Arvatkaa kenelle maksettiin

omahyväinenhymy

korvauksia kunnianloukkauksesta ja arvatkaa kuka maksoi.

Eihän näitä kunnianloukkausjuttuja normaalisti oteta edes vastaan tai ne vähätellään kuoliaaksi ja kyseessä on sana-sanaa vastaan.

Joskus kuitenkin asia viedään käräjille...

42

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos-ymmärsin-oikein

      Väreiltään hyvin paahtunut,
      väkevästi mausteinen ja vahvasti paahdetun tuoksuinen,
      jopa pientä härskiintymistä havaittavissa
      eli tuote täysin epäkurantti suomalaiseen talouselämään.

      Sellaiset sai korvausta, ei tämä tuoksuhaitoista kärsinyt suomalainen.

      (Syvällä sisimmässäni asuu 100% rasisti. Mutta en näy koska esitän asiat vertauskuvin)

      • omahyväinenhymy

        Näinpänäin. On tämä niin läpinäkyvää hyysäystä... ei tälle voi kuin nauraa mitä hullutta tässä maassa on...!


    • ö-Öö

      Joopajoo

      Kunnianloukkaukset subjektiivisiakin asioita. Laissa varmastikin määritellään asia tarkasti, kuitenkin erittäin tulkinnanvaraista. Joku vetää herneen nokkaan herkemmin, toinen ei ole millänsäkään. Kyse ei kuitenkaan tuosta, pitää olla jotain konkreettista.

      Tarkoitan, jos kaks ihmistä keskenään haukkuu toisiaan, mitään ei ole tapahtunut. Jos todistajia, todisteita, sitten jotain on tapahtunut. Sitten voi alkaa ihmettelemään, onko kyseessä ollut rikos, vaiko ei.

      Aloituksessa kai viitattiin äsken uutisoituun rasismitapaukseen. Rasismikortti toki helppo vetää esiin. Lisäksi rasismi kovin yleistä. Siihen nähden oikeusjuttuja vähän.

      Tarkoitan, voi olla ihan hyväkin asia rasismin vähentämiseen.

      =DW=

      • siinäpähänoppii

        Suomineito tukehtukoon!


      • "teevee"

        Hänkö on alkanut katsomaan pashan-hajuakin rasistisesti?
        Eihän se ole edes näkyvää.

        H.


    • RAY maksoi laittomasti kansalais-palkkaa Katu-tanssi-liiton henkilö-kunnalle.
      Kuinka ollakaan...liitto on todettu varattomaksi.
      Että osaa olla löysää johtoa RAY:ssäkin.
      Tai sitten ovet hekin miehiä trikoissa.

      H.

      • En-usko-ruusu-uniin

        Etkö jo ikäiseksesi tiedä, että suomessakaan ei ole enää tahoa, instanssia, missä ei ruskea kuori, lahjakortti, kahvikuppi, viineri, käteinen vaihtaisi omistajaa.
        Suomessammekin on sitä maailman kuulua korruptiota joskin pääasiassa hillitysti.
        Etenkin rahapeli liitot, rahoitus tahot kättelevät kumppaneitaan seteleitä kämmenissä.


    • Oli se jännää kun siellä joensuulaisessa kerrostalossa haisi pahalle jo siinä vaiheessa kun somalit olivat vasta tuomassa tavaroitaan, vai käsitinkö jotain väärin?

      "Perheet kohtasivat rapussa somaleiden kantaessa tavaroitaan asuntoon."

      • hyssynhyss

        Jos on suitsuketta mirhamia parfymee ja ties mitä mausteyrttiä jota astmaatikko ei kestä. Niin astmaatikko vaietkoon seurakunnassa koska kyllähän vieraat menevät oman väen edelle.


      • AhmedAhneus
        hyssynhyss kirjoitti:

        Jos on suitsuketta mirhamia parfymee ja ties mitä mausteyrttiä jota astmaatikko ei kestä. Niin astmaatikko vaietkoon seurakunnassa koska kyllähän vieraat menevät oman väen edelle.

        Se nyt pitäisi jokaisen tajuta. Meidän pitää suvaita ja sopeutua tai sakot pätkähtää ja vahingonkorvaukset. Löytyihän sieltä heti mamuja puolustava asia.


      • Jännää?
        Sinä vaiheessahan se voimakkaimmin haiseekin.
        Sitten, kun kaikki tavarat ja ihmiset ovat luukun takana asunnossaan, niin se haju hälvenee vähitellen rappukäytävästä.

        Ajatteles jotain, joka vaikka on polttanut entisessä asunnossaan sisällä ja kantaa koko perhe tupakanhajuisena tupakanhajuisia huonekalujaan ja muita tavaroitaan uuteen asuntoon, niin haiseehan se.


      • Mekö-emme-tuoksu

        Kyllä on näin ja toisinkin päin.
        Mitä meillä oli rapuissa ennen kuin mamut ilmestyivät?
        Milloin lemusi läskisoosi, milloin hernekeitto, paistetut silakat, makaronilaatikko, pohjaan palanut HK sininen, paistetut perunat, sipuli.............................


      • Mekö-emme-tuoksu kirjoitti:

        Kyllä on näin ja toisinkin päin.
        Mitä meillä oli rapuissa ennen kuin mamut ilmestyivät?
        Milloin lemusi läskisoosi, milloin hernekeitto, paistetut silakat, makaronilaatikko, pohjaan palanut HK sininen, paistetut perunat, sipuli.............................

        Mutta sehän on ihan luonnollista ihmiselle, että kun tietää mikä sen hajun aiheuttaa, niin sen hyväksyy paremmin. Aina uudet oudot hajut haisevat vaaralliselta.

        Samanlaista kuin minulla ensimmäisen kerran, kun haistoin talossa hapansilakan hajun, enkä tiennyt mikä se haisee, niin kyllä minä nenääni pitelin, pitelisivät varmaan nekin joensuulaiset uudet naapurit ja valittaisivat hajusta.

        Nii, että. Seuraavalla Ruotsin reissulla pari purkkia hapansilakkaa laukkuun ja poksauttakaa ne siellä, missä muutkin tienaavat haisemalla.
        Jos valittavat hajusta, niin ei muuta kuin käräjille ja hakemaan korvauksia.


      • mikämitämies

        "vai käsitinkö jotain väärin?" AINAHAN SINÄ KÄSITÄT VÄÄRIN kun on puhe ns.pakolaisista, ja jännä juttu aina alkuperäiskansalaisten tappioksi, taidat olla itsekin mamu.


    • Tellukka

      Katohan, miten hyvän tulolähteen ole sivuuttanut ihan tyhmyyttäni.
      Kerrankin likka kävi tuossa ja piteli nenäänsä, että täällä haisee kissanpaska.

    • Nehän vasta muuttivat ja toivat tavaroitaan sisään. Ei siinä ollut suitsukkeita palamassa eikä laitettu ruokaa ... ilmielävä rasismi haisi ja se haju tuli yläkerrasta.
      Ei voi muuta kuin tuntea syvää myötähäpeää ja olla hyvillään siitä että sakot rapsahtivat edes.

      • Voi voi voi sinua.
        Se kuules jokaisen oma kotihaju tarttuu kaikkeen, mitä heidän entisessä asunnossaan on ollut.
        Jos siellä on poltettu suitsukkeita, niin se haju istuu kiinni kaikissa huonekaluissa ja vaatteissa.


      • Mamsa

        Minulla oli nuoruudessani kauan ennen nykyistä ongelmamaahanmuuttoa syväntumma afrikkalainrn miesystävä. Hänen hikensä haisi voimakkaammin kuin valkoihoisilla, aivan kissanpissalle, ja hän hikoili enemmän kuin valkoihoiset. Onneksi hän peseytyi mielellään ja usein, muuten hänen seurassaan olisi ollut hankala olla. Sama lemahtelu tuntui hänen tummaihoisten opiskelijaystäviensä kerhotiloissa.
        Etkö Paloma todellakaan ole huomannut, että tummaihoisella kähärätukkaisella ihmisrodulla on oma ominaishajunsa!?


      • Mamsa kirjoitti:

        Minulla oli nuoruudessani kauan ennen nykyistä ongelmamaahanmuuttoa syväntumma afrikkalainrn miesystävä. Hänen hikensä haisi voimakkaammin kuin valkoihoisilla, aivan kissanpissalle, ja hän hikoili enemmän kuin valkoihoiset. Onneksi hän peseytyi mielellään ja usein, muuten hänen seurassaan olisi ollut hankala olla. Sama lemahtelu tuntui hänen tummaihoisten opiskelijaystäviensä kerhotiloissa.
        Etkö Paloma todellakaan ole huomannut, että tummaihoisella kähärätukkaisella ihmisrodulla on oma ominaishajunsa!?

        En ole hengaillut niin paljon syvän Afrikan kanssa että olisi huomannut heillä olevan ominaishajunsa.


    • Haukkui-väärää-suuta

      Saattana, minulle ei maksettu.
      Kerran joku yön-timppa huusi mulle "senkin rasisti".
      Se oli kunnianloukkaus ja ilmoitin siitä viranomaisille. Nyt asiasta on kulunut 7 - 8 vuotta ja vieläkään asia ei ole käräjillä. Olisin vaatinut 10 000 euroa.

    • henkeäahdistaa

      Kyllä minä ainakin vältän kassa jonoa tai vaihdan pois jonosta jos edessä on tai taakseni tulee vahvalle haisevaa kaapukansaa, tai doku densa jolla päässyt housuun ehkä useammankin kerran.
      Ystävättäreni asunnon rappukäytävässä asuu vastakkain kaksi näitä suitsukeperheitä, pitävät ovia auki rappuun ja kulkevat edestakas asunnosta toiseen, siellä rapussa haisee todella vahvasti enkä välitä sen ystävättäreni luona enää käydä.

    • Hehehehehee....mun pojan sapuskat lemuaa aasialle joskus kun tulee kotiin niin sesamöljyn tuoksu tulee jo ovella vastaan, mutta emmä sille mee huutaan tai loukkaan sitä sen takia että sen sapuska tuoksuu erille kun mun hernerokat ja kaalilaatikot, miten naurettavaa. Sehän on vain laiffia.
      Kuka tahansa joka pitelee nenäänsä ja usuttaa vielä lapsensakin pitelemään nenäänsä kun vierasmaalaisia kulkee rapussa on raukka tollo ja rasisti ja hyvä että joutuivat lisäksi maksamaan vahingonkorvauksia. Että saa hävetä silmät päästään omien maanmiestensä tölvänyyden takia.

      • olehyvävaan

        Aina voi anoa somalian kansalaisuutta jos suomalaisuus hävettää.


      • Niitä tolloja kun näkyy tuolla liikkeellä enemmänkin.
        Ei tarvitse kuin ottaa sytyttämätön tupakka huuleensa, niin aina näkyy joku jossain pitelemässä nenäänsä. Onkos minulla mennyt hyvät tienestit ohi.

        Kerran istuin bussissa, missä oli arabi kuljettajana turbaani päässä. Yhdellä pysäkillä hän päästi vain ulospäin matkustajia, mutta ei avannut etuovea kyytiin pyrkivälle vaikka toinen koputteli ikkunaan. Painoi vain kaasua ja lähti.
        Joku matkustajista ihmetteli sitä hänelle, niin hän vastasi, että näki sen polttavan tupakkaa vähän aikaisemmin, eikä halua tupakanhajuista kyytiinsä.

        Jos Paloman kotona haisee, niin on ihan se silloin ihan oikein asua silloin jossain Dalajoen varressa kaukana sivilisaatiosta. Tuskin kukaan muutkaan oman perheensä hajuista itse välittävät, oman poikansa hajusta.

        Minusta on ihan luonnollinen reaktio, että pitelee nenästään kiinni, kun tuntee jonkun pahan hajun. En näe siinä mitään rikosta niin kauan kuin se nenä on oma mistä pitelee.


      • mikämitämies
        Tellukka kirjoitti:

        Niitä tolloja kun näkyy tuolla liikkeellä enemmänkin.
        Ei tarvitse kuin ottaa sytyttämätön tupakka huuleensa, niin aina näkyy joku jossain pitelemässä nenäänsä. Onkos minulla mennyt hyvät tienestit ohi.

        Kerran istuin bussissa, missä oli arabi kuljettajana turbaani päässä. Yhdellä pysäkillä hän päästi vain ulospäin matkustajia, mutta ei avannut etuovea kyytiin pyrkivälle vaikka toinen koputteli ikkunaan. Painoi vain kaasua ja lähti.
        Joku matkustajista ihmetteli sitä hänelle, niin hän vastasi, että näki sen polttavan tupakkaa vähän aikaisemmin, eikä halua tupakanhajuista kyytiinsä.

        Jos Paloman kotona haisee, niin on ihan se silloin ihan oikein asua silloin jossain Dalajoen varressa kaukana sivilisaatiosta. Tuskin kukaan muutkaan oman perheensä hajuista itse välittävät, oman poikansa hajusta.

        Minusta on ihan luonnollinen reaktio, että pitelee nenästään kiinni, kun tuntee jonkun pahan hajun. En näe siinä mitään rikosta niin kauan kuin se nenä on oma mistä pitelee.

        Eihän se mikään ihme ole jos Paloman kotona haisee kaikki mamut haisee.....


      • Tellukka kirjoitti:

        Niitä tolloja kun näkyy tuolla liikkeellä enemmänkin.
        Ei tarvitse kuin ottaa sytyttämätön tupakka huuleensa, niin aina näkyy joku jossain pitelemässä nenäänsä. Onkos minulla mennyt hyvät tienestit ohi.

        Kerran istuin bussissa, missä oli arabi kuljettajana turbaani päässä. Yhdellä pysäkillä hän päästi vain ulospäin matkustajia, mutta ei avannut etuovea kyytiin pyrkivälle vaikka toinen koputteli ikkunaan. Painoi vain kaasua ja lähti.
        Joku matkustajista ihmetteli sitä hänelle, niin hän vastasi, että näki sen polttavan tupakkaa vähän aikaisemmin, eikä halua tupakanhajuista kyytiinsä.

        Jos Paloman kotona haisee, niin on ihan se silloin ihan oikein asua silloin jossain Dalajoen varressa kaukana sivilisaatiosta. Tuskin kukaan muutkaan oman perheensä hajuista itse välittävät, oman poikansa hajusta.

        Minusta on ihan luonnollinen reaktio, että pitelee nenästään kiinni, kun tuntee jonkun pahan hajun. En näe siinä mitään rikosta niin kauan kuin se nenä on oma mistä pitelee.

        Minusta se on sivistymätöntä ja loukkaavaa.
        Kun ollaan tarpeeksi tuttuja niin se on ok, kuten esimerkiksi oman perheen keskuudessa. Siitä on kuitenkintosi pitkä mstka siihen että menee rypistelemään ventovieraille ihmisille. Silloin voi tulla sakot että paukahtaa.

        Hehehehehe mulla on naapureita ihan yhtä lähellä kuin missä tahansa Tukholman omakotilähiössä. Emme ole kaukana sivilisaatiosta. Eikä meillä yleensä tuoksu muu kuin Optimisti-Orvokin yleispuhdistusaine (kolmasosa väkiviinaetikkaa( ja limetin lohkot pienissä soijakastikekulhoissa joita käytän tuoksuttamaan keittiötä. Ja tuoksukynttilät, varovasti käytettynä, takkakin tuoksuu, koivuhalot tuo kivaa aromia sisätiloihinkin talvella. Tää on nneljän tuulen talo ja minä tuuletan usein ;)


    • Meidän rappukäytävässä oli yhtenä päivänä voimakas omituisen vastenmielinen ruoan tuoksu. Kysyin naapurilta, onko joku polttanut ruoat uuniin. Ei, hän vastasi sama haju ollut ennenkin. Liittynee johonkin erikoisruokaa.

      Mistä se tulee ja miksi, en tiedä koska asunnoissa on tehokaat liesituulettimet.

      Voi olla, että eräs viehättävä ulkomaalaistaustainen nainen valmistaa jotain erikoisruokaa.

      En haluaisi asua eksoottisten tummien eri uskontoa tunnustavien ulkomaalaistaustaisten kanssa samassa talossayhteisössä.

      Mikähän minua odottaa kun palaan kesän kynnyksellä Korpeen. Tämä vuokrataloyhtiö on myyty uudelle omistajalle. Huoneistoja tyhjenee vauhdilla.

      Tykkäisin toki asua tässä, mutta aika näyttää minkalaista porukkaa taloon alkaa sikkiintymään.

      No, pääseehän täältä, onneksi Korvessa on vuokra-asuntoja kiitettävästi tarjolla.

      • Niin, sinähän voisit muuttaa pysyvästi sinne Nuasjärven rantaan. Talvivaarakaan ei taida tuoksahtaa sinne saakka.
        Minä taas tykkään erilaisista tuoksuista ja en ole tuoksurasisti myöskään. Intialaiset mausteet tuoksuvat voimakkaasti mutta niihin curryn tuoksuihinhan sinä olet tottunut Hollannissa. Kauko-idän mausteet tuoksuvat myös erilaiselle, mutta ei ne mielestäni ole vastenmielisiä tuoksuja.
        Johtuukohan tuo vastenmielisyys toisten ihmisten elämän tuoksuille kuitenkin asenteesta?
        Mites oli se vanha sananlasku omasta ulosteesta joka tuoksuu ruusuvedelle?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Niin, sinähän voisit muuttaa pysyvästi sinne Nuasjärven rantaan. Talvivaarakaan ei taida tuoksahtaa sinne saakka.
        Minä taas tykkään erilaisista tuoksuista ja en ole tuoksurasisti myöskään. Intialaiset mausteet tuoksuvat voimakkaasti mutta niihin curryn tuoksuihinhan sinä olet tottunut Hollannissa. Kauko-idän mausteet tuoksuvat myös erilaiselle, mutta ei ne mielestäni ole vastenmielisiä tuoksuja.
        Johtuukohan tuo vastenmielisyys toisten ihmisten elämän tuoksuille kuitenkin asenteesta?
        Mites oli se vanha sananlasku omasta ulosteesta joka tuoksuu ruusuvedelle?

        Paska haisee paskalle olipa se omaa tai toisen.

        Älä opeta minua, makujen maailmaa. Tiedä ja tunnen ihania itämaisia tuoksuja. Ihania makuja maailmalta

        Pohjaanpalaneen kalan haju etoo.

        Samoin parvekkeella tapetun kanan veri ei viehätä kun se valuu esim. omalle parvekkeelle.

        Tätähän taloyhtiössämme ei vielä olla koettu. Lumipöly ylemmältä parvekkeelta kun lattiaa lakaustaan saattaa ala parvekelaista ärsyttää.

        Aika näyttää.

        Sinä asut neljän tuulen talossa, hyvä on läpiveto. Eikä lampaanviulut haise lähistöjen taloista.

        Nuakselle muutan heti kun palaan Korpeen ja se on sata varma, että sinne ei pakolaisilla ole asiaa.

        Naapurin kirkkoherrakin totesi, että epäilyttäviltä kulkijoilta pitää kysyä mitä asiaa heillä on yksityisalueellemme kun kysyin oliko nek..ri joka tuli mökkitiellämme hänen tuttu.


      • korppis kirjoitti:

        Paska haisee paskalle olipa se omaa tai toisen.

        Älä opeta minua, makujen maailmaa. Tiedä ja tunnen ihania itämaisia tuoksuja. Ihania makuja maailmalta

        Pohjaanpalaneen kalan haju etoo.

        Samoin parvekkeella tapetun kanan veri ei viehätä kun se valuu esim. omalle parvekkeelle.

        Tätähän taloyhtiössämme ei vielä olla koettu. Lumipöly ylemmältä parvekkeelta kun lattiaa lakaustaan saattaa ala parvekelaista ärsyttää.

        Aika näyttää.

        Sinä asut neljän tuulen talossa, hyvä on läpiveto. Eikä lampaanviulut haise lähistöjen taloista.

        Nuakselle muutan heti kun palaan Korpeen ja se on sata varma, että sinne ei pakolaisilla ole asiaa.

        Naapurin kirkkoherrakin totesi, että epäilyttäviltä kulkijoilta pitää kysyä mitä asiaa heillä on yksityisalueellemme kun kysyin oliko nek..ri joka tuli mökkitiellämme hänen tuttu.

        Täällä leijuu ilmassa talvella vienoinen savun haju; monet taloista lämmittävät haloilla ja piipuista nousee savu raikkaaseen aamuilmaan.

        En minä sinua yrittänyt opettaa; tiedän kyllä miltä indonesialainen ja Kauko-idän keittiö tuoksuu. Jotkut tuoksut ovat miellyttäviä, toiset vain så där. Minua etoo lähinnä vain vanhan ihran tuoksu katukeittiöissä ja mäkkäreissä joissa käy niukasti asiakkaita.
        No oliko se afrikkalais-suomalainen joka tuli mökkitiellä vastaan kirkkoherran tuttuja?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Täällä leijuu ilmassa talvella vienoinen savun haju; monet taloista lämmittävät haloilla ja piipuista nousee savu raikkaaseen aamuilmaan.

        En minä sinua yrittänyt opettaa; tiedän kyllä miltä indonesialainen ja Kauko-idän keittiö tuoksuu. Jotkut tuoksut ovat miellyttäviä, toiset vain så där. Minua etoo lähinnä vain vanhan ihran tuoksu katukeittiöissä ja mäkkäreissä joissa käy niukasti asiakkaita.
        No oliko se afrikkalais-suomalainen joka tuli mökkitiellä vastaan kirkkoherran tuttuja?

        Afrikkalaisiin tuoksuihin/hajuohon en ole tutustunut. Pitääpä kysyä Petzen tytäreltä kun palaa Etelä Afrikan neljän maan kieromatkalta miltä siellä haisi.

        Esikoiseni taas on hulluna idän ruokiin ja matkailuun. Tuli äskeen Sri Lankasta.

        Söin juuri vanhaa hollantilaista goudaa (haudaa kurkkuäänteellä ) vadelmahillon kanssa. Ihanaa....nam

        Pastori ei tuntenut afrikkalaista pyöräilijää. Liekö polkenut pitkänkin matkan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Niin, sinähän voisit muuttaa pysyvästi sinne Nuasjärven rantaan. Talvivaarakaan ei taida tuoksahtaa sinne saakka.
        Minä taas tykkään erilaisista tuoksuista ja en ole tuoksurasisti myöskään. Intialaiset mausteet tuoksuvat voimakkaasti mutta niihin curryn tuoksuihinhan sinä olet tottunut Hollannissa. Kauko-idän mausteet tuoksuvat myös erilaiselle, mutta ei ne mielestäni ole vastenmielisiä tuoksuja.
        Johtuukohan tuo vastenmielisyys toisten ihmisten elämän tuoksuille kuitenkin asenteesta?
        Mites oli se vanha sananlasku omasta ulosteesta joka tuoksuu ruusuvedelle?

        En välitä tuoksuista rappukäytävässä kunhan ei asuntooni asti leviä.
        Meidän taloyhtiössä asuu tavallisia suomalaisia, ei ole edes yhtään lapsiperhettä. Rauhallista kun vertaa tyttären ensimmäiseen vuokra-asuntoon. Naapurina oli näitä satoja vuosia kotiutettuja vähän tummempia suomalaisia. Jos maahanmuuttajat ovat samanlaisia en totisesti halua asua samassa taloyhtiössä.
        En ala luettelemaan häiriötekijöitä, niitä oli paljon. Onneksi tytär pääsi muuttamaan omaan asuntoon.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        En välitä tuoksuista rappukäytävässä kunhan ei asuntooni asti leviä.
        Meidän taloyhtiössä asuu tavallisia suomalaisia, ei ole edes yhtään lapsiperhettä. Rauhallista kun vertaa tyttären ensimmäiseen vuokra-asuntoon. Naapurina oli näitä satoja vuosia kotiutettuja vähän tummempia suomalaisia. Jos maahanmuuttajat ovat samanlaisia en totisesti halua asua samassa taloyhtiössä.
        En ala luettelemaan häiriötekijöitä, niitä oli paljon. Onneksi tytär pääsi muuttamaan omaan asuntoon.

        Niin se lie. Tavat ja hajut kun on eri kulttuureissa erilaisia. Palomakin kertoi käyneensä mäkkärissä, jossa vanhan ihran haju etoo.

        Itse en ole pikaruokafanittaja. Joskus poikien kanssa tosin käyn paikallisessa ulko-grillissä hakemassa grilliruokaa. Siistejä ovat korven grillit.

        Asun myös siistissä taloyhtiössä. Juuri nyt tosin alakerran pieni asukas on saanut tapansa mukaan raivarin ja huutaa rappukäytövässä. No lapset on kapsia.


      • korppis kirjoitti:

        Niin se lie. Tavat ja hajut kun on eri kulttuureissa erilaisia. Palomakin kertoi käyneensä mäkkärissä, jossa vanhan ihran haju etoo.

        Itse en ole pikaruokafanittaja. Joskus poikien kanssa tosin käyn paikallisessa ulko-grillissä hakemassa grilliruokaa. Siistejä ovat korven grillit.

        Asun myös siistissä taloyhtiössä. Juuri nyt tosin alakerran pieni asukas on saanut tapansa mukaan raivarin ja huutaa rappukäytövässä. No lapset on kapsia.

        Niinhän hän kertoi.
        Niillä sanoillaan hän teki itsestään pikkurikollisen, sillä toisaalta hän sanoi: """Siitä on kuitenkintosi pitkä mstka siihen että menee rypistelemään ventovieraille ihmisille. Silloin voi tulla sakot että paukahtaa."""

        Vai ovatkohan mäkärin porukat kuinkakin tuttuja hänelle. Sillä eihän se voi niikään mennä, että vain joillekin tietyille hajuille "rypistelyt" ovat sakotettavia.


    • Minä ihan oikeesti uskon että korppis ei ole puoliksikaan niin rasisti kuin mitä antaa ymmärtää. Tai siten hän on tavallaan vähän skitso rasisti, koska hän tulee kyllä toimeen ihmisten kanssa joilla on toinen etninen alkuperä kuin korven kansalla, kunhan ne vain pysyvät sierllä omissa nurkissaan eikä tule hyppimään sinne korven maantielle tai tukkimaan Lidlin pääovea Korven Kaupungissa. Elikkä kuten karhu, hän suojelee omaa reviiriään. Se ei ole varsinaisesti mitään pinttynyttä perusrasismia, vaan hieman ylikehittynyttä reviiirin puolustamista :)
      Nyt täällä on paljon pinttyneempiä rasisteja kuin ystäväni korppis, mutta he piiloittavat mielipiteitään "tolkun ihmisen" naamarin taakse.
      ***
      Olen asunut siirtolaishelvetissä itsekin, ekaksi Ruotsiin tultuamme. Meni monta vuotta ennenkuin pääsimme kerrostaloasunnosta väljempiin maisemiin ja monet kielet tuli kuunneltua rappukäytävässä ja monet tuoksut pelmahtivat vastaan, sekä asunnoista että ihmisten olemuksista, toiset miellyttäviä, toiset vähän vaikeempia. Asenne , ystävällisyys ja auttamishalu ei ollut koskaan tuoksukysymys eikä ihonväristä kiinni. Minua vastapäätä asuvat chileläiset tekivät ihania empanadoksia, lihapiiraita joissa oli kananmunaa ja oliiveja täytteenä. Ylärapusta tuli maustekuminan (ihana tuoksu!) aromeja iranilaisten lammaspadasta. Kaikkein ystävällisimpiämja parhaiten käyttäytyviä olivat nimenomaan ulkomaalaistaustaiset. Kantaväestöä edusti jokuinen eläkeläispariskunta jotka luimistelivat ikkunaverhojensa takana, pohjoisesta muuttanut suurperhe jossa käytettiin alkoholia reippaasti ja Suomalainen narkkari. No, siitä on nyt kakasikymmentä vuotta aikaa mutta joskus kunsattumalta tapaa Näitä entisiä naapureita kylillä niin ne moikkaa edelleenkin.
      ***
      Plussaa oli siis oikean elämän tuntu talossa, ääniä, tuoksuja, värejä, tapaamisia Plussaa oli että jos tarvitsi jotain oli ihmisiä ympärillä joiden puoleen voi kääntyä. Plussaa oli että että kukaan ei pidellyt nenästään ja sanonut että sä haiset.
      Negatiivista oli että tiettyjä perusasioita jotka ovat meille itsestään selviä, kuin että alaovi pidetään yöllä lukossa eikä sitä pidetä jollain kepillä tai kivellä hieman auki.
      Että iltasella oli soitettava musiikkia vähän pienemmällä että toisen kerroksen irakilaiset jotka siivoaa lentokoneita saavat nukkua yöunensa ennen töihin lähtöä kl. 04 aamulla.
      Että alaoven ikkuna oli joskus säpäleinä kun myöhään kotiin tullut asukki oli unohtanut avaimensa..
      Olihan se sitä.
      Ei peloittanut pätkääkään. Plussa oli Aina suurempi kuin miinus

      Oli tullut oltua pahemmissakin paikoissa. Ja paljon paremmissakin. Jos olisin tietänyt etukäteen miten vaikea asuntotilanne oli Tukholmanalueella olisin ehkä tullut suoraan Suomeen. Kotikylälläni Keski-Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa sai silloinkin asuntoja helpolla. Tai sitten kotimökissäkin tarkeni ainakin kesällä ;)

      • En minä rasisti olekaan. En vaan tykkää hurstuuki-hilmoista ja perse polvissa roikkuvista kukonhelttakolleista kotikunnaillani.

        Minä niin säälin nuoria tyttöjä, jotka valitsevat sosiaaliturvalla elämisen komistuksien rinnalla. Ehkäpä heidän silmät aukeavat kersan teon jälkeen.

        Vaatimatonta suomalaista elämää ympärilleni tahdon. En tykkää kova äänisistä kailottajista, mutta en mene heille etusormeakaan osoittelemaan.

        Hollannissa osoitin etusormea bussikuskille, joka jarrutti niin, että lensin pitkin bussin käytävää. Kehtas vielä huudella perääni😴

        Mielenosoitukseni kohteet tekevät virhearvioita aliarvioimaĺla minua.

        Tulin juuri lenkiltä, aurinko painui pilvien taakse, lumihiutaleet leijailivat ylläni kun kiersin jokea. Venäläistaustaisilla oli laskiais-tempaus joen rantapuistossa. Paleli jo loppumatkasta, mutta nyt istun lämpimässä pirtissä. Pitänee kohta syödä jotain. Ostin eilen valmìta ruokia Lidlistä. Ehkäpä lämmitän kanakeittoa.


      • korppis kirjoitti:

        En minä rasisti olekaan. En vaan tykkää hurstuuki-hilmoista ja perse polvissa roikkuvista kukonhelttakolleista kotikunnaillani.

        Minä niin säälin nuoria tyttöjä, jotka valitsevat sosiaaliturvalla elämisen komistuksien rinnalla. Ehkäpä heidän silmät aukeavat kersan teon jälkeen.

        Vaatimatonta suomalaista elämää ympärilleni tahdon. En tykkää kova äänisistä kailottajista, mutta en mene heille etusormeakaan osoittelemaan.

        Hollannissa osoitin etusormea bussikuskille, joka jarrutti niin, että lensin pitkin bussin käytävää. Kehtas vielä huudella perääni😴

        Mielenosoitukseni kohteet tekevät virhearvioita aliarvioimaĺla minua.

        Tulin juuri lenkiltä, aurinko painui pilvien taakse, lumihiutaleet leijailivat ylläni kun kiersin jokea. Venäläistaustaisilla oli laskiais-tempaus joen rantapuistossa. Paleli jo loppumatkasta, mutta nyt istun lämpimässä pirtissä. Pitänee kohta syödä jotain. Ostin eilen valmìta ruokia Lidlistä. Ehkäpä lämmitän kanakeittoa.

        "korppis"

        Jaa lenkillä?
        Noh, täällä olikin pari outoa nimmaria.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Jaa lenkillä?
        Noh, täällä olikin pari outoa nimmaria.

        H.

        Kävit näköjään pilaamassa aloitukseni. No, mitä muutakaan sinulta voisi odottaa.


      • En ole rasisti, se sana on kärsinyt inflaation kun sitä viljellään heti jos joku esittää ihan oikeutettuakin kritiikkiä maahanmuuttajien sopeutumisesta.
        Aikoinaan meidän kylälle tuli Cilestä kaksi perhettä, olivat ihania ihmisiä, oltiin ihan perhetuttuja.
        Myös venepakolaiset olivat ahkeraa sakkia, heistä ei ollut kenellekään harmia.
        Tässä lähistöllä asuu kaksi Irakista tullutta perhettä, lapset ovat välittömiä ja reippaita, eivät ainakaan säikkyjä. En ole kuullut että heidän kanssaan olisi ollut mitään hankaluuksia.
        Nuorten miesten seikkailumatkailua en hyväksy, vievät vain paikan todellisilta avun tarvitsijoilta, heidän palauttamisensa ja olonsa täällä tulee kalliiksi ja on ihan tarpeetonta. Voi heissä olla sellaisiakin jotka tarvitsevat turvapaikkaa mutta varmasti ovat vähemmistöä.
        Olipa mistä hyvänsä tulleita, kaikissa on monenlaisia. Mutta tulokkaiden on sopeuduttava tänne, ei meidän tarvitse sopeutua heidän tapoihinsa.
        Jos jotain ihan asiallistakin huomauttaa aletaan huutaa rasistia vaikka kannattaisi kuunnella ihan itsensäkin takia.
        Eihän se ole oikein että rasismin pelosta ei kantaväestö uskalla vaatia kotirauhaa. Tuntuu että vain meissä suomalaisissa on kaikki syy, meissäkin on monenlaisia mutta ei silti pidä yleistää meitä kaikkia perämetsästä tulleiksi rasisteiksi.
        Tähänkin taloyhtiöön on tulokkaat tervetulleita jos noudattavat talon sääntöjä kuten meidänkin on noudatettava.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        En ole rasisti, se sana on kärsinyt inflaation kun sitä viljellään heti jos joku esittää ihan oikeutettuakin kritiikkiä maahanmuuttajien sopeutumisesta.
        Aikoinaan meidän kylälle tuli Cilestä kaksi perhettä, olivat ihania ihmisiä, oltiin ihan perhetuttuja.
        Myös venepakolaiset olivat ahkeraa sakkia, heistä ei ollut kenellekään harmia.
        Tässä lähistöllä asuu kaksi Irakista tullutta perhettä, lapset ovat välittömiä ja reippaita, eivät ainakaan säikkyjä. En ole kuullut että heidän kanssaan olisi ollut mitään hankaluuksia.
        Nuorten miesten seikkailumatkailua en hyväksy, vievät vain paikan todellisilta avun tarvitsijoilta, heidän palauttamisensa ja olonsa täällä tulee kalliiksi ja on ihan tarpeetonta. Voi heissä olla sellaisiakin jotka tarvitsevat turvapaikkaa mutta varmasti ovat vähemmistöä.
        Olipa mistä hyvänsä tulleita, kaikissa on monenlaisia. Mutta tulokkaiden on sopeuduttava tänne, ei meidän tarvitse sopeutua heidän tapoihinsa.
        Jos jotain ihan asiallistakin huomauttaa aletaan huutaa rasistia vaikka kannattaisi kuunnella ihan itsensäkin takia.
        Eihän se ole oikein että rasismin pelosta ei kantaväestö uskalla vaatia kotirauhaa. Tuntuu että vain meissä suomalaisissa on kaikki syy, meissäkin on monenlaisia mutta ei silti pidä yleistää meitä kaikkia perämetsästä tulleiksi rasisteiksi.
        Tähänkin taloyhtiöön on tulokkaat tervetulleita jos noudattavat talon sääntöjä kuten meidänkin on noudatettava.

        Matkustelen paljon. Tapaan eri kulttuuritaustaisia ihmisiä. Olen avoin ja ihmisten on helppo lähestyä minua. Esim. japanilainen ystäväni pyysi neuvojani Hollannissa kuinka hänen pitää suhtautua sìhen, että hänen taiteilija miesystävänsä tapaa naistaiteilijaa kahden kesken naisen ateljeessa.

        Lännen ja Idän kulttuureissa on naisten ja miesten välillä omituisia käyttäytymissääntöjä, jotka ainakin minua hämmästyttävät. Siitä huolimatta vaikka olen saanut länsimaisen vapaan kasvatuksen kunnioitan sen maan tapoja, jossa milloinkin olen. No, hollantilaiset olen oppinut tuntemaan eivätkä he juurikaan suomalaisista poikkea. Nyt kun alkuaikojen vieraskoreus on karissut pois he ovat ihan tavan ihmisiä iloineen ja murheineen.

        Ystäväni Hollannissa, pääsääntöisesti vapaamielisinä tunnettuja taiteilijoita ovat viimeaikaisten hallitsemattoman maahanmuuton ja islamilaisen väestön kasvun vastustajia.

        Minusta jokainen pitäköön uskonsa, mutta sitä en voi ymmärtää, että usko näytetään pukeutumisessa kun siirrytään toiseen kulttuuriin.


    • suvenelli1

      Shhh... Mä kyllä hajustan paljon. Välillä on uunissa silakoita, jotka todellakin tuosuu. Tällä viikolla on ollut muikkuja.
      Teen myös usein intialaistyyppisiä ruokia, on kurkumaa, curryä, chiliä, jeeraa, kardemummaa, kanelia, valkosipulia... ja ties mitä.
      Pian alan kasvattamaan korianteria, ruohosipulia, chiliä... ym.
      Pikkasen mietin alanko viiniä valmistamaan vai, kun tuo parveke on noin iso ja aurinkoinen. Josko alkaisin pössyttelemään.

    • sOOMILAINEN

      Tulee päivä että sOOMILAISET ajetaan pois synnyin sijoiltaan Lappiin niin kuin pitääkin on tää niin ääliö kansaa jolle nauraa kaikki jotka vaan tänne täysi hoitoon haluvaa...SaamElaiset muuttaa sit pohjosempaan.HAHHAHHAA.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe