Oikeutta moottori ja vaihteistorikoista kärsiville

Ei-volsukuski

Julkinen salaisuushan on, että moottoreissa ja vaihteistoissa on luvattoman paljon vikoja, joiden maksumieheksi joutuu yleensä onneton autonomistaja.
Yleensä myyjä/maahantuoja/valmistaja vaan ilmoittavat, että mitään ei korjata tai antavat armopaloina jonkin 50% good-will "alennusta" monesti jo käytetystä vaihteistosta ja moottorista. Tästäkin muuten tulee kivasti voittoa volsulle.

Mutta itse asiaan. Jos autosi moottori/vaihteisto hajoaa ja se on esim. kolmisen vuotta vanha tai hieman ylikin, mutta kohtuu vähän ajettu ja huollettu, eikä korvausta tunnu heruvan.

1) ÄLÄ anna tehdä mitään korjauksia, vaan moottori/vaihteisto on avattuna koskemattomana
2) ilmoita liikkeelle että paikalle tilataan virallinen tavarantarkastaja. Maksaa toki, mutta palkkiokin on perittävissä
3) ilmoitat liikkeelle, että asia menee käräjäoikeuteen tavarantarkastajan lausunnon kanssa. Pyydä soittamaan maahantuojalle. Anna 24h aikaa reagoida
3) Jos reaktiota ei tule tai se ei ole oikea (vahinko korvataan kokonaan), tilaa tavarantarkastaja. Kun tarkastus on tehty voi auton korjauttaakkin normaalisti.
4) jos korjausta ei korvata kunnolla, korjauslaskun kanssa käräjille, tavarantarkastajan lausunto on hyvä oikeudessa, tsänssit saada homma maahantuojan/myyjän piikkin on hyvä jos lausunto oikein ja huoltohistoria ok

Eli kannattaa olla kylmän rauhallinen ja asiallinen, kertoa että nyt ei mene volsun kaavan mukaan, vaan ihan oman kaavasi mukaan ja selitykset ei nyt pure.

43

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei-volsukuski

      Niin ja täsmennyksenä, älä puhu missään vaiheessa takuusta, vaan valmistajan virhevastuusta ja virheolettamasta. Laitteen tulee kestää normaali käyttöikä... jne.
      Takuulla ja sen pituudella ei ole mitään tekemistä tämän kanssa...

    • Tsisti

      Paljon helpompaa on varata ilmainen TSI-tarkastus. Jos jakoketju on venynyt niin VW vaihtaa koko jakopään uuteen veloituksetta.
      Ei tarvii mitään showta järjestää. Tiedän omasta kokemuksesta 7 vuotiaan Golfin kanssa.
      Suosittelen ilmaista tarkastusta kaikille, jotka sellaista eivät vielä ole tehneet.

      • Ei-volsukuski

        Pieni kysymys, miten tsi-tarkastus auttaa jos moottori tai vaihteisto on jo hajonnut???


      • Hhgfgjj
        Ei-volsukuski kirjoitti:

        Pieni kysymys, miten tsi-tarkastus auttaa jos moottori tai vaihteisto on jo hajonnut???

        Jos tuonikäisestä hajoaa kone tai loota niin se menee aina virhevastuuseen ja on siten yhteneväinen TSI-tarkastuksen kanssa. Oman kokemuksen mukaan laskuun kirjoitettiin automaattisesti nolla euroa juurkin virhevastuun perusteella. Ei tarvinnut tspella.


      • Ei-volsukuski

        Kumpa näin olisikin. Ikäväkyllä liikkeet yrittävät höynäyttää monestikkin asiakkaita. Katsotaan ns. pärstäkerroin. Jos olet asioista tietävä ja päättäväinen saat toki korvauksen virhevastuuseen, muille ravistellaan päätä ja sanotaan "takuu on jo päättynyt...".
        Juuri tämän takia asia kannattaa pitää esillä.


    • Jhhghhhjjkkh

      Pidän näitä täysinä urbaanitarinoina kunnes kuulen tosielämän esimerkin. Kuten sanoi oma henkilökohtainen kokemukseni on täysin päinvastainen. Lisäksi meillä on ilmainen kuluttajaneuvonta-palvelu joka takaa saman kohtelun kaikille kansalaisille. Omaksi asiantuntemukseksi riittää kun tietää kuluttaja-asiamiehen mailiosoitteen.

      • Ei-volsukuski

        oletko "Hhgfgjj"? vähän vaikea tietää? Kuluttajaneuvonnan puoleen voi toki myös kääntyä, se vaan on kovin ruuhkainen, eikä niin suuri"uhka" volsumaahantuojalle.
        Tavarantarkastaja käräjäoikeus on huomattavasti pahempi uhka.
        Ja kun vastapuoli pelaa kovaa ja härskisti, pitää uhkankin olla iso, muuten häviät.

        googlella löydät lisää tietoa tavarantarkastuksesta ja mitä se merkitseekään oikeudessa. Tapauksia löytyy jokasortin tuotteista varmaankin, itse en ole henkilökohtaisesti onneksi joutunut moista vielä käyttämään, mutta jos tarve tulisi niin varmaankin käyttäisin. Jos siis tulisi tilanne, että firmat yrittäisi "kusta silmään".
        En tiedä mitä veloittanevat mutta loppulaskuun kaikki vaan.

        Hieman tässäkin viestiketjussa "ilmaisten tsi tarkastusten" ja asian vähättelyn osalta tuoksahtaa vag auto?


      • Dramaqueenn

        Ei missään mielessä vähätellä mitään. Kuluttajan oikeuksista täytyy aina pitää kiinni ja kusettajat asettaa vastuuseen.
        Avaukseen sisältyy oman kokemukseni mukaan hieman haettua dramatiikkaa. Isot firmat tietävät hyvin tarkkaan vastuunsa eivätkä lähde koettemaan kepillä jäätä. Lisäksi ne kaverit tiskin takana ovat duunissa kuukausipalkalla eikä asiakkaan kusettamisesta olisi heille mitään hyötyä.


      • Ei-volsukuski

        Ehkä vähän provokaatiota tarvitaankin, jotta ihmiset heräävät.
        Tässä juuri yksi tuttu joutui itse ostamaan vaihtomoottorin reilusti alle 100000 ajettuun volsuun, joka oli kyllä hieman enempi kuin 3 vuotias. Yksi huolto oli mennyt kalenteriajan puolesta hieman pitkäksi, se riittää tehtaalta tulevaan hylkäykseen.
        Myyjäliike maksoi asennuksen (tässäkin toki sitten muuta rahastusyritystä...), moottori meni omaan piikkin. Mielestäni karseeta touhua.

        Ikäväkyllä asiakkaan kusettamisesta on varmaakin jopa jonkintasoiset ohjeet/koulutus, kuten sanoin autokaupassa ovat aika hyviä lukemaan pärstäkertoimia...

        Vastaavaa touhua on vaikkapa philipsin telkkareiden kanssa, tukipalvelu höpöttää takuun umpeutumisesta, mutta kun osaat toimia oikealla tavalla päättäväisesti, korjaavat kuitenkin telkkarisi...

        Kusettamisesta tuleva hyöty=säästö firmalle, ehkäpä bonusta tms, jos saa asiakkaalta reivittyä rahat?


      • Saman_selityksen
        Ei-volsukuski kirjoitti:

        oletko "Hhgfgjj"? vähän vaikea tietää? Kuluttajaneuvonnan puoleen voi toki myös kääntyä, se vaan on kovin ruuhkainen, eikä niin suuri"uhka" volsumaahantuojalle.
        Tavarantarkastaja käräjäoikeus on huomattavasti pahempi uhka.
        Ja kun vastapuoli pelaa kovaa ja härskisti, pitää uhkankin olla iso, muuten häviät.

        googlella löydät lisää tietoa tavarantarkastuksesta ja mitä se merkitseekään oikeudessa. Tapauksia löytyy jokasortin tuotteista varmaankin, itse en ole henkilökohtaisesti onneksi joutunut moista vielä käyttämään, mutta jos tarve tulisi niin varmaankin käyttäisin. Jos siis tulisi tilanne, että firmat yrittäisi "kusta silmään".
        En tiedä mitä veloittanevat mutta loppulaskuun kaikki vaan.

        Hieman tässäkin viestiketjussa "ilmaisten tsi tarkastusten" ja asian vähättelyn osalta tuoksahtaa vag auto?

        Toyota-palstan oma trollipoju on kirjoittanut tänne jo useita kertoja. Helppohan sen on kertoa kun ohjeistus tulee joko suoraan Vw- tai Skoda-maahantuojalta ja trollipoju on palkattu selittämään mustaa valkoiseksi. Toyotan solvaus kuuluu myös pojun tehtävänkuvaan silloin kun ei tarvitse selitellä Vw- tai Skoda-palstalla. Koska poju on mielenterveydeltään vajaa, valehtelee kymmenien sivupersooniensa nimissä mitä tahansa täällä ilman estoja tai vastuuta sanomisistaan. Vielä sen nimikin selviää ja sitten monella taitaakin olla pojulle kahdenkeskistä henkilökohtaista asiaa. Voiko kukaan sotkea omaa elämäänsä ja tulevaisuuttaan trollipojua pahemmin? En usko.


      • Ei-volsukuski
        Saman_selityksen kirjoitti:

        Toyota-palstan oma trollipoju on kirjoittanut tänne jo useita kertoja. Helppohan sen on kertoa kun ohjeistus tulee joko suoraan Vw- tai Skoda-maahantuojalta ja trollipoju on palkattu selittämään mustaa valkoiseksi. Toyotan solvaus kuuluu myös pojun tehtävänkuvaan silloin kun ei tarvitse selitellä Vw- tai Skoda-palstalla. Koska poju on mielenterveydeltään vajaa, valehtelee kymmenien sivupersooniensa nimissä mitä tahansa täällä ilman estoja tai vastuuta sanomisistaan. Vielä sen nimikin selviää ja sitten monella taitaakin olla pojulle kahdenkeskistä henkilökohtaista asiaa. Voiko kukaan sotkea omaa elämäänsä ja tulevaisuuttaan trollipojua pahemmin? En usko.

        En olen kiinnostunut Toyotasta olleskaan, mistä ihmeestä tämmöistä käsittämätöntä potaskaa suodat? Miksi solvasin Toyotaa, heillähän on kannsa monenlaisia vikoja, mutta ne korjataan asiallisesti. Ilmeisesti paljon takaisinkutsuja jne. mutta koko hommaa ei kaadeta asiakkaan maksettavaksi, kuten volsu tekee.
        Jos kuvittelet minun olevat joku toyo-trolli, suosittelisin pikaista yhteydenottoa paikalliseen mielenterveystoimistoon, ihan noin ystävällisesti sanottuna.


      • Ei-volsukuski

        Ei tässä olla mitään trollipojuja, eikö äly riitä tajuamaan että olemme samalla puolella (vaginaa vastaan)?


    • Vastuu.omista.teoista

      "Yksi huolto oli mennyt kalenteriajan puolesta hieman pitkäksi, se riittää tehtaalta tulevaan hylkäykseen."

      No tässäpä taas kävi ilmi kuka yritti kusettaa ja ketä. Ei valmistajaa voi syyllistää siitä että se pitää kiinni omista oikeusistaan eikä korvaa laiminlyötyjen laitteiden korjauskustannuksia. Laki on tässä asiassa hyvin selvä.
      Omalla kohdallakin yksi huolto oli mennyt vähän pitkäksi, mutta VW sallii 10% ylityksen ilman että virhevastuu raukeaa. Eli kyllä VW:n puolelta löytyy inhmillisyyttä mutta jossain kohtaa hyväntekeväisyyttäkin täytyy vetää raja. Sun kaveri lipsui liikaa.

      "Ikäväkyllä asiakkaan kusettamisesta on varmaakin jopa jonkintasoiset ohjeet/koulutus,"
      On aika outoa että pidät kusettamisena sitä että valmistaja ei maksa kuluja joita sen ei kuulukaan maksaa. Jos tuotteen huolto-ohjelmaa ei noudata niin silloin virhevastuu ei ole enää voimassa. Erittäin yksinkertaista.
      Pitäisi olla enemmän munaa ja ottaa vastuu omista mokistaan eikä syyttää valmistajaa joka toimii kaikkien lakien mukaan.

      Sympatiat sun kaverille, mutta ois sen auton voinut huollattaa ajallaan. Ei siitä lipsumisesta voi sysätä vastuuta muille.

      • Tosikupla

        Aika härskiä, sanoisin!

        Koko maailma tietää että VW on itse autoteollisuuden suurin huijari ja ihan tarkoituksella M.O.T. Myy autoja, varustettuna kyseenalaisilla sekundaosilla jotka on todettu työstölaadultaan ja suunnittelultaan ala-arvoisiksi huoltovapaaksi ilmoitetussa kohteessa. Silti on huijareilla otsaa olla ottamatta vastuuta vedoten jonnekin myöhästyneeseen huoltoon, vaikka varsin hyvin itsekin tietävät, niinkuin me kaikki tiedämme todellisen syyn. Lakiin vetoaminen on jo kusetuksien kusetusta. Mikään laki ei kiellä eikä estä kantamasta vastuuta rehellisesti venkoilematta, itse kuluttajaviraston kanssa sopimastaan käytännöstä,oman edun tavoittelemiseksi ja todellisen vastuun siirtämiseksi osittain kuluttajalle itselleen. Tarkoituksellinen päästöhuijausohjelmisto on malliesimerkki konsernin todellisesta vastuunkannosta. Rehellinen j a vastuunsa tunteva valmistaja olisi järjestänyt takaisinkutsun ja vaihtanut kaikki ala-arvoiset osat kunnollisiin venkoilematta. Ei todellakaan ole syy ketjun venymiseen mikään huollon venyminen, kun se kosahtaa jo alta sadan tuhannen kilometrin. Sen tietää valmistaja, markkinointi ja huolto, kun muilla merkeillä kestää yleensä koko auton iän.


    • Ei-volsukuski

      kuules "Vastuu.omista.teoista", onko mielestäsi toimiva suomessa tämä LongLife (nimensä puolesta jo vitsi) huoltosysteemi volsulla. En ole paljon kuullut volsun inhimillisyydestä, lähinnä härskiydestä. Ja siinähän on ongelma kun ihmiset ei uskalla haastaa käräjille. Käräjillä tulos olisi ihan erilainen. Usko pois, vai oletko volsulla töissä?

    • kuluttajan.vastuu

      "Ja siinähän on ongelma kun ihmiset ei uskalla haastaa käräjille. Käräjillä tulos olisi ihan erilainen. Usko pois, vai oletko volsulla töissä?"

      Tässäkin esillenostetussa tapauksessa käräjillä Volsu olisi voittanut satanolla.Jos huollot on tekemättä niin virhevastuu raukeaa. Laki on silloin valmistajan puolella ja se on aivan oikein.
      En ole mitenkään volsun puolella vaan aivan tavantallaaja kuluttaja. En vain ymmärrä miten joku maksattaisi omat mokansa toisilla.

      • Ei-volsukuski

        Hei mutta eikös tässä juuri ole käynyt niin, että volsu maksattaa mokansa asiakkailla. Päästöhuijauksista ei korvauksia, vaihteisto ja moottoriongelmatkin jäävät monesti asiakkaan maksettaviksi vaikka kyseessä on oikeasti suunnittelu ja valmistustekniset ongelmat... Soikeat sylinterit, onko sekin asiakkaan vika?
        Öljyä vuotavat melkein uudet moottorit, asiakkaan vika ilmeisestikkin?


    • Valmistajan.vatuuttomuus

      "En ole mitenkään volsun puolella vaan aivan tavantallaaja kuluttaja. En vain ymmärrä miten joku maksattaisi omat mokansa toisilla."

      Et ymmärrä?? VW juurikin tekee niin käyttämällä keppihevosena jotain huollon pitkittymistä vaikka tasan tarkkaan tietää ettei sillä ole mitään merkitystä paskalaatuiseen ja huoltovapaaseen jakopäähän. Etkä ymmärrä tai et halua ymmärtää!
      Se jakopäähän olisi pitänyt jo vaihtaa ennen ensimmäistäkään huoltoa, jos vastuuta olisi löytynyt.

      • typerys.maksaa.itse

        "VW juurikin tekee niin käyttämällä keppihevosena jotain huollon pitkittymistä "
        Ei se ole mikään keppihevonen vaan lain henki. Jos joku ei pidä autostaan huolta niin kulut saa maksaa omasta lompakosta.
        Ei tämä ole mikään VW-juttu vaan yleinen laki.


      • Ei.enää.vokkeloa.meille

        Miten pidetään huolta laadultaan kaikilla mittareilla mitattuna täysin epäonnistunutta , teknisesti ala-arvoista suunnitteluvirhettä joka on todettu ja tunnustettu. Mikä lakipykälä kieltää valmistajan ottamasta vastuuta? Paskaako saa vapaasti kaupata vailla mitään vastuuta ja asettamalla ehtoja ostajalle. Pöyristyttävää venkoilua ja vastuun kiertoa huijaavalta konsernilta. Taitaa olla ainoa merkki maailmassa jossa jakopäitä pitää vaihtaa kuin sukkia. Ei ihan heti tule muita mieleen!


      • Ei-volsukuski

        "typerys.maksaa.itse" on ilmeisesti lukenut jotain volsun takuuehtokirjasta tms.?
        Sillä ja lailla ei ole keskenään mitään tekemistä. Virhevastuun osalta katsotaan onko huollot yms. hoidettu asiallisesti. Tyypillisesti volsun viat eivät mitenkään liity itse asiaan. Esim. jos moottoriöljy ollut 2 kk liian kauan, onko ok että vaihdelaatikko pamahtaa alle 100000 km? Tai jos turbossa on rakennevika, miten se liittyy mitenkään määräaikaishuoltoon (joissa ei turbolle tehdä mitään)? Tätä se kusetus on. Tai jos männät ovat jo kiinan moottoritehtaalta tullessa olleet soikeat, miten vaikkapa 1000 km ylimääräistä huoltovälissä meinaa.?
        Sulla ehkä päällä henkilökohtainen "mäntien lepuutus" yläkerrassa?


      • kjäh.nääs.nääs
        typerys.maksaa.itse kirjoitti:

        "VW juurikin tekee niin käyttämällä keppihevosena jotain huollon pitkittymistä "
        Ei se ole mikään keppihevonen vaan lain henki. Jos joku ei pidä autostaan huolta niin kulut saa maksaa omasta lompakosta.
        Ei tämä ole mikään VW-juttu vaan yleinen laki.

        Volkkarit kun ei pysy kunnossa vaikka niitä huoltaisi joka päivä ja paska laatu ei huoltamalla parane. Älkää jumalauta edes ostako Volkkareita tai autoja jossa on Volkkarin tekniikka, näitä ovat Audi, Seat ja Skoda.

        Tiedättekö muuten miksi VW ei osta Opelia, no kun sillä ei ole varaa laatuautoon kjähkjäh...olisi mahdotonta valmistaa saman katon alla samaan aikaan paskoja Volkkareita ja hyviä Opeleita, laatuero on valtava :)


      • totta-on

        Joskus aikanaan Opel oli se "vältettävä" auto, kun käyttivät niin surkeita osia. Sitten se oli Renault, joka vajosi syvälle. Nyt nämä ovat sieltä suosta nousseet.
        Nyt viimeiset lähes 10 vuotta se vältettävä autokonserni on ollut juuri mainitsemasi VikaWagen (vw, audi,seat,skoda). Nouseeko ne koskaan enään kunnolliseksi autoksi?


    • lainkuuliainen

      "Ei tämä ole mikään VW-juttu vaan yleinen laki."

      Ei taida samaan lauseeseen mahtua VW ja lainkuuliaisuus. VW:lla varmasti tiedetään jo omasta kokemuksesta liiankin hyvin, mitä seuraa ja kuinka paljon maksaa "omien polkujen kulkeminen"

    • Uusi.jakopää.ilmaiseksi

      Aika paljon on taas katkeruutta ilmassa. Antaa mennä vaan jos helpottaa. Sen verran sanon että on paljon mukavampaa olla täälä autonsa huolto -ohjelmaa noudattavien puolella. Valmistajan virhevastuu ja laki on takanani jos autossa on ongelmia. Ei tarvitse rähjätä maailman pahuutta nettipalstalla. Elämä on valintoja.

    • Vituiksmenitaas

      Selkärangatonta porukkaa. Ensin itse jättää autonsa huoltamatta ja sitten syyttää muita kun saa typeryyksistään näpeilleen.
      Kasvata pallit ja kanna vastuu omista valinnoistasi. Älä itke kuin ämmä. Jos olisit hoitanut asiasi oikein niin ei tarvitsi itkeä täällä. Valmistaja hoitavat vastuunsa lain puitteissa, eivät ne eivät ole hyväntekijäjärjestöjä jotka maksavat sun mokia.

      • Ei-volsukuski

        Ei ketään ole jättänyt autoaan huoltamatta. Kyse on siitä että vokkelo ei korjaa valmistus ja tuotantovirheistä johtuvia vikoja asiallisesti, vaan maksattaa ne asiakkailla.
        vokkelo keikkuu oikeasti lain harmaalla reuna-alueella ja tippuisi sieltä, jos joku uskaltaisi vähänkin tönäistä, eli haastaa käräjille...
        Kaltaisesi pelkurit maksavat itse öljyä vuotavat hajoilevat moottorit, räjähtävät turbot ja vaihdelaatikot. Onko kivaa? Teitä on valitettavan paljon, ja vokkelon taloudellinen tulos on hyvä. Miksiköhän?


      • korjaamottietääVW

        Kysykää riippumattomilta korjaamoilta VW autojen vikojen määrää jos ette usko.
        TSI on kaikkien vikojen äiti


    • Huoltomiess

      "Mitä vaikkapa 1000 km ylimääräistä huoltovälissä meinaa.?"
      Ei mitään ja VW sallii 10% lipsumisen eli 3000 km ilman virhevastuun raukeamista. Mutta johonkin raja on vedettävä. Mun mielestä on lapsellista itkeä kun valmistaja pitää kiinni omista oikeuksistaan eikä maksa huonolla pidolla olleiden autojen korjauksia.
      Jos omistaja jättää omaehtoisesti auton huoltamatta niin silloin hänen tulee kantaa vastuu tekemisistään. Ei kenenkään muun.

    • Toyota-palstan

      trollipojun epätoivoinen yritys selittää Vw-mokia asiakkaiden syyksi jatkuu tässäkin ketjussa. Kun laatu on paskaa niin se on.

      • omalla.vastuulla

        Älä puhu paskaa. Jutun ydin on se että valmistaja ei ole velvollinen korjaamaan omaan piikkiinsä tuotetta jota ei ole huollettu valmistajan määrittelemällä tavalla. Missään vaiheessa kukaan ei ole väittänyt ettei vanhoissa ketjukoneissa ei olisi ongelmia. Ongelmia on ja siksi VWllä on asiasta korjauskampanja. Tämä on kiistaton asia ja esimerkiksi omaan 2008 TSIhin on vaihdettu kokonaan uusi jakopää. Kysymys ei siis ole siitä onko noissa vanhoissa TSIssä heikko jakopää vai ei. Kysymys on ollut koko ajan siitä että VW maksaa vaihtamisen 100% jos asiakas on noudattanut huolto-ohjelmaa ja sallii jopa 10 lipsumisen.
        Jos auton omistaja on jättänyt auton huoltamatta niin sitten vastuu siirtyy hänelle ja hän maksaa kaiken.
        Tämä on aivan oikein ja maalaisjärjen mukainen juttu.


      • Laatufloppi

        Miksi se jakopää pitää vaihtaa jo muutaman kymmenen tuhannen kilometrin jälkeen , jos on huollettu pilkun tarkasti, leimat ja päivämäärät juuri niin kuin pitääkin. Onko se jakopää kuitenkin täyttä sontaa? Kiinastako se jakopää on kotoisin? Siltä kotoisin olevat rullaketjut ainakin ovat maailman halvimmat ja huonoimmat ihan kokemuksesta. Vikavaagenilta ei siihen asiaan tule vastausta eikä tunnustusta. Kyllä ihan maalaisjärjen mukaan rehellinen valmistaja vastaisi tuotteensa laadusta. Onko VW-konserni rehellinen? Kaikki, kenellä ei ole oma lehmä ojassa tietävät oikean vastauksen sen kummemmin miettimättä.


      • Eihän_autoa
        omalla.vastuulla kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Jutun ydin on se että valmistaja ei ole velvollinen korjaamaan omaan piikkiinsä tuotetta jota ei ole huollettu valmistajan määrittelemällä tavalla. Missään vaiheessa kukaan ei ole väittänyt ettei vanhoissa ketjukoneissa ei olisi ongelmia. Ongelmia on ja siksi VWllä on asiasta korjauskampanja. Tämä on kiistaton asia ja esimerkiksi omaan 2008 TSIhin on vaihdettu kokonaan uusi jakopää. Kysymys ei siis ole siitä onko noissa vanhoissa TSIssä heikko jakopää vai ei. Kysymys on ollut koko ajan siitä että VW maksaa vaihtamisen 100% jos asiakas on noudattanut huolto-ohjelmaa ja sallii jopa 10 lipsumisen.
        Jos auton omistaja on jättänyt auton huoltamatta niin sitten vastuu siirtyy hänelle ja hän maksaa kaiken.
        Tämä on aivan oikein ja maalaisjärjen mukainen juttu.

        ole välttämättä ehditty huoltaa vielä kertaakaan kun jakopää on jo paskana. Lieneekö Suomessa ainoatakaan Tsi-ketjukonetta jäljellä joihin ei ketjua muine härpäkkeineen olisi jo vaihdettu. Sehän tarkoittaa että jakoketjuongelmaa ei pitäisi edes esiintyä enää. Kuitenkin se on jatkuvasti vieläkin esillä vaikka vanhimmat Tsi-autot ovat jo kymmenen vuotta vanhoja. Koko moottorin konstruktiossa täytyy olla jotain pahasti vialla kun reklamaatiot eivät ota millään loppuakseen.


    • Huijarin.laki

      "Jos auton omistaja on jättänyt auton huoltamatta niin sitten vastuu siirtyy hänelle ja hän maksaa kaiken. "
      Älä valehtele! Jos on huoltanut autonsa, mutta ei huollattanut, niin VW ei vastaa tekemästään laaduttomuudesta. Olihan se viimeinen laatu- ja luotettavuustutkimuksessakin M.O.T.

    • jokokohtaälyät

      Miksi toyotan-palstan trollipojun etsijä eksyy aina tänne vw-palstalle? Miksi hän syyllistyy etsimään vikoja toisesta merkistä, joita tietenkin löytyy kaikista ja silti haluaa pitää tojotapalstan kaikilta näiltä totuuksilta henkeen ja vereen erossa? Syy johtaa seuraukseen ja kierre on valmis. Kosto seuraa kostoa ja taas kierre on valmis. Pojun etsijä on urpoista urpoin, jolla on runsaasti nestettä päässä. Aatteleppa ihan ite, mistä tuo fanaattisuutesi johtuu? Tässä annan aikaa... vaikka yli yön ja seuraavankin...
      Fanaattisuus johtaa aina vastaríntaan, vaikket itse sitä hyväksy ja kuitenkin harrastat sitä itsekin. Oravanpyörä pyörii hamaan tulevaisuuteen... jollet itse katso peiliin.
      Ketään muuta et voi muuttaa, itseä kyllä...on elämän viisaus.
      Jos et itse muutu, et voi edellyttää sitä muiltakaan. Muista se.

      • hitler.kostaa

        Oletko juonut viinaa liikaa? Eihä tuosta ota enää erkkikään selvää?


    • huolto-ohjelma

      VolksWagen, uusi huolto-ohjelma TSI/TDI moottoreille varustettuna DSG vaihteistolla.
      30000/1v ShortLife huolto, vaihdetaan turbo ja jakohihna varusteineen
      60000/2v Vaihdetaan uusi tehdaskunnostettu moottori, varmuuden vuoksi.
      90000/3v Vaihdetaan uusi tehdaskunnostettu DSG vaihteisto sekä tarvittaesa moottori
      120000/4v Vaihdetaan uusi tehdaskunnostettu moottori sekä tarvittaessa DSG vaihteisto
      150000/5v vaihdetaan uusi tehdaskunnostettu DSG vaihteisto sekä tarvittaessa moottori
      180000/6v EOL

      • t.luu

        Toi on se kuuluisa Tirkkosen lista, se maankuulu sanaseppo.


      • huolto-ohjelma

    • korjaamottietääVW

      VW onni on korjata joka vuosi muutamalla tonnilla

    • kelpaakyllä

      Mistä voin hakea korvausta, vaihteisto tai moottoririkosta, jota ei ole tulutkaan, vaikka
      trollit on sen todennut iskevän joka volkkariin?
      Onko trolleilla joku rahasto huijatuksi tulleille volkkarin omistajille?
      Paljonko on minimi suoritus huijaksesta?
      Nykyään huijauksesta joutuu maksamaan jopa miljardeja.
      6000 euroa olisi mielestäni sopiva summa valehtelusta/ per auto.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2664
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    Aihe