Yrjölän puuro

Siilimuorikka3

Aattelin tänään laittaa tuolle meidän koirulille Jounelan puuroa. Onko jollain siitä kokemuksia tai hyviä ehdotuksia sitä koskien?

58

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täh8

      mikä on koiruli ?? Tai Jounela ??

      • Siilimuorikka3

        Heh. En tiedä miksi tuo Yrjölä kääntyy mulla aina Jounelaksi. Siis Yrjölän puuroa piti molemmissa sanomani. Koiruli on koira ja puuro nimetty kehittelijänsä mukaan.


      • mimmimum-..mi
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Heh. En tiedä miksi tuo Yrjölä kääntyy mulla aina Jounelaksi. Siis Yrjölän puuroa piti molemmissa sanomani. Koiruli on koira ja puuro nimetty kehittelijänsä mukaan.

        Annatko koirulille vain koiranruokaa....vai syökö kotiruokia....ja niiden lisäksi nappuloita...


      • Siilimuorikka3
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Annatko koirulille vain koiranruokaa....vai syökö kotiruokia....ja niiden lisäksi nappuloita...

        Annan vain koirien täysravinnevalmisteita, en siis kotiruokaa. Koirani on vain alkanut hylkiä nappuloita, mikään ei tahdo kelvata. Joku neuvoi ett tarjota vaan sitkeästi eikä antaa muuta ennen kun nappulat on syöty. Mielellään kuitennii tarjoais sellaista mikä maistuu.


      • mimmimum-..mi
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Annan vain koirien täysravinnevalmisteita, en siis kotiruokaa. Koirani on vain alkanut hylkiä nappuloita, mikään ei tahdo kelvata. Joku neuvoi ett tarjota vaan sitkeästi eikä antaa muuta ennen kun nappulat on syöty. Mielellään kuitennii tarjoais sellaista mikä maistuu.

        Pojan perheen koiralle kanssa eläinlääkäri sanoi että nappuloita pitää antaa....ja kyllä se alkoi niitä syömään....Vieläkin tuli ikävä sitä koirulia...oli niin ihana pakkaus.


      • hmp.f
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Annan vain koirien täysravinnevalmisteita, en siis kotiruokaa. Koirani on vain alkanut hylkiä nappuloita, mikään ei tahdo kelvata. Joku neuvoi ett tarjota vaan sitkeästi eikä antaa muuta ennen kun nappulat on syöty. Mielellään kuitennii tarjoais sellaista mikä maistuu.

        Jos koirasi on sellainen joka itse säätelee kuinka paljon syö, niin ole iloinen siitä, että et ainakaan tarvitse huolehtia sen painosta :) Se on meinaan sitten kääntöpuoli sille että ruoka maistuu.

        Hei, muistatko kun lapset oli pieniä? Kun kitisivät ruokapöydässä että en halUuUuU. Koiralla voi olla ihan samat temput. Ja jos menet siihen mukaan, saat säätää sen kanssa lopun elämän. Ihan niin kuin lasten kanssa.


      • Siilimuorikka3
        hmp.f kirjoitti:

        Jos koirasi on sellainen joka itse säätelee kuinka paljon syö, niin ole iloinen siitä, että et ainakaan tarvitse huolehtia sen painosta :) Se on meinaan sitten kääntöpuoli sille että ruoka maistuu.

        Hei, muistatko kun lapset oli pieniä? Kun kitisivät ruokapöydässä että en halUuUuU. Koiralla voi olla ihan samat temput. Ja jos menet siihen mukaan, saat säätää sen kanssa lopun elämän. Ihan niin kuin lasten kanssa.

        Juu tiedostan tuon, joskin väliin se hämärtyy :). Iso riskihän se on et tuo prinsessa vie meitsiä kohta kybällä :D.


      • Siilimuorikka3
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Pojan perheen koiralle kanssa eläinlääkäri sanoi että nappuloita pitää antaa....ja kyllä se alkoi niitä syömään....Vieläkin tuli ikävä sitä koirulia...oli niin ihana pakkaus.

        Nappulat opis helppoja. Mula oli tai on edelleen ajatuksena että toinen päivän ruka ois nappulaa ja toinen jotain muuta. Kun vain päästäisiin siihen :).


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Juu tiedostan tuon, joskin väliin se hämärtyy :). Iso riskihän se on et tuo prinsessa vie meitsiä kohta kybällä :D.

        Se on ehkä sinusta mukavaa helliä sitä pientä, mutta silloin ajattelet itseäsi, et koiraa. Hellimällä liikaa ja nostamalla se prinsessaksi, se ottaa herruuden. Silleen meinaan alfanaaraita kohdellaan laumassa.

        Ihan pakko muistuttaa, että koira joka on pomo, on harvoin onnellinen. Sen pomouden kanssa tulee myös vastuu, joka voi olla musertavan painava pienelle. Mä olen sen karvaasti todennut ekan koirani kanssa. Paaposin siitä pomon, ja siitä tuli hermostunut. Kun vihdoin tajusin virheeni, ja sain hyvät ohjeet, sain käännettyä kelkan ja koirastani tuli rauhallinen ja onnellisen tuntuinen. On helpompaa tehdä alusta saakka niin kuin on oikein koiralle, jättää omat tarpeet sivuun. Sulla on paljon tyytyväisempi koira silloin, sellainen joka jumaloi sua eikä toisinpäin.


      • Siilimuorikka3
        hmp.f kirjoitti:

        Se on ehkä sinusta mukavaa helliä sitä pientä, mutta silloin ajattelet itseäsi, et koiraa. Hellimällä liikaa ja nostamalla se prinsessaksi, se ottaa herruuden. Silleen meinaan alfanaaraita kohdellaan laumassa.

        Ihan pakko muistuttaa, että koira joka on pomo, on harvoin onnellinen. Sen pomouden kanssa tulee myös vastuu, joka voi olla musertavan painava pienelle. Mä olen sen karvaasti todennut ekan koirani kanssa. Paaposin siitä pomon, ja siitä tuli hermostunut. Kun vihdoin tajusin virheeni, ja sain hyvät ohjeet, sain käännettyä kelkan ja koirastani tuli rauhallinen ja onnellisen tuntuinen. On helpompaa tehdä alusta saakka niin kuin on oikein koiralle, jättää omat tarpeet sivuun. Sulla on paljon tyytyväisempi koira silloin, sellainen joka jumaloi sua eikä toisinpäin.

        Totta. Sillehän ei vaan millään meinaa voida mitään että hän nyt sattuu olemaan meidän prinsessa :D. Ei vainkaan. Tavoitteena onnellinen koira joka tietää paikkansa. Ja onnellinen omistaja joka tietää paikkansa. Mutta ei kai Yrjölän puuron kokeileminen voi kovin metsään viedä :DD.


    • Yrjöpuuroa, luin kerran erään alkoholustinaisen tarinan Kun viina ei enää pysynyt sisällä vaan tuli yrjönä ulos hän söi oksennuksensa.

      • Yäk. Konstit on monet sanoi akka kun kissalla pöytää pyyhki. Tunsin erään joka joi pullollisen Codesan Combi yskänlääkettä krapulaan ja oli kuolla. Onneksi hän raitistui, ei juo enää lainkaan.


    • koirulionkoira

      Asiasta toiseen, missä on kaikki palstan kissat?
      Joskus oli useampikin kissamuori.

      • Täällä on ainakin yksi kissa. Odottelee kovasti kesää, ei tykkää kylmästä. Mökillä viihtyisi paremmin kun pääsee vinttiin , siellä voi olla hiiriäkin.
        Kissan kans kahdestaan ollaan viikot.
        Kissa on hyvin nirso, yksi ainoa kissanruoka kelpaa, sekin pitää olla juuri avatusta pussista.
        Kai kelpaisi vaikka mikä jos lakkaisin hemmottelemasta.


    • Siilimuorikka3

      Kiitos, ei siis kokemuksia. Kääntykääs siis asiasta toiseen. Mukavaa päivänjatkoa itse kullehi :D.

    • Kokeilin ja hylkäsin. Lähinnä omasta laiskuudesta. Isolle koiralle pellillinen menee viikossa. Hankalimmaksi koin ehkä jauhelihan lisääminen, ainakin silloin oli meillä saatavana vain pakastettuina pötköinä, ja sen kanssa häslääminen ei ollut mun juttu. En nääs ole kovin järjestelmällinen. Lisäksi oli hankalaa saada se liha säilymään, koska oli jo kerran pakastettu, ei voinut enää annoksia pakastaa. Raakana ainakaan.

      Mutta mikäli kiinnostaa, niin yrjölää voi kehittää tuosta eteenpäin. Tehdä koiralle sopivaksi täsmäruuaksi. Laittaa sekaan puolukkaa tai karpaloa tai kuivattua nokkosta ehkäisemään virtsatietulehduksia, valkosipulia ehkäisemään tulehduksia. Lemmikkikaupasta on saatavana myös viherpötköjä, pakastettuina.

      • Siilimuorikka3

        Juu kiitos. Tuommoiselle viisikiloiselle kerta-annokset on pieniä. Ajattelin kokeilla jos maistuis. Jos raskisi ostaa tuoretta jauhelihaa niin voisi annoksina pakastaa.

        Raakaruokana meillä ollut Mainio Innon pentupötköä. Olen pieninyt sen jäisenä annospaloiksi ja sulattanut sen sitten yhtenä ateriana päivä
        ssä. Siihenkin tuli nyt toppi, häytynee pitää taukoa. Puoli vuotta kelpasikin :D.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Juu kiitos. Tuommoiselle viisikiloiselle kerta-annokset on pieniä. Ajattelin kokeilla jos maistuis. Jos raskisi ostaa tuoretta jauhelihaa niin voisi annoksina pakastaa.

        Raakaruokana meillä ollut Mainio Innon pentupötköä. Olen pieninyt sen jäisenä annospaloiksi ja sulattanut sen sitten yhtenä ateriana päivä
        ssä. Siihenkin tuli nyt toppi, häytynee pitää taukoa. Puoli vuotta kelpasikin :D.

        Eikö sinulla ole varaa ostaa tuoretta jauhelihaa, mutta on varaa ostaa kalliita kuivapuristettuja ruokia?


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Juu kiitos. Tuommoiselle viisikiloiselle kerta-annokset on pieniä. Ajattelin kokeilla jos maistuis. Jos raskisi ostaa tuoretta jauhelihaa niin voisi annoksina pakastaa.

        Raakaruokana meillä ollut Mainio Innon pentupötköä. Olen pieninyt sen jäisenä annospaloiksi ja sulattanut sen sitten yhtenä ateriana päivä
        ssä. Siihenkin tuli nyt toppi, häytynee pitää taukoa. Puoli vuotta kelpasikin :D.

        Sen olen ainakin todennut omien koirien kanssa, että ihan pelkkää ruokakaupan nappulaa ei kannata antaa.

        Aloitin ekan koiran kanssa halvimmilla mahdollisilla, sille tuli korvatulehduskierre ja jätin vehnän, tälle nykyiselle tulee taas virtsatietulehduksia siitä, lisäksi silmät alkaa rähmiä (ilm. koska on puoliksi collie). Ei enää ikinä vehnää. Tämä hauva on melkoinen sohvatyyny, ja kokeilin kerran vähän parempaa nappulaa, virtaa tuli huomattavasti enemmän, ja ne isotkin tarpeet, suklaapallerot :) oli isot ja kuohkeat. Ja irtosi useamman kerran päivässä, ei pelkästään aamuisin.

        Joskus oli sellainen englantilainen laihissarja, missä ravitsemusterapeutti ensin tutki ihmisten kakat. On muuten loistava tapa seurata elukoiden kuntoa myös. Siis silmämääräisesti tutkia :)) en mä pengo niitä, ellen pussiin nosta.


      • korppis kirjoitti:

        Eikö sinulla ole varaa ostaa tuoretta jauhelihaa, mutta on varaa ostaa kalliita kuivapuristettuja ruokia?

        Halvempaa se puristeruoka on kuin eläimelle tarkoitettu jauheliha.


      • hmp.f kirjoitti:

        Halvempaa se puristeruoka on kuin eläimelle tarkoitettu jauheliha.

        Sekin normaali jauheliha se ihmisille myytävä sika-nauta?


      • Siilimuorikka3
        hmp.f kirjoitti:

        Sen olen ainakin todennut omien koirien kanssa, että ihan pelkkää ruokakaupan nappulaa ei kannata antaa.

        Aloitin ekan koiran kanssa halvimmilla mahdollisilla, sille tuli korvatulehduskierre ja jätin vehnän, tälle nykyiselle tulee taas virtsatietulehduksia siitä, lisäksi silmät alkaa rähmiä (ilm. koska on puoliksi collie). Ei enää ikinä vehnää. Tämä hauva on melkoinen sohvatyyny, ja kokeilin kerran vähän parempaa nappulaa, virtaa tuli huomattavasti enemmän, ja ne isotkin tarpeet, suklaapallerot :) oli isot ja kuohkeat. Ja irtosi useamman kerran päivässä, ei pelkästään aamuisin.

        Joskus oli sellainen englantilainen laihissarja, missä ravitsemusterapeutti ensin tutki ihmisten kakat. On muuten loistava tapa seurata elukoiden kuntoa myös. Siis silmämääräisesti tutkia :)) en mä pengo niitä, ellen pussiin nosta.

        Juu, ostamani nappulat on hyvälaatuisia, ei markettikamaa.


      • Siilimuorikka3
        korppis kirjoitti:

        Eikö sinulla ole varaa ostaa tuoretta jauhelihaa, mutta on varaa ostaa kalliita kuivapuristettuja ruokia?

        Nokun siihen jauheliharuokaan sekaan tulee muutakin, ei pelkkä jauhelihaa. Kyllä meidän koira saa broilerisuikaleitakin, mielellää kuitenkin nappuloiden kera jotta ravitsemus olisi monipuoiisempaa.


      • bessie-
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Juu, ostamani nappulat on hyvälaatuisia, ei markettikamaa.

        Marketeissakin on hyvälaatuisia nappuloita.

        Kuluttaja-lehden testi viime syksyltä: (Tai ei itse testi, vaan sitä pohjustava artikkeli.)

        " Lehti tarkasteli 16 koiranruuan ravintoarvoja, pakkausmerkintöjä, hintaa ja homepitoisuuksia.

        Kuluttaja-lehti on uusimmassa numerossaan vertaillut eläinkaupoissa ja ruokakaupoissa myytäviä koiran kuivaruokia. Testiin otettiin täysrehuja, jotka kattavat koiran kaikki ravintotarpeet, eikä koira tarvitse ravitsemuksellisista syistä muuta ravintoa.

        Testissä tarkasteltiin muun muassa proteiinien, rasvojen, vitamiinien ja homemyrkkyjen pitoisuuksia, tuotteen hintaa sekä pakkausmerkintöjä.

        Testivoittajaksi selviytyi kilohinnaltaan kallein kuivaruoka xxxxxxxx xxxxx xxx, jota myydään vain eläinkaupoissa. Sen ravintoarvot olivat kohdillaan eikä ruoka sisällä homemyrkkyjä. Ruoan kilohinta pakkauskoosta riippuen on 6,55–11 euroa.

        Testin toiseksi parhaaksi kuivamuonaksi arvosteltiin xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Ruokakaupassa myytävä koiranruoka on testin halvin, sillä sen kilohinta on vain hieman päälle euron. Halvasta hinnastaan huolimatta kuivaruoka pesi testin kalliimmat ruokasäkit ravintoarvoillaan. Tuote ei myöskään sisällä homemyrkkyjä.

        Testaajana toimineen beaglen ruokinta maksaisi vuodessa testivoittajaruoalla 524 euroa. Jos koiralle syöttäisi testissä toiseksi tullutta halvinta kuivaruokaa, kuluisi koiran ruokintaan vuodessa vain 99 euroa. Koiranomistaja säästäisi siis yli 400 euroa vuodessa.

        Hintaero parhaaksi ja toiseksi parhaaksi valitun tuotteen välillä oli suuri. Ravintoarvojen erot olivat sen sijaan hyvin pieniä. Kuluttaja-lehden mukaan koiralleen voikin hyvällä omallatunnolla syöttää testin halvimpiakin ruokia, jos koira niistä pitää.

        Kuluttaja-lehti testasi yhteensä 16 koiranruokaa. Niistä suurin osa pärjäsi testissä hyvin. Proteiinit ja rasvahapot olivat suurimmassa osassa testatuista ruoista kohdillaan, mutta homemyrkkyjä löytyi kuudesta tuotteesta.

        Koiranruokaan homemyrkyt ovat päätyneet viljojen kautta. Suurina määrinä homemyrkyt voivat aiheuttaa esimerkiksi ruokahaluttomuutta, energianpuutetta ja oksentelua, mutta testiruoissa homemyrkkyjen määrät olivat niin pienet, että ruokia voi Kuluttaja-lehden mukaan syöttää turvallisin mielin koiralleen.

        Testissä arvioitiin myös koiranruokien pakkausmerkintöjä. Pakkausten antama mielikuvia tuotteesta ei aina vastannut todellisuutta. Pakkauksessa saatettiin mainostaa näyttävästi tuoretta lihaa, mutta pakkausselosteesta selvisikin, että lihan osuus tuotteesta on hyvin pieni.

        Testin kolmanneksi parhaaksi arvosteltiin xxxx xxxxxxx Medium adult -kuivamuona. Huonoimmin vertailussa pärjäsi xxxxxx-merkin xxxxxxxxxx xxxx roast -ruoka, jonka huono tulos selittyy esimerkiksi sillä, että tuotteessa oli homemyrkkyjä ja vain vähän kivennäis- ja hivenaineita."

        Poistin kuivamuonien nimet koska en halunnut mitään mainostaa.
        Nappuloiden sekaan ei mielestäni kannata laittaa mitään, ei ainakaan sen takia että ne paremmin maistuisivat.
        Koiran puurostakin olen sitä mieltä, että lihansyöjän puuron tulee olla suurimmaksi osaksi lihaa. Vain vähän jotain puurojatketta sekaan, hyvien suolistobakteerien sapuskaksi. Itse ruskistan tälle hoitokoiralleni kerralla koko kilon koiran jauhelihapötkön, joskus kaksikin, riippuu siitä kauanko koira on luonani. Säilyy hyvin jääkaapissa yli viikon, varmaan kauemminkin. Vuorokauden ainoaksi ruoaksi yksi kilo koiran jauhelihaa riittää tämän kokoiselle koiralle kolmeksi päiväksi. Veteen keitettyä kauralesepuuroa laitan yhtä päiväannosta kohden n. 2 rkl..


      • Siilimuorikka3
        bessie- kirjoitti:

        Marketeissakin on hyvälaatuisia nappuloita.

        Kuluttaja-lehden testi viime syksyltä: (Tai ei itse testi, vaan sitä pohjustava artikkeli.)

        " Lehti tarkasteli 16 koiranruuan ravintoarvoja, pakkausmerkintöjä, hintaa ja homepitoisuuksia.

        Kuluttaja-lehti on uusimmassa numerossaan vertaillut eläinkaupoissa ja ruokakaupoissa myytäviä koiran kuivaruokia. Testiin otettiin täysrehuja, jotka kattavat koiran kaikki ravintotarpeet, eikä koira tarvitse ravitsemuksellisista syistä muuta ravintoa.

        Testissä tarkasteltiin muun muassa proteiinien, rasvojen, vitamiinien ja homemyrkkyjen pitoisuuksia, tuotteen hintaa sekä pakkausmerkintöjä.

        Testivoittajaksi selviytyi kilohinnaltaan kallein kuivaruoka xxxxxxxx xxxxx xxx, jota myydään vain eläinkaupoissa. Sen ravintoarvot olivat kohdillaan eikä ruoka sisällä homemyrkkyjä. Ruoan kilohinta pakkauskoosta riippuen on 6,55–11 euroa.

        Testin toiseksi parhaaksi kuivamuonaksi arvosteltiin xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Ruokakaupassa myytävä koiranruoka on testin halvin, sillä sen kilohinta on vain hieman päälle euron. Halvasta hinnastaan huolimatta kuivaruoka pesi testin kalliimmat ruokasäkit ravintoarvoillaan. Tuote ei myöskään sisällä homemyrkkyjä.

        Testaajana toimineen beaglen ruokinta maksaisi vuodessa testivoittajaruoalla 524 euroa. Jos koiralle syöttäisi testissä toiseksi tullutta halvinta kuivaruokaa, kuluisi koiran ruokintaan vuodessa vain 99 euroa. Koiranomistaja säästäisi siis yli 400 euroa vuodessa.

        Hintaero parhaaksi ja toiseksi parhaaksi valitun tuotteen välillä oli suuri. Ravintoarvojen erot olivat sen sijaan hyvin pieniä. Kuluttaja-lehden mukaan koiralleen voikin hyvällä omallatunnolla syöttää testin halvimpiakin ruokia, jos koira niistä pitää.

        Kuluttaja-lehti testasi yhteensä 16 koiranruokaa. Niistä suurin osa pärjäsi testissä hyvin. Proteiinit ja rasvahapot olivat suurimmassa osassa testatuista ruoista kohdillaan, mutta homemyrkkyjä löytyi kuudesta tuotteesta.

        Koiranruokaan homemyrkyt ovat päätyneet viljojen kautta. Suurina määrinä homemyrkyt voivat aiheuttaa esimerkiksi ruokahaluttomuutta, energianpuutetta ja oksentelua, mutta testiruoissa homemyrkkyjen määrät olivat niin pienet, että ruokia voi Kuluttaja-lehden mukaan syöttää turvallisin mielin koiralleen.

        Testissä arvioitiin myös koiranruokien pakkausmerkintöjä. Pakkausten antama mielikuvia tuotteesta ei aina vastannut todellisuutta. Pakkauksessa saatettiin mainostaa näyttävästi tuoretta lihaa, mutta pakkausselosteesta selvisikin, että lihan osuus tuotteesta on hyvin pieni.

        Testin kolmanneksi parhaaksi arvosteltiin xxxx xxxxxxx Medium adult -kuivamuona. Huonoimmin vertailussa pärjäsi xxxxxx-merkin xxxxxxxxxx xxxx roast -ruoka, jonka huono tulos selittyy esimerkiksi sillä, että tuotteessa oli homemyrkkyjä ja vain vähän kivennäis- ja hivenaineita."

        Poistin kuivamuonien nimet koska en halunnut mitään mainostaa.
        Nappuloiden sekaan ei mielestäni kannata laittaa mitään, ei ainakaan sen takia että ne paremmin maistuisivat.
        Koiran puurostakin olen sitä mieltä, että lihansyöjän puuron tulee olla suurimmaksi osaksi lihaa. Vain vähän jotain puurojatketta sekaan, hyvien suolistobakteerien sapuskaksi. Itse ruskistan tälle hoitokoiralleni kerralla koko kilon koiran jauhelihapötkön, joskus kaksikin, riippuu siitä kauanko koira on luonani. Säilyy hyvin jääkaapissa yli viikon, varmaan kauemminkin. Vuorokauden ainoaksi ruoaksi yksi kilo koiran jauhelihaa riittää tämän kokoiselle koiralle kolmeksi päiväksi. Veteen keitettyä kauralesepuuroa laitan yhtä päiväannosta kohden n. 2 rkl..

        Miksi ruskistat jauhelihan? Mikset anna raakana?


      • bessie-
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Miksi ruskistat jauhelihan? Mikset anna raakana?

        Jotta se paremmin säilyisi jääkaapissa, ja ruokakupissakin ei sen puoleen. Ja että olisi mistä ottaa valmista. Tämä koira ei välttämättä edes innostu raa asta jauhelihasta niin että heti söisi. Ruskistettu jauheliha - tai pikemminkin kypsennetty, en minä sitä viimeisen päälle ruskista - taas katoaa alta aikayksikön.
        Ostan tavallisesta ruokakaupasta koiran jauhelihan, kilon pötköissä ja pakastettuna sitä myydään. Koiralle teen kerralla vähintään kilosta, usein kahdesta, sen omat ateriat. Koira ja minä syömme samaan aikaan, en minä sille joka kerta käy erikseen tekemään, riittää kun itselleni valmistan. Koiralle otan valmista lihapöperöä (melkein pelkkää koiran jauhelihaa, 95 % nyt ainakin) jääkkäristä ja haaleaksi mikrossa lämmitän, voit uskoa että maistuu! Munankeltuaisen tai pari saatan pannun loppulämmöllä paistaa siihen lisäksi, mikäli omaan aamiais/lounaaseeni olen käyttänyt munanvalkuaisia.


    • kokemusmus

      Lue valmiista nappula tai muusta koiruliruoka tuotteesta sisällysluettelo. Tee sen pohjalta ruoka keittiössäsi.

      • Siilimuorikka3

        Taitaa olla liian vaivalloista meikäläiselle, Se näetsen vaatii panostusta ja vaivannäköä :).


      • kokemusmus
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Taitaa olla liian vaivalloista meikäläiselle, Se näetsen vaatii panostusta ja vaivannäköä :).

        Ei se vaikeeta, keitettyä riisiä vaikka lihaliemessä kanaliemessä ja sekaan roippeita jääkaapista.


      • Siiimuorikka3
        kokemusmus kirjoitti:

        Ei se vaikeeta, keitettyä riisiä vaikka lihaliemessä kanaliemessä ja sekaan roippeita jääkaapista.

        Niin mut kun vaikean siitä tekee se et pitäisi sitten katsoa ja laskea kaikki vitamiinit, hivenaineet sun muut tuhkat ja en viiti sellaiseen alkaa. Kun ostaa valmista täysruokaa, voi olla varma että siinä on kaikki olennainen, edellyttäen tietenkin että koira syö sitä :).


    • Kätilö-opistolla on yllättäen havahduttu ongelmaan.
      Valmistuneet eivät ymmärräkään mitä vasta-syntyneet vauvat puhuvat.
      -
      Opisto onkin päättänyt vaatia synnytys-veron heiltä joilla sitä rahaa on.
      Rahattomille pitää saada tulkkeja.
      Omaiset ja avio-miehet eivät enää pärjää hommassa.
      Uskonnon vaatimien ommelten ratkeilu on heille liian raakaa katsottavaa.
      Voihan yrjö.

      H.

      • Yrjöpä, yrjö...😨


      • mimmimum-..mi

        Minulle tuli uutisesta ajatus noista tulkeista...tulkkia tarvitaan jo jokapaikassa....lääkärissä...sairaalassa.. pankissa...työvoimatoim.....Kelassa....
        Kuka ne maksaa....tulkin palkan....


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Minulle tuli uutisesta ajatus noista tulkeista...tulkkia tarvitaan jo jokapaikassa....lääkärissä...sairaalassa.. pankissa...työvoimatoim.....Kelassa....
        Kuka ne maksaa....tulkin palkan....

        "mimmimum-..mi"

        Saat vihjeen:
        He joilla sitä rahaa on.
        Jotenkin nousee tasa-arvo mieleen.
        Olenkohan minä siinä alemmassa vaaka-kupissa?
        Toiseen kuppiin lisätään sitten tarpeeksi luusereita.
        Vai olenko ylemmässä?
        Joka nostaa alemmapaan kuppiin lisätyt luuserit.
        Molemmissa tilanteissa taidan menettää.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mimmimum-..mi"

        Saat vihjeen:
        He joilla sitä rahaa on.
        Jotenkin nousee tasa-arvo mieleen.
        Olenkohan minä siinä alemmassa vaaka-kupissa?
        Toiseen kuppiin lisätään sitten tarpeeksi luusereita.
        Vai olenko ylemmässä?
        Joka nostaa alemmapaan kuppiin lisätyt luuserit.
        Molemmissa tilanteissa taidan menettää.

        H.

        Ja tota...
        Kyllä minä SINULLE maksaisin kansalais-palkan.
        Vähintään :)

        H.


      • mimmimum-..mi
        hunksz kirjoitti:

        Ja tota...
        Kyllä minä SINULLE maksaisin kansalais-palkan.
        Vähintään :)

        H.

        Ihan oikeesti....kun synnytykseenkin pitäisi aina olla tulkki käytettävissä....myös yöllä...
        Mitähän minä sulle alkaisin tulkata...että voisit minut palkata....


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Ihan oikeesti....kun synnytykseenkin pitäisi aina olla tulkki käytettävissä....myös yöllä...
        Mitähän minä sulle alkaisin tulkata...että voisit minut palkata....

        "mimmimum-..mi"

        Taitaa nyt mennä vähän yli jo...
        Mutta varmaan sinä vieläkin muistat sen Oih! oih! oih! jne.?
        Eikös se ollut käännettynä Rakas! rakas! rakas!.
        Minä enää kaikkea muista :)

        H.


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Ihan oikeesti....kun synnytykseenkin pitäisi aina olla tulkki käytettävissä....myös yöllä...
        Mitähän minä sulle alkaisin tulkata...että voisit minut palkata....

        Asianajotoimistoille pakolaispojat ovat iso tulonsiirto.


      • Siilimuorikka3
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Minulle tuli uutisesta ajatus noista tulkeista...tulkkia tarvitaan jo jokapaikassa....lääkärissä...sairaalassa.. pankissa...työvoimatoim.....Kelassa....
        Kuka ne maksaa....tulkin palkan....

        Heillä on oikeus saada palvelua omalla äidinkielellään tai ainakin sellaisella mitä ymmärtävät.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Heillä on oikeus saada palvelua omalla äidinkielellään tai ainakin sellaisella mitä ymmärtävät.

        Jaa vauvat?

        H.


      • mimmimum-..mi

        Lähinnä ajattelin sitä ...että mistä ja keneltä se palkan maksu näille tulkeille tulee...


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        Jaa vauvat?

        H.

        Eiku:
        Lähinnä vastasin tähän mimmimummin viestiin:
        mimmimum-..mi
        23.2.2017 13:10
        Minulle tuli uutisesta ajatus noista tulkeista...tulkkia tarvitaan jo jokapaikassa....lääkärissä...sairaalassa.. pankissa...työvoimatoim.....Kelassa....
        Kuka ne maksaa....tulkin palkan....
        Kommentoi

        Mutta kyllä synnytyksessä on äitiki ja mahdollisesti isäki. Heitä vasten tulkki lienee. luulisin.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Eiku:
        Lähinnä vastasin tähän mimmimummin viestiin:
        mimmimum-..mi
        23.2.2017 13:10
        Minulle tuli uutisesta ajatus noista tulkeista...tulkkia tarvitaan jo jokapaikassa....lääkärissä...sairaalassa.. pankissa...työvoimatoim.....Kelassa....
        Kuka ne maksaa....tulkin palkan....
        Kommentoi

        Mutta kyllä synnytyksessä on äitiki ja mahdollisesti isäki. Heitä vasten tulkki lienee. luulisin.

        "Siilimuorikka3"

        Et ole uutisten tasalla.
        Kuten mimmi taas on.
        Isät eivät enää ole, mukamas tarpeeksi auttavia.
        Sillä mamuille on saatava työtä vaikka väkisin.
        Vaikkapa tulkkeina.
        Muuten alkaa totuus paljastua Aito-Suomalaisille.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Siilimuorikka3"

        Et ole uutisten tasalla.
        Kuten mimmi taas on.
        Isät eivät enää ole, mukamas tarpeeksi auttavia.
        Sillä mamuille on saatava työtä vaikka väkisin.
        Vaikkapa tulkkeina.
        Muuten alkaa totuus paljastua Aito-Suomalaisille.

        H.

        Ja toisekseen...
        Täällähän on jo kerrottu ulkomaalaisista pimppi-asian-tuntijoista.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Ja toisekseen...
        Täällähän on jo kerrottu ulkomaalaisista pimppi-asian-tuntijoista.

        H.

        Oppivat Suomi-kirurgitkin ompelemaan oikein.

        H.


      • kotiruokaa-koiralle
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Minulle tuli uutisesta ajatus noista tulkeista...tulkkia tarvitaan jo jokapaikassa....lääkärissä...sairaalassa.. pankissa...työvoimatoim.....Kelassa....
        Kuka ne maksaa....tulkin palkan....

        "Minulle tuli uutisesta ajatus noista tulkeista...tulkkia tarvitaan"

        On todella hienosti muutettu aloituksen aihetta synnytyksiin ja tulkkeihin, kun juttu alkoi koiran ruoista ja googlasin tuon Yrjölän puuron, joka ei mielestäni täytä koiran vitamiini tarvetta.

        Mutta, kieltämättä tulkkia tarvitaan koiran omistajalle, mikäli hän ei ymmärrä koiraansa. Itse sain sen kokea "coccerini/spanieli" kanssa, kun aluksi lepsuilin, mutta onneksi päätin, että minä olen "johtaja" ja koira tottelee minua.


      • suvenelli1
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Minulle tuli uutisesta ajatus noista tulkeista...tulkkia tarvitaan jo jokapaikassa....lääkärissä...sairaalassa.. pankissa...työvoimatoim.....Kelassa....
        Kuka ne maksaa....tulkin palkan....

        Mä luulen, että maksusitoumus sosiaalitoimistosta, eli kunta maksaa.
        Tulkin täytynee vielä olla sellainen joka ymmärtää lääketieteen terminologiaa. Ja kuinkahan monta esim. eri kurdin kieltä on.
        Naispuolinen kenties?


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Mä luulen, että maksusitoumus sosiaalitoimistosta, eli kunta maksaa.
        Tulkin täytynee vielä olla sellainen joka ymmärtää lääketieteen terminologiaa. Ja kuinkahan monta esim. eri kurdin kieltä on.
        Naispuolinen kenties?

        "suvenelli1"

        Kunta ei maksa koskaan.
        Kunnan asukkaat maksavat rahaa kunnalleen.
        Kunta sitten käyttää veronsa typeryyksiin.
        Esimerkiksi Kirjaston-Hoitajiin.

        H.


      • Siilimuorikka3
        kotiruokaa-koiralle kirjoitti:

        "Minulle tuli uutisesta ajatus noista tulkeista...tulkkia tarvitaan"

        On todella hienosti muutettu aloituksen aihetta synnytyksiin ja tulkkeihin, kun juttu alkoi koiran ruoista ja googlasin tuon Yrjölän puuron, joka ei mielestäni täytä koiran vitamiini tarvetta.

        Mutta, kieltämättä tulkkia tarvitaan koiran omistajalle, mikäli hän ei ymmärrä koiraansa. Itse sain sen kokea "coccerini/spanieli" kanssa, kun aluksi lepsuilin, mutta onneksi päätin, että minä olen "johtaja" ja koira tottelee minua.

        Kyllä minuakin koira tottelee, arkitottelevaisuukurssit on käyty ja koirulin todistuksessa pienin kouluarvosana asteikolla 4-10 oli 9 :D. Mutta kaikkea ruokaa ei syö tai varmaan söisi jos en muuta antaisi. Yrjölän puuro on vain nyt kokeilu ja ei todella ainoa ruoka mitä koira saa. Vain lisuke.


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        "Siilimuorikka3"

        Et ole uutisten tasalla.
        Kuten mimmi taas on.
        Isät eivät enää ole, mukamas tarpeeksi auttavia.
        Sillä mamuille on saatava työtä vaikka väkisin.
        Vaikkapa tulkkeina.
        Muuten alkaa totuus paljastua Aito-Suomalaisille.

        H.

        Ahas, no en sitten. Minä pysynkin näissä koiraruoka-aloitusten tekijänä.
        Hienoa jos vauvojen isille löytyy töitä itsensä ja perheensä elättämiseen. Onkos se sinulta pois? Taidatkos hebrean?


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        Ja toisekseen...
        Täällähän on jo kerrottu ulkomaalaisista pimppi-asian-tuntijoista.

        H.

        Juu mut mites se liittyy Yrjölän puuroon?


      • suvenelli1
        hunksz kirjoitti:

        "suvenelli1"

        Kunta ei maksa koskaan.
        Kunnan asukkaat maksavat rahaa kunnalleen.
        Kunta sitten käyttää veronsa typeryyksiin.
        Esimerkiksi Kirjaston-Hoitajiin.

        H.

        Hiljaa!
        mimmimummi ymmärsi kyllä että menee kunnallisveron maksaneiden kassasta.


    • suvenelli1

      Joko koiruli on agilityradalla käynyt?

      • Siilimuorikka3

        Ei ole vielä. Just saatiin todistus pentukurssista hyvin arvosanoin. Pitää pikkasen huilata ja kattoa sitten mille alkaa seuraavaksi :).


      • suvenelli1
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Ei ole vielä. Just saatiin todistus pentukurssista hyvin arvosanoin. Pitää pikkasen huilata ja kattoa sitten mille alkaa seuraavaksi :).

        Maisterisainetta, selvästi ;)


      • Siilimuorikka3
        suvenelli1 kirjoitti:

        Maisterisainetta, selvästi ;)

        Onhan se hianoo et meidänkin perheessä joku on :D.


      • suvenelli1
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Onhan se hianoo et meidänkin perheessä joku on :D.

        Emäntäänsä tullut ;)


      • Siilimuorikka3
        suvenelli1 kirjoitti:

        Emäntäänsä tullut ;)

        Hyvä geeniperimä paremminkin. Vanhempansa muotovalioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe