...mahda sille yhtään mitää. Vaikka täälläkin jokainen aloittamasi ketju oplisi sähköautojen vastainen niin et mahda mitään. Lue se miksi Facebookin ryhmä "sähköautot - nyt" on olemassa ja käyttäydy sen mukaisesti.
Voi kuinka kauhea hätä sinulla onkaan! Miksi ihmeessä? Sinä et mahda sähköautojen tulemiselle yhtään mitään. Biopolttoaineiden poltttaminen autojen moottoreissa loppuu todella lyhyeen.
Sähköautot vyöryvät markkinoille, sinä et mahda...
25
270
Vastaukset
- Semifinaali
Antaa tulla vaan hyvä vaan että protomalleille löytyy testaajia innokkaista kuluttajista, minä ostan sitten kun ne on oikeasti käyttökelpoisia joskus kymmen vuoden kuluttua, hinurin kyyti ei ole mukava matkustaa.
Mutta fanaatikot jarrua niihin jumahtaneisiin asenteisiin, myös muitten automallien kehitys pitää suoda, ja lopetatte tukiaisten vinkumisen kikottimeinne hankintaan. - toinentotuus
Kukahan taas vinkuu? Lähinnä te kun pelkäätte jäävänne paitsi tukiaisia!
Kateus on suomalaisen voimakkain voimavara, sillä kun saataisiin autotkin kulkemaan niin muuta ei tarvittais.
Meidän paskahousupäättäjät Arkadianmäellä verottavat liikkumisen lähes hevoskyytitasolle, hanki siinä sitten järkevä kulkine. Se onnistuu vain rikkailta ilman tukiaisia. Muuten niistäkin sähköautoiluun tulee vain rippeet, joten te kaikki läpipunaiset vasurit jotka koko ajan pelkäätte että teitä riistetään, voisitte lopettaa paskan jauhamisen. - kaha53
Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että polttomoottoriautoja omistavat pelkäisivät sähköautoja tai olisi hätä sähköautojen yleistymisestä?
Sähköautot ovat marginaalinen ryhmä, joka kasvaa hitaasti, koska sähköautoja myytiin yleisesti viime vuonna vähemmän kuin 2015.- Hukkahankinta
Myynti vähenee edelleen, asiakkaille tulee totuus esiin miten hankala ja rajoitettua sähkiksellä on liikkua.
Alun hurmoshenkisetkin alkaa kirota valintojaan, kaupunkikeskustoissa ja kirkonkylien taajamissa noilla pärjää välttävästi mutta ei muualla. - tulevaisuuttakohti
-Melkein 400 000 teslaa varattu näkemättä, mitään autoa milloinkaan ei ole näin odotettu.
-Valtion latausasematuet ja laki uusien kerrostalojen parkkipaikkojen latausasemien asennuspakolle.
-EU.n päästödirektiivi joka pakottaa valtion vähentämään liikenteen päästöjä eli sähköautoja tullaan suosimaan.
-Jokseenkin kaikki suuret autonvalmistajat suunnittelevat sähköautoja.
Nämä kertovat tulevaisuuden vääjäämättömästä sähköautoistumisesta.
Hoet jatkuvasti historiaa. Mitä tulevaisuutta peräpeilistä luulet näkeväsi. - Loiset
Ja kaiken infran maksaa muut kuin sähköauton omistajat.
- näinkäy
Nykytekniikalla biokaasuauto on kuluttajan kannalta paras ratkaisu liittyen päästödirektiivien täyttämiseen. Edullinen hankintahinta, nopea tankkaus, pitkä toimintasäde, toimii niin biokaasulla, maakaasulla kuin perinteisillä polttoaineilla, ja polttoaineen vaihto käy lennosta. Todennäköistä on, että käykin niin että kaasuautot ovat seuraava nouseva trendi ja paristokäyttöisten autojen esiintuloa saadaan odottaa vielä pitkään. Energian varastointi kemiallisessa muodossa on vaan niin paljon tehokkaampaa kuin sähkön varastointi akustoihin.
- tulevaisuuttakohti
näinkäy kirjoitti:
Nykytekniikalla biokaasuauto on kuluttajan kannalta paras ratkaisu liittyen päästödirektiivien täyttämiseen. Edullinen hankintahinta, nopea tankkaus, pitkä toimintasäde, toimii niin biokaasulla, maakaasulla kuin perinteisillä polttoaineilla, ja polttoaineen vaihto käy lennosta. Todennäköistä on, että käykin niin että kaasuautot ovat seuraava nouseva trendi ja paristokäyttöisten autojen esiintuloa saadaan odottaa vielä pitkään. Energian varastointi kemiallisessa muodossa on vaan niin paljon tehokkaampaa kuin sähkön varastointi akustoihin.
Miksi biokaasuautoihin ei autovalmistajat satsaa? Ei taida suomen markkinat riittää autovalmistajille.
- Volkswagen_pilasi
näinkäy kirjoitti:
Nykytekniikalla biokaasuauto on kuluttajan kannalta paras ratkaisu liittyen päästödirektiivien täyttämiseen. Edullinen hankintahinta, nopea tankkaus, pitkä toimintasäde, toimii niin biokaasulla, maakaasulla kuin perinteisillä polttoaineilla, ja polttoaineen vaihto käy lennosta. Todennäköistä on, että käykin niin että kaasuautot ovat seuraava nouseva trendi ja paristokäyttöisten autojen esiintuloa saadaan odottaa vielä pitkään. Energian varastointi kemiallisessa muodossa on vaan niin paljon tehokkaampaa kuin sähkön varastointi akustoihin.
ainakin maakaasuautojen markkinat tuottamalla tankatessa räjähtäviä autoja vuosikausia. Kukaan ei enää osta ainakaan Volkswagenia.
- MammaBöö
Onhan niitä tarjolla suurimmilla valmistajilla Suomessakin, eivätkä ne edes maksa kuin pari tonnia enemmän kuin pelkät bensaversiot. Kaikki uudet kaasuautot ovat hybridejä. Kun kaasu loppuu, matka jatkuu bensalla. Toimintasäde noissa on tuhannen kilometriä.
Tarjolla on tuollainenkin vaihtoehto kuin kiinteä kuukausihinta (69 euroa kuukausi). Jos ajaa paljon, tuo on melko houkutteleva vaihtoehto.
Tankkauspisteitä on vain valitettavasti vielä melko vähän.
https://www.gasum.com/kiinteahinta?gclid=CNbE49zQqNICFUhnGQodbGgNoA - Tuskahätäjaahdistus
Tästä paistaa ääretön hätä ja ahdistus kun ei pääse haukkumaan sähköautjen tulemista ajavia ihmisia. Aivan ääretön tuska ja ahdistus.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14734616/facebookin-sahkoautoryhman-kummallisuudet - MammaBöö
"Tästä paistaa ääretön hätä ja ahdistus kun ei pääse haukkumaan sähköautjen tulemista ajavia ihmisia."
Melko fanaattista sakkiahan tuo on, äärimmäisiä kerskakuluttajia, jotka roinanhimollaan tuhoavat maapallon sen sijaan että suojelisivat sitä.
Ilmaston ja luonnonsuojelu lähtee köyhyyden lisäämisestä ja kulutuksen lopettamisesta eikä erilaisten himmeleiden perässä juoksemisesta.
Kaiken lisäksi liikenteen vaikutus ympäristöön on paljon pienempi kuin kuvitellaan.
"Kasvihuonekaasupäästöt ja niistä johtuva ilmaston lämpeneminen on vakava ongelma. Ilmaston lämpenemisen pysäyttämiseksi myös liikenteen kasvihuonekaasupäästöjä tulee vähentää. Liikenne tuottaa Suomessa noin 20 prosenttia kaikista maamme kasvihuonekaasupäästöistä."
https://www.trafi.fi/trafitalks/artikkelit/16/sahkoauton_kohtalonhetki
Kaiken lisäksi noista liikenteen päästöistäkin merkittävä osa tulee rengaspölystä ja teiden kulumisesta.
Joten ei, sähköautoilu ei pelasta maailmaa. Sen voisivat sähköautofanitkin myöntää. Fanittakoot jos tahtovat, mutta olisi rehellistä myöntää uskonto uskonnoksi eikä yrittää pestä mustaa valkoiseksi ja väittää, että kuluttamalla voisi suojella. - Olisitte_lukeneet
Saa vyöryä ihan vapaasti, mutta kukaan ei sellaisia osta, sillä siitä koituvat tähtitieteelliset kustannukset koko maalle, ja asukeille. Alittajakin olisi voinut lukea totuudet niistä kustannuksista Turun Sanomista männä viikolla. Enää ei puhuta ihmisten sähkölaskuista sadoissa euroissa, vaan jopa tuhansissa kuukausittain.
- dsdfdfdfasdf
Lapsiparka. Kuvitelmasi eivät ole yhtä kuin totuus. Lue tuosta:
http://vihreakaista.fi/fi-fi/article/sahko/mita-maksaa-sahkoauton-lataaminen/178/
- kaikki-muuttuu
Väärää todellista tietoa sillä Norjassa hehkutettiin sähköauton ostajia ilmaisella pysäkoinnillä ja muilla, mutta nyt 5 vuotta ei missään ilmaista pysäköintiä ja käyttövoimavero tuli lisäksi 28kr/100km. Nousee ensivuonna 36nok/100km. Sama tietenkin tänne tulee tai kilometrivero kaikille ajoneuvoille ja on sama oli käyttövoima mikä tahansa. Polttoaine vero loppuu varmaankin. Kilometrivero on muuten se jota uusi liikennekaarihanke vie eteenpäin ja kaikkien puolueiden tuella nyt. Se maksaa joka käyttää tietä.Tarpeeksi suuri kilometrivero ja ilmasto kiittaa kun ei ole varaa ajella turhia enään ollenkaan.
- kysynpä-vaan
Miten tuo Norjan kilometripohjainen käyttövoimavero toteutetaan? Koskeeko se myös olemassaolevia sähköautoja?
- Huuhaatavaan
Sähköauto on loistokeksintö !
Ei puutu enää kuin käyttökelpoinen akku, latausverkosto ja sähkön tuotantokapasiteetti. - koeajoilla.käyty
Onneksi on sähköautoja jotka ovat suorituskykyisiä ja erinomaisia ajaa(Bmw i3, Bmw 330e, M-B C350e ja Telsat).
Jos tarjolla olisi vain karmeita Toyota Prius / Nissan Leaf kaltaisia kippoja niin ei kiinnostaisi enkä ikinä tuollaista hankkisi.- koeajovaatiiajokortin
Ethän sinä tyhjätaskutrolli hanki yhtään mitään etkä minkäänlaista autoa, kuten jutussasikin kävi täysin yksiselitteisesti selväksi, olet lukenut teoriaa, etkä hankkisi autoa, josta sinulla ei ole mitään kokemusta, ja johon sinulla ei ole varaakaan.
- vyöryäodotellaan
Miksi sille pitäisi mahtaa yhtään mitään???
Sähköautot ovat hieno keksintö, jo yli SADANvuoden takaa!!!!
Tulevaisuudessa ne EHKÄ täyttävät kuljetustarpeen, joihin ovat soveliaita.
En ole tippaakaan sähköautovastainen, ajelen mielelläni sähköautolla, kunhan ne minun elinaikanani tulevat olemaan kuljetustarpeisiini sopivia. - eFuture
Tismalleen. Ensimmäinen sähköauto taisi ajella viisi vuotta polttomoottoriauton jälkeen olisiko ollut Ranskassa vuonna 1884?
Sähköautoja vastaan yleisesti kenelläkään mitään ole. Kun ne ovat ominaisuuksiltaan ja ekosysteemiltään kilpailukykyisiä ja hinta kohtuullinen - ei tarvitse olla halvin lainkaan - niin kauppa käy varmasti ilman mitään sen kummempia ennakkoluuloja. - fanaatikolle.kokemusta
Joku Toyotafanaatikko paasasi hurmiossaan, että on väärin vertailla näiden sähkö/hybridiautojen ajo-ominaisuuksia ja suorituskykyä.
Kuten jo yllä sanoin niin Toyota Prius, Nissan Leaf ja viimeisimpänä Hyundai Ioniq eivät ole ajo-ominaisuuksiltaan kovinkaan hyviä eivätkä suorituskyvyltään kun verrataan esim. Bemarin tai Mersun hybrideihin.
Tietenkin tämä väite harmittaa merkkifanaatikkoa, kun ei ole metriäkään kokemusta näistä paremmista hybrideistä/sähköautoista. Voisin hankkia Toyotan tai Nissanin, jos heillä olisi samankaltaisilla spekseillä varustettuja hybridejä kuin Mercedeksellä tai Bmw:llä, mutta kun ei ole tarjolla kuin melko onnettomia ajo-ominaisuuksien valossa.
Sähköautojen nimeen vannova Nissan/Toyota merkkifanaatikko ei luonnollisestikaan uskalla edes koeajaa näitä premium-hybridejä tai sähköautoja sillä saattaisi jopa ihastua niiden hienoon ajettavuuteen ja suorituskykyyn yhdistettynä pieneen kulutukseen jne.
Mielestäni on täysin järjetöntä maksaa Nissan Leafista 35000 euroa kun Bmw i3 kaltaisen saa 40000 eurolla. Ero ajo-ominaisuuksissa, suorituskyvyssä huikea ja autot suurinpiirtein saman kokoisia. Molempien ulkonäkö futuristinen.
Todella typerä tekosyy jättää Bmw i3 koeajamatta, koska se on tietyn merkkinen. Kieltämättä itsekin ottaisin Bmw i3 tekniikan mieluummin toisen brändin logolla, mutta vastaavaa nautinnollista pakettia ei ole kellään tarjota samaan hintaan.- NanoTesla
Tesla Model 3 jenkkilässä alkaen hinnat 35,000$, varusteltuna noin 42,000$. Uskoisin että on täysin kilpailukykyinen i3:n tai i8:n ajo-ominaisuuksien kanssa.
- design.awards
Nissan Leaf ja BMW i3 on pötkylöitä.
- jaoleellistaon
Eivät kaikki nauti yhtä suunnattomasti hieman paremmista ajo-ominaisuuksista ja/tai muutamia sekuntteja nopeammasta kiihtyvyydestä 0-100:aan, että olisivat valmiit niistä lisähintaa maksamaan. On monta muutakin ominaisuutta, joiden merkitys varsinkin suomen teillä ja laillisilla nopeuksilla saattaa olla monelle tärkeämpi.
Useita ns. Premium autojakin (MB, BMW, Audi) omistanut olen minäkin ja "takapuolituntumaa" liikenteeseen riittää niin kotoa, kuin ulkomailta. Mikä on ihan selvää, Suomi on kehitysmaa kun puhutaan kumipyöräliikenteestä ja täällä somessakin se näkyy räikeästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2784227Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721381Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661336Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1011134- 841116
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.981058En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1251029Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä58991- 169883
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15851