IMETTÄMINEN on hyväksyttävää ja kunnioitettavaa

Imettäminen

Sen sijaan tissien kuin tarjottimella pito muuten on halveksittavaa.

Hämmentävä tilanne ABC:lla: Tarjoilija huomautti kaksosten äidille imettämisen häiritsevän toista asiakasta - Näin ABC vastasi
Perjantai 10.2.2017 klo 22.16 (päivitetty 11.2.2017 klo 11.06)
Jyväskylässä sijaitsevassa ABC Palokan ravintolassa sattui perjantaina erikoinen tilanne. Lähes tyhjässä ravintolassa toista kaksosvauvaansa imettänyt nainen sai huomautuksen tarjoilijalta.


(MOSTPHOTOS)
ABC Palokan ravintolassa perjantaina asioinut perhe koki yllättävän tilanteen. ABC-ravintolat ovat tunnettuja perheystävällisyydestään, mutta kaksosten äiti sai ravintolassa imettämisestä palautetta. Nainen kirjoitti asiasta muun muassa julkiselle Facebook-sivulle.

- Istuttiin lapsiperheille suunnatulla kyltilläkin varustetulla perhealueella ja ravintolassa oli kauempana vain kourallinen ihmisiä. Tarjoilija tuli huomauttamaan minulle, että erästä asiakasta häiritsee imettämiseni, hän kirjoitti.

Iltalehden tavoittama äiti toteaa, ettei kyseisellä ABC:lla edes ole sellaista lastenhoitohuonetta, joka soveltuisi imettämiseen.

- Kyllä minä mieluummin imettäisin eri tilassa, mutta siihen sopivaa tilaa siellä ei ole. Pitkän ajomatkan aikana on pysähdyttävä, mutta vessat eivät tällaisena noroaikana houkuta, kun mukana on vain muutaman kuukauden ikäisiä vauvoja, nainen kertoo.

- Pitäisikö minun mennä ruokkimaan vauvoja paikkaan, jossa toiset ulostaa eli vessaan, hän kysyi kirjoituksessaan.

Lähes tyhjä ravintola

Eniten naista ihmetyttää se, että lähes tyhjässä ravintolassa yhden asiakkaan palaute oli niin merkittävä, että tarjoilija tuli sen vuoksi ilmoittamaan siitä hänelle.

- Olisiko tarjoilija voinut esimerkiksi vastata kyseiselle ihmiselle, että voi kääntää katseensa pois tai vaihtaa paikkaa?

Nainen kertoo, että suojasi itsensä imettäessään.

- Tarjoilija näytti hieman nololta tullessaan puhumaan meille.

ABC Palokan liikennemyymäläpäällikkö Jouko Järvenpää vastasi tapauksesta Iltalehdelle perjantai-iltana. Kysyttäessä siitä, miksi yksittäisen asiakkaan palaute luonnollisesta tapahtumasta oli näin merkittävä, Järvenpää toteaa, ettei ollut itse näkemässä tilannetta.

- Käsitykseni mukaan äitiä on vain kehotettu suojaamaan itsensä paremmin, Järvenpää kommentoi.

- Imetystapahtuma on herkkä ja hyvin tärkeä, hän sanoo.

- Meille lapsiperheet ovat ehdottoman tervetulleita ja imettäminen on toki täysin sallittua ravintoloissamme, Järvenpää vakuuttaa.

Kerro kokemuksistasi!

Oletko joutunut ongelmiin imettämisen takia? Mitä tapahtui?

Mitä mieltä olet imettämisestä julkisilla paikoilla?

Onko se soveliasta - tai missä tilanteissa ja olosuhteissa on, ja missä ei?

Millä perustelet näkemyksesi?

1

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uuttapeliin

      Tämä aihe meni jo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe