Miten päästä lampaiden joukkoon? ...käytännössä

Pilkkkuviivaviiva

Pertsa kirjoittaa toisaalla:

"Kirkko on jo jakaantunut , mutta seurakunnan jako on se mikä ennenkin -->vuohet ja lampaat. "

Miten päästä lampaiden joukkoon? Mistä tietää jos on hyvistä ja vilpittömistä aikomuksistaan huolimatta joutumassa vuohien joukkoon?

97

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matt. 25:31-45 kertoo lampaiden ja vuohien erottelusta.

      • uskostajaarmosta

        Tuo on enempi esi-kristillistä opetusta jonka Jeesus antoi enempi muistutukseksi. Sovitustyön jäleen, kun Jeesus oli sanonut "se on täytetty", usko ja armo ovat pelastumisemme ehdot. Armo vaikuttaa meissä oikeanelämäntavan mutta ei ole se mikään ansio Jumalan edessä. Usko on se jonka ansiosta lampaat tuntevat paimenensa äänen ja tuota ääntä seuraamalla ei voi joutua kadotukseen. Amen!


      • uskostajaarmosta kirjoitti:

        Tuo on enempi esi-kristillistä opetusta jonka Jeesus antoi enempi muistutukseksi. Sovitustyön jäleen, kun Jeesus oli sanonut "se on täytetty", usko ja armo ovat pelastumisemme ehdot. Armo vaikuttaa meissä oikeanelämäntavan mutta ei ole se mikään ansio Jumalan edessä. Usko on se jonka ansiosta lampaat tuntevat paimenensa äänen ja tuota ääntä seuraamalla ei voi joutua kadotukseen. Amen!

        Missään kohtaan Raamattua ei Jeesus itse sano, että usko ja armo ovat pelastumisen ainoat ehdot. Se vaan yleensä unohdetaan, sillä ne ovat liian kipeätä tekeviä. Sekä asenteellisesti että käytännöllisesti.


      • milen.pelastut.sage
        sage8 kirjoitti:

        Missään kohtaan Raamattua ei Jeesus itse sano, että usko ja armo ovat pelastumisen ainoat ehdot. Se vaan yleensä unohdetaan, sillä ne ovat liian kipeätä tekeviä. Sekä asenteellisesti että käytännöllisesti.

        Monessakin kohtaan. Esim. Joh 11
        " 25 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, 26 eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" 27 "Uskon, Herra", Martta vastasi, "minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan."

        Joh 3
        16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.


      • sage8 kirjoitti:

        Missään kohtaan Raamattua ei Jeesus itse sano, että usko ja armo ovat pelastumisen ainoat ehdot. Se vaan yleensä unohdetaan, sillä ne ovat liian kipeätä tekeviä. Sekä asenteellisesti että käytännöllisesti.

        Jatkoa vielä: Kyse Matt. 25: 31- 45 kertoo nimenomaan lampaiden ja vuohien eroittelusta, minusta ei mistään muusta. Ja teoista erottelun kriteerinä.


      • milen.pelastut.sage kirjoitti:

        Monessakin kohtaan. Esim. Joh 11
        " 25 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, 26 eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" 27 "Uskon, Herra", Martta vastasi, "minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan."

        Joh 3
        16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

        Nuo kohdat eivät kerro, että ne ovat pelastuksen AINOAT ehdot.


      • miten.pelastut.sage
        sage8 kirjoitti:

        Nuo kohdat eivät kerro, että ne ovat pelastuksen AINOAT ehdot.

        Mitä muita ehtoja tiedät?
        Jos muitakin on niin miksi Jeesus on olemassa?


      • miten.pelastut.sage kirjoitti:

        Mitä muita ehtoja tiedät?
        Jos muitakin on niin miksi Jeesus on olemassa?

        "Jeesus ei itse suunnitellut tai tulkinnut elämänsä päätösvaiheita keskeisiksi pelastustapahtumiksi, vaan sen tekivät vasta jälkipolvet" sanoi raamatuntuntija Kari Kuulakin jo aikoinaan ja jos lukee Raamattua niin se on harvinaisen totta ja sen voi todistaa yksiselitteisesti.


      • Pilkkkuviivaviiva
        sage8 kirjoitti:

        "Jeesus ei itse suunnitellut tai tulkinnut elämänsä päätösvaiheita keskeisiksi pelastustapahtumiksi, vaan sen tekivät vasta jälkipolvet" sanoi raamatuntuntija Kari Kuulakin jo aikoinaan ja jos lukee Raamattua niin se on harvinaisen totta ja sen voi todistaa yksiselitteisesti.

        Juuri siksihän Jeesus tuli että jokaisella joka häneen USKOO olisi iankaikkinen elämä.


      • miten.pelastus.sage
        sage8 kirjoitti:

        "Jeesus ei itse suunnitellut tai tulkinnut elämänsä päätösvaiheita keskeisiksi pelastustapahtumiksi, vaan sen tekivät vasta jälkipolvet" sanoi raamatuntuntija Kari Kuulakin jo aikoinaan ja jos lukee Raamattua niin se on harvinaisen totta ja sen voi todistaa yksiselitteisesti.

        Kari Kuula saa sanoa ihan mitä haluaa.
        Raamattu sanoo ihan muuta.
        Mutta mitä se Kuula sitten sanoo siitä miten ihminen pelastuu?


      • Pilkkkuviivaviiva kirjoitti:

        Juuri siksihän Jeesus tuli että jokaisella joka häneen USKOO olisi iankaikkinen elämä.

        Uskoo häneen että hän on olemassa vai hänen sanoihinsa ja eettisiin opetuksiinsa? Siinä on eroa.


      • tiedoksi-vain

        Niin ajattele nyt, sinäkin pidät kristittyjä outoina, etkä anna heidän olla edes omassa kirkossaan.

        Aikanaan jälkeläisesi eivät tule antamaan vesitilkkaa kristitylle, jota vainotaan siihen aikaan sitten jo fyysisesti...

        Syntiä sinulla ei ole, olet täyttänyt muutenkin kaiken tuon, käynyt jokaikisen janoisen, nälkäisen ja vankilassa olevan luona ja tulet polleana siitä huolimatta Kristuksen eteen luullen täyttäneesi kaiken ja Jumalan tahdon, vaikka vähän halveksit hänen Poikansa suorittamaa pelastusta osaksesi.

        Kristityt eivät kuvittele täyttäneensä kaikkea. Ainoastaan se ero meillä on.


      • kaada.itelles.vaan
        sage8 kirjoitti:

        Uskoo häneen että hän on olemassa vai hänen sanoihinsa ja eettisiin opetuksiinsa? Siinä on eroa.

        Nyt puhut sage ihan pelkästään omasta uskostasi.


      • miten.pelastus.sage kirjoitti:

        Kari Kuula saa sanoa ihan mitä haluaa.
        Raamattu sanoo ihan muuta.
        Mutta mitä se Kuula sitten sanoo siitä miten ihminen pelastuu?

        Pelastuksista en tiedä, en Kuulan enkä omasta enkä sinunkaan enkä välitä muusta kuin asettaa rehellisesti kaikki kysymykset esille itselleni ja muille. Jos Jumala sattuu olemaan päättäköön mitä pelastuksistä päättää. Hänhän on, jos on, absoluutti ja ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella.


      • tiedoksi-vain kirjoitti:

        Niin ajattele nyt, sinäkin pidät kristittyjä outoina, etkä anna heidän olla edes omassa kirkossaan.

        Aikanaan jälkeläisesi eivät tule antamaan vesitilkkaa kristitylle, jota vainotaan siihen aikaan sitten jo fyysisesti...

        Syntiä sinulla ei ole, olet täyttänyt muutenkin kaiken tuon, käynyt jokaikisen janoisen, nälkäisen ja vankilassa olevan luona ja tulet polleana siitä huolimatta Kristuksen eteen luullen täyttäneesi kaiken ja Jumalan tahdon, vaikka vähän halveksit hänen Poikansa suorittamaa pelastusta osaksesi.

        Kristityt eivät kuvittele täyttäneensä kaikkea. Ainoastaan se ero meillä on.

        Tuo on niin käsittämätöntä potaskaa ettei siihen ole mitään sanomista.


      • miten.pelastus.sage
        sage8 kirjoitti:

        Pelastuksista en tiedä, en Kuulan enkä omasta enkä sinunkaan enkä välitä muusta kuin asettaa rehellisesti kaikki kysymykset esille itselleni ja muille. Jos Jumala sattuu olemaan päättäköön mitä pelastuksistä päättää. Hänhän on, jos on, absoluutti ja ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella.

        Kuula siis tietää miten ihminen ei pelkästään pelastu mutta ei tiedä muitakaan keinoja kuin usko.
        Onpa sekava tyyppi!
        Raamatusta voit sinäkin lukea miten ihminen pelastuu yksin armosta vain Jeesukseen uskomalla.


      • miten.pelastus.sage kirjoitti:

        Kuula siis tietää miten ihminen ei pelkästään pelastu mutta ei tiedä muitakaan keinoja kuin usko.
        Onpa sekava tyyppi!
        Raamatusta voit sinäkin lukea miten ihminen pelastuu yksin armosta vain Jeesukseen uskomalla.

        Kuulan pelastuskäsityksestä en tarkemmin tiedä mutta se, mitä hän sanoi Jeesuksen käsityksestä Raamatun kirjoitusten mukaan niin se on faktaa jonka jokainen voi tarkistaa Raamatusta. Eli Jeesus itse ei suunnitellut tai tulkinnut elämänsä päätösvaiheita keskeisiksi pelastustapahtumiksi vaan sen tekivät vasta jälkipolvet.


      • miten.pelastus.sage
        sage8 kirjoitti:

        Kuulan pelastuskäsityksestä en tarkemmin tiedä mutta se, mitä hän sanoi Jeesuksen käsityksestä Raamatun kirjoitusten mukaan niin se on faktaa jonka jokainen voi tarkistaa Raamatusta. Eli Jeesus itse ei suunnitellut tai tulkinnut elämänsä päätösvaiheita keskeisiksi pelastustapahtumiksi vaan sen tekivät vasta jälkipolvet.

        Jeesus kertoi ihan selvästi kuka on ja miksi on maailmaan tullut ja miksi kuoli.
        Jeesuksen omat sanat voit lukea Raamatusta.
        Olet kymmeniä kertoja tätä täällä yrittänyt jankuttaa enkä vieläkään tiedä mitä yrität sanoa.


      • tiedoksi-vain
        sage8 kirjoitti:

        Tuo on niin käsittämätöntä potaskaa ettei siihen ole mitään sanomista.

        Sage hyvä, Itsepäs otit tuon kohdan UT:sta. Sinä sitä korskeasti lainasit. Kyllä toista nyt varoittaa saa, ettei mene aikanaan Kristuksen eteen liian leuhkalla asenteella.


      • tiedoksi-vain kirjoitti:

        Sage hyvä, Itsepäs otit tuon kohdan UT:sta. Sinä sitä korskeasti lainasit. Kyllä toista nyt varoittaa saa, ettei mene aikanaan Kristuksen eteen liian leuhkalla asenteella.

        Ne oli J.Nasaretilaisen omia sanoja ja lisäksi Raamatussa on muitakin hänen moraalisia opetuksiaan joten mitä korskeutta niissä oli? Lisäksi aloituksessa kysyttiin miten päästä lampaiden juokkoon.


      • miten.pelastut.sage
        sage8 kirjoitti:

        Ne oli J.Nasaretilaisen omia sanoja ja lisäksi Raamatussa on muitakin hänen moraalisia opetuksiaan joten mitä korskeutta niissä oli? Lisäksi aloituksessa kysyttiin miten päästä lampaiden juokkoon.

        No, miten päästään lampaiden joukkoon?


      • miten.pelastut.sage kirjoitti:

        No, miten päästään lampaiden joukkoon?

        Sinullepa en vastaa ettei tarvitse lukea loukkaavia kommenttejasi eikä asian viereen meneviä kysymyksiäsi. Olet paljastunut räyhähengeksi taas yhden kerran.


      • miten.pelastut.sage
        sage8 kirjoitti:

        Sinullepa en vastaa ettei tarvitse lukea loukkaavia kommenttejasi eikä asian viereen meneviä kysymyksiäsi. Olet paljastunut räyhähengeksi taas yhden kerran.

        Voi sinua sage-reppanaa. Tiedätkö kuinka lapsellista on tuollainen käytöksesi?
        Kiukuttelet ja syytät muita kuin pikkulapsi kun et pysty keskustelemaan.


      • sage8 kirjoitti:

        Missään kohtaan Raamattua ei Jeesus itse sano, että usko ja armo ovat pelastumisen ainoat ehdot. Se vaan yleensä unohdetaan, sillä ne ovat liian kipeätä tekeviä. Sekä asenteellisesti että käytännöllisesti.

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu,mutta joka ei usko setuomitaan kadotukseen.
        __________________________
        Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • Pilkkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu,mutta joka ei usko setuomitaan kadotukseen.
        __________________________
        Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Minut on lapsena kastettu. Olisiko mentävä uudelleen kasteelle?


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu,mutta joka ei usko setuomitaan kadotukseen.
        __________________________
        Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Mitä sinulle merkitsee tuo "usko" sana tuossa? Tarkoittaako se, että uskoo Jeesukseen vain persoonana, syntien sovittajana ja Jumalan poikana, vai tarkoittaako se, että uskoo hänen eettisiä opetuksiaan, kuinka ihmisen pitää elää toisen ihmisen rinnalla? Kolmas vaihtoehto on että kumpaakin vaihtoehtoa yhtäaikaa.

        Vähän vaikea muotoilla kysymystä mutta jospa sait tolkkua. Yhdet kundit eivät tuossa joku tunti sitten bonjanneet.


      • miten.pelastut.sage
        sage8 kirjoitti:

        Mitä sinulle merkitsee tuo "usko" sana tuossa? Tarkoittaako se, että uskoo Jeesukseen vain persoonana, syntien sovittajana ja Jumalan poikana, vai tarkoittaako se, että uskoo hänen eettisiä opetuksiaan, kuinka ihmisen pitää elää toisen ihmisen rinnalla? Kolmas vaihtoehto on että kumpaakin vaihtoehtoa yhtäaikaa.

        Vähän vaikea muotoilla kysymystä mutta jospa sait tolkkua. Yhdet kundit eivät tuossa joku tunti sitten bonjanneet.

        Mitä siinä pertsaa tenttaat kun itse et mihinkään vastaa?????


      • sage8 kirjoitti:

        Mitä sinulle merkitsee tuo "usko" sana tuossa? Tarkoittaako se, että uskoo Jeesukseen vain persoonana, syntien sovittajana ja Jumalan poikana, vai tarkoittaako se, että uskoo hänen eettisiä opetuksiaan, kuinka ihmisen pitää elää toisen ihmisen rinnalla? Kolmas vaihtoehto on että kumpaakin vaihtoehtoa yhtäaikaa.

        Vähän vaikea muotoilla kysymystä mutta jospa sait tolkkua. Yhdet kundit eivät tuossa joku tunti sitten bonjanneet.

        Täytyy uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja syntiemme sovittajana jne. ja lisäksi täytyy uskoa Häntä.


      • Pilkkkuviivaviiva kirjoitti:

        Minut on lapsena kastettu. Olisiko mentävä uudelleen kasteelle?

        Tunnet kyllä jos Jumala vetää sinua kasteelle.
        Kyllä kasteelle meno on uskovalta henkilökohtainen kannanotto Jumalan kutsuun - niin se oli ainakin minulla - ennemmin en saanut rauhaa.


      • Pilkkkuviivaviiva kirjoitti:

        Minut on lapsena kastettu. Olisiko mentävä uudelleen kasteelle?

        Jos Jumala on olemassa niin en oikein jaksa uskoa, että häntä kiinnostaa onko ihminen opillisesti oikein kastettu vai ei. En sinänsä ymmärrä tätä kasteen (uudestisyntyneiden kasteen) ylikorostunutta merkitysta vaikka ymmärränkin: me olemme me, asian ymmärtäneet ja uudelleen sen vuoksi kasteen ottaneet.

        Mitään järkeä tuossa opillisessa korostuksessa ei kuitenkaan ole.


      • a-teisti kirjoitti:

        Jos Jumala on olemassa niin en oikein jaksa uskoa, että häntä kiinnostaa onko ihminen opillisesti oikein kastettu vai ei. En sinänsä ymmärrä tätä kasteen (uudestisyntyneiden kasteen) ylikorostunutta merkitysta vaikka ymmärränkin: me olemme me, asian ymmärtäneet ja uudelleen sen vuoksi kasteen ottaneet.

        Mitään järkeä tuossa opillisessa korostuksessa ei kuitenkaan ole.

        Samaa mieltä, kaste tuntuu rituaalilta jolla ei ole sen kummempaa merkitystä kuin jonkinlaista kirjaamista yhteisöön liittymisen puolesta. Jos Jumala on olemassa, luulisi hänen olevan paljon kiinnostuneempi ihmisten välisistä teoista, ei näistä ulkoisista tunnustuksista enempää kuin häntä kohtaan osoitetuista vanhoista ylistystavoista jotka kuitenkin ovat lähinnä ihmisten keksimiä.


      • miettikää
        sage8 kirjoitti:

        Samaa mieltä, kaste tuntuu rituaalilta jolla ei ole sen kummempaa merkitystä kuin jonkinlaista kirjaamista yhteisöön liittymisen puolesta. Jos Jumala on olemassa, luulisi hänen olevan paljon kiinnostuneempi ihmisten välisistä teoista, ei näistä ulkoisista tunnustuksista enempää kuin häntä kohtaan osoitetuista vanhoista ylistystavoista jotka kuitenkin ovat lähinnä ihmisten keksimiä.

        Kuitenkin juuri kasteessa Pyhä Henki laskeutui Jeesus Nasaretilaisen päälle.


      • J.Nasaretilainen on, jos kirjoitukset ovat totta, on kuitenkin vähän eri asia tässäkin kasteen asiassa kuin paikalliset palstafundikset, joitten pahansuopuus, viha ja julmuus esim. maahanmuuttajia, kerettiläisiä ja homoja kohtaan on kaikkien havaittavissa.


      • miettikää
        sage8 kirjoitti:

        J.Nasaretilainen on, jos kirjoitukset ovat totta, on kuitenkin vähän eri asia tässäkin kasteen asiassa kuin paikalliset palstafundikset, joitten pahansuopuus, viha ja julmuus esim. maahanmuuttajia, kerettiläisiä ja homoja kohtaan on kaikkien havaittavissa.

        Nuo "palstafundikset" eivät kuitenkaan vaikuttane Pyhän Hengen toimintaan kasteessa ja siten kasteen merkitykseen ihmiselle. Vai?


      • sage8.ei.kirj
        miettikää kirjoitti:

        Nuo "palstafundikset" eivät kuitenkaan vaikuttane Pyhän Hengen toimintaan kasteessa ja siten kasteen merkitykseen ihmiselle. Vai?

        Pyhään Henkeen en yleensä ota mitään kantaa enkä nytkään. Minulle riittää ihmisen teot tai tekemättä jättämiset, inhimillisen tajun rajoissa ja käytännöllisessä mielessä. J.Nasaretilainenkin puhui niistä ja vaikka fundikset niitä vähättelee ja yrittää niitä kaikin keinoin sivuuttaa niin minusta ne ovat todellisuutta toisin kuin kaikki yliluonnolliset asiat.


      • ihmeellistä
        sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Pyhään Henkeen en yleensä ota mitään kantaa enkä nytkään. Minulle riittää ihmisen teot tai tekemättä jättämiset, inhimillisen tajun rajoissa ja käytännöllisessä mielessä. J.Nasaretilainenkin puhui niistä ja vaikka fundikset niitä vähättelee ja yrittää niitä kaikin keinoin sivuuttaa niin minusta ne ovat todellisuutta toisin kuin kaikki yliluonnolliset asiat.

        Jos sinulle riittää ihmisen teot ja tekemättä jättämiset niin miksi kärtät tällä palstalla etkä jossakin humanistien palstalla?


      • tärkeysjärjestys
        sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Pyhään Henkeen en yleensä ota mitään kantaa enkä nytkään. Minulle riittää ihmisen teot tai tekemättä jättämiset, inhimillisen tajun rajoissa ja käytännöllisessä mielessä. J.Nasaretilainenkin puhui niistä ja vaikka fundikset niitä vähättelee ja yrittää niitä kaikin keinoin sivuuttaa niin minusta ne ovat todellisuutta toisin kuin kaikki yliluonnolliset asiat.

        Ilman Pyhää Henkeä on aika turhaa ottaa kantaa Kristuksen opetukseenkaan. Ilman Pyhää Henkeä et tuota opetustakaan ymmärrä.


      • ihmeellistä kirjoitti:

        Jos sinulle riittää ihmisen teot ja tekemättä jättämiset niin miksi kärtät tällä palstalla etkä jossakin humanistien palstalla?

        Kaikilla 40 suomalaisilla on jonkinlainen kosketus luterilaisuuteen ja taitaa olla nuoremmillakin. Minullakin on lapsuudessa ja myöhemminkin monenlaista sidettä kirkkoon ja kuulun siihen edellen. Kuulutko sinä?

        Multinikkinä et voi sitä tietenkään todistaa koska sinusta ei ole mitään todellista havaintoa kuten heistä, jotka kirjoittavat aina samalla nikillä.


      • tärkeysjärjestys kirjoitti:

        Ilman Pyhää Henkeä on aika turhaa ottaa kantaa Kristuksen opetukseenkaan. Ilman Pyhää Henkeä et tuota opetustakaan ymmärrä.

        Noin on helppoa sanoa ja korottaa itsensä synnittömäksi ja kaiken tietäväksi.


      • sage8 kirjoitti:

        Noin on helppoa sanoa ja korottaa itsensä synnittömäksi ja kaiken tietäväksi.

        Vielä kysyisin että mitä mieltä olet Matt.25:31-45 ja ovatko kaikki uskovat samaa mieltä kanssasi ja jos eivät ole, miksi eivät ole?


      • tärkeysjärjestys
        sage8 kirjoitti:

        Noin on helppoa sanoa ja korottaa itsensä synnittömäksi ja kaiken tietäväksi.

        Päin vastoin, minun syntini on alati minu edessäni.


      • olet.sääälittävä
        sage8 kirjoitti:

        Kaikilla 40 suomalaisilla on jonkinlainen kosketus luterilaisuuteen ja taitaa olla nuoremmillakin. Minullakin on lapsuudessa ja myöhemminkin monenlaista sidettä kirkkoon ja kuulun siihen edellen. Kuulutko sinä?

        Multinikkinä et voi sitä tietenkään todistaa koska sinusta ei ole mitään todellista havaintoa kuten heistä, jotka kirjoittavat aina samalla nikillä.

        Onko tuo nikkimaniasi tarttuvaa?


      • taasko.tätä.samaa
        sage8 kirjoitti:

        Vielä kysyisin että mitä mieltä olet Matt.25:31-45 ja ovatko kaikki uskovat samaa mieltä kanssasi ja jos eivät ole, miksi eivät ole?

        Tämäkin on kymmeniä kertoja täällä käsitelty.
        Missään noissa jakeissa ei todellakaan sanota, että kukaan olisi pelastunut tekojensa tähden.
        Jeesukseen uskovat tekevät hyviä tekoja rakkaudesta tietämättään eikä tekoina ansaitakseen jotakin.


      • Paavali tuon "ainoastaan armosta" termin kirjoitti, ei Jeesus. Paavalilla ei ollut ilmeisesti muita tekoja kuin pahantekoja joten se oli ymmärrettävää. Jeesus painotti tekojen merkitystä moneen kertaan eikä koskaan sanonut, että hänen ristinkuolemansa olisi ainut ja ratkaiseva tekijä pelastukseen. Näin vaan on Raamatun mukaan. Jos väität muuta, kerro ne jakeet joissa Jeesus nimenomaan itse sanoo, että armo on ainut tie pelastukseen eikä teoilla ole mitään merkitystä.


      • taasko.tätä.samaa
        sage8 kirjoitti:

        Paavali tuon "ainoastaan armosta" termin kirjoitti, ei Jeesus. Paavalilla ei ollut ilmeisesti muita tekoja kuin pahantekoja joten se oli ymmärrettävää. Jeesus painotti tekojen merkitystä moneen kertaan eikä koskaan sanonut, että hänen ristinkuolemansa olisi ainut ja ratkaiseva tekijä pelastukseen. Näin vaan on Raamatun mukaan. Jos väität muuta, kerro ne jakeet joissa Jeesus nimenomaan itse sanoo, että armo on ainut tie pelastukseen eikä teoilla ole mitään merkitystä.

        Laita Raamatun kohdat joita lainaat. En tunnista Jeesuken sanoneen noin.


      • taasko.tätä.samaa kirjoitti:

        Laita Raamatun kohdat joita lainaat. En tunnista Jeesuken sanoneen noin.

        Kun laitat ensin ne kohdat, joissa Jeesus itse sanoo, että missään tapauksessa ei teoilla ole mitään merkitystä eikä hänen eettisillä opetuksillaan.


      • molempiparempi1
        sage8 kirjoitti:

        Kun laitat ensin ne kohdat, joissa Jeesus itse sanoo, että missään tapauksessa ei teoilla ole mitään merkitystä eikä hänen eettisillä opetuksillaan.

        Miksi usko ja eettinen elämä hyvine tekoineen olisivat toisensa pois sulkevia. Jeesus painotti molempia.


      • taasko.tätä.samaa
        sage8 kirjoitti:

        Kun laitat ensin ne kohdat, joissa Jeesus itse sanoo, että missään tapauksessa ei teoilla ole mitään merkitystä eikä hänen eettisillä opetuksillaan.

        Taas nähtiin lapsellisuutesi ja kykenemättömyytesi argumentteihin ja keskusteluun.
        Olet kuin murrosikäinen kakara!


      • taasko.tätä.samaa kirjoitti:

        Taas nähtiin lapsellisuutesi ja kykenemättömyytesi argumentteihin ja keskusteluun.
        Olet kuin murrosikäinen kakara!

        Nimittelyksihän se "oikeauskoisella" aina menee kun ei pystykään puolustamaan huuhaakäsityksiään.


      • taasko.tätä.samaa
        sage8 kirjoitti:

        Nimittelyksihän se "oikeauskoisella" aina menee kun ei pystykään puolustamaan huuhaakäsityksiään.

        Sano vain ne Raamatunkohdat joita pyysin äläkä nillitä!


      • molempiparempi1 kirjoitti:

        Miksi usko ja eettinen elämä hyvine tekoineen olisivat toisensa pois sulkevia. Jeesus painotti molempia.

        Kukas on väittänyt muuta?


      • Hienoa lukea noin älykästä analyyttistä kommentointia.


      • tfrferdesws
        sage8 kirjoitti:

        Kuulan pelastuskäsityksestä en tarkemmin tiedä mutta se, mitä hän sanoi Jeesuksen käsityksestä Raamatun kirjoitusten mukaan niin se on faktaa jonka jokainen voi tarkistaa Raamatusta. Eli Jeesus itse ei suunnitellut tai tulkinnut elämänsä päätösvaiheita keskeisiksi pelastustapahtumiksi vaan sen tekivät vasta jälkipolvet.

        uskomisesta....
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."


      • tfrferdesws kirjoitti:

        uskomisesta....
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

        Matt. 25:31-45 on vastaus aloittajan kysymykseen miten lampaat ja vuohet eroitellaan.


      • sage8 kirjoitti:

        Matt. 25:31-45 on vastaus aloittajan kysymykseen miten lampaat ja vuohet eroitellaan.

        Näin on, mutta et nyt ota huomioon sitä, että uskovan pitää aina saada ujuttaa yhtälöön omia ennakkoluuloisia harhojaan, ja siihen antaa tuo "usko" ja "Pyhä Henki" (heidän mielestään) oivan keinon.


      • Naturalisti kirjoitti:

        Näin on, mutta et nyt ota huomioon sitä, että uskovan pitää aina saada ujuttaa yhtälöön omia ennakkoluuloisia harhojaan, ja siihen antaa tuo "usko" ja "Pyhä Henki" (heidän mielestään) oivan keinon.

        Olet oikeassa. Uskovia niinkuin meitä vähemmän uskovia ja aivan uskonnottamiakin on niin monen sorttisia ettei kaikkia voi ottaa aivan tasapuolisesti huomioon. Parhaani mukaan koitan kuitenkin pysyä faktoissa mutta, kuten sanot, monet uskovat tuovat yhtälöön omia harhojaan niin ihmeessähän näiden kanssa on. Harhat kun ovat sellaisia, että niiden selittäminen harhoiksi on vähän haasteellista niinkuin nykyisin sanotaan.


      • sage8 kirjoitti:

        Olet oikeassa. Uskovia niinkuin meitä vähemmän uskovia ja aivan uskonnottamiakin on niin monen sorttisia ettei kaikkia voi ottaa aivan tasapuolisesti huomioon. Parhaani mukaan koitan kuitenkin pysyä faktoissa mutta, kuten sanot, monet uskovat tuovat yhtälöön omia harhojaan niin ihmeessähän näiden kanssa on. Harhat kun ovat sellaisia, että niiden selittäminen harhoiksi on vähän haasteellista niinkuin nykyisin sanotaan.

        "Harhat kun ovat sellaisia, että niiden selittäminen harhoiksi on vähän haasteellista niinkuin nykyisin sanotaan. "

        Kyllä siinä työmaata riittää...


      • ei.teoilla.pelastuta
        sage8 kirjoitti:

        Matt. 25:31-45 on vastaus aloittajan kysymykseen miten lampaat ja vuohet eroitellaan.

        Niin erotellaan. Mutta miksi joku on lammas ja joku vuohi?
        Missään ei edelleenkään sanota, että lampaat olisivat pelastuneet hyvien tekojensa tähden vaan siksi, että he olivat lampaita.

        Jeesuksen omat sanat Joh. 10

        9. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

        11. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

        12. Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
        13. Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15. niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        16. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        17. Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."


      • ei.teoilla.pelastuta kirjoitti:

        Niin erotellaan. Mutta miksi joku on lammas ja joku vuohi?
        Missään ei edelleenkään sanota, että lampaat olisivat pelastuneet hyvien tekojensa tähden vaan siksi, että he olivat lampaita.

        Jeesuksen omat sanat Joh. 10

        9. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

        11. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

        12. Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
        13. Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15. niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        16. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        17. Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

        He olivat lampaita siksi että he olivat toimineet niinkuin kuului toimia. Vuohet taas niitä jotka eivät. He olivat ehkä olleet "uskovia", juuri niitä jotka hokevat "Herra, Herra...", mutta jotka eivät TEE niin kuin kuuluu tehdä.


      • ei.teoilla.pelastuta
        Naturalisti kirjoitti:

        He olivat lampaita siksi että he olivat toimineet niinkuin kuului toimia. Vuohet taas niitä jotka eivät. He olivat ehkä olleet "uskovia", juuri niitä jotka hokevat "Herra, Herra...", mutta jotka eivät TEE niin kuin kuuluu tehdä.

        Ei vaan he olivat Jeesuksen lampaita koska he t u n s i v a t Jeesuksen ja Jeesus t u n s i heidät omikseen. He kuuntelivat ja seurasivat paimentaan Jeesusta. Luehan uudelleen.


      • ei.teoilla.pelastuta kirjoitti:

        Ei vaan he olivat Jeesuksen lampaita koska he t u n s i v a t Jeesuksen ja Jeesus t u n s i heidät omikseen. He kuuntelivat ja seurasivat paimentaan Jeesusta. Luehan uudelleen.

        Hyvin todistit, kiitos!
        Tuossa on kattava vastaus myös aloitukseen.
        Jeesuksen tunteminen ja henkilökohtainen suhde Häneen.


      • ei.teoilla.pelastuta kirjoitti:

        Ei vaan he olivat Jeesuksen lampaita koska he t u n s i v a t Jeesuksen ja Jeesus t u n s i heidät omikseen. He kuuntelivat ja seurasivat paimentaan Jeesusta. Luehan uudelleen.

        Sekoitat nyt kahden täysin erilaisen evankeliumin tekstit ja kielikuvat. Tyypillistä "uskoville".


      • eo.teoilla.pelastuta
        Naturalisti kirjoitti:

        Sekoitat nyt kahden täysin erilaisen evankeliumin tekstit ja kielikuvat. Tyypillistä "uskoville".

        Jaahas. No sinä varmaan haluat kertoa minulle miten asia on?
        Raamatun sanoma ja evankeliumit ovat täysin sopusoinnussa keskenään joten turha yrittää kiemurrella ja t u l k i t a.


      • Naturalisti kirjoitti:

        Sekoitat nyt kahden täysin erilaisen evankeliumin tekstit ja kielikuvat. Tyypillistä "uskoville".

        Mikä on erilaista?
        Jeesus kuvaa ensimmäisessä keitä ovat Hänen lampaansa ja toisessa kertoo mitä heille tapahtuu viimeisellä tuomiolla.


      • eo.teoilla.pelastuta kirjoitti:

        Jaahas. No sinä varmaan haluat kertoa minulle miten asia on?
        Raamatun sanoma ja evankeliumit ovat täysin sopusoinnussa keskenään joten turha yrittää kiemurrella ja t u l k i t a.

        Etkö muka itse näe, että Matteuksen ja Johanneksen Jeesukset ovat täysin erilaiset? Melkoista tulkintaa vaatii nimenomaan noiden Jeesus-kuvien yhteensovittaminen, ei se että tarkastelee yksittäin noiden evankeliumien opetusta, kuten on tehtävä ymmärtääkseen niitä oikein.


      • Naturalisti kirjoitti:

        Etkö muka itse näe, että Matteuksen ja Johanneksen Jeesukset ovat täysin erilaiset? Melkoista tulkintaa vaatii nimenomaan noiden Jeesus-kuvien yhteensovittaminen, ei se että tarkastelee yksittäin noiden evankeliumien opetusta, kuten on tehtävä ymmärtääkseen niitä oikein.

        Nimimerkki "usko.vainen" näkee ja lukee Raamatusta vain sen mikä sopii hänen omiin käsityksiinsä.


      • ei.teoilla.pelastuta
        Naturalisti kirjoitti:

        Etkö muka itse näe, että Matteuksen ja Johanneksen Jeesukset ovat täysin erilaiset? Melkoista tulkintaa vaatii nimenomaan noiden Jeesus-kuvien yhteensovittaminen, ei se että tarkastelee yksittäin noiden evankeliumien opetusta, kuten on tehtävä ymmärtääkseen niitä oikein.

        Ihan saman Jeesuksen puheita todistavat.


      • ei.teoilla.pelastusta

        Todella-kin!


      • Kuitenkaan J.Nasaretilainen ei vähätellyt tekojen merkitystä jos Raamattu pitää paikkansa. Sen voi jokainen lukea ja jos väittää muuta, valehtele


      • ei.teoilla.pelastu
        sage8 kirjoitti:

        Kuitenkaan J.Nasaretilainen ei vähätellyt tekojen merkitystä jos Raamattu pitää paikkansa. Sen voi jokainen lukea ja jos väittää muuta, valehtele

        Ei vähätellyt, ei. Mutta teoillaan ei kukaan pelastu.


      • ei.teoilla.pelastu kirjoitti:

        Ei vähätellyt, ei. Mutta teoillaan ei kukaan pelastu.

        Jos Jumala on olemassa, hän päättää siitä, et sinä.


      • ei.teoilla.pelastu
        sage8 kirjoitti:

        Jos Jumala on olemassa, hän päättää siitä, et sinä.

        Hän on sen jo päättänyt ja kertoo päätöksestään Raamatussa.


      • ei.teoilla.pelastusta kirjoitti:

        Todella-kin!

        Olikohan nyt kommenttini jaa-has jollekin moderaattirille liikaa???


      • RiistäjänUsko
        uskostajaarmosta kirjoitti:

        Tuo on enempi esi-kristillistä opetusta jonka Jeesus antoi enempi muistutukseksi. Sovitustyön jäleen, kun Jeesus oli sanonut "se on täytetty", usko ja armo ovat pelastumisemme ehdot. Armo vaikuttaa meissä oikeanelämäntavan mutta ei ole se mikään ansio Jumalan edessä. Usko on se jonka ansiosta lampaat tuntevat paimenensa äänen ja tuota ääntä seuraamalla ei voi joutua kadotukseen. Amen!

        No nyt ymmärrän näiden uusliberalistiporvarikristittyjen käytöstä paremmin. Muistatko mikä olikaan Jessen tärkein laki, onkohan sekin susta jotain vanhaa opetusta?


    • Obadja151cm

      Siitä jos olet syntihyväksyjä liberaali, saatanan kätyri.

      • yksi.kolmesta

        Oletko uskonhörhö, trollihörhö vai uusnatsihörhö?


    • Siihen nähden miten paljon siitä taivaasta on kirjoitettu, niin kovin harva edes tietää, että miten sinne pääsee. Vähän kuin suunnistaja etsisi rasteja metsästä ja käytettävissä olisi sata erilaista karttaa.

      • olethan.lesbon.eno

        Joko olet saanut kutsun siskontyttösi lesbohäihin?


      • Kaikilla ns. oikeauskoisillakin on asiasta eri käsitykset. Tietysti yksinkertainen hokema siitä on kaikilla mutta kun mennään yksityiskohtiin niin hajonta on täydellinen.


      • entä.sitten
        sage8 kirjoitti:

        Kaikilla ns. oikeauskoisillakin on asiasta eri käsitykset. Tietysti yksinkertainen hokema siitä on kaikilla mutta kun mennään yksityiskohtiin niin hajonta on täydellinen.

        Mitä merkitystä sillä on ?


      • entä.sitten kirjoitti:

        Mitä merkitystä sillä on ?

        Merkityksistä en tiedä mutta se kertoo, että Raamattua tulkitaan eikä siinä ole mitään edes johdonmukaista juonta. Väite, että fundisuskovat ovat yhtenäistä joukkoa joka ymmärtää kaiken Raamatusta oikein ja kaikki ovat yhtenäisiä "oikeaoppisuudessaan" on täyttä potaskaa.


      • entä.sitten
        sage8 kirjoitti:

        Merkityksistä en tiedä mutta se kertoo, että Raamattua tulkitaan eikä siinä ole mitään edes johdonmukaista juonta. Väite, että fundisuskovat ovat yhtenäistä joukkoa joka ymmärtää kaiken Raamatusta oikein ja kaikki ovat yhtenäisiä "oikeaoppisuudessaan" on täyttä potaskaa.

        Tottakai Raamattuun absoluuttisena Jumalan sanan uskoville Raamatun totuus on samanlainen.
        Muuta emme taivaasta tiedä kuin mitä Raamattu kertoo.
        Edellenkään Raamattua ei tule tulkita vaan lukea ja ymmärtää.
        Mitä väliä sillä on minkälainen taivas on jos sinne et koskaan pääse?


      • Kuitenkin uskovaisista jokainen tulkitsee Raamattua aivan eri tavoin, lestoille Paavali on kaikki kaikessa ja Jeesus kelpaa vain uhrina, hellareille vain aikuiskaste kelpaa ja muut ovat kerettiläisiä, jehovilla on määrätty määrä taivaaseen menijöitä ja ne ovat kaikki jehovia eikä verta saa syödä jne jne. Palstallakin Arto tulkitsee toisin kuin Mummomuori ja Evita toisin kuin Pertsa.


      • entä.sitten
        sage8 kirjoitti:

        Kuitenkin uskovaisista jokainen tulkitsee Raamattua aivan eri tavoin, lestoille Paavali on kaikki kaikessa ja Jeesus kelpaa vain uhrina, hellareille vain aikuiskaste kelpaa ja muut ovat kerettiläisiä, jehovilla on määrätty määrä taivaaseen menijöitä ja ne ovat kaikki jehovia eikä verta saa syödä jne jne. Palstallakin Arto tulkitsee toisin kuin Mummomuori ja Evita toisin kuin Pertsa.

        En tunnista noita alussa esittämiäsi tulkintoja. Voisitko esittää jotakin konkreettista niistä.
        "hellareille vain aikuiskaste kelpaa " Raamatussa kerrotaan kastetun vain uskoon tulleita. Joten tuo on täysin Raamatullista. Mutta jos joku uskova luottaa lapsikasteeseensa eikä tunne omassatunnossaan tarvetta mennä aikuiskasteelle se on täysin hänen oma ratkaisunsa.
        Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä.

        Miten Arto, pertsa ja evita tulkitseva Raamattua eri tavalla?

        (mummoa en pidä uskovana koska hän ei usko Raamatun Jumalaan eikä Raamattuun Jumalan sanana)


      • entä.sitten kirjoitti:

        En tunnista noita alussa esittämiäsi tulkintoja. Voisitko esittää jotakin konkreettista niistä.
        "hellareille vain aikuiskaste kelpaa " Raamatussa kerrotaan kastetun vain uskoon tulleita. Joten tuo on täysin Raamatullista. Mutta jos joku uskova luottaa lapsikasteeseensa eikä tunne omassatunnossaan tarvetta mennä aikuiskasteelle se on täysin hänen oma ratkaisunsa.
        Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä.

        Miten Arto, pertsa ja evita tulkitseva Raamattua eri tavalla?

        (mummoa en pidä uskovana koska hän ei usko Raamatun Jumalaan eikä Raamattuun Jumalan sanana)

        Mietipä nyt mistä oli kyse. Oli kyse eroista ja tulkinnoista. Ei siitä mikä sinun mielestäsi on oikein. Väität siis ettei uskovilla ole tulkinnoissa eroja ja kun niin väität, jotenkin tuntuu, ettet ole lähimainkaan tässä todellisuudessa missä elämme.


      • entä.sitten
        sage8 kirjoitti:

        Mietipä nyt mistä oli kyse. Oli kyse eroista ja tulkinnoista. Ei siitä mikä sinun mielestäsi on oikein. Väität siis ettei uskovilla ole tulkinnoissa eroja ja kun niin väität, jotenkin tuntuu, ettet ole lähimainkaan tässä todellisuudessa missä elämme.

        Minä pyysin sinua esittämään esimerkkejä väiteistäsi niin tarkastellaan niitä.
        On ihan turhaa "keskustella" jos emme tiedä mistä keskustelemme.
        Kerro siis muutama konkreettinen esimerkki niin tarkastellaan niitä.


      • entä.sitten kirjoitti:

        Minä pyysin sinua esittämään esimerkkejä väiteistäsi niin tarkastellaan niitä.
        On ihan turhaa "keskustella" jos emme tiedä mistä keskustelemme.
        Kerro siis muutama konkreettinen esimerkki niin tarkastellaan niitä.

        Höpöhöpö, sinun "tarkastelusi" kyllä tiedetään.


      • entä.sitten
        sage8 kirjoitti:

        Höpöhöpö, sinun "tarkastelusi" kyllä tiedetään.

        Et siis taaskaan pysty esittämään mitään todisteita väitteillesi.
        Olet sinä kummalinen venkula. Haukut ja syytät täällä ihmisiä ilman minkäänlaisia perusteita todisteista puhumattakaan.
        Kehity jo aikuiseksi!


      • kerrotko.meille
        sage8 kirjoitti:

        Höpöhöpö, sinun "tarkastelusi" kyllä tiedetään.

        Mikähän sinunkin reppanan ongelma on?


      • kerrotko.meille kirjoitti:

        Mikähän sinunkin reppanan ongelma on?

        Oletko sinä jakautunut persoona kun kyselet jatkuvasti kahdella nikillä samaa asiaa?Aiemmin kerroit kärsiväsi kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, ei sen puoleen, että mielenterveyden ongelmat olisivat mitenkään ihmisen ihmisyyttä heikentäviä, mutta mielenterveyden aiheuttamat harhat on aina päättävästi torjuttava.


      • kerrotko.meille
        sage8 kirjoitti:

        Oletko sinä jakautunut persoona kun kyselet jatkuvasti kahdella nikillä samaa asiaa?Aiemmin kerroit kärsiväsi kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, ei sen puoleen, että mielenterveyden ongelmat olisivat mitenkään ihmisen ihmisyyttä heikentäviä, mutta mielenterveyden aiheuttamat harhat on aina päättävästi torjuttava.

        Kiitos, ongelmasi on siis paranoia.


      • kerrotko.meille kirjoitti:

        Kiitos, ongelmasi on siis paranoia.

        Tuo on taas sitä rekkaamattoman nikin ajatuksenjuoksua jolla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin trollaus.


      • olet.ääliö
        sage8 kirjoitti:

        Tuo on taas sitä rekkaamattoman nikin ajatuksenjuoksua jolla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin trollaus.

        Olet ääliö!


      • leijona.olis.parempi
        olet.ääliö kirjoitti:

        Olet ääliö!

        Kuka haluaa olla lammas? Lammas on lähinnä villantuottaja.


    • teovle

      Menen villakoppaan nääkimään niin paimenet hakee kaikki eksyneet, sinutkin.

    • KaikkensaAntaneet

      Tarinoita suomalaisesta leipäjonosta: "Käyn töissä, mutta rahat eivät riitä"
      Sunnuntai 30.7.2017 klo 16.49
      http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201707302200291211_u0.shtml
      "Leipäjonossa Helsingin Myllypurossa pyyhitään kyyneliä ja manataan poliitikkoja"

      Lämmitää niin vanhan riistäjäporvarin mieltä, kärsimyksestähän me elämme.
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14942348/ihan-fantastista-kokoomus


      Kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä...

      Matt.25

      Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville:

      'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

      Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;

      minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

      Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?

      Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?

      Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

      Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

      41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

      Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;

      minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

      Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'

      Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

      Juha, Juha muistitko nuhdella kansanedustajia myös tästä?

      Juha Sipilä: Poliitikoiden tavallisin synti on kahdeksannen käskyn rikkominen
      https://yle.fi/uutiset/3-9725356

      ”Aikamoista jeesustelua” – Arhinmäki tyrmää Sipilän huolen Raamatun 8. käskyn rikkomisesta eduskunnassa
      https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/225470-aikamoista-jeesustelua-arhinmaki-tyrmaa-sipilan-huolen-raamatun-8-kaskyn-rikkomisesta

      • Neulansilmälaki

        Miten päästä lampaiden joukkoon? ...käytännössä

        Pertsa kirjoittaa toisaalla:

        "Kirkko on jo jakaantunut , mutta seurakunnan jako on se mikä ennenkin -->vuohet ja lampaat. "

        Miten päästä lampaiden joukkoon? Mistä tietää jos on hyvistä ja vilpittömistä aikomuksistaan huolimatta joutumassa vuohien joukkoon?

        --

        Kysymys suurimmasta käskystä

        34 Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. 35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: 36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" 37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. 39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe