Lonkassa kipu ilman tapaturmaa.

Lonkkavikainenko

Lonkka kipeytynyt itsestään. Kylkiasennossa en saa jalkaa nostettua ylös. Kipeällä linjalla kärsii nukkua, mutta siihen kipeään koskee, jos nukun tervelonkka alimmaisena.
Kävely ei pahemmin Satu, paitsi liikkeelle lähtiessä. Mitä minun lonkalle on tapahtunut, jo reilun viikon ollut kipeä.

8

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bursiittix3

      Olisko bursiitti ?? Googletapa.

    • Lonkkavikainenko

      Voisi olla. Paraneekohän tuo pelkällä jumpalla?

    • ehkälääkäriinmeno

      Jossain lonkkakivuissa paras lääke (kipulääkkeen lisäksi) on olla enimmäkseen liikkumatta, kunnes hellittää. Joissan lonkan kivuissa jumppa voi pahentaa asiaa.
      Voi olla tulehduksellista, esim nivelpussin tulehdus, ei sitä ole hyvä "repiä" jumpalla.

    • Rrrikollinenn

      Et kerro ikääsi. Nivelrikko voi oirehtia noin. On perinnöllinen sairaus jossa rusto alkaa kulua pois. Kun rusto on kadonnut niin ainoa vaihtoehto on tekonivel kuluneen tilalle. Tekonivelleikkauksia ei tehdä kovin nuorille.

    • bursiitti100

      Bursiittia...itsellä ollu jo vuosia. Ihan ok, paitsi jos aamulla herää sillä kyljellä missä vika, Muuten ok.

    • bursiittix3

      Kokeile myös nukkua tyyny jalkojen välissä niin ettei ylempänä oleva jalka roiku patjaa kohti.

    • Lonkkavikainenko

      Ikää 45. Kävellessä ei juurikaan tunnu, vain liikkeelle lähtiessä. Tuo lepokipu pitkällän ollessa on pahin ja kyljen kääntäminen. Testasin tuota yhdellä jalalla seisomista, niin se ei kovin kipeää tee. Tuota tyynyäkin olen polvien välissä pitänyt, pientä apua tuonut. Täytyneen joku päivä käydä lääkärille näyttämässä. Pelkään, että sairauslomalle pistävät.
      Vieläkään en kylkiasennossa saa nostettua ylös tuota kipenpuolen jalkaa.

    • Minulla todettiin röntgenkuvissa alkava lonkan nivelrikko. Lonkka kipuili kävellessä, liika rasitus johti bursiittiin. Lisäksi takamuksessa on outo kohta alhaalla jota särkee, ei lihas...liekkö luu tai jänne mutta sekin vaihtelevasti kipeä. Nivuset särkee, onhan ne kireät ja venyttelenkin säännöllisesti koipiani kun sääret sekä pohkeet kipeytyy. Polvissa myös rikkoa mikä osaltaan kireyttä lihakset... kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ortopedin mukaan alkava nivelrikko ei oireile...no mitä olen lukenut niin kyllä oireilee, voi olla tosi ärhäkkääkin ja sitten parempia hetkiä. Tää on etenevä sairaus jota lääkärit vähättelee, mulla perinnöllistä ja alkanut 40-v.... voi kuulemma edetä nopeasti leikkaukseen. Liikunta tärkeetä ja lihasvoiman ylläpito. Ruokavalio. Itse nämäkin selvittänyt, ei ortopediä kiinnostanut ohjeistaa. Ja röntgeniin pääsin kun riittävästi valitin. Ja nyt näillä mennään kunnes kipu ajaa uudestaan lääkäriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe