Vartijan paikka kaupassa?

IholleTulii

Onko se siis välittömästi kassahihnan päässä, "lähes tiellä" kassien täyttämistä kyyläämässä, mitä kukin on ostanut?

Minä olin ainakin tänään erittäin vaivaantunut eräässä kaupassa, kun vartijasta tuli mieleen Neuvostoliiton aikainen tullimies...

31

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Positiivisesti

      No saithan ainakin aiheen tulla tänne valittamaan.

    • 73922973

      Voihan niitä ostoksiasi kyylätä myös kassalla oleva myyjä ja jälkeesi tuleva asiakas. Miksi juuri se vartijan kyyläys saa sinut raivostumaan?

      Jos vartijalauma ei linnoittaudu aivan liikkeen ulko-oven tukkeeksi, niin saavat ne minun puolestani melko lailla missä tahansa olla.

    • harhaisuuttavissiin

      Mulla kun ei ole mitään salattavaa ostoksissani, saa vartija vaikka tulla avukseni laittamaan tavaroitani kassiin. Ja saa seurata myös ostoksiani.

    • securityseriffi

      Olen huomannut täysin saman ja kun kerran käskin painua äitinsä emättimeen takaisin niin sen jälkeen on ollut hyvinkin nöyrää ja välttelevää poikaa kyseinen leikkipoliisi.

    • huonotliksat

      On siinäkin miehellä virka. Kyttäävät rehellisiä ihmisiä. Minä käyn kaupassa ,jossa ei muuan kyttiä ole. Paikallinen vartiointimies ei pärjää omillaan paperitehtaalla on vuorotyötä tehtävä.

      • jämsängurgo

        Ööö.. Duoda duoda. Ei se mikään virka ole... notta tuota... ja silleen....


    • IholleTulii

      Mielestäni se kyttääminen pitäisi tehdä liikkeen myymälätiloissa, eikä kytätä jo maksettuja ostoksia kassahihnan päässä haitaksi asti.
      Eihän ne varkaudet siinä kassalta tulevissa tuotteissa enää tapahdu, eikä muovikasseihin pakatessa.
      Jospa "vartijat" keskittyisivät enemmin myymälän puolella tapahtuviin kehoon ym. ahtamisiin, eikä pakkauspäässä - voisivat tienata jopa palkkansakin.

      • oikeintoimittu

        Sinua harmittaa, kun et kerkiä pakoon, jos portti narahtaa. Siinähän on oikein otollinen paikka napata näpistelijää niskasta kiinni.


    • pena68

      RAMO saa tilit tehtaalta ja te maksatte lisää,,,

    • Työtäännekintekee

      Jotakin vikaa pitää silloin ihmisessä ja sen touhuissa olla, jos ylipäätään kiinnittää vartijoihin huomiota seisoivatpa sitten missä tahansa. Minua vartijat kiinnostaa tasan saman verran kuin kuka tahansa vieras ihminen. Harvoin niitä edes huomaan.

    • 80luvulhinttiolihullu

      Ja kun ovat viellä hinttejä tällä kylällä.

    • Johto.päätös

      Jaha, vartija näköjään narauttanut jonkun reppanan, joka nyt purkaa harmiaan ja yrittää paikata muutenkin olematonta itsetuntoaan rähjäämällä tällä paskapalstalla.

    • vihastunnu

      tokmannilla vartija notkuu just siinä kassan edessä ja kattoo mitä on ostettu.tuulee juuri tunne kun tullissa olisit

      • Kummavihastus

        Mitä ihmettä se rehellistä asiakasta haittaa, en ymmärrä. Ei minua ainakaan vaikka olisi viisi vartijaa.


      • Liukuvoidettako

        Tuo tilanne täytyy kokea paikan päällä, niin ymmärrätte mistä on kysymys. Ei "normaali tilanne"...


      • Bolsu-Desanttiii

        Kun mamulauma tulee kauppaan joillakin vartijoilla on tapana muistaa just silloin ne ostoskärryt mitä piti kerätä yhteen siellä parkkipaikalla! Outoa vai mitä!


      • Voikauhiita
        Bolsu-Desanttiii kirjoitti:

        Kun mamulauma tulee kauppaan joillakin vartijoilla on tapana muistaa just silloin ne ostoskärryt mitä piti kerätä yhteen siellä parkkipaikalla! Outoa vai mitä!

        No justiinsa. Mamuthan ne tästä "ongelmasta" enää puuttuivatkin. :D


    • Märkä1

      Kyse on että tämä vartia on naisten tai myyjä tyttöjen perään ja täytyy näyttää valtaansa siinä kassan tykönä,olen huomannut jatkuvan suputtamisen näille ja minä pääsin huomaamatta ohi kassan heh heh hee!

      • kenttäsika

        Opettele kirjoittamaan edes VARTIJA oikein....


    • KenTietäisi

      Varastaminen on mielestäni ala-arvoisinta mitä asiakkaat kaupas touhuavat . Vartia on saattanut odotella tietyn henkilön ulos tuloa . Minä en koe huonoa omaatuntoa vartia läheisyydestä , johtuneeko siitä etten kähvellä koskaan

    • ReinikainenEiolisi

      Eiköhän siinä ollut tässä tapauksessa kyse vaan uusista "haalareista" ja virkaintoisuudesta...

    • KivaOliPakata

      Elähän nyt, varastaminen on rikos joten työtään nekin tekevät jota arvostan ja tänään vartija oli siellä missä pitääkin, eli myymälän puolella, eikä asiakkaan "muovikassilla" pakkausapuna...

      • Näinno

        Vartijahan saa seistä tasan tarkkaan juuri siinä paikassa missä parhaaksi näkee. Ei niitä neuvoja pitkäkyntisiltä kysellä.


    • surkeitaäijiä

      Kyttäis niitä matuja, mut kun ulos sillon lähtevät.

      • Kokemuksellapelataan

        Mitäs niitä matuja silloin kyttää, jos koijarit on kotimaisia.


    • kooooophpoo

      Mitenkä pikkuhiljaa musta alkaa tuntumaan siltä että kohta tää Jämsän tilanne räjähtää käsiin? Ihmisten paha olo purkautuu ja jotain oikeesti pahaa tapahtuu?

    • Iihahaahaa

      Minun omistamassa kaupassani määräisin tasan tarkkaan missä vartijoitten paikka on, eikä todellakaan maksavien asiakkaiden kauppakassilla ja piste...

    • kenttäsika

      Ootteko tutkinut lakia? Kiinniottohan tapahtuu vasta kassalinjan jälkeen.....

      • Rosmotkiinni

        Niin turhaa kai sitä muualla on haahuilla, jos meinaa rosmon kiinni napata. Sen takia tämä asia varmaan tämän keskustelun avaajaa keljuttaakin, kun saa koko ajan olla pelko perseessä kiinni jäämisestä.


    • IholleTulii

      Kerrataanpa vielä... Kyseessä oli yksittäistapaus, ja vartija saa tietysti olla kassan päässäkin mutta:

      "Onko se siis välittömästi kassahihnan päässä, "lähes tiellä" kassien täyttämistä kyyläämässä, mitä kukin on ostanut?"

      Ei kukaan pöljä mene pankkiautomaatillakaan kurkkimaan tunnuslukuja, eikä kassalla edellisen asiakkaan selkään kiinni, vaan kyllä se "hajurako" kuuluu hyviin tapoihin.

      • Haitaton

        Joka päivä käyn kaupassa, enkä koskaan ole tuommoista haittaa kokenut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe