Näyttäkää kansallisuusvihan lietsojille närhen pallit.

    • eetuska

      Työläinen kehittyy moniammatilliseksi osaajaksi. Se edellyttää korkeampaa koulustustasoa kuin nyt. Jatkuva työssä oppiminen, itsensä kulttuurinen sivistäminen on avainsana.
      Rajanveto työtätekevien ja sivistyneistön välillä laimenee. Sivistyneistön edustaja voi vallan hyvin olla myös toimeenpaneva työntekijä ja kulttuurin luoja yhtä aikaa.
      Sivistys käsitettynä pelkäksi teknologian taitamiseksi on harhaanjohtava. Ihminen on työn ja kulttuurin yhdistelmä. Perusuomalaisten käsite kulttuurimarxistit yhteiskunnan syöpänä edustaa pahinta taantumusta mitä olla voi.
      Työläinen tekee työtä, opiskelee ja harrastaa kaikenlaista ja tutustuu myös marxilaisuuteen; kansantaloustieteeseen ja materialistiseen filosofiaan. Perussuomalaiset edustavat teesissään "työläinen olkoon tyhmä kuin saapas ja omatkoon vain työtehtävänsä täyttämisen".
      Tulevaisuuden työläinen ja sivistyneistö eivät ole erillään. Ne samaistuvat. Niiden tulee samaistua ja kansainvälistyä niin että unohtuu termi "tämä on minun" tai "minun maani". Ihmiskunta yhtenäistyy kansallisten kulttuurierojen säilyessä ja jossa kansalliset kulttuurit muuttuvat kaikkien yhteiseksi omaisuudeksi.

      Oikeistotrendi maailmalla raja-aitojen pystyttämisessä on väliaikainen ilmiö. Työläiset, kansojen enemmistö, eivät halua itselleen itse rakennettuja vankiloita. Persut ja vastaavat taantumusliikkeet jäävät historiaan mustina läikkinä.

    • kaikenarska

      Tulevaisuuden työläinen on yhtä aikaa tekijä, työnjohtaja, suunnittelija, osastopäällikkö ja kouluttaja. Sivutoimenaan hän johtaa kuoroa tai näytelmäkerhoa. Hän käy myös oppilaitoksissa luennoimassa tietyn ammatin toimia tai yleistä yhteiskunnallista.
      Välttämätön säännöllinen työaika on viisi tuntia viitenä päivänä viikossa, joten hänelle jää vapaa-aikaa kehittää itseään ja muita.

    • Partacus

      Kapitalismin pahin painajainen on olettaa, että työläinen on pelkkä oman ammattinsa taitaja, joka painaa hiki hatussa 8 tuntia pienellä palkalla ja on pakotettu menemään toiseen työhön tullakseen toimeen. Hänen elämänsä koostuisi pelkästään työstä ja levosta.

      Tietotekniikka, automatisaatio ja tuotannon robotisoituminen. Mihin tässä yhtälössä sijoittuu työtä tekevä!
      Tulevaisuuden tutkijat sijoittavat hänet keskiöön. Koneet ovat koneita mutta ihminen on kaiken a ja o.
      Tulevaisuuden trendejä ovat työn hajauttaminen, lähituotanto, työläisen omaa luovuutta ja valtaa työssään. Suurta persoonallista päätöksentekoa ja -valtaa ja jossa usein "pomot" ovat vain haitaksi. On muistettava että tuottaja, työn tekijä, on myös kuluttaja. Trendi ei ehkä sovi kapitalismin ajatustapaan kaiken tietävästä ja osaavasta omistajasta ja tyhmääkin tyhmemmästä työläisestä. Sosialismiin ja vapaaseen kansalaisyhteiskuntaan se sopii kuin nakutettuna.

      Tutkijat huomauttavat, että (Suomessakin) harjoitettava talouskuri, hyvinvointivaltion alasajo ja kikysopimukset ovat vääränlaista politiikkaa.

    • tulevaisuustutkimus

      Helsingissä Tieteen päivillä professori Markku Wilenius esitti näkemyksiä tämän päivän työläisestä.
      Hän haluaa entistä enemmän oppia, harjoittaa työssään luovuutta ja vaikuttaa työelämään ja tuotantoon. Hän haluaa toteuttaa omaa potentiaaliaan.
      Teknolologian kehityksen vauhdissa unohtuu helposti keskeinen - ihminen.

      Wileniuksen mukaan työssä erottuu kolme keskeistä periaatetta.
      Työtä tehdään entistä enemmän autonomisissa tiimeissä ja jotka vastaavat projekteista. Johtoa konsultoidaan tarvittaessa ja tiimin jäsenet voivat saada apua ongelmatilanteissa. Tavoitteena on että ongelmat ratkaistaan tiimin sisällä. Luovuus ja työntekijän valta työhönsä tulevat mukaan kuvioon.
      Työntekijöiden keskinäiset suhteet synnyttävät vuorovaikutuskanavia. Se tuottaa ja ylläpitää kulttuuria. Avoin tiedon virtaaminen on perusedellytys työorganisaation toiminnalle. (Liikesalaisuus veks!).
      Työntekijät haluavat saada tehdä päätöksiä työnsä suhteen ja arvioida niitä porukalla. Työtovereiden mielipiteitä on syytä kuunnella.

    • tulevaisuustutkimus

      Sitran tutkimus ennustaa epätyypillisten työpaikkojen lisääntymistä. Niitä ovat mm. nollatuntisopimukset, jossa työnhakija sitoutuu lähtemään töhin pariksi tunniksi mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Tulee etätöitä ja vastaavaa.
      Vasta tehdyn kyselyn mukaan 84 % 15 - 35 vuotiaista haluaa vakituisen työpaikan ja säännöllisen työajan. Suuri osa haluaa työn ohella normaalin perhe-elämän ehdot.

      Palkalla on merkitystä. Korkeapalkkaiselle kymppien lisäyksellä ei ole suurtakaan merkitystä mutta pienipalkkaiselle on.
      Ostovoimalla on merkitystä. Yleensä hyvätuloiset esittävät palkan väheksymistä ja pienipalkkaisten tyytymistä kohtaloonsa. Täten joudutaan palaamaan ihmiskäsitykseen. Rakentuuko yhteiskunta siten että suuri joukko saa olla pienituloisia ja heidän yläpuolellaan eliitti joka vannoo pienipalkkaisuuden nimiin.

    • sterno

      Palkalla on väliä.
      Kiky-sopimus, koulutusleikkaukset, talouskuripolitiikka, työajan pidennys ovat vääränlaista politiikkaa. Tulevaisuuden työläisestä tehdään nälkäpalkalla selviytyvää työläistä. Koulutusleikkaukset kohdistuvat paitsi kulttuuritasoa alentavasti myös työläisen kehittymistä monialaiseksi osaajaksi.
      Toimeentulon rajamailla olevan mahdollisuus olla yhteiskuntaihminen kapenee.

      • Taas tyypillistä komuhaihattelua. Ansion pitää riippua saavutetuista tuloksista ei mistään työajoista. Tietty työ pitää nähdä tietyn arvoisena ja on sama jos joku tekee sen tunnissa tai hukkaa siihen koko päivän sillä hinnan eli palkan pitää olla sama molemmissa tapauksissa.

        On tietysti töitä, kuten ehkä porttivahdin homma jos niitä nyt enää on, joissa on vaikeaa arvioida tehtävän yksikköarvoa, mutta valmistavassa työssä ja palveluammateissa se on varsin helposti mahdollista. Hoitoalaan en sitä lähtisi soveltamaan ainakaan aluksi.

        Työaika voi siten olla vaikka tunti päivässä jos pystyy sinä aikana saamaan sen määrän tuloja joilla selviää. Poistetaan koko työaika ja aletaan katsomaan mitä kukakin on saanut aikaan ja maksetaan sillä perusteella.


      • ASEMAKOULUMESTARIT000
        Extyökkäri kirjoitti:

        Taas tyypillistä komuhaihattelua. Ansion pitää riippua saavutetuista tuloksista ei mistään työajoista. Tietty työ pitää nähdä tietyn arvoisena ja on sama jos joku tekee sen tunnissa tai hukkaa siihen koko päivän sillä hinnan eli palkan pitää olla sama molemmissa tapauksissa.

        On tietysti töitä, kuten ehkä porttivahdin homma jos niitä nyt enää on, joissa on vaikeaa arvioida tehtävän yksikköarvoa, mutta valmistavassa työssä ja palveluammateissa se on varsin helposti mahdollista. Hoitoalaan en sitä lähtisi soveltamaan ainakaan aluksi.

        Työaika voi siten olla vaikka tunti päivässä jos pystyy sinä aikana saamaan sen määrän tuloja joilla selviää. Poistetaan koko työaika ja aletaan katsomaan mitä kukakin on saanut aikaan ja maksetaan sillä perusteella.

        HEI!

        Miksi nyt Te Porvarinerot kannatatte sitä, että Yrittäjä- ja Maataloustukia pitää antaa, mutta nyt ei saisi antaa työläiselle AY-sopimusten määräämää palkkatasoa?


        Nyt TYÖPALKKA on sellainen toimi, joka on kustannustekijä Yksittäisessä yrityksessä, mutta kysyntätekijä laajemmin markkinakuvioissa.


        Onhan nyt köyhien surkimusten Kysyntävoima markkinoilla melkoinen, jos näitä surkimuksia on esimerkiksi 30-40 prosenttia jonkin kansakunnan koko väestömäärästä. Niin ja jos nyt Ökyrikkaita on ehkä 3-4 prosenttia jossain valtiossa ja kansakuntayhteisössä, niin näiden merkitys kysyntäkuvioissa voi olla ja on todennäköisesti hyvin rajallinen, sillä eihän yksittäinen henkilö voi määräänsä enempää syödä ruokaa tai nauttia erilaisista taidemuodoista.


        Mitä nyt Yrittäjänerot kuten Extyökkäri ja Vastaavat haluavat sanoa erään kulkurin ja katunarrin tarinoista, niin MITÄ todellakin?


      • ASEMAKOULUMESTARIT000 kirjoitti:

        HEI!

        Miksi nyt Te Porvarinerot kannatatte sitä, että Yrittäjä- ja Maataloustukia pitää antaa, mutta nyt ei saisi antaa työläiselle AY-sopimusten määräämää palkkatasoa?


        Nyt TYÖPALKKA on sellainen toimi, joka on kustannustekijä Yksittäisessä yrityksessä, mutta kysyntätekijä laajemmin markkinakuvioissa.


        Onhan nyt köyhien surkimusten Kysyntävoima markkinoilla melkoinen, jos näitä surkimuksia on esimerkiksi 30-40 prosenttia jonkin kansakunnan koko väestömäärästä. Niin ja jos nyt Ökyrikkaita on ehkä 3-4 prosenttia jossain valtiossa ja kansakuntayhteisössä, niin näiden merkitys kysyntäkuvioissa voi olla ja on todennäköisesti hyvin rajallinen, sillä eihän yksittäinen henkilö voi määräänsä enempää syödä ruokaa tai nauttia erilaisista taidemuodoista.


        Mitä nyt Yrittäjänerot kuten Extyökkäri ja Vastaavat haluavat sanoa erään kulkurin ja katunarrin tarinoista, niin MITÄ todellakin?

        Lue edellinen kommenttini uudelleen ja mieti hartaasti mitä siinä sanotaan. Tee kysymykset sen pohjalta kun olet ensin miettinyt onko tuo ajatukseni virheellinen ja jos on niin miten sinä asian järjestäisit toisin kuitenkin siten, että tulos olisi työttömyyttä torjuvaa ja yritysten toimintaa ja kannattavuutta lisäävää. Sehän tässä on se peruskysymys eikä mikään hömppä jota aina tuppaat suoltamaan.

        Siis ajatuksella ja vaihtoehtoja esittäen!


    • Partacus

      Työajan lyhentämisestä ja sen vaikutuksista on tehty tutkimuksia. Iso-Britannian yleisradio BBC selvitti vähän aikaa sitten Ruotsin kokemuksia.
      Kokemukset olivat pelkästään myönteisiä. Tuottavuus parani mm. hoiva-alalla. Työntekijän jaksaminen ja työssä viihtyminen parani.
      Kuuden tunnin työjaksot sopivat vuorotyöhön. Lisäksi työvoiman palkkaus vähentää valtion työttömyyskuluja ja tuo verotuloja. Positiivisuus tulee ilmi nimenomaan siinä, että kokonaisansiota ei alenneta.
      Myös Suomessa tehdyt kokeilut lyhyemmästä työajasta ovat olleet myönteisiä.

      Oletan, että muutaman vuosikymmenen kuluttua 6 tunnin päivittäinen työaikakin on liian pitkä.
      Työn tuottavuus kohoaa reilua vauhtia. Mikäli sodat saadaan lakkautettua, maailman ihmisten tarpeet voidaan tyydyttää. Syntyy uusi siviilituotannon maailma, työn ihmisten maailma ja tulevaisuuden monitaitoinen työläinen.

    • PALVELUKOULUMESTARIT0000

      ROTARIKOULUMESTARIT0000
      26.2.2017 23:38
      26-2-2017 kirjoitti:
      Kirjoituksesi on arkipäivän asioista vieraantunut. Keskity oikeisiin ongelmiin.
      HEI!
      Olisiko liikaa pyydetty se, jos kysyy, että miten pitää tajuta ja ymmärtää Teidän Toveri VL rs:n kirjoitus: "Kirjoituksesi on arkipäivän asioista vieraantunut. Keskity oikeisiin ongelmiin!"

      Mitä tarkoittaa Teidän VL mielestänne Arkipäivän Asiat, niin MITÄ KAIKKEA todella? Niin ja mitä Teidän VL mielestänne tarkoittavat oikeat ongelmat, niin MITÄ kaikkea todella?

      Mitä haluaa nyt erään Kulkurin ja Katunarrin uteluun vastata VAARI40 rs?

      Miksi meidän pitää ja täytyy Teidän VL rs:n ajatusjuoksun mukaan unohtaa TIEDE ja FILOSOFIA? Jos me emme saa toimia TIEDE ja FILOSOFIA rs:n ympyröissä, niin MISSÄ asiaryppäissä ME saamme toimia, jotta ME voisimme yrittää ratkaista ainakin jollain tavalla ns OIKEAT ONGELMAT tai Vastaavat? Mitenhän nyt YHTEISKUNTATIEDE ja FILOSOFIA rs varsinkin, jos se on todella pätevää kuten ovat Marxilainen Revisionismi LD tai tai LUONNON DIALEKTIIKKA LD tai Pääomakirjamalli LD rs, voi vieraantua arkipäivän ongelmista? Niin ja nyt on olemassa vielä ainakin yksi tai kaksi ongelmaa siis, mitä tarkoittaa ARKIPÄIVÄ tässä ja nyt sekä mitä kaikkea tarkoittaa ONGELMA ja myös se, että kenen ongelmat voisivat olla nyt kehissä.

    • kliki

      Tätä nykyä Suomessa on mittava yksinyrittäjien joukko. Lähes 200 000 työntekijän joukko. Osa on freelancereita, toimittajia tilapäistöissä, työntekijöitä tai virkamiehiä yritysverokortilla myymässä työvoimaansa.
      Tutkimusten mukaan tämän väestöryhmän keskipalkka on puolet pienempi kuin ammattitaitoisten työläisten.
      Työriitojen kohdatessa he kohtaavat työnantajan oman lompakkonsa kanssa oikeudessa. Järjestäytynyt työläinen saa liiton avun ja on vahvoilla.
      Yksinyrittäjät jäävät usein vaille työttömyyskorvausta, työeläkekarttumaa elleivät itse maksa vähistä tuloistaan yksityiselle yhtiölle eläkevakuutusta. Niissäkin onn ilmennyt pulmia.
      Yksinyrittäjien kohtalo on vaikea vaikka joiden ammattien kohdalla se olisikin luontevaa. Heidän asemansa on palkkatyöläisen elinehtojen alapuolella joitakin huippuja lukuunottamatta.
      Yksinyrittäjien oikea järjestö on työväenliike.
      Työväenliikkeen tulisi suhtautua myönteisesti yksinyrittäjien asemaan siltikin vaikka heissä on ammattiliittovihaajia.

    • 537892

      Eikös kommunisteille juuri se palkkatyö ole aina ollut orjuutusta ja riistoa? Nythän siitä ollaan vapautumassa, kun entistä useampi on yrittäjä.

    • solirat

      http://sjphki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/232262-nain-naaapurissa-ruotsin-demarit-jattavat-inteernationaalin

      Ei ehkä maailman tärkein asia.
      Ruotsin demarit ovat eroamassa demareiden kansainvälisestä "Sosialistisesta Internationaalista". Aitodemareita, jotka jollain tavoin pitäytyy sosialismissa on etupäässä kehitysmaissa.
      Läntisen kapitalismin demarit ovat usein natodemareita ja vannovat vähän väliä kapitalismin nimiin. Työläisiä ei nähdä enää yhteiskuntaluokkana. Sosialidemokratian yleisen alamäen syy onkin etääntymisessä sosialismista. Niistä on muodostunut normaaleja porvarillisia puolueita, joilla saattaa olla hieman sosiaalista retoriikkaa.

      Kansallisuuten käpertyvä demarius asettuu vastakkain tulevaisuuden kansainvälisen työläisen kanssa. Työläisen joka kunnioittaa synnyinmaansa kulttuuria mutta ei aseta sitä vastakkain toisten kanssa.
      Kommunistit rakentavat ja tuleekin rakentaa kansianvälistä palkkatyöläisten solidaarisuutta.

      • AMMATTIKOULUSEURA0000

        TUOTANTOPALVELUMESTARIT
        28.2.2017 2:17
        HEI!
        Miksi nyt YLINERO ja Omistajaneuvos Extyökkäri halveksii todella kovalla tavalla RIVITYÖVÄESTÖ rs:n edushenkilöitä?

        Oletteko Te Toveri Omistajaparoni Extyökkäri tai Työeläkeläinen sellainen HENKILÖ, joka on omasta eläkkeestään tai elinkorostaan valmis luopumaan suurelta osaltaan esimerkiksi puolittamaan?

        Onhan nyt todella kummallista se asia, että YRITTÄJÄNERO Extyökkäri luopuu omasta yritystoiminnastaan, sillä ainakin eräs Katunarri ja Kulkuri on huomannut sen asian, että suomalainen Työn Sankari kuten Omistajaremmi rs:n jäsen pitää kynsin hampain kiinni omastaan tai ainakin sellaisesta, jonka uskoo kuuluvan hänelle itselleen. Jos nyt Te Arvoisa Omistajaparoni Extyökkäri olette poikkeus, niin ainakin HYVÄ KYSYMYS on se, että MIKSI todella TE halusitte luopua omistamastanne Liiketoimiyrityksestä.

        PS Oletteko Te Paroni Työeläkeläinen sellainen henkilö, joka vain tarinoi ja tarinoi ja joka myös uskoo siihen, että Me Komuloiset olemme myös omasta mielestämme vain ja ainoastaa PUNIKKISONTA rs:n jäsenkuntaa? Niin ja oletteko Te Espoon TIMPPA myös ihan samanlainen Punikkiloisia vihaava VALKOKAARTI rs:n Varajohtaja kuin on Omistajaparoni Extyökkäri? Mitä Te Lapualaiset ja IKL sekä AKS haluatte sanoa meille, jotka omasta mielestään eivät kuulu NATSIKOMUT ja NATSISOSSUT rs:ään vaan vain ja ainoastaan Vapaa Kommunismi ja Vapaa Sosialismi rs:n Henkinen Vapaamuurarius rs:ään?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe