Köyhien rahareiät huvittaa varakkaampaa!

oppikaaostamaanoikein

Raakasuklaa 35g hinta 2,50€ kilohinta yli 70€
Valmissalaatti kilohinta yli kympin
Proteiinipatukat kilohinta kolmin tai nelinkertainen verrattuna suklaapatukkaan.
Leipäpalat kilohinta yli 5€
Jogurttipurkin kilohinta yli 4€
Rahkapurkin kilohinta yli 6€

Kuka on niin pöljä joka ostaa näitä esimerkki tuoteryhmiä kun minä en raaski ostaa näitä vaikka olen hyvätuloinen.
Oppikaa nyt katsomaan kilohintaa ja ajatelkaa onko tuote sen väärti varsinkin jos rahaa ei ole.

23

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roletaari

      Kaikki tuttavani joiden kanssa olen keskustellut ko. asiasta ostavat vain pakkauksia tietämättä yksikkö- esimerkiksi kilohintaa.
      Puhumattakaan siitä, että tarkistaisivat tuoteselosteesta sisällön.

      Toinen yleinen ilmiö on "eihän tämä nyt merkitse enempää" ajatus.
      Kyseisille henkilöille on täysin käsittämätöntä yksittäisen kuluerän toistuvuuden merkitys vuoden mittaan.
      Minä valitsen jopa kahvisuodattimen tuolla perusteella. Päivittäin suodattimia kuluu ka. 4kpl. Vuodessa reilu 1000kpl.Ei sekään budjettia kaada mutta kun kaikissa valinnoissa toimii samalla periaatteella niin kokonaisuudessa se jo tuntuukin.

      Olen niin niuho, että arvioin tarjousten hakemiskustannuksetkin osaksi tuotteiden kokonaishintaa. Kannattaako ottaa auto tallista ja hakea joku marketin tarjous kilometrien päästä vai maksaa hieman enemmän päivän tarpeesta lähikauppaan.

      Jne. Tuntemani köyhät käyttävät päivittäiseen elämäänsä enemmän rahaa kuin minä vaimoni kanssa.

      • mjmjmjmn

        kokoomuslaiset töihin loisimasta 650 000e tuen vastineeksi!!


        Vaikka katuja lakasemaan ja risusavottaan ja marjanpoimintaan vanhainkodeille!

        hophop kokkareloiset! Pois sieltä sohvalta makoilemasta loiset!

        s.koskikaan tehnyt päivääkään oikeeta työtä! Sekin loinen vuodeksi kaupan kassalle elämään sillä palkalla.


        Vastikkeetonta SOSSU-tukeA:Kokoomusnuorille 650 000€
        Kokoomusnuorten tuet pitäisi poistaa!!!!!
        Poliittisten nuorisojärjestöjen, kuten kokoomusnuorten,
        tuet pitäisi ehdottomasti poistaa. On järjenvastaista että
        tuemme heikomman aineksen lisääntymistä ja sitten ihmettelemme miksi täällä
        on älyvapaina syntyviä lapsuksia ja kovasydämisiä kannanottoja oikeistonuorilta.
        Vastikkeetonta tukeA:Kokoomusnuorille 650 000€,
        kokkareloisille verovaroista tukea tuen päälle!!!!
        Kokoomuksen Nuorten Liitto sai vastikkeetonta TUKIavustusta 650 000 euroa,
        Loisivat vaan sohvalla ja kirjoittelevat paskapuolueohjelmia suomen tuhoksi!
        http://ottolehto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/123405-kokoomusnuorten-tuet-pitaisi-poistaa
        Puoluetuki on verovarojen väärinkäyttöä.!!!!!

        Susanna Kosken johtama kokoomuksen nuorisojärjestö saa valtionapua 642 850 euroa.=sossutukea!


    • köyhäostaahalvalla

      Yksikköhintoja todella kannattaa katsoa!
      Me ostetaan monta asiaa suurtalouspakkauksissa ja nekin vielä monasti -70% alennuksella, jolloin yksikköhinta on todella sopiva.
      Tuossa aloittajan esimerkissä olis suklaa, ei mitään järkeä ostaa tuohon hintaan, kun tuon pienen patukan hinnalla saa 0,5- 1kg suklaata oikeasta paikasta ostettuna. Ostamme suklaan perheemme käyttöön ns. vaihtosuklaana, joka on periaatteessa ihan samaa suklaata, kuin kaupassakin myytävä suklaa, mutta esim. konvehtien sisältö hieman vaihtelee ja pakkaus on vain kirkas muovipussi.
      Pieni 2dl purkki jogurttia maksaa enemmän, kuin 1 litran purkki vaihtojogurttia.
      Talous- ja wc-paperit ostetaan kimpassa suuressa erässä tehtaalta suoraan, II-laatuinen (rullausvirheitä) wc-paperi on ehdottomasti halvinta köyhän takapuolen pyyhkimiseen. http://aijaa.com/0m2g04 ja käyttää sitä rikkaammatkin...
      Leipä maksaa paljon vähemmän leipomon myymälässä.
      Pesuainetta saa 3 litran kanisterissa 2,50€:lla, pyykinpesuaine maksaa suuressa säkissä murto-osan pienen paketin kilohinnasta jne.
      Kaikkea ei tarvitse käydä itse aina ostamassa, vaan homman voi sopia kavereiden kanssa, ostetaan kimpassa ja jaetaan kuluja tai toinen ostaa toista tuotetta ja toinen toista, jaetaan ostot sitten tarpeen mukaan.

      Nyt joku väittää ihan inttämällä, että ei köyhä voi ostaa kerralla jne. Köyhä tietää kyllä rahansa ja jos ostaa jotain varastoon kerralla halvalla, niin se on sitten ostettu ja esim. juuri tuo wc-paperi säilyy hyvin varastossa.

    • pesenpepun

      Varmaan 5 vuotta olen pessyt pepun ja wc paperi vieraita varten.

      • ownwfrjne

        Härkkis myös lehmän rehua ja kannattaa kysyä tiloilta kun aivan uskomaton kate ihmisravintona.


    • josostan

      Jos ostan kerran viikossa 3 eurolla silakkafileitä ni tekee kuukaudessa 12 euroa, kilohinnat vaihtelee niin missä häviän kun aina saan kylläisen olon noista silakoista.

      • roletaari

        Kun viimeksi ostin reilun kilon paketin brotskun koipireisiä alle 2€:lla niin eilen paistoin koivet uunissa ja keitin riisiä.
        Mutustimme eilen koipia. Irroittelin lihat luista ja tänään söimme eilisten roippeista risottoa jota riittää myös huomiseksi.
        Tähän saakka laskien yhteensä 6 henkilöateriaa.
        Loppujämästä saa vielä kana-riisi munakkaan kolmen kananmunan täydentämänä.
        Missään vaiheessa ei ole tunnetta pakonomaisesta köyhän syömisestä.


    • puputi969
      • köyhänaamupuuro

        Jopa syöt kerralla hirveän määrän puuroa!! Minun puurolautasellinen maksaa kyllä n. 0,02€ (1dl kaurahiutaleita, 2 dl vettä, ripaus seltin suolaa ja mikrossa 3min)

        Kananmunat oli tänään tarjouksessa 15kpl rasia maksoi 0,50€, usein 10kpl rasia maksaa tarjouksessa 0,10€


    • xzcxcvv

      Vieläköhän jostain saisi keittoluita? Lihatiskiltä sain kyllä jotain sian kylkiluita, ja tosi halpoja olivat, mutta joissain muissa luissa ehkä olisi vielä parempi maku. Kyllä nuokin antoivat aromia viiden litran kattilalliseen keittoa, johon pilkoin myös perunoita, porkkanoita ja mausteita. Jos haluaisi täyttävämpää, niin enemmän perunaa, tai vaikka riisiä tai ohraa.

      Minulla oli parikymmentä vuotta tapana pitää kirjaa kaikista menoista ja tuloista. Siinä oppi huomaamaan, miten pienistäkin säästöpuroista kasvoi talletuksia. Voi niitä aikoja. Silloin minullakin oli varaa syödä terveellistä ruokaa, eli myrkyittä kasvatettuja vihanneksia ja hedelmiä. Onneksi edes perunat ja kaali ovat halpoja, joskaan tuskin myrkyttömiä.

      • roletaari

        Keittoluut olen tullannut koirien kylmäkaapista.

        Vaimoni on seurannut kulurakennetta luottokorttilaskun yhteenvedosta. Hän on lähinnä kontrolloinut laskutuksen virhettömyyttä.
        Emme ole koskaan seuranneet kulujamme suunnittelutarkoituksessa.
        Elämme välttämättömän ja hieman kivan mukaan ja aina on jäänyt jotain kuluttamatta.


    • köyhän.kahviko

      On se hyvä ettei suomessa ole yleisesti ainakaan saatavissa sivettikissakahvia. Siis sitä, joka tehdään pavuista jotka on kulkeneet kissan ruoansulatuselimistön läpi.
      Se on maailman kalleinta jostain syystä. Siis kissanpaskastakin jotkut maksavat omaisuuksia. Huh, taidan edelleenkin pysyä makarooni-perunalinjalla.

      • ulosteestapihvejä

        Oliko se nyt japanissa ni keksijät kehitelleet jätevesien mukana tulleesta ulosteesta ni pihvejä.


    • sitäitteensä

      Ihmisten ulosteesta valmistettuja synteettisiä pihvejä on jo tarjoiltu Japanissa.

      Tokiolaiset tutkijat kehittivät eriskummallisen pihvireseptin paikallisen viemärilaitoksen yhteydenoton jälkeen.

      Kaupungin viemärit olivat tukkeutuneet valtavasta ulostemäärästä, jonka uutta käyttötarkoitusta tohtori Mitsuyki Ikeda alkoi pohtia.

      Ratkaisu muodostui Ikedan mukaan helposti, sillä viemärin pohjamuta sisälsi runsaasti proteiinia bakteerikantansa vuoksi.

      Tutkijat onnistuivat eriyttämään proteiinin ulosteesta. Pihvit värjättiin ruokavärillä ja makua lisättiin soijaproteiinilla.

      Ikedan luoma uusi pihvilaatu sisältää 63-prosenttisesti proteiineja, 25-prosenttia hiilihydraatteja, rasvoja ja mineraaleja.

      Uskaliaat testimaistajat ovat kehuneet pihvien maistuvan naudalta.

      Japanilaistutkijat toivovat uuden pihvilaadun olevan ratkaisu maailmanlaatuiseen ruokapulaan.

      Tavoitteeseen on kuitenkin vielä matkaa, sillä kyseiset pihvit maksavat tällä hetkellä yli kymmenen kertaa enemmän kuin normaalit naudanlihapihvit.

      Asiasta uutisoi Yahoo News.
      IS

    • hyihelv

      No paskahan se näköjään onkin oikea tulevaisuuden kultakaivos. Siitä vaan paskaa syömään, niin maailmakin samalla pelastuu.

      • manku

        no melkein sitähän se on ...nämä valmisruuat, einekset vai miksi niitä kutsutaan.Lähes jätteistä tehtyä...halpaa. Ja siksi käy kaupaksi.Itse en söisi.


    • hullutmaksaa

      Nämä nykyvillitykset mifut, nyhtökaurat, luomu ruuat, proteiini hömpötykset, vitamiini mehut , ruuansulatus jugurtit yms. ovat myös mahtavia keksintöjä kerätä rahat pois höyrähtäneiltä ihmisiltä.

    • valmislihapullat

      Jonkin aikaa noita valmislihapullia ostin mutta loppu ostaminen, jääkaapissa karsee lemu kun pakkaus auki. Kivikylän valmiit lihapullat eri juttu.

      • köyhäkokkaa

        Kun jauhaa itse jauhelihan tarjouksesta ostetusta lihasta, ei tule kallista jauhelihaa ja siitä tulee taatusti hyviä lihapullia!
        http://aijaa.com/YaB07x
        Uunipellillä on helppo paistaa isompikin erä lihapullia.
        http://aijaa.com/6kje56


    • Köyhä_sissi

      RK:n patruuna 7.62/39 "pimeiltä kujilta" 1,8€/kpl ja sillä kaataa yhden peuran silloin tällöin äänenvaimennetulla puoliautomaatti rynnäkkökiväärillä (pois varakkaiden nojatuoli metsästäjien ruokapöydästä) ja antaa parille muulle köyhälle naapurille siittä myös lihaa että pysyvät tyytyväisenä ja pystyvät ruokkimaan perheitään. Ainoa isompi vaiva on hävittää jäljet ja sekin on helppoa kun on apulaisia. Tälläistä on minun köyhän elo eikä peuran kilohinta päätä huimaa.

    • ajatelkaahiukan

      Tämä on myös tyhmyyden huippu kun köyhät ostavat kaupasta virvoitusjuomia ja VESIÄ!
      Vesi on jokaiselle ihmiselle se paras juoma ja Suomalainen hana vesi on AINA paras vaihtoehto eikä mikään pullotettu vesi

    • ajatelkaahiukan

      Kampasimpukat 250g 14,95€ kilohinta 59,80€
      jymy luomujäätelö 500ml 4,99€

      Tälläiset pisti silmään uusimmassa lidlin mainoslehtisestä. (8.3.2017)
      Joku hölmö näitäkin ostaa ja sitten ihmettelee kun ruuan hinta on noussut, voi taivas mitä rahastamista.

      • Ostan-mitä-haluan

        Mistä tiedät että noita ostavat hölmöt jotka sitten ihmettelevät että ruoan hinta on noussut?? Minä veikkaan että noita ostavat ne joille on aivan samantekevää mitä ruoka maksaa, ja jotka eivät ruoan hintoja katsele tai ihmettele. Maailmassa kas kun on erilaisia ihmisiä joilla on erilainen tilanne ja erilaiset mahdollisuudet kuluttaa.

        Kampasimpukoita en minäkään kyllä ostaisi kun olen niille allerginen, mutta Jymyä olen ostanut koska se on todella hyvänmakuista jäätelöä. Minulle on herttaisen yhdentekevää maksaako se viisi euroa purkki (10 euroa litra) vai kymmenen euroa purkki, vai vaikka 15 euroa purkki. Jos tekee jäätelöä mieli niin ostan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      3770
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      592
      3549
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3472
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2199
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2171
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1947
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1927
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      170
      1694
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1381
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe