Muistoja kaivataan Rytkynpuisto hiihdoista!

hiihtonilo

Nyt kun alkaa mm-hiihdot lahdessa on hyvä hetki pysähtyä muistelemaan takavuosikymmenien suurinta talviurheilu tapahtumaa Kiuruvedellä.
Millaisia muistoja on kyseisestä tapahtumasta jossa oli joka talvi aivan maailman terävintä kärkeä mukana ?
Kuka jäi huipuista aivan erityisesti mieleen ?
Kaikki muistelot tuolta ajalta Rytkynpuisto hiihdoista on tervetulleita.

7

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SohjossaSeisonut

      Maalialueella sijaitsevalla, yleisön parhaalla katselualueella oli metallisista rakennustelineistä kasattu lava. Lavalla oli selostajan mikrofoni ja siellä myös jaettiin tuloksissa kärkipäähän sijoittuneille kilpailijoille alustavia palkintoja. Toinen, kilpailun jälkeen järjestetty palkintojenjakotilaisuus toteutettiin Rytkyn uuden koulun liikuntasalissa.

      Ennen kilpailuja tapahtui maalialueen esiintymislavan vaiheilla monenlaista seurattavaa. Yleisö saattoi seurata lähtöä odottavien ja varusteitaan virittävien urheilukuuluisuuksien liikehdintää. Tästä olivat paikalliset kisojen järjestäjät hyvinkin tietosia: Tuon tuostakin jollekin urheiluseuran puuhahenkilölle tai kalustoaan vuokranneelle yritysjohtajalle tuli jotain asiaa huippu-urheilijan luo. Tekojöröjä ilmeitä kasvoilleen virittäneet, kohokohdastaan tietoiset puuhahenkilöt vaihtoivat mielipiteitä vaikkapa Juha Miedon tai Marja-Liisa Hämäläisen kaltaisten, televisiosta tutuksi tulleiden kuuluisuuksien kanssa. Avautuihan siinä ainutlaatuinen tilaisuus erottua rupusakista, ja vieläpä suuren yleisön edessä.

    • Hienotkisat

      Hienoja muistoja ja suuren urheilujuhlan tuntua, mukana Suomen kärkihiihtäjät ja olihan siellä joskus Itaian maajoukkueporukkaakin.

    • hyvätmuistot

      Hieno tapahtuma yli kymmenen kertaa. Ikinä ei ole Kiuruvedellä yhtä aikaa sellaista määrää olympia ja mm-mitalisteja mitä silloin oli kisoissa.

    • käytyonennenvanhaan

      Siellä oli ainakin yhden kerran Norjalainen huippuhiihtäjä pariskunta uve ja berit.
      Kuka muistaa näiden sukunimen ja saavutukset ?

      • jhkhgygyrrereee

        Uve ja Berit Aunli (os. Kvello). Berit moninkertainen maailmanmestari Oslon 1982 kisoista. Uve hieman vähemmän menestynyt, mutta mitalimiehiä kuitenkin.


    • mukana_ollut

      Minä vuonna oli Mieto ja Asko Autio hiihtämässä?

      • käytyonennenvanhaan

        Kurikan jätti oli lähes joka kevät mukana.
        Muistas vaan millä välillä hiihtoja hiihdettiin? seitsämänkymmentä luvulta- 80-luvun loppuun?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe