Citymarketin itsepalvelukassat

Kmark

Meistä suurin osahan valitsee maksutapahtuman toteuttajaksi kaupassa kassahenkilön, mikäli valinnanvaihtoehtoinamme on vapaa tai lyhytjonoinen kassa ja itsepalvelutiski. Jotta tällainen inhimillisesti luonnollinen valinta ei mieleemme tulisi, meidät turhautetaan Citymarketissa yhdellä pitkäjonoisella kassalla, ja kuudella tyhjänä houkuttelevalla itsepalvelukassalla.

Olen käyttänyt ko. markettia usean kerran viikossa ja aiemmin kassalle pääsi hyvin nopeasti. Kassoja oli useita ja jonot lyhyitä. Nyt itsepalvelukassojen tultua jonotusaika yhdellä ainoalla kassalla on kymmenisen minuuttia. Kassojen määrä on laskenut esimerkiksi iltaisin neljästä yhteen. Jonotusaika on nelinkertaistunut.

Ymmärrän hyvin, että kauppiaalle järjestely on toimiva, toisin kuin minulle. Kauppiaan kulut vähenevät, kun asiakas tekee työn ilmaiseksi. Palkkakuluissa säästyy. Halpenevatko hinnat kuluttajalle samansuuntaisesti? Eivät kuitenkaan.

Oma panokseni kassavirtoihin on pieni, mutta se siirtyy nyt keskustan k- marketteihin.

Haluan vielä korostaa, että kritiikkini kohdistuu muualle kuin kassahenkilöihin, jotka ovat jaksaneet palvella hyvin kaikessa kiireessä meitä muita kiireisiä. Heille kiitos, kritiikki kauppiaalle.

7

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perer

      Omalla kohdallani valinta on ainakin helppo. Pakko mennä perinteiselle kassalle, koska maksan käteisellä.

    • Porilainen.ongelmineen

      Just just, tämä taas onkin sisällöltänsä puolesta sopiva aloitus Porin alueen asiana.
      Taitas lähinnä sopia parhaiten keskusteluun kaupan alalta.

      Porilainen ei edelleenkään ymmärrä miksi on olemassa palstajako eriasioille, tulee taas tässä erittäin näkyvästi esille tässäkin aloituksessa

      tosin jos mietitään noita ip-kassoja,
      ovat helppotoimisia jos ei ole peukalo keskellä kämmentä.

      muuten jos halut sapuskaa halvalla, ei kannata käyttää keskon kauppoja, esim. halpa-halli, lidl sekä pick´n pay ovat hintataoiltaan edullisempia kuin S_kauppa sekä tuota ylivoimaisesti kalleinta K-ryhmää
      Lisäksi K-antinkatu valikoimiensa (lähinnä puutteet) kannattaa jättää väiin, yleensä tuote jota haet on loppu hyllystä ja jos on kyseessä tarjoustuote, on sitäkin varmemmin loppu, Muista keskustan K-kaupoista en osaa sanoa tarkasti (hinnat tosin niissäkin yläkanttiin) ja otavankadun k-market mainettaan kalliimpi ostospaikkana

      • paraskauppa-

        Just just. Taitais lähinnä sopia keskusteluun kaupan alalta.
        Itse olen tyytyväinen K-kaupan asiakas. Isolinnassa on mukava asioida ja valikoima riittää.
        Halvemmalla pääsisi, jos kiertäisi eri kaupoissa, mutta mieluummin asioin mukavassa kaupassa, vaikka vähän kalliimmalla.

        (tälläkertaa tämä ei ole väärä palsta)


      • Porilainen.ongelmineen
        paraskauppa- kirjoitti:

        Just just. Taitais lähinnä sopia keskusteluun kaupan alalta.
        Itse olen tyytyväinen K-kaupan asiakas. Isolinnassa on mukava asioida ja valikoima riittää.
        Halvemmalla pääsisi, jos kiertäisi eri kaupoissa, mutta mieluummin asioin mukavassa kaupassa, vaikka vähän kalliimmalla.

        (tälläkertaa tämä ei ole väärä palsta)

        Tosin vaikutat kertovan rivien välistä luettuna ettei se niin hyvä olekkaan, saisithan muualta ostoksesi edullisemmin, oletko käynyt muissa kaupoissa, Isolinnassakin kun tuo valikoima on melko suppeaa ...


      • paraskauppa-
        Porilainen.ongelmineen kirjoitti:

        Tosin vaikutat kertovan rivien välistä luettuna ettei se niin hyvä olekkaan, saisithan muualta ostoksesi edullisemmin, oletko käynyt muissa kaupoissa, Isolinnassakin kun tuo valikoima on melko suppeaa ...

        Minkähän rivin välistä luit, ettei se olekaan niin hyvä kauppa?
        Kyllä se on mielestäni paras. Valikoima riittää minulle ja kaupan koko on sopiva.
        Mukavuus menee sen edelle, että jostain saisi vähän halvemmalla.


    • PalvelustaNauttiva

      Hintojen halpuutus sekä kauppojen aukiolojen vapautuminen eli pidentäminen ajaa tilanteen väkisinkin tähän. Pitäisi myydä halvemmalla, olla auki yötä päivää ja tietysti myös pyhisin. Tällöin tullaan vääjäämättä tilanteeseen jossa Kauppiaan ja yrittäjän on pakko miettiä miten kulut saadaan pysymään aisoissa. Eihän kukaan ala yrittäjäksi tai tee työtään hyvää hyvyyttään vaan kyllä sillä on tarkoitus elää. Tämä aukioloaikojen pidentäminen sekä pyhien aukiolot vaikuttavat varmasti kauppojen henkilökunnan työhyvinvointiin, aiheuttaa kiirettä sekä työpainetta. Meidän kaikkien pitäisi siis valinnoillaan pyrkiä muuttamaan tätä suuntaa. Esimerkiksi, minä haluan asioida ihmisen kanssa kassalla ja teen valinnan sen mukaan, en haluaisi että kaupat ovat auki pyhisin sekä myöhään yöhön eli en asioi niissä silloin jne jne. yhteistyössä on voimaa ja esimerkillä saamme aikaan. Kyllä ne itsepalvelukassat poistuisivat jos kukaan niitä ei käyttäisi ja kaupat olisivat kiinni jouluaattona klo.15 jos niissä ei ketään kävisi, mutta ikävä kyllä näitä "hulluja" aina löytyy. Tietysti täytyy olla valmis maksamaan palvelusta ja laadusta, ehkä se euro tai kaksi ei ole liikaa jos päälle saan palvelun sekä hymyn! Onhan noita palvelevia tankkausasemiakin kokeiltu, mutta se 1EURO palvelusta on vaan joillekin liikaa! En ymmärrä...

    • senvähän

      Minkä yleensä ostan ,ostan käteisellä ja mikäli kaupassa ei ole elävää ihmistä ottamassa käteistä rahaa vastaan suht lyhyen jonottamisen jälkeen,jätän tawarat vaikka lattialle ja menen sellaiseen kauppaan jossa ihminen palvelee ihmistä edes ottamalla tuotteen hinnan vastaan.
      Ystävällisyyttä en kummemmin kaipaa enkä liibalaabajorinoita...mutta jossellaista ilmenee..katson sen bonukseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe