pitkästä aikaa, miksi ei haeta tanssimaan

SiksiköNoin

Miten tanssipaikoille saisi lisää tanssitaitoisia miehiä?
Vaikka on tanssikursseja, niin niissäkin on naisia huomattavasti enemmän.
Sama ongelma on ollut aina, vuosikymmenet. Vain aniharvoin on tilanne, että tanssittajia olisi riittämiin. Tanssitaitoiset naiset joutuvat odottamaan vuoroaan kauvan tai ehkä ei edes haeta. Kysymys on lukumääristä.
Keskustelu aiheesta versovat usein tasolla: hymyileviä haetaan jne. Vaikea varmaan hymyillä jos joutuu odottamaan kauvan ja vierestä viedään usein. Ei ole ihme, vaikka ilme muuttuisi jopa järkyttyneeksi.
Ilmeistä päätellen haetaan tuttuja. Se on tietenkin hyväkin, mutta ei auta tilanteeseen, jossa se nainen ei ole niin kovin tuttu.
Nettideittipalstalla valitetaan että saitilla ei ole naisia riittävästi tai eivät vastaa. Miten ne miehet saisi sieltä tanssimaan? Vosihan silti olla nettideittailussa, vaikka lisäksi tanssisi. MP-harrastuksissa on kuulemma myös miehiä paljon ja ihmettelevät missä naiset ovat. Nekin voisivat opetella ajamisen lisäksi tanssimaan.

126

2353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanssitkouluille

      Hae itse reippaasti naistentunnilla, niin sitten sinuakin haetaan. Sama vika aina uusilla tanssipaikoilla naisella. Vierasta kasvoa ei niin paljoa haeta kuin tuttuja.
      Suomalaiset miehet eivät yleisesti ottaen tanssi. Sille ei voi mitään.

      • SiksiköNoin

        Niin no en sitä sano etteikö paikkaansa auringossa voisi saada taistelemalla. Mutta se ei oikeastaan ratkaise sitä ongelmaa että tanssittajia on edelleen yhtä vähän. Jotenkin vastenmielistä se juosten haku että niinkuin ehtii ennen muita.
        Tanssipaikka on tavallaan luonnoton tila epäsuhdan tähden.


      • kysynvain

        "Suomalaiset miehet eivät yleisesti ottaen tanssi. Sille ei voi mitään. "
        Onko tuo määräys?


      • yleisestiotetaanvappuna
        kysynvain kirjoitti:

        "Suomalaiset miehet eivät yleisesti ottaen tanssi. Sille ei voi mitään. "
        Onko tuo määräys?

        Eihän suomalainen mies muutoinkaan ottamisestaan mitään numeroa missään muualla tee niin miksi ihmeessä pitäisi tansseissakaan


    • Hjjk

      Eipä toi epäsuhde oikeesti ole paha.
      Jos katselee ympärilleen, niin aina meitä miehiä on kymmenittäin ympäri salia ja kahvilaa.
      Osa on karussa, osa ei osaa tanssia.

      • Niinpänii

        Vaan kaikkein suurin osa istuksii oma kulta kainalossa.


      • siisihanaaaa
        Niinpänii kirjoitti:

        Vaan kaikkein suurin osa istuksii oma kulta kainalossa.

        Oman kultansa kainalossa istuvat eivät pänni minua vapaudenkapuista ollenkaan. Nuo pariskunnat lähinnä ahdistavat jos heitä edes huomaan. Olen tässä neljän vuoden aikana alkanut rakastamaan vapauttani kun lapsetkin on jo tehty ;)).


      • a-loittaja
        siisihanaaaa kirjoitti:

        Oman kultansa kainalossa istuvat eivät pänni minua vapaudenkapuista ollenkaan. Nuo pariskunnat lähinnä ahdistavat jos heitä edes huomaan. Olen tässä neljän vuoden aikana alkanut rakastamaan vapauttani kun lapsetkin on jo tehty ;)).

        Niinpä niin, noin minustakin. Noin minäkin ajattelen.
        Mutta eipä niistä miehistä juuri ole iloa tanssittajina, kun niillä on se kulta siellä kainalossa. Tosiasiassa lavoille taitavat useimmat tullakin/mennäkin iskumielessä, vaikka ensin tanssittaisiin pitkäänkin. Pariutumisen jälkeen niistä ei enää iloa ole. Noita pariskuntia suurin osa. Mikä meidän vapaudenkaipuisten osa siinä kuviossa sitten on? Minun osani enimmäkseen seistä siellä lehmijonossa tyhjänpanttina.


      • a-loittaja

        Ja kun naisia on ylivoimainen enemmistö, niin vapaudenkaipuisia miehiä ei juurikaan ole. Tai ne on saatu satimeen...


      • MaalimaaNähnyt
        a-loittaja kirjoitti:

        Ja kun naisia on ylivoimainen enemmistö, niin vapaudenkaipuisia miehiä ei juurikaan ole. Tai ne on saatu satimeen...

        "Saatu satimeen"😀
        Vielä ihmetellään miksi miehet ei tanssi.

        Jos olisin tanssitaidoton sinkku ja naista vailla, menisin tanssikursseille ja keväällä lavoille.
        Nyt olen tanssitaitoinen ja minut on jo saatu satimeen. Tanssitan 2-3h muitakin naisia ja viennin lisäksi olis "saattoja" joka ilta tarjolla.


      • a-loittaja
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        "Saatu satimeen"😀
        Vielä ihmetellään miksi miehet ei tanssi.

        Jos olisin tanssitaidoton sinkku ja naista vailla, menisin tanssikursseille ja keväällä lavoille.
        Nyt olen tanssitaitoinen ja minut on jo saatu satimeen. Tanssitan 2-3h muitakin naisia ja viennin lisäksi olis "saattoja" joka ilta tarjolla.

        "Tanssitan 2-3h muitakin naisia ja viennin lisäksi olis "saattoja" joka ilta tarjolla."
        Kerro miten tulee esiin nuo saattotoiveet.
        Minusta olisi kauheaa jos joku varattu kuvittelisi minun haluavan hänet saatamaan minua.


      • a-loittaja

        Niin ja vielä että haetko mieluummin niitä jotka ehdottelevat?


      • MaalimaaNähnyt
        a-loittaja kirjoitti:

        Niin ja vielä että haetko mieluummin niitä jotka ehdottelevat?

        No ei nyt suorastaan saattoehdotuksia.
        Kerran vuoteen nainen sanoo suoraa, mitä haluaa.
        Ehkä kerran kuussa kuuman tangon jälkeen antaa ymmärtää aika (ennestään tuntematon) selvästi. esim. "Olen asuntoautolla" tai "oletko vapaa, minä olen."
        Jälkinmäinen ei tietenkään tarkoita välttämättä muuta kuin toivois lisää tanssia. Usein vaan vartalolla kiehnätään samalla.
        Tutuista muutama % kyselee "oletko tänään yksin ja jäätkö hotelliin yöksi?"
        (Käyn työmatkoillakin tansseissa)
        Nämä kysymykset saa vaivautuneeksi.

        En anna näiden ehdotuksien vaikkuttaa hakuihin.
        Jos on vähän valinnan varaa, haen ehkä uudestaankin. Yleensä koitan tanssia mahdollisemman monen kanssa. Joskus yksi tanssitaitoinen saa enemmän tanssiaikaa.

        Ei tarvi olla kauhuissaan "varatun" iskemisestä.
        Minulla on sormus, eikä sitä aina naiset huomaa.
        Toiset naiset. Minulle tutut, valistaa ja se ehkä on noloin naiselle? joka on näyttänyt liian selvästi kiinnostuksensa.
        Naisen näyttäessä kiinnostustaan, olen vain sanonut olevani naimisissa.
        En anna asian häiritä ja usein nainenkin rentoutuu ja tanssi jatkuu samalla lailla. (yhtä kumana)
        Vain nämä edellä mainitut muutama % toivoo muutakin. Suurinosa nauttii vain tanssista. Eikä anna asian häiritä.
        Iloisia tansseja.


      • a-loittaja
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        No ei nyt suorastaan saattoehdotuksia.
        Kerran vuoteen nainen sanoo suoraa, mitä haluaa.
        Ehkä kerran kuussa kuuman tangon jälkeen antaa ymmärtää aika (ennestään tuntematon) selvästi. esim. "Olen asuntoautolla" tai "oletko vapaa, minä olen."
        Jälkinmäinen ei tietenkään tarkoita välttämättä muuta kuin toivois lisää tanssia. Usein vaan vartalolla kiehnätään samalla.
        Tutuista muutama % kyselee "oletko tänään yksin ja jäätkö hotelliin yöksi?"
        (Käyn työmatkoillakin tansseissa)
        Nämä kysymykset saa vaivautuneeksi.

        En anna näiden ehdotuksien vaikkuttaa hakuihin.
        Jos on vähän valinnan varaa, haen ehkä uudestaankin. Yleensä koitan tanssia mahdollisemman monen kanssa. Joskus yksi tanssitaitoinen saa enemmän tanssiaikaa.

        Ei tarvi olla kauhuissaan "varatun" iskemisestä.
        Minulla on sormus, eikä sitä aina naiset huomaa.
        Toiset naiset. Minulle tutut, valistaa ja se ehkä on noloin naiselle? joka on näyttänyt liian selvästi kiinnostuksensa.
        Naisen näyttäessä kiinnostustaan, olen vain sanonut olevani naimisissa.
        En anna asian häiritä ja usein nainenkin rentoutuu ja tanssi jatkuu samalla lailla. (yhtä kumana)
        Vain nämä edellä mainitut muutama % toivoo muutakin. Suurinosa nauttii vain tanssista. Eikä anna asian häiritä.
        Iloisia tansseja.

        "Usein vaan vartalolla kiehnätään samalla."
        No hyi fan!
        Luulenpa ettemme puhu samasta asiasta edes.
        Ihan minä vain puhun näistä perussettitansseista, ja vaikka joihinkin niistä kuuluisei joskus joku kiehnäävältä näyttävä opeteltavissa oleva liike niin se ei ole tuollaista.
        "Ei tarvi olla kauhuissaan "varatun" iskemisestä."
        Olen kauhuissani ihan mistä itse päätän olla kauhuissani, olen täysi-ikäinen.
        Olen kauhuissani kaikkien iskemisestä kun en todellakaan ole tanssipaikalla koskaan yrittänyt iskeä ketään. Tietenkin on vaihdettu "kenen kanssa tulit" tietoja, mutta se on luokkaa SMALL TALK eikä siihen liity muuta kuin korkeintaan se vieäkö jää tanssimaan pidemmäksi aikaa tiedustelu. Enkä minä ole aloittanut kysymystä koskaan.
        Enpä ole tainnut koskaan iskeä ketään missään. Aikoinaan ravintolatansseissa mies on ollut aina aloitteentekijä. Varmaankin minulla ihan oma miestyyppi ja tansseissa en sellaista edes ajattele.
        "En anna asian häiritä ja usein nainenkin rentoutuu ja tanssi jatkuu samalla lailla. (yhtä kumana)"
        Olemme ihan eri aallonpituudella, en tiedä mistä puhut. Oletko varma että tanssit?


      • MaalimaaNähnyt
        a-loittaja kirjoitti:

        "Usein vaan vartalolla kiehnätään samalla."
        No hyi fan!
        Luulenpa ettemme puhu samasta asiasta edes.
        Ihan minä vain puhun näistä perussettitansseista, ja vaikka joihinkin niistä kuuluisei joskus joku kiehnäävältä näyttävä opeteltavissa oleva liike niin se ei ole tuollaista.
        "Ei tarvi olla kauhuissaan "varatun" iskemisestä."
        Olen kauhuissani ihan mistä itse päätän olla kauhuissani, olen täysi-ikäinen.
        Olen kauhuissani kaikkien iskemisestä kun en todellakaan ole tanssipaikalla koskaan yrittänyt iskeä ketään. Tietenkin on vaihdettu "kenen kanssa tulit" tietoja, mutta se on luokkaa SMALL TALK eikä siihen liity muuta kuin korkeintaan se vieäkö jää tanssimaan pidemmäksi aikaa tiedustelu. Enkä minä ole aloittanut kysymystä koskaan.
        Enpä ole tainnut koskaan iskeä ketään missään. Aikoinaan ravintolatansseissa mies on ollut aina aloitteentekijä. Varmaankin minulla ihan oma miestyyppi ja tansseissa en sellaista edes ajattele.
        "En anna asian häiritä ja usein nainenkin rentoutuu ja tanssi jatkuu samalla lailla. (yhtä kumana)"
        Olemme ihan eri aallonpituudella, en tiedä mistä puhut. Oletko varma että tanssit?

        Sinä kyselit millä nämä "saattoaikeet" tulee esille.
        Minä vastasin.

        Ilmeisesti sinä et kuulu tähän ryhmään.

        Näitä on ehkä 1/20
        Koska lähes joka ltaan näitä osuu.
        Tietenkään en tiedä mihin asti he olisivat menossa. (ehkä tämä "saattolle" ei toteutuis?)
        Hyvistä viejistä on pulaa ja näyttelemällä kiinnostusta, saa naisenpuutteessa olevan miehen, tanssittaan vaikka koko illan.

        "Oletko varma että tanssit?"
        En tiedä onko se "tanssia" (rytmitajuiset naiset on aina myytyjä)
        Mistäkö tiedän heidän rytmitajun.
        Sen huomaa, jos nainen nauttii täysillä "musiikin tulkinnasta" unohdettaessa kursseilla opitut kuviot ja askelvariaatiot.
        Pelkästään oikean käännöksenkin voi viedä "musiikkin", tai vaihtoehtoisesti pelkästään opetetulla askelvaruaattorilla, ilman eläytymistä musiikkiin.
        Se vaan on paljon miellytävämpi viedä ja seurata musiikin mukaan, kuin ennalta määrätyllä tavalla.

        Onhan näitäkin jotka on aivopesty kursseilla. Joilla on vain yksi ja ainut oikea käännös. Muut ei kuulu tanssiin, koska alkeistunnilla ei ole vielä muuta opetettu.


      • Tanssiva_mies_50V

        "Onhan näitäkin jotka on aivopesty kursseilla. Joilla on vain yksi ja ainut oikea käännös. Muut ei kuulu tanssiin, koska alkeistunnilla ei ole vielä muuta opetettu. "

        Kyllä poskipielet nousee hymyyn tämän MaailmaaNähnyt kommenteista - ajattelen monesti samoin. Kurssilla opeteltuja kuvioita voi käyttää tai olla käyttämättä, tanssi on lopulta vain musiikin tulkintaa. Vauvatkin osaa sen.


      • MaalimaaNähnyt
        Tanssiva_mies_50V kirjoitti:

        "Onhan näitäkin jotka on aivopesty kursseilla. Joilla on vain yksi ja ainut oikea käännös. Muut ei kuulu tanssiin, koska alkeistunnilla ei ole vielä muuta opetettu. "

        Kyllä poskipielet nousee hymyyn tämän MaailmaaNähnyt kommenteista - ajattelen monesti samoin. Kurssilla opeteltuja kuvioita voi käyttää tai olla käyttämättä, tanssi on lopulta vain musiikin tulkintaa. Vauvatkin osaa sen.

        Olen monta kertaa ihmetellyt, miten ne kursseilla onnistuukin saamaan esim. tangosta niin vaikean.

        Annettas vain eväät hyvään tanssiasentoon ja siitä lähettäs yksin käveleen " musiikkiin" Hetken päästä seuraaja mukaan. Parin kierroksen jälkeen sais kokeilla käännöstä.

        Nyt sielä tahkotaan hhnn kymmeniä tunteja. Tämä kun on saatu opetettua. (50-100h aikana) onkin jo aika opettaa tämä perusaskellus pois. Joka on jo mahdoton monelle.
        Näin saadaan sadoista tunneista raha. Samaan oppimistulokseen pääsis 10 h. Se ei vaan ole jatkuvuuden takia järkevää.

        Miksi lavoilla ei osata valssia!
        Sitä minä ihmettelen. Mitä olen ollut valssi-kursseilla. Ne on opettanut nousut ja laskut. No ehkä tämä keinunta on jäänyt vähiin näilläkin tunneilla. Se vain kerran näytetään ja porukka keskittyy vain näihin nousuihin, eikä edes ymmärrä keinunnan kuuluvan valssiin.
        Tätä kaunista keinuntaa ei näe lavoilla edes hitaalla valssilla. Vain harvat sen osaa.


      • a-loittaja
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        Olen monta kertaa ihmetellyt, miten ne kursseilla onnistuukin saamaan esim. tangosta niin vaikean.

        Annettas vain eväät hyvään tanssiasentoon ja siitä lähettäs yksin käveleen " musiikkiin" Hetken päästä seuraaja mukaan. Parin kierroksen jälkeen sais kokeilla käännöstä.

        Nyt sielä tahkotaan hhnn kymmeniä tunteja. Tämä kun on saatu opetettua. (50-100h aikana) onkin jo aika opettaa tämä perusaskellus pois. Joka on jo mahdoton monelle.
        Näin saadaan sadoista tunneista raha. Samaan oppimistulokseen pääsis 10 h. Se ei vaan ole jatkuvuuden takia järkevää.

        Miksi lavoilla ei osata valssia!
        Sitä minä ihmettelen. Mitä olen ollut valssi-kursseilla. Ne on opettanut nousut ja laskut. No ehkä tämä keinunta on jäänyt vähiin näilläkin tunneilla. Se vain kerran näytetään ja porukka keskittyy vain näihin nousuihin, eikä edes ymmärrä keinunnan kuuluvan valssiin.
        Tätä kaunista keinuntaa ei näe lavoilla edes hitaalla valssilla. Vain harvat sen osaa.

        "Annettas vain eväät hyvään tanssiasentoon ja siitä lähettäs yksin käveleen " musiikkiin" Hetken päästä seuraaja mukaan. Parin kierroksen jälkeen sais kokeilla käännöstä."
        Puolustan pascasta menestyksestäni lehmijonossa huolimatta tanssikursseja. Noitahan on liikkeellä lavoilla pilvin pimein ja oli ennen kuin kurssit on todellakin nostaneet suosiotaan ennenäkemättömiin lukuihin. Eli hankittiin/annettiin eväät hyvään tanssitaitoon ja lähdettiin käveleen jne.
        Nämä samat tyypit edelleen vaan kävelee... vaihtoaskelin tosin. Kyllä sen nyt tajuaa lapsikin koska siellä on vahvempi harrastus takana kurssituksineen ja koska on vain lähdetty kävelemään vaihtoaskelin vuosikymmeniä sitten.
        Moni vaihtoaskelin taivaltaja harkitsee kurssittautumista koska tajutaan että se va voisi kaivata vaihtelua. Tosin va on joskus myös kiva.


      • a-loittaja
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        Olen monta kertaa ihmetellyt, miten ne kursseilla onnistuukin saamaan esim. tangosta niin vaikean.

        Annettas vain eväät hyvään tanssiasentoon ja siitä lähettäs yksin käveleen " musiikkiin" Hetken päästä seuraaja mukaan. Parin kierroksen jälkeen sais kokeilla käännöstä.

        Nyt sielä tahkotaan hhnn kymmeniä tunteja. Tämä kun on saatu opetettua. (50-100h aikana) onkin jo aika opettaa tämä perusaskellus pois. Joka on jo mahdoton monelle.
        Näin saadaan sadoista tunneista raha. Samaan oppimistulokseen pääsis 10 h. Se ei vaan ole jatkuvuuden takia järkevää.

        Miksi lavoilla ei osata valssia!
        Sitä minä ihmettelen. Mitä olen ollut valssi-kursseilla. Ne on opettanut nousut ja laskut. No ehkä tämä keinunta on jäänyt vähiin näilläkin tunneilla. Se vain kerran näytetään ja porukka keskittyy vain näihin nousuihin, eikä edes ymmärrä keinunnan kuuluvan valssiin.
        Tätä kaunista keinuntaa ei näe lavoilla edes hitaalla valssilla. Vain harvat sen osaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=XZ_giIsc_Pw
        Revi tosta. Siinä on joitain juttuja jotka "kuuluu" valssiin...


      • MaalimaaNähnyt
        a-loittaja kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=XZ_giIsc_Pw
        Revi tosta. Siinä on joitain juttuja jotka "kuuluu" valssiin...

        Harmi. En saa videoa näkyyn.
        En tie mitä videolla "kuuluu" valssiin.
        Valssia vain pidetään helppona tanssina. Askel iskulle.
        Eli ei vaadi erikoisen hyvää sävelkorvaa tai rytmitajua.
        Siitä huolimatta harva osaa sitä tanssia edes kohtalaisesti. Sanoisin että tangoakin osataan paremmin, vaikka tangoa pidetään jopa vaikeana.


        "Vaihtoaskel"
        Suljetulla otteella jos vie nopeenpia rytmejä, on parempi pidättäytyäkin siinä tai jossain muussa askelvariaatiossa. Kokeneenpien kanssa voi lähteä kikkaileen useampia hitaita tai nopeita, tulkitseen musiikia.

        Tangoon ei sovi mitkään ennalta opitut askelvariaatiot, ellei vahinkossa osu muutama tahti kohdalleen.
        Tango on tunne, tango elää. Tämä aikasemmin mainitsema "oikea käännös"
        Sen voi "joutua" viemään pelkillä hitailla tai nopeilla. Kääntyä yhdellä askeleella 180astetta, tai siihen voi mennä koko tahti aikaa.
        Jos kappale on outo, et voi edes tietää kuin yhden (iskun) askeleen kerrallaan. Onko se nopea hidas vai tosihidas. Sama askeleen pituus tai käännöksen suuruus riippuu musiikista ja valitettavasti myös käytössä olevasta tilasta.
        Käytännössä välillä (soitto) tangon luonne muuttuu ja voi arvata muutaman tahdin.
        Tangolle kun osuu tuntematon nainen jolla on samanlainen rytmitaju. Tangosta tulee tajunnan räjäyttävä fiilis molemmille.
        Siinä nainen voi antaa ymmärtää olevansa kiinnostunut muustakin kuin tanssista😉

        Palatkaamme tangotunneille. Niissä opetetaan tätä vaihtoaskelta ja kaikki kuviot "määrätyillä" askelvariaattioilla. ( näin ainakin minut on opetettu aikanaan, ellei ole jo tyyli muuttunut?)
        Miksi näin?


      • MaalimaaNähnyt
        a-loittaja kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=XZ_giIsc_Pw
        Revi tosta. Siinä on joitain juttuja jotka "kuuluu" valssiin...

        Harmi. En saa videoa näkyyn.
        En tie mitä videolla "kuuluu" valssiin.
        Valssia vain pidetään helppona tanssina. Askel iskulle.
        Eli ei vaadi erikoisen hyvää sävelkorvaa tai rytmitajua.
        Siitä huolimatta harva osaa sitä tanssia edes kohtalaisesti. Sanoisin että tangoakin osataan paremmin, vaikka tangoa pidetään jopa vaikeana.


        "Vaihtoaskel"
        Suljetulla otteella jos vie nopeenpia rytmejä, on parempi pidättäytyäkin siinä tai jossain muussa askelvariaatiossa. Kokeneenpien kanssa voi lähteä kikkaileen useampia hitaita tai nopeita, tulkitseen musiikia.

        Tangoon ei sovi mitkään ennalta opitut askelvariaatiot, ellei vahinkossa osu muutama tahti kohdalleen.
        Tango on tunne, tango elää. Tämä aikasemmin mainitsema "oikea käännös"
        Sen voi "joutua" viemään pelkillä hitailla tai nopeilla. Kääntyä yhdellä askeleella 180astetta, tai siihen voi mennä koko tahti aikaa.
        Jos kappale on outo, et voi edes tietää kuin yhden (iskun) askeleen kerrallaan. Onko se nopea hidas vai tosihidas. Sama askeleen pituus tai käännöksen suuruus riippuu musiikista ja valitettavasti myös käytössä olevasta tilasta.
        Käytännössä välillä (soitto) tangon luonne muuttuu ja voi arvata muutaman tahdin.
        Tangolle kun osuu tuntematon nainen jolla on samanlainen rytmitaju. Tangosta tulee tajunnan räjäyttävä fiilis molemmille.
        Siinä nainen voi antaa ymmärtää olevansa kiinnostunut muustakin kuin tanssista😉

        Palatkaamme tangotunneille. Niissä opetetaan tätä vaihtoaskelta ja kaikki kuviot "määrätyillä" askelvariaattioilla. ( näin ainakin minut on opetettu aikanaan, ellei ole jo tyyli muuttunut?)
        Miksi näin?


      • a-loittaja
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        Harmi. En saa videoa näkyyn.
        En tie mitä videolla "kuuluu" valssiin.
        Valssia vain pidetään helppona tanssina. Askel iskulle.
        Eli ei vaadi erikoisen hyvää sävelkorvaa tai rytmitajua.
        Siitä huolimatta harva osaa sitä tanssia edes kohtalaisesti. Sanoisin että tangoakin osataan paremmin, vaikka tangoa pidetään jopa vaikeana.


        "Vaihtoaskel"
        Suljetulla otteella jos vie nopeenpia rytmejä, on parempi pidättäytyäkin siinä tai jossain muussa askelvariaatiossa. Kokeneenpien kanssa voi lähteä kikkaileen useampia hitaita tai nopeita, tulkitseen musiikia.

        Tangoon ei sovi mitkään ennalta opitut askelvariaatiot, ellei vahinkossa osu muutama tahti kohdalleen.
        Tango on tunne, tango elää. Tämä aikasemmin mainitsema "oikea käännös"
        Sen voi "joutua" viemään pelkillä hitailla tai nopeilla. Kääntyä yhdellä askeleella 180astetta, tai siihen voi mennä koko tahti aikaa.
        Jos kappale on outo, et voi edes tietää kuin yhden (iskun) askeleen kerrallaan. Onko se nopea hidas vai tosihidas. Sama askeleen pituus tai käännöksen suuruus riippuu musiikista ja valitettavasti myös käytössä olevasta tilasta.
        Käytännössä välillä (soitto) tangon luonne muuttuu ja voi arvata muutaman tahdin.
        Tangolle kun osuu tuntematon nainen jolla on samanlainen rytmitaju. Tangosta tulee tajunnan räjäyttävä fiilis molemmille.
        Siinä nainen voi antaa ymmärtää olevansa kiinnostunut muustakin kuin tanssista😉

        Palatkaamme tangotunneille. Niissä opetetaan tätä vaihtoaskelta ja kaikki kuviot "määrätyillä" askelvariaattioilla. ( näin ainakin minut on opetettu aikanaan, ellei ole jo tyyli muuttunut?)
        Miksi näin?

        Top 5 Favorite Viennese Waltzes
        Laita tuo otsake You Tubeen ja hae, saat saman.

        "Siinä nainen voi antaa ymmärtää olevansa kiinnostunut muustakin kuin tanssista😉"
        Minusta näin naisena tuo on ällöttävää, vaikka tavallaan kiva kun kerroit että noita löytyy...
        Minusta tanssi on sen verran kivaa, että tuosta muusta niissä merkeissä viis.


      • a-loittaja
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        Harmi. En saa videoa näkyyn.
        En tie mitä videolla "kuuluu" valssiin.
        Valssia vain pidetään helppona tanssina. Askel iskulle.
        Eli ei vaadi erikoisen hyvää sävelkorvaa tai rytmitajua.
        Siitä huolimatta harva osaa sitä tanssia edes kohtalaisesti. Sanoisin että tangoakin osataan paremmin, vaikka tangoa pidetään jopa vaikeana.


        "Vaihtoaskel"
        Suljetulla otteella jos vie nopeenpia rytmejä, on parempi pidättäytyäkin siinä tai jossain muussa askelvariaatiossa. Kokeneenpien kanssa voi lähteä kikkaileen useampia hitaita tai nopeita, tulkitseen musiikia.

        Tangoon ei sovi mitkään ennalta opitut askelvariaatiot, ellei vahinkossa osu muutama tahti kohdalleen.
        Tango on tunne, tango elää. Tämä aikasemmin mainitsema "oikea käännös"
        Sen voi "joutua" viemään pelkillä hitailla tai nopeilla. Kääntyä yhdellä askeleella 180astetta, tai siihen voi mennä koko tahti aikaa.
        Jos kappale on outo, et voi edes tietää kuin yhden (iskun) askeleen kerrallaan. Onko se nopea hidas vai tosihidas. Sama askeleen pituus tai käännöksen suuruus riippuu musiikista ja valitettavasti myös käytössä olevasta tilasta.
        Käytännössä välillä (soitto) tangon luonne muuttuu ja voi arvata muutaman tahdin.
        Tangolle kun osuu tuntematon nainen jolla on samanlainen rytmitaju. Tangosta tulee tajunnan räjäyttävä fiilis molemmille.
        Siinä nainen voi antaa ymmärtää olevansa kiinnostunut muustakin kuin tanssista😉

        Palatkaamme tangotunneille. Niissä opetetaan tätä vaihtoaskelta ja kaikki kuviot "määrätyillä" askelvariaattioilla. ( näin ainakin minut on opetettu aikanaan, ellei ole jo tyyli muuttunut?)
        Miksi näin?

        "Miksi näin? "
        Liittyisköhän johonkin sellaiseen, että tanssin opetuksessa luultavasti on joitain kriteereitä että se yleensä on tanssinopetusta, niinkuin muussakin opetuksessa.
        En ymmärrä mitä tarkoitat kun sinne tanssitunnille ei ole pakko mennä. Kai niitä opettajiakin on moneen lähtöön, niinkuin onkin.
        En myöskään ymmärrä mitä tarkoitat rytmitajuisella naisella. Nainen seuraa joten hänen rytmitajullaan ei ole mitään käyttöä. Toisinaan siitä on jopa haittaa...


      • MaalimaaNähnyt
        a-loittaja kirjoitti:

        "Miksi näin? "
        Liittyisköhän johonkin sellaiseen, että tanssin opetuksessa luultavasti on joitain kriteereitä että se yleensä on tanssinopetusta, niinkuin muussakin opetuksessa.
        En ymmärrä mitä tarkoitat kun sinne tanssitunnille ei ole pakko mennä. Kai niitä opettajiakin on moneen lähtöön, niinkuin onkin.
        En myöskään ymmärrä mitä tarkoitat rytmitajuisella naisella. Nainen seuraa joten hänen rytmitajullaan ei ole mitään käyttöä. Toisinaan siitä on jopa haittaa...

        Eipä löydy videoo.

        Tanssikursseilla rahastetaan. Ensin opetetaan 100 h. määrättyä askelvariaatioo. Sen jälkeen 200 h. sen pois oppimista. Fiksua opetusta.
        Vapaaehtoistahan se kurssitus on.

        En tiedä kuinka paljon sinä olet ollut viejänä.
        Tuskin paljoa, sillä tämän "rytmitajun" kyllä huomaa. Parhaimmillaan ekalla tahdilla,(naisen vartalo liikkuu musiikkin tai ei). Joskus jo näkee hakurivissä, nainen yksikseen liikkuu rytmin tai jonkun muun mukaan.
        Osa meistä miehistä vie, kuin ei kuuntelis ollenkaan musiikkia.

        Hidas valssi on haastava viedä, jos naisella ei ole rytmitajua. Tässä tanssissa se korostuu.

        "Tanssi" ei ole vain pelkkä liikuntamuoto.
        On tärkeetä kuulla musiikki samalla tavalla parin kanssa.
        Ymmärrät, kun se oikea sattuu kohdalle...ja vie jalat alta. (huono tsoukki)

        Jos viejä ei vie rytmiin. Voi seuraajan rytmitajusta olla vain harmia. Siinä olet varmasti oikeassa.


      • MaalimaaNähnyt
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        Eipä löydy videoo.

        Tanssikursseilla rahastetaan. Ensin opetetaan 100 h. määrättyä askelvariaatioo. Sen jälkeen 200 h. sen pois oppimista. Fiksua opetusta.
        Vapaaehtoistahan se kurssitus on.

        En tiedä kuinka paljon sinä olet ollut viejänä.
        Tuskin paljoa, sillä tämän "rytmitajun" kyllä huomaa. Parhaimmillaan ekalla tahdilla,(naisen vartalo liikkuu musiikkin tai ei). Joskus jo näkee hakurivissä, nainen yksikseen liikkuu rytmin tai jonkun muun mukaan.
        Osa meistä miehistä vie, kuin ei kuuntelis ollenkaan musiikkia.

        Hidas valssi on haastava viedä, jos naisella ei ole rytmitajua. Tässä tanssissa se korostuu.

        "Tanssi" ei ole vain pelkkä liikuntamuoto.
        On tärkeetä kuulla musiikki samalla tavalla parin kanssa.
        Ymmärrät, kun se oikea sattuu kohdalle...ja vie jalat alta. (huono tsoukki)

        Jos viejä ei vie rytmiin. Voi seuraajan rytmitajusta olla vain harmia. Siinä olet varmasti oikeassa.

        Eikä huumorintajustakaan olis haittaa😀


      • ei_kiitos
        a-loittaja kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=XZ_giIsc_Pw
        Revi tosta. Siinä on joitain juttuja jotka "kuuluu" valssiin...

        Juu ei todellakaan, karmeata kilpatanssia siinä videossa oli. Jokuhan noistakin tykkää, mutta en minä. Yäk.


      • Katsottavaksi_kyllä
        ei_kiitos kirjoitti:

        Juu ei todellakaan, karmeata kilpatanssia siinä videossa oli. Jokuhan noistakin tykkää, mutta en minä. Yäk.

        Ei kai sentään kilpatanssia, joku puhdas esitys. Tai vähän samaa kuin TTK:ssa tärvelty kilpatanssi.


      • a-loittaja

        Linkitin tuo vastineeksi Maailmaanähneelle, joka aiemmin tiesi keinunnan kuuluvan valssiin, mutta sittemmin kiisti ettei tiedäkään mitä valssiin kuuluu. Väitti myös ettei saa linkkiä auki, eikä tietsikassa ilmeisesti ole YouTubeakaan, mikä on hintsun verran erikoista...
        En tarkoittanutkaan että tuollaisia odottaisin tanssipaikalla. Jos noin kuvitellaan niin en ihmettelekään jos ei haeta.


      • MaalimaaNähnyt
        a-loittaja kirjoitti:

        Linkitin tuo vastineeksi Maailmaanähneelle, joka aiemmin tiesi keinunnan kuuluvan valssiin, mutta sittemmin kiisti ettei tiedäkään mitä valssiin kuuluu. Väitti myös ettei saa linkkiä auki, eikä tietsikassa ilmeisesti ole YouTubeakaan, mikä on hintsun verran erikoista...
        En tarkoittanutkaan että tuollaisia odottaisin tanssipaikalla. Jos noin kuvitellaan niin en ihmettelekään jos ei haeta.

        En daa tätä sinun linkittämää vidro auki tällä puhelimellani.

        Voistko laiittaa jonkun toisen, jos vaan netin maailmasta sattuu löytyyn toinen mieleinen video.

        Minä pyrin tanssiin tämän Hiltonin avioparin tyyliin.

        Eli minusta valssin kuluu näyttää tältä.
        Laita hakuun.

        "slow waltz hilton"

        Tämä pari tanssii wiener valssinkin upeasti.
        Hae.


      • MaalimaaNähnyt
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        En daa tätä sinun linkittämää vidro auki tällä puhelimellani.

        Voistko laiittaa jonkun toisen, jos vaan netin maailmasta sattuu löytyyn toinen mieleinen video.

        Minä pyrin tanssiin tämän Hiltonin avioparin tyyliin.

        Eli minusta valssin kuluu näyttää tältä.
        Laita hakuun.

        "slow waltz hilton"

        Tämä pari tanssii wiener valssinkin upeasti.
        Hae.

        ..ja tarkoitan näitä opetusvideoita.
        Niissä ne tanssii "valssia" kilpa- ja näytöstilanteet ei ole minulle mieleistä katsottavaa.


      • a-loittaja

        Kas vain. Ei aukea minukaan kännykälläni. Kummallista. Ilmoittaa että ei ole käytettävissä.
        Hain tuon opetusvideon. Tuon tyyppiseen voi oikeasti pystyäkin tovin treenattuaan. Siihen minun tarjoamaan videoon ei riitä ihan pieni tovi. Mutta koska en ole kateellinen luonne voin pitää erittäin hyvänä viihteenä katsella sellaista mihin en itse kykene. Oman tasoinen ei sitten olekaan ehkä viihdearvoltaan kovin suurta ;)


      • MaalimaaNähnyt
        a-loittaja kirjoitti:

        Kas vain. Ei aukea minukaan kännykälläni. Kummallista. Ilmoittaa että ei ole käytettävissä.
        Hain tuon opetusvideon. Tuon tyyppiseen voi oikeasti pystyäkin tovin treenattuaan. Siihen minun tarjoamaan videoon ei riitä ihan pieni tovi. Mutta koska en ole kateellinen luonne voin pitää erittäin hyvänä viihteenä katsella sellaista mihin en itse kykene. Oman tasoinen ei sitten olekaan ehkä viihdearvoltaan kovin suurta ;)

        Jos osuttas samalle lavalle ja sinut tunnistaisin. Hakisin valsseille. Tangoille en uskaltas😀


      • a-loittaja
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        Jos osuttas samalle lavalle ja sinut tunnistaisin. Hakisin valsseille. Tangoille en uskaltas😀

        Keep Holding on (Viennese Waltz) - Lacey and Danny
        Tuo aukee kännykässä. Tarkistin.
        Tulet tietenkin hakemaan minua jos nähdään.
        Odotan sinua kun valssi vingahtaa :)


      • MaalimaaNähnyt
        a-loittaja kirjoitti:

        Keep Holding on (Viennese Waltz) - Lacey and Danny
        Tuo aukee kännykässä. Tarkistin.
        Tulet tietenkin hakemaan minua jos nähdään.
        Odotan sinua kun valssi vingahtaa :)

        Onhan näiden tanssi aivan uskomatonta ja kaunista.
        Musiikin tulkinta on upea.

        Itse minulle "perinteinen" valssimaisuus vaan ei juuri näy.
        ( on se pakko sanoa, ettet vaan pettys pahasti meidän yhteisillä valsseilla. Tohon en pysty😀)


      • SanatSekaisinko
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        ..ja tarkoitan näitä opetusvideoita.
        Niissä ne tanssii "valssia" kilpa- ja näytöstilanteet ei ole minulle mieleistä katsottavaa.

        Nyt ei oikein avaudu nämä asiat. Kilpa- ja näytöstanssit ei siis innosta, mutta kuitenkin Hiltonien valssi, joka näyttää selkeältä kilpavalssilta (hidas).


    • Lyytitilmanliivejä
      • NiinpäniI

        Niinpä. Varsinkin Juhannuksena sitä romantiikka on todella paljon kun kaikki loputkin avioparit kömpivät mökkiensä sopperoista lavoille kahdestaan tanssimaan. Ne muutamat harvat vapaat miehet ovat ostaneet vuosittaiset kaljansa ja ajokelvottomina eivät lavalle lähde.
        Siinä sinkkunaiselle lava-Juhannusta.


    • tanssiva_mies

      Olen miettinyt samaa, ja päätynyt siihen, että olisi helpompaa muuttaa tanssitapaa paritanssista biletanssiksi, jossa kaikki pääsevät tanssimaan.
      Esimerkiksi osa tansseista voisi olla yhteistanssia vapaan lattian periaatteella, vrt. letkajenkka. Vapaa lattia sallisi kuitenkin liikkumisen paikasta toiseen.

      Nyt vain tarvittaisiin joku fiksu joka osaisi kehittää sopivan tanssin jota tanssia. Esim. bugg ja fusku -kappaleet voisivat toimia hyvin.

      • Niinpänii

        Ehkä se ei oikeen tostakaan aukea. Voisihan mennä kansantanhuihin tms. jos tuollainen kiinnostaisi. Kaikki mikä on pakkopullaa epäsuosittujen tai unohdettujen/unohdettavien pyörittämiseksi on pakkopullaa. En ole pakkopullan ystävä ;
        En ole letkikseen osallistunut kun sellaista on jossain ollutkin.


      • daadirlandaa

        Enpä minäkään kaipaa mitään ryhmätansseja, kun ei edes tuplabugit voisi vähempää kiinnostaa. Menen tanssilavalle saadakseni tanssia toista sukupuolta olevan henkilön läheisyydessä, se antaa minulle miellyttävän elämyksen ja tuntemuksen. Ja jos vielä tanssi sujuu, niin mikäs sen mukavampaa.

        Itse asiassa tuli juurikin harjoitettua perinteistä biletanssia yhtenä iltana. Ja kiitos paritanssiharrastuksen, niin varmaan omat muuvit olivat paljon paremmat kuin koskaan. Mutta silti siinä soolobiletyksessä olisi halunnut tanssia ihan oikeasti tanssiparin kanssa.

        Tuo on totta, että kyllä sitä niin helposti päätyy tanssimaan niiden tuttujen kanssa. Ei vaan tule koskaan haettua, vaikka monia mielenkiintoisen oloisia samalla lavalla paikalla onkin. Eikä se hakemisen kynnys tunnu ainakaan ajan myötä helpottuvan näiden "vanhojen tuntemattomien" osalta. Onhan se vähän hassua, että vuosikaudet käydään samalla lavalla ja ollaan monesti kymmenen metrin päässä, mutta koskaan ei tulla tanssineeksi.


      • ohikoontanssitnytN

        "Olen miettinyt samaa, ja päätynyt siihen, että olisi helpompaa muuttaa tanssitapaa paritanssista biletanssiksi, jossa kaikki pääsevät tanssimaan.
        Esimerkiksi osa tansseista voisi olla yhteistanssia vapaan lattian periaatteella, vrt. letkajenkka."

        Kuulostaa ihan Lavikselta, siltä uudelta muotivillitykseltä, jota tanssitaan sinkkuna jumppasaleissa. Seinäruusuna olemiseen kyllästyneille naisille varmaan tervetullutta vaihtelua.

        Aloittaja mainitsi mp-miehet, jotka ihmettelevät naisten puutetta. Voisivathan toki opetella tanssimaankin, mutta miksi miesten pitäisi aina mukautua naisten mielen mukaan, jos tanssi ei vain nappaa ja naiset vielä ovat tosi vaativiakin miesten tanssitaidon suhteen. Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi naiset eivät hanki moottoripyörää ja opettele ajamaan. Mistä tulikin mieleen, että ehkä jätänkin lavat ensi kesänä vähemmälle ja hankin viimeinkin sen kauan haaveilemani motskarin;)


      • a-loittaja

        :D Jotain epätoivon sävyä olen erottavanani siinäkin, että jahdattaisiin moottoripyörällä karkuun yrittäviä miehiä. Minusta mp-jengit jotenkin sellaisia missä puretaan jotain miesenergiaa.


      • tanssiva_mies
        ohikoontanssitnytN kirjoitti:

        "Olen miettinyt samaa, ja päätynyt siihen, että olisi helpompaa muuttaa tanssitapaa paritanssista biletanssiksi, jossa kaikki pääsevät tanssimaan.
        Esimerkiksi osa tansseista voisi olla yhteistanssia vapaan lattian periaatteella, vrt. letkajenkka."

        Kuulostaa ihan Lavikselta, siltä uudelta muotivillitykseltä, jota tanssitaan sinkkuna jumppasaleissa. Seinäruusuna olemiseen kyllästyneille naisille varmaan tervetullutta vaihtelua.

        Aloittaja mainitsi mp-miehet, jotka ihmettelevät naisten puutetta. Voisivathan toki opetella tanssimaankin, mutta miksi miesten pitäisi aina mukautua naisten mielen mukaan, jos tanssi ei vain nappaa ja naiset vielä ovat tosi vaativiakin miesten tanssitaidon suhteen. Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi naiset eivät hanki moottoripyörää ja opettele ajamaan. Mistä tulikin mieleen, että ehkä jätänkin lavat ensi kesänä vähemmälle ja hankin viimeinkin sen kauan haaveilemani motskarin;)

        "Kuulostaa ihan Lavikselta, siltä uudelta muotivillitykseltä, jota tanssitaan sinkkuna jumppasaleissa. Seinäruusuna olemiseen kyllästyneille naisille varmaan tervetullutta vaihtelua."

        Tuohan kuulostaa hyvältä, Lavista voisi tanssia siinä samalla keskialueella kuin muutkin kädenalitanssijat tanssivat, siinä vierellä. Kyllä minä miehenä voisin ihan hyvin tulla porukoihin mukaan Lavista tanssimaan, pääasia on että on hauskaa. Vaihtelu virkistää. Koska kokeillaan?


      • ohikoontanssitnytN
        a-loittaja kirjoitti:

        :D Jotain epätoivon sävyä olen erottavanani siinäkin, että jahdattaisiin moottoripyörällä karkuun yrittäviä miehiä. Minusta mp-jengit jotenkin sellaisia missä puretaan jotain miesenergiaa.

        Hmmm. Olisko se nyt paljon sen epätoivoisempaa kuin kaikki ne miehet, jotka vaikka hammasta purren opettelevat tanssimaan, jotta voisivat jahdata naisia lavoilla? Mutta jos saisi jahdattua sen mp-miehen ja sitten vaivihkaa suostuttelisi myös lavoille ja tanssimaan? Ei nämä harrastukset mitenkään sulje toisiaan pois. Tiedän entuudestaan ainakin kolme tanssivaa motoristia, ja hyvin tanssivatkin:) Ei-tanssiville motoristeille (tai muille miehisille harrastuspiireille) pitäisi järjestää jotain teemailtoja tanssiin (ja naisiin) tutustumisen merkeissä. Onhan niitä "motoristikirkkojakin" , miksei joskus "motoristitansseja"? Kuka järjestäisi?


      • a-loittaja
        ohikoontanssitnytN kirjoitti:

        Hmmm. Olisko se nyt paljon sen epätoivoisempaa kuin kaikki ne miehet, jotka vaikka hammasta purren opettelevat tanssimaan, jotta voisivat jahdata naisia lavoilla? Mutta jos saisi jahdattua sen mp-miehen ja sitten vaivihkaa suostuttelisi myös lavoille ja tanssimaan? Ei nämä harrastukset mitenkään sulje toisiaan pois. Tiedän entuudestaan ainakin kolme tanssivaa motoristia, ja hyvin tanssivatkin:) Ei-tanssiville motoristeille (tai muille miehisille harrastuspiireille) pitäisi järjestää jotain teemailtoja tanssiin (ja naisiin) tutustumisen merkeissä. Onhan niitä "motoristikirkkojakin" , miksei joskus "motoristitansseja"? Kuka järjestäisi?

        Hei Yess!
        Tuo kuulostaa hyvältä.
        Toivottavasti puuhakkaat lukevat tämän.
        Itse pohdin että jonkinlaisia lentolehtisiä kursseista kokoontumispaikoille.


      • a-loittaja
        tanssiva_mies kirjoitti:

        "Kuulostaa ihan Lavikselta, siltä uudelta muotivillitykseltä, jota tanssitaan sinkkuna jumppasaleissa. Seinäruusuna olemiseen kyllästyneille naisille varmaan tervetullutta vaihtelua."

        Tuohan kuulostaa hyvältä, Lavista voisi tanssia siinä samalla keskialueella kuin muutkin kädenalitanssijat tanssivat, siinä vierellä. Kyllä minä miehenä voisin ihan hyvin tulla porukoihin mukaan Lavista tanssimaan, pääasia on että on hauskaa. Vaihtelu virkistää. Koska kokeillaan?

        Kokeilkaa vaan ;
        Niistä joilla yleensäkin on hauskaa niin tuokin varmaan on hauskaa.


      • a-loittaja
        ohikoontanssitnytN kirjoitti:

        Hmmm. Olisko se nyt paljon sen epätoivoisempaa kuin kaikki ne miehet, jotka vaikka hammasta purren opettelevat tanssimaan, jotta voisivat jahdata naisia lavoilla? Mutta jos saisi jahdattua sen mp-miehen ja sitten vaivihkaa suostuttelisi myös lavoille ja tanssimaan? Ei nämä harrastukset mitenkään sulje toisiaan pois. Tiedän entuudestaan ainakin kolme tanssivaa motoristia, ja hyvin tanssivatkin:) Ei-tanssiville motoristeille (tai muille miehisille harrastuspiireille) pitäisi järjestää jotain teemailtoja tanssiin (ja naisiin) tutustumisen merkeissä. Onhan niitä "motoristikirkkojakin" , miksei joskus "motoristitansseja"? Kuka järjestäisi?

        Hyvä pointti ja pari olen jo jahdannutkin tuon ajatuksen kanssa. Mutta oikeasti, kun en tykkää noillakaan kriteereillä seukata. Ei kai mitään ongelmaa olisikaan jos tykkäisin siitä seurustelusta, mutta kun tykkään vaan tanssista, niin se ongelma syntyy siitä.


      • Dances_With_Women
        ohikoontanssitnytN kirjoitti:

        Hmmm. Olisko se nyt paljon sen epätoivoisempaa kuin kaikki ne miehet, jotka vaikka hammasta purren opettelevat tanssimaan, jotta voisivat jahdata naisia lavoilla? Mutta jos saisi jahdattua sen mp-miehen ja sitten vaivihkaa suostuttelisi myös lavoille ja tanssimaan? Ei nämä harrastukset mitenkään sulje toisiaan pois. Tiedän entuudestaan ainakin kolme tanssivaa motoristia, ja hyvin tanssivatkin:) Ei-tanssiville motoristeille (tai muille miehisille harrastuspiireille) pitäisi järjestää jotain teemailtoja tanssiin (ja naisiin) tutustumisen merkeissä. Onhan niitä "motoristikirkkojakin" , miksei joskus "motoristitansseja"? Kuka järjestäisi?

        Onhan niitä "motoristikirkkojakin" , miksei joskus "motoristitansseja"

        On. Tunnen pari kaveria, jotka paräyttävät m-pyörillään motoristikirkkoihin. Heidän jalkansa ei kyllä tanssiin nouse.

        Mutta jos joku motoristimiesporukka saapuisi tansseihin, niin siinä saattaisi joku nainen saada hyvät saattokyydit ;)


      • ohikoontanssitnytN
        Dances_With_Women kirjoitti:

        Onhan niitä "motoristikirkkojakin" , miksei joskus "motoristitansseja"

        On. Tunnen pari kaveria, jotka paräyttävät m-pyörillään motoristikirkkoihin. Heidän jalkansa ei kyllä tanssiin nouse.

        Mutta jos joku motoristimiesporukka saapuisi tansseihin, niin siinä saattaisi joku nainen saada hyvät saattokyydit ;)

        Kyllä kelpaisi, sekä tanssit että kyydit;)


      • Minua ei haeta. Odotan toki ensin, mutta huomattuani, että taas kerran jäin lähes ainoana vapaana naisena hakuriviin, lähden tanssimaan itsekseni. Joskus tanssittajatta jäänyt nainen liittyy seuraan, ja olenpa onnistunut näin herättämään alun perin seinää somistamaan jättäytyneen miehenkin huomion: "Saanko luvan?"
        Etenkin nopeat, diskotanssityyppiset kappaleet sopivat hyvin ryhmässä tai piirissä tanssittaviksi. Tämä kuitenkin edellyttää sitä, että lattialle jää tilaa paritanssjoilta.


      • singlesini
        piruitte kirjoitti:

        Minua ei haeta. Odotan toki ensin, mutta huomattuani, että taas kerran jäin lähes ainoana vapaana naisena hakuriviin, lähden tanssimaan itsekseni. Joskus tanssittajatta jäänyt nainen liittyy seuraan, ja olenpa onnistunut näin herättämään alun perin seinää somistamaan jättäytyneen miehenkin huomion: "Saanko luvan?"
        Etenkin nopeat, diskotanssityyppiset kappaleet sopivat hyvin ryhmässä tai piirissä tanssittaviksi. Tämä kuitenkin edellyttää sitä, että lattialle jää tilaa paritanssjoilta.

        Rohkea lyyti olet:) Mutta eihän missään tosiaan ole kirjoitettu (kai?) että lavatansseissa saa tanssia vain parin kanssa. Kädenalittajathan sitäpaitsi hengailee jo melkein irti toisistaan, että olisko se sinkkuna tanssiminen nyt paljon sen kummempaa. Voisin harkita, jos saisi toisen tai pari muuta seinäruusua kaveriksi, bailata ainakin nopeita siellä keskilattialla kädenalittajien lomassa. Yksin en ehkä rohkenisi.


      • Charmaa

        Kyllä se paritanssi on aina mukavaa nojailua naisiin tanssin lomassa. Rytmiä ja tiukka ote naisesta on ehdottomasti parasta tanssissa,ainakin tervepäisillä miehillä.Tuntuisi että ainakin iso osa naisista tykkää kiihkeästä otteesta ja poskitanssistakin.Mutta mennään niinkuin nainen haluaa tanssia.Mies määrää tahdin?nainen likeisyyden.
        Eikä erillään heiluminen jossain lavan keskustassa pariansa etsiskellen josko näkyisi.
        Jalka liikkuu vielä yli 70 kymppisilläkin vaikka polvet vähän prakaakin illan lopussa.


    • Parkettienpartahöylä

      Haen tanssipaikoilla naisia tanssimaan toisessa aallossa ja haen lähes aina eri naista jotta mahdollisimman moni pääsisi tanssimaan. En tee sitä säälistä vaan kehityn itse kun tanssin eri naisten kanssa enkä niiden joita aina haetaan ensin. Mieltäni lämmitti kerran kun aivan loppuillasta tanssikaveri sanoi että tämä oli hänen ensimmäinen tanssinsa tänään ja pelastin hänen iltansa

    • Dances_With_Women

      No, tanssien järjestäjä voisi vaikka ilmoittaa etukäteen, että tanssien viimeisellä tunnilla (esim. klo 24 jälkeen) kaikki miehet pääsevät tansseihin ilmaiseksi. Toivomuksena olisi että nämä viimeksi tulleet tanssittaisivat vähintään kahta naista. Minäkin voisin käydä silloin tanssittamassa vaikka sinua. Siinäkö ongelmaan ratkaisu :)

      • Naisetmaksumiehinäkö

        - ... ennen vanhaan tansseissa oli köyhien puolituntinen, jolloin orkesterin vielä soittaessa parketille pääsi liputta. Taitaapi päästä nytkin jos on tuttuja.
        - Pienillä lavoilla voi jo silloin olla, ettei siellä lavalla ole kuin pariskunnat jäljellä.
        Naiset ovat jo poistuneet.
        - Voihan sinne lavanportille mennä jo notkumaan aiemmin jos tanssien
        jatkot kiinnostaa ;)


      • Dances_With_Women
        Naisetmaksumiehinäkö kirjoitti:

        - ... ennen vanhaan tansseissa oli köyhien puolituntinen, jolloin orkesterin vielä soittaessa parketille pääsi liputta. Taitaapi päästä nytkin jos on tuttuja.
        - Pienillä lavoilla voi jo silloin olla, ettei siellä lavalla ole kuin pariskunnat jäljellä.
        Naiset ovat jo poistuneet.
        - Voihan sinne lavanportille mennä jo notkumaan aiemmin jos tanssien
        jatkot kiinnostaa ;)

        "Naisetmaksumiehinäkö"
        - No, vastasin vain aloittajan kysymykseen siitä, että miten miehiä saataisiin tanssimaan lisää. Voisihan se olla ilmainen "naisten tunti" klo 24 jälkeen vaikka sitten seuraavalla kerralla tai vuoroviikoin

        "Naiset ovat jo poistuneet."
        -Tuskimpa tämänkään ketjun aloittajanainen poistuisi, jos tietäisi, että joukko uutukaisia miehiä on tulossa tanssimaan ja tanssittamaan puolen yön jälkeen ;)


      • a-loittaja
        Dances_With_Women kirjoitti:

        "Naisetmaksumiehinäkö"
        - No, vastasin vain aloittajan kysymykseen siitä, että miten miehiä saataisiin tanssimaan lisää. Voisihan se olla ilmainen "naisten tunti" klo 24 jälkeen vaikka sitten seuraavalla kerralla tai vuoroviikoin

        "Naiset ovat jo poistuneet."
        -Tuskimpa tämänkään ketjun aloittajanainen poistuisi, jos tietäisi, että joukko uutukaisia miehiä on tulossa tanssimaan ja tanssittamaan puolen yön jälkeen ;)

        Kyllä se varmaan poistuisi, jos tanssijoinakin olisivat uutukaisia :D


      • Dances_With_Women
        a-loittaja kirjoitti:

        Kyllä se varmaan poistuisi, jos tanssijoinakin olisivat uutukaisia :D

        uutukaisia = "vähän käytettyjä"
        Olettaisin että aloittaja jäisi paikalle, jos klo 24 jälkeen sisään alkaisi virrata aivan uuden uutukaisia miehiä ;););)


      • a-loittaja
        Dances_With_Women kirjoitti:

        uutukaisia = "vähän käytettyjä"
        Olettaisin että aloittaja jäisi paikalle, jos klo 24 jälkeen sisään alkaisi virrata aivan uuden uutukaisia miehiä ;););)

        Mitä tarkoitat tuolla että olettaisit että jäisi :-[ ?


      • Dances_With_Women
        a-loittaja kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla että olettaisit että jäisi :-[ ?

        Kun ei tiedä, niin voi olettaa. Tässä tapauksessa oletusarvo positiivinen: sixty-fifty.


      • a-loittaja
        Dances_With_Women kirjoitti:

        Kun ei tiedä, niin voi olettaa. Tässä tapauksessa oletusarvo positiivinen: sixty-fifty.

        Ja oletuksesi takana on?
        Sorry jos olen väärässä mutta minusta tuossa oletuksessa on jotain likaista ja nyt kun olen tehnyt aloituksen aiheesta niin otan tuostakin kiinni.


      • Dances_with_what
        Dances_With_Women kirjoitti:

        Kun ei tiedä, niin voi olettaa. Tässä tapauksessa oletusarvo positiivinen: sixty-fifty.

        Nimimerkistäsi huolimatta kuulut tanssijana luokkaan, joka kompensoi pa_kaa tanssitaitoaan pelaamalla likaisia pelejä tanssiyhteisössä. Yrität vahingoittaa jonkun/joidenkin mainetta kostaaksesi omia hoitamattomia traumojasi.
        Olet jo hävinnyt. Sinut on nähty.
        YouCantDance


      • Dances_With_Women
        a-loittaja kirjoitti:

        Ja oletuksesi takana on?
        Sorry jos olen väärässä mutta minusta tuossa oletuksessa on jotain likaista ja nyt kun olen tehnyt aloituksen aiheesta niin otan tuostakin kiinni.

        "oletuksessa on jotain likaista..........................otan tuostakin kiinni"

        Mitähän likaista siinä voisi olla - minä en nyt saa kiinni...
        Ei muuta kommentoitavaa.


      • Dances_With_Women
        Dances_with_what kirjoitti:

        Nimimerkistäsi huolimatta kuulut tanssijana luokkaan, joka kompensoi pa_kaa tanssitaitoaan pelaamalla likaisia pelejä tanssiyhteisössä. Yrität vahingoittaa jonkun/joidenkin mainetta kostaaksesi omia hoitamattomia traumojasi.
        Olet jo hävinnyt. Sinut on nähty.
        YouCantDance

        "Olet jo hävinnyt. Sinut on nähty."

        No, kuulehhan!
        Minun takiani sinun ei kannata olla mielensäpahoittaja. Ei muuta kommentoitavaa.


      • a-loittaja
        Dances_With_Women kirjoitti:

        "Olet jo hävinnyt. Sinut on nähty."

        No, kuulehhan!
        Minun takiani sinun ei kannata olla mielensäpahoittaja. Ei muuta kommentoitavaa.

        No hyvä jos noin. Kerrankos sitä näppikselle hyppää sammakko, mikä tuo positiivinen oletusarvosi todellakin oli.
        Ehkä kannattaa minun todellakin muistaa että harvassa ovat ne kenen takia mielensä kannattaa pahoittaa, jos sitten heidänkään.
        Positiivisesta oletusarvosta sanon kuitenkin, että olet totaalisen väärässä. Josta ajattelenkin myös niin, että voisiko yksi syy keskimääräistä hatarammelle menestykselleni tuolla lehmijonoissa ollakin se, että minusta ei niin muuta iloa heru kun se tanssi.... Jospa se on niin ilmeistä.


      • Dances_With_Women
        a-loittaja kirjoitti:

        No hyvä jos noin. Kerrankos sitä näppikselle hyppää sammakko, mikä tuo positiivinen oletusarvosi todellakin oli.
        Ehkä kannattaa minun todellakin muistaa että harvassa ovat ne kenen takia mielensä kannattaa pahoittaa, jos sitten heidänkään.
        Positiivisesta oletusarvosta sanon kuitenkin, että olet totaalisen väärässä. Josta ajattelenkin myös niin, että voisiko yksi syy keskimääräistä hatarammelle menestykselleni tuolla lehmijonoissa ollakin se, että minusta ei niin muuta iloa heru kun se tanssi.... Jospa se on niin ilmeistä.

        "voisiko yksi syy keskimääräistä hatarammelle menestykselleni tuolla lehmijonoissa ollakin se,"
        ---
        Älä alenna itseäsi - ja muitakaan naisia - millekkään "lehmijonotasolle".

        Olenhan minäkin seisonut naistenhaulla miesporukan takana, mutta olen asennoitunut niin, että katselen vain tässä kaikessa rauhassa kun muut tanssivat.

        Kerran eräs nainen puski reittiään naistenhaun aikan miesporukan läpi ja yllättäin tulikin hakemaan minua. Kerran lähdin naistenhaun aikana taakse penkille istumaan, mutta sieltäkin eräs näinen kävi hakemassa tanssimaan. Kerran eräs nainen otti minut "lennosta kiinni" ja sanoi että nyt on alkanut naisten haku. Olin kuulema sisään tultuani ensimmäisenä tanssittanut häntä.


      • Charmaa
        Dances_With_Women kirjoitti:

        "Naisetmaksumiehinäkö"
        - No, vastasin vain aloittajan kysymykseen siitä, että miten miehiä saataisiin tanssimaan lisää. Voisihan se olla ilmainen "naisten tunti" klo 24 jälkeen vaikka sitten seuraavalla kerralla tai vuoroviikoin

        "Naiset ovat jo poistuneet."
        -Tuskimpa tämänkään ketjun aloittajanainen poistuisi, jos tietäisi, että joukko uutukaisia miehiä on tulossa tanssimaan ja tanssittamaan puolen yön jälkeen ;)

        Ilta tansseista meinaa naiset loppua 23 jälkeen kun lähtee viimeiset bussit.
        Eikä miehet kehtaa tanssia ns."härkäparissa".Aloitus vaikka 19 aikaan lisäisi tansseissa naisille tunnin lisä aikaa kun bussien lähtö tulisi vasta tanssien loppuun.Samoin tunti naisille on asiaa pääsevät hakemaan joskona kerkiävät
        parhaat päältä,ennenkuin miehet loppuvat.Osa naisista vannoutunut että eivät hae jos heitä ei ole haettu ennen naisten vuoroa.Muistelevat kiitostanssi sanoja? jotka nykyaikana saisi jo unohtaa.
        Ns".eläke ikäisten" päivä tanssit 13 aikaan kun vetävät tanssipaikat liki täyteen.Samoin iltatanssit jotka suuntautuneet iäkkäämmille.Ja tanssijatkin aloittavat heti eikä puolen tunnin viiveellä kuten jossain nuorempien tansseissa.
        Eikä näy juuri humalahakuisia tanssijoita kun uskalletaan selvinkin päin tanssia.


    • kesälava

      Osaan kyllä ihan hyvin perinteiset lavatanssit ja olen viimeiset kymmenen vuotta käynyt paljon tansseissa,pyrin yleensä hakemaan mahdollisimman paljon eri naisia.Nyt vaan on niin kun lähes joka tanssipaikassa tanssiminen on mennyt enemmän tai vähemmän kilpailuksi ja suorittamiseksi,pitäisi osata kaikki nykytanssit ja erikoiset helikopterit muuten saat jopa pakkeja hakiessasi.Ei siinä mitään kaikki tanssit puolustaa paikkaansa ja on loistava harrastus,toivoisin vaan että jätettäis sinne lattian reunalle muutaman metrin tila meille "hiihtäjille" ja noudatettais muutenkin etikettiä niin mahdumme kaikki samalle tanssilattialle.Silloin järjestäjätkin ovat tyytyväisiä ja orkestereillekin riittää keikkaa!

    • Pakkimagneetti

      Joskus nuorena kun sai ajokortin kävin tanssilavoilla. Ainakin yritystä oli siististi puketumiseen, selvin päin eikä tupakoinut ja haki oman ikäsiään. Useammin sai pakit kuin pääsi tanssimaan. Joinakin kertoina sai aina pakit eikä tanssinut kertaakaan. Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin naiset odotelkoot niitä prinssejään ihan rauhassa keskenään. Muutaman kerran olen ihan kiusallani nyt käynyt, ja naistenhaulla jaellut pakkeja yhtä tylysti kuin itse sai aikanaan.

      • RoomalainenCorvus

        Minä olen antanut pakit vain niille nykyään kun hakevat eivätkä yhtään tanssiaskelta ota, eivät edes niitä perinteisiä vaihtoaskelia, eivät missään tilanteessa. Olen muutaman kerran mennyt ja kerron nyt yhdestä ilmiöstä.
        Nämä täydellisen tanssitaidottomat käyttävät ilmeisesti naista puskurina kun tunkeutuvat keskilattialle kädenalitanssijoita häiritsemään. Eli työntävät naista edellään tunkiessaan tanssijoiden sekaan. Olen tuossa tilanteessa ottanut viejän roolin ja ohjannut miehen reunalle.
        Ja nuo ovat ainoita joille olen antanut pakit ja sitten parille samanmoiselle kierolaiselle jotka ovat yrittäneet saada tilanteen näyttämään siltä että seurustelen heidän kanssaan ja olen muka myötämielinen...


    • tanssikutusuu

      Harvemmin olen tohon törmännyt, että mies saisi pakkeja. Olen antanut pakit vaan silloin, jos toinen on humalassa tai en osaa soitettavaa tanssilajia tai toinen on käyttänyt törkeästi aikaisemmin. Luulempa, että moni ei niistä suosituimmista naisista lähtisi mielellään asialliskäytöksisen miehen pyöriteltäväksi.

    • tanssintaikaa2

      Muutaman kerran on pakit tullut. Viimeksi kesällä Kuikan lavalla. En tuota daamia ole senkoommin sitten hakenut. Näitähän sattuu kun paljon tanssii.

      Itse annoin pakit viimeksi Kukonhiekassa kun valssille haettiin. En huomannut siinä heti, että rouva oli ihan käkenä kännissä.

      Kukonhiekassa olen usein jo heti alkuillasta liikkeellä ja monet kerrat haku johtanut koko illan kestävään "vuorohakuun" kun on huomattu, että tanssi sujuu puolin ja toisin.

    • beethooven

      Jos mä voitan illalla lotossa niin lähden heti twistaamaan reippaasti.

    • OnpaPahaPaikka

      Voisiko syynä olla miesten arkuus ja epävarmuus tanssitaidoistaan? , sillä tanssipaikoilla soitetaan valtavasti eri tanssilajeja sekä muoti-ilmiönä on myös saman tanssilajin sisällä useita tanssityylejä, joita kukaan ei todellakaan kaikkia hallitse. Kun hallitset vain vanha hitaan foksin ja ehkä tangon, niin monissa paikossa jää aika vähän tanssikappaleita, joille voisi hyvällä itsetunnolla tyttösiä tanssiin hakea.

      • daadirlandaa

        Kyllä olet aivan oikeassa tuon suhteen, tai varmaan pätee siihen joukkoon, joka tietää ettei ole hyvä, mutta ei ole ihan huonokaan. Ainakin itsellä oman osaamisen arviointi johtaa siihen, että ei kehtaa hakea kuin tuttuja. Tanssilajien kirjo oma lukunsa, ja sitten vielä tämä kurssimyllytys, josta yksi esimerkki tuntuu tällä hetkellä olevan arkkutango, tai mistä ovatkaan peräisin, kuvioiden tuominen melkein jokaiseen tanssilajiin. Tuntuu, että olet out-of-date ilman sitä osaamista.


      • eikuutataivaalta

        Kannattaisko tuollaisessa epävarmuuden tilassa kokeilla niitä takarivin /-penkin naisia? Veikkaisin että aika moni toivottaisi tervetulleeksi selväpäisen hakijan, jolla on tuo "perussetti" hanskassa. Kaiken maailman kuvioilla nyt niin väliä, kunhan pääsisi tanssimaan edes muutaman kerran illassa, vaikka edes sitä perusfoksia...


      • a-loittaja

        Valitettavasti tuosta ei tässä tapauksessa ole kyse.


      • EiKaikkiTanssiMiellytä
        eikuutataivaalta kirjoitti:

        Kannattaisko tuollaisessa epävarmuuden tilassa kokeilla niitä takarivin /-penkin naisia? Veikkaisin että aika moni toivottaisi tervetulleeksi selväpäisen hakijan, jolla on tuo "perussetti" hanskassa. Kaiken maailman kuvioilla nyt niin väliä, kunhan pääsisi tanssimaan edes muutaman kerran illassa, vaikka edes sitä perusfoksia...

        Eilen sain tanssia lähes joka pelin eikä valittamista vienneissä, yhden foksin olisin mieluummin ollut tanssimatta. On tosi tylsää mennä vauhdilla suorat ja pyörähtää aina kulmissa vaikka rytmillisesti menikin ok. Sitä ihmettelen miten tansittaja ei ymmärrä tullaisen viennin turhuutta. Karkuun juoksen jos ei pääse yllättämään niin kuin eilen😞.


      • Hjklg
        EiKaikkiTanssiMiellytä kirjoitti:

        Eilen sain tanssia lähes joka pelin eikä valittamista vienneissä, yhden foksin olisin mieluummin ollut tanssimatta. On tosi tylsää mennä vauhdilla suorat ja pyörähtää aina kulmissa vaikka rytmillisesti menikin ok. Sitä ihmettelen miten tansittaja ei ymmärrä tullaisen viennin turhuutta. Karkuun juoksen jos ei pääse yllättämään niin kuin eilen😞.

        Näitä kilpa-ajajia minäkin ihmettelen. Mihin niillä on kiire?
        Näitä on joka lavalla, jokaisena iltana. Sama heppu ohittaa välillä ruuhkaisellakin lavalla useamman kerran kappaleparin aikana.


      • eikuutataivaalta
        EiKaikkiTanssiMiellytä kirjoitti:

        Eilen sain tanssia lähes joka pelin eikä valittamista vienneissä, yhden foksin olisin mieluummin ollut tanssimatta. On tosi tylsää mennä vauhdilla suorat ja pyörähtää aina kulmissa vaikka rytmillisesti menikin ok. Sitä ihmettelen miten tansittaja ei ymmärrä tullaisen viennin turhuutta. Karkuun juoksen jos ei pääse yllättämään niin kuin eilen😞.

        Kiitos tuostakin näkökulmasta. Nyt minäkin ymmärrän, että nuo miesten kokemat paineet eivät synny tyhjästä. Jos ei ole aivan varma, että tanssitaito miellyttää haettavaa, mahdollisesti vaativaakin daamia, parempi kun ei varmuuden vuoksi hae ketään, ainakaan tuntematonta.


      • herneherneestä
        eikuutataivaalta kirjoitti:

        Kiitos tuostakin näkökulmasta. Nyt minäkin ymmärrän, että nuo miesten kokemat paineet eivät synny tyhjästä. Jos ei ole aivan varma, että tanssitaito miellyttää haettavaa, mahdollisesti vaativaakin daamia, parempi kun ei varmuuden vuoksi hae ketään, ainakaan tuntematonta.

        Kuulostaa sellaiselta ajattelulta, joka poikii huonoa ilmapiiriä. Eli liian epäluuloista.
        Jos on asettautunut vapaasti haettavaksi niin kyllä uskaltaa hakea. Varsinkin sitä tuntematonta uskaltaa hakea. On väärin leimata vastoin parempaa tietoa, jopa julmaa.
        Ehkä tuollaisia juttuja "nirsoilijasta" levittää tai antaa ymmärtää joku joka jostain ihan turhasta vetänyt herneen nenään.


      • kyllä_näitä_sattuu
        EiKaikkiTanssiMiellytä kirjoitti:

        Eilen sain tanssia lähes joka pelin eikä valittamista vienneissä, yhden foksin olisin mieluummin ollut tanssimatta. On tosi tylsää mennä vauhdilla suorat ja pyörähtää aina kulmissa vaikka rytmillisesti menikin ok. Sitä ihmettelen miten tansittaja ei ymmärrä tullaisen viennin turhuutta. Karkuun juoksen jos ei pääse yllättämään niin kuin eilen😞.

        "Sitä ihmettelen miten tanssittaja ei ymmärrä tuollaisen viennin turhuutta."
        Ehkäpä hän ajattelee samoin; ehkä musiikki tai joku muu on tuottanut pettymyksen ja sen takia häntä tympii.


    • Hmn

      Voisi ne muijatkin olla enemmän aktiivisia
      hakijoita naistenhaulla.
      Monelle ei enää kukaan kelpaa, kun se yksi ja ainoa
      olikin jo pelillä toisen muijan kanssa.

      • SiinäpäKatselen

        Voisi olla että pitäisi olla, mutta samassa mitassa haen kun minuakin on haettu. Siinä kuitenkin yleensä reilusti aikaa miehillä ennenkuin naistenhaut alkaa. Ei viitsi tunkea jos on alkuilta näyttänyt siltä ettei minun kanssani huvita tanssia.


      • Hklhf
        SiinäpäKatselen kirjoitti:

        Voisi olla että pitäisi olla, mutta samassa mitassa haen kun minuakin on haettu. Siinä kuitenkin yleensä reilusti aikaa miehillä ennenkuin naistenhaut alkaa. Ei viitsi tunkea jos on alkuilta näyttänyt siltä ettei minun kanssani huvita tanssia.

        Näin se valitettavasti menee.
        Jos ei kerran kelpaa, on vaikee tehdä sitä ekaa hakua. Ekan haun jälkeen ei enään mikään pysäytä. Jos tulee pakit, haen vierestä ja toivon että olis pakin antaneen kaveri.


      • ei_väkisin

        Niinpä. Ei sitä kovin monta kertaa viitsi naistenhaulla hakea miestä, joka ei koskaan hae minua miesten vuorolla. Kai se joku sanaton viesti on, että minun kanssa tanssiminen ei vaan kiinnosta. Mitäpä sitä sitten sen enempää kiusaamaan.


      • MaalimaaNähnyt
        ei_väkisin kirjoitti:

        Niinpä. Ei sitä kovin monta kertaa viitsi naistenhaulla hakea miestä, joka ei koskaan hae minua miesten vuorolla. Kai se joku sanaton viesti on, että minun kanssa tanssiminen ei vaan kiinnosta. Mitäpä sitä sitten sen enempää kiusaamaan.

        Ei se nyt noin ole.
        Tietysti puhun vain itseni puolesta.

        Minulla on valtavasti tanssituttuja pitkin eteläsuomen.
        Ensinnäkään en tunnista millään niitä kaikkia.
        Toiseksi. Illan aikana ei millään kerkiä hakeen kuin osaa.
        Kolmanneksi. Omaa vaimoa pitää vielä tanssittaa.

        Kyllä, ainakin minua saa hakea, vaikkei sitä kiitostanssia tai vastahakua kuuluis.
        Ei samana iltana, ei seuraavalla kerralla, eikä tunnu tulevsn koskaan.
        Suosituimmat naiset viedään aina ensin. Näitä ei tule haettua juuri koskaan. Ainoastaan joskus kun ne sattuu löytään vesipisteeltä tai muualta taukoa pitämässä.
        Jos tanssi on tuntunut "hyvältä" toisen osapuolen mielestä, on se usein miten miellyttävää toisenkin mielestä.
        Jos on "ei toivottu hakija" kyllä sen aistii. Nämä jos jättää rauhaan.

        Teitä ihanaisia on niin paljon ja ilta lyhyt.
        Välillä on tarkoitus hakea jotain "tiettyä" (esim. tangolle). Myöhästyy. Sen jälkeen odottelee taas kun seuraavat tangot soitetaan, on naistenhaku, tai ei vaan löydä etsimäänsä. Haen tuntemattomaan tai enkä saan katsehaun jota en voi vastustaa.

        Koitetaan unohtaa, kenen vuoro on hakea.
        Jos yhteinen tanssi on tuntunut hyvältä. Hae ja heittäydy viejän kyytiin.
        Kyllä sen "ei toivotun haun" tunnistaa.
        Syyllistyn varmasti joskus (petyn, jos olen juuri saanut katsekontaktin mieleiseen naiseen ja joku toinen tulee hakeen) hetken ekoilla tahdeilla harmittaa, ennen kuin taas antaudun musiikille ja tälle seuraajalleni.

        Tätä "Veit minulta illlan parhaat tanssit" ei sais näyttää.
        Täytys vaan koittaa ottaa joka hetkestä ilo irti.


      • Siinäpäkatselen
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        Ei se nyt noin ole.
        Tietysti puhun vain itseni puolesta.

        Minulla on valtavasti tanssituttuja pitkin eteläsuomen.
        Ensinnäkään en tunnista millään niitä kaikkia.
        Toiseksi. Illan aikana ei millään kerkiä hakeen kuin osaa.
        Kolmanneksi. Omaa vaimoa pitää vielä tanssittaa.

        Kyllä, ainakin minua saa hakea, vaikkei sitä kiitostanssia tai vastahakua kuuluis.
        Ei samana iltana, ei seuraavalla kerralla, eikä tunnu tulevsn koskaan.
        Suosituimmat naiset viedään aina ensin. Näitä ei tule haettua juuri koskaan. Ainoastaan joskus kun ne sattuu löytään vesipisteeltä tai muualta taukoa pitämässä.
        Jos tanssi on tuntunut "hyvältä" toisen osapuolen mielestä, on se usein miten miellyttävää toisenkin mielestä.
        Jos on "ei toivottu hakija" kyllä sen aistii. Nämä jos jättää rauhaan.

        Teitä ihanaisia on niin paljon ja ilta lyhyt.
        Välillä on tarkoitus hakea jotain "tiettyä" (esim. tangolle). Myöhästyy. Sen jälkeen odottelee taas kun seuraavat tangot soitetaan, on naistenhaku, tai ei vaan löydä etsimäänsä. Haen tuntemattomaan tai enkä saan katsehaun jota en voi vastustaa.

        Koitetaan unohtaa, kenen vuoro on hakea.
        Jos yhteinen tanssi on tuntunut hyvältä. Hae ja heittäydy viejän kyytiin.
        Kyllä sen "ei toivotun haun" tunnistaa.
        Syyllistyn varmasti joskus (petyn, jos olen juuri saanut katsekontaktin mieleiseen naiseen ja joku toinen tulee hakeen) hetken ekoilla tahdeilla harmittaa, ennen kuin taas antaudun musiikille ja tälle seuraajalleni.

        Tätä "Veit minulta illlan parhaat tanssit" ei sais näyttää.
        Täytys vaan koittaa ottaa joka hetkestä ilo irti.

        Sinulla kovasti mieltymys-katsekontakti yms. juttua. Olet se sama joka kirjoitti että saa myös ehdotuksia.
        Joskus minullakin tuollaisia illan juttuja, joissa joku selvästi mielistynyt hakee kovasti. Se ei kuitenkaan ole sitä mitä minä haen tai odotan. Ennemminkin tuntuisi järjelliseltä, jos ne tanssitaitoiset hakisi jotenkin niin, ettei pistä silmään se että minua ei haeta.
        Ymmärrän toki että huippukilpatanssiharrastajat hakevat niitä samoissa kerhoissa käyviä, mutta entä ne kaikki muut. Täytyykö joka miehen alkaa suhtautumaan itseensä parin vuoden kurssittautumisen jälkeen kuin olisi se huippu, joka tanssii vain niiden huippujen kanssa?
        Tai sitten osa on todellakin niin arkoja, ettei pysty hakemaan kuin saman kylän tyttöjä.
        Minusta jotenkin tuntuu, että vaikka käyt tanssimassa paljon, sinulla paljon muuta mielessä kuin tanssi. Ehkä se on muillakin noin. Ehkä olen kuvitellut liikaa että tanssi olisi jotenkin sellainen puhdas muusta irrallinen juttu.
        Tämä aloitus käsittelee nimenomaan sitä miksi, ilmeisesti aloittaja tarkoittaa itseään, ei haeta tanssimaan. Naisen näkökulmasta. Mutta ehkä se onkin niin, että tasa-arvo on hakutekniikkaankin vaikuttanut, niitä aktiivisia naisia, jotka ovat kiinnostuneita avoimesti haetaan eniten. Enkä tarkoita tällä sitä, että aktiiviset olisivat kiinnostuneita muusta kuin tanssista.


      • tanssia_vain

        "Minusta jotenkin tuntuu, että vaikka käyt tanssimassa paljon, sinulla paljon muuta mielessä kuin tanssi. Ehkä se on muillakin noin. Ehkä olen kuvitellut liikaa että tanssi olisi jotenkin sellainen puhdas muusta irrallinen juttu."

        Minä olen toinen mies, etäsuhteessa, ja haluan kommentoida kirjoitustasi. Tanssin oman puolisoni lisäksi monen muun naisen kanssa, erittäin paljon, ja voin kyllä kertoa että kyseessä on vain hurahtaminen tanssiin, en mitenkään usko että kukaan pystyy korvaamaan puolisoani. Hän on vain minun rakas kultamussukka ❤️️❤️️❤️️


      • Siinäpäkatselen
        tanssia_vain kirjoitti:

        "Minusta jotenkin tuntuu, että vaikka käyt tanssimassa paljon, sinulla paljon muuta mielessä kuin tanssi. Ehkä se on muillakin noin. Ehkä olen kuvitellut liikaa että tanssi olisi jotenkin sellainen puhdas muusta irrallinen juttu."

        Minä olen toinen mies, etäsuhteessa, ja haluan kommentoida kirjoitustasi. Tanssin oman puolisoni lisäksi monen muun naisen kanssa, erittäin paljon, ja voin kyllä kertoa että kyseessä on vain hurahtaminen tanssiin, en mitenkään usko että kukaan pystyy korvaamaan puolisoani. Hän on vain minun rakas kultamussukka ❤️️❤️️❤️️

        Hauska kuulla, ehkä tuolla toisellakin noin, minun omia arvioita kirjoituksista. Ehkä katsekontaktit liittyvät todellakin pelkkään tanssiin. Jotkut naiset sitten käsittävät väärin.


      • daadirlandaa
        Siinäpäkatselen kirjoitti:

        Sinulla kovasti mieltymys-katsekontakti yms. juttua. Olet se sama joka kirjoitti että saa myös ehdotuksia.
        Joskus minullakin tuollaisia illan juttuja, joissa joku selvästi mielistynyt hakee kovasti. Se ei kuitenkaan ole sitä mitä minä haen tai odotan. Ennemminkin tuntuisi järjelliseltä, jos ne tanssitaitoiset hakisi jotenkin niin, ettei pistä silmään se että minua ei haeta.
        Ymmärrän toki että huippukilpatanssiharrastajat hakevat niitä samoissa kerhoissa käyviä, mutta entä ne kaikki muut. Täytyykö joka miehen alkaa suhtautumaan itseensä parin vuoden kurssittautumisen jälkeen kuin olisi se huippu, joka tanssii vain niiden huippujen kanssa?
        Tai sitten osa on todellakin niin arkoja, ettei pysty hakemaan kuin saman kylän tyttöjä.
        Minusta jotenkin tuntuu, että vaikka käyt tanssimassa paljon, sinulla paljon muuta mielessä kuin tanssi. Ehkä se on muillakin noin. Ehkä olen kuvitellut liikaa että tanssi olisi jotenkin sellainen puhdas muusta irrallinen juttu.
        Tämä aloitus käsittelee nimenomaan sitä miksi, ilmeisesti aloittaja tarkoittaa itseään, ei haeta tanssimaan. Naisen näkökulmasta. Mutta ehkä se onkin niin, että tasa-arvo on hakutekniikkaankin vaikuttanut, niitä aktiivisia naisia, jotka ovat kiinnostuneita avoimesti haetaan eniten. Enkä tarkoita tällä sitä, että aktiiviset olisivat kiinnostuneita muusta kuin tanssista.

        "...Tai sitten osa on todellakin niin arkoja, ettei pysty hakemaan kuin saman kylän tyttöjä...että tanssi olisi jotenkin sellainen puhdas muusta irrallinen juttu..."

        Tässä ketjussa ollut ihan mukavaa ajatustenvaihtoa ja hyvä kun tulee esille asioita, mitä ja miten kukin ajattelee. Arkuutta hakea, joo sitäkin, mutta on siinä mukana tiettyä hienovaraisuutta, kun tuolla ei niin avoimesti ainakaan olla vonkaamassa ketään parin drinksun voimalla niin kuin saattaisi olla jossain toisaalla. Ei sitä ihan helpolla halua olla mielenkiintoisen henkilön osalta se illan mitäänsanomattomin tanssittaja.

        Jos olen sinkku ja uskoakseni hetero, niin ei tuo tanssi ole koskaan "vain pelkkää" tanssia. Tai ehkä semmoisen kanssa, joka ei herätä mielenkiintoa yhtään, niin se on sitä, ja silloin se on kyllä aika tylsää puurtamista. Mutta nämä ovat sitten juuri niitä, joita ei hae uudelleen, tai sitten näitä tuttuja, joita hakee lähinnä kohteliaisuudesta vaikka ei sekään kovin hyvä peruste taida olla hakemiselle. Saattaa antaa väärää viestiä tuokin, kuten on käynyt ilmi.

        Ja juu ehdottomasti toivon nykynaisilta aktiivisuutta enemmän lavoilla, ainakin omalla kohdalla aivan turhaa uskoa ja luottaa, että jokin katsekontakti tai hymyily toimiii hakutriggerinä. Hakuvuorot yms ovat vain ohjeellisia.


      • Siinäpäkatselen
        daadirlandaa kirjoitti:

        "...Tai sitten osa on todellakin niin arkoja, ettei pysty hakemaan kuin saman kylän tyttöjä...että tanssi olisi jotenkin sellainen puhdas muusta irrallinen juttu..."

        Tässä ketjussa ollut ihan mukavaa ajatustenvaihtoa ja hyvä kun tulee esille asioita, mitä ja miten kukin ajattelee. Arkuutta hakea, joo sitäkin, mutta on siinä mukana tiettyä hienovaraisuutta, kun tuolla ei niin avoimesti ainakaan olla vonkaamassa ketään parin drinksun voimalla niin kuin saattaisi olla jossain toisaalla. Ei sitä ihan helpolla halua olla mielenkiintoisen henkilön osalta se illan mitäänsanomattomin tanssittaja.

        Jos olen sinkku ja uskoakseni hetero, niin ei tuo tanssi ole koskaan "vain pelkkää" tanssia. Tai ehkä semmoisen kanssa, joka ei herätä mielenkiintoa yhtään, niin se on sitä, ja silloin se on kyllä aika tylsää puurtamista. Mutta nämä ovat sitten juuri niitä, joita ei hae uudelleen, tai sitten näitä tuttuja, joita hakee lähinnä kohteliaisuudesta vaikka ei sekään kovin hyvä peruste taida olla hakemiselle. Saattaa antaa väärää viestiä tuokin, kuten on käynyt ilmi.

        Ja juu ehdottomasti toivon nykynaisilta aktiivisuutta enemmän lavoilla, ainakin omalla kohdalla aivan turhaa uskoa ja luottaa, että jokin katsekontakti tai hymyily toimiii hakutriggerinä. Hakuvuorot yms ovat vain ohjeellisia.

        " Tai ehkä semmoisen kanssa, joka ei herätä mielenkiintoa yhtään, niin se on sitä, ja silloin se on kyllä aika tylsää puurtamista. "
        Ok. Mutta entä kun ei kaikki naiset siellä oikeasti ole odottamassa kosintoja
        ? Periaatteessa silloin kaikki miehet ovat yhtä mielenkiinnottomia ja jos noin olisi, tanssi olisi aika tylsää puurtamista ja tanssipaikalle ei yleensäkään varmaan silloin edes tulisi. VÄÄRIN.
        Homma menee niin, että pitää yleensä ihmisistä, viihtyy väkijoukossa ja musiikki luo tunnelman. Tanssi on siis kivaa. Jos tanssii edes viiden kanssa illassa, se on 20 henk./kk ja ehkä 200 henkilöä vuodessa. Ja vähänkään normaali ei ole noiden kaikkien kanssa menossa naimisiin. Puhumattakaan siitä, että aktiivisempien kohdalla määrät ovat huomattavasti suuremmat.
        Jos tanssi tuntuu mielenkiinnottomalta puurtamiselta jos ei ole partnerista kiinnostunut niin onkohan tanssi silloin ollenkaan omin laji?
        Enhän tietenkään voi sanoa, että tuo ei ole totta. Varmaan monelle on totisinta totta, mutta asenteena minun vaatimattomasta perspektiivistäni väärin.
        Tanssissa näin heterosta tietenkin mies on mielenkiintoisempi, mutta sitä ei mielellään sen pidemmälle meneviä johtopäätöksiä kiitos :). Tanssi on tanssia ja muu on muuta. Eri asia jos tykkää tanssia puolison kanssa.
        "Ei sitä ihan helpolla halua olla mielenkiintoisen henkilön osalta se illan mitäänsanomattomin tanssittaja."
        Tuo hyvin mielenkiintoinen pointti. Syväluotaava suorastaan. Joissakin tanssipaikoilla juuri tuollaisia varmaan siellä pöydissä istuksii ja seisoskelee nurkissa. Eli miten suomalaisen miehen itsetuntoon voisi vaikuttaa? Jos se ei vaan päätä tarttua härkää sarvista ja alkaa tanssia (minkälaisen asenteen tanssi minusta tarvitsee), niin ei taida tanssia se porukka tulevaisuudessakaan.


      • Siinäpäkatselen

        "että tanssi olisi jotenkin sellainen puhdas muusta irrallinen juttu..."
        Tuohon vielä, että kun ei tunneta toisia ihmisiä mitenkään, ei heidän taustojaan, ammattejaan, sielunelämäänsä, poliittisia kantoja, edes nimeä suurelta osalta, niin miten se henkilö voi olla muuta kuin person grata, eli toivottu henkilö, ja syy miksi on toivottu on se, että se on se jonka kanssa tanssii.
        Minusta osa tanssin hienoudesta on siinä.


      • daadirlandaa
        Siinäpäkatselen kirjoitti:

        "että tanssi olisi jotenkin sellainen puhdas muusta irrallinen juttu..."
        Tuohon vielä, että kun ei tunneta toisia ihmisiä mitenkään, ei heidän taustojaan, ammattejaan, sielunelämäänsä, poliittisia kantoja, edes nimeä suurelta osalta, niin miten se henkilö voi olla muuta kuin person grata, eli toivottu henkilö, ja syy miksi on toivottu on se, että se on se jonka kanssa tanssii.
        Minusta osa tanssin hienoudesta on siinä.

        No joo, välillä ehkä ajatuksenjuoksu ja kirjoitus samoilevat omia polkujaan :) Mutta silti tuossa edellisessä kommentissasi mainitset myös asioita, mitä se oma mielentila aikaansaa. Olen alunperin lähtenyt tanssikurssille ja sittemmin tanssilavalle tavatakseni naisia, siinä vaiheessa en edes uskonut pitäväni tanssimisesta saati oppivani jotain. Riiustelu on ollut enemmän kuin laimeaa, kun se ei tosiaan ole enää lavoilla se ensisijainen agenda. Ja siksipä sitä aika usein pitää tanssitaukoja, vähän niin kuin vieroittaa itseään tanssimisesta. Lopettaminen ei ole vielä onnistunut vaikka aika monta kertaa jo harjoitellut. Jos lavoilla tulisi parempaa musiikkia, niin sitten pelkkä tanssiminenkin voisi olla ihan hauskaa, nyt suurin osa on vähän kuin kaurapuuroa söisi, onneksi jokunen sattuma välillä löytyy lusikkaan.


      • MaalimaaNähnyt
        daadirlandaa kirjoitti:

        No joo, välillä ehkä ajatuksenjuoksu ja kirjoitus samoilevat omia polkujaan :) Mutta silti tuossa edellisessä kommentissasi mainitset myös asioita, mitä se oma mielentila aikaansaa. Olen alunperin lähtenyt tanssikurssille ja sittemmin tanssilavalle tavatakseni naisia, siinä vaiheessa en edes uskonut pitäväni tanssimisesta saati oppivani jotain. Riiustelu on ollut enemmän kuin laimeaa, kun se ei tosiaan ole enää lavoilla se ensisijainen agenda. Ja siksipä sitä aika usein pitää tanssitaukoja, vähän niin kuin vieroittaa itseään tanssimisesta. Lopettaminen ei ole vielä onnistunut vaikka aika monta kertaa jo harjoitellut. Jos lavoilla tulisi parempaa musiikkia, niin sitten pelkkä tanssiminenkin voisi olla ihan hauskaa, nyt suurin osa on vähän kuin kaurapuuroa söisi, onneksi jokunen sattuma välillä löytyy lusikkaan.

        "Parempaa musiikkia"

        Mitä tarkoitat?
        Minä toivoisin enemmän hitaita.
        Minulle riittäis kun soitettas valssia, hidasta valssia, paljon tangoja ja hitaita. Muutamat rumpat tai cha caat ja ehkå yhdet nopeenmat foksit.
        Muita tanssilajeja ei tarvis soitella.

        Näistä olis hyvä tanssi-ilta tehty.


      • häräntappomeininkiä
        Siinäpäkatselen kirjoitti:

        " Tai ehkä semmoisen kanssa, joka ei herätä mielenkiintoa yhtään, niin se on sitä, ja silloin se on kyllä aika tylsää puurtamista. "
        Ok. Mutta entä kun ei kaikki naiset siellä oikeasti ole odottamassa kosintoja
        ? Periaatteessa silloin kaikki miehet ovat yhtä mielenkiinnottomia ja jos noin olisi, tanssi olisi aika tylsää puurtamista ja tanssipaikalle ei yleensäkään varmaan silloin edes tulisi. VÄÄRIN.
        Homma menee niin, että pitää yleensä ihmisistä, viihtyy väkijoukossa ja musiikki luo tunnelman. Tanssi on siis kivaa. Jos tanssii edes viiden kanssa illassa, se on 20 henk./kk ja ehkä 200 henkilöä vuodessa. Ja vähänkään normaali ei ole noiden kaikkien kanssa menossa naimisiin. Puhumattakaan siitä, että aktiivisempien kohdalla määrät ovat huomattavasti suuremmat.
        Jos tanssi tuntuu mielenkiinnottomalta puurtamiselta jos ei ole partnerista kiinnostunut niin onkohan tanssi silloin ollenkaan omin laji?
        Enhän tietenkään voi sanoa, että tuo ei ole totta. Varmaan monelle on totisinta totta, mutta asenteena minun vaatimattomasta perspektiivistäni väärin.
        Tanssissa näin heterosta tietenkin mies on mielenkiintoisempi, mutta sitä ei mielellään sen pidemmälle meneviä johtopäätöksiä kiitos :). Tanssi on tanssia ja muu on muuta. Eri asia jos tykkää tanssia puolison kanssa.
        "Ei sitä ihan helpolla halua olla mielenkiintoisen henkilön osalta se illan mitäänsanomattomin tanssittaja."
        Tuo hyvin mielenkiintoinen pointti. Syväluotaava suorastaan. Joissakin tanssipaikoilla juuri tuollaisia varmaan siellä pöydissä istuksii ja seisoskelee nurkissa. Eli miten suomalaisen miehen itsetuntoon voisi vaikuttaa? Jos se ei vaan päätä tarttua härkää sarvista ja alkaa tanssia (minkälaisen asenteen tanssi minusta tarvitsee), niin ei taida tanssia se porukka tulevaisuudessakaan.

        "Eli miten suomalaisen miehen itsetuntoon voisi vaikuttaa? Jos se ei vaan päätä tarttua härkää sarvista ja alkaa tanssia (minkälaisen asenteen tanssi minusta tarvitsee), niin ei taida tanssia se porukka tulevaisuudessakaan."

        Tähänkö se lopulta tyssää, se niiden uusien tanssitaitoisten miesten ilmaantuminen lavoille? Sitähän tuo aloittaja nimittäin juuri kysyi, mistä niitä löytyisi. Tämä polveileva keskustelu sisältää kyllä paljon avartavaa pohdintaa siitä, miksi haetaan, miksi ei haeta ja mitä missäkin tilanteessa ajatellaan jne. Ok, tarpeellista sekin.

        Mutta tuohon kohtalonkysymykseen, mistä uusia tanssitaitoisia miehiä, siihen on tullut aika vähän konkreettisia ehdotuksia. Sen sijaan vaatimuksia ja vähintäänkin toivomuksia leijuu kyllä ilmassa sakeanaan. Tanssimisen pitäisi olla miellyttävää ja pitäisi päästä tanssimaan osaavan parin kanssa ja juuri niitä itselle tärkeitä lajeja. Miehen olisi hyvä osata vähintään perusteet kaikista lavatansseista, jotta voisi viedä daameja "kunnialla" lajinmukaisesti. Joku mainitsi, että tanssiminen saattaa myös vaatia tietynlaista röyhkeyttä, jota harvemman suomalaisen takataskusta löytyy.

        Mitähän tuo kohderyhmä, ne ei-tanssivat miehet, ajattelisi tästä kaikesta? Heitä tuskin nämä tanssikeskustelut kovin paljon kiinnostaa, mutta jos sattuisi kiinnostamaan, iskisikö rimakauhu heti kättelyssä näitä lukiessa? Vai härkää sarvista ja tanssikurssille?


      • TanssejaNähnyt
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        "Parempaa musiikkia"

        Mitä tarkoitat?
        Minä toivoisin enemmän hitaita.
        Minulle riittäis kun soitettas valssia, hidasta valssia, paljon tangoja ja hitaita. Muutamat rumpat tai cha caat ja ehkå yhdet nopeenmat foksit.
        Muita tanssilajeja ei tarvis soitella.

        Näistä olis hyvä tanssi-ilta tehty.

        Jos tuo olisi tanssilajien maksimi, muuten ok, mutta pudottaisin tangot ja nopeat foksit (jos ei hyviä fuskuun tai buggiin), jättäisin hitaat (foksit) ja poistettujen tilalle jive ja salsa.

        Mutta kaikkeahan pitää soittaa, jotta jokainen saa jotain.

        PS. Kuka muuten ymmärtää millä logiikalla noita capchoja rastitetaan?


      • daadirlandaa
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        "Parempaa musiikkia"

        Mitä tarkoitat?
        Minä toivoisin enemmän hitaita.
        Minulle riittäis kun soitettas valssia, hidasta valssia, paljon tangoja ja hitaita. Muutamat rumpat tai cha caat ja ehkå yhdet nopeenmat foksit.
        Muita tanssilajeja ei tarvis soitella.

        Näistä olis hyvä tanssi-ilta tehty.

        En välitä perinteisestä tanssilavamusiikista, jota edelleen tuntuu suurin osa olevan. Joitakin poikkeuksia onneksi löytyy, joilla yritystä muuhun, mutta eipä noita tule kuultua kuina kerran pari vuoden aikana, kun samalla tanssipaikalla tulee vain käytyä. Ehkä tärkein syy, miksi tulee käytyä tanssikursseilla, on juurikin se, että siellä kuulee jotain omille korville sopivaa tai siis semmoista, joka houkuttaa tanssimiseen, on se sitten nopeaa tai hidasta. Tanssilaji rajoituksille ei ole tarvetta, onhan se hyvä, että soitetaan näitä tanhuja ja humppia, niin kerkeää rauhassa käymään juomassa. Minulle ei ole merkitystä, onko musiikissa tempot yms kohdillaan, vaan se, mitä fiiliksiä se antaa juuri sillä hetkellä. Askeleet muovautuvat siitä tunnelmasta.


      • Siinäpäkatselen
        häräntappomeininkiä kirjoitti:

        "Eli miten suomalaisen miehen itsetuntoon voisi vaikuttaa? Jos se ei vaan päätä tarttua härkää sarvista ja alkaa tanssia (minkälaisen asenteen tanssi minusta tarvitsee), niin ei taida tanssia se porukka tulevaisuudessakaan."

        Tähänkö se lopulta tyssää, se niiden uusien tanssitaitoisten miesten ilmaantuminen lavoille? Sitähän tuo aloittaja nimittäin juuri kysyi, mistä niitä löytyisi. Tämä polveileva keskustelu sisältää kyllä paljon avartavaa pohdintaa siitä, miksi haetaan, miksi ei haeta ja mitä missäkin tilanteessa ajatellaan jne. Ok, tarpeellista sekin.

        Mutta tuohon kohtalonkysymykseen, mistä uusia tanssitaitoisia miehiä, siihen on tullut aika vähän konkreettisia ehdotuksia. Sen sijaan vaatimuksia ja vähintäänkin toivomuksia leijuu kyllä ilmassa sakeanaan. Tanssimisen pitäisi olla miellyttävää ja pitäisi päästä tanssimaan osaavan parin kanssa ja juuri niitä itselle tärkeitä lajeja. Miehen olisi hyvä osata vähintään perusteet kaikista lavatansseista, jotta voisi viedä daameja "kunnialla" lajinmukaisesti. Joku mainitsi, että tanssiminen saattaa myös vaatia tietynlaista röyhkeyttä, jota harvemman suomalaisen takataskusta löytyy.

        Mitähän tuo kohderyhmä, ne ei-tanssivat miehet, ajattelisi tästä kaikesta? Heitä tuskin nämä tanssikeskustelut kovin paljon kiinnostaa, mutta jos sattuisi kiinnostamaan, iskisikö rimakauhu heti kättelyssä näitä lukiessa? Vai härkää sarvista ja tanssikurssille?

        " iskisikö rimakauhu heti kättelyssä näitä lukiessa? Vai härkää sarvista ja tanssikurssille? "
        Mistä lie tuli mieleen ?:)
        Eikö tuosta voisi aloittaa?
        https://www.youtube.com/watch?v=yD7Tr6p8HQo


    • Seisojamiehet

      Naisenemmistöistä on keskusteltu useaan otteeseen. Taitaa olla niin, että tämä ilmiö koskee pääasiassa eteläistä Suomea. Harvinaisempaa, mutta miesenemistöisiäkin tansseja on osunut kohdalle. Jotkut esiintyjät ilmeisesti vetävät "ylimääräisiä" naisia paikalle. Olen myös ollut havaitsevanani, että joidenkin tanssilajien kursseilla naisten kiinnostus on ollut miehiä vähäisempää. Ja varmaan on naistenkin suosimia lajeja. Naisia näyttää kiinnostavan kovasti ryhmätanssi/liikunta. Mitenkään runsasta ei taida olla naisten(kaan) kiinnostus esim. kilpatanssiin, varsinkaan varttuneemmalla iällä. Ehkä osa naisista ajattelee osaamisen olevan vahvasti miehestä kiinni.

      Hakemiset ovat oma juttunsa. Nykyään tanssilajeja on paljon, mikä vaikeuttaa hakemista. Hetkessä ei opi kuka osaa mitäkin ja voi olla suorastaan kärsimys, jos hakee (tai tulee haetuksi) mielilajiin siihen sopeutumatonta. Kysymys ei ole pelkästään omien nautintojen maksimoimisesta, vaan myös pelosta aiheuttaa epäonnistumista vähemmän tunnetun kanssa.

      Tuttuja on siis paljon helpompi hakea. Silti on monia syitä miksi kaikkia tuttujakaan ei haeta, vaikka käydään vuosia samoilla lavoilla. Joskus näitä ei vaan ala hakemaan, vaikka heissä tai heidän taidoissaan ei olisi mitään ei-toivottua. Usein jää suuri joukko miehiä hakematta naistentunnilla (tosin sama ilmiö miesten vuoroilla), joukossa taitavia miehiä.

      Monet naiset ovat kiinnostuneita hakemaan, mutta kun kehittyvät tarpeeksi, tanssi ei niin enää kiinnostakaan. Usein käy myös niin, että vähänkin hitaampi mies ei ehdi hakea haluamiaan, ja naiset luulevat miehen haluttomaksi hakemaan, eivätkä hae enää itsekään. Ehkä toimii toiseenkin suuntaan. Tansseissa menestyminen saattaa siis vaatia jonkinasteista röyhkeyttä, mikä ei kaikkien miesten eikä naisten luonteelle sovi.

      Seinustalle jäämistään ja sen ihheellisiä syitä miettii moni mieskin.

      • herneherneestä

        "Nykyään tanssilajeja on paljon, mikä vaikeuttaa hakemista. Hetkessä ei opi kuka osaa mitäkin ja voi olla suorastaan kärsimys, jos hakee (tai tulee haetuksi) mielilajiin siihen sopeutumatonta."
        Eikö tuohonkin olisi lääke se, että osaisi ainakin melkein joka tanssista vähintään perusteet jollain yleisellä tavalla tanssia. Miehenhän ei kuulukaan viedä suoraan naisen taitoja arvoimatta ihan kaikkea mitä itse sattuu osaamaan.
        Jos mies tanssii jotenkin hirveän erikoisesti, niin ainakin minä ymmärrän ettei silloin kannatakaan hakea kuin niitä jotka tuntevat sen tanssityylin.
        Joskus vain käy mielessä, että onko jollakin jotain jotakuta vastaan, onko joku arvostellut jonkun luonnetta tai ajatteleeko joku jostakusta jotain kummallista. Ei niin miellyttävää ajateltavaa. Tuollainen kupla kannattaisi varmaan puhkaista.


      • herneherneestä

        "Tansseissa menestyminen saattaa siis vaatia jonkinasteista röyhkeyttä, mikä ei kaikkien miesten eikä naisten luonteelle sovi. "
        Minusta tuo on hyvä hajatelma.


      • Herneeihyvälattialla
        herneherneestä kirjoitti:

        "Nykyään tanssilajeja on paljon, mikä vaikeuttaa hakemista. Hetkessä ei opi kuka osaa mitäkin ja voi olla suorastaan kärsimys, jos hakee (tai tulee haetuksi) mielilajiin siihen sopeutumatonta."
        Eikö tuohonkin olisi lääke se, että osaisi ainakin melkein joka tanssista vähintään perusteet jollain yleisellä tavalla tanssia. Miehenhän ei kuulukaan viedä suoraan naisen taitoja arvoimatta ihan kaikkea mitä itse sattuu osaamaan.
        Jos mies tanssii jotenkin hirveän erikoisesti, niin ainakin minä ymmärrän ettei silloin kannatakaan hakea kuin niitä jotka tuntevat sen tanssityylin.
        Joskus vain käy mielessä, että onko jollakin jotain jotakuta vastaan, onko joku arvostellut jonkun luonnetta tai ajatteleeko joku jostakusta jotain kummallista. Ei niin miellyttävää ajateltavaa. Tuollainen kupla kannattaisi varmaan puhkaista.

        "Eikö tuohonkin olisi lääke se, että osaisi ainakin melkein joka tanssista vähintään perusteet jollain yleisellä tavalla tanssia. Miehenhän ei kuulukaan viedä suoraan naisen taitoja arvoimatta ihan kaikkea mitä itse sattuu osaamaan."

        Jos noin osattaisiin, se jo vähän helpottaisi hakijan tuskaa. Mielilajin kohdalla perustaidot eivät iltaa pelasta, ellei vastapuoleksi osu muuten mieluisa daami. Tottakai alku on aina arviointia, monesti sopivuus selviää jo alkuasennosta ja otteista.


      • herneherneestä
        Herneeihyvälattialla kirjoitti:

        "Eikö tuohonkin olisi lääke se, että osaisi ainakin melkein joka tanssista vähintään perusteet jollain yleisellä tavalla tanssia. Miehenhän ei kuulukaan viedä suoraan naisen taitoja arvoimatta ihan kaikkea mitä itse sattuu osaamaan."

        Jos noin osattaisiin, se jo vähän helpottaisi hakijan tuskaa. Mielilajin kohdalla perustaidot eivät iltaa pelasta, ellei vastapuoleksi osu muuten mieluisa daami. Tottakai alku on aina arviointia, monesti sopivuus selviää jo alkuasennosta ja otteista.

        "Mielilajin kohdalla perustaidot eivät iltaa pelasta, ellei vastapuoleksi osu muuten mieluisa daami. "
        Ja mieti sitten daamin näkökulmasta, jonka mielilaji ei tule koskaan edes koeteltua, joka ei pääse siihen mitenkään kiinni, koska ei haeta.
        Vastaukseksi tulee tietenkin että onhan naistenhaku. On, on tietenkin, mutta kuvaan astuu se ajatus, että jos minun kanssani ei tykätä tanssia. Niin se että ikäänkuin pakottaa miehelle sen tanssin ei tunnu kivalta eikä se mielilaji tule siinäkään koeteltua lopulta.


      • Kjdhk
        herneherneestä kirjoitti:

        "Mielilajin kohdalla perustaidot eivät iltaa pelasta, ellei vastapuoleksi osu muuten mieluisa daami. "
        Ja mieti sitten daamin näkökulmasta, jonka mielilaji ei tule koskaan edes koeteltua, joka ei pääse siihen mitenkään kiinni, koska ei haeta.
        Vastaukseksi tulee tietenkin että onhan naistenhaku. On, on tietenkin, mutta kuvaan astuu se ajatus, että jos minun kanssani ei tykätä tanssia. Niin se että ikäänkuin pakottaa miehelle sen tanssin ei tunnu kivalta eikä se mielilaji tule siinäkään koeteltua lopulta.

        "Mielilaji" ei kohtaa.
        Ei tämä voi millään kohdata.
        Näiden kurssitettujen mielilajit muuttuu joka viikko.
        Ei enään ole tanssiniloa. On vain kursseilla opitun asian oppimisen ilo.


      • Jgfhk
        herneherneestä kirjoitti:

        "Nykyään tanssilajeja on paljon, mikä vaikeuttaa hakemista. Hetkessä ei opi kuka osaa mitäkin ja voi olla suorastaan kärsimys, jos hakee (tai tulee haetuksi) mielilajiin siihen sopeutumatonta."
        Eikö tuohonkin olisi lääke se, että osaisi ainakin melkein joka tanssista vähintään perusteet jollain yleisellä tavalla tanssia. Miehenhän ei kuulukaan viedä suoraan naisen taitoja arvoimatta ihan kaikkea mitä itse sattuu osaamaan.
        Jos mies tanssii jotenkin hirveän erikoisesti, niin ainakin minä ymmärrän ettei silloin kannatakaan hakea kuin niitä jotka tuntevat sen tanssityylin.
        Joskus vain käy mielessä, että onko jollakin jotain jotakuta vastaan, onko joku arvostellut jonkun luonnetta tai ajatteleeko joku jostakusta jotain kummallista. Ei niin miellyttävää ajateltavaa. Tuollainen kupla kannattaisi varmaan puhkaista.

        " Jos mies tanssii jotenkin hirveän erikoisesti, niin ainakin minä ymmärrän ettei silloin kannatakaan hakea kuin niitä jotka tuntevat sen tanssityylin."

        Jos kyseessä on suljetunotteen tanssi.
        Hae. Kyllä sinä osaat seurata.


      • herneherneestä
        Jgfhk kirjoitti:

        " Jos mies tanssii jotenkin hirveän erikoisesti, niin ainakin minä ymmärrän ettei silloin kannatakaan hakea kuin niitä jotka tuntevat sen tanssityylin."

        Jos kyseessä on suljetunotteen tanssi.
        Hae. Kyllä sinä osaat seurata.

        "Hae. Kyllä sinä osaat seurata."
        Kiitos kannustuksesta :D, lukea ainakin osaan...


      • ErikoisenKyydit
        herneherneestä kirjoitti:

        "Hae. Kyllä sinä osaat seurata."
        Kiitos kannustuksesta :D, lukea ainakin osaan...

        Lavoilla kun näkee näitä viejiä jotka tanssii hyvällä tavalla "hirveän omituisesti"
        Heitä on yllättävän helppo seurata
        Käy kokeilemassa😀


      • Jokuonsyy
        herneherneestä kirjoitti:

        "Mielilajin kohdalla perustaidot eivät iltaa pelasta, ellei vastapuoleksi osu muuten mieluisa daami. "
        Ja mieti sitten daamin näkökulmasta, jonka mielilaji ei tule koskaan edes koeteltua, joka ei pääse siihen mitenkään kiinni, koska ei haeta.
        Vastaukseksi tulee tietenkin että onhan naistenhaku. On, on tietenkin, mutta kuvaan astuu se ajatus, että jos minun kanssani ei tykätä tanssia. Niin se että ikäänkuin pakottaa miehelle sen tanssin ei tunnu kivalta eikä se mielilaji tule siinäkään koeteltua lopulta.

        Ei se kivalta tunnu, jos ei pääse pääsääntöisesti tanssimaan haluamallaan tavalla ja tasolla, ja vieläpä itselleen vähintään kohtuullisesti sopivan persoonan kanssa. Jos on vain yksi mielilaji ja sitä soitetaan harvoin tai ei ollenkaan, yksistään siinä onnistumiseen ei illan menestystä kannata perustaa. Tilannetta ei paranna, jos joitakin lajeja ei halua tanssia ollenkaan.

        Vaikea sanoa, miksi kaikkia ei haluta hakea. Itse (mies) pääsin paremmin tanssimaan opettelun alkuvuosina, mutta myöhemmin liiallinen oppiminen tai joku muu syy (vuosien lisääntyminen?) on johtanut alamäkeen. Luultavasti jo mitat ovat naisten miesihanteelle liian vaatimattomat. Muutamat tutut hakevat kyllä vaikka takanurkista. Itse pyrin hakemaan välttäen merkittäviä eroavuuksia millään alueella. Haen sen "sopivan" myös paljastuneesta takarivistä, hitaana usein juuri niin, tai luovutan. En ehkä tee vastahakua, jos haetaan perustanssimiseen, tai ei muuten suju. Joskus jää koko ilta tanssimatta.

        Vähemmän suosituille ei liene muuta neuvoa kuin tunnistaa syitä ja olla aktiivinen. Juuri tuo aktiivisuus saattaa olla se pahin kompastus.


    • näinsemeneevai

      Tanssitaitoiset miehet hakevat mielenkiintoisen näköistä ja hyvän tanssitaidon omaavaa naista tanssiin. Jollekkin maistissa olevalle peräkammarinpojalle voi tietysti kelvata "kolo kuin kolo", mutta eikä silloin tanssitaidoista/rytmitajusta ole niin väliä. Harmillista kyllä, he löytävät usein hosuessaan vain sen "väärän" b-kolon...

      • Mr.b-

        Sinulla paljon kostettavaa. Mutta kerro ihmeessä minkälainen on mielenkiintoisen näköinen.


    • deeze

      Äijät seurustelee kaikki illat nyrkkikyllikin kanssa kun akka otti ja lähti.

    • Asiatpysyvät

      Jos on kaivannut näitä juttuja, tässä kohtalaisen uuttakin, eikä asia mihinkään vanhene
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/10712149/kolmilammen-pieni-pro-piiri

      Varmin keino olisi saada tanssipaikoille lisää miehiä, jos lavoilla kävisi vielä nykyistäkin enemmän niitä halutuimpia naisia.

      Naiset voisivat olla paljon tarkempia itsensä esittelyssä, jotta heidän "ongelmiinsa" voisi paremmin vastailla. Samoin deittipalstoilla, itsestä kerrotaan yleensä vain ikä. Tansseissakin ikä on vain yksi monista tanssiinpääsyyn vaikuttavista tekijöistä. Ei ole mitenkään poikkeuksellista, jos tansseissa joku 50-60 vuotias nainen pääsee paremmin tanssimaan kuin jotkut 30-40 vuotiaat. Vaikkakin keskimäärin nuoremmat ovat suosituimpia.

      • aloittaja-

        Kyse on aika laajasta "ongelmasta" eikä yhtä vastausta löydy, helposta puhumattakaan.
        Melkein kaikissa harrastupiireissä on naisia enemmän. Naiset myös opiskelevat miehiä enemmän ja pidempään. Ainakin Suomessa. Pitäisi varmaan selvittää maailmanlaajuinen tilanne.
        Jossain työväenopiston puutöissä on ehkä miehiä enemmän kuin naisia, mutta luultavasti sekin asia "korjaantuu" tulevaisuudessa.
        Miehet kansoittavat tiettyjä pubeja vielä enemmän kuin naiset -toistaiseksi.

        Minulla aloittajana on käsitys omasta tilanteestani, oikeastaan ei aina kovin heikko ollenkaan, jopa päinvastoin joskus. Ihan yleisesti vain näin rustailin :)


      • a-loittaja

        -Mikä meidän vapaudenkaipuisten osa siinä kuviossa sitten on? Minun osani enimmäkseen seistä siellä lehmijonossa tyhjänpanttina.
        - Mikä meidän vapaudenkaipuisten osa siinä kuviossa sitten on? Minun osani enimmäkseen seistä siellä lehmijonossa tyhjänpanttina.
        -Josta ajattelenkin myös niin, että voisiko yksi syy keskimääräistä hatarammelle menestykselleni tuolla lehmijonoissa ollakin se, että minusta ei niin muuta iloa heru kun se tanssi.... Jospa se on niin ilmeistä.
        :D
        Jostain syystä aloin ajatella keskustelun edetessä etten välttämättä lisämiehiä lavoille taida kaivata. Vastaukset osittain sen sorttisia. Parempi vain jos sinne tulevat ne jotka ehdottomasti ovat kiinnostuneimpia tanssista. Tanssittakoot sen minkä tanssittavat...


      • a-loittaja

        Tuossa siis aiempia kommenttejani joita keräsin todisteeksi ajatuskulkuni etenemisestä.


      • tanssiva_mies
        a-loittaja kirjoitti:

        -Mikä meidän vapaudenkaipuisten osa siinä kuviossa sitten on? Minun osani enimmäkseen seistä siellä lehmijonossa tyhjänpanttina.
        - Mikä meidän vapaudenkaipuisten osa siinä kuviossa sitten on? Minun osani enimmäkseen seistä siellä lehmijonossa tyhjänpanttina.
        -Josta ajattelenkin myös niin, että voisiko yksi syy keskimääräistä hatarammelle menestykselleni tuolla lehmijonoissa ollakin se, että minusta ei niin muuta iloa heru kun se tanssi.... Jospa se on niin ilmeistä.
        :D
        Jostain syystä aloin ajatella keskustelun edetessä etten välttämättä lisämiehiä lavoille taida kaivata. Vastaukset osittain sen sorttisia. Parempi vain jos sinne tulevat ne jotka ehdottomasti ovat kiinnostuneimpia tanssista. Tanssittakoot sen minkä tanssittavat...

        Kyllä sinuakin on varmasti haettu... mutta, mutta, oletko heittäytynyt tanssiin niin että siitä on tullut hyvä tanssi? Hyvät tanssijat huomataan, asenne on tärkeämpi kuin taidot.


    • m-hakija

      Aika mahdotonta on antaa yleistä vastausta siihen miksi joitakin ei haeta juuri ollenkaan. Yleisellä tasolla tätä ongelmaa täällä pohditaan, koska yksilötasolle ei ole riittävästi lähtötietoja. Paikan päällä itse tiedän varsin hyvin joidenkin osalta miksi en heitä hae. Useimpien miesten kohdalla tämä syy ei voi olla yhtä merkittävä. Tuskinpa kaikilla syyt ovat samoja, aina molemminpuolin sopivia haettavia/hakijoita ei vain ole riittävästi paikalla.

      Uskoisin miehissä olevan vähemmän yksistään tanssitaidon perusteella hakevia kuin naisissa. Tämä on aistittavissa myös naisten suorittamista hauista. Paljon istuva tuntematon mies kuin mies tulkitaan ilmeisesti sopivaksi kohteeksi keskiarvoista vaatimattomammin tanssivien osalta.

      Eiköhän vapaudenkaipuu ole luontainen ominaisuus jokaiselle. Kuten itsekin arvelit määrä ei välttämättä ole ratkaisu kaikille "hakuongelmaisille".

      • em-paatikko

        " Paljon istuva tuntematon mies kuin mies tulkitaan ilmeisesti sopivaksi kohteeksi keskiarvoista vaatimattomammin tanssivien osalta."
        Tai sitten empaatikko tekee pistokokeen. Itseänikin haetaan joskus pistokoeluenteisesti. Ilmeestä päätellen tulos on yllättänyt kun olen osannutkin tanssia/olla hyvä vietävä.
        Elämä yllättää toisinaan. Onneksi myös positiivisesti.


      • tupla_tai_kuitti

        Pistokoehaku vaatii hieman seikkailuhenkeä. Mutta tarvitseeko välttämättä olla empaatikko, jotta näitä "pistokkaita" uskaltaa tehdä? Varman päälle pelaajia tällainen taktiikka tuskin jaksaa innostaa.


      • em-paatikko
        tupla_tai_kuitti kirjoitti:

        Pistokoehaku vaatii hieman seikkailuhenkeä. Mutta tarvitseeko välttämättä olla empaatikko, jotta näitä "pistokkaita" uskaltaa tehdä? Varman päälle pelaajia tällainen taktiikka tuskin jaksaa innostaa.

        Jos pistokokeen tulos ei tuota positiivista tulosta tanssissa, niin lepuutan itseäni jutustelemalla saaliini kanssa. Sitten joskus haen istujan koska se on joku joka hakenut minua aiemmin. Seikkailuhenki riittää myös syyksi.
        Tanssipaikoilla suurin osa miespuolisista tanssijoista on varmanpäällehakijoita, joilla ei varsinaista tanssipaikkahenkeä laajemmin ole. Että ei uhrauduta hetkeksikään tutun mukavuusalueen ulkopuolelle.
        Noin esimerkiksi kesälomareissulla ei varmaan kannata edes käydä kierroksella vieraissa tanssipaikoissa naispulisen ihmisen. Ei ne kuitenkaan hae! Vain joku joka ei osaa tanssia hakee. Tietenkin.


      • HakuVaikeinOsuus
        em-paatikko kirjoitti:

        Jos pistokokeen tulos ei tuota positiivista tulosta tanssissa, niin lepuutan itseäni jutustelemalla saaliini kanssa. Sitten joskus haen istujan koska se on joku joka hakenut minua aiemmin. Seikkailuhenki riittää myös syyksi.
        Tanssipaikoilla suurin osa miespuolisista tanssijoista on varmanpäällehakijoita, joilla ei varsinaista tanssipaikkahenkeä laajemmin ole. Että ei uhrauduta hetkeksikään tutun mukavuusalueen ulkopuolelle.
        Noin esimerkiksi kesälomareissulla ei varmaan kannata edes käydä kierroksella vieraissa tanssipaikoissa naispulisen ihmisen. Ei ne kuitenkaan hae! Vain joku joka ei osaa tanssia hakee. Tietenkin.

        1. "Vain joku joka ei osaa tanssia hakee. Tietenkin. "
        Tämä on aika tuttua miehellekin ellei ole kaikkien tuntema. "Osaamattomuutta" voi olla ellei pääse tanssimaan oikealla tavalla ja riittävän hyvin.

        Uhraan kyllä tanssillisen mukavuusalueen, jos haettavaksi jää muuten houkuttelevia. Paitsi kovin nuoria ja nättejä ei uskalla hakea elleivät ole itse joskus hakeneet.

        2. Merkitseekö naisen valitsema paikka hakujonossa miehille jotain?
        Ei minulle. Nopeat vievät edestä, seuraan jääkö sopivia jäljelle. Joskus siitä edestä ei haeta ja kohteeni jää sen takia saavuttamatta. Näkyvyys on tietysti tärkeää, jotta halukkaat hakijat löytävät kohteensa. Mitä enemmän naisia sitä vaikeampaa on yleensä hakea.


    • mitenasettua

      Merkitseekö naisen valitsema paikka hakujonossa miehille jotain?

    • miehetainasyyllisiä

      Tanssitaitoisia miehiä ei saada kovin paljoa lisää niin kauan kuin tanssikursseilla pidetään samanlaista vastoinkäymiskäytäntöä kuin kotona: kotonakin kaikki mahdolliset ja aivan mahdottomatkin vastoinkäymiset laitetaan aina miehen syyksi. Tanssinohjaajilla olisi tässä ehkä jopa hieman työmaata siinä mielessä, että saisivat edes kerran tanssikurssilla sanotuksi, että nämä hirvittävät vientiseuraamisvastoinkäymiset olivat kylläkin enemmän naisten kuin miesten syytä etenkin silloin, kun ne tosiaankin olivat enemmän naisten syytä.

      • ontääsiltikivaa

        Mutta tanssikurssithan järjestetään naisten ehdoilla, koska heitä sinne enemmän saadaan tulemaan vaikka seisoskelemaan. Miehet eivät yleensä käy kuin kerran seisomassa ja siihen loppuu se kurssi. Samoin nämä tuplavienti yms pelleilyt, tarkoitus pitää seisoskelevat naiset tyydytettyinä edes hetken. Samoin parivaihtohäsläykset, joihin saadaan tunnista kulutettua vartti mainostamalla, että siinä sitä vasta oppii viemään, just joo, hyvinpä sitä oppii, kun jokaisen kanssa oppii uuden erilaisen väärän tavan...ja vaihto.


    • Huomioita

      Jos miehenä joskus erehtyy ekaksi hakemaan jotakin ns. "Itseensä kyllästynyttä" ynseätä tai jopa pakit ensimmäisellä haulla antavaa tyttöstä. Hiipii siinä salaa mieleen arkuus ja epävarmuus, joten kyllä siinä tanssihalut kaikkoaa, vaikka olisit kuinka parkettien partaveitsi /Pro tanssija,
      Onneksi tällaisia naisia harvoin tapaa lavatansseissa, ravintoloissa yleisemminkin.

      Lisäksi tunne /mahdollinen sanaton palaute tanssin nautittavuuden epäonnistumisesta / oma huoli tanssitaidon riittävyydestä naakertaa myös tanssihaluja.

      Voisikohan tässä olla joitakin syitä miesvähyyteen tansseissa.

      Olisikohan helpompi käydä vain puhtaissa naistentansseissa, joissa viuhka käy kun "vierestä viedään", sillä pääasiassa naisetkin pääsääntöisesti näkyvät hakevan naisten hakuvuorolla heitä entuudestaan hakeneita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe