Tero-filosofian tiivistys

nyt.ymmärrän.teroja

Tero toteeaa:" joten auton ajo-ominaisuuksilla tai suorituskyvyllä ei ole suurtakaan merkitystä matkan tekemisessä."

Tässä on tojotismin perusajatus ja kulmakivi. Erittäin hyvin sanottu.

57

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2423423

      No jos katsoo millaisia autoja euroopassa keskimäärin ostetaan niin näinhän se on, oli merkki sitten mikä tahansa. Moottorit on keskimäärin niitä pienimpiä keskimäärin.

      Suomessakin myydään pääasiassa niitä malliston pienimpiä koneita merkistä riippumatta.

    • eikunhanaa

      Ei myöskään renkailla, jarruilla, turvavöillä, turvatyynyillä, muilla turvallisuuslaitteilla, valoilla, pissapojalla, pyyhkimien ja tuulilasin kunnolla yms ole mitään merkitystä, aina sitä pääsee jotenkin eteenpäin. Katsastus ja vakuutuskin ovat ihan turhia samoin kuskin ajokortti ja ajokunto.

    • tojomutiaiset

      Terolle ei ole elämässä mikään muu tärkeää, kuin Tojon halvat ylläpitokulut ! Lippalakinkin saa uusittua ilmaiseksi, autonvaihdon yhteydessä.

    • Huonokauppa

      Tojo on noinkin kehnoksi ja lyhytikäinen autoksi aika kallis. Itäkippa yrittää rahastaa luotettavan maineella.

    • Ajaneuroautolla

      Tojosta on kyllä.vaikea löytää hyvää
      Huoltoja paljon, lyhyt käyttöikä keskimäärin, kurja ajettava ja typerän näköinen. Lada aikanaan oli edes halpa.

    • Tero.toteaa

      Tero on aika ylpeä kun osasit irroittaa taas lauseen asiayhteydestä ja yritit muuttaa siten kokonaisuutta. Toisaalta olethan harjoitellut tuota jo vaippaiästä lähtien eikä aikaakaan kun uusi vaippaikä on koittamassa.

    • Alas.puusta

      Toyota on auto ihmisille jotka asettavat riman matalalle. Mitäpä sitä syrjäkylille ja huonoille teille hyvää autoa ostaa.
      Onneksi tuo asetelma ei koske koko Suomea. Meillä täällä etelässä on sähkövalot ja asvalttitiet. Ajattele.

      • Tero.toteaa

        Juuri maaseudulla auton pitää olla kestävä ja luotettava. Huonokuntoiset tiet rasittavat heikoksi rakennettua alustaa ja kalliiksi kävisi ohjauslaitteiden ja -kulmien tarkastaminen vähän väliä.
        Hinausavun saaminen voi kestää tuntikausia ja pahimmassa tapauksessa ihmisten ja eläintenkin henki voi joutua vaaraan. Maalla käytetään ns maalaisjärkeä eikä hifistellä mielikuvitustuotteilla. Hyvään kannattaa sijoittaa muutama tonni enemmän.


      • Turhaa.draamaa
        Tero.toteaa kirjoitti:

        Juuri maaseudulla auton pitää olla kestävä ja luotettava. Huonokuntoiset tiet rasittavat heikoksi rakennettua alustaa ja kalliiksi kävisi ohjauslaitteiden ja -kulmien tarkastaminen vähän väliä.
        Hinausavun saaminen voi kestää tuntikausia ja pahimmassa tapauksessa ihmisten ja eläintenkin henki voi joutua vaaraan. Maalla käytetään ns maalaisjärkeä eikä hifistellä mielikuvitustuotteilla. Hyvään kannattaa sijoittaa muutama tonni enemmän.

        Olen ajanut 80-luvulta saakka kaikenmerkkisillä autoilla jäämättä kertaakaan tienpäälle auton hajottua. Myös maaseudulla on tullut asuttua.

        Toyota ei ole ratkaisu mihinkään.


      • PorohoitoTero

        Toyota on ratkaisu juuri kehäkolmosen ulkopuolelle, silloin kun auton pitää toimia kaikenlaisissa oloissa ja jossa taksinkin tulo kestää melkoisesti.
        Helsingin trendipellet voi ostaa niitä premiumluokan romuja ja ajella julkisilla kun oma kallis lelu on kolmatta kertaa samassa kuussa pajalla. Täällä satsataan laatuun ja ajetaan laadukkaimmalla merkillä ja se on vaan Toyota.


      • höpöjuttuja
        PorohoitoTero kirjoitti:

        Toyota on ratkaisu juuri kehäkolmosen ulkopuolelle, silloin kun auton pitää toimia kaikenlaisissa oloissa ja jossa taksinkin tulo kestää melkoisesti.
        Helsingin trendipellet voi ostaa niitä premiumluokan romuja ja ajella julkisilla kun oma kallis lelu on kolmatta kertaa samassa kuussa pajalla. Täällä satsataan laatuun ja ajetaan laadukkaimmalla merkillä ja se on vaan Toyota.

        Olen elänyt valtaosan elämästäni Kehä III;n ulkopuolella ja ajanut reilut 30 vuotta monenlaisilla autoilla. En koskaan Tojotalla. Aina olen perille tullut enkä ole seisottanut autoani kertakaan pajalla huoltojen ulkopuolella. Poislukien paria pellinoikaisua jotka olivat oma moka.
        Se että auto pysyy nipussa on aivan perusominaisuus ja siinä tojolla ei ole mitään erityistä tarjottavaa.
        Ymmärtäisin jos Mersu tai Volvo-kuskit kehuisivat autojensa kestävyyttä mutta pidän erittäin outona että tojomiehet pitävät autojaan jotenkin erityisen kestävinä. Tojot on tehty kevyeen käyttöön eikä niitä ole ammattikäytössä juuri lainkaan heppoisen rakenteensa ja suuren huoltotarpeen vuoksi. Katsastustilastojenkin mukaan ne häipyvät liikenteestä jo alle 200.000km ja nopeammin kuin autot keskimäärin.
        Ei mikään kestävyyslegenda kilometrien valossa,


      • PorohoitoTero
        höpöjuttuja kirjoitti:

        Olen elänyt valtaosan elämästäni Kehä III;n ulkopuolella ja ajanut reilut 30 vuotta monenlaisilla autoilla. En koskaan Tojotalla. Aina olen perille tullut enkä ole seisottanut autoani kertakaan pajalla huoltojen ulkopuolella. Poislukien paria pellinoikaisua jotka olivat oma moka.
        Se että auto pysyy nipussa on aivan perusominaisuus ja siinä tojolla ei ole mitään erityistä tarjottavaa.
        Ymmärtäisin jos Mersu tai Volvo-kuskit kehuisivat autojensa kestävyyttä mutta pidän erittäin outona että tojomiehet pitävät autojaan jotenkin erityisen kestävinä. Tojot on tehty kevyeen käyttöön eikä niitä ole ammattikäytössä juuri lainkaan heppoisen rakenteensa ja suuren huoltotarpeen vuoksi. Katsastustilastojenkin mukaan ne häipyvät liikenteestä jo alle 200.000km ja nopeammin kuin autot keskimäärin.
        Ei mikään kestävyyslegenda kilometrien valossa,

        Olet ajanut ehkä saksalaisella sen 100 000 tai paljon alle ja sitten uusi alle. Sen ne kestävät tai ennen ainakin, ranskalaisilla 50 000 km ilman isoa remppaa on jo hyvä.
        Mutta Toyotalla 100 000km on sisäänajo ja vikoja eli pajallauseisottamista ei tule ennenkuin 300 000 km on lasissa.
        Järkevä investoi kestävään autoon, joko ajaa uudella Toyotalla sen 300 000-400 000km tai ostaa 200 000 km ajetun, joka on taatusti luotettavampi kuin useimmat muun merkkiset uudet. Siinä sitä on perustetta. Aivan käsittämättömän lajia laitteita ovat kokemuksen mukaan, ajamalla ei tahdo saada loppuun ja tielle eivät jätä edes 15 vuotta vanhana ja 500 000 km ajettuna.


      • Höpinä.vs.tieto
        PorohoitoTero kirjoitti:

        Olet ajanut ehkä saksalaisella sen 100 000 tai paljon alle ja sitten uusi alle. Sen ne kestävät tai ennen ainakin, ranskalaisilla 50 000 km ilman isoa remppaa on jo hyvä.
        Mutta Toyotalla 100 000km on sisäänajo ja vikoja eli pajallauseisottamista ei tule ennenkuin 300 000 km on lasissa.
        Järkevä investoi kestävään autoon, joko ajaa uudella Toyotalla sen 300 000-400 000km tai ostaa 200 000 km ajetun, joka on taatusti luotettavampi kuin useimmat muun merkkiset uudet. Siinä sitä on perustetta. Aivan käsittämättömän lajia laitteita ovat kokemuksen mukaan, ajamalla ei tahdo saada loppuun ja tielle eivät jätä edes 15 vuotta vanhana ja 500 000 km ajettuna.

        Taas näitä tyhjiä horinoita joilla ei ole mitään pohjaa tai todisteita. Katsastustilastoista näkee hyvin selkästi mikä autojen oikea kestävyys on. Tojoista kaksi kolmasosaa ei koskaan näe 200.000 km täyttymistä vaan poistuvat liikenteestä sitä ennen. Tojon kestävyys on huonompi kuin kaikkien autojen keskiarvo on. Tämän kertoo 700.000 auton katsastustiedot Suomesta vuodelta 2015. Lahjomaton tilasto.
        http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml


      • Tero.toteaa
        Höpinä.vs.tieto kirjoitti:

        Taas näitä tyhjiä horinoita joilla ei ole mitään pohjaa tai todisteita. Katsastustilastoista näkee hyvin selkästi mikä autojen oikea kestävyys on. Tojoista kaksi kolmasosaa ei koskaan näe 200.000 km täyttymistä vaan poistuvat liikenteestä sitä ennen. Tojon kestävyys on huonompi kuin kaikkien autojen keskiarvo on. Tämän kertoo 700.000 auton katsastustiedot Suomesta vuodelta 2015. Lahjomaton tilasto.
        http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml

        Sokean lukijan horinoita. Siellähän on mainittu Toyota yli 600 000km ajettujen luokassa, joten kyllä Toyota kestää aikaa ja kilometrejä. TÜV:n viimeisin raportti lähes 10 miljoonan auton katsastuksen osalta näyttää taas, että yli 10-vuotiaissa autoissa Toyota on ylivoimainen vähävikaisuutensa takia.
        Ei ole riemulla rajaa kun Toyotalla ajaa!!!


      • h.anuri
        Tero.toteaa kirjoitti:

        Sokean lukijan horinoita. Siellähän on mainittu Toyota yli 600 000km ajettujen luokassa, joten kyllä Toyota kestää aikaa ja kilometrejä. TÜV:n viimeisin raportti lähes 10 miljoonan auton katsastuksen osalta näyttää taas, että yli 10-vuotiaissa autoissa Toyota on ylivoimainen vähävikaisuutensa takia.
        Ei ole riemulla rajaa kun Toyotalla ajaa!!!

        Ottamatta nyt kantaa merkkiin, niin miten tilasto yli 10v autoista kertoo auton kestävyydestä? Kilometrit ehkä, vuodet ei niinkään. Meillä yli 10 v Tojo mittarissa 95tkm ja eurooppalainen ikää reilu 2v ja mittarissa 80tkm. Kilometrit on se jonka perusteella asiat pitää määrittää, ei se tee autosta kestävää jos sitä tallissa säilyttää.


      • peräkammarista_kajahti
        PorohoitoTero kirjoitti:

        Toyota on ratkaisu juuri kehäkolmosen ulkopuolelle, silloin kun auton pitää toimia kaikenlaisissa oloissa ja jossa taksinkin tulo kestää melkoisesti.
        Helsingin trendipellet voi ostaa niitä premiumluokan romuja ja ajella julkisilla kun oma kallis lelu on kolmatta kertaa samassa kuussa pajalla. Täällä satsataan laatuun ja ajetaan laadukkaimmalla merkillä ja se on vaan Toyota.

        > Toyota on ratkaisu juuri kehäkolmosen ulkopuolelle

        Hiljaista kuolemaa tekevissä maaseutukylissä ajellaan niillä autoilla, millä PKS asukkaat ajoivat 15-20 vuotta sitten. 90-luvun laman jäljiltä pääkaupunkseudullakin oltiin vielä 90-luvun lopussa niin köyhiä, että käytössä oli kaikenmaailman itäautoja. 2000-luvun puolella autokanta alkoi muuttua rajusti länsimaisempaan suuntaan. Itäautojen tähti onkin ollut laskussa jo 10-15 vuotta. Nauris on vain kalpea varjo Corollan suuruudenpäivistä jne.

        Varmaan rupeaa joskus 2020 jälkeen peräkyliinkin, jos sielä enää ketään on hengissä, ilmaantumaan Octaviaa, A4:sta, Opelia, ranskiksia ... ja näitä sitten kovin kehutaan, lähtee käyntiin pakkasessakin, romuttamolta löytyy osia jne.


    • Ketjun_mielipiteistä

      tähän saakka noin 80% Toyota-trollipojun koneelta kotoisin. Hetihän ne tunnistaa mielenterveyspotilaan väkertämiksi.

      • Siitäkö_ne_muka

        tunnistaa minun lähettämiksi kun niissä arvostellaan että eivät kestä, ruostuvat ja poistuvat rekisteristä vähän ajettuina. Niin äänet päässäni ovat minulle sanoneet.


      • Goodbye.baby
        Siitäkö_ne_muka kirjoitti:

        tunnistaa minun lähettämiksi kun niissä arvostellaan että eivät kestä, ruostuvat ja poistuvat rekisteristä vähän ajettuina. Niin äänet päässäni ovat minulle sanoneet.

        Kiva, kun jouduit itse vastaamaan itsellesi, kun typerät Trollipoju-juttusi eivät saa enää heti vastakaikua. Jatka valitsemallasi tiellä ja avaa itsellesi ihan ikioma ketju.


    • rellupösösitukka

      Auto on jo keksitty samoin ajo ominaisuudet.
      Tässä auto merkkejä jotka ovat kestävyydeltään hyviä.
      1 lexus toyota
      2 madza tai mazda
      3 subaru
      4 honda
      5 hyundai
      6 ssangyong
      7 daihatsu
      8 audi
      9 nissa
      10 kia

      • Peräkylän_Arska

        Ajettavuus on Toyotassa suomalaiseen makuun sopiva ja suorituskyky täysin riittävä. Aika harva muun merkkinen on yhtä mukava ajella.
        Kestävyydessä Toyotalle ei löydy yhtään todellista kilpailijaa, muissa merkeissä on kyllä eroja niissäkin, mutta parhaatkin eli Mazda ja Honda ovat kaukana perässä. Ja ero huonoimpaan eli Renaultiin mitataan valovuosina, väitän, että monta sataa tuhatta ajettu vanha Toyota on uutta ranskalaista paljon luotettavampi ja kun ranskalainen on ruosteen tai muiden vikojen jälkeen paalissa, niin Toyotalla ajellaan edelleen pienillä korjauskuluilla ja hyvin luotettavasti.


      • körö-körö
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Ajettavuus on Toyotassa suomalaiseen makuun sopiva ja suorituskyky täysin riittävä. Aika harva muun merkkinen on yhtä mukava ajella.
        Kestävyydessä Toyotalle ei löydy yhtään todellista kilpailijaa, muissa merkeissä on kyllä eroja niissäkin, mutta parhaatkin eli Mazda ja Honda ovat kaukana perässä. Ja ero huonoimpaan eli Renaultiin mitataan valovuosina, väitän, että monta sataa tuhatta ajettu vanha Toyota on uutta ranskalaista paljon luotettavampi ja kun ranskalainen on ruosteen tai muiden vikojen jälkeen paalissa, niin Toyotalla ajellaan edelleen pienillä korjauskuluilla ja hyvin luotettavasti.

        Toyota voi olla ihan riittävä ajeluun mutta päivittäiseen ajamiseen tarvitaan jo vähän muutakin.


      • Tojoeikestä
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Ajettavuus on Toyotassa suomalaiseen makuun sopiva ja suorituskyky täysin riittävä. Aika harva muun merkkinen on yhtä mukava ajella.
        Kestävyydessä Toyotalle ei löydy yhtään todellista kilpailijaa, muissa merkeissä on kyllä eroja niissäkin, mutta parhaatkin eli Mazda ja Honda ovat kaukana perässä. Ja ero huonoimpaan eli Renaultiin mitataan valovuosina, väitän, että monta sataa tuhatta ajettu vanha Toyota on uutta ranskalaista paljon luotettavampi ja kun ranskalainen on ruosteen tai muiden vikojen jälkeen paalissa, niin Toyotalla ajellaan edelleen pienillä korjauskuluilla ja hyvin luotettavasti.

        Mieliplipide on kuin persereikä. Meillä jokaisella on sellainen.
        Mielipide ilman perusteluja on täysin yhtä tyhjän kanssa. Ajanhukkaa kirjoittaa ja lukea.
        Toyota kestää keskimääräistä vähemmän ja se on tutkitua tietoa.

        Linkki ylempänä.


      • Toyota-palstan
        Tojoeikestä kirjoitti:

        Mieliplipide on kuin persereikä. Meillä jokaisella on sellainen.
        Mielipide ilman perusteluja on täysin yhtä tyhjän kanssa. Ajanhukkaa kirjoittaa ja lukea.
        Toyota kestää keskimääräistä vähemmän ja se on tutkitua tietoa.

        Linkki ylempänä.

        trollipojun epätoivoinen inttäminen jatkuu. Eihän se tässä Vw-konsernin konkurssia odottaessaan enää muutakaan voi. Sitkeä sälli se kuitenkin on kun pystyy istumaan koneen ääressä päivästä toiseen vähintään sen 18 tuntia, pyhät ja arjet.


      • Eri.sarjaa
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojun epätoivoinen inttäminen jatkuu. Eihän se tässä Vw-konsernin konkurssia odottaessaan enää muutakaan voi. Sitkeä sälli se kuitenkin on kun pystyy istumaan koneen ääressä päivästä toiseen vähintään sen 18 tuntia, pyhät ja arjet.

        Trollipojalla on tuore katsastustilasto. Trollinmetsästäjällä ei mitään muuta kuin kyky tunnistaa trollipoka kaikkialla.


      • Yksi_meistä
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojun epätoivoinen inttäminen jatkuu. Eihän se tässä Vw-konsernin konkurssia odottaessaan enää muutakaan voi. Sitkeä sälli se kuitenkin on kun pystyy istumaan koneen ääressä päivästä toiseen vähintään sen 18 tuntia, pyhät ja arjet.

        Olet väittänyt minua "Toyota-palstan trollipojuksi" useammankin kerran. Tiedoksesi: tämä on ensimmäinen viestini palstalla koko viikonloppuna.


      • Tojopudonnutkelkasta
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Ajettavuus on Toyotassa suomalaiseen makuun sopiva ja suorituskyky täysin riittävä. Aika harva muun merkkinen on yhtä mukava ajella.
        Kestävyydessä Toyotalle ei löydy yhtään todellista kilpailijaa, muissa merkeissä on kyllä eroja niissäkin, mutta parhaatkin eli Mazda ja Honda ovat kaukana perässä. Ja ero huonoimpaan eli Renaultiin mitataan valovuosina, väitän, että monta sataa tuhatta ajettu vanha Toyota on uutta ranskalaista paljon luotettavampi ja kun ranskalainen on ruosteen tai muiden vikojen jälkeen paalissa, niin Toyotalla ajellaan edelleen pienillä korjauskuluilla ja hyvin luotettavasti.

        Hehe. Kaipa se on riittävä. Muissa on parempi. Halvemmalla, tyylikkäämmin, huolettomammin. Se on sitä nykyaikaa, kehitys.


    • VW.jyrää

      "Ajettavuus on Toyotassa suomalaiseen makuun sopiva ja suorituskyky täysin riittävä. Aika harva muun merkkinen on yhtä mukava ajella."

      Suomen kansa tuntuu olevan asiasta eri mieltä. Toyotan markkinaosuus putoaa vuosi vuodelta. Tänä vuonna tulee jälleen iso pudotus kun Aven myynti loppuu kokonaan. C-HR ei mitenkään paikkaa Aven jättämää aukkoa, liian epäkäytännöllinen auto saavuttaaksen suuria myyntilukuja.

    • Tojoterot

      Tojo Terot on niin tyhmää porukkaa, että vakimyyjä saa myytyä niille ihan mitä vaan. Tero pitää päässään vaikka Tojon karvalakkia kesä kuumalla, jos myyjä sanoo sen olevan parempi kuin Teron nykyinen lippis.
      Tojon myynti lakkaa Suomessa vasta kun Tero jälkeläisineen on mullan alla.

    • rellupösösitukka

      Kaksin kamppailuja
      Suzuki vs Skoda kumpi on kestävämpi tosi maailmassa ja tilastoissa. tilastoja lukeneena 20 vuotta voin sanoa että Suzuki
      entäs Subaru vai Volvo, kummassa on vähemmmän ongelmia, ,sama juttu itävie voiton
      entäs Toyota vs Mercedes benz. Toyota vie voiton.
      Liian helppoa, Pitäs vertailla Fiat ja Bmw niin tulisi tasapeli ,siis kestävyydessä. Hanki BMW niin saat kivoa onnistumisen ja helpotuksen tunteita kun käyt ja juttelet "Jope Ruoanansuu korjaajan kanssa . autosi on taas kunnossa milloin minkin vuotavan tai jumittuneen kohdan kanssa.

    • Kestäävähänaikaa

      Toinen Teroajatus on että Tojo on kestävä. Huoltovälit tai keskimääräinen käyttöikä tai ylläpitokustannukset ei tähän vaikuta.

    • Tojotismi

      Kestäähän se tojon lippalakkikin pesemättä kolme vuotta, haju vain muuttuu.

      • kiäh.kiäh

        Kestäähän se kauemmin kuin kiinan mootoritehtaassa valmistettu jakoketju, tutkitusti ja on halvempi vaihtaa


      • Tero.toteaa
        kiäh.kiäh kirjoitti:

        Kestäähän se kauemmin kuin kiinan mootoritehtaassa valmistettu jakoketju, tutkitusti ja on halvempi vaihtaa

        Ja Kiinassa tehdystä rinkelimosselakista irtoaa lippakin jo toisena vuotena. Taattua kansakulkinelaatua!


    • Tojotismi

      Tero sanoo : Tojo lippis valmistetaan Japanissa, käyttäen lapsityövoimaa.t

      • Tero.toteaa

        Japani ei ole kehitysmaa. Siellä ei käytetä lapsityövoimaa ja tulotaso on muutenkin erittäin korkea. Japanilaisten tekninen osaaminen on maailman huippua kuten laadunvalvontakin.


    • Tojotismi

      Siksi Toyotan valmistus on siirretty muihin maihin, kuten Turkkiin. Toyotan laatu on taakse jäänyttä elämää, vain Tero elää edelleen siinä uskossa.

    • tojoruostuu

      Eihän niissä ole edes peltiä, niin miten voi ruostua ? Taitaa olla Tojo edelläkävijä silläkin osa-alueella...

    • h.anuri

      On se kova toi japanin uskovuus, niinhän ne Fukushimasakin hoiti homman. Ylivertainen tekniikan osaaminen? Tojo on laadultaan keskivertoa, ellei jopa alle sen. Milloin tulee Tohmo joka on suomen olosuhteissa ajettava ja pystyy etenemään rajoitusten mukaa normaalilla talvikelillä? En ole kyseistä nähnyt? Miksi? Kerron sen teille, koska ajo-ominaisuudet ei vaan riitä.

      • ongelmiako

        Vikavaagenin ominaisuudet eivät riittäneet helmikuun myynnissä kuin kolmanteen sijaan 45% kuningas Toyotalle hävinneenä. Yritämme myötäelää surussasi kun on kansanautomyymälässä koittaneet kovat ajat.


      • Tero.toteaa

        Lähes poikkeuksetta ammattimaiset autotestaajat ovat kehuneet Toyotien ajo-ominaisuuksia hyviksi jopa Suomen talvessa. Siksi se otettiin viime vuonna vertailun vuoksi jopa nelivetojen autojen testiryhmään, jossa se pärjäsi hyvin.
        Aika vähän näkee teiden varsilla suistuneita Toyota verrattuna saksalaisiin autoihin, jotka työllistävät hinausyrittäjiä kiitettävästi. Ja jos ottaa huomioon Toyotien määrän muihin verrattuna ero on todella merkittävä.
        Kaikissa nykyautoissa on riittävät ajo-ominaisuudet Suomen teille jos vaan osaa käsitellä autoa oikein. Joillekin se näyttää olevan vaan liian vaikeaa.


      • h.anuri

        Totta vähän Tojoja näkyy suistuneina. Eihän se voi lapasesta lähteä kun ajetaan aina varmuudenvuoksi alle sallitun. Viimeviikkoina ollut vähän lumisadetta ja kyllä Tojota 50-60km/h kasikympinalueella, eikä valitettavasti yksittäistapaus vaan useita. Miksi ei pysty ajamaan rajoitusten mukaan? Väitätte että ominaisuudet riittää, siis miksi estetään muu liikenne? Ohitan kyllä, mutta kantatiellä vastaantulijoita, ohituskieltoa saattaa joutua tämän hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun nysvääjän perässä ajamaan useamman kilometrin. Vai onko se nyt kuitenkin niin, että ei vaan uskalla kun auto ei pysy hanskassa?


      • Tero.toteaa
        h.anuri kirjoitti:

        Totta vähän Tojoja näkyy suistuneina. Eihän se voi lapasesta lähteä kun ajetaan aina varmuudenvuoksi alle sallitun. Viimeviikkoina ollut vähän lumisadetta ja kyllä Tojota 50-60km/h kasikympinalueella, eikä valitettavasti yksittäistapaus vaan useita. Miksi ei pysty ajamaan rajoitusten mukaan? Väitätte että ominaisuudet riittää, siis miksi estetään muu liikenne? Ohitan kyllä, mutta kantatiellä vastaantulijoita, ohituskieltoa saattaa joutua tämän hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun nysvääjän perässä ajamaan useamman kilometrin. Vai onko se nyt kuitenkin niin, että ei vaan uskalla kun auto ei pysy hanskassa?

        Tuosta voikin päätellä, että Toyota-kuljettajat osaavat mukauttaa parhaiten nopeutensa vallitseviin olosuhteisiin nähden. Yleensä liikenteessä ollaan sitä varten, että siirrytään paikasta toiseen mahdollisimman turvallisesti.
        Muutaman minuutin viive hitaammasta nopeudesta johtuen on pieni verrattuna tuntikausien odotukseen suistumisen seurauksena, saati ihmisten turvallisuuden vaarantaminen äärirajoilla ajamisen seurauksena.


      • h.anuri
        ongelmiako kirjoitti:

        Vikavaagenin ominaisuudet eivät riittäneet helmikuun myynnissä kuin kolmanteen sijaan 45% kuningas Toyotalle hävinneenä. Yritämme myötäelää surussasi kun on kansanautomyymälässä koittaneet kovat ajat.

        Ajo-ominaisuuksista kirjoittaessa, myyntiluku on merkittävä? Kerro millä tavalla? En oikein itse ymmärrä, mitä tekemistä myyntimäärällä on ajo-ominaisuuksien kanssa.


    • tojoromuhyytyy

      Jos ei ymmärrä autosta yhtään mitään, niin ei ole ajotaitoakaan. Tero ajaa juuri niin lujaa kun Tojolla uskaltaa. Tojokuskit ne sitä muuta liikennettä vaarantaa, ajamalla liian hiljaa. Aiheuttavat toiminnallaan turhaa ohitustarvetta liikenteessä. Pysykää kotonanne jos ette pysty ajamaan yhtään lujempaa. Täytyy varmaan hankkia kuorma-auto ja alkaa puskemaan Tojoille vauhtia !

      • Toyomummeli

        Toyotakuski ei ole tukkona liikenteessä. Tänäänkin helposti ohitse kahdesta bemarista, Audista ja Volvosta Ruskeasuon liikennevaloissa Auris HSD:lla! Sinne jäivät turbo-Toopet nenäänsä kaivelemaan kun kiirehtivät päin punaista väärällä kaistalla!!!


      • Toyota-palstan

        trollipojun logiikkaa tämäkin, niin helvetin noloa ja lapsellista.


      • olet.tosi.nolo
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojun logiikkaa tämäkin, niin helvetin noloa ja lapsellista.

        Eikö Kanarialla ole muuta tekemistä kuin seurata Tohjo-palstaa?


      • mahtava.teko
        Toyomummeli kirjoitti:

        Toyotakuski ei ole tukkona liikenteessä. Tänäänkin helposti ohitse kahdesta bemarista, Audista ja Volvosta Ruskeasuon liikennevaloissa Auris HSD:lla! Sinne jäivät turbo-Toopet nenäänsä kaivelemaan kun kiirehtivät päin punaista väärällä kaistalla!!!

        Tuosta täytyisi jo kirjoittaa muutama sivu Tojon asiakaslehteen kuvien kera, kun Nauris on kaupunkialueella ohittanut viereisen kaistan pari laatuautoa. Onko useampikaistaisella tiellä eri kaistoilla ja eri vauhdilla ajelu sitten ohitusta vai normaalia kaupunkiajoa? Ohitus on minun mielestäni sitä, kun lähdetään toisen takaa ja palataan sen eteen.


      • Yli400Nm
        mahtava.teko kirjoitti:

        Tuosta täytyisi jo kirjoittaa muutama sivu Tojon asiakaslehteen kuvien kera, kun Nauris on kaupunkialueella ohittanut viereisen kaistan pari laatuautoa. Onko useampikaistaisella tiellä eri kaistoilla ja eri vauhdilla ajelu sitten ohitusta vai normaalia kaupunkiajoa? Ohitus on minun mielestäni sitä, kun lähdetään toisen takaa ja palataan sen eteen.

        Mummelilla näyttää olevan pelisilmää liikenteessä. Se on todiste liikenneälystä, jota turboilla koheltavilla ei useinkaan ole. Ei se nyt ole automerkistä kiinni, vaikka hybridillä ja sähköautolla ajaessa oppii parhaiten ennakoimaan ja minimoimaan turhat pysähtymiset.


      • vai.ennakointia
        Yli400Nm kirjoitti:

        Mummelilla näyttää olevan pelisilmää liikenteessä. Se on todiste liikenneälystä, jota turboilla koheltavilla ei useinkaan ole. Ei se nyt ole automerkistä kiinni, vaikka hybridillä ja sähköautolla ajaessa oppii parhaiten ennakoimaan ja minimoimaan turhat pysähtymiset.

        Ilmankos papparaiset ja mummelit ajavat Tojoillaan punaisia päin. Jotkut jopa motaria väärään suuntaan.


      • puupalikka_kaasun_alla

        Tohloilijat sun muut "järkiautoilijat" nimenomaan kunnostautuvat ajamalla taajamissa ja tietyömaiden kohdalla 20-30 km/h ylinopeuksia (siis ajetaan 60...80 mittarissa 30/40/50 rajoitusalueilla). Tojolootan kohdalla tämän ymmärtää, kun mopokoneilla ei ole kiihtyvyyttä. Ei sovi hidastaa, kun auton on työllä ja tuskalla saanut piiskattun 70 km/h vauhtiin...

        Toisaalta ei niillä sitten paljoa kovempaa pääse missään eli samat taamassa 30 ylinopeudella ajaneet autot ovat tientukkona edessä, kun rajoitus vaihtuu sataseen. Tapauksesta riippuen riittää 70-85 kyyti eli alinopeutta 15-30 km/h.

        Tyhmempi voisi luulla, ettei itäautojen kaasupolkimessa ole kuin 1 asento, jolla marssinopeudeksi tulee tuo 70-85, kun vaan löytyy tarpeeksi pitkä (väh. 2 km) suora. Taajamssa nopeus ei kerkiä ihan noihin lukemiin nousta risteysten välillä, vaan "huiput" jää tuonne 60 pintaan, kuten edellä mainitsinkin.

        Todellisuudessa autoista löytyy myös "kaasu pohjassa" vaihtoehto. Sitä tojopappa käyttää ohituskaistojen kohdalla, yrittäessään estää taakseen keräämäänsä jonoa pääsemästä ohi. Tässä tilanteessa tojolootan nopeus voi nousta jopa reiluun sataseen.


    • tojottukkiitiet

      Joku papparainen saanut Naurikseen jumittavan kaasupolkimen, ilmeisesti vanhaa varastoa käyttäneet loppuun. Kai sitä väkisin jonkun laatuautonkin ohitse pääsee, jos ajaa kaupungissa kaasu pohjassa. Ehkä vauhtia ollut jopa 80 km/h, aika kova nopeus mopoauton ajo-ominaisuuksilla.

    • tojoeikulje

      Tuokin ongelma korjaantuu seuraavan takaisinkutsun yhteydessä, taas tippuu tojon nopeus sinne mopoluokkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe