osto j myynti

mazina

niin miten se menee jos ostan auton (käytetyn) ja myyn entisen auton muutaman päivän sisällä pois, niin mulla on hieman aikaa kaks autoo, et miten teen...ettei tarttee kahdesta maksaa veroja ja muita maksuja. onko siinä joku aika ???

20

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytetynkauppias_XXX

      Jos et poista liikennekäytöstä sitä "vanhaa autoasi", maksat tottakai kahdesta autosta sen aikaa "päällekkäin" vakuutuksia ja käyttömaksuja, kunnes sen "vanhan autosi" myyt eteenpäin.
      Kävikö mielessäsi antaa se vanha vaihdossa liikkeeseen?
      Silloin liike ottaa samalla istumalla sen "vanhan autosi" vaihdossa ja sinä maksat vain yhden auton käytöstä.

    • mazina

      no kun ostan yksityiseltä ja hän ei ota vaihdokkia. ja jos ajelen kotiin sillä uudella/vanhalla ,tottakai me tehdään luovutuskirja. kummankos vakuutukset siinä on voimassa kun ajelen auton kotiini.

      • sama_edellä

        Kauppapäivästä alkaen vastuu on sinun, eli sinun vakuutuksilla kolaroit jos kolaroit.


    • mazina

      no riittääkös se luovutuskirja sen todentamiseen, esim, kun myyn auton, että se on nyt uuden omistajan vastuulla, jos ei siihen hätään oo nettiä ja pysty tekee sitä varmennetta,,,

      • hrtu11

        älä myy niin nopeesti ettet nettiin pääse välillä.


      • mazina
        hrtu11 kirjoitti:

        älä myy niin nopeesti ettet nettiin pääse välillä.

        no mites ne ennen teki, myivät autoja esson baarissa ja nykyäänkin, vaik ei oo essoa, mutta iltasin ja viikonloppusin. kun ei oo virastot auki.. sitä trafii tarjos nainen trafin chatissa, mut ei ymmrtänyt et autokauppoja voidaan tehdä virka-ajan ulkopuolellakin ja reissussa ollessa. ,,et onko se luovari sit niin varma paperi et vasttu on sit sen tulevan ostajan,, niin ja sit, eiks se tuohon kakkos osaan tehdä ne tiedot, sehän on virallinen,,juuu kappas nyt alkaa aukeemaan,, vai,, kertokaa vielä jos tiiätte,,,


      • Käytetynkauppias_XX
        mazina kirjoitti:

        no mites ne ennen teki, myivät autoja esson baarissa ja nykyäänkin, vaik ei oo essoa, mutta iltasin ja viikonloppusin. kun ei oo virastot auki.. sitä trafii tarjos nainen trafin chatissa, mut ei ymmrtänyt et autokauppoja voidaan tehdä virka-ajan ulkopuolellakin ja reissussa ollessa. ,,et onko se luovari sit niin varma paperi et vasttu on sit sen tulevan ostajan,, niin ja sit, eiks se tuohon kakkos osaan tehdä ne tiedot, sehän on virallinen,,juuu kappas nyt alkaa aukeemaan,, vai,, kertokaa vielä jos tiiätte,,,

        Ihan oikeesti: Kannattaisko ne autokaupat kuitenkin tehdä ihan autoliikkeessä? Kommenteistasi päätellen olet nyt tietämättömyyksissäsi tilaamassa itsellesi suurella todennäköisyydellä ihan vtunmoisia hankaluuksia.
        Opastan nyt vielä kerran.

        "onko se luovari sit niin varma paperi et vasttu on sit sen tulevan ostajan"

        Kyllä, ainakin periaatteessa. JOS. Eli jos se ostaja on rehellinen, mutta kun läheskään aina ei todellakaan ole ja nimenomaan epärehelliset venkulat, kaupustelija-autonvaihtelija "jobbarit" ja muu rikollinen paskasakki kyttäävät sinunlaisiasi tietämättömiä uhrikseen. Niin ostaessaan kuin myydessään autoja.
        Myös rehellisenkin tuntuisen ostajan tietämättömyys ja kaltaisesi osaamattomuus rekisteröinnistä voi johtaa hankaluuksiin sinulle ja myös ostajalle kalliina laskuna.
        Pahimmillaan ostat varastetun tai muutoin papereiltaan epäkurantin auton ja vouti noutelee sen pois, kun et voi todistaa sitä omaksesi. Pahimmillaan luovut omasta autostasi ja se "katoaa" jonnekin hevonvittuun ja sinä et saa kuluja sen käytöstä poikki millään ja makselet lisäksi tukuittain parkki- ja muita sakkoja kun auto roikkuu sinun nimissäsi loputtomiin.

        "eiks se tuohon kakkos osaan tehdä ne tiedot, sehän on virallinen"

        Ennenvanhaan joo... mutta kun ne "kakkososat" on olleet periaatteessa historiaa jo 16.11.2015 alkaen.

        Ainoa vinkki jonka voin antaa on sama kuin jo "TraFin chat-nainenkin" opasti:
        Opettele se TraFi-palvelu. Opettele myyjän velvollisuudet, opettele ostajan velvollisuudet ja toimi ohjeiden mukaisesti. Tai kuten jo totesin; Tee autokaupat vain asiat osaavassa autoliikkeessä.


      • mazina

        no eiks sama on se rehellinen tai ei, siis omissa oloissaan, jos myyn teen kauppakirjat,täytän luovarin ja katon sen henkkarit, hän antaa eurot käteen, se siinä, tänään kerkiin tehdä netissä ilmoituksen jos kaupat tehdää päivällä. ja se nyt vaan on niin et autokaupat ne vasta kusettaakin, paperit tehdää ja siitäkin otetaan 80€ ja hinnat on hirveitä. vaihdokista ei makseta mitää, jos vanha kuten mulla, ja nyt kun tään mazinan saan pois, ja uus,vanha on tiedossa, rahat näpissä paprut tehty, luulenpa et asia ookoo,,,ei ihan pie aatella ainaan et kaikki on rosvoja. vaikka ei ihan alkuperänen suom, ollukkaan. ps, ja minun laisii ne ei just juksaa kun valmistelen asian, sitä varten on suu jolla kysyy ja muut vempeleet myös. ja ei tää mitään tähtitiedettä voi olla tää autonmyynti, paljon ne tekkee, on joitain ostanu, mut koskaan en oo suoraan myyny,aina menny vaihdossa, sikäli uus tilanne.


      • Käytetynkauppias_XX
        mazina kirjoitti:

        no eiks sama on se rehellinen tai ei, siis omissa oloissaan, jos myyn teen kauppakirjat,täytän luovarin ja katon sen henkkarit, hän antaa eurot käteen, se siinä, tänään kerkiin tehdä netissä ilmoituksen jos kaupat tehdää päivällä. ja se nyt vaan on niin et autokaupat ne vasta kusettaakin, paperit tehdää ja siitäkin otetaan 80€ ja hinnat on hirveitä. vaihdokista ei makseta mitää, jos vanha kuten mulla, ja nyt kun tään mazinan saan pois, ja uus,vanha on tiedossa, rahat näpissä paprut tehty, luulenpa et asia ookoo,,,ei ihan pie aatella ainaan et kaikki on rosvoja. vaikka ei ihan alkuperänen suom, ollukkaan. ps, ja minun laisii ne ei just juksaa kun valmistelen asian, sitä varten on suu jolla kysyy ja muut vempeleet myös. ja ei tää mitään tähtitiedettä voi olla tää autonmyynti, paljon ne tekkee, on joitain ostanu, mut koskaan en oo suoraan myyny,aina menny vaihdossa, sikäli uus tilanne.

        Jepjep...
        "luulenpa et asia ookoo"
        "se nyt vaan on niin et autokaupat ne vasta kusettaakin"
        "ps, ja minun laisii ne ei just juksaa kun valmistelen asian"
        " ei tää mitään tähtitiedettä voi olla tää autonmyynti"

        ...ei ole tähtitiedettä ei, mutta sanonta "kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatiakaan" sopii sinuun liiankin hyvin.
        Onnea vaan autokaupoissa ja elämässä muutoinkin. Rutosti onnea ja voimia sinulle.


      • mazina

        ohos,,, en oikein ymmärrä tuota panettelupuhetta, minulla ei ole tarvetta moiseen. olen kasvanut tuon iän ohi jo. mutta opastan tunnin kuluttua sinuakin ja "kaltaisiasi" jos on muita?, tekemään autokauppaa. ja esim, trafin sivulla on vain ostajalle sarake varmenne. Onnea saa kun haluaa, ja itse auttaa siinä, kuten minä. eteen päin sano mummo lumessa, optimismi vie eteen päin, pessimisti pelkää ja näkee vain huonoa. voimia sinulle ja kaltaisillesi,, alkää pilatko hyvä palstaa humpuukilla.


      • sama_edellä
        mazina kirjoitti:

        ohos,,, en oikein ymmärrä tuota panettelupuhetta, minulla ei ole tarvetta moiseen. olen kasvanut tuon iän ohi jo. mutta opastan tunnin kuluttua sinuakin ja "kaltaisiasi" jos on muita?, tekemään autokauppaa. ja esim, trafin sivulla on vain ostajalle sarake varmenne. Onnea saa kun haluaa, ja itse auttaa siinä, kuten minä. eteen päin sano mummo lumessa, optimismi vie eteen päin, pessimisti pelkää ja näkee vain huonoa. voimia sinulle ja kaltaisillesi,, alkää pilatko hyvä palstaa humpuukilla.

        Älä ammu viestintuojaa.
        ...sananlasku tämäkin ja taas osuu.


      • mazina
        sama_edellä kirjoitti:

        Älä ammu viestintuojaa.
        ...sananlasku tämäkin ja taas osuu.

        no taas ollan viisaampia,, netti chatti sanoo et tee varmenne myyjänä,,sanoin ei oo sellasta kohtaa on vain ostajalle, katos ne ei tiedä itekkään mitä siellä lukee, saati sinä, käys kurkkaa sivuja. ja mitä tulee viestin tuojaa, viesti kuullosti vihollisen viestiltä, eli tulta munille, jos sota olis, mutta säästyt nyt, kun on rauhan aika. se ei ookaan niin et tosta vaan, joka on tehny hommaa tietää, mutta jos ei oo,ei kannata ruveta kysyjää mollaamaan, se monesti paljastaa vastaajan tietämättömyyden,. eli kohta rahat näpissä ja uus/vanha mazina alla, joo,,, kohta lisää..


      • sama_edellä
        mazina kirjoitti:

        no taas ollan viisaampia,, netti chatti sanoo et tee varmenne myyjänä,,sanoin ei oo sellasta kohtaa on vain ostajalle, katos ne ei tiedä itekkään mitä siellä lukee, saati sinä, käys kurkkaa sivuja. ja mitä tulee viestin tuojaa, viesti kuullosti vihollisen viestiltä, eli tulta munille, jos sota olis, mutta säästyt nyt, kun on rauhan aika. se ei ookaan niin et tosta vaan, joka on tehny hommaa tietää, mutta jos ei oo,ei kannata ruveta kysyjää mollaamaan, se monesti paljastaa vastaajan tietämättömyyden,. eli kohta rahat näpissä ja uus/vanha mazina alla, joo,,, kohta lisää..

        Heh...
        Nooh, sota sikseen ja touhua miten touhuat.
        Ps. Tällä uudellakin systeemillä jo satoja autoja myyneenä... opinpa tästä taas, ettei palstalla kysyjiä kannata auttaa tai opastaa.


      • mazina
        sama_edellä kirjoitti:

        Heh...
        Nooh, sota sikseen ja touhua miten touhuat.
        Ps. Tällä uudellakin systeemillä jo satoja autoja myyneenä... opinpa tästä taas, ettei palstalla kysyjiä kannata auttaa tai opastaa.

        joo, auttaa saa ja vinkkejä antaa,,, tais hiukan kolahtaa kalikka sinne? esim. mut jos sulta joku sattus kysyy kaupungilla tai mistä sit ootkin jotain osoitetta,, sä varmaankin sanot,,hei ooksä niin tollo ettet tiedä kato netisä ja sua ois sit helppo vedättää ja sanoo et tonne ja tonne ja sit vasempaa,, vaik ei oiskaan siellä kohde, eli tälläsella tasolla neuvot on niin,, huh sentäs, ponimaez?


    • Jobbarijäitoiseksi

      Jobbarit kieli pitkällä odottaa tämän kaltaisia asiakkaita. Onneksi aloittaja ymmärtää tehdä kaupat yksityisen kanssa paljon halvemmalla. Eikä auton vaihto ole niin vaikeaa, jobbarit vain koittavat rahastavaa niisllä perusteettomia "kuluja". Trafin sivut auki ja toimintaa.

      • mazina

        no tää oli iha yksityinen niin yksityinen kui voi joku olla, ja rahat on näpissä, paprut tehty ja katsastuskonttorin muija hoiti loput,, juu se siitä, .kerta se on ensimmäinenkin, ei niintä kauppoja suin päin tehdä joo..no vaihto ei ookkaan ne jopparitkin hoitaa homman, mut nyt satuin myymään omani . konttorillakin sanoavt ihan hyvä tehdä näin kuten tein, ja kaikki katsastusasemat ei rupee tekee, vain tää virallinen, joo et opiks sinnekin


    • Helppoaelämää

      Kaikki meni siis hyvin ilman häiritsevää vaihtoautokauppiasta.

      • mazina

        no, joo kaikki hyvin, ei mitään joppareita näkynyt kulmilla eikä muitakaan häiriöitä, taisin tehdä liikaakin papereita mut tehty ja hyvä niin, mulle myivät auton,, siis yksityinen pariskunta jotka asuivat onnellisesti monen lapsensa kanssa kauniissa omakotitalossa. Ei ollenkaan "joppari " pariskunta... ja yhdellä paperilla, rekisteröintitodistuksen II ilmoitusosalla, kai olin niin rehellisen oloinen ja luottamusta herättävä, että muuta ei tarvittu, eli näin se käy. tein paperia ihan turhaankin, mutta onpahan ne varalle, siellä on ruksia ruksin perään et auto on myyty siinä kunnossa kun se kaupanteko hetkellä on, ja ostaja on asian tarkistanu, joopas joopas, sano mitä sanot... mut kysy jos neuvoo tarviit, autan mielelläni.


    • mazina

      joo niin se on, ei sitä tartee mihinkää nettii mennä kirjoittelee, se vastuu loppuu silloin kun on kakkoskappaleeseen kirjoitettu, se sit konttuurille..juupas

    • mazina

      siellä se kehrää uusvanha mazina, pientä remppaa niinkuin kuuluukin tehdä vanhaan, "koiranluuta ynnämuuta, no nää hoitelen , on pikkuhommia ja vara-osat suht, halpoja tähän merkkiin,,, et tälleen, no ei se ihan viaton se entinenkää ollu,, et fixty sixty meni, kumman hyväks, sen näkkee myöhemmin, juupas jooo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe